Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Ihanaa kuulla hyviä uutisia RouvaSumppisuu! Siellä se pieni köllöttelee lämpimässä :heart:

Kylläpäs miinaa koetellaan :/ Kyllähän vauvapuuhista kannattaa miehelle puhua jos se mieltä painaa, koettaa vähän kepillä jäätä. Eihän siinä mitään menetä?

Meikäläinen on tulossa kipeäksi :/ Otin tänään taas päiväunet pojan kanssa ja voi luoja että oli kurkku kipeä herätessä! Ja on edelleen, ja viluttaa ja päätä särkee :| Valivali :)

berry76:lle toivotan hirveästi tsemppiä! Toivottavasti silloin maanantaina kaikki selviää ja saisit hyviä uutisia :flower:

Enpä muista kuka galluppeja kyseli mutta... Meillä siis kuumeillaan toista, esikoispoika täytti juuri 1v6kk. Hän sai alkunsa heti ekasta yrityskierrosta ja kumi oli ehkäisynä tuota ennen. En ollut vuosiin käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, enkä varmasti tule koskaan käyttämäänkään...
Nyt olisi menossa neljäs yrityskierto tätä pikkukakkosta yritellessä, ensi viikolla ollaan taas viisaampia tärpin suhteen :) En kyllä tarkkaa päivää edes tiedä milloin tädin pitäisi kylään tulla....

Plussatuulia :whistle:
 
Siis vauvakuume on jo tullut, vaikka 03/07 syntyi tämä toinen :LOL: Meillä kaksi poikaa ennestään 1v vajaat 4kk ikäerolla ja kolmatta kuumeilen.
Yritys kylläkin aloitetaan 2009 vuoden alusta kun halutaan pidempi ikäero kun kahden ekan välillä oli. Olen kokenut tämän kuluneen puolivuotta sen verran rankkana. Esikoinen oli tosi helppo ja tämä juniori on ollut ns.vaativa vauva :attn:
En tiiä voiko tänne tulla kun yritys ei ole päällä.
 
Tein tänään sitten testin, kun kp on 33. Miehen mielestä siinä ei näkynyt mitään toista viivaa, mutta itse olin näkevinäni pientä väriä (siis ikkunan alla tihrustellen, ei hävetä yhtään..) :LOL: Oonko ihan hölmö? Pakkohan niitä testejä on kuitenkin mennä ostamaan lisää ja testata taas huomenna.. Onko muilla kokemuksia tällaisista hyvin tulkinnanvaraisista testeistä? Mitä teille on käynyt?
 
Hellurei pitkästä aikaa :)

En ole nyt kirjoitellut, vaikkakin lukenut olen kuulumisianne miltein päivittäin.

sumppis: Ihanaa, onnea nyt hirmuisesti kun odotus on 100% varmaa ja masussa kaikki hyvin :heart: Mites muuten jakselet, etkö ole työtkin jo aloittanut?

miina
: Inhottavaa kun sulla epäonnea noiden testien kanssa *jaksuja* :hug:

linna
: Jospa oisit raskaana, voi kuinka ihanaa. Nyt uutta testiä kehiin huomenna. Tulehan sitten infoomaan pikimmiten!

berry76: Jaksamista sulle!!! Toivottavasti kiero normalisoituu pian!!

Omanapa: Olin tänään neuvolalääkärillä ja nyt on taas levollinen olo kun hipsun sydänäänet kuulu. paino on taas laskenut alle 50kg , eli lihotuskuurille pitäisi alkaa. tuntuu et syön ihan riittävästi mut kuitenkaan paino ei nouse???Sama ongelma esikon odotuksessa, painoa tuli vain n.5kg ja jäi synnärille ja sitten imetys riudutti entisestään. RR oli huimat 88/45 eli huimausta tässä odotellen. Niin ja masu on jo aikamoinen pötsi, ettei jää enään epäselväksi ollako vai ei.

Nyt alan "esisiivota" typyn 1v. synt.juhlia varten, jotka sunnuntaina ja lähen heilumaan tolun kanssa...

sHv ja hipsu 15+0
Poista viestiMuokkaaLainaa
 
:heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
aurinkoinen äityli(tositoimet alkaa 09)
berry76
friidu(tositoimet alkaa 09)
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
maaru1
Mayha
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87 (taustalla toistaseks)
OLIVIA06
Pearl84
Pupu T
Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
koiramamma
liisi???
Lilli-85
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008





:wave: aurinkoinen äityli ja friidu lisätty!
Laitoin tonne kummallekki että tositoimet alkaa 09,käykö?

