Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Emmastiina ei kirj.
Minmie-------------11/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------27/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------3/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------4/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------2/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------11/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------11/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------6/26-28---------------13-------------Esikoinen

Piti vähän vetää henkeä ennenkun kirjoitan. Eli täti tuli tännekin. Jos jotain positiivista pitää taas keksiä niin kierto on säntillinen 28 ja täti tulee aina DPO13.

Ja taas uuteen nousuun...
 
Minmie
Heho, kyllä mun mies oli mukana putkitutkimuksessa. Ja miehen simppatutkimuksen tulokset tuli vähän osissa. Kaikki muut tulokset saatiin viikon päästä näytteen jättämisestä, kun käytiin vastaanotolla, loppu, eli juuri se mikä miehellä olikin alakantiin, siittiöiden laatu, tuli reilun viikon päästä edellisistä.

Ja niin, ovistesteistä... Ovistestihän näyttää positiivista silloin kun se (aivolisäke?)hormooni lisääntyy, jonka pitäisi aiheuttaa sen munasolun irtoamisen. Siksi esim varsinainen ovulaatio tapahtuu n 24h myöhemmin ovistestin plussasta. Lämpöjen mittailulla voi vähän selventää oviksen tapahtumista. Jos oon oikein ymmärtänyt, niin lämmöt nousee JOS ovulaatio tapahtuu ja laskee taas kuukautisten alkamisen kynnyksellä. Toi viimeinen lausekin taitaa olla jossain määrin valetta, koska itellä lämmöt nousee kyl oikeestaan aina, vaikka ilmeisesti en juurikaan ovuloi spontaanisti.

Liplap, ootteko mennyt hoitoihin julkiselle vai yksityiselle puolelle ja missäpäin?
Kuulostaa vaan niin hullulta, et lapsettomuusgyne puhuu tollasia läpiä päähänsä...
 
Liplap
Yksityiselle Helsingin Väestöliitolle mentiin suoraan, kun epäilen ettei mun hermot kestäisi julkisella puolella mahdollisesti olevaa hitautta..

Oletan, että arvio siitä että 15 olisi merkinnyt ovulaation tapahtuneet johtui siitä että kierron poikkeavuuden takia näyte otettiin liian myöhään eli vain kolme päivää ennen menkkoja kun pitäisi ottaa kai 5-8 päivää ennen ja arvo laskee nopeasti ennen menkkoja. Katsotaan nyt mitä kommentoi tuosta uudesta arvosta kun se on ihan huslabin ohjeidenkin mukaan raja-arvo (tai oikeastaan pitäisi olla yli 25 eli ei kovin hyvältä vaikuta :( ).
Toinen vaihtoehto on tietysti että lääkäri on huono, mutta en nyt pelkästään tuon kommentin perusteella ole lääkäriä vaihtamassa eli katsotaan nyt ainankin eka varsinainen tutkimuskäynti. Onneksi Helsingissä on siinä hyvä tilanne että lääkäriä voi yksityisellä puolella vaihtaa aika helposti jos tuntuu ettei hoito ole asiantuntevaa.

Pahoittelut Emmastiinalle tädistä.
 
Minmie
Me alotettiin hoidot viime marrakuun alussa, myös Helsingissä ja Graviditaksessa. Lääkärinä meillä on Eero Varila, joka on kaikin puolin vertaansa vailla. Jos tulee jotain sanomista siellä väestöliitolla, niin suosittelen mitä lämpimimmin.

