=) Vauvahaaveet 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johkuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laitan nyt tännekin tuon saman tekstin, kun tuonne odottajien puolelle. En jaksa kirjoittaa uudestaan samaa. Väsymys painaa hullun lailla, muttei jotenkin pysty menemään nukkumaan.

No, nyt se on ihan virallista, että mulla oli km :( Omin silmin näin kun "syntyi" se sikiöpussi ulos tuolta :( Kävin pissalla illalla ja nousin ylös normisti ja sillon tunsin, kun jotain valahti ulos... Pönttöön meni. Jäi siihen "sopivasti" reunalle paperiin kiinni, että noukkasin sen sieltä.. Pakko oli tarkistaa, että mikä sieltä tuli. Sellanen pienen kalan poikasen näköinen möntti :( Yhteensä kokoa ehkä 2,5-3 cm. Sikiöpussi varmaan tuosta noin 1cm ja loput varmaan istukan tms. alkua... Kamala tilanne. Kyllä mä sitä pyörittelin kädessäni paniikissa, että mitä tälle pitää tehdä. Ja miehellä näytin, kun tuli takasin paikan päälle (oltiin just anoppilassa tuolloin).. Molemmat itketty hullun lailla tämä ilta ja surtu mennyttä lapsemme alkua :(

Elämä on niiiiiiiiiiiiiiiiiin SAIRAAN epäreilua. MIKSI TÄLLASTA PITÄÄ TAPAHTUA?!?!?!?!

Paljon voimia Palleroiselle!! Kyyneleet lähestulkoot vierivät täälläkin. Muistan elävästi tuon kokemuksen, kun oikein virallisesti näet "sen" asianomaisen tulevan ulos jonka menetyksen vuoksi kärsii hirvittävää mielipahaa. En oikein osaa sanoa mitään lohduttavaa, ei sellaisia sanoja kai edes löydy. Ainoa minkä voin varmaksi sanoa, niin tiedän miten pahalta nyt tuntuu eikä auta vaikka kuinka lohduttaisi, että kyllä se siitä.

Sen verran valoa tunnelin päähän, että kyllä se oikeasti siitä - ajan kanssa - vaikkei tässä vaiheessa tuo tieto paljon sinua lohduta. Tuo kurja muisto ei mielestä haihdu koskaan, mutta surun kanssa oppii elämään. Ihan oikeasti. Ehkä nämä on nyt väärin valittuja sanoja, mutta haluan vain kertoa etten itsekään kuvitellut koskaan selviäväni siitä ensimmäisestäkään. Nythän on jo 4km takana (tai no 3 + 1 ku.) eli pettymyksiä riittää, ja kohta on vuosi mennyt viimesestä tärpistä. Ensimmäinen kerta oli kamalin ja sillon oli tosiaan kuitenkin 12 vkoa täynnä. Sen jälkeen on ongelmia tullut jo alkumetreillä eli tilanne on ollut melkein kuin pari viikkoa olisi ollu kuukautiset myöhässä. Tosin, itku on päässyt silloinkin kun kuitenkin tietää mitä on tapahtunut. =(

Tuli oikeasti tosi surullinen olo puolestasi. Ja anteeksi jos sanoin juuri niitä "vääriä" sanoja. En halunnut lisätä tuskaasi vaan pelkästään antaa pientä toivoa tulevasta. En ehkä osannut tehdä sitä oikein. Sure nyt rauhassa ja tulehan kertomaan kuulumisia kun kykenet. Voimia!!

Voi itku palleroinen =( mä en oikeastikaan tiedä mitä sanoa muuta kuin että oon niin älyttömän pahoillani teidän puolesta... Ei mitkään sanat riitä.

Voimia ja halauksia!!

