Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
heho
Aluksi isot rutistukset ja halaukset Cheycelille : (
En voi edes kuvitella suruasi.

).( Tanaan oli laakarille ensimmainen kaynti. Hanen mielesta mennaan suoraan spesialistille, koska aikaa ei ole hukattavissa (ikani takia). Verikokeet otetaan seuraavan vuodon 3 paiva (eli loppukuusta mulle) ja se putkien tukkoisuus juttu tehdaan noin jotain 5-10 paiva. Mieheni simpat tutkitaan paremmmin ja han meneekin ensiviikolla uuden naytteen antamaan.
Laakari sanoi ettei ala clomia yms mutta mulle tassa vaiheessa antamaan koska aikaa ei ole. Han sanoi etta spesialisti sitten selittaa meilla vaihtoehdot (halvemmasta kalliimpaan) ja kallein on yleensa se paras/ nopein tapa raskautua. Etta silleen. Mulle tuli vahan kakkamainen olo siita... se ei edes tieda onko mikaan vialla mutta suoraan vaan spesialistille missa kaikki maksaa hunajaa. Jos mitaan vikaa ei loydy meista kummastakaan, saattaa ne sitten laittaa mut clomille yms mutta se on kai yksi niista 'vaihetoehdoista' mista han puhui.
Monille tama laakariin meno auttaa positiiviseen ajatteluun, kun voi ajatella etta asia jollain tapaa anakin edistyy... mulla veti kylla ihan matalaksi. Ensinnakin, se laakarin vastaanotto oli TAYNNA isoa mahoja ja pikkulapsia. Siis, kylla meinas tulla itku kurkkuun. Muutenkin on KAIKKI meidan ystavat just nyt raskaana, ensimmaista kertaa yrityksemme aikana olen todella kypsynyt tahan tilanteeseen. Ihan oikeasti potuttaa ja niin potuttaa miestanikin.
Etta katsotaan nyt mita tapahtuu.... pelottaa se spesialistille meno jos on tunteet nain pinnassa. Minahan purskahdan itkuun siina odotushuoneessa ; ) Noh, siihen on noin kk aikaa...

Minmie------------17/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------6/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------10/27------------------17-------------Esikoinen
Emmastiina--------10/30-32----------------4--------------Esikoinen
heho------------9/26-28------------------ainaski 24--------Esikoinen

Etta semmoista 'kivaa' tanne. Eikohan taalta suosta taas paasta positiivisuuden rannoille....
 
Tupu_
Welcome back Heho! Tsemppiä tutkimuksiin! mun mielestä kaikki sairaalat ja vastaanotot on aina jotenkin ikäviä paikkoja, itsekin purskahdin vastaanotolla itkuun. jotenkin ei oikein ole luottoa mun gyneenkään, varmaan siksi kun se aina sanoo vaan että kaikki ok, eikä kerro mitään yksityiskohtia tai selitä esim testien tuloksia tarkemmin :( tuskimpa kuitenkaan lääkärin vaihto raskautumista edistäisi.

Täällä kanssa putkitestit huomenna edessä, sitten taas täsmäiskua kehiin :) jostain nimittáin luin, että ne varjoaineet saattavat jopa auttaa avaamaan tukkoisia putkia ja että moni on juuri sen jälkeen raskautunut.. mene ja tiedä.
 
Minmie
good to have you back, heho
Tai siis en tarkoita, et olisin iloinen, et oot täällä tuskailemassa haavepuolella, vaan hauska tappa vanha tuttu-tyyliin... ;)
On siitä varmaan joskus ollut puhetta, mut kysyn silti, et paljonko sulla on ikää, jos sen takia suoraan spesialistille? En koe olevani itekään ihan niin nuori enää, vaikka mulle lääkäri sanoikin, et ikä on vielä mun puolella. Täytän siis kesällä 33.