Ja sit ihan vaan omaa napaa...
Muutaman viime kierron on tainnu ovikset olla tuolla vasemmalla puolella, ainakin kipujen mukaan ja parissa kierrossa lääkärin vahvistamana. Vaikka aloin jo uskoa, et en ovuloikaan muualta kun vasemmalta, niin nyt voisin alkaa uskoa toisin. Tänään on tuolla oikealla puolella kipuillut aika reippaasti. Ja ajankohtakin ois aika sopiva. Kun nää kierrot on nyt menny silleen, et kun täti tulee perjantaina, niin 1,5 vkoa siitä eteenpäin, kivut tuntuu tiistaina ja reilun parin viikon päästä perjantaina tulee taas täti. Vaikka eihän sitä ihan niin tarkasti voi muutaman kierron perustella sanoakaan, mut nää lääkekierrot aika pitkälti on menny ton kaavan mukaan. Viime lauantaina olin tyttöjen iltaa viettämässä ja aamuyöllä kotiutuessa sainmiehen sen verran hereille, et peitot heilu ja sit tänä aamuna taas. Mietinkin, et mun pitää varmaan juonia torstaillekin heiluttelut, kun mun mies inhoo säännöllistä jtp-systeemiä. Tulee liikaa tekemisen maku koko hommaan. Vaikka mun mielestä nyt hoitojen alettua pitäskin vähän tarkemmin koittaa ajoittaa...

No sepä siitä... Työt alkaa pikkuhiljaa kutsumaan...
 
Tupu
menkkapahoittelut Emmastiinalle. Heho, mulla otettiin se torvikoe röngtenhuoneessa ja samalla röngtenkuva, joten mies joutui odottamaan ulkopuolella. Simppatuloksia odoteltiin muistaakseni pari-kolme viikkoa.

ei tämä touhu kyllä parisuhteelle ihan helppoa ole. välillä täytyy kyllä pervoilla ja pupuilla ihan muuten vaan ja unohtaa ovislaskurit ym. :)
 
mammaliina
Minmie-------------13/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------29/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------5/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------6/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------4/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------13/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------13/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------8/26-28---------------13-------------Esikoinen

Heissan! En ole taaskaan käynyt täällä pariin viikkoon, joten nyt ajattelin tulla päivittelemään :) Luulen, että eilen oli ovulaatio, ehkä, varma en ole, mut saattaa olla et tääki kierto on vaan sen 26 päivää.. niinku edellinenki oli keskenmenosta laskettuna. Hirveesti en ole kerennyt onneks raskautumisesta stressaamaan, mut heti tuli kyllä sellanen olo kun tänään ollut sellanen "kuivapäivä", et jos eilen oikeesti oli se ovis, niin ei varmasti oo tärpänny, koska ei eilen heiluteltu peittoja, toissapäivänä kyllä. Mut joo... saapi nähä.. :D
 
Minmie-79
Mä päätin olla seurailematta sitä ovista. Eli en oo testaillut. Peitot on heilunu aika ohtuulliseen tahtiin, ehkä periaatteessa jopa vähän liian usein, mut parempi sekin, kun liian harvoin.
Mammaliina, luulen, et jos sulla eilen oli ovulaatio, et on jopa parempi, et teidän peitot heilu toissapäivänä kun eilen.
Mulla oli ne kivut sillon tiistaina ja luulen, et ne on sellasia ennakoivia kipuja, eli ei vielä sillon ovuloinu vaan tässä nyt sit sen jälkeen. Kohta voi sit alottaakin piinailut...
 
heho
To 2/2

Minmie-------------14/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------30/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------6/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------7/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------5/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------14/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------14/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------9/26-28---------------13-------------Esikoinen

Veret on otettu, putket tutkitaan ensi maanantaina. Miesta ei paasteteta huoneeseen sateilyvaaran takia. Saadan vissiin miehen simppatulokset tanaan. Jannittaa. Varsinkin miestani, han on yrittanyt soitella laakarille vahan valia saadakseen tulokset. Noh- ainakin tiedetaan missa mennaan jos ei tule hyvia uutisia. Vahan mietityttaa miten mies asian ottais...
Muuten ei kummempia. Ensiviikolla on sitten hyvat paivat, alkavat putkitutkimuksen jalkeen.
Tsemppia!
 
Liplap
Pe 3/2
Minmie-------------15/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------31/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------7/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------8/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------6/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------15/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------15/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------10/26-28---------------13-------------Esikoinen

Tänään minulla oli tutkimuspäivä ja myös verikokeiden tulokset tulivat. Kaikki veriarvot (FSH, TSH PRL) vaikuttivat onneksi olevan kunnossa ja putket auki. Viime kierrossa loppukierto oli turhan lyhyt eli sitä nyt seurataan oliko poikkeus vai vaatisiko tukea..
Ovis näytti olevan tulossa ihan näinä päivinä eli nyt on tiedossa sänkypuuhia ihan lääkärin määräyksestä :).