Palleroinen: Mä en nyt muista kirjoittelitko jo tähän ketjuun silloin kun me yritettiin tätä toista lasta, mutta mullahan oli kans km (rv 12). Kauhea kokemushan tuo on ja suremiseen menee tietty oma aikansa (mikä on tietty yksilöllistä). Kuitenkin varmaan tuntuu hyvältä, että voitte miehen kanssa surra yhdessä ja hänkin on voinut näyttää tunteensa. Mullakin mies itki kun sain km:n. :( Mä en silloin ihan heti jaksanut ajatella uutta raskautta, mutta odotettiin kuitenkin yhdet menkat ja sitten tulinkin heti seuraavasta kierrosta raskaaksi (nyt rv 29). Jostain olen kans kuullut, että km:n jälkeen saattaakin tulla helpommin uudelleen raskaaksi. Mulle lääkäri kans sanoi sairaalassa, että itseään ei koskaan saa syyttää, koska mitään ei olis ollut tehtävissä. Jotakin oli mennyt pahasti pieleen. Lääkäri sanoi kanssa, että se että on saanut yhden km:n ei tarkoita sitä, että sais uuden. Km:t on tosi tavallisia (vaikkei kauheesti lohduta). Multa halit sulle ja yritä nyt keskittyä sellaisiin asioihin joista tykkäät. Toivotaan, että sulle kävis niin kuin mullekin kävi. <3

Plussaa toivon tietty teille muillekin +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Unohtui tossa aiemmin toivottaa Rookie takasin sorvin ääreen. =) Toivottavasti lomat olivat kuitenkin antoisat ja että tarmoa riittää taas, seuraavia lomia odotellessa.

Itselläni mennään jo kolmatta työviikkoa taas edellisen loman jäljiltä ja enää olisi 2 täyttä työpäivää... sitten reissuun pariksi viikoksi. =) Katsotaan jaksaako sieltä palata enää ollenkaan takaisin työn ääreen.

Heip taas,

Ikävä juttu kyllä tuo palleroisen km, mullakin on tosi paha mieli edelleen. Elämä on niin epäreilua... mutta kun vauvis kirjoitteli tuosta omasta tapauksestaan niin tuli munkin mieleen että yks parhaista kavereistani koki myös km pari vuotta sitten ja tuli sitten muistaakseni kans ei seuraavasta mutta tokasta kierrosta heti raskaaksi joka päätyi onnellisesti (hänellä on itse asiassa nyt jo KAKSI lasta!) :) hänelle oli myöskin lekuri sanonut että km vaikuttaa monesti positiivisesti hedelmällisyyteen, toivon mukaan näin on! Tällä hetkellä ei varmasti lohduta, mutta toivon mukaan nämä positiiviset ajatukset auttaa edes vähän...

(.) Mulla on ollut nyt pari viikkoa maha ihan outo, turvonnut ja oon juossut vessassa tiuhaan jne. Menkat on tulleet ajallaan kyllä, mutta fiilarit on jotain outoa kuitenkin. Pahoinvointia iltaisin ja kyljellään masuun vähän myös pistää välillä. Kyllähän tuo loman juopottelu ja syöpöttelykin on turvottanut mutta tuntuu vaan oudolle. Oon alkanu miettiin väkisinkin viimisen vko aikana että voisiko olla niin että oiskin raskaana vaikka menkat onkin tulleet..? Toinen mitä oon miettinyt on se, että näkyykö esim tuulimuna / kohdun ulkop. raskaus testissä kuten normaali raskaus...?

Anteeks oma napa näin heti linjoille palattua mutta en oikein tiedä parempaakaan paikkaa keneltä kysyä :)

Nyt pitää jatkaa taas, ihanaa hellepäivää kaikille! Jenny mä oon NIIN kade että sulla on taas loma!!!

-r-

Rookie..mä tekisin varmaan testin...mä olenkin vähän turhan kova testailemaan :) Milloinkahan tää testailuinto mulla laantuu?? Nytkin syyhyttäs vaikka ei TODELLAKAAN vielä kannata kun se ei luultavasti vielä näkyiskään siinä vaikka oisin raskaana.

Mulla oli pari päivää sitten vatsa kipeenä toiselta puolelta...pisti ikävästi pitkän aikaa, noin 1,5 vrk. Sen jälkeen oli vatsa kauttaaltaan kipeä mutta nyt ei sitten enää mitään. Kyllä tässä tulee kaikkia vaivoja vähän turhan paljon mietittyä kun luultavasti ovat vain ihan normaaleja juttuja, ainahan niitä on.

Saanen utsia teiltä pitempään tai lyhyemmän aikaa yrittäneiltä että miten usein te puuhastelette makkarin puolella?? Meillä se menee varmaan keskiarvoon 2 krt/vko...luulemani hedelmällisen ajan aikana koitetaan joka toinen päivä mutta kyllä sekin monesti pieleen menee kun kummallakin on aika paljon omia menoja ja viikonloppuja jossain tms. Ja jos ei todellakaan tee mieli niin ei sitä väkisin viiti. Mietin vaan että pitäisköhän sitä olla aktiivisempi?!

