Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kukkaiskeiju, heh, sama repliikki vois tulla mun miehen suusta.. :LOL: Mun mies meinaa kysy eilen ku skriivailin tänne et onks toi joku vauvakuumetta ilmassa -palsta? :LOL: Erittäin oikein arvattu.. :kieh:

Pantalaimon, no ei varmaan haittaa ketään jos täällä jo tosi toimissa pyörii. Tässä ku tutustuu muihin niin on kiva nähä samalla miten se yrittäminen sitten etenee..Tuntuu meinaan tosi epätodelliselta et se meiän yrittäminen joskus alkais.. Muuten, mistä toi sun nimimerkki tulee?

Niin se on kyllä esikoisten oikeus että saa olla aina ensimmäinen (katkeraa keskimmäisen puhetta,heh). :LOL: Meidän molempien vanhemmilla siis on jo lapsenlapsia, että eihän se ihan sama oo ku suvun ensimmäiset. Mutta varmaan ihan hyvä koska anoppi tosiaan sekos ensimmäisestä (ja siis ainoasta) lapsenlapsestaan, heh..

Muuten on jotenki ollu ihana ilta, pyöräilin kuntopyörällä 20km ja sen jälkeen miehen kanssa saunaan. Sit sytyttelin kynttilöitä ja tässä hörppäilen glögiä..No kohta unten maille..
 
Ai niin, kuntopyörällä polkiessa lueskelin noita vauvalehtiä ja siellähän vaan todettiin tää sama asia miehistä josta aiemmin jo puhuttiin eli "kolmasosa naisista tuntee elämänsä aikana vauvakuumetta, mutta miehistä vain 10%"! =) Mies on joutunut kyllä tänä iltana kärsimään ku mä heittelen faktoja vauvalehdistä, heh..
 
Ollaanpas täällä oltu ahkeria. Hieno juttu. Olen käynyt täällä ahkerasti lukemassa, mutta en ole saanut aikaseksi kirjoittaa mitään.

Meilläkin mieheltä tulee noita komentteja, kun täällä käyn lukemassa :whistle: Nykyään laittaa mulle nää sivut jo valmiiksi auki, kun tietää, että olen koneelle menossa, pientä v.tuilua vai :LOL:

Vauvakuume edelleen kova ja yritän kovasti olla miehelle puhumatta asiasta kovin paljon ettei tuntuisi painostukselta.. Katsellaan miten asia etenee.

Mäkin olen kova lukemaan noita vauva-lehtiä, varsinkin kun sisko on tilaaja niin mä otan niitä sieltä aina luettavaksi :)

Tälläistä siis tällä kertaa..
 
Gallippia ja muuta:Itse olen alsutavasti ajatellut kolmea lasta. Riippen siitä minkälaisia lapsia sieltä tulee, jos tulee. Sairas tai kehitysvammainen lapsi esimerkiksi voi viedä aika paljon voimia. Mies taas haluaisi 5 ja sijaislapsia! :eek: Ei kyllä uskoisi, kun miettii tämän ensimmäisen yritystä. Tuntuu välillä, että oon ihan yksin tässä hommassa! hopeapaju: Sun mies kuulosti aika samalta.
 
Joo, mä oon jotain puolisen vuotta säästelly erilliselle tilille rahaa, n. 100e/kk! Laitan heti, kun tili tulee, koska muuten kyllä kaikki menee mitä tulee!:D Välillä pistän sitten aina enemmänkin, jos budjetti sallii.. Ja onhan toi siinäkin mielessä hyvä, että jos joku pesukone tms. hajoaa, ni on sitten säästössä.:)

aurora81: Mun mielestä noista vauvalehdistä paras on just VAUVA-lehti! Siinä on niin monipuolisesti juttua, myös odottajille. Nyt tosin ei oo kyllä tullu vähään aikaan osteltua, mutta tuolla kaapissa niitä on vino pino!:) Mäkin aina heittelen niistä faktatietoutta miehelle ja muualtakin mistä osuu vauvatietoutta silmään! Voi reppanaa:D

G: 3 lasta ois sopiva...
 
Heippa vaan!

