Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
Linna: tässä mun nikin alla on kirjekuoren kuva, klikkaat siitä, niin pääset kirjoittamaan yksityisviestin mulle. Jos tosiaan laitat tuon Suomen osoitteesi, niin laitan ovistestit tulemaan. Yritän löytää ohjeen niihin, mutta jos en löydä, niin ne on mammaksin testejä ja mammaksin sivuilla (www.mammaksi.fi) on ainakin sekä ovis- että raskaustestien teko-ohjeet. Eikä postikuluja tarvitse maksaa, jos kerran ihan Suomen osoitteeseen saa lähettää. Jännä ajatus, että nuo testit pääsee Thaimaahan, pääsispä itsekin :D . Yritän pakata ne hyvin, etteivät sitten reissussa rähjäänny.

Tuossa profiilissa on siis tämä nykyinen masuasukki, rv. 11+5 huimassa 5cm:n pituudessaan poseeraamassa. Pikkuhiljaa alkaa näyttää pieneltä ihmisen alulta jo...

Sumppis

 
miina-
Mullakin loppu just edellinen harjottelu ja heti loman jälkeen alkaa seuraava. Sitten ollaan kaks kuukautta koulussa ja taas kaks kuukautta kahessa eri harjottellupaikassa. Syksyllä sitten on kuukausi koulua ja sen jälkeen kaks kuukauden mittaista harjottelua ja koulu onkin sitten siinä. Haastavaa tuossa tulevassa keväässä onkin, ku se oppari pitäs saada valmiiks.. :/
 
Alisa!!!

Joo nyt toinen pilleritön päivä menossa :D
Tekis mieli kertoo jollekki että en enää käytä pillereitä,mut ei piä ku sitten ei pysy enää turpa tukossa vaan hölötän varmaan kaikille... :whistle:

Koko eilisen päivänki olin ku mikäki pösilö,jotenki jänskättää koko ajan...
Vaikka oon kyllä aika varma siitäki että kortsut tulee käyttöön mut tää pillereitten jättäminen oli jo iso juttu...
Mies ei oo kyllä puhunu oikeen mitään niitten ostamisesta :whistle:


Mun pikkusisko on nyt käymässä meillä ja on ihan innoissaan Sylvistä... :heart:
Olen ajatellu ja olenki miehelle sen sanonu...että pikkusiskosta tulis kummitäti meijän lapselle,olis ihana kertoo sille että onnea tulevalle kummitädille :whistle:

Niin ja lähihoitajahan musta tulee. Opinnäytetyötä pitäis alkaa tekemään... :/


Miina!!!

Meillä alko koulu nyt syksyllä muistaakseen 13.8...Eka harjottelu(8vko) alko 18.9. Nyt tää toinen 8vko:n harjottelu alkaa 7.1. Ja sitten 21.4 alkaa viimenen työharjottelu joka kestää kuukauen...
Ja on vähän niinku valinnainen että saa sitten mennä minne haluaa.

Ei tuo musta kuulosta yhtään ouolta mut joka koulussa kait taitaa olla oma systeeminsä :)


Aurora!!!

Tule jo kertomaan mitense haastattelu meni??? :D
 
Huh, olipas taas tullut tekstiä! :D

aurora: Huippuhienoa! Ensin hyvä joulubonus ja sitten vielä haastattelu! Paljon onnea, näin jälkikäteen tosin. :D :hug: Miten haastattelu meni?

Alisa: Yliopistossa opiskelen biologiaa. Tutkijaksi ajattelin ryhtyä, kapea leipä, mutta mielenkiintoista. :D Evoluutio kiinnostaa erityisesti.

Talvicci: Mulla ei tullut renkaan jättämisestä oikeastaan mitään fyysisiä oireita. Huomasin kyllä, että ovisaikaan olen paljon herkempi ja sitten taas menkkojen aikaan kuin per*****en ammuttu karhu. :D

Sumppis: Ihana kuulla sustakin! Oi, ultrakuvasi on suloinen! :heart: Kunpa sitä pian itsekin pääsisi...

