Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Täällähän on mukavia uutisia, tuhannesti onnea Lillille!!!! :hug:
En ole kerennyt moneen päivään palstailla. Koko lapsikatras (siis yhteensä 6) oli viikonlopun täällä ja vilinää ja vilskettä tietysti riitti. Nyt mies lähti töihin ja hänen lapsensa äitilleen ja meillä talo hiljentynyt. Ja mie ikävöin miestä, olis tarvinut enemmän aikaa yhdessä. Jotenki nyt ittellä kauhee herkkiskausi menossa, itkettää pikku asiatki. Ja varmaan sekin kun on selkä tosi kipee ja särkee koko ajan, niin ärsytyskynnys on tosi matala, itkettää sit pienetki vastoinkäymiset kun joutuu kivusta kärsiin jatkuvasti.
No tänään olin ristiäisissä, pieni kummityttöni kastettiin. Siinä mietin häntä katsellessa, että ihan oikeestikko minä saan vielä tuollaisen ja osaanko hoitaakin vielä...
Meillä oli aikanaan lapset pienellä ikäerolla, ekan ja tokan välillä ikäeroa 1v.10kk ja toisen ja kolmennen 1v.5kk. Eli sillon kun kolmonen oli vauva niin ykkönen ja kakkonenkin oli pieniä.
Ja minä oon tullut heti eka yrityksellä aina raskaaksi, saa nähdä miten käypi nytten! Toisaalta haluttais jo aijemmin alkaa yrittämään vauvelia, mutta... en tiiä sitten. Tiedän että käden leikkaus on edessä ja miten sitten se jos on raskaana, onnistuu. Mutta jospa sitä heti alkukesästä alkais yrittämään... ;)
 
Viikonloppu ohi ja huomenna taas kouluun...
On vielä sairaanhoidon koekki,johon en laiskanu ole edes paljon lukenu :kieh:

Omaan napaan:

Eilen juteltiin kaikkee ukon kanssa ja tänään mietittiin sängyssä meijän pojalle tai tytölle nimee...

Ukko sano sillon että mun vauvakuume muka hellittää ku tulee tuo koiravauva,mutta toisin on käyny...Totesin ukolle ettei sen juoni toiminu!
Mun päässä ei muuta pyörikkään...
Ja aijaia ku saa tuota pikkusta palleroo pitää sylissä ja hoivata sitä!

Ukko muuten sano ku minä sanoin sille että en oo enää heränny yöllä että Sylvi ulisis tai muuta...Niin ukko sano että mä oon kuulemma yöllä jos Sylvi on päästäny pienenkään inahuksen,avannu silmät...

Onko nuo jotain äidinvaistoja sitten?

Musta tuntuu että ukko ei sen takia sano juuta eikä jaata siihen millon olis ehkä mahdollisesti sopiva sauma pienokaista ajatellen,koska se ajattelee että mä alan vielä enemmän hössöttämään...
Se tais muistaakseen oikeen niin sanoakki :LOL:

Se vaan sanoo aina että ei sitä voi tietää vielä,vaikka mä kuinka olen yrittäny että jos on hyvä "sauma" ja jos ei niin sitten vielä lykätään.

Siitä reseptin uusimisesta vielä sanon...

Nyt suu kiinni ja katotaan mitä tapahtuu... :kieh:


Friidu

Mulla on neljä siskoo...Pikkusisko 90,minä 88,eka isosisko 85,toinen isosisko 83 ja kolmas isosisko 81...
Onko noi ikäerot tarpeeks pieniä ollu? Vai mitäs meinasit...
Onhan äitillä ollu meissä paljon hommaa,ku vilkkaita ollaan oltu mutta kyllä se rakkaus kaiken kestää :LOL:

Anniia

Mä kans mietin kerran että olisin menny astangajoogaan ku oli semmonen alkeiskurssi alottelijoille...
Mut se sitten jäi ku en kehannu yksin lähtee.
Olis kyllä pitäny alkaa hyvissä ajoin venyttelemään että sinne olisin kehannu lähtee :D

Miina

Onnea koiravauvvoista :heart:
Niin ja et ole ainoa jonka mies on kärttynen jos sen herättää kesken unien,mutta mä taijan olla ihan samanlainen :LOL:
Ja Lillille

Onnea ihkaoikeesta vauvasta! :heart:
Mitäs ukko tuumas? :)


On se kumma ku sillon ku mä satun olemaan pari päivää poissa täältä niin heti niitä plussia tulee!
:heart:
 
:heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
aurinkoinen äityli(tositoimet alkaa 09)
berry76
friidu(tositoimet alkaa 09)
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu(tositoimet alkaa 2/08)
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
maaru1
Mayha
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87 (taustalla toistaseks)
Mirmu81
OLIVIA06
Pearl84
Pupu T
Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
koiramamma
liisi???
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna(palstatauolla)

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008
Lilli-85 LA 4.8.2008




:wave: Lilli lisätty plussanneisiin! Oikein paljon vielä onnea sinne! :heart:

Pilvilinna Laitoin tonne sulle että oot tauolla,ettei tule vahingossa poistettua sua...