Jos yrittäis tässäkin pinossa pysytellä hieman ahkerammin :ashamed:

G: Meillä siis on pojat 01/97, 02/00 ja 01/06 ja vielä se neljäs ( tod.näk. ) poika haaveissa. Sitten alkaa jo tieten ikä tulla vastaan. Aikoinaan tosin ajattelin, että lapset pitää olla alle 30v. 'tehtynä', mutta näin se ajatusmaailma muuttuu. Miehen kanssa, kun lapsimääristä silloin seurustelun alkuaikoina juteltiin, mä sanoin, haluan vähintään kolme lasta ja mies sanoi, että korkeintaan kolme :whistle: No, hänelläkin onneksi on mieli muuttunut. Varmasti meidän taustoilla on myös tekemistä tuon lapsimäärän kanssa, mulla on 3 sisarusta, miehellä yks.

Me ei nyt hirveästi olla koko vauva-asiasta juteltu tän tilanteen takia, mutta kun olin osastolla kipujen takia yhden yön ja siellä siis oli vauvoja kärryissään, niin mies kyseli että tuleeko vauvakuume.. Minä sanoin, että eihän sen tarvi tulla, kun on jo.

Saa vaan nähdä mitä isommat pojat sitten tuumaa, jos meille vielä vauva on tuloillaan. Alkavat olla niin 'ihanassa' iässä :xmas:
 
Lasten lukumäärä: Ollaan ajateltu sellaista 3-4 lasta. Minä haluaisin 4 ja mies 3 ja neljäs on ehkä. Mies on sanonut, että mietitään sitten, kun on ajankohtaista. Mutta uskon, että suostuu sitten neljäänteenkin lapseen. Välillä sanoo, että kolme lasta riittää, mutta sitten välillä puhuu, että sitten, kun meillä on ne neljä lasta... ;) Viimeksi juuri, kun olisin jo nyt tammikuussa halunnut aloittaa yrittämisen ja sitten kun vaihdoin mielipidettä, että vuoden päästä sittenkin, niin mies sanoi, että parempi niin, kun se neljäs lapsikin sitten täytyy siihen parin vuoden sisälle kolmannesta lapsesta tehdä :) Että kyllä uskon, että suostuu neljänteenkin. Mutta voihan olla, ettei enempää lapsia edes saada. Kaksi lasta siis nyt on.

Tytöltä olen muutaman kerran kysynyt, että tykkäisikö, jos meille vauva tulisi. Naama menee aina leveään hymyyn ja sanoo joo, haluu vauvan :D En tiedä sitten ymmärtääkö oikeasti, mitä tarkoitan.
 
anniia
hei taas kaikki.

täällä influenssan kourista aletaan pikkuhiljaa toipumaan :snotty: mies ja minä kumpikin viikon verran oltu kuumeessa, toivottavasti ei tule taas kaikkia mahdollisia jälkitauteja :/
että varoitus etelä-suomessa asustajille, nyt sitä on liikkeellä :kieh:
kukkaiskeiju mulla myös oli muutaman vuoden käytössä nuvaring. olin tosi tyytyväinen, ainoa haittapuoli oli että kierto meni sekaisin kun sen käytön lopetin. suosittelen . minulle se ainakin sopi, muisti ei mistään parhaasta päästä :D
lapsiluvusta oli ollut puhetta.. itse toivoisin saavani 3-4 lasta, tosin miehen mielipidettä en tässä asiassa ole kysynyt :LOL: kun nyt sen ensimmäisen saisi :)
pantsu mä olen tehnyt joulukortit jo lokakuussa :D ja suurimman osan olen jo kirjoittanutkin mutta postiin asti en vielä ole päässyt.
muistaako kukaan mikäs muuten oli se viimeinen päivä kun kannattaa kotimaan joulukortit lähettää? entäs ulkomaiden?
koiramammalle kovasti tsemppiä :hug:

mukavaa keskiviikkoa kaikille! :heart:
 
Ai niin, mullakin tosiaan meni nuvaringin jälkeen kierto sekaisin, kun lopetin. Tosin, en sitten tiedä, johtuuko nimenomaan renkaasta, vai olisiko mennyt ihan muistakin hormonaalisista ehkäisyistä sekaisin. Ei ole kokemusta.

G: Minä haluaisin kolme lasta, mies kaksi. Eipä sitä voi vielä varmaksi sanoa, mieli ehtii muuttua moneen kertaan, kummallakin. :)

anniaa: Kotimaan korteissa viimeinen postituspäivä on perjantai 14.12. Eli vielä ehtii. Ulkomaista en tiedä. Mä olen omat korttini jo kirjoittanut, miehellä on vielä vaiheessa. :xmas:

aurora: Mun nimimerkki tulee sellaisesta kirjasarjasta, jonka nimi suomeksi on kai "Avaruuksien tomu". Olen lukenut sen englanniksi, joten siksi en ole ihan varma. Ensimmäisestä kirjasta on tehty mm. elokuva "Kultainen kompassi", jonka kukkaiskeiju oli käynyt katsomassa. Todella hyvä kirjasarja, siksi vähän jännittää elokuviin meno. Pitäisi tässä joskus käydä se katsomassa.

