Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Yksinäinen ilta ku mies on töissä koko yön ja menee suoraan aamuun sitte töihin.. Noh, saanpahan rauhassa palstailla! :LOL: Vuotoja ei vieläkään täällä näy eikä kipuja! Valkkaria vaan jonki verran välillä hulvahtaa..
Töissä tänään yks hoitsu kerto et sai tänää plussan. :heart: Niille oli jo vissii sanottu et mahollisuudet saada lapsi on melkee nolla, mut onni potkas niitäki. =)
 
Talvicci Minä olen 22 ja mies 24, kumpikin jo tänä vuonna täyttänyt. Tosiaan naimisiin ollaan kesällä menossa ja muuten alettais jo yrittäänkin tota vaavia heti siinä häiden jälkeen, mutta itselläni on synnytyssali harjoittelu vielä siinä syksyllä, ja siellä ei saa olla töissä masun kanssa, kun ilmassa on liian suuret ilokaasu pitoisuudet. Jotenkin ironista, synnytyssalissa ei saa olla raskaana :D heh, pitkällä aikavälillä tietenkin, ei se siinä synnyttäessä enää haittaa :) Eli ton jälkeen heti yrittämääntosissaan tai jos saisin tehtyä harjoittelua kesällä jo niin sitten heti kun mahdollista!

Heh, kait se on normaalia että kun haaveilee vaavista, niin saattaa pömpöttää omaa masua ja taputella sitä ilosena...ja sitten taas palaa todellisuuteen että kyllä se oli nyt jotain ihan muuta kuin vauva mikä pömpötti :/
 
Pikku76
Hei kaikki!Ajattelin ihan uutena liittyä tähän ketjuun, jos huolitte :) Ensi kesänä soi hääkellot ja heti sen jälkeen alkaa todellinen kuumeilu ja tärpin odotus :heart: Olen aina silloin tällöin eksynyt tälle kuumeilupalstalle ja enemmistö tuntuu olevan jo tositoimissa, joten ilahduin kun huomasin tämän ketjun, että muitakin vasta ensi kesänä alkavia on.Olishan se ihanaa nyt jo aloittaa haaveilu, samanhenkisessä seurassa tietenkin, ei tuo mies nyt ihan kaikkeen pysty =) Vaikka kyllähän se vauva alkaa jo mielessä käymään; kun tossa sohvalla makailtiin, tuli mieleen, että ensi vuonna tähän aikaan meitä on sitten tässä kolme, jos enää mahdutaankaan! :heart:
 
:heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
aurinkoinen äityli(tositoimet alkaa 09)
berry76
Emos(tositoimet alkaa 12/08)
friidu(tositoimet alkaa 09)
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
kukkaiskeiju(tositoimet alkaa kesä/syksy 08)
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu(tositoimet alkaa 2/08)
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
maaru1
Mayha
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87 (taustalla toistaseks)
Mirmu81
OLIVIA06
Pearl84
Pikku76(tositoimet alkaa kesällä 08)
Pupu T
Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
koiramamma
liisi???
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna(palstatauolla)

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008
Lilli-85 LA 6.8.2008




:wave:

Pikku76 lisätty! :)

Muoks. Emos lisätty!

 
Joo oli ihan kiva ilta.
On se vaan kumma ku nykyään ei tartte edes juua paljon niin on aamulla ihan p*ska olo :LOL:

Itsenäisyys päiväki oli.
Oli jännä kattoo ku tuli kaikkee sotaohjelmia.
Yhessä näyttivät suomussalmelta,sieltä raattentieltä kuvia...
Käytiin vasta kesällä siellä ukon kanssa.
Siellä oli semmonen museo ja sitten semmonen kävelyreitti jossa pysty käyvvä kattomassa kaikkee.

Onko kukaan muu käyny siellä?

Olipa muuten ihania pukuja siellä linnanjuhlissa :heart:
Mikäs se on se yka naisnäyttelijä...Olikohan se Minttu Mustakallio...
Noh kumminki sillä oli aivan ihana maha... :D

(.)
Sanoin eilen ukolle että kesällä en hae pillereitä ja se vaan niin olis ne kortsut halvempia :LOL:
Sanoin että jatketaan sitten jollain muulla ettei meijän heti tartte alkaa yrittämään jos ei oo semmonen tilanne...
Noh saa nähä ku tuumas ettei tiiä vielä...Sanoin että miettii asiaa.

