Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Okei, tänään mä teen sen. :LOL: Hyvä tietää, että on sitte paikka minne voi tulla kertomaan itkut tai hymyt. :) Jännittää....

Koiramamma kuin paljon makso leikkaus tiedätkö yhtää?? Lääkäri sano et ehkä vois olla siinä 500 euron kieppeillä..
 
Miina meillä se maksoi 750e mutta olikin viikonloppuna keskellä yötä ja aika kiirreellinen tapaus. Onko teille jo varattuna lääkäri vai ajattelitko kysyä sitä aikaa sitten jos tarvetta tulee. Me vahingosta viisastuneena kyllä kyttäillään hätälekuria jos tarvetta tulee jo hyvissä ajoin... Päivystyksestä sanoivat että tuo maanantaina :eek: :x koira ja pennut olisi varmasti kuollut siihen mennessä!

Aurora meillähän niitä pentusia oli tuossa keväällä *vink vink* olettaen etei koira jäänyt tyhjäks
 
aurora81: Täällä, kun asuu näitä suomalaisia lapsiperheitä, niin lähes poikkeuksetta kaikki lapset on kateellisia Suomessa asuville lapsille. Ne niiiin haluais talven.. Itse olen ollut vasta pari vuotta Suomesta pois, eikä vielä ole talvea ikävä, mutta onhan ne vuodenajat kieltämättä mukavia.. Varsinkin joulu Suomessa ois ihana! Nauttikaa siis, kun voitte viettää kaikkia ihania jouluperinteitä rakkaitten kanssa! :xmas: Onneksi mun isä tulee vaimoineen jouluksi tänne, niin voidaan lomailla yhdessä. =)
 
Niin no jos täällä Suomessa sitten on ne neljä vuodenaikaa niin tulis ees jouluksi lunta.. Nytkin kun katon ulos niin ihan vihreet nurmikot ja aurinko paistaa siniseltä taivaalta..Alle viikko jouluun? Onks muilla lunta? No pk-seutulaisilla ei varmaan..

Koiramamma Eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu.. =)
 
Juu me ollaan Itä-Uudenmaalta, eikä lunta näy. Jos tulis just aatoks lunta niinku viime vuonna ni tulis varmaa vähä joulufiilistä. Nyt sitä ei nimittäin ole yhtään..!

Koiramamma lääkäri sanoi, että jos perjantaihin mennessä ei ole tapahtunut mitään, niin sitten pitää ottaa häneen yhteyttä. Eli sitten varmaan leikataan.. Ja just perjantaina viimestään yhteydenotto, jotta vältyttäisiin siltä viikonloppupäivystyshässäkältä. Ja siltä, että pentu ei pääse kasvamaan liian isoksi. Mutta silti lähin päivystysnumero on puhelimeen tallennettuna kaiken varalta! =)
 
Saitteko muuten jotain "joululahjaa" töistä? Meillä oli äsken glögihetki ja saatiin punaviinipullot.. :) Huomenna meinaan vaan kaikkein tunnollisimmat on töissä, minä mukaan lukien.. :/ En kyllä aio olla koko päivää.. Itseasiassa meiän piti saada toppatakit ja pipot jouluks (firman logolla tietty) mut toimitus on viivästynyt ja ne tulee vast joskus ens vuoden puolella. Enää yksi päivä lomaaaaaan..
 
aurora81 missä oot töissä? Aika hienolta kuulostaa et saatte toppatakit! Tuli ihan Salkkareitten snow team mieleen! :D

Joo taitaa toi synnytys nyt pitkittyä, koira nimittäin söi äsken oikee kunnolla. Ja en oo ainakaa viel kuullu koirasta joka ei ois lopettanu syömistä päivää parii ennen synnytystä!?
 
Alisa!

Joo se sumppiksen lista on iki vanha. Se mun päivittämä lista on siellä alhaalla...
Sitten ku tää pino on niin täynnä et jumittaa niin ajattelin laittaa se uuen pinon...Jota sitten päivitän...

Ellei sitten porukka halua jo että laitetaan selvyyden vuoks uus pino?

Niin ja meijän Sylvi(11vko) on pohjanpystykorva.
Mahottoman söpö vesseli...Käytiin tuossa ulkona niin hulluna häntä vispas ohikulkijoille...Ja joku mies alko lässyttää sille :LOL:


Aurora!

Täällä itä-lapissa on vähän lunta...Noita lumikasoja on mitä kerettiin kolaamaan mut neki on sulanu aika pieniks...Mustaa näkyy täälläkin...
Meijän piha on jäässä,saa varoo ettei perseelleen lennä...

