Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hei käviskö muuten semmonen homma että jos päivittäisin tonne ekalle sivulle tota listaa että se olis helpompi löytää?

Mulla näytti siellä olevan kaks viestiä niin voisin toisen niistä muokata listaa varten vai pitäskö oottaa että tää alkaa jumittaa ja mä tekisin sitten uuen pinon?

On mullaki kummat mietteet...
:D
 
Must ois ihan hyvä idea jos lista ois tän pinon alussa. Se ois tosiaan helpompi löytää eikä ainakaan vahingossa päivittele väärää listaa, heh.. Mulle ainakin kävis just niin..

Mä oon muuten Päijät-Hämeestä ja esikoista tässä kuumeillaan. :) Mulla ois pillereitä jäljellä 3kk ja sen jälkeen aion uskaltaa jättää ne pois. Tuntuu vaan niin epätodelliselta et me todella alettais tosi toimiin. Mutta periaatteessa ei oo mitään estettäkään.Määräaikanen työsoppari mulla tosiaan on, mutta ei mua haittaa vaikka ei ois enää paikkaa mihin palata äitiyslomalta. Kaipa sitä löytää sitten jotain muuta..

Välillä oikeesti miehet on niin vaikeaselkosia ja yksinkertaisia yhtäaikaa. Mua vähän ärsyttää ku mä jaksaisin tällä hetkellä vauhkota näistä vauvajutuista vaikka 24h, niin mies on just silleen et "kyl mä oon onnellinen jos meille vauva syntyis, mut emmä nyt jaksa sitä etukäteen miettiä". Siis täh??!!Jotenki haluis et seki ois enemmän mukana tässä päätöksessä eikä vaan silleen et kaikki käy..Välillä mä mietin et onks se nyt ollenkaan kuunnellu mun juttuja et tietääks se et tässähän on kyse lapsesta eikä uusista verhoista.. Äh, miehet..

Talvicci, minkä ikäsiä te siis olette ja mikäs sinusta sitetn keväällä valmistuu? Mä täytän ens kuussa 27 ja mies on mua vuoden nuorempi. Mä valmistuin tradenomiksi viime keväänä ja sen jälkeen aloin miettiä että mitä nyt haluis elämältä. Oli se jotenki ihanan vapauttavaa ku koulu oli vihdoin ohi (mulla kun se venähti tosiaan muutaman vuoden ku kävin samalla töissä).

Meritähti: onnea painonpudotuksesta, uihh, 8kg.. Täällä ollaan vihreänä kateudesta..

 
Mun oli pakko lähettää toi edellinen viesti välillä ettei tuu hirveen pitkää sepustusta.. :ashamed: Näyttää näin paremmalta, heh..

Mä muuten tykkään kanssa muuttaa. Sen jälkeen kun muutin pois porukoilta niin oon oikeestaan muuttanu aina vuoden välein. Ikinä ei asunnosssa oo ollu vikaa mutta mä vaan oon kaivannu vaihtelua. On jotenki kiva tulla eri ovesta pihalle, heh.. Mä oon tosin muuttanu viimeset kolme kertaa puolen kilometrin sisällä, koska tykkään älyttömästi nykyisestä asuinalueesta ja sen sijainnista. Mutta tää on siis eka meiän oma asunto, joten tästä ei ihan heti muutetakaan. Tää ostettiin vuosi sitten kesällä. Tää on itseasiassa kaksio, mutta aika tilava ja mun mielestä tänne mahtuis hyvin yksi lisäasukkikin. :hug:

Lisäks mä oon sisustusfriikki ja senkin takia tykkään muuttaa ja laittaa joka joka kodin hieman eri tyyliseksi.

Mun tulee muuten hengailtua aika paljon täällä foorumilla ku oon lähes koko päivän kuitenki koneen ääressä.. :hug:
 
Heh, minäkin vielä täällä olen, en ole myöskään tahtonut saada tätä auki pariin päivään. Ja oon ollu vähän kipeäkin. köh, köh! Oli silti pakko mennä lauantaina tansseihin ja sain kyllä eilen sitten kärsiä :LOL:

Tännehän tuli paljon uusia, tervetuloa kaikille! Itsekin siis suht uutena täällä palloilen.

