vauva nukkuu ulkona yöllä

  • Viestiketjun aloittaja kyttääjä vailla omaa elämää
  • Ensimmäinen viesti
j
Eipä ole kauaa siitä kun oli lehdissä miten rotta oli mennyt päikkyjä ulkona nukkuneen vauvan vaunuihin ja purrut vauvaa. Tässä oli onni valpas äiti joka havahtui vauvan kirkumiseen sekä oli lähellä ja huom!! valveilla. Eläimet etsii lämpöä ja ruokaa yöllä talojen pihoilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
Eikö niissä vaunuissa tosiaan ole edes mitään verkkoa suojana eläimiltä ?!!
Elukat ja elukat... Suurempana riskinä mä pitäisin että kun aamusti menee kurkkaamaan, niin vaunut on poissa vauvoineen päivineen
Älkäähän nyt, mä yritän vaan kartoittaa onko tää provo. Vai onko siellä naapurissa normaalin oloinen täyskahjo mamma.
 
vieras
Ihmiset luottaa ihan liikaa tekniikkaan, tässä tapauksessa itkuhälyttimeen..
Varmaan äiti on omasta mielestään niin herkkäuninen, että heräisi lapsen itkuun (ja varmaan herääkin), mutta tosiaan rapinaan tms. pieneen ei välttämättä herää. Ja jos herääkin, niin ei varmaan joka rapinaa mene katsomaan ikkunasta. Päiväaikaan sentään on jotenkin vähemmän mahdollisia vaaroja. Toisaalta kyllä mä esim. imuroin itkuhälyttimen kanssa niin, että näe vain vilkkuvat valot enkä kuule ääntä. Mut heti meen katsomaan.

Jutelkaa tosiaan naapurien kanssa ja sitten soitto, jos eivät ymmärrä. Ja jos ovat muutenkin lastensuojelutapauksia muissa asioissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tai käärme..
Keskellä talvee?
Yleisesti puhuin, oravat, rotat, harakat (jotka tekevät varmasta pahempaa jälkeä), isompi lintu, kettu.. noita riittää. Pointtina siis mullakin se sama, että ei ole kyllä täysjärkisen hommaa nukuttaa ulkona. Laittaisivat vaikka huoneessa ikkunat auki ja ovi kiinni ja vauva sinne ulkovaatteisiin pakattuna vaunuihin sen sijaan, että nukuttaisivat pihalla vauvavarkaiden tai humalaisten, KENEN vaan ulottuvilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset luottaa ihan liikaa tekniikkaan, tässä tapauksessa itkuhälyttimeen..
Varmaan äiti on omasta mielestään niin herkkäuninen, että heräisi lapsen itkuun (ja varmaan herääkin), mutta tosiaan rapinaan tms. pieneen ei välttämättä herää. Ja jos herääkin, niin ei varmaan joka rapinaa mene katsomaan ikkunasta. Päiväaikaan sentään on jotenkin vähemmän mahdollisia vaaroja. Toisaalta kyllä mä esim. imuroin itkuhälyttimen kanssa niin, että näe vain vilkkuvat valot enkä kuule ääntä. Mut heti meen katsomaan.

