=) Vauvahaaveet 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johkuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa,

uusi ketjulainen ilmoittautuu.

C81 26/32 Y05/07 km 03/06 => PLUSSA 14.6. :)
Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa,28/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Pullahiiri 80 27/28, Y 01/07 => PLUSSA 10.6. :)
Palleroinen 27/28, Y 11/06
Jenny78 Y 07/04
Lumitähti79, 27/31, Y 07/07

Olen käynyt kaikkia näitä ketjuja lueskelemassa, mutta nyt ilmoittaudun ketjuun kun ollaan virallisesti päätetty jättää ehkäisy ( yhdynnän keskeyttäminen) pois. Ei siis olisi aikaisemminkaan haitannut mutta nyt on ollut puhetta vauvasta ja siitä että raskaaksi tulemiseni olisi upea juttu.

Ajankohta kypsynyt nyt siksi että ollaan oltu riittävän pitkään yhdessä ( vaikkei kovin pitkään vieläkään, mutta rakastamme toisiamme paljon) ja elämäntilanne kehittynyt suotuisammaksi lapsen tekoa ajatellen. Tosin KAIKKEIN järkevintä olisi odottaa vielä ihan muutama kuukausi tai jopa vuosi, mutta nyt tuntuu kuitenkin siltä ettei enää malta odottaa. Itse olen urani alussa, mutta siinä pisteessä kuitenkin että kokemusta alan työstä "jo" vuosi ja vakituinen työ.

Ekan kerran kuukausi sitten ovispäivänä päästettiin pikkukaverit sisään mutta ei tärpännyt vielä. Nyt meneillään kp 16 /28, ja ollaan joka päivä hommattu alkaen noin kp 6. Ei siis olla hommattu lapsen teko tarkoituksessa vaan meillä vaan on ollut tälläistä. Varsinkin kun ollaan lomailtu ym. niin on ollut aikaa ja halut on hyrränneet.

Kummallakaan ei ole lapsia joten mahdollinen raskautuminen olisi aivan mielettömän upea juttu. Viimeisimpien kuukautisten alkaessa pettymyksen aalto kulki lävitseni. Jotenkin ajattelin romanttisesti ( naiivisti ) että heti kun ovispäivänä päästää kaverit sisälle, on raskaana. Tunsin oireitakin ym.

Nyt en aio hötkyillä, puhua asiasta miehelle tai muutenkaan alkaa tunnustelemaan oireita ennen kun kuukautiset ovat myöhässä. Jännittää että kauankohan tässä menee että tärpää..? Tai mitä jos ei tulekaan raskaaksi koskaan..? Sellaista ei tietenkään kannata alkaa miettimään ja stressaamaan- ainakaan vielä tässä vaiheessa.

Mukavaa jakaa fiiliksiä toisten samaan ( raskauteen) tähtäävien kanssa. Omissa ystävissä ei ole ainakaan sellaisia jotka haluaisivat kertoa asiasta vaikka yrittäisivätkin.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

- Lumitähti

Tervetuloa Lumitähti mukaan. Huomasinkin tuossa, että täytyy omalta kohdalta päivittää tuota listaa... Mä kyllä roikun vielä täällä haaveilu puolella, jos sallitte. Oon kyllä käynyt ilmoittautumassa odotus puolellakin, mutta en jotenkin uskalla sinne vielä täysillä heittäytyä.

Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa,28/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Palleroinen 27/28, Y 11/06 => PLUSSA 29.7.07 :)
Jenny78 Y 07/04

Kiitos peukuista Aurinko :) ja kiitokset tervetulotoivotuksista.

Nyt tämä asia alkoi tuntumaan jotenkin niin todelliselta kun kirjoitin asiasta tänne. Kun on aikaisemmin vaan pyöritellyt asiaa mielessä ajatuksella "mitä jos.." / " olisipa ihanaa kun.." jne. se on tuntunut vaan joltain kaukaiselta, hieman epätodelliselta haaveilulta. Joltain joka tapahtuu ehkä joskus tulevaisuudessa jos ollaan onnekkaita.