Onko muuten kellään kokemusta tosta ehkäisyrenkaasta? Vaihdan ens kuussa sellaiseen. Hokasin just että kun sitä ei "voi" unohtaa iltasin niin ei ole siis mahiksia tulla "vahingossa" raskaaks niin helposti, liekö sitten hyvä vai huono juttu :D Kai sitä jaksaa odotella tonne syksyynkin kun täällä on teitä urheita, jotka maltatte odottaa vuodenkin.

Tuohon muutto juttuun haluan myös ottaa kantaa, yleensä tykkään muuttaa, mutta seuraava mahdollinen muutto kyllä kauhistuttaa. Talo on meinaa varmaan viis kertaa nykyisen kopperon kokoinen, eli voi olla vähän orpo olo siellä, mutta sinne ainakin mahtuu nyytti!
 
aurora81: Musta tuntuu, että on aika yleistä, etä miehestä voi olla vaikeaa saadaa kommentteja vauvaan liittyen. Minäkin sain jauhaa, että sain irti, mitä se oikein ajatteli. Halusi siis lapsia, mutta minusta tuntui, että jotenkin liian vaisusti.. ;) Sitten kun alkoi yritys, niin mies oli jo ihan, että tuolla pikkuinen nyt kasvaa :heart: Vaikka siis ei vielä kasva, mutta kun siirryttiin vähän edes konkretian puolelle, niin heti tuli enemmän innostusta. =)
 
Arrgh!!!Mullakin oli vaikeuksia päästä sivuille, ihan pelästyin.. =)

Linna: No hyvä kuulla et muilla on samoja kokemuksia. Ehkä se tosta sit lähempänä innostuu, toivois et se ois ees puoliks niin innostunut ku mä ite, heh..

Kukkaiskeiju: Lueskelin noita aiempia viestejä ja huomasin että teillä on kanssa tulossa sukuun vauvoja oikein urakalla.. :) Mun veljellä ja miehen siskolla on meinaan molemmilla alle puolivuotiaat vauvelit ja täytyy sanoa että oma kuume nousi aika lailla niiden raskausaikaa ja kehittymistä seuratessa. Ne kun on vielä molemmat meiän kummilapsia ja viimeks eilen kävin ettimässä nille joululahjoja lastentarvikeliikkeestä. Mua ei pitäis päästää sinne.. :LOL:

Talvicci: Huomasin noista aiemmista viesteistä että olit "erehtynyt" ostamaan jo yhen bodyn.. :kieh: Liityn kerhoon, sillä mä ostin viime viikolla A-I-V-A-N ihanan luonnonvaalean teddyhaalarin, jossa oli nallekorvat ja pikkunen häntä. Ja nallekuvioinen trikoovuori. Mies sano mua kyllä hulluks.. :LOL:
 
Aurora81: Mäkin olisin halunnu ostaa yhden aivan ihanan bodyn, mutta mies kyllä ehti siihen sitten väliin, että jos ei kuitenkaan vielä, että kyllä niitä on varmaan yhtä ihania sittenkin kun oikeasti jo odotetaan sitä pikkuista :whistle: Heh, ihan hyvä, meillä olis varmaan hirveät varastot kaikkea jos mies ei vetäis välillä maan pinnalle. Mutta en kyllä voi uskoa että niin ihanaa bodia enää vastaan tulee :LOL:
 
Hei vaan kaikille ja uusille tervetuloa mukaan :wave:

miinalle onnittelut pillereiden lopetuksesta :flower:

Olen pysytellyt tuolla km:n jälkeen kuumeilevissa, sen verran auki tää mun tilanne on edelleen. Mutta pikainen päivitys, kohdunulkoinen raskaus km 10/07 ja nyt kohdun ulkopuolella olevaa hematoomaa seurataan toistaiseksi. Raskaushormoni on hyvin laskussa, hemoglobiinikin pikku hiljaa nousee ja oma vointi kieltämättä väsynyt ja aika voipunut. 8 viikkoa olen vuotanut nyt ja loppua ei näyttäisi olevan näkyvissä. Kuumeilu siis jäänyt nyt vähään ja kesällä toivottavasti kaikki on kunnossa ja päästään yrittämäänkin sitten =)
 
Talvicci: En ole ajatellut, että kumpi sitten seuraavaksi tulisi. Ihan sama se on kumpi tulee, nyt kun molemmat kerta jo on. Oli se tytön syntymänkin jälkeen ihan sama kumpi olisi tullut, vaikka vähän enemmän poikaa toivoi, ku tyttö jo oli.