Mä taas tuskailin koko viime viikon tehden "turhia" ovistestejä. Kaikki näytti siis negatiivista, samoin kun viime kierrossa, jossa ovis kuitenkin vahvistettiin sillä progesteronikokeella. Kun olin taas viikon turhaan testaillu, ja vähän se sit vaivas, et syönkö sit kuitenkin turhaan sitä femaria, jos en ovuloikaan tai voiko se munarakkula surkastua keltarauhaseks puhkeamatta tai jotain. Soitin sinne klinikalle ja kysyin ja sieltä vastattiin, et ei se aina välttämättä vaan näy niissä testeissä, edes parhaimmissa. Viime kierrosta viisastuneena en kuitenkaan hötkyile sen tädin kanssa vaan odotan reilusti tarpeeks pitkään.
 
Tupu_
heipä hei taas! tulinpa taas tilittämään omaa napaa. torvitestit onnellisesti ohi, eipä ollut mikään mukava kokemus :( onneksi oli nopeasti ohi ja tulokset sai saman tien. röörit oli normaalisti auki eikä mitään muutakaan löytynyt eli hyviä uutisia.

nyt kai pitáisi varata aikaa sille gynelle. mihinköhän seuraavaksi lähettää?
 
Minmie
Tupu, yhdyn täydellisesti sun mielipiteeseen, ettei ollut mikään kiva kokemus se torvien aukiolotutkimus. Kai sä sait sen ohjeen jossa kehoitettiin ottamaan särkylääke n. tuntia ennen sen tekoa. Mietin siinä tutkimuksessa ollessani, et kuinkahan inhaa se ois ollu ilman sitä särkylääkettä... Ja uuden annoksen särkyyn illemmalla, kun juili vielä silloinkin.
Mulle tuon tutkimuksen teki sama gyne-lääkäri jolla oon muutenkin käynyt. Samalla silmämääräisesti tutki sen kohdunkaulan ja sanoi sen olevan puhtaan näköinen. (Mulla on joskus ollut kondylooma joka aiheutti sen, et kerran mulla oli papa-arvo 3 ja jouduin kättärille otattamaan koepalaa sieltä kohdunkaulalta. Ja voin sanoa, et toi torvien aukiolotutkimus tai edes synnytys ei ole mitään siihen hupiin verrattuna. Pihdeillä repivät kappaleita sieltä kohdunkaulalta, toimenpide näkyi koko ajan aika suurelta tv-ruudulta ja ympärillä oli useampi ihminen... Hyvä puoli oli se, et saivat kaikki ne muutokset pois koepaloina, ja sen jälkeen papa-näytteet olleet puhtaita.)
 
Tupu
Minmie, no ei mulle mitään mistään särkylääkkeistä mainittu. Sanottiin vaan että muistuttaa hieman kk kipuja, ja että kipu helpottaa heti kun ottavat sen instrumentin pois. Mies odotti ulkopuolella ja kysyin kuuluiko mun tuskan huuto oven läpi :D

Mulla oli kyllä koko aamu ihan katastrofi, olin nimittäin hukannut lähetteen ja klinikka jossa tutkimus tehtiin oli eri firma kun mun vakuutus ja jotenkin mennessä ajattelin etten sitä lähettettä edes tarvitse kun kuitenkin mulle olivat sen ajan varanneet. Vaan toisin kävi. Tiskillä odotti joku norsun V***u-naama joka ei suostunut edes soittamaan mun lääkärille ja kysymään lähetettä, piti alkaa itse soittelemaan ja pyytämään lähetettä faksilla! Sain sitten omalta klinkalta jonkun hoitsun kiinni, mutta ei sen voinut sitä láhettä faksata potilassuojan takia! Siispä piti láhteä toisella puolelle kaupunkia hakemaan sitá lähetettä ja mennä takaisin. Siinä vaiheessa oli jo hermot ihan riepaleina ja itkua vääntäen menin sinne pirun tutkimukseen.