Nyt on pakko jatkaa kamalasta päänsärystä huolimatta äidinkielen raportin tekemistä. :kieh: Voi, kunpa alkaisi jo loma... |O
 
Mä haaveilen vähintään kolmesta lapsesta ja mies on aika lailla samoilla linjoilla. Enemmänkin saa tietty tulla! Ärsyttää joskus kun sanoo jollekin että haluisin paljon lapsia niin ne aina ekana tiuskasee että no odota kun saat yhden niin et halua enää lisää :( Puoli vitsillä kai, muttaei kuitenkaan...hmmm...

anniia ja Pantalaimon, jos saa kysyä, niin kuinka teillä se kierto meni sekaisin? Siis jäikö menkat välistä vai pitenikö kierto vai lisääntykö vuoto vai jotain? Ja kuinka nopeesti se palautu... Heh, tuli paniikki :D Vaikka muuten tosiaan itsekin kuullut siitä pelkkää hyvää. Mutta kuten tiedätte niin haaveissa alkaa tämän ehkäisyjutun jälkeen syksyllä yrittää tosissaan, niin ei tuo kierron sekoaminen kuulosta kovinkaan hyvältä, gulp!



 
Mun joulukortit on vielä kirjottamatta. :ashamed: Yleensä oon tehny ainakin osan itse, esim. kummeille ja tietyille kavereille joilta pääosin saa kans ite tehdyn joulukortin. Mut tänä vuonna saatan joutuu lähettää ihan tavalliset. Mä oon kyl joka vuosi myöhässä ja joudun sit lähetellä kortit 1.luokassa.Huoh..

Niin kyllähän kaikki on onnellisia jos nyt ees sen yhen sais mutta saa kai sitä vielä haaveilla ruusunpunaisten lasien läpi ku oma yritys ei oo vielä ees alkanut.. =) Aika moni meistä näyttää haaveilee useammasta kuin kahdesta lapsesta..Jopa tila-automääristä.. ;)

Pantalaimon Ah, jotenki toi kirjasarja on menny multa kokonaan ohi, en siis tienny tota elokuvaakaan. Mä ku oon vähän sellanen psykologisten kirjojen ja dekkareiden ystävä..

Mulle toi ehkäsyrengas on oikeesti ihan vieras asia. Hämärästi vaan kuullu joskus. Mä taidan elellä vähän pussissa.. :)

Annialle ja Pantalaimonille paranemisia. Täytyy toivoa ettei meihin iske toi flunssa. Meillä mies on se joka sairastaa joka välissä. Ite oon aika terve tyyppi,heh.. *koputtaa puuta..*
 
Eilen lupauduin töissä yhen myynninedistämisprojektin vetäjäksi, aion nyt sit painaa ihan huolella töitä, koska haaveissä ois et vuoden päästä ois ihan eri kuviot.. =) Berry ja muutkin "lapselliset", kauanko ootte ollu lasten kanssa kotona ennen työelämään paluuta?
 
aurora81 kyseli kotona olosta, esikoinen oli 2v2kk, kun pääsin osa-aikaiseksi töihin. Aluksi hoidettiin kotona, apuna oli miehen sisko. Oli 2½v, kun sitten osa-aikahoidossa oli perhepäivähoitajalla. Sitten jäinkin melko pian äitiyslomalle ja olin kotosalla lyhyitä lomasijaisuuksia lukuunottamatta lähes siihen asti, että keskimmäinen täytti 3. Ehdin olla töissä reilut 2½ vuotta ennen meidän kuopusta ja nyt olen ollut 2 vuotta kotosalla, ensin sairauslomalla, sitten äitiyslomalla ja nyt siis hoitovapaalla. Töihin paluu olisi edessä ensi syyskuussa, kuopus on silloin 2v7kk. Onneksi on miehellä vakituinen työ, joten kotona olo on ollut mahdollista vaikka onhan se melkoista kituuttamista välillä.
 
