vauva nukkuu ulkona yöllä

  • Viestiketjun aloittaja kyttääjä vailla omaa elämää
  • Ensimmäinen viesti
luin tämä ketjun nyt ekaa kertaa. pisteet ap:lle.

Lisäksi tuli mieleen, että jos on jo yli puolivuotias, niin sen ikäinen lapsihan alkaa just kohta pyrkiä vaunuista ulos jos/kun herää. Että on ihan korkea aika totuttaa nukkumaan pinnasängyssä. Vaikka ne vaunut olisi sisällä, niin se laps tulee niistä ulos, ellei ole valjaita. Ja valjaissa taas ei voi kääntyä vapaasti, ja on sotkentumismahdollisuus.

Meidän esikoinen siis nukkui päiväunia vaunuissa pihalla ja sillä piti olla valjaat, aivan hämmästyttävän pienenä se pääsi istumaan kun heräsi. Vaikka kyttäsin itse ikkunasta.
 
Lässyn
Hienoa, ap!
Meillä liikkui eilen pihapiirissä NÄÄTÄ ja ihan kaupunkialueella vielä. Oltiin todella yllättyneitä, että moinen otus liikkuu näin lähellä ihmisiä. Tuli tämä ketju mieleen ja se, kuinka moni ihmetteli, mitä vaaraa siinä olisi, jos nukuttaa vauvaa öisin ulkona.
Niin, yksi vastaus kysymykseen on: näätä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen harrastanut viime yönä kyttäämistä jälleen ja ilokseni totesin naapurin vaunut tyhjiksi. Eli ainakaan minun hereilläoloaikanani ei vauva ole tullut ulos nukkumaan.

Sen sijaan tänä aamuna tuli töihin lähtiessä vihainen naapurin äiti vastaan. Tervehdin häntä ihan niinkuin aina, mutta tuhautti vaan vastaukseksi. Ilmeisesti asiaan ei olisi saanut puuttua.

Jos tämän pahempaa ei tästä seuraa, niin hyvä. Minulle on oikeastaan ihan sama, mikä motiivi heidät saa pitämään lapsen sisällä nukkumassa, kunhan pitävät. Oli se sitten pelko naapureiden reaktiosta tai mikä muu tahansa.
Tossa sen perheen äidin käytöksessä juuri syy miksi on kynnys mennä itse sanomaan kuin mielummin soittaa jolleki virkaihmiselle. Sitä on maailma niin täynnä kaikenlaisia päällisinpuolin ok:lta näyttäviä jotka on oikeesti niin kipiöitä et voi tulla vuosien terrori jos asioihin puuttuu omilla kasvoilla -tai pahimmillaan tulee kirveestä taikka haulikosta.
 
voi jessus
Mä en kyllä tajua, minkä takia tämmösestä asiasta pitäis ilmoittaa lastensuojeluun. Eihän sillä vauvalla ollu mitään hätää siellä! Ja tuskin pitäisivät vauvaa ulkona, jos olis luvattu paljon pakkasta tai alueella liikkuis käärmeitä tai näätiä, niiin kuin täällä kauhisteltiin.

En siis itse nukuttais lasta pihalla, mutta jos tosiaan naapurin vauva nukkuu paremmin yöllä ja paikka on rauhallinen takapiha, mihin ei ilmeisesti muilla ole asiaa kuin naapurilla eli ap:lla niin en minä ymmärrä, miksi tästä asiasta pitäis tehdä lastensuojeluasia.

Todennäköisesti naapurit ovat pukeneet vauvan oikein lämpimästi ja varmaan osaavat ihan oma-aloitteisesti lisätä vaatekertaa, jos on vauva on herättyään kylmä.

Ap on nyt luultavasti sotkenut välit naapuriin. En minä ainakaan pahemmin välittäisi naapurista, joka työntää nenänsä meidän omiin asioihin.
 
vvs
Alkuperäinen kirjoittaja voi jessus:
Mä en kyllä tajua, minkä takia tämmösestä asiasta pitäis ilmoittaa lastensuojeluun. Eihän sillä vauvalla ollu mitään hätää siellä! Ja tuskin pitäisivät vauvaa ulkona, jos olis luvattu paljon pakkasta tai alueella liikkuis käärmeitä tai näätiä, niiin kuin täällä kauhisteltiin.

En siis itse nukuttais lasta pihalla, mutta jos tosiaan naapurin vauva nukkuu paremmin yöllä ja paikka on rauhallinen takapiha, mihin ei ilmeisesti muilla ole asiaa kuin naapurilla eli ap:lla niin en minä ymmärrä, miksi tästä asiasta pitäis tehdä lastensuojeluasia.

Todennäköisesti naapurit ovat pukeneet vauvan oikein lämpimästi ja varmaan osaavat ihan oma-aloitteisesti lisätä vaatekertaa, jos on vauva on herättyään kylmä.

Ap on nyt luultavasti sotkenut välit naapuriin. En minä ainakaan pahemmin välittäisi naapurista, joka työntää nenänsä meidän omiin asioihin.
Idiootti! Tuo on HEITTEILLEJÄTTÖ!! Kaikenlaisille tömpyyseille sitä lapsia suodaan!!
 
vieläkö nukkuu ulkona???
Kiinnostas tietää, että ottiko ne vanhemmat pysyvästi vauvan öiksi sisään nukkumaan, kun ap heille asiasta kertoi?

Ottivat ainakin seuraaviksi öiksi ja sitten tämä ketju hautautui.

Tämä on aina välillä vaivannu mun mieltä. Että mites siellä Porvoossa nyt sujuu???
 

Yhteistyössä