Vähän kyllä surettaa että tuleeko tästä joulusta näin vähäluminen... :/
Muistan ku 96-97 talvella siellä,missä meijän kummanki kotipaikat on(110km täältä pohjoseen),oli oikeesti 1½ metriä lunta :eek:

Se oli kyllä kivaa ku pikkusiskon kaa laskettiin pulkalla alas aitan katolta ku oli niin paljon lunta :D


Miina!

Mulla olis resepti loppunu kesäkuussa mut kuten tuolla aiemmin kovasti selitin mitä puhuttiin ukon kanssa niistä pillereistä...
Niin siis tänään on eka pilleritön päivä :D

Mä en muista yhtään miten mulla tuli menkat ennen ku aloin syömään pillereitä...
Olisko ollu kierto jotain 32,34pvä...Ei kyllä oikeen mitään hajua...
Pitää varmaan kattoo löytyykö jostain laatikosta yläaste aikasta kalenteria,jos siellä olis jotain merkintää...
Sen kuiten muistan että tiesin yleensä millon alkaa eli aika säännölliset oli...
Mut saa nähä millaset hirmut nyt tulee :kieh:

Meillä ei oo mitään yritystä niin varmaan kortsut otetaan käyttöön...

Äskön tuossa kysyin ukolta että tarkotithan varmasti että jätetään pois,niin se sano että sille on ihan sama syönkö vai en... :D
 
miinalle ja koiralle: Onnea synnytykseen! :heart: Toivottavasti terve pentu tulee. :)

Täällä Turussakaan ei ole hiutaleen hiutaletta lunta. Mutta, eipä täällä useinkaan ole. Sisämaahan ei tarvitse yleensä mennä kymmentä kilometriäkään, kun on sitten jo valkoista maassa. Tänä vuonna ei taida olla ollenkaan. :(

Mulla räjähti tänään joululahjabudjetti ihan kokonaan! :ashamed: Oli pakko ostaa miehelle vielä sellainen ihan älyttömän hieno t-paita, joka maksoi AIVAN liikaa. Mutta se on niiiin siisti ja oikea piste i:n päälle miehen lahjoissa. Nauroin puhelimessa kaverilleni, että taidan kyllä murjottaa koko jouluaaton, jos ei miehellä ole yhtä hienoa lahjaa mulle. :LOL:

Jee, viimeinen tentti ohi! Nyt sitten vaan joulua puuhaamaan. Leivon tänään rommikakkua ja perunalaatikon teen pakkaseen valmiiksi. Vien sen sitten mukanani äidin luo.

 
Heh, Talvicci vähän sama juttu täällä. Tosin mun pitäisi ihan oikeasti alkaa leipoa... :ashamed: Eikö olekin kiva, kun opiskellessa on pitkät joululomat? :) Tosin, mun täytyy varmaan mennä töihin uuden vuoden jälkeen.

Omaa napaa vielä: Taisi se täti sitten oikeasti lähteä. Vähän on tuhrua tullut tänään, muttei sen kummallisempaa. Tänään päästään miehen kanssa nauttimaan toisistamme taas pitkästä aikaa. ;) :heart:
 
MiinaItseasiassa oonki aika samantyylisessä firmassa ku snow team,heh..

Tänään on ollu melkonen yllätysten päivä. No ekakskin mut pyydettiin yhen työkaverin kanssa oikein virallisesti toimarin huoneeseen ennen kotiinlähtöä ja ihmettelin et mikä on homman nimi. No meille annettiin ihan mageet rahalliset joulubonukset kiitokseksi hyvästä työstä, josta olin siis tosi yllättynyt, sillä ei oo aiemmin sellasia jaettu. No työmotivaatiohan tuplaantu kerralla ja päätin olla huomenna täyden päivän töissä,heh.. Se oli varmaan sen bonuksen tarkotuskin.. =)

Mut sit työpäivän jälkeen mulle soitettiin yhestä isosta firmasta, johon oon hakenu töihin joskus puol vuotta sitten (en päässy silloin ees haastatteluun). Siel oli yllättäen vapautunut uus paikka ja mut pyydettiin haastatteluun huomenna. Oon jotenki ihan sekasin ku se soitto tuli niin yllättäen. Se vaan olis NIIN unelmaduuni et en usko sitä saavani..Toisaalta taas huono oma tunto mennä haastatteluun ku just oon saanu sen bonuksenkin.. Mikäli niin ihanasti kävis et sen duunin saan (mitä en tosin voi uskoa) niin vauvahaaveet kyllä siirtyis eteenpäin..