Nyt kun kirjoitin asiasta, aloin ajattelemaan asiaa jatkuvasti. Iskeytyi todella tajuntaan että me ihan OIKEASTI yritetään vauvaa. Emme ihan kauheasti miehen kanssa asiasta ole puhuneet. Sen verran tietenkin että kumpikin sitä toivoisi ja että se olisi mahtava juttu. Ja tietysti siitä että kun on vauva, mieheni rajoitta työntekoa ymym. Mutta en sepittele hänelle mistään kiertopäivistä, ovulaatioista tms. Ehkä siksi että ei viitsitä hekumoida liikaa ajatuksella, koska sitten jos raskautuminen kestääkin pitkään, saattaa tulla vaivautunut olo siitä jos on kuvitellut että sitä noin vaan ollaan raskaana heti kun aletaan yrittää.

Kukin tyylilllään tietysti, mutta minä ajattelen että ollaan niin kuin ennenkin, ei tehdä asiasta suurta numeroa etukäteen ja sitten kun/ jos plussaan, iloitaan ja riemuitaan.
Vaikka asia on nyt omassa mielessäni kokoajan, yritän säästää miestäni jossitteluiltani, sitkuiluiltani ( sitten kun/ jos..) mahdollisimman paljon.

Tämän asian nyt tultua ajankohtaiseksi , se alkoi tuntumaan niin tärkeältä että kaikki muu ( työ, kaiken maailman kissanristiäiset, ym..) alkoi tuntumaan aivan yhdentekevältä tämän asian rinnalla. Pitää yrittää toppuutella itseään ettei innostus riistäydy käsistä.

Minulla kesti suh pitkään että aloin leikkiä ajatuksella että olisi lapsia, mutta olen aina miettinyt että eihän nyt vielä sentään kuitenkaan. Ensin sitä ja tätä ja tuota. Edelleen ( kuten aina elämässä) on asioita jotka voisivat olla vielä valmiimpia vauvan tuloa ajatellen, mutta nyt vaan kypsyin ajatukseen ja olen löytänyt mahtavan miehen joten nyt vauva todellakin saa tulla ja on todella toivottu!

Peukkuja kaikille muillekin yrittäjille!

Huh, ehdinpäs tännekin välillä ja mitä uutisia täällä olikaan! Onnea kovasti Palleroinen minunkin puolesta!! =) Ja munkin puolesta pysy vaan täällä ja kerrohan kuulumisia. =)

Päivitän nyt vähän tota listaa kun vihdoin tajusin mistä on kyse. Tosin en kyllä välitä laittaa keskenmenoja mukaan koska rivitilaa menee liikaa...

Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa,28/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Jenny78 28/27, Y 07/04

Ja Lumitähdelle tervetuloa joukkoon riemuisaan. =)

Itselläni ei mitään ihmeellistä. Alan olla sen verran lomatunnelmissa ettei taas ole kp:stä hajua mutten vaivaudu kalenterista tarkistamaankaan. Olen tässä oikeasti alkanut miettiä josko munkin olis viisaintaa vaan nyt unohtaa vauvahaaveet, koska tuntuu ettei tää ole mielenterveydelle välttämättä mitään parasta mammonaa. No mutta, tuskinpa ne haaveet noin vaan häviävät, turha yrittää uskotellakaan itselle muuta. =/

Plussatuulia puhallellen,
Jenny

Olen Jenny kanssasi samoilla linjoilla...olisi tosi hyvä, jos voisi olla murehtimatta ja nauttia vaan kesästä ja olla ajattelematta koko vauva-asiaa...

Omasta navasta: miehen poissaollessa hänelle on ilmeisesti kehittynyt vauvakuumetta ja tää on mielenkiintoista, koska yleensä vain mä olen kuumeilut.Olen suorastaan hä'mmästynyt tästä, ja tietysti tosi iloinen, vaikka olihan mies jo mukana keväällä vauvaa toivomassa, mutta ehkä asiasta on tullut entistä konkreettisempaa, kun hän on saanut olla itsekseen ja miettiä asiaa : ) Mukava juttu!

Palleroiselle todella iso halaus! Toivottavasti se on väärä hälytys.

Tervetuloa mukaan Lumitähti!

Tänään tulin takas kotia ja vielä olis pari viikkoo lomaa. Ilmat vaan ei ole oikein suosineet, mutta jospa se vielä arskakin paistais..