Pitää varmaan alkaa touhuamaan tuon pikkusen kans ennen ku se jyrsii kaikki lehet muussiks... :LOL:

 
Täällä on nyt sitten pillerit lopetettu.
Lähetin miehelle viestin eilen aamulla ku se oli töissä, että taas vuodan ku esterin pyllystä, että joko me luovuttais noista pillereistä? Se vaan vastas Joo<3. Mutta en nyt sitte tiiä että aikooko se käyttää kortsuja vai ei...jotenki tuntuu et aikoo..Saa nähä.
Me oltiin kyllä toissapäivänä "sillai", että voihan olla et nyt ku lopetin pillerit ni ovis voi tulla millon vaa et periaattees ois mahis raskautua tästäki kierrosta, koska simppojahan on siellä vielä.... :D Mut ihanaa...täytyy nyt vaan toivoa parasta, että se unohtais ne kortsut!! =)

Mites muilla meni vkl? Eilen tää koko keskustelujuttu oli kiinni ettei päässy läpi ollenkaa...
 
OH MY GOD! Oli pakko tulla sanomaan tää!: Tajusin just et eilen ku lähetin sen viestin mis kysyin et jos voidaa jo lopettaa pillerit ni mies oli luullu et tarkotin et vuodan sen mällejä ku esterin pyllystä! :LOL: Eli se luuli et kysyin muuten vaa et voidaako lopettaa nyt ne, eikä niin et se liittyis siihen et ku mä vuodan verta kokoajan!! Eli se siis vastas myöntävästi pillereitten lopetukseen!! Eli vissii sit tarkottaa sitä et voidaa alkaa olee ilman ehkäsyy...??!! =)
Anteeks tää avautuminen mut oli nyt pakko tulla heti teille kertomaan ku oon ihan sekasin innosta! :LOL:
 
HEI!

Minäkin ajattelin tänne ketjuun liittyä.
Meillä yritys alkaa ensivuoden joulukuussa eli vuoden päästä. On kyllä koko ajan muuttunut aika, että koska kolmosta aletaan yrittämään. Meillä siis on kaksi lasta, tyttö on syntynyt 05/05 ja poika 06/06.

Mieli muuttuu päivittäin ja saman päivän aikanakin monta kertaa. Monta kertaa olen ollut sitä mieltä, että voisi aloittaa yrittämisen jo ensi vuoden tammikuussa, mutta sitten taas vähän ajan päästä sitä mieltä, että myöhemmin. On se parempi kyllä, että vuoden päästä aloitettaisiin vasta yrittäminen, niin lapset olisi sitten pikkaisen isompia kuin jos nyt heti aloitettaisiin.

Ja sitten pitäisi ostaa uusi autokin, kun meidän nykyiseen autoon ei takapenkille kolmea istuinta mahdu. Ostetaan varmaan joku tila auto sitten. Ja parin vuoden päästä vasta pystytään ostamaan toinen auto, kun silloin sitten on nykyinen auto maksettu. Eli en pystyisi neuvolaan menemään autolla. Kaksi autoa meillä kyllä on, mutta mies käyttää sitä toista autoa silloin, kun minulla on lasten kanssa menoa.

Olen yrittänyt miehelle sanoa, että vaikka minä nyt sanoisin, että haluan alkaa kolmatta yrittämään heti, niin miehen pitää puhua minulle järkeä, että ei vielä. Mutta mies on aina ollut heti valmis, eikä ole yrittänyt puhua järkeä :/ :D

Vauvakuume on kyllä nyt tosi kova. Ei millään jaksaisi odottaa vuotta, mutta kai se vuosi nopeasti menee. Paitsi nyt menee tietenkin hitaasti, kun oikein odottaa, että menisi nopeasti :/ :)
 
Miina

Oho,onpa kiva juttu että mies halus heittää ne pillerit mäkkeen :D
Meinasko se sitten ettei edes kortsuja vai mitä?

Älä välitä,minäki varmaan sekoon ku pääsen noista pillereistä errroon :LOL:

(.)