Joulukakku on uunissa ja pitäisi siivota. Tänään lähdetään jo miehen vanhempien luo. Viedään kissa sinne jouluksi hoitoon. En välttämättä ehdi/pysty tulemaan tänne joulun aikana. Äidin luona tietokone on olohuoneessa ja perhe on sietämättömän utelias! Ei hyvä siis. :D Toivotan siis kaikille oikein ihanaa ja riemuisaa joulua! :xmas: Plussaonnea niille, jotka sitä tarvitsevat! :heart:
 
rouvaSumppisuu: Ihanaa kuulla susta piiiitkästä aikaa =) Wau, sullakin jo kohta alkamassa 2/3 raskaudessa. Kyselit tuplista ja minä ne ennätin jo hankkia pari kk:tta sitten kun olin niin täpinöissäni ;) Eli me kierreltiin vauvatarvikeliikkeet ja testailtiin nimenomaan briot ja emmaljungat... briot sitten otettiin, koska itse olen jotenkin mieltynyt ja tottunut niihin. Mallina on se "parempi"malli eli brio double wawe, joissa heittoaisa. Me tilattiin ne vauvattaresta, jossa ilmainen kotiinkuljetus ja muutenkin edullisempi hinta liikkeisiin verrattuna (yli 200e halvemmalla päästiin). Sama 2v takuukin on :) Laitan sulle linkkiä eli käy ihmees katsomassa noilta sivuilta ja tietty liikkeissä koeajamassa. Ihana ihmistaimi sun profiilissa *voi hyvin* :heart:
http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=10

miinalle
tsemppiä miehen kanssa keskusteluihin!!!

talvicille hurjasti onnea edistymisestä vauvahaaveilussa... ehkäpä kohta olet jo tositoimissa =) *peukut pystyssä täällä* kyselit aikasemmin, et onko raskausarpia tullut, ei ole ainakaan vielä. Typyn odotuksesta ei tullut yhtään raskausarpea mahaan, rasvailen ahkerasti, josko pitäis nahan joustavana :whistle:

Kaikille kuumeilijoille tänne entiseen kotipinooni oikein ihanaa joulunaikaa, rentoutukaa ja nauttikaa!!! :) Mä oon vkl:n työntuohussa ja aattona vietämme sukujoulua mun isovanhemmilla ja myöhemmin mun äidillä, ihanaa tunnelmointia rakkaiden parissa :) pyhien jälkeen suuntaamme miehen ja typyn (ja tietenkin masuasukin) kera viikoksi ystäväpariskuntamme kanssa ylläkselle mökkeilemään ja viettämään talvea ja uuttavuotta, joten hyvät uudenvuoden toivotukset myös teille!! Monille teistä ensivuosi tuo mukanaan jänniä aikoja ja plussia testeihin ja kasvavia mahoja :)

sHv ja hipsu rv20 :heart:
 
Hyvää joulua kans SHV:lle!!!

Ja kiitti tsempistä...Toivotaan että mies vihaa oikeen paljon kortsuja!
On nimittäin sanonu joskus ettei tykkää niistä :kieh:
Ties vaikka pitemmän aikanen käyttö sais sen hermot palamaan niihin :D

No juuh..Pitää alkaa itekki pakkamaan ku lähetään tosiaan jouluks pois kotoo.
Uusvuos menee siskon ja sen miehen(joka on myös ukon serkku) luona juhliessa...

Turha noita oli kyllä selittää ku en malta olla täältä pois... :whistle:
 
Talvicci
Hienoa edistymistä tuo on, ku saa jättää pillerit pois. Askeleen lähempänä taas haaveita ;) Mites muuten teidän Sylvi on oppinu sisäsiistiks? Onko koira ylipäätänsä helppo opettaa sisäsiistiks? Määki oon miettiny jo, et mun pikkuveljestä tulis yks kummi lapselle (sitte jos/kun se saadaan). :D Kaikki on jo mietitty valmiiks, vaikka nii ei kyl pitäs tehä.. jotenki oon nii taikauskonen :ashamed:

Pantalaimon
Kuulostaapa mielenkiintoselta. Kauanko sulla on vielä koulua jälellä? Ja Hyvää Joulua sinnekin!! :xmas:

SHV
Teille tulee ihana uus vuos, kun saatte sen siellä lapissa viettää =) Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta myös sinne! :xmas:
 
Alisa

Joo siis kyllä toi koira osaa ulos pyytää,mut jos on yksin kotona(ollaan kaupassa tai jossain)niin sillon löytyy pökäleitä tai pissilammikoita :whistle:

Mut kai tuo nyt on ihan normaalia noin pienelle...
Kumma homma tuon koiranki kanssa että yhtäkkiä sitä ei tiiäkkään mitään vaikka aikasemmin ajatteli tietäväsä paljon :LOL:


Joo ja mä oon ihan innoissaan ku sai nuo pillerit jättää pois :D
Oikeen jänskättää :heart:
Ootan innolla seuraavaa peittojen pöllytys kertaa vaikka kortsut se ukko jostain vetää kumminki esiin...

Niin ja minäki oon suunnitellu jo kaikkee...
Mistä vaunut,sänky,kummit,vähän nimiäki ja sitäki vähän miten kertois anopille tai vaikka mun pikkusiskolle...
Joo menen vähän eelle näissä asioissa mut se on vaan niin kivaa :heart:
 
Talvicci
Minä taas täällä *wirn* :D Kato kyllä sun mies sitten siinä innossa unohtaa ne kortsut, ei ehkä ekalla kerralla, mut muutaman kerran jälkeen. Ainakin uskoisin näin. Ei ne niillä kauaa jaksa sählätä. ;) Joo, mulla ihan sama juttu, että kaikki noi jutut on mietitty valmiiks. Määki oon sellanen haaveilija ja asioiden edelle menijä, mut minkäs teet.. :D
 
Juuh, mäki liityn teiän "mene asioiden edelle" -kerhoon.. :) On täälläki jo suunniteltu kaikenlaista vauvan varalle. Kaksi varmaa kummia mäkin tiedän ja ne on mun vanhempi veli ja sen vaimo. Mä oon nimittäin niiden MOLEMPIEN lasten kummi. Heh, taidan siis olla aika hyvä siinä.. No joo..Mun avokki on kanssa mun veljen nuoremman lapsen kummi, koska ei tosiaan ollu viel kuvioissa kun veljen esikoinen syntyi.

Miina, mä arvasin et sä eet oo puhunu miehelles.. =) Mut ymmärrän kyl et sitä siirtää ja siirtää ku ei haluu kuulla "väärää" vastausta.. Tsemppihali!

Mut sit tosiaan omaa napaa:

eli tänään olin siellä haastiksessa. Se meni omasta mielestä hyvin, kesti tunnin ja molemmat haastattelijat oli tosi rentoja. Ja ne toimitilat oli IHANAT!!! No toi ei ollu olennaista.. :ashamed: Mut se talokin oli niin upee!!! No toikaan ei ollu olennaista.. :ashamed:

Mut siis työtehtävät kuulosti tosi kivoilta, tosin hyvin hektistä työtä, mutta niin on mun nykynenkin..Haastattelijat lupas soittaa tän päivän aikana koska oli pari muutakin haastatellu. No, mä kerkesin just takas työpaikalle kun mulle soitettiin ja ne oli ollu yksimielisiä et NE HALUS MUT SINNE!! Mä oon vieläkin shokissa..

Tässä on vaa vielä yks mutta: mä oon määräaikasessa sopparissa, jota vielä vuosi jäljellä. En saanut vielä mun nykystä pomoa kiinni, joten en tiiä pääsenkö lähtemään työsuhteesta vai en, siis ilman riitaa. Toivon et voitais aikuismaisesti neuvotella..

Mut palkka ois n.400? enempi ja muista eduista en vielä ees tiiä, joten jos mun lähtö nykysestä paikasta onnistuu niin mä tuun saamaan mun unelmaduunin..En voi vieläkään uskoa et tää tapahtuu mulle..

Mies tuli just kotiin töistä ja toi onnitteluksi punaisen ruusun..
:heart: :heart: Ja kun sekään ei usein noita kukkia ostele..
 