Niin ja mullaki tää foorumi on koko päivän aina yhellä välilehdellä. et voi käydä kurkkaan. :)
 
Miina: Tulehan pian kertomaan miten kävi siinä keskustelussa miehen kanssa!

Aurora81: tuo sun haastateelu on kyllä hieno homma! Ja eihän siinä mitään pahaa ole hakea jonnekin töihin, kilpailutat vaan, se on nykypäivää! Joo helpommin sanottu kuin tehty =) Oikein paljon onnea työhaastatteluun!

Talvicci: tiesithän sä että kortsut on kummasti aika epäluotettavia, varsinkin jos niihin vahingossa tekee reikiä vaikka kynsillä tai nuppineuloilla? :LOL: Joo leikki leikkinä, toivotaan että mies pysyis nyt sitten luomuna eikä kaiva turhia kumeja!

Itse alan väsäämään viimeisiä joululahjoja loppuun!
 
RouvaSumppisuu
Hei kaikki vanhat ja uudet tuttavuudet :wave: ...täällä taas häiriköin teitä =).

Monella jännät paikat meneillään, olen säännöllisen epäsäännöllisesti seurannut juttujanne täällä taustalla ja tsemppaan niin tositoimijoiden kuin tositoimia vielä odottelevien puolesta...kyllä se aika kuulkaas kuluu niin nopsaan ja koskaanhan ei tiedä jos vaikka vauveli ilmoittelisi olemassaolostaan ennen kuin edes kunnolla tositoimiin päästään. Niinkin olen kuullut käyneen ;) ...

Jos Talvicci jaksat muuttaa mun lasketun ajan vähän aiemmaksi eli ultrassa on nyt varmentunut ajaksi 6.7.2008. Katselin tuota listaa ja josko pian saataisiin seuraava plussa Lillin perään...tasaista tahtiahan noita plussia on ropissut, jatkakaa vaan samaan vanhaan malliin =) .

Jos jollakulla olisi tarvetta ovistikuille, niin mulla jäi niitä 10kpl käyttämättä (olin hiukan pidempään yrittämiseen ja tikutteluun varautunut siis...) ja voisin ne jollekin lahjoittaa. Parempi saada ne tuolta laatikosta pois, ettei taas ihan heti iske vauvakuume enkä ala heti synnytyksen jälkeen "huvikseen"niitä "kokeilemaan" :LOL: . Eli jos jollain on tarvetta ja uskaltaa osoitteensa laittaa mulle vaikka yv:llä niin pääsen niistä eroon. Ja niissä on hyvä karma, ehdin vaan pari käyttää ja loppu on historiaa :LOL: ...

Ihanaa oli lukea sHv:n ja Mamitren odotuksesta, voikaahan paksusti siellä, samoin kuin muutkin jo raskautuneet jos käytte lukemassa :heart: . Ja laittakaa ihmeessä aina silloin tällöin joku sananen, mukava lueskella ja katsella masukuvia =) .

Toivottelen kaikille oikein rauhallista joulua ja ihania asioita tapahtuvaksi vuodelle 2008 :heart: :heart: :heart: !

Sumppis ja pikkuinen Lillis rv. 11+5 (profiilissa hän vilkuttelee teille :wave: )...

muoks. vielä: SHV, ootkos funtsinut tuplarattaiden ostoa/hankkineet jo tuleville sisaruksille menopelit? Tai jos jollain muulla jo perheellisellä sattuu olemaan hyviä/huonoja kokemuksia lähinnä Brion tai Emmaljungan tuplista niin kertokaahan.
 
Sumppis!!!

Kiva kuulla sinustaki... :) Ajatella vasta plussasit ja nyt jo viikkoja 11+5!
Ja käykää te jo raskautuneet laittamassa välissä meille masukuvaa jos jaksatte :heart:

Aurora!!!

Vautsi...Totta sä oot ihan tepinöissään siellä siitä haastattelusta.
Ilmottelehan miten se meni ja mihin päätökseen tulit se vai vanha työpaikka?