Koiramamma siirretty tositoimijoihin... :)
 
Talvicci Siis neliviikkoisen vauvan??? :eek: Mie en ole perskännejä vetäny sitten sen jälkeen kun esikoista aloin odottamaan, enkä kyllä sitäkään ennen kuin kolmesti :) Siis sellainen humala, että aamulla tuntu jossain... Joskus iltaisin olen saattanu siiderin ottaa saunan jälkeen, mutta siinäpä se. Baariin ei ole edes tehny mieli. Tosin itsenäisyyspäivänä todennäköisesti baariin lähden :) Mielenkiintoinen keikka tiedossa ;)

Etkä sie Talvicci hirveä ihminen ole!!! :hug: Kyllä mie itekki olen aidosti onnellinen ystävien vauvoista ja raskausuutisista, mutta salaa olen vähän kateellinen tyyliin *mieki haluan*...

Miina :hug:

Uudet tervetuloa vain :wave:

Linnalle Plussapuhuri!!! Mie kuopuksesta tein acon 10 testin ja olin jo roskiin viskaamassa kun huomasin, että siinä mahdollisesti jotain oli. Epäilin kyllä silmiäni kun olo ei ollu yhtään sellainen, että vauva voisi olla jo messissä. Myöhemmin vahvistu kunnon plussaksi :)
 
Hei taas!

Talvicci :hug: Todella kurja tilanne sinun kannaltasi. Uskon että tuntuu todella pahalta mutta uskallan toivoa että muutaman päivän päästä kun olet sulatellut asiaa niin kateus hellittää. Yritä asennoitua niin että se ei ole sinulta pois ja saat ihan vapaasti tuntea noita katkeruuden tunteita. Joskus ryhmän paine ja ajattelemattomuus saattaa tuottaa tätä idiootti puheta, toki onhan niitä vastuutomiakin vanhempia, toivotaan ettei hän ole sellainen ja osaa arvostaa saamaansa lahjaa. Miehen kanssa kannattaa yrittää asiaa puhua ja niin myös meidän, se helpottaa sitä oloa :hug: :) Jospa miehesi huomaa kuinka tärkeä tämä vauva asia sinulle on ja haluaa aikaisemmin alkaa yrittämään, eihan sitä tiedä :p

Sisarhentovalkoinen Mä voin auttaa sua lihottamaan itseäsi :LOL: mulle katsos ei ole mikään ongelma tunkea koko pulla pitkoa kitusiin! Otatko het tuosta vyötäröltä parikiloa, olis tarjolla! Ei vaan... todella kurja tilanne mille ei näköjään voi itään. Koitahan jaksaa :hug: P.S Saataiskohan me siitä pömpöstä kuva että naama voisi loistaa vihreuttään?

Linna Plussa puhureita :whistle:

Miina :hug: negasta. Teepä kuule niin että ilmoitat miehen köriläälle että olet ajatellut lopettaa pillereiden syönnin tämän listan jälkeen että olet valmis alkamaan yrittämään. Hänen vastuulleen jää ehkäisy (toivon mukaan on peruslaiska mies joka inhoaa kortsuja) ja väsyy nykertelemään kumeja paikalleen :D :LOL: Tämä on mielestäni sellainen veto että kannattaa kokeilla!

Tervetuloa uusille minunkin puolesta!
Minut voisi pikkuhiljaa siirtää tuonne tositoimitsijoihin kun yritys alkaa ensiviikolla. Häämatka on siis jo ihan käsillä :D Hieman pelon ja jännityksen sekaisin tuntein odottelen yrityksen aloitusta. Tässä olen jo aloittanut lopetteleen tupakan polton osalta ja se tuntuu aika vaikealta. Tuntuu suurin piirtein siltä kun kättä leikattaisiin kitkuttaen irti. Onneksi motivaatiota löytyy :p nyt on kp 16/? ja ihan kuin olisi eilen illalla ollut ovis, tuli sellainen olo kuin kuume laskisi (hikoilin kuin sika) ja tänään on ollut alakerta hieman kuivan tuntuinen, lisäksi ikäviä vihlasuja vas. puolella on ollut pari päivää. Lämmöt ei ole ainakaan vielä kohonneet joten se selviää vasta huomenna oliko tuo se ovis vai ei...
Nyt laittamaan ukko kullalle soppaa tulille. Adios! :wave:
 
Meritähdelle :hug: Inhottava täti... Jospa tästä kierrosta tärppää!