Niin ja rouva sumppisuulle ja SHV:lle toivottelen ihania odotuspäiviä, perässä toivottavasti tullaan!! =)

Ja kaikille muillekin lomalle lähtijöille toivotan stressitöntä joulua ja riemukasta uutta vuotta!!

Itse tosin vielä kerkeen vierailla täällä monta kertaa enne aattoa.. :ashamed:
 
Onnea aurora81!! Sehän meni ihan nappiin! =)
Joo en oo sanonu mitää..kokoajan mietin että nyt sano, ku tulee joku sellanen tilanne et hyvin vois sanoo.. Sit mun päässä kuulen mun äänen "Sano nyt se, sano nyt!!!" Mut EI! :LOL: Mut mä oon just tällanen... :ashamed:
 
Talvicci: Onnea pillereitten lopetuksen johdosta! :) No mulla on ainakin halut lisääntyny runsain määrin pillereitten lopetuksen jälkeen ja limakalvot ei oo enää saharan autiomaa. :D Ja paljon ilosempi ja jotenkin pirteempi oon ollu...aiemmin tuli aina ihan outoja pillitys/ketutus-kohtauksia. Miinuksena on, että hiukset on alkanu rasvottumaan tosi nopeasti. :/ Mutta toivottavasti menee ohite.

Miina-: Kylllä sinuna juttelisin vielä miehesi kanssa.. jos hän ei oo jotenkin älynnykään, että sulla pilsut loppu, ni voi aika lailla loukkaantua.. tai ainaski ite loukkaantuisin. Mutta tosiaan, sinähän parhaiten miehesi tunnet, joten mitäpä tässä "neuvomaan". :)

Mutta hauskaa joulua kaikille, jos en tässä enää kerkeä kirjottelemaan! :xmas:
 
Paljonpa on tullu viestejä, ei oikein osaa ruveta niitä edes purkamaan. Ihania masuja ja kuvia täällä vaan vilisee :heart:

Jos omaa napaa taas vaan... Täti punainen häipys taas, ihanaa! Inhoan tuota epävarmaa oloa menkkojen aikaan, tuntuu että just tasan nyt lorisee ohi ja tuoliin jää jäljet... Ehkä se nyt helpottaa kun tilasin sen kuukupin :)

Vauvakuume on taas kohillaan, tekis hirmuisesti miehelle ehdotella vauvan"teko"puuhia ilman mitäänn "välikäsiä", mutta enpä mie vielä taida. Tuo paino on niin huipussaan, että vähän sitä pitää saada pois ensin, parempi niin itelle kuin vauvallekin sitten.

"mene asioiden edelle" kerhoon minäkin voisin liittyä :) Olen kyllä aina aika hyvin suunnitellu tulevia, nytkin mietin salaa nimiä, jopa ehdottelen miehelle kun hyvän mielestäni hoksin. Ei onneks tuo ukkokulta "vinoon" kattele, kun hänkin haluaa lisää lapsia, niin onhan se hyvä miettiä valmiiksi tulevaisuuden varalle :D

Aatto on jo kohta ovella :) Millään malttais odottaa että tulee aatto, mutta sitten aattoaamuna toivoo, ettei päivä loppuis vielä piiiiitkään aikaan. Aina se on liian nopeasti ohi...
 
aurora81
Tervetuloa vai meidän "mennään asioiden edelle"-kerhoon :LOL: Ihan hurjan paljon onnea uuden työpaikan saannista :hug: Toivottavasti saat asiat selvitettyä nykyisen työpaikan kanssa suht hyvin, että voit sitten hyvillä mielin vaihtaa työpaikkaa.

hopeapaju
Tervetuloa vain tähän meidän "mennään asioiden edelle"-kerhoon :wave:

miina-
Voi ihanaa, täällä odotellaan jo pentu kuulumisia. =)
 
