Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Ehkä seura tosiaan tekee kaltaisekseen sillä tätiä odotellaan tänään myös tänne, ikävä kyllä..

Muutenki viikonloppu on alkanut todella ikävästi. Eilen mies meni käymään töiden jälkeen kaverilla ja myöhästy illan viimeisestä junasta (ei raukka tajunnu ettei Espoossa saa taksia kympin jälkeen pikkujouluaikaan).Noh, se jäi hesaan yöks ja harmitti se jo eilen ku meiän piti tänään lähteä eräälle yhelle vierailulle ysiltä aamulla. Noh, aamulla sitten ku mies yritti sit tulla aamujunalla niin dobermenni oli purassut sitä jalkaan rautatieassalla ja nyt se istuu Hesassa päivystyksessä. :( :( Noh, hyvä puoli et jalkaan ei miehen mukaan tullu pahaa jälkeä ja mies oli soittanut poliisit paikalle yms. joten kulut tietty korvataan. Toivottavasti jalkaan ei tullu ku pintanaarmu mutta harmittaa tollaset tapahtumat..

P.S Lisäks kannettavan virtajohto unohtu töihin, joten mulla on enää aikaa pyöriä netissä viikonlopun aikana 1h 13min ennen ku akku loppuu.. Tämäkin vielä..

Oli vaan pakko avautua..
 
Pitkästä aikaa täällä taas :)

Galluppiin vastausta, poltin ennen ja vielä esikoista odottaessakin vähäsen, mutta nyt oon ollu ilman jo melkein 3v, onneks, vaikka vieläkin joskus mieli tekee tupakkaa :eek: Koskahan ei enää tee ees mieli?!

Ja tosta lapsiluvusta, meillä mies ei halua lisää, tietää kyllä että itte haaveilen kolmannesta ja se mulle riittäiskin. Aiheesta aina välillä keskustellaan ja tiedän että mies lähinnä huolissaan että riittääkö palkka elättään kolme lasta. Nyt tosin mies vaihtaa vuorotöihin ja palkkakin sitten vähän kasvaa. Ja tokaskin mulle yks ilta että ei nyt kuitenkaan sitä kolmatta tehä ainaskan heti :D Sanoinkin että ei tietnkään heti ja jätin sanomatta että keväällä vasta :whistle: :LOL:

Nyt laisinkin kuume taas nostaa päätään, pojat siirty nukkuun kerrossänkyyn ja ovat sitten niiin isoja poikia olevinaan :heart: :heart:

Minäkin muuten oon tota kuppia miettiny, ukkokin sano että oli äijät töissä :eek: puhunu että on suosittu nuorison keskuudessa, siis lukeneet jostain, että pitäsköhän sunkin ostaa :eek: Kaikkee nekin juttelee :LOL:

No joo nyt täytyy ruveta etsiin kuuseen jalkaa, kun miehet on kuusta ostamassa...
 
Minä olen kotona ollut esikoisen syntymästä asti tai siitä äitiyslomasta asti. Vakituista työtä ei ollut. Etsinyt olen töitä, mutta en mtenkään tosissaan vielä.

Kuukuppia suosittelen. Itselläni on se ollut nyt käytössä noin 6kk. Eikä mitään huonoa sanottavaa ole siitä. Paikalleen laitto ja varsinkin pois ottaminen oli kyllä aluksi vähän vaikeaa, mutta nyt menee jo hyvin, eikä ohivuotoja ole tullut.
 
Heipä vaan pitkästä aikaa, edelleen olen taustalla roikkunut ja seuraillut kuulumisianne. Itse olen siirtynyt odotuspuolelle ja vieläpä kerhon puolelle keskustelemaan, joten mun kuulumisia ei ole paljon jaeltu "julkiseen" levitykseen ;)

