Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Moi taas pitkästä aikaa!

Pitkä palstailutaukoni on ollut ihan tahaton, en siis ole tarkoituksella jättänyt kommentoimatta tai lukematta. :saint: On vaan ollut niin hirveästi opiskelukiireitä, etten ole mitenkään ehtinyt surffailla netissä "huvin" vuoksi. Suurempia vieroitusoireita ei ehtinyt onneksi tulla. :D

En oikeastaan ole ehtinyt vauvakuumettakaan miettiä tässä pariin viikkoon. Menkat ei sitten kuitenkaan alkaneet, joten kp:t huitelee jossain 56:n tienoilla! :eek: Perjantaina testasin negan. :( Viikonloppuna alkoi taas tuhruttelu, joten odotan nyt menkkoja kuin kuuta nousevaa. Muussa tapauksessa soitan keskiviikkona gynelle ajan. :headwall:

Täällä on puhuttu kateudesta. Mä en oikeastaan kadehtinut plussanneita tai raskaana olevia, kun yritystä ei vielä ollut. Ihmettelin sitä silloin, että miten joku voi olla kateellinen. Mutta tässä kuluneen kuukauden aikana on se kateuden kaamea peikko nostanut päätään myös minun sisälläni. :ashamed: Ottaa vaan välillä niin päähän, kun oma kroppa "pettää" ja muilla tuntuu olevan helpompaa... Vaikkei se tietenkään niin ole ja tuntuu pahalta, että sellainen ajatus hiipii päähän. :ashamed:

Mitäs Lillille kuuluu? Pahoittelut Meritähdelle tädistä. :hug: Olisi saanut tulla tänne kylään! :kieh: Talviccille onnea kovasti pienestä karvatassusta! :heart:
 
Linna Kyllä se vain ekan raskaudenkin jälkeen tulee se vauvakuume, ainakin minun kohdallani. Vauvakuume iski jo kun esikoinen oli vasta muutaman kuukauden. Kuopuksen yrityskin alkoi jo kun esikko oli vasta puolivuotias... Että näin se taitaa mennä ;)

Alisa84 Me aloitellaan rakentamista tässä pikkuhiljaa keväällä. Oli tarkoitus jo ehtiä perustukset tekemään syksyllä ennen lunta ja pakkasia, mutta pöh!! Peevelin piirtäjä ei tehny mein kuvia valmiiksi!!! Joten ei keretty edes rakennuslupaa hakemaan! Me tosin ostettiin vanha hirsitalo, joka sitten siirretään tänne kotikylälle. Keväällä sitten päästään tositoimiin. Mies käy talven aikana pikkuhiljaa säiden salliessa purkamassa mein tulevaa kotia. Talokuumekin on vaivannut pitkän aikaa ja nyt se vain pahenee... Kunnes talo valmistuu!!! :)

Onnea Talvicci hauvavauvasta!!! Ole tainnu muistaa onnitellakkaan... Kait?!?

Omaa napaa vaihteeksi ;) Tässä nyt tein pienen päätöksen... Meillä vauvan yritys alkaa vasta sitten kun puntari näyttää -20 kiloa!!! Periaatteessa tuo olis mahdollista saavuttaa noin 5 kuukaudessa, jotta silloin sitten aikaisintaan, mutta katotaan. MIllään ei vain löydy puhtia eikä motivaatiota laihduttamiseen vaikka oma terveys ja hyvinvointi sitä vaatis... Herkkupeppu ja kun ruoka on niin hyvää :p
 
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan, lueskellut olen kyllä.

Oo sitten kuopuksella eka korvatulehdus :( ja toivottavasti viimeinen.

Linna Itse en kuumeillut yhtään ennen kun kuopus lähenteli vuotta, olin ihan varma että 2 riittää, kuinkas sitten kävikään! :D

TalvicciOnnea karvapallosta. Meilläkin joskus ollut koira ja vieläkin muistan sen pennun tuoksun =)

Tuosta kateudesta kanssa, kyllä minä ainakin olen kateellinen toisten mahoille ja soimaan mielessäni miestä joka hannaa :(
Vaikka onnellinen olenkin jo näistä kahdesta :heart: :heart:

Minäkin tunnustaudun herkkupepuksi :ashamed: ei sille vaan mahda mitään että ruoka on niin hyvää :p olis kiva kun 10kg sais pois, muttei tällä itsekurilla.