Nyt jo lähinnä naurattaa koko jupakka, eikä varmasti olisi ollut edes niin ikävä kokemus ilman sitä vastaanottovirkailijan asennetta. Tutkimuksen tehnyt lääkäri ja mukana ollut hoitsu olivan kuitenkin mukavia ja ammattitaitoisia. Juu ei heikkohermoisille nämä jutut :D
 
Minmie-79
Pe 13.1.

Minmie-------------21/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------10/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------14/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------14/30-32---------------4---------------Esikoinen
heho----------------13/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen

Aloin tänään töissä miettimään, et missä mennään kierron kanssa, mä oon jotenkin ihan hukassa nyt ton kiertoni kanssa. Päivitin sit koko listan, kun ei taas muutamaan päivään ollu päivitetty.

Mulla oli tänään, maineestaan huolimatta ihan loistava päivä jonnekin puoleen kahteen asti, jolloin huomasin, et mun vihkisormus puuttuu. Se oli pikkusen väljä ja kylmällä sormet vähän vielä kutistuu. Mulla on sormukset sormissa oikeestaan aina, leipoessa tai muuten sotkiessa otan ne pois ja sellasta puuhaa ei oo ollu viime viikonlopun jälkeen ja sen jälkeen kaikki kolme sormusta on ollu sormissa. En tiedä missä ja milloin se sormus ois pudonnut, töissä kaivelin kaikki paikat ja pistin koko talon väelle sähköpostin, et jos sattuu silmiin, niin voisko toimittaa puhelinvaihteeseen. Kotona konttasin pitkin lattioita ja mylläsin sängyn. Toistaiseksi kaikki turhaa... Yhtään ei helpota toi lumisadekaan, jos se ulos on pudonnut. Vaikka luulen, et jos joku tyystin vieras sen ulkoota löytää, niin mahdollisesti valkokultainen timanttisormus kelpaa... Vaikka kanitettavaksi tai myytäväksi. Harmittaa aivan älyttömästi. Ja itku meinas tulla, kun miehelle laitoin viestiä tosta, kun hänkin harmitteli katoamista ja tuumas vaan sitten, et "rakastan sua", kun kirjoitin, et surettaa...
 
heho
La 14.1.

Minmie-------------22/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------11/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------15/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------15/30-32---------------4---------------Esikoinen
heho----------------14/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen

Tupu- taalla on samanlaista potutusta kaikenmaailmaan lahetteiden ja vakuutusten kanssa. Mulla menee jarki!! Siis nyt kun soitin miehella aikaa uuteen simppanaytteenottoon, ne alkoi sanoa etta ei ole oikeaa 'referral' (jota mieheni ei voi edes saada tassavaiheessa). Lasku on 160 dollaria ilman vakuutusta (no referral, no coverage). Siis, en ymmarra ollenkaan tata systeemia!!!! Gyne halusi valttamatta antaa uuden lahetteen miehelleni hanen labraan (kuulemma parempi) ja nyt koko homma on sekaisin. Paatin etta me nyt vaan maksetaan se koska en vieta enaa yhtaan tuntia puhelimessa naiden ihmisten kanssa.
Sitten, olen jattanyt viesteja sille gynella ja sanoin etta kylla me nyt kokeillaan clomit yms ensin. Sehan on meidan paatos ja meita ei tungeta heti spesialistille missa dollarin kuvat heijastuvat laakareiden silmista. Aika hauskaa myos, sielta gynelta ei soiteta takasin mutta spesialistilla on aina aikaa puhua ja puheluihin vastataa ripakasti ja hymyssa suin. Ymmarran hyvin miksi ystavani meni suoraan spesialistille. Jos rahaa on, niin saa vahan erilaisen kohtelun.
Eihan vakuutus korvaa tasta touhusta muutenkaan paljoa mutta tietaakseni clomit se korvais. Ainakin clomit on halvemmat kuin IVF. Se gyne viela sanoi etta spesialisti voi sitten selittaa vaihtoehdot, "kalleinhan on aina se nopein tapa raskautua". Jotenkin olin niin emotionaalisessa tilassa etta en tajunnut sanoa sille heti siina etta Nope- clomit yms kehiin nyt vaan, kun MINA niin haluan!
Miemie- taytan 36 tana vuonna. Kylla sekin varmaan vaikuttaa kun ollaan jo yritetty niin kauan. Laakarin mielesta aivan liian kauan.... etta olis jo pitanyt tapahtua jos on tapahtuakseen. Oikein kiva oli sita juttua sitten kuunnella.
Mutta hei- toivottavasti loydat sormuksesi!!
Hyva kuulla mita kantsiin odottaa torvien aukiolotutkimuksesta. Jaiks! Apuva!
).( hyvat paivat on olleet ja on yritetty hyodyntaa. Jospa viela tanaan kerran... Ovistikku naytti hymynaamaa kierron 12 paiva. Lampoja en ole jaksanut enaa ottaa, kaipa mina ovuloin kun on yli 6 kk todistettavasti lammot nousseet oviksen jalkeen.