Aurora81: Meillä typy nyt reilun 1v ja hän edelleen kotihoidossa vaikka itse aloitin 50%-sairaanhoitajana marraskuun alussa. Me järjestellään miehen kanssa työvuorot siten, että aina toinen on kotona typyn kanssa. Töissä olen maaliskuunloppuun, jolloin jään taas kotiin ja siitä uudelle äippälomalle. Tarkoitus olisi olla kotona sitten siihen asti kunnes vielä syntymätön kuopus täyttää 2v. Aion kyllä keikkailla ja olla mahdollisuuksien mukaan töissäkin, jotta pysyy kontakti ammattiin ja saa muitakin aikuisten kontakteja äitinä olon lisäksi *virkistävää ja palkitsevaa*... Tosin kotona olo ja äitiys on ehdottomasti elämän ihaninta ja palkitsevinta aikaa ja työtä =)

lapsilukugallub: Mies halusi 2 lasta, minä 4... kompromissinä olemme päätyneet kolmeen jos niitä vaan meille suodaan :heart: Itse olen nähnyt semmosen vahvan enne"näyn", että jaloissa tepsuttelisi 3 ihanaa prinsessaa :)

talvicci: Maha on juu yleistä omaisuutta, muutamia kertoja työkaverit on jo ennättäneet kätensä laittaa masulle ja lepertää päälle *jepjep* jopa jotkin potilaat on meinanneet saman tehdä, jonka olen kyllä vielä pystynyt tyylikkäästi väistämään heitä luokkaamatta... Itse kyllä annan ystävieni ja sukulaisten koskettaa mahaa jos he haluavat, se on ihan suloista ja osoittaa välittämistä niin äippää kun tulevaa vauvaakin kohtaan. Esikoista kun odotin ja opiskleut oli loppusuoralla niin hyvä opiskeluystäväni istui luennot aina käsi mahallani liikkeitä bongaillen :LOL:

Hopeapaju: Tuosta se miehen kuumeilukin lähtee, autosta :LOL: näin kävi meilläkin kun heitin ilmoille, että joskus kun se pikkukakkonen tulee niin tarvitaankohan tilavampi auto... hetken päästä mies oli internetissä autoja katselemassa ja nyt parkissa vw -farkku ;) Jaksamisia pms-oireisiin, toiv pian tärppää!!

Omanapa: Maha sen kuin kasvaa ja elämä muutenkin etenee ihanan jouluisassa fiiliksessä. Tytön ensimmäinen joulu kun hän jotain ymmärtääkin niin kaikki on niin ihmeellistä ja ihanaa, itsekin sitä katselee maailmaa erisilmin lapsen avulla. raskauden puoliväli jo meneillään, tuntuu, et juuri vasta plussasin ja jaoin asian kanssanne, *nostalgista*

*voikaa hyvin, ihanaa joulun odotusta ja plussatuulia kaikille tositoimijoille!!!*

sHv ja hipsu rv19
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340945.jpg :heart:
 
SHV!

Onpa sulla nätti maha! :)
Sulla ei oo vissiin tullu yhtään raskausarpeekaan?

Voi että mä ootan innolla että pääsen itekki kasvattamaan mahaa :D

Joo menkat ne täälläki,että ottaaki päähän :kieh:
Ukko alko nauramaan ku eilen yhtäaikaa itkin ja nauroin,totta mä oon vähän sekasin...Ainaki lähiaikoina kaikki on menny ihan vollottamiseks pienestäki syystä :'(
 
Hui ku sHv:llä on jo iso massu!! =)

Nonniin...oltiin äsken sillälailla eikä tietoakaan mistään kortsuista!! Oikee villit seksit! :LOL: ...Nyt vaan mietin että onkohan toi miekkonen nyt ihan varmasti tietonen siitä että pillereitä en siis syö!?? En uskalla nyt heti kysyäkkään..Jos se on vaikka käsittäny väärin ja luulee et syön niitä vielä...vaikka mun mielestä se kyllä on hyvin tietoinen. apua.
Mutta siis mut saa lisätä tositoimijoihin JOS ja kun nyt jossain vaiheessa jotenki kiertelevästi varmistan että hei kai nyt tajuut että en enää syö niitä! =) ..Mitenköhän senki aion tehä??... :eek:
 
Voi arg...Että mulla ottaa tää palsta päähän

Joku tuolla linkitti kuvan naisesta joka oli ihan hirveen laiha ja minä sanoin että hyi niin joku hullu on nyt mun kimpussa...