Kohta on joulu ja eikös sitten vuodenvaihteen jälkeen alakin heti kevät, että saa niinkun alkaa tosissaan puuduttaan tota miestä :whistle:
 
Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia Pantalaimon! Mikäköhän siinä nyt sitten on kun menkat eivät alkaneetkaan? Gynellähän se sitten selviää, toivottavasti siellä kaikista negoista huolimatta olisi pieni salamatkustaja kyydissä :)

Tänään on kp 29/28-31, oli muuten eka kerta tässä kierrossa kun sen laskin :D Mutta ei tässä nyt vielä mitään paniikkia, ovis oli taas sen pari päivää "myöhässä" eli kierto tulee olemaan sen 30-31 pv. Olen kyllä tyytyväinen että kierto piteni vähän, samoihin lukemiin mitä ennen esikoisen odotusaikaa. Kunpa jatkuisi samaan malliin!

Onnea pienestä karvapallerosta Talvicci!

mianjolle paljon plussasäteitä!
 
Noniin.. Nyt on sitte eilen illalla leffan jälkeen heitetty miehelle kommentti vauva-asiasta. Yli 3kk meni ennen ku sanoin mitään asiasta. Sanoin vaan yhtäkkiä "Tehääks lapsii?" Ja mies tähän: "No tää elämä on kyl menos siihen suuntaan, et kyl se vois viel vaik tapahtuukki!" =)
Ihanaa..Luulin et se suuttuu tai jotain! ..Toi oli kyl sillee vähän epäselvä vastaus, mut hyvä kuitenki. :) Nyt täytyy taas olla jonku aikaa ihan hissuksee ja sit voi alkaa tiedustelemaan mahdollisesta ajankohdasta.... :whistle: :heart: :heart:
 
heips tännekkin :D Tuli mieleen ,ku joku puhui jostain naisesta et yritti toista lasta 9v. Mut mun miehen vanhemmilla oli sellainen tilanne eli mies syntyi ensin sitten toista yrittivät 8v kunnes tuli poika eli veli miehelleni ja eiköhän 3 lapsi tullut 2v. Oishan miehen äiti halunnut 5 lasta mut se pelkäs et menis taas liian pitkään et tulisi seuraavat ja liian pitkällä ikäerolla.

Mut nyt pitää mennä iltatoimet tekemään jne..Vauvakuume välillä on mutta pitää kait odottaa. Mies toivoo että seuraava olisi poika :)
 
anniia
heippa kaikille pitkästä aikaa :)
ollut pitkä tauko palstailusta, pitää ottaa itseään niskasta kiinni :D joo tosiaan on aika mennyt uudessa työpaikassa ja opiskelupaikkoja selatessa. ja oli ystävän hautajaisetkin :'( olivat mulle ensimmäiset. surullisia tapauksia nuo.
täällähän on ehtinyt tapahtua vaikka mitä :)
talvicci, kovasti onnea pikku koiravauvasta. itse olen myös koiraihminen, mutta asutaan sellaisessa paikassa ettei koiraa mitenkään voi ottaa, saati tähän asuntoon. meillä siis pieni kaksio jossa asutaan minä, mies ja kaksi itämaista kissapoikaa. tulis ahdasta kun nytkin jo on :/ isompi asunto tosiaan on hakusessa, mutta sekin tuleee olemaan vuokra-asunto kun mekään ei vielä tiedetä mihin sitä tullaan asettumaan vai jäädäänkö pk-seudulle. taisin kyllä nyt kehittää itselleni koirakuumeenkin :LOL: toivottavasti pikkuinen kotiutuu pian :heart:
pantsu, pahoittelut että joudut odottelemaan, tiedän tunteen :|
lopetin viime kierrossa ehkäisyrenkaan käytön, eikä menkkoja näy tai kuulu. tosi mulla kp 39/28 :/
miinalle vielä onnittelut miehen onnistuneesta lämmittelystä :LOL:
nyt joogatunnille ja ulkoilemaan, melläkin jopa hieman lunta :eek:
mukavaa iltaa kaikille! :hug:
 
Miinalle onnea, kuulostaa lupaavalta miehen kommentti =) Meilläkin mies tänään eka kertaa mainitsi itse vauva-asian, jee :) Ennen se olen minä vaan siitä puhunut ja mies ei juurikaan, vaikka onkin myöntynyt että perheenlisäystä hankitaan.
 
Miina

Täytyy minunki sanoo että lupaavalta vaikuttaa... :)

Saaramanta

Oi että nuo pikku pallerot haisee ihanalta... :heart:
Ihana vaan kattella ku Sylvi nukkuu =)

Omaan napaan:

Täytyy sanoo että ei tunnu oikeestaan enää yhtään pahalta...
Puhuttiin kaikkee tänään sen tytön kans ja utelin siitä vauvastaki :D
Oikeesti ihanaa ku se saa vauvan.:heart: :heart: :heart:
Mulla haluttais ostaa sille joululahjaks jotain pikkusta vauvajuttua mut pitää kattoo ku se sano että ei ole vielä uskaltanu ostaa mitään jos jotain onki vialla...