Aurora... Kotona oltu esikoisen syntymästä asti eli kohta kaksi vuotta. Töihin tässä vie tieni mahdollisesti keväällä tai viimeistään ensi syksynä, riippuen niin meidän talonrakennustilanteesta ja muusta. Mutta yritän venyttää töihin menoa, että sais tuota kuopustakin vähän isommaksi, nyt siis kohta 10 kk.
 
Jos tohon kysymykseen vastaisi eli
G: Mä haluaisin 3 lasta ja mies 1-2 lasta, koska hänellähän on jo 2 lasta. Katsotaan nyt kuinka käy. Olen toisaalta hyvinkin iloinen, jos se yksikin meille joskus suodaan. Eihän se ole mikään itsestäänselvyys, varsinkin, kun olen jo yhden keskenmenon kokenut..
 
Pitkästä aikaa täällä...
Olen ollu vatsataudissa, vieläkin olo on aika heikko, mut huomenna pitäis töihin pystyä lähtemään. Siis tätäkö on pahoinvointi, nyt muistan taas ;) Vaikka ei mulla kovasti ole raskauksissa ollu pahoinvointia.
Galluppiin vastausta... mullahan on jo neljä lasta ja miehellä kaksi, haaveilen vielä kahdesta, mies varmaan vaan siitä yhdestä :LOL: Mutta katsotaan... Tänään jo tuumasin että oonkohan raskaana kun paha olo jatkuvasti. Mutta kyllä se on vaan tätä vatsatautia.
Tupakoinnista sen verran että mulla tulee uutena vuotena kolme vuotta täyteen polttamatta. Oon polttanut aina vaan sellaisia pätkiä, lasten raskausaikana en ole polttanut. Mutta minäkin oon astmaatikko, joten parempi onkin näin polttamatta olla.

Tänään posti toi ekat joulukortit. Itse sain tänään vasta postitettua omat... Mutta huomennahan se on vasta viiminen postituspäivä.
Minä oon taas alkanut ostaan nuita vauvalehtiä, mulla on niitä muutama pahvilaatikollinen vuosien varrelta autotallissa =) Mukava taas lueskella niitä. Onneksi anoppi ei löytänyt niitä tuosta lehtilaatikosta kun kävivät viikolla ja oli sieltä jotakin hakenut.

Jaahas, pitää alkaa tässä iltapuuhiin... laittamaan lapsille iltapalaa. Mies lähtikin tänään töihin ja tulee sitten tiistaina.
 
Huips, oltiin jo tipahdettu kakkossivulle.. =)

Tänä vuonna jäi kyllä ite tehdyt joulukortit tekemättä, nyt tässä kuumeisesti kirjotan kortteja työpöydän ääressä. Jos sais ne vielä tänään vietyä postiin..

No niin, nyt jatkamaan..
 
Olin meijän luokan kanssa reissussa ja nyt on palattu kotiin

Arvatkaa mitä!
Aivan ihana juttu ku se mun raskaana oleva kaveri näytti mulle masuasa! Ja sain koettaa vähän että miltä se tuntuu... :heart:

Onko teillä "lapsellisilla" ollu semmosta että ihmiset kuvittelee että se teijän maha on julkista omaisuutta tms...?

Arg.Ku tää mun kaveri sano että yks tyttö(oikeen älykääpiö ) oli oikeen pakottanu näyttämään sen mahan sille!
Vähän oikeesti törkeetä! Inttäny ja jankuttanu oikein!
Jos se ei itestä tunnu hyvältä että tullaan räpimään ja tölläämään sitä mahaa,niin se pitäis prkl ymmärtää...
Mulla oikein ärsyttää kaverinki puolesta.


Oi että ku se kaverin masu oli niin kaunis! Musta tuli ihan höppänä!
Olis niin ihanaa kasvattaa pientä omassa masussa :heart:
Mä olen vaan yhä enemmän varmempi että haluan meillekki pikku jalkojen töminää,vaikka oikeen lauman :LOL:


Joulukorteista!

Mun piti lähettää joulukortit tähän päivään mennessä mut taitaa mennä huomiseen...Tosin en mä kyllä kovin paljon kortteja lähettele edes jouluna niin ihan sama vaikka maksaa vähän enemmän...
Mä kans tykkään tehä ite mut joskus jos laiskottaa niin ostan jotain nättejä valmiita kortteja.

Tositoimijat!!!