Jutelkaa tosiaan naapurien kanssa ja sitten soitto, jos eivät ymmärrä. Ja jos ovat muutenkin lastensuojelutapauksia muissa asioissa.
eikä itkuhälyytinkään ole ihan ehdoton. Voi patterit loppua/ tai joku voi napata töpselin irti, tai jossainhan oli jokin aika sitten uutinen että itkuhälyytin alkoi savuttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tai käärme..
Keskellä talvee?
Yleisesti puhuin, oravat, rotat, harakat (jotka tekevät varmasta pahempaa jälkeä), isompi lintu, kettu.. noita riittää. Pointtina siis mullakin se sama, että ei ole kyllä täysjärkisen hommaa nukuttaa ulkona. Laittaisivat vaikka huoneessa ikkunat auki ja ovi kiinni ja vauva sinne ulkovaatteisiin pakattuna vaunuihin sen sijaan, että nukuttaisivat pihalla vauvavarkaiden tai humalaisten, KENEN vaan ulottuvilla.
Niin, kannattaa ehdottaa tätä vaihtoehtoa, että vaunut sisälle ja ikkunat auki tms. vähän viileämpää. Jos siis "nukkuu vain vaunuihin". (Semmoisia lapsia olekaan....) Onko sen ikäinen, että voisi jo unikouluttaa lempeästi omaan sänkyynsä? Enemmän tukea perheelle ja maalaisjärkeä lapsen nukkumiseen! Tosiaan huumehörhö voi viedä vaunut (ja vahingossa vauvan)! Kyllä ne on myytävää tavaraa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Joo, kyllä minäkin noita yöllisiä kulkijoita pelkäisin enemmän kuin eläimiä... :eek:
Tai suomen talven tuntien yöllä on klo 22 asteita +1, ja klo 03 asteita -11 - pue siinä nyt vauva sopivasti.

Toivottavasti AP:n mies saa järkeä taottua.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Joo, kyllä minäkin noita yöllisiä kulkijoita pelkäisin enemmän kuin eläimiä... :eek:
Ai jonku rivarin takapihalla? Melkosen yksi yhteen riski että joku elukka kiipee vaunuihin maidon hajun ja lämmön vetämänä kuin et joku hiippari sen vauvan sieppaa. Mutta siis ihan kahjoa porukkaa tuollaiset.
 
wh
Mitä väliä vaikka se äiti suuttuu? Mulle olisi ainakin ihan sama jos joku mulle suuttuisi vastaavanlaisessa tilanteessa, eihän sen vauvan siellä ulkona kuullu nukkua. Mä olisin samantien soittanut lastensuojeluun vaikka olisikin vaan siitä kyse että kyseiset vanhemmat ovat vähän yksinkertaisia. Oppisivat ainakin kantapään kautta että niitä aivojakin voi käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Joo, kyllä minäkin noita yöllisiä kulkijoita pelkäisin enemmän kuin eläimiä... :eek:
Ai jonku rivarin takapihalla? Melkosen yksi yhteen riski että joku elukka kiipee vaunuihin maidon hajun ja lämmön vetämänä kuin et joku hiippari sen vauvan sieppaa. Mutta siis ihan kahjoa porukkaa tuollaiset.
Juu, tarkoitin täällä että joku voi hipsiä pois vauvan kanssa, ilman että kuuluu inahdustakaan....en silti yhtään väheksy noita eläimiäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Joo, kyllä minäkin noita yöllisiä kulkijoita pelkäisin enemmän kuin eläimiä... :eek:
Tai suomen talven tuntien yöllä on klo 22 asteita +1, ja klo 03 asteita -11 - pue siinä nyt vauva sopivasti.

Toivottavasti AP:n mies saa järkeä taottua.
Niin, toikin kyllä hurjaa. Kun olen vauvojani päiväunilla ulkona nukuttanut, niin muutaman tunnin jälkeen tekee mieli tarkistaa tilanne. Vaikka lämpötila pysyisi samana niin voi pikkuinen joka tapauksessa olla joko hikinen tai jollain tavoin kohmelo.
 
:eek: no jätämpä sanomatta mitä ajattelen..

Meillä muute on poika nukkunut vauvana puoli yötä ulkona. tosin oli kesä ja äiti nukkui pinnallisesti vieressä pihakeinussa. En uskaltaisi luottaa hälyttimiin ja nukkua itse samaan aikaan
 
joko??
Siis eikai nyt kukaan lasta yöks laita nukkuu. Ei ihan täysillä käy.
Sinä AP jos tämä on TOTTA niin toivottavasti sinulla on sen verran järkeä että ilmoitat siitä lastensuojeluun!!!!???? JOKO OLET SEN TEHNYT?????? Sairasta!!!
 

Yhteistyössä