Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Miina

Mä en kyllä osaa sanoo.
Varmaan parasta jos kysysit joltain joka tietää varmasti...
Toivottavasti selviää...

Laala

Ukko tuota koiraa meille on haikaillu ja minä pistäny vastaan vaikka kovasti oikeesti haluan sen meille.
Miettiny kaikkee että mitä jos ei voidakkaan pitää ja kaikkee...
Niin siks laittanu vastaan.

Nyt sattu sitten sopivaan saumaan löytymään tuo pentue ku ukkoki on kotona.
En millään malttais oottaa että olis jo perjantai,jollon käydään hakemassa se pentu kotiin :heart:
Sitä ennen pitää hankkia kaikkee juttuja...

Tuli tää kyllä aika äkkiä koko homma,vaikka onhan tästä puhuttu.

Tiistaina ku olin linkassa menossa siskon luo ukko laitto viestiä että
mitäs jos meille tulis koira plaa plaa..oli löytäny ilmotuksen kaupan seinältä.

Minä sillonki vielä pistin vastaan mukamas...
Sitten ku tulin kotiin annoin ukolle semmosen vinkuvan kikkelin...
Ukko vaan siihen että noin nuorenako se pitää... :LOL:
Ja perjantaina se sitten onki jo kotona.

Ukko sano että mun vauvakuume helpottaa ku tulee koira,mut en kyllä tiiä...
Sanoin ukolle ettei se koira omaa lasta korvaa...
Ukko sitten eilen tuumas että tämä on hyvää harjotusta vauvaa ajatellen...
Ku pitäähän sitä ruokkia useasti,pissiä ja kakkaa pitää siivota...
Ja yölläki voi joutua heräämään :D

Äitti-83

Voi harmi. Varmasti ottaa päähän...
Hirveetä ajatella jos nyt meille ilmotettais ettei saataskaan sitä pentua
:(
Tiiätkö sitten mikä sillä pennulla on? :eek:
 
RouvaSumppisuu
Hei taas :wave: ...mies riennoissa ja mulla omaa aikaa :D .

miina-
: enpä minäkään enää uskalla sanoa juuta enkä jaata. Kinkkinen tilanne...toivottavasti saat selvyyden pian. Onko raskaus kuitenkin mahdollinen, kai noi minipilsut on suht varma ehkäisy?

Äitti
: tosi surullista ja kurjaa :'( . Meilläkin on spanieli ja aivan ihana pakkaus. Itse olen aina ollut tosi eläinrakas ja oli itsestäänselvyys, että koira meille tulee, kunhan elämäntilanne sen sallii. No, kun muutettiin vuokrakaksiosta omakotitaloon se kauan kaivattu koira sitten tuli ja pari viikkoa siitä oli raskaustesti positiivinen! Mutta siis missään tapausessa koira ei ollut eikä ole mikään vauvan korvike meille. Vaatiihan se paljon ja vie aikaa, mutta mun mielestä antaa vielä enemmän. Ehdottomasti tuo meidän koiruli on perheenjäsen, vaikka alimpana arvojärjestyksessä onkin. Nytkin makoilee tuossa mun vierellä ja näkee koiranunta, kuono vaan väpäjää...Että talvicille vinkiksi, meillä ainakin koirantulo toi hyvät fibat myös tuohon vauvaprojektiin ;) .

Tsemppiä kaikille haaveiluun ja kuumeiluun!

Sumppis & Lillis rv.6+2
 
Kiva kuulla taas Sumppiksestakin

Niin sano se ukko että on hyvää harjottelua tulevaa varten.
Että kattoo miten tuon koiran kanssa sujuu :LOL:

Vaikka eihän se sama ole ku oma lapsi.
Eikä se meilläkään mikään vauvan korvike ole.
Ukko siitä on jo jonkin aikaa haikaillu ja ties vaikka myöntyis paremmin munki haaveille :whistle:

Nyt kattomaan bb:tä sohvalle ukon kanssa.

Mä vihaan menkkoja :/
 
En tiedä haluaako kukaan mitään ällöjuttuja lukea ja niitä sitten myös kotioloissa harrastaa. Tämä on vaan mun mielestä todella pätevä artikkeli jonka mukaan olen nyt ekaa kiertoa kartoittanut...

http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

Alisa84 lähdemme Meksikoon :D :heart: :p Kyllä mäkin jättäisin kropalle aikaa palautua kun on yritys ajankohta tiedossa, eteenkin jos siinä on ollut jotain häikkää aikaisemmin. Kyllä vauva puuhat on tarpeeksi "ressaavia" ilman hormoonihäikkääkin.