Joku tuolla puhu siitä että ku täällä on kumminki nimestä huolimatta jo iso liuta tositoimissa olevia...
Niin täytyy minun sanoo että ei haittaa yhtään vaikka täällä tositoimijoita on!
Päinvastoin! Kiva kuulla miltä se tuntuu ja tietää sitten asioita ku kerrotte kaikkee...
Eli saa ihan vapaasti höpöttää....

Se antaa meille odotuksen odotuksen odottajille toivoa!!! :heart:
 
Heippa rakkaat kuumeilijat. =)
Ihanasti sanottu Talvicci toi odotuksen odotuksen odottajille. :D

Oon vähän höppänä.. Tilasin netistä testejä, että pääsen testaamaan jospa jotain olis jo tapahtunu ku pillerit siis lopetettiin ja oltiin sillon lopetuspäivänä yhdynnässä... Oonko vähän taukki?? :LOL: :ashamed:
 
Miina!

No mä harrastin aikasemmin mut otin kuvat pois...

Onko sulla siellä kuvia?

Niin ja eihän se mitään haittaa vaikka niitä testejä siellä kaapissa on.
Voi että ku pääsisin itekki eroon noista pillereistä :whistle:
 
Täällä kärvistelen kun täti punainen tyyräs kylään taas melkeinpä ajallaankin jopa :) Tekee mieli aina välillä isännälle kiljasta: mul on PMS!! ;) Omalla navalla siis aloitellaan... Isännelle on kovasti tullut puheltua kolmannesta lapsesta. Tässä eilenkin sanoin (mitäs nyt palstan innoittamana), että sitten jos meille se kolmas lapsi tulee, niin pitää varmaan vaihtaa tuo farkku tila-autoon, kun me mahdutaan nyt just ja just tähän nykyiseen autoon. Isäntähän siinä innostu pohtimaan, minkälainen tila-auto sitten laitetaan :) Ja nyt kun tässä taloa mietitään ja pikkuhiljaa suunnitellaan, niin koko ajan otetaan huomioon se mahdollisten tulevien lasten määräkin :) Ihanaa!! Jotenki olis kyllä kiva päästä tositoimiin, se odottaminen niin kivaa, tosin pettyminen ei! :|

Eikä minuakaan haittaa yhtään vaikka täällä onkin tositoimissa olevia ja plussaneita :) Mukava lueskella heidän kokemuksiaan ja ajatuksiaan :)

Joulukortit lähti eilen postin mukaan, tänä vuonna tulikin peräti 50 postimerkillä lähtevää korttia ja 7 menee suoraan laatikoihin. Mitenkä tuntuu, että nuo muistettavat jouluna vain lisääntyy joka joulu?? Muutenkin ihan innolla odottelen aattoa, kiva katella etenkin tuon esikoisen touhuja lahjojen ja joulupukin kanssa :)

Kuopus päästi äsken melkoiset itkut ja piti käydä katsomassa. Tassuttelin siinä kunnes huomasin, että yöppäri vähän märkä vaipan kohdalta. Siinä sitten huomasin, että mies oli yökestoa päälle pukiessa unohtanu villikset pois kokonaan. Ei ihme että märkä :D Joten piti vähän villiksiäkin vauveliinille laitella :)
 
Hopeapaju!

Ootteko työ koko ajan käyttäny kestovaippoja?


OmaNapa:

Arg...Täälläki pitäis kohta olla puolukkapäivät,alkaa yleensä perjantaina tai lauantaina.
Mut kunpa eivät alkais ollenkaan! :kieh:
Tosin sitten sitä miettis että millä kaikilla tavoilla pikkusta olis vahingoittanu...


Seki on vaan niin ristiriitasta ku jossain sanotaan että ihan alussa on "haavoittuvimmillaan" ja jossain taas et se on vielä "suojassa"....

No juu kaikkee sitä miettiiki...vaikka mahollisuudet on niin minimaaliset :LOL:


Ostin Sylville ikeasta semmosen rottinkisen tms. sängyn mut pitää varmaan oottaa että se kasvaa vähän ku nyt on jyrsintä vaihe menossa :kieh:
 
Talvicci Esikoinen ei kestoile ollenkaan ja kuopuksen kanssa on kestoiltu täysin tuosta noin reilun 2 kuukauden iästä alkaen. Yritin kyllä ihan alusta asti, mutta vääränlaiset vaipat oli meillä ensin :) Ite yritän alkaa kestoilla ;) Muutama kestoside löytyy kaapista, kuukuppi kiinnostais, mutta myös pelottaa.

 

Yhteistyössä