Arrapurrina nyt taalla valittelen!!! Noh, eteenpain vaan mars.
 
Minmie-79
Voimia nyt heho, koitoksiin. Meillä ei myöskään ole vakuutusta näille jutuille, joten rahan kanssa pelataan. Täällä nyt onneks on KELA, joka vähän pienentää laskuja. Mut jos marraskuun alussa käytiin ekan kerran -> kaikkiaan siis munatorvien aukiolotutkimus, simppatutkimus, pari labrakertaa, kontrolliultra ja pari muuta käyntiä siellä gynellä, niin puhutaan pyöreesti tuhannesta eurosta. Tietysti ne mahdollisesti tulossa olevat isommat hoidot on kalliimpia, mut niitä ihmetellään sit sen mukaan kun eteen tulevat.
Ja heho, pyydä lääkäriltä mielummin toi femar, mitä mäkin nyt syön. Sillä on huomattavasti vähemmän haittavaikutuksia, sanovat sitä tehokkaammaksi, eikä kerry elimistöön, kuten clomit. Clomeilla lukemani mukaan kypsyy yhtäaikasesti monesti useampi rakkula, joskus niin paljon, et tulee niitä yhdyntäkieltoja, ettei tuu oikeesti pahoja vahinkoja, femarilla kyspyy vaan yksi. Ei aiheuta niinkään niitä mummotautioireita, mitä clomit tekee. Mulla oikeestaan ainoa haittavaikutus on ollut päänsärky ja tässä kierrossa sitä esiinty vaan niinä päivinä, kun söin niitä lääkkeitä (alias kierron 2-6pvä).


Ma 16.1.

Minmie-------------24/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------13/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------17/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------17/30-32---------------4---------------Esikoinen
heho----------------16/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen
 
Emmastiina ei kirj.
Ma 16.1.

Minmie-------------24/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------13/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------17/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------18/29-------------------4---------------Esikoinen
heho----------------16/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen

Tervehdys taas. Onpa täällä ollut karmeita kokemuksia =( Toivottavasti vihkisormus löytyy ja onnea siitä että putket on auki. Ja tervetuloa heho takaisin! Toivottavasti hoidoissa löytyy sellainen teidän näköinen juttu ettei vaan kierrätetä hoidosta ja lääkkestä toiseen.

Ovis bongattu kp15 joten DPO2 mennään. Kierto näemmä pysynyt lyhyempänä. Oon aika tiukalla ketoosidietillä joten en odottele suuria täältä kierrokselta, painoa pudennut 5 kiloa uuden vuoden jälkeen. Ässäilyt osui kohdalleen joten taas tätä venaamista...
 