 
Jotenki hävettää kirjottaa aiheesta tänne.. Ku mullahan on ollu tota vuotoa enemmän tai vähemmän joka päivä siitä asti ku alotin pillerit. Eli 3kk sitte. Ni nytte en oo vuotanu MITÄÄN jo neljään päivään. Ja 9 päivää sitte oltii viimeks yhdynnässä.. Ja mähän oon unohdellu pillereitä sillon tällön ja yleensä aina alkaa se vuoto jos unohtaa..Mut nyt ei siis mitään..

Ni kysymys kuuluuki, että kuin aikasin toi Apteekin oma testi voi näyttää plussaa? Ku tein sillä tänää päivällä ja se näytti negaa. Ajattelin kuitenki hakee huomenna herkkiä testejä ku toi ei vissiin oo niin herkkä. Jotenki nyt tosissaa epäilyttää et mitä tää on, koska just nyt ois se aika et menkkojen pitäis oikeestikki olla.

Joo..piti vaan tulla vähän purkamaan ajatuksia tänne.. Täällä onki pidelly hiljasta tänään...

Mut joo, hyvää yötä. =)
 
Oi, miten ihania uutisia tänne on tullut, kun en ole kerennyt katsomaan! :flower: Sylikaupalla onnea Lilli!! :hug: :heart: :heart: Tosi ihanaa! =)

Pilvilinnalle sympatiahalit :hug: ! Todellakin tiedän tunteen!

Onpa taas ollut niin hirveä kiire, etten ole yhtään ehtinyt täällä palstailla. Onneksi alkaa pikkuhiljaa joulua kohti helpottaa. Minut valittiin vähän yllättäen erääseen luottamustoimeen, joten ensi vuoden alusta kiireet vaan lisääntyy! Mutta itsepähän olen sinne halunnut. :) Pitääpähän jatkuva puuhailu ajatukset poissa vauva-asioista.

Omaa napaa vielä sen verran, että kävin tänään gynellä ja sain Terolut-kuurin. Toivottavasti nyt se hormonitoiminta käynnistyisi ja saatais pikkuhiljaa jotain tulostakin aikaiseksi. :D

miina en osaa sua muuten auttaa, mutta olen kuullut, että tosi monilla minipillerit aiheuttaa noita vuotohäiriöitä, vaikkei olisi raskaana. :hug: Tsemppiä sulle!
 
Hei, mahtuisikohan tänne mukaan yksi tämmöinen, joka niin kovasti haluisi vauvan, mutta joutuu odottamaan ainakin kesään ennen yrittämistä? Koulun harjoittelun takia luultavasti syksyyn :( Oon vähän aikaa sivusta näitä keskusteluja seurannu...
 
berry76 Yritättekö ensimmäistä, vai joko teillä on pieniä? Itsellä siis kyseessä ensimmäinen olisi. Eihän tämä odottelu muuten, mutta kun lähes päivittäin tulen vastasyntyneitä näkemään jo ihan koulun puolesta. Lisäksi miehen toinen sisko juuri sai pienen ja toinen synnyttää kohta puoliin. Joku aika sitten sain tietää että myös oma sisko odottaa. Kuumeilee siinä sitten itse :kieh:
 
Pantalaimon
Onko sulla ollu menkat kauankin sekaisin tai unohduksissa, kun sait Terot?? Saikko ne ihan kunnalliselta vai pitikö mennä yksityiselle? Tuu han sit kertoileen, et miten ne lähtee toimimaan =)

kukkaiskeiju
Tervetuloa vain mukaan :wave: Täällä kans, että oikein yrittäminen aloitetaan varmaan vasta loppu kesästä, että saa tuon koulun melkein loppuun ja kerkeis olla edes hetken töissä. (Nyt ku meen tollasta sanoon niin tieten kerkeen olla töissä varmaan vuosia ennen ku tärppää :LOL: )