Tuossa laskeskelin että mulla loppuu nuo pillerit kesäkuussa ellen sitten syö joskus kahta laattaa putkeen niin sitten ne loppuu jo aiemmin...
Hurjaa. Jos nimittäin ne jäis jo sillon pois...??? :eek:



Emos

Minkäs ikäsiä sinä ja sun miehes ootte?
Sullapa on ihana mies ku sitä ei tartte patistaa näihin vauvajuttuihin liittyen :LOL:


Pitää nyt mennä ku pitää vielä huomiseks tehä yks lääkehoidon etätehtävä
 
Moikka kaikille! :)

Mielelläni liittyisin teiän ketjuun. Vauvakuumehan tässä on yllättänyt ja oli kiva bongata ketju jossa kaikilla muillakaan ei ole vielä yritys alkanut.En tiiä milloin meillä alkais yritys, tuntuu että koko ajan odotellaan juuri sitä oikeaa aikaa (ihan ku sellanen hetki joskus tulis,heh). Tuntuu että oikea vauvabuumi on ympäristössä ja kavereilla, jotes mikäs sen enempää sitä omaa vauvakuumetta lisää ku ne ihanat pyöristyvät vauvamasut.. Miehelle ei tosiaan jaksa näitä vauvajuttuja joka päivää jauhaa, vaikka sekin vauvan haluais niin ei se oo valmis haaveilemaan siitä joka päivä..Täältä varmaan löytyy kohtalotovereita.. :)
 
:heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
aurinkoinen äityli(tositoimet alkaa 09)
Aurora81
berry76
Emos(tositoimet alkaa 12/08)
friidu(tositoimet alkaa 09)
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
kukkaiskeiju(tositoimet alkaa kesä/syksy 08)
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu(tositoimet alkaa 2/08)
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
maaru1 ???
Mayha ???
Mianjo
miina-
miia1701 ???
Minnie87 (taustalla toistaseks)
Mirmu81
OLIVIA06
Pearl84
Pupu T ???Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
sininennalle ???Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
koiramamma
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna(palstatauolla)

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008
Lilli-85 LA 6.8.2008




:wave:

Aurora81 lisätty! Tervetuloa vaan tänne... :)

Muoks. No niin nyt on Emos lisätty uuelleen ku oli tippunu pois vaikka sen jo aikasemmin lisäsin :kieh:

Ja ??? Niille joista ei ole kuulunu mun mielestä piitkkäään aikaan mitään...

 
Kiitos Talvicci! :)

Me ollaan tosiaan oltu miehen kanssa yhessä 5 vuotta ja alkusyksystä mentiin kihloihin. Välillä mä oon jo ihan varma et pillerit vois jättää pois saman tien mut sit mä alan taas vatvomaan et pitäskö sitä kuitenkin olla eka vakkariduuni yms. Oon meinaa määräaikasella..

Meillä yrityksen alotus on oikeestaan mun päätös eli mies on antanu sille hyväksynnän. Eli sit ku musta tuntuu siltä niin, sopii sille.. :) Tosin mikä sen reagointi ois sit "tosi tilanteessa" niin siitä ei voi mennä takuuseen..

Mut ku en vaan uskalla tehä sitä päätöstä. Eniten pelottaa se et nyt mietin ja vatvon ja siirrän yrittämisen alotusta ja sit jos onkin jotain vikaa ja myöhemmin harmittaa ku ei oo alotettu yrittämistä aiemmin. No nää on varmaan tavallisia mietteitä mutta tällästä tänä aamuna..

Päivänjatkoja kaikille! :)
 
Kiitos terveuloa toivotuksista!! :)

Talvicci: Minä olen 28v (-79) ja mies 30v (-77).
Joo, onhan se ihana mies :D

Minutkin voisi listaan lisätä. Eli yritys alkaa 12/08 :)

On kyllä ärsyttävää, kun sataa vaan koko ajan vettä. Ja ne vähäisetkin lumet, mitkä tuli on nyt pois. Saas nähdä tuleeko samanlainen joulu kuin viime vuonna, ettei ollut jouluna lunta :/

Tervetuloa aurora81!
 
miinalle onnittelut, että mies vihdoin lämpeni! :hug: :heart: Loistohomma! :D

Tervetuloa vaan kaikki uudet! :wave:

On kyllä tosi kurjaa tämä ainainen vesisade. :( Olettekos jo kirjoittaneet joulukortit? :xmas: Minä tein eilen listan ja keräilin taas muuttaneiden kavereiden osoitteita. Tänään pitäisi käydä ostamassa kortit ja merkit. En jaksa tänä vuonna askarrella, vaikka olisihan itsetehty kortti aina mukavampi.