Tytölle olisi molemmat nimet jo valmiina ja pojalle olisi toinen nimi jo, mutta etunimi vielä puuttuu. Olen miehelle sanonut, että hän saa sitten päättää jos poika tulee, niin etunimen.

 
Kiva kuulla meritähdestäkin! Sulla on painonpudotus edennyt tosi hienosti! =)

Talvicci: Taisi eilen tulla valitettavasti viimeinen jakso. :/

Aurora: Sellaisia ne miehet on. Ei munkaan mies ilmaissut mitenkään erityisemmin innostustaan. Mutta nyt kun yritystä on ollut jo vähän aikaa ja etenkin kun meillä ei asiat ole rullannut niin sujuvasti kuin ehkä ajateltiin, niin kyllä on tukea ja innostusta piisannut. :)

kukkaiskeiju: Mulla oli ehkäisyrengas käytössä pari vuotta tähän lopetukseen asti ja mitään huonoa sanottavaa ei ole! Tosi kätevä, ei tunnu, ei valu, limakalvot pysyi tosi hyvässä kunnossa. Aion ehdottomasti ottaa uudelleen käyttöön sitten joskus. :)

Minäkin olen ostanut jo yhden tosi ihanan bodyn. :ashamed: Mun mies melkein suuttui, kun näytin sen, joten nyt olen hillinnyt itseni. :kieh:

Nyt menen keittelemään kahvia, kun tulee vieraita! :wave:
 
Juu ilmotelkaa ku jos tää sivu alkaa tökkimään,tosin kyllähäm minäki sen varmaan huomaan jo sitten :D
Laitan sitten uuen pinon vol3 pystyyn johon päivitän ekalle sivulle listaa...
Taijan olla tämän pinon pitkäaikasin asukas nimittäin niin voin päivittää :kieh:


Aurora

Juu siis mä täytän maaliskuussa 20 ja ukko on neljä vuotta vanhempi.
Onhan meillä aikaa,joku vois ajatella,mut mä oon ajatellu että haluan lapsia kumminki tässä kahen vuojen sisällä tai jotain...
Valmistun keväällä lähihoitajaks,joten uskon kyllä että töitä mulla tulee riittämään.
Tässä pinossa on useampikin hoitoalalla oleva :D

Mä ootanki innolla että tämä koulu on ohi...
Meillä opettaja välissä jankkaa että totta kai te nuoret jatkatte sairaanhoitajaks tms.
Mut ei mulla vaan haluta enää mihinkään kouluun,vaikka voihan se mieli toki muuttua...Mut ei ainakaan vähään aikaan...

Pääsis jo töihin ja sitten pikkusia...
Vaikka välissä kyllä pelottaa ja jännittää jo ajatuski siitä että keväällä sitä valmistuu ja mennään töihin :eek:

Niin joo mä "erehyin" ostamaan semmosen söpön bodyn mut ukko ei tiiä siitä mitään.
Enkä kyllä kerro,ku vois olla sille vähän liikaa :LOL:


Kukkaiskeiju

Hm...Mäki kerran sanoin ukolle että jos jo jotain pientä ostais ettei tarttis sitten kerralla ostaa kaikkee niin paljon.
Että ku siinä säästäis tai jotain ja voi arvata mitä ukko ajatteli :kieh:
Sano että mitä järkee niitä on ostaa kaappiin homehtumaan...

Mä olen ajatellu että hamstraan kyllä kirppareiltaki vaatteita ku ne on siellä kyllä niin hyvä kuntosia.
Ja jos meille tuli tyttö niin siskon tyttöjen vanhoja vaatteita sais varmasti...




(.)

Ukko alko nauramaan ja sano että pitäskö mut viiä psykiatrille ku pidin Sylviä (sitä meijän koiravauvaa) sylissä ja sitten kokeilin että osaisko se antaa tassua...
Osashan se ja ukko sano siihen että osaa se ku ite sille sen opetin...

Alko sitten väittämään että mulla meinas tulla itku muka...
Oon kuulemma nykysin niin sekasin noista vauvoista.