Tuo on ilmeiseti hieman erilainen aukiolotutkimus, johon Heho on menossa jos on säteilyvaara? Minulla kuten kai yleisemmin Suomessa aukioloa tutkittiin keittosuolaliuoksella ja ilmalla. Jos toteutus on kutakuinkin sama niin voin kannustukseksi sanoa, että kahden buranan jälkeen itse tutkimus ei tuntunut yhtään miltään. Lähinnä hämmensi kun koko ajan kysyttiin pärjäänkö ja tosiaan ei tuntunut missään. Jälkikäteen kyllä piti ottaa vielä burana kun sen verran alkoi jomottamaan.
 
heho
La 4/2
Minmie-------------16/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------32/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------8/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------9/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------7/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------16/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------16/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------11/26-28---------------13-------------Esikoinen

Heips. Ei ole vielakaan saatu miehen tuloksia... se on ihan stressista tasta asiasta ja ihan varma etta jotain vikaa on loytynyt. Eikai auta kun odottaa..
Joo- taalla ne myos ultraa samaan aikaan kun putket katotaan ja kayttaa jotain missa on sateilya... tieda sitten. Maanantaina meno.
Ne on varmistaneet jo 3 kertaa ettei saa olla petipuuhissa ilma ehkaisya ennen tata toimitusta. Mutta hyvat paivat alkaa heti toimituksen jalkeen etta laittetaan sitten tuulemaan ; )
Otan myos buranat mukaan.
 
lele86
Su 5.2

Minmie-------------17/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------3/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------9/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------10/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------8/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------17/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------17/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------12/26-28---------------13-------------Esikoinen
 
Minmie-79
Eikös tuolla joku muukin sanonu, et samalla oli otettu röntgeniä, Tupu? Ehkä sen vuoks se säteilyvaara... Mulle tuo tutkimus tehtiin ihan vaan ultraten ja samoin kun liplapilla keittosuolaliosta ja ilmaa käyttäen.

Nyt alko vähän jänskättää, kun "vika" kierto ennen kun pitäs taas varailla aikaa.
 
Tupu
Juu, kyllä vaan löytyy alapäästá hieno röngten kuva, jonka vien tiistaina lääkärille ihmeteltäväksi :)

Mitäs teillä Minmie on seuraavaksi edessä? Jatkatko vielä niillä femareilla? Toivotaan toki ettei tarvitse varailla uutta aikaa !
 
Minmie
Mä en oikeen tiiä, et mitä sit jos nytkään ei osu. Oli lääkärin kanssa puhe, et helmi-maaliskuun vaihteessa varailen aikaa jos ei oo mitään tapahtunut. Tarkotushan olis siis katella jatkoa. Mun mielestä lääkäri puhuikin jo jossain välissä mahdollisesti inssistä. Mut en tiiä, et suunnittelikohan se lääkäri jotain välikiertoa vai pitäskö mun jatkaa niillä femareilla, et jos siihen inssiin mennään, niin päästään samantien, seuraavasta kierrosta tekemään... En tiä, voi tietty olla, et asetan itelleni liikaa paineita tähän kiertoon just näistä syistä. Ja sit kun stressaan liikaa, ni ei ainakaan tärppää...
 