Johkuna
Kp23

Missäs kaikki luuraa...rannalla? :) Tulihan niitä helteitäkin vihdosta viimein..

Mulla on oikeastaan tästäkin kierrosta toiveet vähentyneet..kuitenki kp23 jo menossa eikä ole mitään erikoisia "tuntemuksia". Kurjaa. Kesälomalla ei tullu niin paljon (onneksi) näitä asioita mietittyä mutta nyt kun on taas arki kehissä niin on aikaa mietiskellä. No eipä tässä tietenkään kannattais manailla turhia kun ei sitä koskaan tiedä ;)

Aurinkoista päivää kaikille ja plussatuulia!!

Susa

Kiirettä näyttää pitävän porukalla! =) Mutta onhan se tosiaan hyvä, kun on muutakin ajateltavaa kuin tämä vauvaprojekti.
Yhdyn Susan mielipiteeseen, että lomalla ajatukset oli helpompi vetää syrjään, mutta nyt taas sormet laskee allakassa päiviä milloin olis parhaat tärppipäivät!! =)
Jännä nähdä mikä on seuraavan kierron pituus, kun viimeksi tuli vain 25??

Kävin eilen kylässä, missä on kauhukakaroita ja pari koiraa siellä seassa. Huh huh! Sääliksi kävi eläin ressukoita. En kauaa viihtynyt. Olisin varmaan käynyt kiinni jo jonkun "pennun" kurkkuun, jos olisin jäänyt! Kyse on maalaispaikasta, missä ei muutenkaan kaikki asiat ole ihan niin kuin meikäläinen on tottunut. Liekkö sitten olen liian heikkohermoinen, mutta en ole koskaan voinut sietää, jos eläimen ei anneta olla rauhassa, vaikka se varottaa jo murisemalla. Siinä voi käydä joskus vielä huonosti!! =(
Oli ihana tulla kotiin ja ottaa oma koira kainaloon. Ja kertoa mikä onnenpekka se lellivauva onkaan! =)

Johkunalla alkaa lomakelitkin paranee. Ei muuta kun ota kaikki irti loppu lomasta!!!!

Minä taidan siirtyä lukemaa kirjaa takapihalle, kun mieskin on kattoon suurajoja ja on ihana hiljaisuus talossa! =)

Nuka Kp15
-Vielä on kesää jäljellä-

Palleroiselle voimia!!!!!!!!!!!

Nuka, mä kans olen ollu itekseni koko viikonlopun kun mies ralleissa. Mukavaa olla kotona "ihan rauhassa" :)

Mulla kans tekee huonoa jos eläintä kohdellaan huonosti. On ne niin viattomia otuksia!

Joo-o pitäisköhän mun keksiä kauniille kesäpäivälle muutakin aktiviteettia kuin koneella surffaaminen... :/

Hei kaikille!

Ilmoittaudun minäkin linjoille,

Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa,28/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Jenny78 28/27, Y 07/04
Lemon 26/28, Y 07/07

Minäkin kovasti olen näillä palstoilla käynyt lueskelemassa vinkkejä, neuvoa yms. Nyt ajattelin kuitenkin itse liittyä seuraan, kun tuntuu aina välillä, että haluais jutella muidenkin samassa tilanteessa olevien kanssa, ja jotka ymmärtää (mies kun ei aina kaikkea ymmärrä, eikä jaksa sitä vaivata naisten asioilla *hymy*)

Eli vauvahaaveita on ollut minulla itselläni jo varmaan kolme vuotta, mutta nyt vasta kun on itse päässyt työelämään kunnolla sisään, ja elämä pyörii mukavasti, niin sais myös jälkikasvukin olisi enemmän kuin tervetullut. Vuoden alusta jätin pillerit pois ja nyt viime kuusta ollaan ryhdytty tositoimiin.

Pillerien jälkeen kierto on ollut ihan säännöllinen, muutaman päivän heitto on saattanut olla, niin nyt kun viime kuussa ensimmäisen kerran oltiin ilman ehkäisyä, niin toivo oli jo hieman korkealla, kun kuukautiset olivat myöhässä reilun viikon. Ehdin tehdä jo yhden tetin ja näytti negaa ja tarkoitus oli tehdä toinen nyt ihan läipäivinä, mutta eipä tarvinnutkaan. Ollaan taas alussa eli kp1. Tästä se taas lähtee. Mutta nyt mukana jännäilemässä myös muiden puolesta.