Noh välissä kyllä oikeesti tulee itku ihan tyhmistä jutuista ja muutenki jotenki oon niin herkkä...Ja monesti on huono oloki...
Kroppaki menossa sekasin tästä vauvakuumeesta :/

Ukko sanoo ettei jaksa puhua koko ajan vauvoista ku alan kuulemma hössöttää ja meen vaan enemmän sekasin :ashamed:

Itelläki ärsyttää...En oo kyllä puhunu niin paljon ettei ukolla ärsyttäis :kieh:


Sylville on tulossa taakse hampaita tai jotain ja se tykkää ku ukko hieroo sormella sen ikeniä :LOL:
Nytki ne tuossa lattialla ovat yhessä ja ukko sörkkii sormella sen suuta...




 
Talvicci: Joo kyllä mut voi pitää täällä listoilla, käyn kyllä aina lukemassa teidän "vanhojen tuttujen" kuulumisia, mutta muuten oon kyllä ihan tippunu kärryiltä jutuista!:) Laita vaikka jos jaksat, että oon taustalla ja yritys alkaa 04/08! Täytyy välillä yritellä kommentoida johonkin jotain..:)

Mä en oo kyllä vielä ostellu muuta, kun noita vauvalehtiä kaupasta/kirppikseltä aina sillon tällön. Mutta mieli on tehny kyllä sata kertaa ostaa etenkin vaatteita...viimekskin kirppiksellä oli aivan ihania h&m:n vauvanvaatteita parilla eurolla, mutta hillitsin itteni! Pakko niitä oli kuitenkin hypistellä:) Niin ja sitten säästän erilliselle tilille rahaa, ni saan sitten ostaa just sellaset vaunut ym. mitä vauvalle haluan. :heart: :D
 
Hyvä tosiaan huomata että onhan ne muidenkin miehet samanlaisia. Ehkä mäkin vähän hellitän enkä pommita tota poloista miestä koko ajan vauvahaaveilla.. =)

Berry: Voimia ja jaksamista.. :hug:

Talvicci: Ihana ku teillä on se pikkuinen karvakerä johon voi purkaa vauvakuumetta.

Ainahan se mieli voi muuttua koulutuksen suhteen. Voihan sitä olla välillä töissä ja jatkaa sitten, parin työvuoden jälkeen koulu voi taas maistua. Eihän ne lapsetkaan sitä koulutusta estä. Hyvähän se on aloittaa lasten yrittäminen nuorena, että kerkeis saada mahdollisimman monta palleroa.

Asiasta toiseen.. ootteko miettiny monta lasta haluaisitte? Mä oon aina toivonu että saisin kolme..
 
Pearl84: Aika hyvä idea toi erillinen tilijuttu..vois jo valmiiks alkaa kerää euron pari sillon tällön ni nopeesti tulee just esim. vaunurahat! =)

Mullaki on vino pino tuol vauvalehtiä ja aion säästää vaan uusimmat ja loput heitän ronskisti roskiin nyt tän muuton yhteydessä.

Talvicci: Meilläki opettajat ja työssäoppimispaikalla hoitajat patistaa jatkamaan, mutta ite ku on vähän kahen vaiheella, ku eihän ne opettajat aavista mitä mun pään sisällä vaan pyörii(VAUVAKUUME!) ni kyllähän sitä varmaa muuten jatkaiski..Nooh..paperithan voi kuitenki pistää menemään ammattikorkeisiin..eihän se tarkota et sinne pitää sit mennä. :LOL:
 
Iltaa kuumeiset ystäväni!

Meillä yritys siis aloitettu ja ensi viikolla voisi olla tärppi päivät niin minulla kuin koirallakin :LOL: käymme koiran kanssa jo sunnuntaina katsastamassa sulhasta ja ehkä myöhemmin uudestaan. Isäntä parka.. tää koko kämppä on täynnä "kiimasia" naisia :D :kieh:

Ensimmäinen päivä savutonta elämää takana ja voin kertoa että kyllä masentaa ja jotenkin on suru puserossa, vaikka ihan pa**aahan se on! Muuten on ollut helppoa.. ei tarvitse kuin miettiä minkä takia tässä ollaan polttamatta niin ei enää kivistä päästäkään niin pahasti. Kymmenen vuotta syöpäkääryleitä vedetty ja melkein luomuna lopettaen olen yllättynyt ekan päivän helppoudesta.