Eikö täällä muka saa sanoo mielipidettään?
Eikä kyse ollu edes suomalaisesta ihmisestä!
 
Talvicci: siis onko se se anorektikko joka kuoli siihen ku oli niin laiha?? ainaki jotkut sellaset kuvat täällä jossain vaiheessa kierti. hyi soikoon se oli kammottavaa kateltavaa.
Haistata huilut sille sua "jahtaavalle!" :kieh:
 
Eiku joku tuolla kyseli että onko tämä tytsi89? Ja oli kuva jostain vanhasta naisesta joka oli sika laiha
Minä sanoin vaan että ei oo. Ja sanoin että on ruman laiha mun mielestä...Nyt siellä joku kaks tyyppiä vouhottaa että mä oon tekopyhä sun muuta :LOL:
Ku sanoin sitten vaan että tommosissa tytsin haukkumisi ketjuissa ole järkee

On se nyt minun mielestä vähän eri asia sanoo jostain ulkomaalaisesta ihmisestä jota kukaan ei tunne negatiivista ku että täällä haukutaan tytsiä...
 
Satuin "kulkemaan ohi" (aika pian vauvakuumeisena...) ja huomasin viimeisimmän keskustelun...

Sinä, Talvicci, kutsuit vanhaa naista kuvassa sanoilla "hyi mikä akka" ja "ei ole ruokaa saanut" ja siihen joku sitten kommentoi takaisin kertomalla että mummeli on hänen mielestään ihan normaalipainoinen (jota minustakin on - ei "sikalaiha" ). Se toinen kirjoittelija kutsui sinua tekopyhäksi mistä lie syystä, en tiedä. Ihan kaikkea saamaansa palautetta ei kannata niin kamalan tosissaan tai henkilökohtaisesti ottaa, eihän? Tuohtumisesi on sinänsä ymmärrettävää mutta totuudessa kannattaisi silti pysyä, eikö...? =)
 
Juuh, mä en tota kuvakeskustelua nähny mut netissä on vaan vieraitten niin helppo ruveta moralisoimaan ihmisille (yleensä ihan provona), huoh, älä talvicci välitä.. :hug: :)

Siis miina, sä sit jätit ne pillerit pois..Siis vähänkö ihanaa..Aattele sä voisit vaikka kuukauden päästä huomata olevas raskaana..Kyl mä uskon et sun miehes sen kans tajus et lopetit pillerit mut onhan se hyvä viel vihjasta jossain lauseessa..Nyt ei kyl tuu mitään hyvää esimerkkiä mieleen -> tyhjä pää..

Kiitos kaikille äipille ku vastailitte mut kysymykseen tosta kotonaolosta. Mä kans toivoisin et voisin ainakin osa-aikasesti olla kotona parikin vuotta. Mullahan siis ei ole sitä vakkarisopimusta töihin, mutta jos niin onnellisesti kävis että tulisin raskaaksi ensi vuoden puolella ja jäisin kotiin vaikka kahdeksi vuodeksi (mahd. jopa enemmän) niin mitä mä nyt jonku työpaikan perään mietin. Sitä paitsi mun työ on aika stressaavaa et en tiiä miten jaksaisin sitä ees lapsen kanssa ku työasioista ei pääse eroon ees vapaalla. Mut siis: mulla on enää kaks levyä pilsuja jäljellä.. =)
 
Mulla mennyt tupakointigallup ihan ohi silmien :eek: Mutta siis en polta eikä mieskään polta.

Talvicci Ei kannata välittää :hug: Monet vetää herneen nenuun pienestäkin ja usein, ainakaan minä, en osaa edes kirjoittaa niin kuin ajattelen. Eli väärinymmärryksiä kyllä syntyy.

miina- db toivottavasti pian tärppää ;)
 
Jee alkaa olla viiko takana savutonta elämää ja hetkittäin on ollut aika vaikeeta. Töissä menee suomeksi sanottuna ihan päin persettä! :ashamed: joku on keksinyt musta aika paksua juttua ja nyt sain melkein varoituksen. Vaarannan kuulemma asukkaiden potilasturvallisuuden yms. ihanaa... joka päivä olen tullut itkien kotiin kun olen niin vihainen, loukkaantunut ja pahoittanut mieleni :( :'( Minkäs teet muuta kuin ootellessa että ottavat seuraavan hampaisiinsa...

