Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Minmie-79
Onnea vuodelle 2012 kaikille plussanneille odotukseen ja meille muille odotuksen odotukseen! (Toivotavasti ei tarttis enää kauaa odottaa...)

Ilman teitä olis olis taas tääkin vuosi ollu paljon kurjempi.
Kiitos!
 
mammaliina
Heipä hei!

tulen nyt tänne sekaanne vaikka tässä kuussa emme vielä yritäkkään. Sain keskenmenon viikko sitten joulupäivänä, viikkoja oli kasassa 6+3.. vieläkin olen sekaisin ja surullinen tuosta..

Toinen lapsi kuitenkin olisi toiveissa.. Lääkäri sanoi että ensimmäiset menkat pitää odottaa ennen uutta yritystä, eikä siis ole mitään hajua millon ne alkaa.. Nyt jo keskenmenon vuoto loppunut, eilen loppui, joten nyt yritän harjoituksen vuoksi vähän tarkkailla kiertoa.

Olo on ollut todella apea, mutta toivottavasti piristyn tästä. Tammikuu tulee olemaan maailman pisin kuukaus, kun emme saa edes yrittää... :(
 
Mumma82
Tervetuloa mammaliina, ja syvät pahoittelut kokemasi johdosta! :(
Tiedän hyvin tunteen, nimittäin itse koin keskenmenon syyskuussa 11+3 -ultrassa, ja siellä sitten selvisi että pikkuinen oli kuollut jo viikolla 5-6... Se oli meille suuri järkytys! :/

Nyt olen kuitenkin jälleen onnellisesti raskaana - pelonsekaisin tuntein tosin..

Itsellä meni 6 viikkoa ekoihin km:n jälkeisiin menkkoihin.. ja seuraavia ei sitten enää tullutkaan! ;)

Oletteko pitkään yrittäneet? Meillä meni ensimmäiseen tärppii muistaakseni 8 kiertoa, ja nyt toisen kerra kävi sitten yllättävänkin nopeasti! Esikoinen meillä kyseessä, joten meiltä vedettiin kyllä matto samantien alta kun aloitettiin tuolla tavalla keskenmenolla.. Noh, kyllä kai tämä tästä! :)

Kirjoittelen myös tuolla "KM:n jälkeen plussaavat"-ketjussa, jos kiinnostaa kurkata myös sinne. Siellä on meitä kohtalotovereita.

Ihanaista alkanutta uutta vuotta kaikille!

Mumma 7+3(?)
 
mammaliina
Hei mumma82!

ja kiitos tuestasi! Eiköhän tästä keskenmenosta jotenkin yli aina pääse, toiveena olis kuitenkin että uusi raskaus alkaisi mahd pian, ja kyllä harmittaa kun joutuu nyt odottelemaan.

No tällä kertaa kävi niin hyvin, että tärppäsi ekalla yrittämällä. Mä jo ajattelin, että ei tää voi käydä niin helposti, ja eihän se sitten käynytkään.. liekkö joku karman laki tai vastaavaa, kun oon aina kironnu niitä jotka onnistuu ekalla yrittämällä. Esikoistakin yritettiin tosin vaan 4 kk, eli suht nopeesti kävi tärppi sillonkin.

Pelottaa vaan, että saan toisen keskenmenon, tai että en enää onnistukkaan tulemaan raskaaksi. ja mulla on kaikenlisäks synnynnäinen sydänvika, ja leikkaus voi tulla eteen koska vaan. Ja jos niin käy, vauvahaaveet jää sit pois pitkäks aikaa, tai jopa kokonaan...
 