Ole myös yrittänyt olla puhumatta miehelle kauheasti näisä vauvoista, itse asiassa olen yrittänyt olla itsekkin ajattelematta koko asiaa. Helpommin sanottu kuin tehty :D

Opiskelemaan minua ei saisi kyllä mikään mahti maailmassa tällä hetkellä... Onneksi jotkut ovat innokkaita ja jaksavat!

Nyt pitää taas rientää... vilkutuksia kaikille :wave:

Koiruus kp 7
 
G:Lasten lukumäärä?

Mä oon ajatellu että 2-3(taitaa olla aika yleinen) mut isompikin lauma olis kiva jos olis sitten vara kans elättää niitä...
Itellä on neljäs siskoo ja mun mielestä on ollu tosi hyvä ku on oppinu jakamaan asioita ja muutenki se "kasvattaa"... :)

Aurora!

Mä luen noita kaksplussia...Niissä on niin kivoja juttuja,jotka kylläki joskus saa mut itkemään... :kieh:

Mä lainaan kirjastosta,mut sitten ku meille vauvaa yritettäis niin voisin ehkä tilatakki ittelle.
Sanoin ukolle että tilais mulle joululahjaks ku oli halpa tarjous mut se sano että sitten myöhemmin.
Ja oikeestaan tuntuis nyt vähän turhaltaki...

Niin ja tuosta meijän Sylvistä...

Ukko oli jo kauan puhunu että haluaa koiran. Mut minä pistin vähän hanttiin,tosin en silleen ihan vakavissaan.
Sattu sitten hyvään saumaan löytymään pentue(pohjanpystykorvia) josta myö Sylvi sitten saatiin. Ja minä sitten myönnyin...

Ukko sano että minun vauvakuume hellittää ku saahaan pikku karvakasa kotiin mut toisin kävi...
Ainaki musta tuntuu että sen jälkeen se on vaan menny pahemmaks.

Se vaan on niin ihana tunne ku tulee kotiin ja toisella on ollu niin kova ikävä ja sitten tulee syliin pötköttämään ja lopulta aina nukahtaa siihen.
Siinä sitten silittelee ja kattelee ku pikkunen nukkuu...

Jos oman lapsen saaminen tuntuu yhtään samalta,niin mä varmaan sekkoon,ku tuntuu nyt että sydän pakahtuu ku kattoo Sylviä!

Voiko rakkaus ja hellyys tuommosta karvapalleroo kohtaan olla näin syvä? :heart:


Pearl!

Toi säästämis juttu on kyllä kiva...
Ehkä mäki alan sitten ku pääsen töihin.

Me ollaan ukon kanssa laitettu semmoseen tosi isoon pulloon pikku kolikoita ja on siellä varmaan jo jotain 90e...
Onpahan siellä pahan päivän varalla jos ihan kokonaan rahat loppuu.
Mut oikeesti ollaan kyllä ajateltu että ne menis uuteen sohvaan.

Meillä on nyt siskon vanhat sohvat(tytöt pikkusen sotkenu...) ja ajateltiin että sitten jos muutetaan kauemmas niin ostetaan kokonaan uus sohva...
Haaveilen semmosesta jostain kulmasohvan tapasesta mitä nyt on myyty paljon.


Niin ja koiramamma tsemppiä savuttomuuteen!

Ite lopetin lopullisesti(ei mitään vitutus,joskus saa polttaa polttamista enää ) kesäkuussa ja oon kyllä niin ylpee ittestäni.
Tosin en kyllä kerenny polttaa ku jotain 5v...

Laitappa vaikka ne ennen menneet tupakki rahat aina säästöön tulevaa vauvaa varten niin se varmaan kannustaa olemaan polttamatta? :)
 
Mulla tuli jo silloin miehettömänä ostettua pari vauvan mekkoa ja yhden ihanan ballerinatossut vauvalle kirppikseltä :LOL: Oli niin sulosia!!! Monta vuotta olen kuljettanu niitä mukana ja nyt ovat sitten käytössä. :)

Mullakin ärsytti tuo mies suunnattomasti silloin esikoisen yritysaikana kun hää vain totes aina, että "tulee kun on tullakseen". Ei oikein löytyny silloin sympatiaa menkkojen alkamista surevalle emännälle... Mutta kun sitten plussasin niin johan meni isäntäkin vaikeeksi ja tippa tuli linssiin :)

Joku kysäs lasten lukumäärästä... Meillä haaveissa sellainen viisikko :) Kaksi tullut, toivottavasti jossain vaiheessa tulee lisääkin.