 
Huomenta kaikille. =)
Tänään myöskin viiva puikkoon. Uskallan varmistua vasta sitten kun saan 25 herkkyyteen myöskin viivan. En missään nimessä ennen sitä tuuleta. :D
Sitten ihan yleisesti, ku noissa kontrolliviivoissahan yleensä on sellanen haaleempiki kohta jossain kohassa viivaa, niin tossa on nyt siinä testiviivassakin yhessä kohtaa sellanen haaleempi kohta.. eli matkii kontrolliviivaa.. onkohan viivanpaikassa sellanen?
 
Äitti-83 voi harmi sentään miten pennun kanssa kävi, toivottavasti teille löytyy pian oma koiranpentu.

Ihan yleisesti uutena palstailijana kysyn että onko muilla kuumeilevilla ennestään lapsia vai kuumeiletteko ensimmäistä? Itselläni on ennestään jo lapsia ja miehellä kans. Pitäiskin kai kirjoitella tuonne uusperheiden puolelle =)
Leivottiin lasten kanssa tänään pipareita. Oli mukavaa kaikilla. Mies on töissä ollut koko viikonlopun, huomenna vasta illalla kotiutuu muutamaksi päiväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Minä sillonki vielä pistin vastaan mukamas...
Sitten ku tulin kotiin annoin ukolle semmosen vinkuvan kikkelin...

:LOL: :LOL:

Äitti-83

Voi harmi. Varmasti ottaa päähän...
Hirveetä ajatella jos nyt meille ilmotettais ettei saataskaan sitä pentua
:(
Tiiätkö sitten mikä sillä pennulla on? :eek:
Pennulla on kasvu selvästi hidastunut ja on kehityksessä jäljessä. Kasvattaja epäilee pennulla olevan sellaisen kehityshäiriön, mikä ilmenee vasta näin kun pentu kasvaa. (Onneksi tämmöinen kuulemma aika harvinaista.) Mutta kyllähän tuo pahalta tuntuu. Pentua käy sääliksi. Niin pieni ja suloinen reppana.

Minkäs rodun edustaja teille onkaan tulossa? Onnea teille, kun saatte pienen pian kotiin! :heart:

Lumikello 75 Meillä on jo 4 lasta. Ja kuume silti välillä vaan päätään nostaa. Nyt se taas on vähän laskenut, mut huomenna saattaa olla taas ihan eri tilanne. :D
 
miina- Sulla jännät paikat, toivottavasti pian plussa varmistuu :hug:

Lumikello75 Meillä kuumeillaan nelosta, takana km 10/07, jonka jälkimaininkeja edelleen menossa. Yritys on tarkoitus aloittaa kesällä 2008.

(.) Tänään oli labra, viikon kuluttua gynepolille, missä selviää jatkotoimenpiteet. Vuotanut oon huomenna jo 5 viikkoa ja eilen illalla oli taas enemmän kipuja, tuli pari isoa hyytymää.

Kovasti +onnea kaikille sitä toivoville!
 
Avasin taas pitkästä aikaa koneen :) Olen edellisinä päivinä käyttänyt pojan päiväuniajat lepäilyyn, ennen kun avasin heti koneen ja siinä istuin siihen asti että poika herää :D

miina- toivottavasti plussa vahvistuu! :heart:

Kiitos kaikille tärppionnittelijoille :flower: Vauva-asia ei juurikaan päässä pyöri, muuten kun koneella pyöriessä. Kivaa :) Mutta plussa on silti erittäin toivottu!

Pantalaimon, toivottavasti sinun kutinasi pitää paikkansa :)
Onnea menkoista :) Minulla on jotenkin sellainen fiilis että sinun kroppa jotenkin valmistautuu ottamaan raskauden vastaan tuolla pitkällä kierrolla, eli tästä kierrosta tärppää. Eikös joo :D

Pojalla olisi puolitoistavuotisneuvola pian, ja epeli sen kuin nukkuu vaan :) Menen keräämään vaipat sun muut neuvolakortit kassiin
:wave:
 
Nyt on Bangladeshin loma ohi. Hengissä selvittiin pyörremyrskystä.

Oli mahtava loma ja raskauspohdinnat pysyi poissa mielestä, vaikka pillereiden kanssa kuukautiset ois alkaneet lauantaina. Nyt on mulla siis ensimmäiset jännäilyn ajat.
 