Tupu_
heho, ei suinkaan ollut tarkoitus pelotella näillä viesteillä! tiedoksi vaan että minä ainakin olen ihan älyttömän kipuherkkä ja panikoin ihan mitá tahansa kokeita ja vihaan sairaaloita, joten rennommalla asenteella olisi varmaan päässyt helpommalla. testin jälkeen heti täsmäiskuun, mutta nyt kyllä aloin miettimáän että mahtaako ne varjoaineet hetkeksi tukkia simppojen tien? eli ehkä tämä kierto oli menetetty. ..

mikäs tässä olisi hormoonikokeiden ja torvitutkimusten jälkeen seuraava askel? lääkärihän sen kertoisi, jos saisi aikaiseksi varata taas ajan... mies tutkitaan seuraavan kerran kesällá, kun katsotaan onko siitä leikkauksesta ollut mitään hyötyä.

Tsemppiä dieetille Emmastiina! ja toivottavasti sormus löytyy, Minmie!
 
heho
Tupu- et pelotellut, on vaan parempi tietaa etukateen etta voi valmistautua : )
Taalla menee taas niin lujaa etta... viimeisen tadin jalkeen kekkasin itselleni ihan perus hiivatulehduksen. Noh, sain sen hoidettua ja paastiinkin sankyhommiin oikein kunnolla tassa kuussa. Ja mita siita seuras? Virtsarakontulehdus tietenkin. Tana aamuna herasin klo 4.30 ja tunsin heti etta jaahas, nyt on sitten sen vuoro. Sain antibiootit mutta kun mulla ennen oli naita virtsarakon tulehduksia ennen oikein olan takaa, sain aina antibiootiesta hiiva tulehduksen. Etta sita saa nyt jannata. Huh huh. Ja viimeviikolla olin flunssassa.
Eikohan tama tasta : )

Minmie, kiitos tiedosta, pyydankin Femoraa kun naan laakarin seuraavan kerran.
Miehella siis tutkitaan simpat torstaina. Nyt siis oikeasti analysoidaan eika vaan lasketa. Laskussa silla oli jotain 40 miljoonaa tai jotain.... Ilmoittelen tuloksista sitten. Tsemppia!!!
Niin ja Tupu, uskon etta sinut laitetaan clomille tai femoralle seuraavaksi. Se on ainakin taalla seuraava askel.
 
Minmie-79
Sormus löytyi, luojan kiitos. Kotona oli, sängyssä...

Ti 17.1.

Minmie-------------25/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------14/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------18/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------19/29-------------------4---------------Esikoinen
heho----------------17/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen


Laitoin siitä sormuskesta töissäkin kaikille sähköpostia sillon perjantaina ja eilen olin ihan tyrmistynyt, kuinka huolissaan todella monet oli, pihan pojatkin kävi kysymässä, et onko sormus löytynyt, olivat koittaneet etsiä, mutta eivät (tietenkään) löytäneet...

Nyt taas alkaa piinapäivät, vaikka olo on kyl aika rauhallinen. Ei ainakaan toistaseks oo sellanen olo, et täti ihan just olis tulossa. Nyt tiedän myös olla edelliskiertoa kärsivällisempi, kun viimekski kesti aika pitkään, ennenkun alkoi ja nytkään en tiiä millon se ovulaatio on mahdollisesti ollut. Pari viikkoa sitten mulla oli yks päivä tosi voimakas kipu tuolla vasemmalla alavatsalla, oisko mahdollisesti ollu siihen viittaavaa kipua. Testaamaan en silti ala, ennekun ens viikon puolella, js vaan maltan, niin loppuviikosta jos ei sitä tätiä näy.