Täällä on toivuttu risteilystä. Sieltä tuliaisena tuli ihana flunssa. :snotty: Äiti ja isäpuoli olivat perjantaina käymässä koiran kanssa. Meidän kissa oli sitten hoidossa sen päivän. Käytiin hakemassa se lauantaina ja voi että, se oli loukkaantunut, kun joka paikassa oli koiran hajua! :LOL: Se murjotti monta tuntia kirjahyllyn päällä, eikä suostunut tulemaan alas. :D

ON: Ilmeisesti Terot alkaa vaikuttaa. Naama kukkii kuin teini-ikäisellä ja mahaa nippailee menkkamaisesti. Ihastuttavaa... No, enää kolme tabua ja sitten pitäisi tädin tulla. Oli jo aikakin, tahdon taas kunnolla tositoimiin. :D
 
No mua just pelottaa se seuraava kerta ku ollaa et kaivaako miekkonen yhtäkkiä jostain kortsun esille!! ...Täytyy täs joku päivä olla ku on aikaa ni sittenhän se selviää... :kieh:

Ei oo vielä joulukortteja lähetelty..Pitäis käydä tiimarista ostamassa, kattelin tossa viikonloppuna postista kortteja ni yhtään korttia en nähny alta euron! Ihan sika hintasia!

Täälläpäin taas oli viime jouluna niin ihana ilma: sikana lunta just aatoks ja pakkasta! =)
 
Moikkelis!
Nopeasti ilmoitan olevani hengissä vaikka ei se siltä nyt tunnu. Juuri tultiin kotia ja 24h reissaamista takana... parin tunnin päästä pitäisi tästä raahautua töihin (= kuollut raato). Menkat alkoi reissussa ja kierto oli 29 päivää... Ovis olisi lasekttuna ensi viikolla 20. päivä, sitä odotellessa. Ihana reissu oli :heart: :D :heart: palaan huomenna paremmalla ajalaa, nyt vielä pikku unet ennen töihin lähtöä!
 
Kiva kuulla sinustaki koiramamma :)

Mistä päin Emos ja Aurora on?

Esikoisetko teillä molemmilla on haaveissa?

Voi arg... :headwall:
Tänään tuli postissa lappu että en saa enää asumislisää 1.1.08 alkaen,joten on varmaan muutto eessä...
Tosin ukon tulot on kyllä tippunu niin ehkä saan sen 50%...
Tällä hetkellä asutaan omakotitalossa vuokralla ja onhan tuo ollu odotettavissa että ei tuota 80% asumislisää voi ikuisuuksiin saaha.

Toisaalta olis kylä kiva muuttaa ku mä tykkään muuttamisesta :LOL:

Mäkään en oo muuten lähetelly joulukortteja...Ei vaan oo saanu vielä aikaseks.
No onhan tässä vielä pari päivää aikaa...

Niin ja Pantsu toivotaan että sieltäki päin kuuluis pian vauvauutisia :heart:
 
Talvicci: Heh, en olekaan ainoa outo, joka tykkää muuttamisesta! :LOL: Meillä on tosi kiva asunto juuri nyt, mutta silti haluaisin jo kohta vaihtelua! En tiedä onko tämä perua lapsuudesta, jolloin me muutettiin aika monta kertaa. Tässä asunnossa kuitenkin varmaan viihdytään vielä pari vuotta. Ehkä sitten kun mahdollinen tuleva vauva on isompi, niin harkitaan muuttoa isompaan.

koiramamma: Hienoa, että teidän reissu meni hyvin! Toivottavasti täti ei kovasti häirinnyt lomasta nauttimista. :) Onnea ovisbongailuun! :heart:

Onko kukaan muuten katsonut Prisman sarjaa monisikiöisistä raskauksista? Tosi mielenkiintoinen ja tietokoneella tehdyt animaatiot kohdun sisältä on aika aidon näköisiä. Siellä ne pikkuiset muksii toisiaan. :D :heart:
 
Pantsu

Kuinka monta jaksoo siitä tulee...Kaks on kait jo tullu?
Millon se oikeen tulee?

Joo mä kans tykkään muuttamisesta...
Totta se on kiva ku saa laittaa kämppää kivaks.
Mä oon elämäni aikana muuttanu 3krt ja tykkäsin jo sillon 8vuotiaana(ku muutettiin etelästä) ku sai pakata kaikkee tavaroita :LOL:

Meillä tää kämppä on semmonen 100m2 okt.
Tosin on rakennettu tosi tyhmästi,makuuhuoneet on pienet ja keittiö mut sitten kylppärissä ja pannuhuoneessa on kauheesti hukkaneliöitä...
Ei edes tunnu yhtään siltä että tässä olis muka noin paljon neliöitä...

Kumma ku tää kumminki on rakennettu joskus 60-luvulla mut ei oo mitään leivinuunia tai vastaavaa...