RouvaSumppisuu
Pakkohan mun on tulla vielä kertomaan, että tänään ultrassa löytyi yksi sikiö ja syke :heart: . Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin ja saadaan heinävauva.

Sumppis ja Lillis rv. 6+4
 
Ihania uutisia Sumppis!!! :heart: :heart:
Täällä kp 21/n.30. Ovistikkuun tuli plussa kp:nä 16 ja jännät paikat lähenee kovaa vauhtia. Plussa voisi pikkuhiljaa tulla meillekin!
Plussatuulia kaikille niitä tarvitseville!!
 
Onnea Sumppisuu! :hug:

Tänään tuli haaleempi viiva testiin kuin eilen. Ehkä se oli taas vaan hipaisu. Tai voiko olla niin, että raskaushormoni jostain syystä olisikin matala jonain päivänä ja sitten taas nousisi?

Täällä kuumeillaan vasta esikkoa. :)
 
:heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
berry76
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
koiramamma (taustalla kunnes yritys on lähempänä )
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
maaru1
Mayha
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87 (taustalla toistaseks)
OLIVIA06
Pearl84
Pupu T
Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
liisi???
Lilli-85
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008



 
Talvicci: Joo täällä kans tuntuu et on kyllä häslinkiä eikä pysy oikein mukana! =)
Ei meillä oo vielä yritystä.. Miesystävä kyllä tossa yks ilta kyseli että "Mites ne pillerit ku sullahan vuotaa kokoajan, että eihän niitä kai voi sitte kauaa syödä..?" :D Mutta sitten sano että onhan meillä kortsuja.. :| Ois jättäny ton toisen lauseen pois!! Toivottavasti se ei tarkottanu sitä!

Pikkasen ärsyttää ku ei oo enää yhtään testiä jäljellä, huomenna tulee vissiin 3 uutta herkkää. Sitte pääsee testailee..mut ois kiva jo heti huomen aamulla testaa..

Hyviä öitä kaikille. :heart:
 
Kiva kuulla, että sumppikselta löyty elämää masun sisältä :heart: Varmaan mahtava helpotus!

koiramamma Ei vitsi, ku pääsette kauas ja varmasti ihanaan paikkaan B) Millonkas lähittekään? on varmaan multa menny ohi?

miina-
Peukut pystyssä, että sieltä se plussa paukahtaa ruutuun =)

Lumikello75
Täällä ihan esikoisesta unelmoidaan ja haaveillaan

Kuumeilut vain kovenee, kun käytiin tuon miekkosen kans viikonloppuna kattomassa 92-poikien jääkiekkopeliä. Siellä sitten mietittiin, että miten ihanaa olis olla kattomassa oman lapsensa pelejä/kilpailuja. Toivottavasti mekin joskus saatais kuskata meidän lapsia eri harrastuksiin.. huoh.. Ja ois niin ihanaa opettaa niitä luisteleen, hiihtään, potkiin palloa jne.. En yhtään haaveile en :D
 
Plussatuulia miina-.

Nyt on kyllä purettava vähän omia tuntoja.
Menkkojen olisi pitänyt alkaa sunnuntaina, eikä niitä kuulu edelleenkään.
Tänä aamuna kuitenkin selvä nega, kun testasin...

Oikeastaan sen kummempia oireita ei ole kumpaankaan suuntaan, kun että rinnat on olleet pari päivää jotenkin kovat, semmoiset pinkeät ja vähän arat.
Mutta en sit tiedä onko sekin vaan jokin kiva uusi menkkojen alus oire.
Muutoin ei mitään ihmeellistä normiin olotilaan nähden...

Eilen olin jotenkin ihan varma, että olen raskaana. Meinasin oikeesti tippua penkiltä kun tulos olikin negatiivinen.
Kaippa sitä toivoa on niin kauan, kunnes menkat alkaa, mutta ärsyttää kyllä tämmöinen, jos nyt ovat sieltä tulossa.
Saisivat tulla ajallaan jos meinaavat alkaa, ei tarvitsisi antaa pösilölle toivoa ja pitää hullua jännityksessä. :headwall:

Sori nyt vaan tämä vuodatus, musta vaan tuntuu, että jos ja kun ne menkat sieltä tulee, mä tipun nyt tosi korkealta ja lujaa.
En tiedä, kaippa sitä jostain löytyy se tsemppi taas.
 