Cheycel
Tänne taasen palailen, kun viimeisimmästä menetyksestä selviän.. Eilen alkoi aivan puskista vuoto 11+3 vkolla ja tänään ultrassa todettu keskeytynyt keskenmeno 8+2. Raskausoireita oli ihan loppuun saakka, eilen aamulla vielä oksensin ja kaikki klassiset oireet oli heti alusta saakka. Jos maaliskuun tapahtumista jäi mieleen, että menen varhaisultraan heti, kun mahdollista varmistamaan, että raskaus on oikeassa paikassa niin nyt tuntuu siltä, että jos vielä onnistutaan saamaan raskaus alulle niin en kyllä malta odottaa np-ultraan. Tuntuu pahalta, että olen 3 vkoa kantanut kuollutta sikiötä sisälläni, "kärsinyt" raskausoireista ja haaveillut kesävauvasta. Ehkä vähän ajan kuluttua osaan alkaa ajattelemaan, että parempi kuitenkin menettää tässä vaiheessa, kun myöhemmin..

Keskiviikkona menen lääkkeelliseen tyhjennykseen ja toivon todella, että selviän siitä ilman komplikaatioita. Kohdunulkoisen kamalat tapahtumat ovat vielä niin tuoreina mielessä. Anteeksi oma napaisuus, mutta tämä jo hieman helpottaa, kun saa jakaa tuntemuksia näin. Taidan myös kirjoitella tuonne km:n jälkeen plussaavat ketjuun jahka olo hieman helpottaa.
 
Mumma82
Voih Cheycel! :( Olen todella pahoillani! :/
Itsellähän kanssa selvisi juuri 11+3 -utrassa syyskuussa, että sikiö oli kuollut monta viikkoa aikaisemmin.. Ja se oli rankkaa aikaa sen jälkeen! :(
Voin siis todellakin sanoa tietäväni tunteen. Tule ihmeessä kirjoittelemaan KM:n jälkeen plussaavat- ketjuun. Siellä me kohtalotoverit olemme..

Mutta jostain luin, että jotain noinkin pientä (kuollut alkio tai sikiö) saa ja PITÄÄ surra, ja sen alleviivaan täysin! Voimahalaukset sinne!

Itse pelkään kanssa koko ajan että jotain käy tässäkin raskaudessa. Vaikka syke jo nähtiin 22.12. varhaisultrasa, niin koko ajan tiedostaa, että vielä ei olla turvassa.. :S

Mammaliinalle tsemppiä "piinakuukauteen". Tosin mulle ne kyllä sanoivat sairaalassa, että ei tarvitse varoa (käyttää ehkäisyä), vaikka olisi kuulemma hyvä odottaa seuraaviin menkkoihin.
Ei siis ole maailmanloppu vaikka tärppäisikin ennen sitä. Silloin on vain vaikea laskea raskauden kesto, kun ei ole tietoa menkoista.
Sitä raskautuu uudestaan sitten kun kroppa on siihen jälleen valmis. ..ja helpostihan olet aikaisemminkin tullut raskaaksi, joten ei huolta! :)
 
mammaliina
Cheycel: suuret pahoittelut menetyksestäsi!!!!! voin vaan kuvitella kuinka pahalta tuntuu :( voimahali sinulle!!!

Nii, hyvä jos se ei oo maailmanloppu, koska olishan se kiva jo yrittää tässä kuussa.. tai ei me missään vaiheessa aijota silleen "yrittämällä yrittää" kunhan just vaan jätetään ehkäsyt pois :) Mietin vaan miks se mun lääkäri oli jotenki niin ehdoton siitä, että pitää odottaa ne yhdet menkat.. Oli joku virolainen tms. ei puhunut suomee kauheen hyvin, mut oli niin jyrkkänä siitä, että nyt ei saa vielä yrittää..

Tosin mulla on nyt antibioottikuurit menossa.. tämän viikon vielä kestää. En tiedä oikein sitäkään, miks se ne mulle määräs, kun tulehdusarvot oli normaalit, eikä ollu mitään tulehduksen oireita. No mut syödään se nyt sitten, nii eipähän ainakaan tule mitään tulehduksia.. :) Miten musta tuntuu että kaikki lääkärit (varsinkaan täällä päin) ei oo kovinkaan ammattitaitosia.. toivon vaan että kun se ultras sen kohdun, että se oli OIKEESTI tyhjä ja että siellä OIKEESTI on kaikki kunnossa.. :)

no jospa nämä päivät menis nopeesti, onneks on tuo esikoinen, joka pitää suht kiireisenä.. poika on 10 kk vanha :D ei siinä paljon kerkee raskautumista ajattelemaan kokoaikaa, joka on tietysti hyväkin, ettei tule stressiä.

