Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Isyyden tunnustamisesta: Oon kuullu aika erilaisia juttuja, minkälaista se on. Riippuu kai virkailijasta. Joku systeemihän siinä täytyy olla, jos ei ole avioliitossa, kenet isäksi merkitään. Ettei vaan merkittäisi esim. kämppäkaveria vahingossa isäksi.. :) Luulis tosin, että sen vois hoitaa kätevämminkin, jos sosiaalityöntekijöitä kuormittaa.. Eihän tietty avioliittokaan takaa, että aviomies on isä. Lain edessä avo- ja avioliitolla on kuitenkin aika eri asema.

Mulla ei paljon kesän suunnitelmiin vaikuta, oonko raskaana. Asun nyt ulkomailla ja kesällä joka tapauksessa Suomeen. Siellä on sitten luvassa mökkeilyä ja festareita ja ehkä Euroopan reissu. Toki saattaa olla mahdollista, että on vaikea raskaus ja täytyy ottaa iiisisti, mutta ainahan voi esim. sairastua, vaikka ei raskaana olisikaan ja juttuja perua.

Pantalaimon: Onnea tenttiin!
 
Oikeesti hei, mä en jaksa enää odottaa maaliskuulle asti. Mun tekis kauheesti mieli jättää noi pilsut jo pois. Mut yritän olla järkevä.Mulla on syksyllä pari isoa projektia, joiden valmistelu on jo käynnissä ja haluisin ite hoitaa ne loppuun. Hyvin epätodennäköistähän se on et heti raskautuis mut mä haluun kuitenki ajatella sitä mahdollisuutta, heh..

Onnea Pantalaimonille tenttiin, vaikka olet varmaan siellä jo..
 
Lueskelin tuolta mitäs nyt -puolelta noita anoppiketjuja osittain kauhulla. Saan kyllä olla onnellinen, että miehellä on niin mukavat vanhemmat. Vaikka anoppi on hösöttäjä ja melkonen papupata, niin kuitenkin aivan ihana ihminen, joka on alusta asti hyväksynyt täysin mut niiden perheeseen. Usein myös sanoo pojalleen, että sen pitäs olla kiitollinen ku on löytänyt mun kaltaisen naisen joka jaksaa katella sen touhotuksia.. :) Ja appiukko sano mulle viimeks ku mulla oli hiuksissa kiharat että näytän enkeliltä.. Harvoin vaan tulee niille kerrottua miten onnellinen on niitten olemassa olosta ja tuesta..
 
Kukkaiskeiju

Onnea!!! Ihana uutinen... Ilmottele sitten miten käy että voin tuota listaa päivittää...


Aurora

Joo minäpä päivitän...Uus lista on sitten ekalla sivulla(se mun viimenen viesti)löytää helpommin...

Meillä on ollu siinä joskus mahdollisten lapsien lukumäärät ja iät sun muut mut alko olemaan niin sekava että otettiin pois mut katon jos keksin jonku uuen ratkasun...

Mekään ei olla naimisissa(ei edes kihloissa) ja lapsi tulee samaan miehen sukunimen.

Oon miettiny sitä olis ehkä kiva pitää oma sukunimi jos mennään naimisiin,ku meijän suku loppuu sitten tähän(meillä ei oo ku tyttöjä ja isän veljellä ei ole lapsia)
Mä oon sen verran ylpee omasta sukunimestä ku sitä ei kait kovin paljonkaan suomessa ole.Ei ainakaan ole tullu itellä vastaan ketään...

Oma olis kiva pitää tai sitten ottaa kaksois sukunimi mut sitten siitä vaan tulis niin pitkä ku mulla omassa on 10 kirjainta ja ukolla 7.

Niin ja et oo ainot jolla tekis mieli ihan hirveesti heittää nuo pillerit pois :kieh:



Mamitre :heart:

Sulla on ihana maha ja hui ku eihän tässä ole ku enää pikkusen aikaa niin se pikkunen jo syntyy :) Onpa se aika menny äkkiä. Vaikka kuulemma odottavan aika on pitkä...