Susa kp25

Susa kyseli miten usein tulee puuhailtua makkarin puolella. Omasta puolesta voin sanoa, että meillä ei kovinkaan usein. Tässä 3,5 vuoden aikana on oppinut jo hyväksymään, ettei se vauva meille ainakaan tekemällä tule. Tulee mieleen sanonta "lapsia EI tehdä, ne saadaan - JOS saadaan". Tämä on meillä nykyään vallitseva ajatusmalli ja vaikka tokihan ovisaikana yritetään puuhailla enemmän, siltikin se monesti jää yhteen kertaan. Ei olla siis enää ikuisuuksiin juostu kello kaulassa koska se tuntuu tuottavan molemmille vain enemmän paineita.

Tokihan minä pupuilisin paljon useamminkin ihan luonnollisten halujen tiimoilta, mutta mies on meillä enemmänkin se jota seksi kiinnostaa harvemmin. Saan olla siis erittäin tyytyväinen jos edes kerran viikossa saan miehen kellistettyä punkkaan. ;) Vauvahaaveiden kannalta tämä hyvin harvoin puuhastelu ei tietty ole hyvä asia, mutta minkäs teet... ja riittää se yksikin kerta tärppiin jos onni on myötä. =/

Yks työaamu jäljellä...

Huomenta!

Susa, mä oon ajatellutkin että teen ens vko testin, tädin pitäis kurvata paikalle ti-ke, mutta aattelin lorauttaa tikkuun vaikka menkkaoireet tuliskin. Todennäkösesti mä taas kuvittelen näitä oireita, ja aattelin eka että oiskohan nuo oviskipuja (siis pistot masuun jne) mutta ovis ois pitäny mennä jo viikko sitten. Tosin kun on ollut lomalla niin voihan se olla että meni kiertokin vähän sekaisin... No, kuulostellaas :)

Puuhastelusta, se vähän vaihtelee... joskus saattaa olla viikkokin ettei tapahdu mitään makkarin puolella, mutta toisinaan voi olla varsin vilkasta :) Keskimäärin meilläkin on varmaan n 2 kertaa per viikko.

Pikkusen on hellekelit meillä nyt, eilen oli jopa tukalaa olla! Mutta en valita, en, sillä oon sellanen vilukissa että nyt nautin kun ei tarvi palella :) Meillä on mukavasti nyt pihalla projektia kun aitaa saa maalailla jne. Mä tykkään hirveesti heilua pensselin kans, mukavaa vaihtelua normaalityölle :)

Lopetan höpöttämisen kun mulla ei ole mitään oikeeta asiaakaan ;) Ihanaa päivää naiset ja plussapuhuria kaikille!!

- rookie -

Mä nautin täysillä näistä lämpimistä ilmoista. Työpäivän aikana koitan kerran-pari käydä arskaa moikkaamassa ja kyllähän sitä vielä työpäivän jälkeenkin ehtii nauttia keleistä. Eilen tuli ensimmäistä kertaa koko kesänä mieli uimaan..no, se jäi kun oli jo niin myöhä. Mutta tänään vois ehkä käydä kastamassa parivuotisen talviturkin :)

Susa kp26/26-33, eikä mitään "oireita" :/

Pikainen kurkkaus.. tulin juuri takaisin kotosuomeen, ja piti tulal katsomaan teidän kuulumisia.
Iso hali Palleroiselle!!! Toivon teille voimia, ja että suru jossain vaiheessa helpottaa <3

+++++++++ puhureita kaikille! Olette kovasti miun ajatuksissa..

Päivitän vähän tuota listaa omalta kohdaltani...

C81 26/32 Y05/07 km 03/06 => PLUSSA 14.6. :)
Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa,28/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Pullahiiri 80 27/28, Y 01/07 => PLUSSA 10.6. :)
Palleroinen 27/28, Y 11/06, km 08/07
Jenny78 28/27, Y 07/04
Lumitähti79, 27/31, Y 07/07
Lemon 26/28, Y 07/07

Mulla viedään nyt vikaa työpäivää näin ennen lomia. Palailen takaisin Suomen maalle vasta elokuun lopulla joten tähän ehtii nyt väliin pieni tauko kuulumisten kurkkimisen suhteen...