Mutta iloisempiin asioihin.. se alkas olla taas ovis aika ja oireita on. Päätä kivistää hetkittäin, kosteutta on vaikka muille jakaa niin kuin halujakin :p Kukaan ei halua tätä kuulla mutta viime kierrossakin tähän aikaan oli päivittäin tyydytettävä "lihaisat himoni" :LOL: mut kohta poistetaan koko pinosta oksettavuuteen vedoten :D Tammikuun ekalla viikolla sitten saadaan uutisia minun puolestani, ajattelin siis olla uuden vuoden selvin päin. Mites muut joilla raskaus on mahdollinen, miten ajattelitte hoitaa tuon alkomahooli puolen kierron lopussa? Itsellä jotenkin sellainen olo etten uskalla, jos jotain kävisi niin en anna itselle anteeksi jos olen vetänyt esim. persusket olalle/ tupakoinut tms.

Tänään lähdetään koiraa viemään sulholaan... Ihania pentusia odotellessa :heart: :D Toivon mukaan ainakin sillä tärppää. Vaikka mieluusti otettais tuplatärppi tähän ruokakuntaan :p

Miina Älä nyt missän nimessä sano mitään yrittämisestä jos miehesi on herkkä sellaisten asioiden suhteen :) Jos haluat että ukko kulta tietää ettei pilsuja enää popsita niin tokeise retorisesti jossain välissä että onpa ihanaa kun ei kroppa kylve enää hormooneissa tai onpa kummallista olla ilman pillereitä tms.

En nyt enää muista kenen miehen jalkaan oli koira käynyt ja tais elämä muutenkin monottaa päähän... kuitenkin isot tsempit ja halit!! Onneksi ei käynyt pahemmin!

Mä haluaisin kolme lasta.. mies on suurin piirtein samoilla linjoilla. Toivon mukaan jos ikinä synnyttämään asti päästään ei käy niin kuin äidille eli hätä sektiolla molemmat ollaan tultu. Sektiohan rajoittaa lapsilukua ja siihen liittyy aina riskit yms.

En nyt muista mistä muusta olitte keskustelleen, terveisiä ja :wave: kaikille kuumeisille!!! Toivon mukaan viikonloppu on tullut vietettyä mukavissa merkeissä.

Nyt lähden kysymään mieheltä että voidaanko tahallaan aiheuttaa toisillemme hyvää oloa :D
 
Talvicci Mitäs nytissä huhuiltiin saman asian tiimoilta ja kun ei meinannun vastauksia tulla niin kysäsin muualta ja tämmösen linkin sain: http://www.kuukuppikunta.net/ Ja minut on käännytetty :) Ens viikolla tilailen...
 
Hopeapaju!

Joo oon mä useampaanki kertaan noilla sivuilla käyny mut ei oo vaan saanu jotenki aikaseks miettiä vakavammin tota kuppia...


G: Ukko polttaa ja minä sillon saatan pari polttaa jos ottaa hirinäsiideriä.
Aikasemmin poltin itekki mut lopetin lopullisesti kesäkuussa.
Ylpee ittestäni :D


Omanapa:

Onpa hassua...
Sanoin eilen sitten ukolle että "Mitä järkee noita pillereitä on käyttää ku kortsut tulee halvemmaks ja plaa plaa..."
Ukko sitten sano että "Heitä ne sitten mäkeen..."

Tänään sitten höpötettiin kaikkee ja maattiin olohuoneen lattialla...
Vitsailin sitten että "Voin täällä sitten selittää ja höpertää joka ikisen asian mitä tulee ku alkaa kierto tasaantumaan"...
Noh ukko ei sitten sanonu oikein mitään ku Sylvi tuli sitten siihen väliin häsläämään...
Sanoi myöhemmin että "Pitää käyä ostamassa kortsuja" Johon ukko että "Mitä niillä?" Minä siihen"Että voijaan sekstata..."
Johon ukko sitten että "On tuolla kaapissa yks ja sehän riittää loppuvuojelle..."
:LOL: Joo hyvä vitsi...