Miten teijän poika sen varpaan mursi? :(


Miina

Kysy ihmeessä siltä ukoltas että missä mennään :)


Linna

Missä maassa sä oikein asut,onko mulla menny jotain ihan ohi :whistle:


Mä oon vähän outo ku ootan innolla että pääsen laittaa sen uuen pinon ku on sitten selkeempi :LOL:


Omaan napaan

Sen verran vaan että...

Meillä on ollu nyt puhetta että en ehkä hakiskaan uutta reseptiä ku vanha loppuu eli joskus kesäkuussa loppuu pillerit !!! :whistle: :heart: :heart:

Ukko paketoi joululahjoja,oi että sen paketit on söpöjä :heart:
 
Talvicci, juu täällä ollaan vaikkakin taustapiruna :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Käytiin ottamassa pikku-ukolle (1v5kk)influtehoste ja räkäisyys vaan jatkuu. Meillä jouduttiin lykkäämään piikkiä flunssan takia ja lopulta oli vaan pakko ottaa se,kun ei toi röhä tunnu häviivän. :headwall:
Vauva-saralla ei mitään uutta taivaan alla.... mies edelleen ehdottomasti vastaan, odotellaan ja kuulostellaan. :whistle:
 
Kiitos kannustuksista, tentti meni ihan hyvin. Turhaan siis panikoin, mutta sellaista se on. Huomenna olisi vielä toinen, johon olen valmistautunut kyllä tosi huonosti. :ashamed: Nytkin päätä särkee ja väsyttää, eikä yhtään jaksaisi lukea, vaikka aihe onkin tosi mielenkiintoinen.

aurora ja talvicci: Mäkin muistan hyvin, kun koko kesän odotin ihan tulisilla hiilillä, että saan jättää renkaan pois. Olisi NIIN tehnyt mieli ottaa varaslähtö. Nyt olen kuitenkin tyytyväinen, että jaksoin kuitenkin odottaa, vaikka onkin tässä ollut kaikkea ongelmaa kierron kanssa ym. Tsemppiä teille vielä ja onnea talvicille miehen lämpeämisestä! :heart: :hug:

Mullakin on mukava (tuleva)anoppi ja appi myös. Hyvin ovat ottaneet vastaan. Saa sitten nähdä, miten lapsen tuleminen vaikuttaa.

).( Täti alkaa ilmeisesti palata kamppeitaan, vuoto on ihmeellisesti vähentynyt tämän päivän aikana. No, kyllä sitä nyt kolme päivää jo tulikin ihan tarpeeksi reippaasti!
 
Ihania nimityksiä käytätte kuukautisista..esim "täti alkaa pakata kamppeitaan.." :LOL:

En oo vielä kysyny mitää. Meinasin kuolla häpeästä tänää ku mies meni mun laatikolle ettii jotain juttua ja se näki mun käytetyn raskaustestin!! Se ei sanonu mitää, mut tiiän et se näki sen koska se oli niin esillä siinä!! :ashamed:
Varmaanki huomenna otan asian jollain tavalla puheeks..Tänää ollu niin hässäkkä ja pinnat kireellä.

Ainiin, meijän koira synnyttää vuorokauden tai kahden sisällä. Tänään varmistu lääkärissä. :heart: Mun piti perua huominen työvuoro, koska jonku pitää olla kokoajan "päivystämässä" kotona. :)

Tsemppiä aurora81 odotukseen, kyllä se aika kuitenki menee nopeasti, trust me. =)
 
No joo tässä ollaanki et mitä ihmettä... :LOL:

Mulla pitäis huomenna jatkaa pillereitten "syöntiä"...