Ukko tässä kerto että haluaa että sillä on enemmän annettavaa meijän lapselle,ku mitä sillä on ollu lapsena...
Minä oon ite ihan samoilla linjoilla...Otti päähän se "Ei oo rahaa" rallatus vaikka ei se raha rakkautta tuo mut helpottaa. Mut missään nimessä mä en halua olla näitä vanhempia jotka lykkää kaikkee että on kaikki se mahollinen volvosta luksusjahtiin...Vaan että siihen on rahaa niihin perusjuttuihin

Voi kun pääsisin jo töihin...
 
anniia: Ihanaa kun siellä pääkaupunkiseudulla on joogamahdollisuudet! Haluaisin aloittaa joogan, ja alotanki jos se alkais täälläki päin vaikka vuoden vaihteen jälkeen. :) Onks se mukava harrastus?? Ootko kauan joogaillu?

Vitsi ottaispa toi miekkonen seuraavaks ite vauva-asian puheeks.. Vähänkö yllättyisin ja tipahtaisin tuolilta! :LOL: ..mut ei se kyllä sitä tule tekemään! ..No mut hyvä joo oli toi sen vastaus..Nyt ei vaa millään jaksais odottaa et pääsee tarkentamaan tota juttua.. Tänään ukko on kyllä ollu niin pahalla tuulella että huhhuh. :$ Ei saanu jotain juttua hiottuu ni kaameet kilaroinnit kotona.. Ei kiva. :(
 
Miina

Meillä ukko taas sano että ei oo pitkään aikaan hymyilly näin paljon ku nyt ku on tuo pikkunen täällä...

Olis tehny mieli sanoo että enemmän se hymyilyttäs ku touhuaisit poikas kanssa lattialla :kieh:

Ja kyllä mies on edelleen sitä mieltä et poika meille tulee :LOL:
 
miina- Mukava, että olette miehen kanssa samalla aaltopituudella vauva-asiassa =)

Talvicci Onnea koiravauvasta :hug:

mianjo ja Lilli-85 plussatuulia teille molemmille puhaltelen db

hopeapaju :wave: Tsempitellään toisiamme tuolla painonpudotuspinossamme, saman verran sais mullakin lähteä mielellään ennen yrittämistä

(.) Eilen kävin gynepolilla ja eipä se hematooma ollut pienentynyt lainkaan :/ Raskaushormoni on edelleen koholla, onneksi kuitenkin laskussa. Kahden viikon kuluttua taas ultraan, jos ei ole pienentynyt, niin joudutaan sitten poistamaan. Käyn ens maanantaina myös verikokeissa, katotaan sen hcg:n lisäksi myös pieni verenkuva. Saa nähdä onko hemoglobiini yhtään korjaantunut, oon kyllä kohta 2 viikkoa syönyt rautatabletteja. Toisaalta olen kyllä vuotanutkin jo 6 viikkoa putkeen, välillä onneksi vain vähän ruskehtavaa vuotoa, nyt taas verisempää. Täytyy myöntää, että vauvakuume on kyllä ollut nyt taka-alalla, kai sitä odottaa ensin, että tämä asia on kunnossa ennenkuin uskaltaa taas haaveilla kunnolla. Ja tietty pelottaa myös se, jos kohdunulkoinen raskaus tulee seuraavallakin kerralla. Se mulla siis oli, vaikkei heti keskenmenon yhteydessä sitä todettukaan.

Plussatuulia yrittäville!
 
miina- Onpas kiva juttu että miehesi alkaa ehkäpä lämpeämään vauva-ajatukselle :)

berry76 kiitos plussatuulista :heart:
Ikävä kuulla että hematooma ei ole pienentynyt :/ Toivottavasti sitä ei kuitenkaan jouduttaisi poistamaan vaan jospa se kahden viikon kuluttua olisi pienentynyt. Pidän peukkuja!
Kovasti toivon että kaikki tulisi pian kuntoon ja pääsisit taas haaveilun makuun :)

 
Alisa84: Mäkin tahoisin taloa rakentamaan. Sais oman ja just sellasen ku tahtoo. No, ei toteudu se haave vielä. Mutta sitä omaa tässä vähän kokoajan etsiskellään puolivakavissamme eli jos sopivaan hintaan hyvä löytyy niin katsotaan sitten oisko muutto edessä.

Mä yritän täällä laannuttaa vähän tätä vauvainnostusta, koska mitään tarkkaa ei vielä kuitenkaan sovittu. Mutta kyllä mä niin toivon, että tästä pian päästään tositoimiin ja noista inhottavista "kumiukoista" eroon.
 