Omasta navasta sen verran, että kp on vissiin 14 tai mitä lie, tajusin äskettäin että mullahan iskee täti seuraavan kerran just loman lopulla... ettei siis mikään ihan kiva homma mutta parempi myöhään kuin kesken matkaa... =/ Tuntemukset on sitä luokkaa että tänään vois sitten olla oviksen aika, muttei olla kyllä yhtään pupuiltu. Alkuviikosta viimeks enkä eilenkään jaksanut ruinata. Että tällasta vauvayrittelyä meillä... ehkä tänään... ehkä ei. Ei kiinnosta just nyt kun on loma vaan mielessä. =)

Toivotan kaikille paljon plussaonnea, Palleroiselle voimia sekä kaikille teille aurinkoista ja iloista kesänjatkoa!

Ihanaa lomaa sulle, Jenny! Saa nähdä onko täällä mitään mullistavaa tapahtunut elokuun loppuun mennessä, toivotaan että jollekin ainakin :)

Mulla alkaa tuntua menkkaoireita vatsassa :(

Kiva kuulla sinusta, C!! Miten sulla menee?? Millanen olo?

Susa kp 27/26-33

Voi Palleroinen kovasti voimia teille!!! On se niin epistä!!!!

Juu meillä kanssa makkarissa aikas hiljaista. =) pari kolme kertaa kuussa + oviksen aikana kun halut on "normaalit"niinsit enemmän. En tiedä vaikuttaako mulla se endo noihin haluihin, mut tuntuu, et aina kivistää tai turvottaa jostain. Mutta onneksi seksi on hyvää silloin kun mies parka sitä saa! ;) No ei se kyllä onneksi valita.

Oikein paljon peukkuja jännääjille! Ja nauttikaa kaikki näistä ihanista keleistä..vielä keretään palellakkin!!

Jennylle hauskaa ja rentouttavaa lomaa!!!!!

Nuka

Palleroiselle oikein kovasti vomia! Olen todella pahoillani. *halaa*

Jennylle mukavaa ja aurinkoista lomaa!

Meillä on kans makkarin puolella nykyisin aika hiljaista. Molemmilta on menny halut, kun alussa oltiin liian innokkaita tässä vauvahommassa. Nyt yritetään tähätä tuohon ovisaikaan ja sillonkin se jää pariin kertaan. :( Olen huomannut itessä oudon jutun, että kun jätin pillerit pois niin mulla halut katos sekä en kostu enään niinkö ennen. Eikö se pitäs olla juts päinvastoin?!

Täti ei ole vielä tullut kylään ja nyt mennään kp29. :) Tuhrut sen verran vahvat, että viimistään lauantaina alkaa. Tämä tarkoittaa sitä, että minun ei tarvi muuttaa sitä aukkari aikaa. Huh!

Iloista viikonloppua kaikille!

Johkuna

Täytyy kirjoitella tänne välillä kuulumisia. Jännät hetket käsillä, sunnuntaina on kp 28 ja täti tulee aina tasan sinä päivänä. Kerran on tullut kp29.

Nyt siis menossa kp 25. On aivan outo olo. Olen kokenut raskausoireita ennekin, lähes jokaisesta kierrosta jo ennenkin kuin vauvalla oli "lupa" tulla. Nyt on kuitenkin aivan erilainen olo kun ennen. Toinen ehkäisemätön kierto siis meneillään.