Moi! en ole ennättänyt kirjoittaa sitten viime kerran. Paljon on ennättänyt tapahtua sillä välin. olen saanut mieheni jo innostumaan vauvoista ja jopa saanut sen vauvakuume asteelle. Olemme mieheni kanssa haaveilleet/suunnitellut vauvan tekemistä. Mieheni sanoi että aloitetaan ens vuoden puolella jo ensimmäisestä päivästä lähtien. Mutta nyt on todellinen jännityksen paikka kun menkat on jo 4 päivää myöhässä, olen ostanut jo testin mutta en vielä uskalla katsoa. Odotan vielä jouluaattoon, josko sitten kokeilis, niin jos on positiivinen niin se olis mahtava joululahja. :D Mieheni on aivan varma että odotan jo. SAnoo mulle jo että mitäs äiti ym. Jouluaattoa odotellessa.
Hyvää Joulua kaikille!!
 
OIKEIN IHANAA JA RAUHALLISTA JOULUA KUUMEILIJAT!

En pääse koneelle nyt joulun aikaan kunnolla sukulaisten vuoksi, joten kirjoittelen paremmin sitten taas pyhien jälkeen.

Miinan koiralle voimia ja etu käteen onnea vauvasta

Talvicci koitahan vokotella sitä miestä niin päästään puimaan että käyttäkö kumia vai ei :LOL: varoitan että halut kasvaa!!!

Siniselle nallelle Pluusa onnea :heart:

Auroralle kilo kaupalla onnea uudesta työstä, upeeta ja mahtavaa *koiruus tuulettaa* :flower: :heart: :D

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä ole kuulunut. Kaiken maailman vihlontaa ja kivistystä alakerrassa. Ihan normaali ja sellainen "ei raskas" olo. Noh viikon päästä tiedetään enemmän, en vain itse usko että olis napsahtanut :/ Nyt tämä tyttö lähtee joulun viettoon!!!!

Koiruus kp 18/29
 
Pentu kuoli. :'( :'( :'( :'( :heart:

Lyhkäisesti tarina meni niin, että jouduttiin puoliltapäivin lähtemään leikkaukseen, jossa sitten pentu kuoli. Emo kuitenkin onneksi hengissä. Just tultiin kotiin ja oon itkeny melkein koko päivän. Nähtiin pentu leikkauksen jälkeen, se oli niin ihana, terve valmis poika-pentu.
Nyt koira vinkuu ihan kokoajan(kipuja kai) ja tää on tosi kauheeta henkisesti. Se valittaa ihan kokoajan. onneks anoppi tulee yöks ku mies joutuu mennä töihin. :(

Jos jotain hyvää tästä päivästä voi sanoa, niin sellainen iloinen asia, että äsken kun taas aloin itekmään, niin sanoin miehelle että "Mul on varmaan vierotusoireita pillereistä ku kokoajan on muutenki tunteet niin pinnassa." Ja mies ei sanonu ku että nii...tai jotain sellasta. Elikkäs hän siis tietää että pillerit on tipotiessään!!

Mut nyt pitää lopetella, pakko mennä ton pikku raukan kanssa nyt olemaan. :|

Että tällasta täällä...
 
Voi ei, miina! :( :eek: Olen niin valtavan pahoillani puolestasi! :'( :hug: Onneksi emo säilyi hengissä. Tiedätkö, että miksi pentu kuoli? Oliko pitkittynyt synnytys syynä vai ahtaus vai mikä?

Mukavaa kuitenkin, että sait selvyyden miehen tietämiseen, vaikka tavallaan noin ikävällä tavalla. :/ Yritä kuitenkin nauttia joulusta, kaikesta huolimatta.

Enhän mä täältä osaa olla pois, vaikka täytyy vähän "salaa" tänne tullakin kurkkimaan... Hauskaa joulua vielä kerran kaikille! :xmas: :hug:
 
Voi, Miinalle :hug: ...

Piti ihan omaa napaa tulla kertomaan... Mitä lie tuo isäntä oikein tarkoitti??? Innostuttiin tuossa päivällä lakanoita mylläämään ja mies sitten sanoi että: "pitää vissiin se kortsu ottaa jos ei vauvaa haluta." Lisäs vielä: "syysvauvaa"! :eek: :D
 

Yhteistyössä