Talvicci, kyllähän kateus on vauvakuumeiselle varmaan aika normaalia, kun näkee niitä vauvamasuja ja pieniä nyyttejä joka puolella. Ja varsinkin kun niitä ilmestyy lähipiiriin. Ajattele niin että pian sinunkin aikasi koittaa, kun saat kantaa omaa vauvamasua :) Tiedän että se on hirveätä kuumeilla yksin, kun mies ei ole valmis yritykseen. Todella turhauttavaa, eikä sitä kuumetta pysty mitenkään itse helpottamaan. Ehkä kuume helpottaa vähän jossain vaiheessa, toisilla vain voimistuu :) Koita jaksaa vaikka rankkaa on!

sHv, eihän sille mitään voi jos paino ei syömisestä huolimatta nouse :| Toivottavasti paino kuitenkin lähtisi nousuun loppuraskautta kohden!
Esikoista odotellessa minulla ei tosiaan painon kanssa ollut huolia, vararavintoa riitti imetykseenkin. Nyt taidan painaa 51 kg eikä tunnu paino siitä nousevan enää ollenkaan vaikka miten söisi. Kolme kiloa sain painoa nostettua hirveällä työllä (syömisellä :D ) mutta nyt se on tyssännyt tuohon vaikka ihan yhtä paljon syön, ellen enemmänkin.

Flunssa sen kuin pahenee, pakko mennä lepäilemään!
 
Talvicci :Juu sopii..
Mies toivoo Poikaa seuraavaksi :) Mut tuntuu niin pitkältä ajalta tuo et vasta 2009 ruveta yrittämään toista. Pakko tuo koulu saada pois sitten vasta voi tehdä lapsia ja mennä töihin ku on ammatti.

Me oltiin ennen esikoisen tuloa ilman ehkäisyä 1v 4kk kunnes tää typykkä ilmoitti itsestään. Aika pitkään meni kunnes tärppäs. Toivon ettei toisen kanssa menisi pitkään kun tärppäis. Mut sen näkee sit. Tahtoo olla välillä nii kova kuume et haluaa lopettaa ehkäisyn :ashamed:
 
RouvaSumppisuu
Heipsunkeipsun kaikille!

Talvicci: kyllähän nuo vauvauutiset tiettyjen ihmisten kohdalla joskus herättää niitä ei niin positiivisia ajatuksia. Jos tilanne on tosiaan tuo, että mamman pitäis heti päästä baanalle, niin ei kauhean hyvältä kuullosta. Itse aikoinaan tein opinnäytetyön liittyen päihdeongelmaisiin äiteihin ja olihan siinä sulateltavaa enemmänkin.

Meritähdelle ja muillekin tädin yllättämille jaksuja :hug: . Seuraavasta kierrosta sitten...sovitaan niin d =) b.

Linna, hui...eikös Bangladeshissä ollut se hirmumyrsky :eek: ? Ette kai olleet myrskyalueella?

miina-, eikös sulla ole ollut tuota vuotoa noiden minipilsujen kanssa jo pitkään? Sanot vaan miehelles, ettei ne sovi sulle ja kysyt mitä mieltä hän on ehkäisystä...ainakin pääsette hyvin aiheeseen. Oliko teillä jotain aikataulua koulun tms. takia?

berry76: ihan uskomattomalta kuullostaa tuo vuoto :hug: . Ei ihme, jos on huono ja voimaton olo. Toivottavasti saisit vastauksia seuraavalla gynekäynnillä, kierto normalisoituisi pikkuhiljaa ja saisit jättää lopullisesti tuon km:n taaksesi.

sHv
: voihan vinetto, tuo riutuminen on kyllä kurjaa. Ja Lillilläkin taisi olla samansuuntaisia "paino-ongelmia"...mä en kyllä osaa auttaa muuten kuin liittymällä kerhoon :LOL: , en tiedä syyttäiskö aineenvaihduntaa vai tikkukeppigeenejä vai mitä, mutta painoa ei vaan tule vaikka haluisinkin.