Talvicci
Kyllä se mies sieltä alkaa lämpenemään, usko pois! ;)

Kyllä sitä taas sai kovan vaavikuumeen, ku näin viikonloppuna nii söpön masun omalla kaverilla joka oottaa. Määki haluun. Ja hullukshan sitä tulee, ku näitä palstoja lukee :LOL: Mää oon jopa niin tyhmä, että koko ajan kattelen kalenterista, et millon pillerit loppuu ja milloin ois hyvä aika niistä luopua :D Sitäkin oon miettiny, et näiden liuskojen jälkeen pitäskö hommata vielä yks kolmen satsi ja sit lopettaa siihen.. Noo mut se on taas niin pitkän ajan suunnitelmia ja haaveita, ettei edes kannattais vielä pohtia.. Mut mää vaan tykkään haaveilla :p
 
Berry76 on sulla ollu rankkaa :hug: . Mutta katse tosiaan niihin masuihin ja omiin haaveisiin niin eikös sillä jo aika pitkälle pötkitä, ainakin ajan kanssa.

Tästä palstasta innostuneena heti utelin mieheltä että vieläkö se on tosissaan että syksyllä alettais kokeilemaan, ja kyllä se oli. Olinmyös päättäny etten kerro tästä palstailusta, mutta enhän mä voinu pitää suutani kiinni :D Onneks mieskin vaan naurahti.
 
Alisa84: Mulla taitaa olla menossa joku kp 64. Kahden menkat on jääneet välistä. YTHS:lle ei enää tänä vuonna päässyt gynelle EIKÄ yleislääkärille, joten oli vähän pakko mennä yksityiselle, kun halusin päästä tästä piinasta ennen joulua. :xmas: Toivottavasti oli hinnan väärti ja menkat alkaisi noin kahden viikon päästä.

Olin jonain synkkänä hetkenä jo heittämässä pyyhkeen kehään ja luopumassa koko vauvapuuhasta :ashamed: , voitteko kuvitella!? :eek: Ehdotin jopa miehelle, että jos pidettäisiin taukoa, mutta onneksi mies sai suostuteltua jatkamaan. Nyt näyttää taas valoisammalta. Ehkä meille ensi vuodeksi se oma nyytti suodaan...

Tervetuloa kukkaiskeiju! :wave:

Lähden tänään pikkujouluristeilemään, joten palailen taas, kun olen onnistunut toipumaan siitä. :D
 
Talvicci, mies oli kovasti innoissaan kun testin hänelle näytin :) Aikansa kun hän oli testiä kädessä pitänyt, hän tokaisi 'hyi, mihin tähän sä oot pissannu?' ja antoi kiireesti sen takasin minulle :LOL:

Kiitos Pantalaimon! Toivottavasti Terot tuottaa tulosta ja kierto normalisoituu taas! Eikös RouvaSumppisuulla ollut Terot apunaan juurikin silloin kun raskautui...? :)

Tilasin eilen neuvolaa ja sieltä laskettiin lasketuksi ajaksi 6.8. Jos sitä joku jaksaa tuohon listaan vaihdella, eipä se tuosta 4.päivästä paljon heitä :)

 
Tervetuloa kukkaiskeiju. =) Meillä onki jo aikas iso pino kuumeilijoita. :D

Tänään loppu pillerit ja uudet pitäis hakea..MUTTA aattelin nyt keksiä jonkin kivan keinon miten sanoa/ehdottaa miesystävälle että jospa ei haettaiskaa enää niitä..? Ehdottakaa joku kiva juttu miten voisin sanoo....??! =)

Lilli-85: Hyvä toi sun miehen kommentti! :LOL:
 
WAU! Onnea kovasti Lillille plussasta! Kivasti on plussaajien pino jo kasvanut!! =)

Muita plussaajia ei tainnut olla kun pikaseen luin läpi!?