heho
Ny on sitten saatu tiedot ja sanotaanko nain etta ei ihme ettei olla tultu raskaaksi. Kun sataa niin sataa sitten kaatamalla. Nain taalla tanaan:
Miehen simpat, muut arvot/maarat kohdallaan paitsi juuri se laatu. Vain 2%. Normi on kuulemma 14%. Eli ei hyva. Omasta veritesteista kai otettiin joki uusi testi (AMH) missa katsotaan ovulaation/ munasarjojen jotain toimintaa ja se oli alhainen. Tama tarkoittaa sita etta ovikseni ei joko aina tapahdu tai kaikki munikset ei ole hyvia (ikani on tassa kai syyna).
Sitten viela kaupanpaalle. Vasen putki on tukossa. hahaha. Naurattais jos asia ei olis niin vakava.
Etta silleen. Spesialistille meno. Puhumme asiasta miehen kanssa tana iltana ja katsotaan mita tehdaan.
Kuulemma voimme tulla raskaaksi mutta meidan tilanteesta karsivilla aina kestaa kauemmin raskautua ja meillahan tuota aikaa ei ole. Varsinkin nyt kun ika nakyy jo muniksissa.
Itse mietin etta jos unohdetaan hoidot suorilta ja lahdetaan adoptiojonoon nyt jo. Katsotaan mita mieheni tuumaa.
Olo on turta mutta jollain tavoin olemme kumpikin myos helpottuneita. Vika on loytynyt ja nyt ainakin tiedetaan eika tarvitse toivoa joka kuukausi.
huh huh.
: (
 
Minmie
Heho, jos tossa simppatestissä oli kyse laadusta=siittiöiden muodosta, niin WHO:n suositus on 4%, eikä 14%. Meilläkin oli miehellä kaikki muu ihan ok, mutta just siittiöiden muoto/laatu myös ton 2%. Ja lausunto tosta oli, et Saattaa olla heikentynyt hedelmöityskyky. Ite olin aika kauhuissani tosta asiasta, kunnes lääkäri piirsi mulle selitystä... Ns täydellinen siittiö on päästään aika puikula ja sen kärki on vähän terävä ja häntä pitää olla tietyn mittainen. Ja näitä on siis se 2%. Lopuilla on joko liian lyhyt häntä taikka liian pyöreä pää. Liian lyhythäntäiset ei useinkaan pääse perille asti ja se terävä pää on sitä varten, et siittiö pääsee paremmin murtautumaan sen munasolun läpi. Pyöreä pää on tietysti huonompi siihen hommaan. Mä kun jo kuvittelin kakspäisiä siittiöitä ym tohon kategoriaan. Tietysti se siittiö erittää myös jotain entsyymiä päästäkseen sinne munasolun sisään, mut muotokin oli tärkeä. Et jos puhutaan samasta asiasta, niin ei tilanne ihan niin paha ole. Varmaan ton pystyy tarkistaa jostain WHO:n nettisivuilta...
Ja jos sulla on toinen torvi tukossa, niin onhan sulla vielä toinen. Ja ovulaatio saadaan lääkkeillä aikaan, niin minullakin. Kierron 2-6 päivä 1kpl femar-tabletteja ja avot, jo on ovulaatio... Enkä oikeesti jaksa uskoa, et sun ikä on loppuviimeks niin iso tekijä, mitä pelkäät. Meidän töistä jäi kesällä äitiyslomalle yks 40-v nainen joka oli vahingossa raskautunut. Sanotaan, et 35 on sellai kynnys ikä, jolloin hedelmällisyys ratkaisevasti heikkenee, mutta sulla se ei oo niin kaukana takanapäin, etteikö sitä vois todella lääkkeillä ohjailla.

Älä vielä heitä pyyhettä kehään!
 
Heho
Kiitos Minmie tsemppauksesta!! Tuli tarpeeseen!! Kiitos kiitos.
Joo, se laakarini kylla sanoi etta 14% mutta olen itsekin lukenut etta 4% on nykyaan normaali.
Puhuimme eilen ja mies haluaa kayda IUI't lapi. Eli kun laakarini soittaa mulle putkitulokset ( jotka tiedan koska toinen laakari jo kertoi) soitan ajan spesialistille ja siita se lahtee. Itsea pelottaa nyt koko homma. Tama on ollut nin raskasta etta mitas jos raskaudutaan eika asiat menekaan hyvin ja tulee esim keskenmeno? Jaksanko edes sellaista?
Noh- spesialisti kertoo mita tehdaan ja siita lahdetaan.
Ps. Se putkitutkimus ei sattunut yhtaan, mutta olin kylla ottanut ibuprofeenia.

Eilen oli vaikea paiva mutta eikohan se tasta. Tsemppia muille!!!!
 