(.) Noista ultrakuvista mitä Talvicci jo kyseli, niissä näkyy lähinnä mun kohtu ja pienenpieni täplä, joten en viitti niitä tänne laittaa tihrusteltaviksi...riittää kun saa miehelle valistaa, missä se meidän pikku Lillis (miehen mielestä Brutus :D ) onkaan.

Työt on tosiaan alkanut, tosin pari päivää vasta oon ehtinyt olla. Aika raskasta, mutta eiköhän se tästä. Osastonhoitajalle jouduin raskauteni paljastamaan eristyspotilaiden takia, ihan ok vastaanotto. Raskasta tästä tekee se, että se mainostamani oireettomuus katosi taivaan tuuliin ja nyt etoo 24/7 :x . Mutta ei mitään katastrofaalista vielä, ½tunnin välein napsin jotain hapanta niin helpottaa hetkeksi. Mies vaan pyörittelee päätään kaupassa kun hamstraan mitä kummallisempia juttuja :LOL: .

Nyt jätän teidän taas hetkeksi rauhaan :wave: ...

Sumppis ja Lillis rv.6+6
 
enpäs malttanut pysyä poissa :LOL: greyn anatomiankin laitoin pauselle kun ensin täytyy saada palstailla :p

talvicci: peesaan muita kommentteja koskien tunteitasi tuttujesi raskauksien suhteen. Muista, et olet "vain" inhimillinen ihminen, jolla on oikeus erilaisiin tunteisiin noinkin suurien asioiden keskellä :hug: normaaliahan tuo on itsekin sen kokeneena!

meritähti: Pahoittelut punaisesta paholaisesta :headwall: *purjeet kohti uutta kiertoa ja maininkeja*

koiramamma: :LOL: , juu pistä postissa parikiloa "ihraa" tulemaan :LOL: Tässäpä teille kuva "pömpöstä" raskausviikko 16 menossa... laitoin saman paidan päälle kun n. 1kk ottamassani masukuvassa (joka sekin jossakin täällä pinossa) ja ero on aika selkeä, uskomatonta kasvun aikaa. Nyt pituutta n.11cm päästä peppuun ja painoa n.100g
:)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1256322.jpg

sumppis: Jaksuja sulle pahoinvoinnin kanssa. Toivottavasti helpottaa pian!! Mites esikoisen kohdalla oli? Itselläni ainakin alkoi ja loppui prikulleen samoilla raskausviikoilla.

Nyt painan play ja alan nauttimaan sairaalatraamasta :p
 
Kiitti Sumppis ja SHV

Joo aika karseet tunnelmat ollu koko päivän...
Toivottavasti ei tartte huomenna taas lähtee itku kurkussa kotiin...
Noh eiköhän tää tästä...
Ties vaikka sais ukon ajattelemaan asioita.

Onneks tää paikka on oikeesti olemassa...Ukko parka sais muuten kaiken niskaansa...Ku ei näistä asioista nyt voi kelle tahansa puhua

Mutta nyt mä ihan oikeesti meen...*Ei en ole koukussa* :D
 
RouvaSumppisuu : Myrskyssä oltiin kyllä, mutta ei meille mitään käynyt. Olimme turvallisesti kivitalossa. Pahaa jälkeä se teki kyllä maassa..

Meille ei nyt ainakaan tästä kierrosta tärpännyt. Kuukautiset alkoivat.

Tsemppiä teille raskaana oleville! Kiva kuulla kuulumisia! SHv:llä on ihana maha..
 
Linna!

Ai te olitte ihan oikeesti myrskyn keskellä :eek:
Mä luulin että se oli vaan semmonen sanonta...tai jottain.
Onneks ei käyny mitään... :eek:



Arg...Alko ihan naurattaa ku tänä aamuna meikkasin vessassa niin mun uus ripsiväri tippu vessan pönttöön :LOL:
Ajattelin että juu hyvä alotus tälle päivälle...