Lomatkin loppuu ja huomenna taas paluu arkeen.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Tervetuloa Lemoni! Kiva, kun tulee porukkaa lisää.=)

Kävin just pienellä juoksulenkillä tai oikeestaan se on kevyttä hölkkää. :) Tuli tuolla kotopuolessa sen verran veettyä pullaa, että ei tarvis moneen viikkon syödä. Nyt on vieläkin koko ajan nälkä, kun siellä mussutti aina jotakin. No saahan sitä tietty lomalla vähän herkutella ja osa syy syömiseen taitaa myös olla tulevilla kuukautusilla. Tuhruilua on taas ollu muutama päivä, että saa nähä tuleeko mullakin tästä kierrosta lyhyt (viime kierto 25). Viikon päästä pääsisin soittaan sairaalaan uutta aukkari aikaa, koska en usko et nyt tulis 29-30 kiertoa. Toivottavasti sen ajan sais samalle viikolle, kun olen vielä lomalla, mutta varmaan se menee sit syyskuulle. Mikäs kiire tässä on...

Tänään saatiin myös avokin kans maalattua talon päätylautoja sekä ikkunan ympärillä olevia lautoja toiseen kertaan. Ne on sillon muutama vuos sitten maalattu kertaalleen. Jäihän tuota hommaa vielä, mutta onneksi vielä on kesää jäljellä. = ) Meillä kans tuo ralli haittas työntekoa. Mies on ihan hulluna kaikkiin rallihommiin.

Palleroiselle extra iso halaus!

Plussatuulia kaikille!! Ainakin Susalla alkaa jännäyspäivät olla käsillä. bd bd bd bd bd

Aurinkoista alkavaa viikkoa!!!

Johkuna
kp25

Minäkin kirjoittelen tänne hieman kuulumisia kun ei uni tullut silmään vaikka kävin jo kertaalleen yrittämässä. Nyt on meneillään kp 20/ 21 ( ei ole kalenteria, en ole aivan varma kumpi) toisesta ehkäisemättömästä kierrosta ja en tiedä olenko vainoharhainen mutta eilen oli tullut hyvin pieni rusehtava viiva, ja aivan selkeästi oli kk:n alku/ loppuveren oloista. Minulla ei koskaan niin kauan kun minulla on ollut kk:set, ole ollut mitään välivuotoja. Ja kierto on tasan 28 pvää ja se on kellontarkka.

Lisäksi kehoni on aivan tulikuuma kauttaaltaan, sekä haluaisin koko ajan olla kiinni miehessäni. Minulla menee myös herkästi "herne nokkaan" , joka tosin on tyypillistä viikkoa ennen kuukautisia muutenkin:)
Aloin tänään itkemään kun hän ei tullut viereeni kun pyysin, haloo? En yleensä ole näin itkuherkkä:)
Vatsa on myös turvonnut kumpula ja muutenkin on jotenkin outo olo. Huimaa usein.

En nyt kuitenkaan näistä "oireista" vedä mitään johtopäätöksiä, koska osa näistä ( kehon kuumuus, läheisyyden kaipuu, ym) ovat minulla usein muutoinkin.

Ainoa hyvin poikkeuksellinen oli tuo vuodon poikanen.

Minäkin annan kaiken tukeni palleroiselle, toivottavasti tilanne on kääntynyt parhain päin.

Tekisi mieli mennä herättämään mies ja mennä kainaloon. Meillä vaan tuli sanaharkkaa kun äksyilin hänelle ja hän paineli nukkumaan yksin kun minä jäin katsomaan elokuvaa. Hän leppyy aina vasta seuraavana aamuna jos tulee mikä tahansa erimielisyys, joka on omasta mielestäni kurjaa koska haluaisin aina sopia ennen nukahtamista. Täytyy vaan hyväksyä että hän on tässä asiassa tuollainen. Hänessä on kuitenkin niin paljon hyvääkin että viimeksi tänään aikaisemmin mietin että välillä tekee mieli nipistää itseään että näenkö unta vai onko minulla ihan oikeasti näin ihana mies. Mutta sitäkin enemmän taas sitten kaivelee ja harmittaa kun tulee yhteentörmäyksiä. Onneksi kysymys aina pikkuasioista. Ja hänkin jo tietää millainen olen välillä viikkoa ennen kuukautisia.