Tupu
heho, pahoittelut uutisista, mutta eihän tuo teidän tilanne nyt vallan toivoton kuitenkaan ole. ymmärrän kyllä kantasi hoitoon lähdöstä, varsinkin raskaimmista sellaisista. itse olen välillä miettinyt - ketáän tai mitään päätöksiä tuomitsematta, että kai siihen joku "syy" on jos ei luomusti raskaudu.. ja mitä jos yrittáákin ns. väkisin ja sitten tuleekin esim vakavasti sairas lapsi, keskenmenoja tms. olisiko sitten parempi jäädä ilman lasta? onko nämä nyt ihan kauheita ajatuksia? eikai täällá keskustelussa mitään tabuja kuitenkaan ole?

sitten omaa napaa. aamulla kävin viemässä putkituloksen lääkärin ihmeteltáväksi. totesi, että minun osaltani testit on nyt tässä. mitáän ei ole löytynyt, vaikka välillä en oikein ota sitä uskoakseni. helpompi olo olisi jos minussakin olisi jotain vikaa, kai..

nyt sitten odotellaan ihan rauhassa ainakin kesáän asti ja katsotaan onko siitá miehen kiveskohjuleikkauksesta ollut mitáän hyötyä. sitten katsotaan jatkoa. IUI:n olisin itse kyllá valmis menemään, mutta rajummat koeputkijutut kyllä vähän hirvittää. eipá meillä sellaisiin olisi säästöjäkään. jokatapauksessa muutama kk kierto tarvitaan lisää niille ajatuksille. ja adoptiokortti pysyy hihassa :)

kiitos teille kaikille ja iso virtuaalihali sinne bittiavaruuteen :) tsemppiä! eikä luovuteta!
 
Minmie-79
Sitä vartenhan täällä ollaan. Meillähän on aika lailla sama tilanne,paitsi sitä tukkeutunutta putkea. Mulle lääkäri sanoi iästä, että se on vielä mun puolella, vaikka mullakin siis jo 32,5 (huomaa puolikas;)). Mutta mulla monirakkulaiset munasarjat, eli kasvattavat liian monia munarakkuloita, että sieltä joku yksittäinen vois kasvaa tarpeeksi. Tai kai joskus silloin tällöin voi vahingossa joku kasvaakin. Tuon lisäks kyseinen ongelma aiheuttaa myös sen, et ne munasarjat tuottaa liikaa testosteronia joka vaikeuttaa entisestään raskautumista. (Oireina voi esim olla liiallista karvankasvua ja ylipainon pudotuksen vaikeutumista jne)
Mulla kyseistä ongelmaa hoidetaan niillä metforem-lääkkeillä (diapetes-lääke) jonka pitäisi siis vaikuttaa siihen testosteronin tuotantoon insuliinin kautta tai jotain, en oo ees ite ihan varma ja sit niillä femareilla kypsytellään niitä yksittäisiä munasoluja, että se ovis pääsis tapahtumaan. Siittiöiden laadulle kun ei oikeen mitään ole tehtävissä...
Jos ei meillä nyt tässä kierrossa tärppää, veikkaan, et seuraava askel ois inssi. Spermat pesuun ja ne valioyksilöt oikeeseen aikaan hollille...
 
Liplap
Tsemppiä Heho! Ei nuo tulokset tosiaan ole niin huonot kun ensikuulemalta vaikuttaa. Niissä simppatuloksissa kannattaa muistaa, että ne ovat prosenttimääriä ja hedelmöittymiseen tarvitaan vain yksi valioyksilö. Jos siis siittiöiden määrä on ok niin ei ole niin paha jos normaalimuotoisia on vähemmän kun määrällisesti niitä normaaleja on kuitenkin käytännössä paljon. Sen sijaan jos myös siittiöiden määrä on vähäinen niin tuloksella on enemmän merkitystä negatiivisessa mielessä. Teillähän oli siittiöiden määrä normaali eli siksi vaikutus ei ole niin merkittävä.

Mukava kuulla, että joku muukin miettii onko hoidot oikeutettuja vai voiko seurauksena olla lisäongelmia joko keskenmenoina tai sitten vielä pahempaa eli itse lapselle. IUI tuntuu omasta näkökulmasta enemmän vaan luonnon avittamiselta ja mahdollisen luonnollisen prosessin nopeuttamiselta eli se ei ole niin ongelma, mutta IVF vähän hirvittää.