No meillä alko tänään kymmeneltä koulu.
Ihmeteltiin ku ei meijän opettajaa näy.
Soitettiin sitten sille ja eihän sillä ollu meijän tuntia.
Ei ollu tieto kulkenu meille asti.
Noh tässä sitten saa ruokailuun asti istua koulun koneella netissä ku ei ole muutakaan tekemistä :D
 
Kuinkas paljon täällä kehtaa omaa napaa tuijotella.. Ehdin jo olemaan tyytyväinen siitä, että vaikka ne kuukautiset alkoivat niin tulivat ainakin suht ajallaan. Nyt kuitenkin kuukautiset ovat jäänneet ruskeaksi viivaksi paperissa (tähän sitten ollaan menty kielenkäytössä.. :saint: ) ja äkilliseksi kivuksi. Sen jälkeen ei mitään! Ei kipua eikä vuotoa.. Onko tää ihan normaalia? Taitaa olla niin, että tutkiskelen vähän liikaa näitä kropan toimintoja.. Taitaa olla liikaa aikaakin, kun roikun täällä koko ajan :whistle:
 
Meritähti Pahoittelut tädin saapumisesta :hug: voima :hug:

Linna Onneksi ei reissussa käynyt kuinkaan, varmasti järkyttävä kokemus :hug: Seurailehan tuota tätiä, jos ei ala vuotaa enempää, tee testi :whistle:

Talvicci On niin totta, että kaikki raskausuutiset satuttaa vaikka on niistä silti iloinenkin. Myös tuntuu, että joka puolella on isoja massuja.. Tänään taas tuli mieleen, että jos kaikki ois mennyt hyvin, kohta alkaisi tuntua vauvan liikkeet :( Varmasti keväällä on pahin aika mulle.

(.) Alamahakipu on hieman hellittänyt parina päivänä ja toivon, että se tarkoittaisi hyviä uutisia maanantain ultrasta! Vuodan silti edelleen :/ Muuten ihan ok fiilis täällä :wave:
 
Pitkästä aikaa löysin sopivan hetken kirjoitteluun. Tyttö on päikkäreillä ja vaikka kouluhommat on rästissä, ajattelin antaa itselleni hetken omaa aikaa. Viime viikot on nimittäin olleet niin kiireisiä, että hyvä kun on ehtinyt vähän nukkumaan aina menemisten, tulemisten ja tekemisten välissä.

Pahoittelut niille, joilla ei yritys tässä kierrossa tuottanut tulosta.

SHV: Onpa sievä maha. Toi on tosi ikävää, ettei paino nouse, mutta onneksi se vauva kuitenkin ottaa tarvitsemansa ravinnon. Harmillista tietty on,että itellään on sitten heikompi olo.

Talvicci: Onhan tuota raskauskateutta tunnistettava itsessäänkin. Mulla tosin tuttujen (tiedossa olevat) raskaudet ihan loppuvaiheessa tai sitten juuri syntyneitä vauvoja, joten en vielä niistä kuullessani ollut kovin vauvakuumeinen. Nyt vaan odottelen, jotta millon pamahtaa seuraavat vauvauutiset, koska sillon voi jo tosissaan olla omassa vauvakuumeessa pidättelemistä.

Mun kyllä täytyy se myöntää, että vaikka nuo vauvamahat näyttää ihanilta, niin itse raskausaikaa en oikeastaan odota (paitsi tietty sitä tietoutta, että vauva on tulossa). Mikäli ensi kesänä heti tärppää, niin mun pitäis gradua yrittää vääntää raskausaikana ja se ei kyllä kuulosta ollenkaan houkuttelevalta yhdistelmältä. Silti halutaan aloittaa yrittäminen silloin, koska jos tärpissä kestää kauan, niin tuo ikäero alkaa kasvaa toivottua suuremmaksi. Noh, mistä näistä tietää, miten käy. Nyt ainakin pitää kevät yrittää keskittyä ahkerasti koulun edistämiseen ja
:heart: esikoisesta :heart: nauttimiseen. Toisaalta tää vauvakuumeilu on musta ihan mukavaa, kun tytölle annettiin lupa tulla aika nopeasti kun siltä tuntui ja sitten heti ensimmäisestä kierrosta tulin raskaaksi, niin ei silloin ehtin kuume poltella kovin kauaa.
 
Linna Ai kauhee... mä olisin vieläkin ihan paniikissa. Nyttenkin jännittää kun lähdetään sinne Meksikoon. Olin sen Thaimaan tsunamin jälkeen Thaimaassa ja siellä oli ollut niitä järistyksiä uudestaan eikä meille asti tietoa tullut niistä. Hieman jäi sellainen kökkö fiilis vaikka mitään hätää meillä ei siellä ollutkaan. Voihan sen testin tehdä jos menkat ei kunnolla ala. Olikos teillä jokin hormonaalinen ehkäisy ennen tätä kiertoa? Sekin voi vaikuttaa...