Kuten jo aikaisemminkin kirjoittelin, keho on aivan kuuma, tai tuntuu siltä, lämpöä ei kuitenkaan ole. Erityisen kuumalta tuntuu kasvoista ja tuolta alhaalta. Alavatsassa on ollut pitkään tuntemuksia, kk kipuja ja ohimenevää päänsärkyä ym.Välillä tulee huimaava olo, joka ei jostain syystä huolestuta tullessaan yhtään. Yleensä menen aivan hysteeriseksi jos tunnen huimausoireita. On sellainen levollinen, seesteinen olo. Mahdollinen raskaana olo tai olemattomuus ei stressaa yhtään,
vaikka syytä olisi. Meillä on miehen kanssa vielä omat kodit ja työpaikat eri paikkakunnilla (alle 100 km välimatkaa). Olen hakenut mieheni paikkakunnalta töitä aikeissani muuttaa sinne asap. En kestä enää asua eri paikoissa hetkeäkään, mutta mikäli olisin raskaana, joutuisin tukalaan tilanteeseen joko valehdella/ jättää kertomatta työhaastattelussa raskaudestani tai mahd. joutua koeajan aikana/ jälkeen kilometritehtaalle kun huiputukseni käy ilmi.
Kahdessa paikassa olen jo käynyt haastattelussa ja olisin saanut kummankin työn, mutta eivät olleet sitä mitä ajattelin. Toista mietin vielä mutta luulen että annan ei kiitos- vastauksen.
Minulla on täällä hyvä, vakituinen työ, josta on sääli luopua. Jos olen raskaana, minunhan kannattaisi olla vielä tässä työssä äitiyslomaan saakka, mutta en pysty enää olla erossa miehestäni. Ja haluaisin kokea jokaisen raskauspäivän yhdessä. Olemme aina joitain öitä, monesti koko arkiviikonkin omissa kodeissamme:(
Tätä tarkoitin kun kerroin että järkevää olisi ollut odottaa lapsen yrittämistä ( tai antaa tulla jos on tullakseen- ) vielä muutaman kuukausi. Että löytäisin työn miehen kaupungista ja saisin omaisuuteni raahattua hänen luokseen ja irtisanottua oman asuntoni. Mutta kun vauva-ajatus iskee päälle niin sitä ei pysäytä mikään. Ei vaan pystynyt enää odottamaan. Kunpa vaan kaikki asiat järjestyisivät.
Tädin tulo olisi pettymys, mutta jättäisi lisää aikaa järjestellä asioita kuntoon.
Todella monimutkainen tilanne.

Ja tuohon galluppiin kuinka monta kertaa kukin puuhastelee makuuhuoneessa, me puuhastellaan lähes joka päivä. Kesälomalla kaikkina muina paitsi kp 1-4/5. Ei vauvan takia mutta tekee vaan mieli. Joskus kolme kertaa päivässä mutta se on harvinaisempaa. Eiköhän tämäkin laannu kun arki koittaa- toivottavasti ei;)

ihanaa lomaa Jennylle ja kaikille joilla sitä vielä on jäljellä. Itellä kuukausi pidetty ja työt ei meinaa näillä helteillä maistua. Mökkiviikonloppu edessä. Olisi jo huominen.

Plussaonnea kaikille.

Tervetuloa mukaan joukkoon tytteli25!

Mulla nämä vauvahaaveilut on tuon km myötä saaneet vähän erilaista pohjaa... Ei samalla tavalla uskalla heittäytyä haaveiden vietäväksi kun ennen km. Jotenkin ajattelee tosi tiukasti jalat maassa vauva-asioita nyt. Vauva todellakin saadaan JOSKUS, JOS saadaan!

Kiitos palleroinen. Tsemppiä sulle! No mä olen koko ajan vähän yrittänyt pitää haaveet kurissa...ettei sitten tipu korkealta ja kovaa. Mä olen kyl tosiaakin noviisi näissä vauvajutuissa, sillä esikoinen haaveissa...Vielä muutama päivä pitäis malttaa toin testin kanssa. Tosin ainainen hätähousu kun olen niin tein jo ekan testin eilen ja miinusta näytti...mutta teen maanantaina uudestaan toivottavasti paremmalla onnella.
Helteisiä plussailuja...
kp25

Tervetuloa, tytteli :) Taidat olla samanlainen hätähousu kuin minäkin...olen jo kerenny tässä(kin) kierrossa testailemaan mutta negaa on näyttäny! :( Mutta onhan tässä vielä toivoa kun ei menkkoja näy. Nyt menossa kp30/26-33. Monesko yrityskierto sulla on menossa?

Käytiin viikonloppuna kattomassa kuukauden ikäistä vauvaa...oli kyllä suloinen! Ärsytti vaan lähinnä se kun saatiin kuulla vihjailuja että "milloinkas te..." ja "nouseeko vauvakuume.." yms. Mä vaan naurahdin mutta en sanonu mitään. Kielenpäällä kyllä kävi sanoa että ei se kuule kaikilla ihan sormia napsauttamalla tapahdu (heillä heti kun lopetti pillerit). Mutta eipä sitä välttämättä tule ajateltua että voihan se toisilla ollakin "työn alla" vaikka ei vauvauutisia kuulu. Aikaisemmin en ois edes koko kommentteja aatellu mitenkään mutta nyt kun sitä vauvaa haluais niin pahalta tuntui.

Eilen oli mahtava hellekeli ja nyt sitten tosi sateista :(

Susa