Meilläki täällä asunto katselu menossa, asumme tällähetkellä omakotitalossa ja keväällä tulee 2v täyteen eli 2v sit ostettiii tää talo ja rempattii ja nyt ois suunnitelmis ja haaveis oma talo rakentaa mut ei vielä ole mahdollista kun itse en vielä työelämässä ole. Nyt vloppuna mennään katsomaan miehen tädin taloa ku se on myynnissä. Mut tuskin sitä ostamme :D

Nyt meikällä pieni ongelma eli e-pillerit jouduin lopettamaan oireiden vuoksi ja tammikuussa lääkärille ja saan kait kierukan. Joten joulukuun saan kärvistellä. Mut nyt ollut vähän raskausoireita viittaavia. Testi lienee parasta tehdä et olenko vai en... :ashamed: :ashamed: Oishan se ihana juttu mutta ei vielä ku se sattuis just syksylle ku syntyis muksu ku se suuntautumisvuosi alkais elokuussa.Tulisi siis huonoon saumaan. :(
 
moikka vaan!

Jee!!! miinan mies lämpenee ja hyvä niin!!! :D

berry76 Toivottavasti parin viikon päästä sulla on hyviä uutisia... voimahali :hug:

Talvicci Ihana nimi tuo sylvi. Toivon mukaan pikkuipana sopeutuu nopeasi! Hyvältä kuullostaa tuon ukon kommentit.. niin sitä pitää :D :LOL:

Sitten omaa ).( lauantaina lähtö olisi edessä ja nyt voin myöntää että matkakuumetta on enemmän kuin tarpeeksi. Kp on tällä hetkellä 22/? ja toden näköistä on että se samperin täti tärähtää reissuun mukaan... Laitten tarkempaa tietämystä kun olemme palanneet (ja palaneet) Suomen maan kamaralle... Vielä olis muutama työpäivä ja sitten myös fyysinen puoli on myös Meksikossa (henkisesti ainakin töissä on siellä oltu jo pari viikkoa).

Oikein paljon lykkyä ukkojen käännytyksiin! Nyt aamukahvetta naamaan että jaksaa :wave:
 
koiramamma: Hauskaa reissua teille!! Itellä nyt laskujen mukaan kp 24/?, eikä tätiä vielä näy. Varmaan mulla on sitten kierron pituus 32, kun siinä kp16-17 oli se ovis, oli tosiaan niin selvät tuntemukset, ettei oikeen voinu erehtyä!:x Jäi tässä kumiukkokin yks päivä, kun järkeiltiin, että ei sitä paksuksi pärähdä, kun ovis oli jo.. :whistle: :)
 
Voi ei miranda-81 :hug: Miten se täti aina löytääkin perille... Tsemppiä uuteen kiertoon!
Meilläkin alkaa samainen yk 5 huomenissa, jos tärppiä ei ole käynyt. En kyllä tärppiin jaksa uskoa sitten millään.

Mukavaa matkaa koiramamma, tuokaa sitä aurinkoa tännekin :)

 
Talvicci: :LOL: Hyyvä! Meillä vähän sama ku raivasin kamoja nyt ku muutetaa ja löysin vanhoi sabamailoja sun muita, ni kysyin et saako heittää menee, ni se sano ihanasti et "Eei..nehän voi antaa sit noille pojille ku ne vähän kasvaa.." Tarkotti veljien poikia. Ajattelin että töksäytän, että "Niin..tai sitte omalle pojalles!" :kieh:
 
Miina :D Hihiii...
Semmosia ne miehet on

Pikkunen on sopeutunu aika hyvin.
Ei pahemmin ulise ku on ollu yksinki kotona jonku aikaa(käyty kaupassa,tai ku ukko käyny salilla ja minä ollu sillon koulussa)
Eikä ole hajottanu yhtään mitään!

Vieläki niin pyörällä päästään et onko tuo oikeesti meijän... :heart:

Olipa hassu homma ku kaveri sano koulussa että sinä kyllä oot laihtunu...
Ja musta taas on on ollu päinvastoin.
Koulussa mitattiin vyötärön ympärys ku oli tämmöstä terveys juttuja...
Vyötäröltäki oli lähteny 3cm..
Noh kävin kotona vaalla ja paino oli tippunu jotain 2kg ainakin
Enkä ees ole mitään laihuttanu tai liikkunu enempää.
Tai sitten ku sitä on ollu jotenki masentunu niin ei oo tajunnu syyä tms.
Turha juttu mut pitipä sanoo

Tuosta tuliki mieleen että paljonko teillä on raskausaikana noussu paino?
Ei oo pakko vastata jos ei halua
 
Vitsi ku joudun aina "salaa" kirjottaa tänne ku en jotenki kehtaa näyttää et kirjottelen tällasille sivuille, ni tolle miekkoselle. Oonko ihan höhlä?? :LOL:

Joo Talvicci laita vaavista kuvia. :heart:

Mie oon ainaskii ollu aikojen alusta kai täällä...! :wave: :D Ja pysynki!!
 

Yhteistyössä