Mietin sitä, että pääseekö sinne varhaisultraan aina, jos on keskenmeno takana? itse haluaisin nimittäin kyllä mahdollisessa tulevassa raskaudessa mennä sinne varhaisultraan..
 
Mumma82
mammaliina:
Lääkäreillä on tuosta vähän eri mielipiteet. Jotkut on ehdottomia siinä että ei saisi missään nimessä yrittää ennen ekoja menkkoja, ja jotkut just sanoo että ei tarvitse käyttää ehkäisyä ja voi elää normaalisti, kunhan odottaa että vuodot loppuvat. Hmm... ota noista sitten selvää.. :p

Jotta saisi lähetteen varhaisultraan, pitää ymmärtääkseni olla monta keskenmenoa takana.
Minä kävin ihan omakustanteisesti yksityisellä ultrassa. Maksoi mulla 90 EUR, mutta hinta vaihtelee paikan ja lääkärin mukaan.
Ei sitä ihan joka viikko viitsi tuhlata tuota rahaa, mutta toihan se vähän mielenrauhaa kun näki pienen sykkeen :)
Mutta HUOM, jotta syke varmasti näkyisi ultrassa, pitäisi olla 7. viikolla. Olisiko ollut 6+2 vai jopa 6+5? Eli sitä aikaisemmassa vaiheessa on melko turha käydä ultrassa.

Missäpäin asut? Meinaan, itse kävin Helsingissä, Femedassa. Kannattaa googlata missä pääsee varhaisultraan teidän paikkakunnalla.
 
mammaliina
Mä asun täällä Joensuun seudulla, täälläkin pari yksityistä lääkärikeskusta on. Sit varaan kyllä ajan sinne yksityiselle varhaisultraan, vaikka aika hintava onkin, mut pakko saada mielenrauha, jos seuraava raskaus edes etenee noille viikoille.

Nii, ei tosta ota selvää tosiaan, mut ajateltiin nyt pitää se yritystauko, nii eipähän tule sanomista :) Ja eiköhän se aika nopeesti mene, tänne käyn ahkeraan kirjottelemassa :)
 
muumimamma
Heissan taas..

täällä olen pohtinut sitä, että kuinka nopeasti raskaus oireet häviää keskenmenon jälkeen? Mulla ei nimittäin vielkään tunnu olevan hävinny, tissit on sairaan kipeet ja vessassa saa ravata kokoajan.. ja oksentamaan melkein jouduin viimeyönä, kun poika herätteli siinä 2 aikaan. Ajattelin et johtuisko siitä, et laskee se raskaushormoonin määrä? on tää kyllä kamalaa, kun ei ees oo raskaana mut oireita on vielki.. :(

et kertokaa muut miten pitkään on oireet jatkunu, koska ite en tiiä onko tää normaalia, vai onko tää kroppa nyt vaan ihan sekasin... tiiä taas tuleeko menkat suunnilleen ikinä, kun tällästä on.
 
Mumma82
Mullahan kuoli sikiö (tai alkio oikeastaan) jo 5-6 viikolla, ja oireet alkoivat vasta 6+5 ja jatkuivat aina 10. viikolle asti, ja 11+3 ultrassa tosiaan selvisi tuo keskeytynyt keskenmeno.. joten vaikea sanoa... :/ Varmaan tapauskohtaista tämäkin.
 
mammaliina
niin totta.. mut mietin kun jossain sanottiin et raskaushormoonimäärän pitäs olla sillon jo normaali, kun keskemenon vuoto loppuu. Voi olla että on jotain muita oireita nämä mun...

