vauva nukkuu ulkona yöllä

  • Viestiketjun aloittaja kyttääjä vailla omaa elämää
  • Ensimmäinen viesti
ijill
Ei tämä välttämättä ole provo.Tiedän itsekin perheen,jossa vauva nukkui yöt ulkona.Äiti ei jaksanut yöheräilyä, ja vauva nukkui paremmin ulkona. Tosin tämän perheen äiti olikin sitten saikulla pitkän aikaa burnoutin vuoksi.
 
hulina
mulla on joskus aikoja sitten ollut naapuri jonka vauva nukkui partsilla,usein kuulin vauvan itkua öisin pihalta ennenkuin selvisi vauva oikeasti nukkui partsilla........

tässä ketjussa rivarin pihalla nukkuva vauva on pelottava ajatus...vaikea uskoa että vanhemmat joka yö jaksaa valvoa ikkunan vieressä eikös se ole sitten aivan sama valvooko vauvan kanssa sisällä,en tajua.
 
vieras
Voisiko joku kertoa, mitä eroa on sillä nukkuuko se vauva siellä ulkona yöllä vai päivällä (jolloin äiti saattaa olla sisällä päivälevolla) ??!!!!!
Eläimiä voi mennä vaunuihin päivälläkin, sekä vaunut voi kaapata mukaansa joku päivälläkin.. Joten, selvitättekö eron kiitos. Ja ei, syyksi ei riitä "nokun ei vauvan paikka ole ulkona yöllä"...
Ja itse en todellakaan ole ulkonanukuttaja, kunhan vain ihmettelen tätä joukkohysteriaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku kertoa, mitä eroa on sillä nukkuuko se vauva siellä ulkona yöllä vai päivällä (jolloin äiti saattaa olla sisällä päivälevolla) ??!!!!!
Eläimiä voi mennä vaunuihin päivälläkin, sekä vaunut voi kaapata mukaansa joku päivälläkin.. Joten, selvitättekö eron kiitos. Ja ei, syyksi ei riitä "nokun ei vauvan paikka ole ulkona yöllä"...
Ja itse en todellakaan ole ulkonanukuttaja, kunhan vain ihmettelen tätä joukkohysteriaa.
Kyllä minä ainakin käyn vähän väliä katsomassa päivällä ulkona nukkuvaa lasta, enkä nuku päiväunia silloin..
 
No on meilläkin vauva joskus nukkunut yöllä ulkona vaunuissa. Oon nukuttanu sinne kun en ole muuten saanu nukahtamaan ja antanu nukkua siellä vähän aikaa ennenku oon kantanu omaan sänkyyn... tosin oon ite ollu hereillä eikä vauva ole todellakaan koko yötä ulkona nukkunu :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku kertoa, mitä eroa on sillä nukkuuko se vauva siellä ulkona yöllä vai päivällä (jolloin äiti saattaa olla sisällä päivälevolla) ??!!!!!
Eläimiä voi mennä vaunuihin päivälläkin, sekä vaunut voi kaapata mukaansa joku päivälläkin.. Joten, selvitättekö eron kiitos. Ja ei, syyksi ei riitä "nokun ei vauvan paikka ole ulkona yöllä"...
Ja itse en todellakaan ole ulkonanukuttaja, kunhan vain ihmettelen tätä joukkohysteriaa.
Kyllä minä ainakin käyn vähän väliä katsomassa päivällä ulkona nukkuvaa lasta, enkä nuku päiväunia silloin..
Sitäpaitsi yöllähän niitä rikollisia ja kaiken maailman hiippareita enemmän liikkuu, kun ihmiset nukkuvat!! Juuri öisin tapahtuu eniten kauheuksia. Ja yöunet nyt on varmasti paljon pidemmät kuin päiväunet, lisäksi harva äiti päivisin nukkuu jos vauva nukkuu ulkona, yöllä äiti on paljon syvemmässä unessa kuin jos nukkuisi päiväunia (en kyllä usko kovinkaan monen äidin nukkuvan päivällä, jos vauva on pihalla..). Yöllä on myös kylmempää kuin päivällä!! ELI kyllä ilmoittaisin välittömästi poliiseille ja sossuun!

 
cnks
Nyt jos et ole vielä sos.toimistoon soittanut, niin sitten jutulle lapsen äidin tai isän kanssa. Voit ihan hyvin kertoa että olet aika lähellä soittaa lastensuojeluviranomaisille. Vauvan ollessa yksin yöllä ulkona voi tapahtua mm. seuraavaa: a) joku voi ryöstää lapsen b) joku voi muuten vahingoittaa vauvaa (isommat lapset, tai sitten vauinut voivat kaatua) c) joku voi varastaa vaunut d) eläin voi hyökätä (isommat eläimet liikkuvat asutusalueilla enimmäkseen öisin) e) vauva voi tukehtua sadesuojaan, tms f) vauva voi paleltua (ensin esim. hikoilee ja sitten paleltuu) g) vauva varmasti tottuu siihen että ei enää osaa nukkua sisällä lainkaan.

Onhan sitä muutenkin joka paikassa opetettu että öisin vauva pitää nukuttaa omaan turvalliseen sänkyyn.