Mietin myös että olimme viikonloppuna ulkona kavereiden kanssa sekä pe että vielä ex tempore la, ja minä join siideriä, viiniä ym. siinä missä muutkin. Mietin että olisiko pitänyt olla ottamatta, mutta mikäli raskautuminen kestääkin esim. vuosia, se tarkoittaisi että olisin aina kaksi viikkoa kuukaudesta rajoitettu nauttimaan alkoholia koska saatan olla raskaana. Luotettava on siihen että yhteinen verenkierto tulee vasta myöhemmillä viikoilla.

Peukkuja kaikille. Ja tervetuloa myös lemon. Meillä yritys alkanut samaan aikaan, joten kannustetaan toisiamme. Tsemppiä yritykseen:)

Helou kaikille tasapuolisesti!

Täällä taas lomilta palanneena, tosin jäi kyllä auttamatta liian lyhyeksi koko loma... =(
Yritin lueskella kaikki viestit mutta saapas nähdä mitä jäi mieleen, HURJAN paljon on tapahtunut!! Ja täällähän on kuhina käynyt kun niin paljon uusia höpöttäjiä on tullut mukaan, mahtavaa :) Tervetuloa siis kaikille uusille mukaan jutteleen myös mun puolestani!

Palleroisen plussauutinen oli niin ihanaa luettavaa mutta oon aika huolissani kuitenkin kun lueskelin myös että jotain probleemaa ois meneillään...? Kovasti nyt tarrasukkia ja vauvaliimaa ja superpaljon halauksia että kaikki on OK!!

Joo ja vielä myöhästyneet synttärionnarit Susalle :)

Omaa napaa sen verran että loma meni mukavasti mökillä (enimmäkseen) ja totaalisessa nettipimennossa, ah ihanuus! Käytiin mökiltä käsin sitten kiertään muutamat sukulaiset jne, ja tuli myös pupuiltua mukavasti ja jopa ex tempore keskellä päivää jne, ja ovista tai kp:tä ei tullut mietittyä yhtään, eli en osaa kyllä sanoa että pitäskö jännätä vai ei, mutta ehkä kuitenkin vähän :D En ois uskonut että voisin olla miettimättä otollista aikaa mutta niinpä kävi kuitenkin :) Mun pitääkin nyt laskea että missäköhän vaiheessa kiertoa edes mennään... (hetki) jep, nyt on kp 21/28 eli ens vko siis saan minäkin jännätä :) Meitähän onkin sit useampi sormet ristissä ens viikolla!

Nyt täytyy jatkaa hommia (tai päästä edes alkuun), mutta halusin vaan pikaseen käydä ilmottautuun täällä ennen kuin heivaatte mut muuhun ketjuun kun en ilmottele itsestäni... Mukavaa hellepäivää kaikille!

-rookie-

Taidanpa liittyä tänne teidän joukkoon takaisin... En kyllä varmaan välttämättä jaksa nyt kovin aktiivisesti täällä pyöriä, mutta jospa sitä joku päivä näkyisi taas valoa tunnelin päässä! Nyt masentaa ja kunnolla :(