Mut ukko sanoki että voit jättää pillerit pois yhellä eholla...
Minä et millä..?
Ukko siihen että et kärtyä(oon ollu nyt "vähän" kärtty... :ashamed: ) ja hoivaat joskus mua...
Minä et joo ja naama varmaan ku naantalin aurinko(tai joku...) :D

Ei meillä kuiten mitään yritystä ala vielä mut ohohohoh :heart:
 
No joo piti tuoki tänne tulla heti juoruamaan :LOL:

Niin miina tsemppiä koiran synnytykseen!
Tuuthan kertomaan millasia pikku palleroita sieltä tuli...


Niin ja Linna millasta siellä on asua?
Millaset kelit siellä nyt on?
Ja sitten vielä semmonen juttu et mistä sä keksit sinne muuttaa?
 
Talvicci: No jollain ihmeen kaupalla se oli onnistunu pudottaan meidän tv:n joka on aikas iso ja painava. En ees eka tajunnu et oli satuttanu itsensä kun ei ollu tv:n lähellä vaan itki kauempana.Tv pysyi ehjänä vaikka lasi eellä matolle putosi. No kaikkea voi näköjään sattua vaikka en tollasta osannu odottaa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
Talvicci: No jollain ihmeen kaupalla se oli onnistunu pudottaan meidän tv:n joka on aikas iso ja painava. En ees eka tajunnu et oli satuttanu itsensä kun ei ollu tv:n lähellä vaan itki kauempana.Tv pysyi ehjänä vaikka lasi eellä matolle putosi. No kaikkea voi näköjään sattua vaikka en tollasta osannu odottaa. :/
Voih...Mut onneks ei oikeesti käyny pahemmin...
Siskon tyttö kaato kokonaisen kirjahyllyn! Ei onneks käyny mitään mut raukka ku se säikähti...Ei ooo tainnu sen jälkeen kiipeillä... :whistle:
 
Minä pidin sukunimeni, kun mentiin naimisiin tai on siis kaksiosainen sukunimi nyt, otin siis myös miehen sukunimen. Minullakin on harvinainen sukunimi ei ole montaa suomessa. Muutama on vaan sellaisia, mitkä ei ole minulle mitään sukua. Niin halusin sitten säilyttää tuon oman sukunimen myös nimessäni.

Minullakin on aivan ihana anoppi ja appi :)

Mites kukkaiskeijulla meni jutustelu opettajan kanssa? Onnistuiko harjoittelun vaihto?

 
Huuh, nyt vasta kotona!
Opettaja vähän alkuun ihmetteli että miks haluat vaihtaa sitä, ni sanoin vaan että kun olin ajatellu luopua noista pillereistä kesällä. Se oli aivan innoissaan, että no pitäähän sitä sitten yrittää järjestää! Heh!
Huono uutinen on sinänsä se että se ei oikeastaan ole meidän opettajasta kiinni, vaan mun pitää nyt joko pystyä vaihtamaan päikseen harjoittelu jonkun meidän luokkalaisen kanssa tai sitten soittaa sinne turkuun! Ja mä tietty aion yrittää vaikka molempia!!! :D Yrittänyttä ei laiteta! Huomenna lähtee s-posti meidän luokkalaisille ja jos ei heti tärppää niin soitto turkuun... Vois kyllä olla ihan kivakin mennä sinne, mutta sekin on opetussairaala niin en tiedä paljonko siellä sitten on opiskelijoita.Eli palaamme asiaan lähipäivinä :D
Uh, mutta nyt äkkiä nukkumaan, huomenna aamuun, onneks kohta loma!!!
 
Taas oon ollu kaksplussan keskustelupalstan pimennossa, ku jostain syystä tää ei päästä mua kirjottaan kommentteja vaikka kuinka haluisin :kieh: :kieh: Mut vihdoin taas mukana ;) Tänne on tullu niin paljon uusia viestejä, etten muista kaikkiin juttuihin varmaan edes kommentoidan.

Tupakkagalluppiin, meillä onneks hyvä tilanne, kun kumpikaan meistä ei polta. Joulusiivousta en sen kummemmin omaan kotiin tehny, koska tänään ollaan tultu meidän kotikaupunkiin vanhempien luokse viettämään joulua(400km päähän).