Kävin koirann kanssa lenkillä ja ukko siivos sillä välin.
Sano vielä että mene sinä lenkille niin minä luuttuan sillä välin... :heart:

Nyt on viimeset joululahjat ostettu ja paketoitukin melkein.
Löysin aivan ihanan nallepuh muistipelin(semmoset kortit) niin oli pakko ostaa tytöille semmonen :)

Kattelin kaupassa lasten tai no enemmänki vauvojen vaatteita...
Ja pisti silmään semmonen että ei löydy mitään neutraalinvärisiä vaatteita. Vain vaalenpunasta ja vaaleensinistä...
Siellä oli aivan ihanat pikkuset kengät(kangaspohjalla) ja oi että mulla olis haluttanu ostaa ne...

Kerroin kaverille että oon "erehtyny" ostamaan yhen bodyn... ja se alko nauramaan mulle ihan hulluna :LOL:
 
Ite oon tällä hetkellä täällä länsi-suomessa ja tääl ei kyl oo lunta yhtään.. :ashamed: aikasta tylsää.

Talvicci
joo, huomasin, et olin kurkkinu väärää listaa :D Ei mitään hätiä sen uuden pinon kans, sitten ku kiireiltäs kerkiät :) Ei vitsi, nyt vasta tajusin, et oot siis lopettanu pillerit, huippua!! :hug: Tuuhan sääki kertoileen, et miten kierto lähtee palautuun ja miltäs olo tuntuu pillereiden jälkeen. Ihanaa!!

Sulla muuten menee toi koulu kans samoin "syklein" ku mulla. Mulla alkaa kans työharjottelu 7.1 ja se kyl jänskättää mua ihan hirveesti sen takia, ku se on sairaala jakso.. Ja siellä en kauheen hyvin viihdy.. yleensä oon lähellä pyörtymistä oli asia mikä tahansa. :ashamed: Ja oikeesti en oo edes mikään herkkä hipiä, mut se sairaalan haju ahistaa mua..


Pantalaimon
Tiedän tuon mahtavan tunteen, ku vihdoin ja viimein saa tehdä sen viimesen tentin tälle vuodelle. Mitäs muuten opiskelitkaan? =) Niin ja samoin Talvicci, tuleva ammattis? :)

aurora81
Tsemppiä sinne haastatteluun! :wave:
 
RouvaSumppisuuJos kukaan ei ole vielä ehtinyt niitä ovistikkuja kyselemään, ilmouttautuisin vapaaehtoiseksi hyväntekeväisyyskohteeksi =) . Täältä maasta, kun ei tahdo noita ovistikkuja oikein löytää. Mulle voi kyllä lähettää ne Suomeen ja posti kääntää ne tänne (oon ostanut sellaisen palvelun, mutta netistä en pysty tilaamaan Suomeen, kun niitä ne ei lähetä eteenpäin..) ja mielelläni tietty maksan kulut!
 
Sumppis: Nyt vasta kävin katsomassa sun profiilia. Kukas tuolla kuvassa on sun tyttö vai maha-asukas? Tykkään niin ultrakuvista ja mahakuvista.. aah.. Kunpa mullakin joskus..

En muuten osaa lähettää yksityisviestiä. Osaisko joku auttaa?
 
aurora81: Tsemppiä hirveesti haastatteluun! :)

Linna: Mä en ainakaan osaa auttaa ku en itekkää tiiä miten se yksityisviestin lähettäminen tapahtuu...?!

Talvicci: Mulla on ainaki tullu sivuoireita jonkinlainen huonovointisuus..mut toisaalta sitä on usein muutenkin.. ja nännit on nyt pitkästä aikaa ihan pikkusen arat. Pillereiden aikana ei ollu kertaakaan missään vaiheessa kiertoja..
Miten teillä alkaa noi harjoittelut noin ihmeelliseen aikaan? Meillä just loppu 8 viikon sairaalaharjottelu, nyt lomaa, ja sitte maaliskuussa lähetää taas 8 viikoks, ja sit melkee koulu loppuuki! Ja sitä opinnäytetyötä pitäis jaksaa tehä, mutku ei jaksais tai kiinnostais yhtää!!
Ja vielä tosta sun innostuksesta, ihanaa! Ihanaa ku joku muuki välillä sekoilee täällä ja tuulettelee!!

En puhunu vielä eilenkää miehelle mitään. Joo tiedän, oon nolo. :ashamed:
En vaa jotenki pystyny. Taas eilen miekkonen yritti nukkumaanmentäessä jotain seksihommia, mut mua ei ois voinu vähempää innostaa ku se asia vaivaa kokoajan. Eikä sit tehtykkää mitää. Tänää mun on oikeesti pakko jotenki vihjasta, mut en vaan tiedä miten, enkä uskalla töksäyttää suoraan! :ashamed: :headwall:
 

Yhteistyössä