Ei se munatorvien tähystys ihan niin kaumalan paha ollut, mä pelkäsin paljon pahempaa. Todella muistutti kk-kipuja. Itsetoimenpide oli aika inha, katetrilla pumpattiin kohtuun siis suolaliuosta ja ilmaa, paineentunnetta. Mulla kohdunkaula vähän vuosi vertakin toimenpiteen jälkeen, loppui kuitenkin iltaan mennessä. Ja mulle gyne sanoi, et se tutkimus on itsessään riittänyt monilla siihen raskautumiseen. Jos jotain tuketta on ollut ja ko. toimenpide sen tukkeen sitten huuhdellut pois. Enkä usko, et Tupullakaan sen takia ois kierto mennyt susille... :) Eikös se oo se suolaliuos, jolla ne siittiötkin "pestään" vaikka inssiä varten? Vai oliko se joku ravintoliuos... Muista nyt sit kaikkee... :) Mulla on nyt ollu taas lämmöt koholla, eilen jopa liki kuumetta, 37,5. Uskon, et se lämpöily tekee myös ihan saamattomaksi. Ei silleen väsytä, en vaan saa mitään aikaseksi, eikä jaksa ruvetakaan.
 
Tupu
Hyvá että löytyi sormus!! :)

Juu kyllá minäkin olin kuullut siitä että tutkimus poistaisi mahdolliset tukokset, mutta ¨tehtiin juuri saman päivánä täsmäisku, niin mietin olisiko ne varjoaineet juuri silloin vielä olleet tukkeena :D kaikenlaista sitä tuleekin tässä pohdittua!

toivottavasti heho pääset tulehduksista pian eroon, mulla kanssa antibiooteista tulee aina jotain riesaa..

Minmie-------------25/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------14/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------19/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------19/29-------------------4---------------Esikoinen
heho----------------17/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen
 
Minmie-79
To 19.1.

Minmie-------------27/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------16/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------21/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------21/29-------------------4---------------Esikoinen
heho----------------19/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen
 
Emmastiina ei kirj.
Hienoa Minmie ettei tutkimus ollut "niin" paha. On kuulema ihan helv...jos putket on tukossa. Ymmärsinkö oikein et tulos oli ihan positiivinen -> putket auki?

Mites muut? Jännähetket kaikilla. Mä täällä jännään, mut en jännää. Viime kuussa olin niin satavarma plussasta että nyt en kuuntele enkä odottele mitään oireita. Enkä meinaa edes testata. Jännäpäivä ens la eli 28.1 ja jos vielä maanantaina ei ole täti tullut niin sit ehkä.

Jostain syystä lataan kyllä kaikki odotukset tähän kiertoon...Ässäilyt sattui erilailla sopivasti just ovista ennen, hymiksen sain jne. Let's see...
 
Minmie
Joo, Emmastiina, mulla ainakin oli putket auki. Nyt on vaan ruvennu askarruttaa se, et kun vaikuttaa siltä, et ovuloin joka kierrossa tolta vasemmalta puolelta, et mitä jos, sit ´jos ja kun, tärppää jos käykin niin huonosti, et on kohdun ulkopuolinen, niin mä oon ihan pulassa.

Ei pitäs miettiä tollasia etukäteen, sit vasta jos kohdalle osuu, mut on se mielessä ollut...

Mulla alkaa jännäpäivät olla käsillä. Mä en plussaa siihen ovistestiin saanut, joten en tiiä milloin olen ovuloinut, uskon kuitenkin ovuloineeni, kun lääkkeillä kerran olen, joten en tiiä yhtään, et millon pitäs tätiä odotella. Ens maanantaina on 31/27-31, et joskus ens viikolla viimeistään, mut kauanko jaksan sit kärvistellä. Viime kiertokin meni kuitekin sen pidemmän mukaan... Mitäänh oireita tädin tuloon ei vielä oo, ei tosin mitään muutakaan. Aamulla heilu peitot, kun mies lähti reissuun, niin ainakaan tätiä edeltävä kuivuus ei vielä vaivannut.
 
mammaliina
Hei taas!