Aurora81 Se sun idea olis ihan hyvä, että lisättäis ton listan perään ne rimpsut mitä luettelit :D

[/b]sukunimestä ,lapsi sais kyllä miekkosen sukunimen, jotta sitten tulevaisuudessa meillä kaikilla olis sama sukunimi. Ei olla naimisissa eikä kihloissa, vaikka ollaan seukattu jo reilu 8 vuotta..

koiramamma On se ihanaa vaan haaveilla olevansa raskaana :whistle: Täälläkin haaveillaan vaikka pillerit on lujasti käytössä :D Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!!

voi miina- kyllä varmaan kannattais varmistaa asia mieheltä ihan suoraan nyt ja heti, ettei tuu sit täysin yllärinä (vaikkei pitäis tulla) :hug: :hug: Minkäs rotuisia koiruuksia teille on syntymässä?

Linna Thaimaassa?!? WAU!! Menin aivan sanattomaksi ;) Saako udella, että miten sinne oot päätyny? =)

ON: Me ollaan sovittu, että pillerit lopetan, ku laatat loppuu eli tuossa helmikuun lopussa :p Sillon mennään eka puol vuotta ihan tjot-meiningillä, mut kuiteski ;) Vielä kaks liuskaa ja viikko kolmannesta jäljellä ja sitten se alkaa :$
 
Mikshän noi loppu tekstit tuli mustalla?? :eek: Ei ollut tarkoitus, mut mut..Onnistuin jotain sählään, yllätys yllätys. Onko muuten tota eka sivun listaa päivitelty?? Aattelin vain, että mun nimee ei oo siellä ollenkaan, vaikka jossain listassa se on ollu.. :/ Cai onko se joku ikivanha lista :D
 
Olipas kiva kun oli tullut näin paljon viestejä kun maltoin olla hetken poissa, heh..

Alisa84 Oho, oottepa te jo ollu kauan yhessä kun oot kuitenkin sen verta nuori vielä.. =) Meillähän on sitten aivan sama tilanne, kun mun pillerit loppuu helmikuun loppupuolella. Niin ja se päivitetty lista on ekan sivun lopussa ja bongailin kyllä sun nimen sieltä. Sitää sivun ekaa listaa ei oo päivitetty, koska rouva sumppisuu on eräästä onnellisesta syystä siirtynyt pois joukostamme.. :LOL:

Talvicci, kiitos päivityksestä.. =) Jippii!!Sä oot onnistunut projektissa, mies on käännytetty!! :LOL:

Kukkaiskeiju Onneks opettaja oli myöntyväinen. Oikeestaanhan synnytyshän menisi työharjottelusta sun alalla, voisit kysyä pari opintopistettäkin siitä hyvästä,heh.. Toivottavasti saat järjestettyä harjoittelupaikan. Oishan se vaihtelua asua välillä muualla jos kukaan ei suostu päikseen vaihtamaan harjottelupaikkaa. Täällä peukut siis pystyssä..

Niin, nimistä vielä. Mulla on siis oikeen perussuomalainen sukunimi, jota ei siis tulis ikävä. Miehellä on ihan kiva sukunimi, erikoisempi Suomessa.

Mutta yritän jaksaa odottaa helmikuuhun sekoomatta. :LOL: Kiitos kaikille tsempistä..
 
Talvicci ja Alisa84: Mukavahan täällä on asustella. Asuin vähän aikaa Afrikassa ja nyt täällä ja oon tullut siihen tulokseen, että ei se nyt niin erilaista ole. Elämä koostuu kuitenkin lähinnä ihmissuhteista (ja töistä ). Tietty kulttuuri ja sää on aika erilaisia. Täällä on nyt sään puolesta paras aika vuodesta, ei ole liian kuuma, mutta aurinko jaksaa paistaa. Lomat on mahtavia täällä, kun pääsee tosi halvalla upeille saarille ym. Mutta kyllä välillä on Suomea, tai no Suomessa asuvia, ikävä.. Ai niin, siis töihin tultiin tänne miehen kanssa parin vuoden jaksolle.
 