Sisarhentovalkoinen aijai... kiitos!!! On sun masu vaan niin ihana, voi kun saisi itsekkin tuollaisen :heart: :whistle: :D

Berry Toivon mukaan alkaisi alkakerta olemaan kunnossa! On varmasti tarpeeksi raskasta henkisellä puolella ilma että kroppa on monta viikkoa ihan sekaisin.. :hug:

Talvicci Mites se sun koulupäivä meni? Selviydyitkö urheasti loppupäivä? Mä inhoon/ inhosin kun tunnit oli peruttu ja itse oli raahautunut paikalle... Joo kuullostaa ettei ihan tää päivä ole mennet putkeen :D

Kyllä se taisi tytöt olla ovis tiistaina. Nyt jäämme seuraamaan niitä menkkoja ja arviohan on että parin viikon päästä napsahtaa siellä reissussa :kieh: :headwall: Mä olen tädin kiusaaman, en hemmetti päässyt naimisiinkaan ilman hänen v****maista läsnäoloaan niin kuis nyt häämatkalle, otamme siis tädin mukaan! :kieh: :headwall: :kieh: :( No mutta minkäs teet, yritetään nauttia! Sen jälkeenhän alkaa yritys (lievitän mielipahaa jo etukäteen!)
 
Mulla on nyt kp 19/? ja kp:t 16 & 17 alavatsaa tosta vasemmalta puolelta jomotti...sitten kp17 illalla se jomotus muuttu aivan hel*etillseks! Aattelin jo, että mulla on joku umpisuolentulehdus, mutta niin se kipu sitten myöhemmin illalla loppu kun seinään. Jouduin siinä kyllä sitten särkylääkkeenkin ottamaan. Mutta mutta, olikohan tuo nyt se ovis? Vai päättykö se tohon kipuun? Oon niin tyhmä näissä asioissa.. :ashamed: Niin, ja nännit oli kanssa muutaman päivän tosi kipeet!
Kauhulla odotan millaset menkat sitten on... pillereitten aikaan mulla ei juurikaan ollut menkkakipuja ja oli suht niukka vuoto, mutta ennen niitä oli kivuliaat ja runsaat. Mietin just, että viimeks luomumenkat ollut 17-vuotiaana, aika hurjaa! En tosiaan sitä muista, että miltä toi ovis tuntu sillon...

Kertokaa ny joku mulle oliko toi kauhea kipu ovista? Ja onko se ihan normaalia? Ei kai mulla voi olla se joku endo-mikälie, mikä aiheuttaa lapsettomuutta?! :(:(
 
Kiva, että Sumppisuun ja sHv:N raskaudet on sujuneet mallikkaasti! :) Ihana maha sulla sHv! :heart:

Talvicci: Muistan kanssa, kun mun luokalla oli amiksessa tyttö, joka odotti vauvaa... viimeseen asti se tuprutteli tupakkapaikalla ison mahansa kanssa! Ei kivaa.:/
 
Pearl Kyllä se taisi ovis olla. Voithan vielä esim mitata lämmön jos viitsit... Oviksen jälkeen sen pitäisi nousta 0,5 astetta ja alapään olla kuivahko :p Mä ainakin näiden pohjalta pääin että ovis olisi ollut tiistaina. Mulla kun ei oikein mitään ihmeellisiä tuntemuksia halujen lisäksi ole ollut. Pientä nippailua vas. puolella ja päätä särkeny. Meillähän mennään sitten jälleen hyvin samoja ratoja.. Menkathan pitäisi alkaa 10-14 päivää oviksesta
Jos menkat on kivuaat ja pitkät niin mielestäni se voi viitata endoon. Tästä joku viisaampi osaa varmasti kertoa enemmän.
 
koiramamma: Juu, samaan tahtiin melki kierto etenee :D
Luin jostakin, että sitten ois sitä endoa, jos menkat yllättäen muuttuu kivuliaammiks... Mulla ollut aina kivuliaat, siitä asti kun alkoivat. Paitsi pillereitten aikaan ei juurikaan ollut kipuja. Mutta toivottavasti ois ihan normaalia nyt tää.:/
 

Yhteistyössä