En ookkaan nyt pariin viikkoon täällä käynyt, mutta nyt piti tulla päivittelemään, että meidän kuukauden yrityskielto loppui tänään, eli siis menkat alkoi :) Että nyt päästään sit oikeesti yrittämään, ja toivotaan että tärppi pian käy, ja että tälläkertaa pikkuinen pysyis myös matkassa. Tänään kävin viel verikokeissa, mut eipähän noissa pitäs mitään olla, kun menkatkin alko tälleen ihan ajallaan. Joten siirryn tänne jännäilemään miten käy.
Minmie, sulla on tosissaan jännät paikat, tsemppiä oikein kovasti ja peukut ja varpaat pystyyn et olis tärppi käynyt ;)

Minmie-------------25/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------14/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------18/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------19/29-------------------4---------------Esikoinen
heho----------------17/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen
mammaliina--------1/28--------------------1---------------Pikkukakkonen

Lisäsin itsenikin nyt tohon listaan. Kai toi kolmas sarake tarkottaa sitä yrityskertaa? en ihan varma ollu :)
 
Emmastiina ei kirj.
Pe 20.1.

Minmie-------------28/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------17/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------22/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------22/29-------------------3---------------Esikoinen
heho----------------20/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen
mammaliina--------1/28--------------------1---------------Pikkukakkonen


Olitpas jonkun hassun taulukon keksinyt mammaliina =) Tervetuloa piinailemaan! Ja minmie peukkuja...

7 päivää, 7 päivää....voi että mä kärsin tästä venaamisesta!
 
minmie
No mun piinailut loppu lyhyeen. Tänään siis kp 1. En oo ees pettyny, jotenkin oli sellai olo, et tiesin, ettei oo tärpänny. Oisin muuten päivittäny listan, mut oon töissä ja puhelimella surffaan, enkä oo ihan varma tosta copy-paste jutusta, niin jätän sen toiseen kertaan. Huomenna taas femarit naamaan ja jos tääkään kierto ei osottaudu hedelmälliseksi, niin sit ihmetellään taas vastaanotolla jatkoa.
 
Minmie
Edelleen töissä, mut nyt oikeella koneella :)

Pe 20.1.

Minmie-------------1/27-32---------------50--------------Pikkukakkonen
lele86--------------17/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------22/27-------------------17---------------Esikoinen
Emmastiina--------22/29-------------------3---------------Esikoinen
heho----------------20/26-28-----ainaski 24--------------Esikoinen
mammaliina--------1/28--------------------1---------------Pikkukakkonen

Aika masentava toi mun yrityskiertolukema... No jos se ei n yt ihan määrättömästi enää nousis...
 
heho
Mies kavi eilen antamassa naytteen ja nyt odotellaan kunnon tuloksia. Teen itselleni ajanvarauksen parin viikon paahan siihen putkienaukiolotutkimukseen ja verikokeeseen. Se laakari ei ole vielakaan soittanut takaisin. Aivan naurettavan huonoa palvelua.
Miehen kanssa taas puhuttiin eilen etta edetaan hiljalleen tassa ja puhutaan laskuista sitten kun on ajankohtaista. IVF'aan me ei lahdeta. Mutta kuulin etta laakarit voivat kokeilla monia eri laakkeita esim clomien jalkeen. Etta ei se kai ole nain: clomit, IUI, IVF. Siina valissa on muita mahdollisuuksia. Onnistumisprosessi ei ole varmaan yhta hyva kuin IVF'ssa mutta se on meille liian kallis.
Pitasko meidan maratoonareiden jattaa nuo kokeilukuukaudet vaikka vaan +24? Onhan se hyva nakya etta kuinka kauan on yrittanyt mutta ei kai me haluta masentaa itseamme siina prosessissa? Mun pitaa menna listassa takaisinpain ja laskea kuukaudet uudelleen kun vietin sita hiljaiseloa.
Kaikille tsemppia!
 
mammaliina
Joo katoin itsekki että mistähän asti mie ton listan olin kopioinut :) Mut hyvä että korjailitte. :D

ja Minmie, pahoittelut tädistä. Te olette yrittäneet ihan tolkuttoman pitkään, tuntuu niin epäreilulta kun ajattelee että sellaset ihmiset jotka oikeesti haluaa lapsia joutuu odottelemaan noin pitkään, ja sit jotkut yhden illan hurmuttelijat saa niitä vahinkolapsia tosta vaan. No mut, elämä on epäreilua. Vaikka itse en osaa sanoa, millaista on odottaa noin pitkään, meilläkun esikoinen tärppäsi niin pian ja nytkin tulin raskaaks ihan ekalla yrittämällä, ja toivonki että sama tahti jatkuu, mutta sitähän ei voi tietää.
 