En nyt oikein nyt tiiä että missä mennään... Mulla on nyt menkat ja pillereitten syöntiä pitäis jatkaa torstaina...
Ottikohan tuo ukko koko asiaa vakavissaan vai mitä ihmettä? :whistle:

Ihan hassu olo...
 
Heissan taas!

G: Täällä ei kumpikaan tupakoi, ei olla koskaan tupakoitu. Olen kyllä kokeillut, mutta sain niin hirveän migreenin, etten ole sen jälkeen polttanut. Hyvä ehkäisykeino! :D

miinalle tärppionnea!

koiramamma: Inhottavia työtovereita sulla! Kovasti jaksamista. :hug: Mä olen tuon alkoholin suhteen päätynyt siihen, etten loppukierrosta ole ottanut. Tosin, tässä kun ei ole menkkoja ollut pariin kuukauteen (enkä ole raskaanakaan), niin olen kyllä pikkujouluissa ym. ottanut. Uusi vuosi taitaa olla juuri ovulaatioaikaa, joten taidan kuitenkin vielä kuohuviiniä ottaa juhlan kunniaksi. Tärppionnea sulle ja koirulille myös! Mäkin olen varsin, krhm, halukas ovisaikaan, mutta sehän on hyvä vaan. :D ;)

Tosiaan, menkat alkoi tänään! Jippijei! Olen niin onnellinen! :D Kivutkin tuli, mutta ei haittaa. Onneksi finnit häipyi! :LOL: Nyt en aio jättää mitään sattuman varaan, vaan laitan tilaukseen ovistikut. Kotitestit.fi:ssä on muuten tarjouksessa 6 kpl ovistikkuja+3 raskaustestiä, vain 9,80. Ei postituskuluja! Kaikille tositoimijoille vain tiedoksi. ;)

Nyt menen tekemään risottoa. Nam! :p Italialainen ruoka on heikkouteni...
 
Ai niin. Joku kyseli kuukupista? Se on ihan paras keksintö ikinä! Oikeesti, menkat voi melkein unohtaa ja unohtaisinkin, jos ei olisi näitä kipuja. :whistle: Käytön oppii melko helposti ja voi myös käyttää ehkäisyrenkaan kanssa, jos joku sitä käyttää. Luontoystävällinen ja säästää myös kukkaroa. Suosittelen ihan kelle tahansa! :saint:
 
Ainakin Divacupissa on 2 kokoa, ei-synnyttäneille (hieman pienempi) ja synnyttäneille (hieman suurempi). Joten siitä pitäisi tietää. :D Muistaakseni muissakin kupeissa on suurin piirtein noin. Siellä sivuilla on aika hyvät selostukset noista kuppien malleista, toisissa on pidempi antenni (se juttu mistä vedetään kuppi vedetään pois), toisissa kupin muoto on hieman erilaisempi.

Minulla valintaan vaikutti se, että olen lateksiallerginen, joten en voinut ottaa luonnonkumista kuppia. Lisäksi Divacupia oli suositeltu minulle ja voin todellakin suositella sitä edelleen. Itse leikkasin koko antennin pois. Minulla kuppi jää aika alas ja antenni tuntui ikävältä. Saan kupin kyllä hyvin pois ilman sitäkin.

Kuppi on kyllä paras! :D Se on aina mukana (yllätys, yllätys), ei läpi- tai ohivuotoja, ei hiosta, ei kuivata limakalvoja, helppo käyttää, hygieeninen (kunhan pesee kädet ja kaikkihan niin tekee!), säästä luontoa, suht edullinen verrattuna käyttöikään (mulla eka kuppi käytössä, n.2 vuotta jo). Ja sitä tosiaan voi käyttää ihan missä vaan, myös saunassa ja uimassa.
 