Miina en tiiä kauanko oot pillereitä syöny,mut mä sanoin ekaa kuumeillessa et välillä tarvii pitää taukoa pillereistä(olin syöny jonkun 3-4v) ja ukko siihen et no sit käytetään kumia ja minä ihan pokkana et juu tottakai.Kun tiesin et se kuten minäkään ei tykkää kumista ja niin se kumin käyttö jäi ja tulin raskaaksi! ;)

(.) Olo alkaa oleen jo vaivainen.Issias vaivaa molemmilla puolilla,eilen puin pojat pihalle ja kolasin lumet pihasta ja se riitti.Selkä oli jumissa koko päivän. Tänään yritän olla touhuamatta liikaa.
Ens ti on äippäpolilla käynti ja nään pikku mussukan ultrassa! =)

Mukavaa joulun odotusta kaikille ja vielä enempi sitä plussan odotusta niille joilla yritystä!! :D



 
mamitre: Vautsi sähän porskuttelet jo tosi pitkällä. =) Aiotteko ottaa selville kumpi sieltä on tulossa..?
Voi ku se käviski noin helposti, et ukkeli ei jaksais vaa laittaa kortsua. :LOL: En usko et se ihan noin helposti meillä kävis. Pitää keksii joku hyvä heitto vaan, tyyliin " Josko me jo alettais vauvantekopuuhiin?" Tai jotain tällasta...
 
Miina: Ei kysytä. Niin eihän se tietty kaikilla tehoa kuten meillä mut hyvin tunsin ukon! :D Sama oli nyt nelosen kohdalla,et yrityksen piti alkaa vasta marraskuussa mut kumit jäi välillä kaappiin jne.
Kokeile nyt vaikka tota "josko alettais vauvan teko puuhiin" ja kato mitä se tuumaa. Muista mainita et siinä saattaa kestääkin,ettei mies vedä paniikkiin ja oleta,että se vauva tulee heti. =)
Mun bestis kun aikoinaan sai miehensä suostumaan yrityksiin niin joutuivat vuoden odottamaan ekaa plussaa ja nyt niillä on 9kk ikäinen poika.
 
heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
aurinkoinen äityli(tositoimet alkaa 09)
berry76
friidu(tositoimet alkaa 09)
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
kukkaiskeiju(tositoimet alkaa kesä/syksy 08)
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu(tositoimet alkaa 2/08)
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
maaru1
Mayha
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87 (taustalla toistaseks)
Mirmu81
OLIVIA06
Pearl84
Pupu T
Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
koiramamma
liisi???
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna(palstatauolla)

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008
Lilli-85 LA 6.8.2008




:wave:

kukkaiskeiju lisätty!
Tervetuloa tänne! Paljonko sulla ja miehellä on ikää?

Lillin la muutettu :heart:

 
Voi Lilli että tuo sinun mies on ihana!
Onnea varmaan jo tuhannen kerran sinne :heart:

Tää mamma on riehakkaalla päällä.
Pitkästä aikaa oon lähössä kavereitten kanssa ottamaan vähän hirinä siideriä :LOL:

(.) Täytyy sanoo että monesti kuvittelen että varmasti on salamatkustaja ku esimerkiks kirjolohi ei maistu.
Vaikka rakastan sitä! Mutta kyllä tää kaikki menee tän vauvakuumeen piikkiin :kieh:
Ja nyt uskon yhä enemmän niitä ihmisiä jotka sannoo olleensa "tekoraskaana"

Juu mutta pitää nyt rientää!
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Ja plussia lisää!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Talvicci
Sama homma täällä. Nyt, kun kuume on ollut kovimmillaan parin kuukauden ajan niin kuvittelen jo ihan kaikkea vaikka pillerit on ihan vakaassa käytössä. Tänään viimeks oon ihmetelly miten voin olla näin väsynyt ja hetihän tuli mieleen, että "mitä jos". :LOL: Sitten on ollu muitakin "oireita" mitkä muka vois johtua raskaudesta, mutta pyh!! Sieltä se täti on aina tarkasti kurvannu pihaan.. no parempi näin vielä tässä vaiheessa. Parempi ootella sinne ensi kesään ja katella sit paremmalla ajalla ;) Mitenhän sitä jaksaa oottaa ilman, että tulee totaalisen hulluksi.. :ashamed:

Galluppia:
Onkos täällä muita himo bb:n seuraajia?? Tai siis jotka seurasivat sitä. Mitä mieltä tämän vuoden voittajasta? Ite kannatin Nikoa, mut Sauli oli ehdoton suosikki numero 2 =) :whistle:

mamitre
Voi ku ihanaa, kun pääset kurkkimaan masuasukin kotipesään. Se on varmasti mahtava tunne nähdä siellä pikkuinen, joka kasvaa päivä päivältä :)
 
Talvicci, no minullahan jäi kirjolohikastike syömättä, vieläpä päiviä ennen plussausta. Se maistui niin voimakkaalle, ihan hirveälle :x Enhän minä sitä raskauden merkiksi silloin uskonut, mutta nyt taidan uskoa :)

Pidäs hauska ilta!
 

Yhteistyössä