Vähän aiheen ulkopuolta, mutta olin aiemmin ajatellut että haluaisin mahdollisesti raskauduttuani tehdä tutkimukset mahdollisten vakavien kromosomihäiriöiden varalta. Nyt jos tässä lopulta raskaudutaan en enää tiedä uskaltaisinko siihen lähteä, kun niissä on pieni keskenmenoriski.
 
Minmie-79
Ke 8.2

Minmie-------------20/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------6/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------12/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------13/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------11/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------20/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------20/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/26-28---------------13-------------Esikoinen


Täällähän alkaa monilla olee peitonheilutuspäivät... Ja jos tauolla oleva Lele jätetään pois laskuista, niin meillä muilla alkaa olla piinaviikko käsillä.
 
heho
Heissan kaikki!
Joo meillakin hyvat paivat alkavat tanaan, mietin etta pitaisko meidan menna enemmankin tasma yrityksella kaikkien naiden ongelmien kanssa? Onkos teilla tietoa/ ideoita etta miten kantsis?
Kiitos teille kaikille hirveesti tsempityksesta, positiivisuus alkaa jo palailla (mutta niinhan se aina tahan aikaan kuukaudesta ; ).
Liplap and Tupu- olen ihan samoja ajatuksia pyoritellyt mielessani... mitas jos saamme keskenmenon tai vammautuneen lapsen kaiken taman jalkeen? Eihan elamassa mikaan ole varmaa, vaikkei olis mitaan vikaa pariskunnassa... mutta pistaa miettimaan kuitenkin.
Odottelen etta gyne soittaa mulle putken tukoksesta... se varmaan ajattelee etta voi ei, tamakin viela, miten taman nyt kertoo. Mutta sen jalkeen kun han soittaa, teen ensiviikolla ajanvarauksen spesialistille. Nyt loppuviikko ja viikonloppu otetaan rennosti ja turhia murheilematta. Mieheni on ollut lutunen, han vaittaa etta saisi paremman tuloksen jos menisi uudestaan ja on paattanyt ihan itsepaisyydellaan korjata simppojensa laadun- hahah. Olen yrittanyt vahan valaista mutta saakoon spesialisti sitten kertoa karheahkon totuuden. Eihan mikaan ole mahdotonta ja voimme tietenkin tulla spontaanisesti raskaaksi (sita gynekin sanoi) mutta jotenkin en enaa jaksa uskoa. Mutta loppukesasta viimeistaan pitaisi meidan olla siina pisteessa etta paatetaan 'plajaytetaanko' adaoptikortti heti poydalle. Mieheni sanoi ettei ole ihan viela valmis adoptioon, pyysi 1 vuotta viela kokeilua. Eihan siina mitaan , mutta taalla adoptiossa menee 2vuotta joten sitten alkaa jo tuo 40 tulemaa lahelle...
 
Tupu
minä ainakin olen ihan täsmäiskufani sen jálkeen kun Klaava sillä raskautui jonkin aikaa sitten . en ole kyllä pitkään aikaan tikutellut ovista, mutta yleensä 14-15 päiván kieppeille ajoitetaan muutaman päiván vanha "pommi" :)
 
Pampula
Huomenet kaikille. Täällä alkaa kohta jo olla käsillä ihan kiinnostavat päivät. Kaikenlaisia oireita on, mutta enpä niihin nyt takerru kun olen nyt syönyt kokeeksi noita Lugesteroneja ja niiden sivuvaikutuksethan ovat samoja kuin raskausoireet. Toisaalta aika hyvä juttu, niin on pysynyt mieli tyynempänä tällä kertaa.
 
Pampula
Ja tässä päivitettynä tämän päivän tilanne:
To 9.2.

Minmie-------------21/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------7/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------13/27-------------------18-------------Esikoinen
Emmastiina-------14/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------12/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------21/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------21/29--------------------5------------Pikkukakkonen
Liplap--------------16/26-28---------------13-------------Esikoinen
 

Yhteistyössä