Huvittaa muuten kattoo ku joku on tätä kämppää vähän "remontoinu" ite.
Esim.vessassa on kahella seinällä semmoset upotetut hyllyt jotka näyttää siltä niinku joku 8v olis tehny ne... :LOL:
Keittiön kaappien alaosat on hakatu jollain hirveillä nauloilla kiinni niin että on oikeen jääny komeet vasaran jälet :LOL:
Lisäks putkiremontin jäliltä pannuhuoneen lattialla kulkee vesiputkia,semmosen muoviputken sisällä...
Eivät oo tajunnu upottaa niitä johonki lattiaan tai muualle...
Joku vielä kompastuu niihin ja taittaa niskasa :kieh:

Mut kumminki tosi kivaa ollu asua tässä,mitä nyt on utelias ja rasittava naapurin mummo :D
 
Lillille onnittelut täältäkin! :flower:
Ja tervetuloa uusille!

Taas tapahtuu kun ei hetkeen käy kurkkaamassa...nyt en tosin ole kait kolmeen neljään päivään saanut kertaakaan auki tätä keskustelusivua..tiedä sitten missä vika.

Mä oon jo ihan joulutunnelmissa, tää on kyllä niin mun suosikkiaikaa, vaikka yleensä oonkin kesäihmisiä. Ihana oli eilen shoppailureissun päätteeksi paketoida joululahjoja ja kirjoitella kortteja...tietysti joululauluja kuunnellen ja vasta leivottuja pipareita ja glögiä nautiskellen. =)
Saa tämä joulu minussakin esiin oikein kodin hengettären... koko koti on ihan tip top ja olen jopa leiponut...
Kaksi viikkoa jouluun ja olen jo ihan höperö...
Mutta on se vaan kiva kun ajatukset on välillä jossain muualla kuin ovulaatiossa ja kierron pituuksissa, jotenkin tuntuu, että nyt ei mene niin hermoillessa tämä kierto...

Tekee hyvää olla koko ajan ajattelematta asiaa, ettei mene liian yrittämiseksi. Helpommin sanottu kuin tehty tosin... :whistle:
Painonpudotusprojektikin vie onneksi edelleen ajatuksia muualle, täytyy oikein ylpeillä, että nyt on jo 8 kiloa karistettu.

Mutta minun puolestani siis oikein iiiihanaa joulua kaikille, saatanpa pysytellä hiukan taka-alalla tässä, niin täytyy ajoissa toivotella. =)
 
Talvicci kiitos listaan lisäyksestä:)

Kolmatta kuumeilen eli meillä on tyttö, joka syntynyt 05/05 ja poika, joka syntynyt 06/06. Ja Satakunnasta ollaan.

Minä en taas tykkää yhtään muuttamisesta. Nyt ollaan kohta vuoden asuttu tässä omakotitalossa (sitä ennen asuttiin rivitalossa, jonka mies oli ostanut jo ennen kuin tavattiin eli muutin siis miehen asuntoon). Ostettiin tämä talo miehen veljeltä (kaksoisveli), kun hän muutti perheineen toiseen kaupunkiin. Tästä tuskin enää muutetaan pois.

Tein itse joulukortit, postimerkit on vielä ostamatta.
 
Emos

Ootko ajatellu että kumpi tulis sitten seuraavaks?


Minä vasta haaveilen ekasta...
Valmistun keväällä ja ukolle oon puhunu että jos jättäis kesällä pillerit pois...Ja katteltais sitten miten asiat alkaa sujumaan työrintamalla että josko sen pikkusen aika olis sitten...Jos ei niin sitten kortsut käyttöön.

Mut ukosta ei ota selvää,luulee varmaan olevasa liian nuori isäksi vaikka sanoki tässä kerran että ei sitä piä liian vanhana hanuna lapsia tehä,että ku tässähän on jo kohta vanha :LOL:

Välissä vaan niin ahistaa ku kaikki tuntuu ympärillä saavan lapsia,jopa ne joista vähiten olis kuvitellu...
Ja monet on että noh kerkeisithän sinä valmistua jos tulisit vaikka nyt raskaaks...
Mutta ku se on kaikki tuosta ukosta kiinni :/

Ärsyttää ku se välissä sanoo leikillään että sitten kolmikymppisenä on vasta lapsien aika...
Kyllä mä tiiän että kyllä mulla on aikaa niitä lapsia saaha,mut jos sitä oikeesti pitäis oottaa kolmikymppiseks asti niin mitä ihmettä sitä tekis seuraavat kymmenen vuotta ? :eek:
 

Yhteistyössä