Miina millos teillä on koiran LA? meillä tosiaan menee se tuonne helmikuulle. Pari sivua sitten taisin siitä mainitakkin.

Kukkaiskeiju Toivottavsati työharjoittelu järkkääntyy, pidän peukkuja sulle! :D

Auroralla taitaa vauva kuume olla aikas kovana? :LOL: kyllä se helmikuu sieltä tulee nopeemmin kuin uskotkaan! Koita nauttia nyt tästä kahden keskeisestä ajasta. Et sä sekoo :hug: :LOL:

Alisa kiitos tupakki tsemistä ja onnea helmikuulle, ei ole enää pitkä aika!

Täytyy lähteä suihkun kautta kaupungille ja tuhlaamaan loputkin mammonat pois tililtä kuleksimasta! Oikein ihanaa päivää kuumeiset!
:heart: :D

Koiruus kp 16/29
 
aurora81
Jep, tuolta teiniajoilta asti allaan oltu yhessä, on se vaan pitkä aika.. :heart: Onpas mukava, että sullakin loppuu pillerit samoihin aikoihin nii voidaan sitten jännäillä, miten kiertojen kanssa käy :D Paitsi, että mulla tuskin on jännäämistä, koska mulla tuskin on mitään kiertoja eli epäilen, että menkat ei ala ilman hormoonilääkitystä :ashamed:

Linna
Voi että, oot saanu nähä maailmaa. Määki haaveilen, et pääsisin joskus afrikkaan lomaileen.. Thaimaaseen pääsen tuossa vähän reilu vuoden päästä kaverin kanssa B)

Minkäs rotuisia koiruuksia teillä kaikilla on ja kuinkas monelle oli pentuetta tulossa?? Nyt on päässy unohtuun kyl pahemman kerran :whistle: MEillä täällä haaveillaan sellasesta pienestä karvaturrista, ku coton de tulear :D
 
Koiramamma teillä on aivan I-H-A-N-A koira!! Meillä on pieni tyttö-chihuahua. Ja yks pentu pitäis olla tuloillaan..ainakaan vielä viime yönä ei mitään tapahtunu, toivottavasti tänään ettei jouduttais leikkaamaan. Nyt sillä on 58 vrk. Ja chihuille tavallista synnyttää 58vrk kohdalla, tai 60vrk. lääkäri sano että ihan synnytysteissä se jo on ja pentu on muutenkin "valmis." =)

Talvicci: Mahtavia uutisia sieltä suunnalta! Eli te siis jätätte nyt pillerit pois ja ootte tulee jos on tullakseen meinigillä?! :D Ajattele äskenhän säki niin tuskailit jotain että menee varmaa kauan vielä ennen ku mies leppyy, eikö ollukki jotain sellasta...? Ja nyt mies jo ehdottelee.... ;)

Mua niin jännittää ku en tiedä mitä voisin sanoa tänään. En tiiä minkälaisen lauseen muotoilisin. Ku periaatteessahan se on ihan yksinkertainen kysymys: "Tiedäthän etten syö enää pillereitä?" Muttaku toi kuulostaa jotenki niin tönköltä..!!! Voi että mun kanssa! :LOL: :ashamed:
 
No sup sup suppareita Miinan koiralle :LOL:
Meillä menossa nyt 5vrk :D että perässä tullaan! Meidän neiti on hätäsektiolla tullut maailmaan. 10 isoa pentua oli laajentanut kohdun niin isoksi ettei se jaksanut supistella. Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin!
 
Koiramamma Teillä on kyllä ihana koira. Meilläkin mies haluis Bernin paimenkoiran, se on ihan rakastunut niihin.. :heart:

Miina: Tänään otat itteäs niskasta kiinni ja sanot sen lauseen vaikka se kuulostas miten tönköltä.. :) Sit se on sanottu.. Jännityksellä odotellaan miehen vastareaktiota, juokset sitten heti kertomaan meille,heh.. :)
 

Yhteistyössä