En tiedä teenkö nyt virheen, sillä ajattelin että tilaan netistä ovulaatiotestejä. Ihan vaan, et saisin tässä kuussa kokeiltua, millon on ovulaatio, niin ei tarvii sokkona odotella niitä menkkoja. Muuten en kyllä uskalla käyttää, oon niin vainoharhanen, kun ekaa lasta yrittäessä käytin niitä sen 3 kk, ja ei tärpänny, ja heti kun lopetin niiden käytön, nii olinki raskaana. :)

huoh, päivät menee niin hitaasti... vielä varmasti monta viikkoa menkkoihin, joita en edes haluaisi tulevan, mut kai se on vaan annettava tulla. Miks just mulle sattuikin lääkäri joka ehdottomasti kiels yrittämästä ennen ekoja menkkoja, kun oon lukenu että monille ei oo mitään sellasta edes sanottu. Eräs kaverinikin sanoi että ei hänelle sillon mitään tollasta sanottu.. prkl! :D
 
mammaliina
niin totta.. mut mietin kun jossain sanottiin et raskaushormoonimäärän pitäs olla sillon jo normaali, kun keskemenon vuoto loppuu. Voi olla että on jotain muita oireita nämä mun...

En tiedä teenkö nyt virheen, sillä ajattelin että tilaan netistä ovulaatiotestejä. Ihan vaan, et saisin tässä kuussa kokeiltua, millon on ovulaatio, niin ei tarvii sokkona odotella niitä menkkoja. Muuten en kyllä uskalla käyttää, oon niin vainoharhanen, kun ekaa lasta yrittäessä käytin niitä sen 3 kk, ja ei tärpänny, ja heti kun lopetin niiden käytön, nii olinki raskaana. :)

huoh, päivät menee niin hitaasti... vielä varmasti monta viikkoa menkkoihin, joita en edes haluaisi tulevan, mut kai se on vaan annettava tulla. Miks just mulle sattuikin lääkäri joka ehdottomasti kiels yrittämästä ennen ekoja menkkoja, kun oon lukenu että monille ei oo mitään sellasta edes sanottu. Eräs kaverinikin sanoi että ei hänelle sillon mitään tollasta sanottu.. prkl! :D
 
lele86
Ti 3.1

Minmie------------12/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------1/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------32/27------------------16-------------Esikoinen
Emmastiina--------32/30-32----------------3--------------Esikoinen
 
Tupu
Minmie------------12/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------1/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------5/27------------------17-------------Esikoinen
Emmastiina--------32/30-32----------------3--------------Esikoinen

Kiitos lele listan páivityksestä!
 
Minmie-79
To 5.1.

Minmie------------14/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------3/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------7/27------------------17-------------Esikoinen
Emmastiina--------34/30-32----------------3--------------Esikoinen



Voi itku Cheycel! Toi on niin epäreilua ja inhottavaa. En tiedä auttaako yhtään ajatella, mutta itsellä toimi silloin kauan sitten, kun oli se km, vaikkakin varhainen, ajutus siitä, että km on luonnon tapa karsia pois ne joille tämä elämä olisi liikaa. Jokatapauksessa paljon Voimia! Samoin myös mammaliinalle ja tervetuloa joukkoon...

Mä oon taas vähän epätoivoisenakin koittanu tikutella ovista tässä tällä viikolla. Aika heikolta toistaseks näyttää... No vielä on viikkoa jäljellä... Eilen tuli taas ihan järkyttävät kivut vasemmalle puolelle alavatsaa. Töissäkin asiakkaat kyseli, et mikä on hätänä kun puuskuttelin pisteelläni odottaen särkylääkkeen alkavan vaikuttaa. Jos ne kivut oli ovikseen liittyviä, niin alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa siltä, et mä ovuloin vaan vasemmalta puolelta. Nyt ois jo kolmas kesrta putkeen niin. Viime kierrossakin oli yhtenä iltana tollai järkky kipu tuolla vasemmalla puolella, oisko ollu kp14.
 
mammaliina
moikkamoi!

mulla olis täällä taas yks pulma, johon pyytäisin nyt apua :)