Pantalaimon Ihana kun joku asiantunteva paikalla :) Mie olen lunettea ajatellu, siinäkin ei synnyttäneiden ja alle kolmekymppisten koko ja toinen oli sitten synnyttäneiden ja yli kolmekymppisten koko :) Ainoa mikä minua ennää huolettaa on se, että saanhan varmasti sen kupin ulos :D Olis noloa mennä lekurille poistattamaan... Tai ylipäätänsä varata aikaa "kun tuo kuppi jäi jumiin |O " Tamponia kerran kokeilin ja ei toiminnu mulla... Tuntu hyvin epämukavalta, siksi olen lykänny koko kuppiasiaa, mutta nyt ajattelin uskaltaa. Kun eihän se niin paljon maksa, jos en jostain syystä sen kanssa toimeen tule, etten vararikkoon mene :)
 
Koiramammalle halit, jaksamista töissä :hug: Tosi kurjalta kuulostaa.

Mulla ei tule tuon alkoholin kanssa silleen mietittävää, kun en ota oikeastaan koskaan. Eli ei muutu miksikään sitten kun tositoimet alkaa :)
Oon miettinyt että millainen hommahan tuo kierukan pois ottaminen on... Jännitin sairaasti sitä laittoa, ja nyt sit sitä pois ottamista. Mut tehot siitä alkaa kai laskeen, kun menkat tuli suunnilleen eka kertaa laiton jälkeen. Kesällä tulee täyteen se 5 vuotta laitosta.
Ajattelin käydä neuvolassa kevään kuluessa vähän perhesuunnittelussa... En ole kyl koskaan käynyt ennemmin, mut nyt ajattelin että otan kaiken irti tästä raskauden suunnittelusta...
 
Koiramammalle multakin halitus, inhottavia työtovereita.. :hug:

Toi kuukuppi on oikeesti mulle ihan vieras asia, en oo ikinä kuullu kenenkään käyttävän sellasta. Kävin kyllä tsekkaa noi sivut, ihan mielenkiintosta itseasiassa.. Vielä en uskalla moisia kokeilla mutta ehkä jossain vaiheessa.. Hopeapaju ja muut, mikäli nyt tilailette niin jakakaa ihmeessä kokemukset tännekin.. Siis mä oon käyttänyt pelkkiä tamponeja oikeestaan aina..

Mietin muuten yks päivä tota alkoholi juttua, sillä mä oon sen verta juoppo :LOL: aina kaikissa pirskeissä että alkoholista kieltäytyminen ei jäis muilta huomaamatta. Itse asiassa mietin sitä ku meilläkin on pari porukan lomareissua keväällä ku yrityksen pitäis olla käynnissä. Enkä siis haluis vielä muille kertoa jos yritetään. Kaipa sit turvaudun esim. alkoholittomiin siidereihin.. Mut en siis aio juoda mitään alkoholillista yhtä lasia enempää..

Tänään viel varmistelin mieheltä et "kai sä oot sit tajunnu etten aio ostaa noita pillereitä lisää?". Mies: "joo joo, voithan sä jättää pois vaik jo tänään jos haluut". Mut en kyl uskalla vielä.. Kypsyttelen itteeni viel sen kaks kuukautta.. :)

Viimeks tänään mä mietin et minkälainen isä tosta mun miehestä oikeen tulee. Se on oikeesti ihan avuton vauvojen kanssa. Tänään se (IHME KYLLÄ) suostu pitelemään sylissä kavereitten vauvaa. Ja se piteli sitä just silleen hauisvoimilla ilmassa edessään irti itsestään (vähän ku tarjotinta, heh). Vaikee selittää mut kaikki lihakset ihan jännityksessä..Ei tosiaan mikään luonnollinen näky, kaveritkin nauro et syntynyt isäksi.. Niinpä.. =)

Mun tekis kauheesti mieli kertoa parille kaverille et mä aion jättää pillerit pois, mut en tiiä viittinkö. Nykyäänki meiltä koko ajan udellaan vauvoista, tietty ku kaikki sellaset basic-asiat on kunnossa.
 

Yhteistyössä