Mulla nyt kuumeilut vähän vähemmällä, teettää tämä joulu niin kiirettä, ettei ehdi vauvoja nyt miettimään. Mutta annas olla kun joulu on ohitte!!! Tai no, kyllä sitä tuota mein kuopusta katellessa haikailee vauvaa, kun hänkin kasvaa niin tohinalla. KOhta jo 10 kuukautta lasissa... Äitin vauva!!!
 
Nonni, ekat vauvalehet ostettu.. :kieh: Mies ei sanonu mitään ku noi lehet heitin koriin, hymähti vaan..

Oishan se kiva jos ois vähän vauvaa varten säästössä. Tuntuu vaan et kaikki menee mitä tulee mut nyt ku ois kohde niin ehkä se onnistuis. Mä en oo oikeestaan kauheesti miettinyt noita taloudellisia seikkoja. Kaipa sitä sitten pärjätään, toki ois kiva jos vois ostella kaikkee kivaa sit vauvaa varten. Anoppi tosin on jo luvannut ostaa vaunut, jos meille joskus nyytti saapuu. Samoin mun vanhemmat on luvannut maksaa lapsenlapsilleen jotku omavastuu 0 vakuutukset..Voi sit käyttää lasta yksityisellä.. No joo..

Miehen siskolla tosiaan on 5kuukautinen esikoinen ja ne ite on kolmekymppisiä ja kaikki vauvan kamat viimesen päälle. Sieltä sit sais kaikenlaista ihanaa ja kyllähän ne jo vihjailee että täällä on sit teille kaikki valmiina jos tarvetta tulee.
 
aurora: Kiva, että susta on mukavaa, että meitä tositoimijoitakin vielä "roikkuu" mukana. :heart: Aina välistä on tullut itselle tunne, ettei vaan kukaan pahastu meidän tositoimijoiden jutuista... :ashamed: Vaikka mun jutuissa ei kyllä ole ollut mitään jännitettävää pariin kuukauteen! :/

Mäkin olen harkinnut vauvalehtien ostamista, mutten ole saanut aikaiseksi. Yhden Vauva-lehden sain ystävältäni, joka oli silloin äitiysneuvolassa terkkana. Sen luin kyllä ihan puhki. :D

Me olemme molemmat miehen kanssa sukujen esikoisia, joten meille ne ekat lapset tulee. Onneksi ei sisaruksilla ole vielä, ovat niin nuoria. :D Kaveripiirissäkään ei ole vauvoja, mutta tosi hyvin on ne muutamat ystävät suhtautuneet, joille olen kertonut.

ON: Taitaa tämä flunssa vaan pahentua. :snotty: Kuume on nousemassa ja aivastuttaa ihan koko ajan. Inhottavaa... Pitäisi jaksaa vaikka mitä opiskeluhommia tehdä, torstaina on esitelmä, jossa on pakko olla ja perjantaina tentti... :( Huomenna vika Tero-nappi. Jei! :)
 
Täällähän ehti päivän aikana tulla jo kaikenlaista. Me käytiin miehen kanssa vaalimassa parisuhdetta elokuvissa. Katottiin Golden compass, oli ihan hyvä, tai mä ainakin tykkäsin :)

Mun mies varmaan pyörtyis tai jotain jos ihan pokkana heittäisin kärryyn vauvalehden!!! Heh, niin houkuttelevalta kun se kuulostaakin :D

Pitänee tältä päivältä mun luovuttaa kun huomenna taas harjotteluun, onkin ollu mulla pitkä vapaa tässä. Ja eikun vaan lisää vauvoja!!! Ja kuume sen kun pahenee :LOL:
 
Heh, pakko vielä kirjottaa, just kun olin tästä lähdössä niin mies huikkaa "mitä sä siellä koneella taas teet? Ootko sä taas jossain vauva-sivuilla?" :LOL: Onneks huikkas perään että no ei se mitään, saathan sä siellä olla :heart:
 

Yhteistyössä