AP: niin valitettavaa kuin asia onkin, niin tällä hetkellä näyttää siltä että SINÄ olet vastuussa vauvan hyvinvoinnista tämän asian suhteen.. Tee jotain!
 
wiira
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
No on meilläkin vauva joskus nukkunut yöllä ulkona vaunuissa. Oon nukuttanu sinne kun en ole muuten saanu nukahtamaan ja antanu nukkua siellä vähän aikaa ennenku oon kantanu omaan sänkyyn... tosin oon ite ollu hereillä eikä vauva ole todellakaan koko yötä ulkona nukkunu :eek:
meillä oli esikoinen samanlainen..se piti illalla nukuttaa vaunuihin ja antaa nukkua tunnin verran ulkona..sit sisälle ja vaatteita varovasti vähemmäksi..(oli siis puettu haalariin ja peittoja oli vain enemmän päällä) yöksi ikkuna auki ja useampi peitto päälle että nukkui rauhassa...ei ollut mitenkään epätavallista että pukkasin tyttöä vielä 11 aikaan illalla vaunuissa pitkin pihoja.mutta en tosin olisi uskaltanut jättää vauvaa yksikseen ulos..ja mulla oli tässä lohtuna se että naapurissa asui muutaman kuukauden vanhempi lapsi ja heillä oli samat iltarituaalit..mutta meidän vauvasta tulikin sellainen että nukkui kokoajab vaunuisssa siihen saakka että täytti 8kk ja piti nostaa meidän sänkyyn ettei putoa vaunukopasta yöllä...
 
ap
Katosin illalla, koska saatiin miehen kanssa asiasta muhkea riita aikaiseksi. Miehen mielestä asia ei meille kuulu, vaan naapurit saavat hoitaa vauvaansa miten parhaaksi näkevät. Mies kävi lopulta yöllä katsomassa vaunuihin ja vauva siellä taas nukkui. Mies totesi vaan, että ihanhan tuo näytti olevan kunnossa. Että kaipa sillä on hyvä olla, kun kerran nukkuu.

Välillä sitä tuntuu, että on erehtynyt naimisiin ääliön kanssa.

Sovittiin kuitenkin, että mies puhuu vauvan isän kanssa tänään ja mietitään sitten siltä pohjalta mitä tehdään.

Ja edelleen totean, että kyseessä ei ole provo. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi epäilyttää. Enkä tosiaan loukkaannu, vaikka näin ajateltaisiinkin. Olen kuitenkin saanut jo monta hyvää neuvoa.

Tulen taas kertomaan mitä kuuluu, kunhan asiassa eteenpäin päästään. Toivottavasti asialle löytyy ihan järjellinen selitys.

Joku kysyi pihasta: nukkuu kodin takapihan puolella. Meillä on takapihat vastakkain ja välissä pihatie, josta pääsee sitten kadulle. Joku muu taas vauvan ikää. Mielestäni on 6 kk. En muista ihan tarkkaan, milloin tulee 7 kk. Toukokuun lopulla syntyi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku kertoa, mitä eroa on sillä nukkuuko se vauva siellä ulkona yöllä vai päivällä (jolloin äiti saattaa olla sisällä päivälevolla) ??!!!!!
Eläimiä voi mennä vaunuihin päivälläkin, sekä vaunut voi kaapata mukaansa joku päivälläkin.. Joten, selvitättekö eron kiitos. Ja ei, syyksi ei riitä "nokun ei vauvan paikka ole ulkona yöllä"...
Ja itse en todellakaan ole ulkonanukuttaja, kunhan vain ihmettelen tätä joukkohysteriaa.
Kyllä minä ainakin käyn vähän väliä katsomassa päivällä ulkona nukkuvaa lasta, enkä nuku päiväunia silloin..
Mä en kans pysty nukkumaan mikäli vauva ulkona nukkumassa (vauva1v8kk :D )
Mä kyttäilen koko ajan häntä ikkunoista..
Jos mua itteeni väsyttää niin silloin laitan pojun omaan sänkyyn päiksyille, saan sit itekki nukuttua..
 
:eek: ai mitä eroa nukuttaa lasta yöllä pihalla verrattuna päiväuniin ulkona? öisin on hiton paljon kylmempi. ja voi helposti käydä niin että vauvan vanhemmat nukkuu öisin sikeästikin. olihan tämä ap päässyt tunkemaan päänsä vaunuihin ilman että kukaan asiaan reagoi.

ja vaikka se ei olisikaan vaarallista niin nukkuuko lapsi sitten isompanakin ulkona :headwall:
 
Fiona71 harmaana
Meillä viisi lasta ja ikinä en ole ollut hysteerinen kasvattaja, mutta meillä ei koskaan ikinä tehtäisi noin!!! Edes päivällä, jos vauva on nukkunut vaunuissa pihalla ja itse olen ollut sikaväsynyt, niin en ole uskaltanut nukahtaa. Ja me sentään asutaan rauhallisella pikkukylän omakotitaloalueella.
Vauvan nukkumapaikka yöllä on ehdottomasti sisällä!
Vai nukkuu vauva paremmin pihalla? Varmaan juu, aikovatkohan isompana rehata lapsen sängyn pihalle, kun ei enää vaunuihin mahdu...
 

Yhteistyössä