EN tiedä saanko tulla sanomaan mitään mutta mulla on välillä vauvakuume kovana mut käytän e-pillereitä siis käyttänyt jo 1 liuskan vasta muuten oltu ihan ilman ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen eli helmikuusta 07.
Mutta pitää stopata kun koulu kesken syksyllä vasta pääsee jatkaa viimeistä vuotta sit valmistun :( Tuntuu niin kaukaiselta tuo ajatus et vasta 2009 voi ruveta yrittämään toista :'( Mut onnea teille yrittäneille ja haaveilijoille. Miehelläni kova vauva kuume. :ashamed: :ashamed:
 
Miinalle plussatuulosia!!

Ja Talvicin kysymykseen... Meillä on koko ajan ehkäisynä ollu kumi. Esikoista yritettiin melkeinpä vuosi ja kuopuksesta ehkäisy jätettiin pois kesäkuun -06 puolivälissä ja heinäkuun lopussa tein plussatestin...

Meritähti toivotaan parasta!!!

Lumikello mie kuumeilen kolmatta, jaloissa pyörii siis nyt 1v10 kk poika 9 kk tyttö :)

Sumppis!!! :heart: :heart: :heart:

ON: Mie en uskalla kyllä halaistua sanaa sanoa miehelle vauvasta!! En tosiaan tiiä kuinka jaksaisin ensin mahan kanssa kun rakennetaan ja sitten kolmen pienen kanssa... Tosin eihän sitä tiiä koska tärppää vai tärppääkö ollenkaan. Siksi täytyy yrittää nyt jaksaa odottaa. Viikonloppuna sain kuvan kun siskon kaveri sai pojan perjantaina... Voih :heart: :heart: :heart: vauva!!! Kaveri tuossa just soitteli ja kertoi, että heillä vauvan (neljännen lapsen) yritys alkais tuossa tammikuussa... Teki mieli kiljua, että mie kans!!! Kamalaa, taitaapi olla huipussaan nyt kuumeilut. Tässä yks aamu tuli vessassa paperiin pyyhittäessä rusehtavan punaista mitä lie limaa :eek: Mitä lie sitten oli, seuraavalla vessakerralla oli vain aavistus enää ja sitten ei enää ollenkaan. Silloin aamulla olikin sellainen "menkkaolo" päällä...
 
RouvaSumppisuu Ihania uutisia!

Meritähti Jospa ovulaatio on ollut myöhemmin.. db plussalle!

aurinkoinen äityli Tervetuloa mukaan vaan! Itselläkin yritys alkamassa kesällä 2008 ja täällä olen =)

miina- Onko plussa vahvistunut?

talvicci Esikoinen tärppäs heti, kun kerran oltiin ilman kumia :ashamed: Pillerit olin lopettanut reilu puoli vuotta aiemmin. Nopeasti myös kakkonen ja kolmonen tärpänny, tosin ehkäisynä oli kuparikierukka eli ei hormonaalinen. Nyt on ollut kumi käytössä ja sitä myös tarkoitus käyttää ennen kuin aloitetaan yritys.

(.) 5 viikkoa vuotanut jo eli sen verran aikaa keskenmenosta :/ Ens maanantaita kovasti oottelen, sieltä toivottavasti jotain tietoa jatkohoidosta sitten. Tätä vuotamista en kyllä jaksais enää juuri yhtään, elämä ilman siteitä tuntuu kyllä joltain kaukaiselta haaveelta tätä nykyä. Oon väsynyt ja fyysinen vointi aika huono, esimerkkinä se, että huuliherpes on jo kolmatta kertaa kuukauden aikana. Yleensä n. kerran vuodessa normaalisti tulee. Mutta muuten jaksan ihan hyvin, siis ei enää km paina koko ajan mieltä. Huomenna menen kälyn mukaan, kun sille tehdään tatuointi, jotain uutta näkee siinäkin. Tuskin kuitenkaan itselleni innostusta moiseen saan, ei oo mun juttu.

Plussaonnea kaikille sitä toivoville =)
 
Meritähti: :hug: Ymmärrän ton tunteen että tippuu kovaa ja korkealta.

Eipä oo plussa vahvistunu, itseasiassa tänään tuli negatulos, joten taaskin oli vaan pelkkä hipaisu. Toi aikasin testaaminen tekee kyllä niin pahan mielen, kun mulla käy aina näin. :'(

Uskaltaisinkohan pitkästä aikaa puhua miehelle jotenkin vihjailevasti vauva-asiasta? Vaikka että "Jospas me tämän liuskan jälkeen ei enää haettaiskaan uusia..?" Tai jotain tällasta? Vinkkejä....?
 

Yhteistyössä