Eli tilasin noita ovistestejä, että tietäisin millon ovuloin tässä kierrossa, kun en tiedä mistä laskea sitä, kun tuo km tosissaan tapahtui 25.12. NO, jos nyt lasketaan tosta km:stä, niin tänään olis kp 12, ja tein ovulaatiotestin, ja oli tosi lähellä positiivista, et voi olla et sen mukaan tässä 2 päivän sisääs ovuloisin. (joka siis on ihan mahdollista, mulla kierto 28 pvä) MUTTA, sit ajattelin että teen raskaustestin vielä, et jos sitä raskaushormoonia onkin vielä elimistössä, niin siihenkin tuli vielä tosi haalea plussa. Eli siis eihän sen pitäs olla mahdollista, että ovuloin, jos sitä raskaushormoonia on vielä veressä? Eli siis ei varmaan voi luottaa tohon ovulaatiotestin tulokseen vai?

huoh, on tämä hankalaa. Ainoa, minkä nyt haluaisin saada selville on ovulaation ajankohta, mutta sekin taitaa olla ihan mahdotonta. Liman erityskin on kyllä lisääntynyt nyt viimepäivinä, et senkin mukaan ovulaatio voisi olla lähipäivinä, mutta ääh... :)
 
titi-uu
Pahoittelut Cheycell täältäkin ja suurensuuri halaus sinne.. :/ elämässä tapahtuu asioita, joiden syitä me voimme vain arvailla ja joiden kulkuun emme voi itse vaikuttaa. Luonto on mutkikas, rakentunut omalla tavallaan ja niin hienosti, että toisinaan se purkaa, mutta usein myös rakentaa ja korjaa itse itseään: toivon siis kovasti eheytymistä ja korjautumista teille ja samalla myös kaikille muille, joiden elämässä asuu suru.

Kaikille tsemppiä yritykseen, minä aina toisinaan käyn kurkistelemassa kuulumisia, vaikka en nyt aktiivisesti kirjoitakaan. Ehkäpä palaan tuossa kevään korvilla joukkoon, kun aurinko kulkee pidemmän matkan taivaankannella. Mukavaa alkanutta vuotta kaikille, niin uusille kuin vanhoille haaveilijoille! Pidetään positiivisuus matkassa ja viipale onnea taskussa!

Pupunhuulia ++++++++++++++++++++++++++
 
Tupu
Minmie------------17/27-32---------------49--------------Pikkukakkonen
lele86--------------6/26-33---------------31--------------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------10/27------------------17-------------Esikoinen
Emmastiina--------10/30-32----------------4--------------Esikoinen
 
Klaava K. ekj
Voi suru, Cheycel! Paljon halauksia sinulle. Aika sanattomaksi vetää. Ei voi myötäelää mukana. Voimia suruunne. Pitäkää nyt huolta toinen toisestanne. Olimme hyvin samoilla viikoilla menossa, joten voin kuvitella miten pahalta tuo tuntuu. Halaus.

Tuo olikin yllättävä tieto minulle, että nuo raskausoireet jatkuvat noin vahvoina keskenmenosta huolimatta - tehden kurjuudesta vielä kurjempaa. Tsemppiä matkaan, samoin mammaliinalle.

Tupu, hormonitulokset siis hyvät, mainiota. Tsemppiä jatkotutkimuksiin ja onnea matkaan!

Emmastiinalla taitaa olla jännät päivät menossa, listan päivien mukaan - toivottavasti nyt tärppäsi!

Lele, Minmie ja muut: plussaonnea, ovistuulia, hyvää mieltä ja iloa!

Ulkona on ihanat lumiset säät ja pian aurinkokin alkaa taas valaisemaan päiviämme enemmän..Kohti kevättä jo melkein matkataan..

Hyvää alkanutta uutta vuotta ja plussatuulia teille kaikille!! ++++
 
Klaava k ekj
"Voi suru, Cheycel! Paljon halauksia sinulle. Aika sanattomaksi vetää. Ei voi myötäelää mukana. "

Eli piti kirjoittaa tietenkin että ei voi KUIN myötäelää mukana. Nyt kuulosti juuri päinvastaiselta kun yksi sana unohtui matkasta..

Uusi vuosi, sama pää...
 

Yhteistyössä