Minmie
Mammaliina, ei hätä oo taas tämännäköinen...
Se masennus noista yrityskierroista tulee vähän silleen kausittain. Yleensä sen laukasee joku ihan älytön juttu, kuten just tollaset yhen yön vahingot taikka niinkun tossa kohta pari vuotta sitten serkun perheeseen alettiin odottamaan kaksosia siks, et mies sai pleikan ja rouva halus sit vauvan... Tai sellaset, jotka odottelee jo parhaimillaan kolmattaan sinä aikana kun ite on tätä yritystä menny läpi. Kaikkein pahinta on, kun alkaa oikeen tosissaan ajatella kaikkia niitä alkkeja ja narkkareita jotka sikiää jo kun näkevät miehen kalsarit ja sitten niiden vauvat syntyy valmiiks riippuvaisina suoraan huostaan.

No joo. Äkkiä noilla jutuilla saa ittensä masennettua, jos haluaa, mut mä oon nyt aika reippaalla ja iloisella fiiliksellä tän prosessin kanssa. Me ollaan vihdoin lähdetty hakemaan apua ja ollaan sitä saamassa ja lääkäri vaikuttaa positiiviselta, kun on kuitenkin kaks alkanutta raskautta (toinen tuli siis varhaisesti kesken, n puoli vuotta edellisen synnytyksen jälkeen). Ei siis välttämättä toivoton urakka. Jos vuoden päästä ei edelleenkään oo tärpänny, ni sit voi pikkuhiljaa antaa olla. Onhan meillä jokatapauksessa esikoinen, joka on kyl kaikkiaan todella muru ja aivan mielettömän rakas.

Ja heho, mä luulen, et meilläkin saattaa budjetti tulla vastaan, jos pitää ruveta miettimään IVF:ää. Jos tästä alkaneesta kierrosta ei tärppää, luulen lääkärin ehdottavan inssiä, joka voidaan mahdollisesti 2-3 kertaa kokeilla, mut sit tosiaan täytyy alkaa vaan tyytyä osaansa yhden äitinä ja mennä niillä mitä on. Katotaan nyt kuinka tää etenee...
 
Pampula
Saako liittyä tänne(kin)? Tuolla pikkukakkosta yrittävien ketjussa on aika hiljaista ja minä olen kauhea räpätäti ja kaipailen juttuseuraa...

Olen maaliskuussa 40 vuotta täyttävä yhden reilun vuoden ikäisen pojan äiti. Haaveissa olisi pikkusisarus, mikä ei näytä nyt onnistuvan ihan käden käänteessä. Tässä on ollut sillä viisiin pikkuisen rankat ajat, että minun (jo hyvin iäkäs, 88-vuotias) äitini joutui saattohoitoon juuri samoihin aikoihin kun me päätimme antaa pikkusisaruksen tulla. Ehdin saada yhden haalean plussan testiin ja olin aivan vähällä kiirehtiä kertomaan siitä äidille, koska olisin kauheasti halunnut, että hän ehtii tietää asiasta, mutta vuoto alkoikin sitten saman tien -- kemiallinen siis. Äiti nukkui pois marraskuun lopussa ja hautajaiset olivat joulukuun puolivälissä, joten siinä meni sitten yksi yrityskierto yrittämättä, kun en nyt ihan jaksanut miettiä näitä asioita silloin.

Yrityskierto (en nyt ole kuitenkaan vähennellyt näistä noita "hutikiertoja") numero 5 alkoi eilen.

Pampula -- 2/29 -- 5 -- toista yritetään, esikoinen 1v3kk
 

Yhteistyössä