Eli me käytiin perjantaina yksityisellä ultrassa, kun oli ollut sitä pientä vuotoa to ja pe. Vuoto oli tosiaan kyllä sillon tosi vähäistä, ehkä joku teelusikallinen yhteensä, mutta kyllä se säikäyttää! Ja sellasta, kuten lääkäri sanoi, "vanhaa vertahan" mulla tuli joka päivä ennen ja jälkeen plussaamisen. No, perjantaina ultrassa oli kaikki ok. Siellä näkyi pieni ihmisen alku. Kohdunulkoinenraskaus se ei ollut, mutta tuulimunasta ei vielä voinut sanoa mitään. Viikkoja vähemmän, mitä oli. Limakalvot oikein hyvät, paksut, joihin hyvä sikiön kiinnittyä ja kehittyä. Tuon jälkeen olo helpottui ja mentiin sitten viettämään viikonloppua siskoni mökille.
Lauantai aamuna sitten alkoi vuotamaan niin kuin ois menkat alkanut! :( Piti ihan laittaa terveysside, kun verta tuli sen verran, siis ihan niin kun menkat! Lääkäri sanoi sillon perj. että jos tulee km niin verta pitäis tulla niin paljon, että tuntuu kuin siihen hukkuisi. Mutta uskonpa, että vaikka verta nyt ei niin paljoa ole tullut, että siihen hukkuu, niin silti tää on km... Hermoja raastaa!!!
Eikä siinä vielä kaikki! Lauantai yönä, kun käytiin mökillä saunomassa, niin kaaduin vielä kaiken lisäksi mökin rappusilla (sellaset aika epätasaiset yksittäisistä, erilaisista kivistä tehdyt rappuset) ja nilkasta kuului kunnon rusahdus! Nilkka paskana. Sainpahan sairaslomaa sen varjolla tämän viikon. Nyt könkkään kyynärsauvoilla täällä! Nivelsiteet meni, ei vissiin kuitenkaan murtunut mitään.
Ärsyttää niin maan pirusti, kun kukaan ei tee tälle km asialle mitään! Hyppyyttäävät vaan paikasta toiseen! Tosi yksin kyllä jää tän asian kanssa. Eilinen lääkäri, joka katsoi tuota jalkaa, ei voinut rueta tekemään ultraa ja meidän alueen keskussairaalassa eivät oikein tykkää, jos sinne menee näin pienillä viikoilla ultrattavaksi!! Että sieltä saattaavat käännyttää takasin ovelta kotiin! Sanoi vaan, että varaa viikolle aika omaan tk:sen lääkärille. Sinne taas ei hyödytä varata, kun kerran jo olisin ollut menossa, niin tuli sellasta palautetta, että niillä on niin huonot laitteet, ettei niillä näe näin pienillä viikoilla mitään!! Jo on terveyskeskus!!!! Onneksi sain sitten tälle päivälle ajan taas yksityiselle, eri paikka, kun missä perj. kävin. On se kumma, kun pitää maksattaa yksityisellä tällaset asiat eikä oma kunta tee mitään! Että ottaa päähän. Pakko mennä jonnekin, että saa jotain tietää. Vaikka maksaakin... Kiva, jos tässä pitää lähtee vielä kaavintaan, ettei tuolta tule kaikki ulos itekseen.. :(

Anteeksi tämä vuodatus. Vähän paska olo.

lohtuhali sinulle Palleroinen... Ihan tästä sivusta heittäisin kommentin... Kun mulla oli km viime lokakuussa, niin ekaks soitin neuvolaan ja sieltä täti ohjasi että tilata aika lääkärille. Eihän täällä käpykylässä ole ultrausvehkeitä. Lääkäri ei kyl osannu sanoa mitään. Keskussairaalaan ois laittanu lähetteen maanantaina. Ois ollu maanantaina eka neuvola. Sit neuvolasta soitti mulle ja sanoi, että jos voisin käydä naapurikunnassa ultrassa, kun on viikonloppukin tulossa. Ihan mielenterveyden kannalta oli hyvä että ultraan pääsi. Ultrassahan näkyi sitten siististi tyhjentynyt kohtu. nyyh... Jos teijän oman kunnan vehkeillä ei näy, niin pyydä lähete keskussairaalaan.. luinkin juttusi uudelleen ja olit käynytkin yksityisellä... Voimia sinulle ja miehellesi...

Tulin kurkkimaan teijän kuulumisia.

Voimia Palleroiselle ja tarrasukkia kilokaupalla pikkuselle. Aika hönttiä, että joutuu ite kakki maksamaan kun terveyskeskus ei pelitä..Mutta pakkohan sitä on saada selvyys, vaikka omalla rahalla sitten.

Peukkuja pidän myös muille haaveilijoille!

Voi kurjuus Palleroinen!! Harmittaa vietävästi sun puolesta vaikka kaikki toivo ei kai ole menetetty? Voimia!!

Tervetuloa takas Rookie...olenki jo pari päivää miettiny että milloin sä kurvaat taas paikalle :)

Susa