vauva nukkuu ulkona yöllä

  • Viestiketjun aloittaja kyttääjä vailla omaa elämää
  • Ensimmäinen viesti
ap
No nyt on mies käynyt vauvan isän kanssa juttelemassa. Isä oli sanonut, että vauvan äidin mukaan ei asiassa ole mitään kummallista, koska vauvalla on hyttyverkko ja vaunun sadesuoja suojanaan. Mieheni oli sanonut, että semmoiset verkot ja suojat ei jyrsijöitä pitele, joten se siitä suojasta. Ja lisäksi huomauttanut myös siitä, että joku voisi vaunut viedä. Naapuri oli arvellut, että vaimo kyllä heräisi siihen, mutta mieli oli muuttunut, kun oli kuullut, että me molemmat olemme käyneet yöllä vauvan vaunuihin kurkkimassa kenenkään sitä huomaamatta.

Vaimo kuulemma nukkuu sohvalla ja mies makuuhuoneessa. Vauvalla on itkuhälytin, jonka toinen kappale on vaimon mukana olohuoneessa. Mitään sen isompaa syytä ei vauvan ulkona nukuttamiseen kuulemma miehelle ollut kertonut kuin että vauva valvottaa öisin ja äidinkin pitää saada nukuttua.

Vauvan isä oli sanonut nyt ottavansa asian esille vaimonsa kanssa. Mies sanoi, että hänelle jäi sellainen kuva, ettei tällä isällä ole juuri sanaa sanottavana tähän asiaan, jos vaimo on päättänyt, että pihalla nukutaan.

Päätimme miehen kanssa, että jos vauva ensi yönä pihalla nukkuu, eikä sisällä mitään elämää näy, soitamme poliisille.
 
tuli mieleen
Sanokaa naapureille, et nehän vois laittaa vauvan vaunuihin nukkumaan sisällä johonki makuuhuoneeseen avonaisen tuuletusikkunan viereen, jos se ulkoilma tuo unen, ja ovi kiinni et muu porukka kotona tarkenee.
 
Rasu
Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
Sanokaa naapureille, et nehän vois laittaa vauvan vaunuihin nukkumaan sisällä johonki makuuhuoneeseen avonaisen tuuletusikkunan viereen, jos se ulkoilma tuo unen, ja ovi kiinni et muu porukka kotona tarkenee.
Meilläkin on joskus vauvaa nukutettu öitä vaunuissa SISÄLLÄ viileässä paikassa, esim. eteisessä tai ikkunan alla. Se on paljon parempi vaihtoehto kuin ulkona nukuttaminen....
 
:eek: Aika hurjaa. Jos äisin pitää saada nukkua niin silloinhan luonnollisesti mies on vauvan kanssa. Ikkunat auki ja siihen sisälle niiden eteen nukkumaan vaunuihin jos niin paremmin nukkuu.
Mä en pystyisi sitäkään vähää nukkumaan jos vauva nukkuisi ulkona.......kuka vaan voi sen napata joka on huomannut,että vauva siinä nukkuu ja ennen viittä ehtii jo aika pitkälle.....
 
vieras
Meillä joskus nukutetaan vauva parvekkeella, myöhäänkin illalla jos ei meinaa sisälle nukahtaa. Ja annetaan olla siellä niin pitkään kun itsekin ollaan hereillä. Mutta ei koskaan jätetä yöksi ulos. Herjalla ollaan heitetty, että jätetään partsille kun nukkuu niin hyvin...

Miten on? Onko vauva ulkona taas??
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mä oon kyllä ihmetellyt (siis menee vähän aiheen vierestä mutta tästä tuli mieleen ) kun moni äiti on niin luottavainen nykyään. Penskat jätetään kärryihin nukkumaan Siwan pihalle tai kirjaston eteen... Siis ihan kaupungissa, eikä missään maalaiskylässä missä kaikki tuntee jo kadun toiselta puolen että "ai noi on virtasen perheen nuorimpien vaunut".
Ei kai.. Hui! Ei tulus kyl mieleenkään jättää vauvaa yksin ulos vaunuihin nukkumaan. Siis julkisille paikoille.

Ap..Onko vauva jo tutilullaa

:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mä oon kyllä ihmetellyt (siis menee vähän aiheen vierestä mutta tästä tuli mieleen ) kun moni äiti on niin luottavainen nykyään. Penskat jätetään kärryihin nukkumaan Siwan pihalle tai kirjaston eteen... Siis ihan kaupungissa, eikä missään maalaiskylässä missä kaikki tuntee jo kadun toiselta puolen että "ai noi on virtasen perheen nuorimpien vaunut".
Itse nuorempana näin tuota, että vauva nukkuu pihalla kaupan ulkopuolella. Silloin tosin asuin pikkukylällä.. mutta silti jopa mun 10 vuotiaassa mielessä tuo oli tosi kummallista, että vauva oli ulkona yksin. :(

Nyt asia tuntuu vielä kummallisemmalta, jopa kauhistuttavalta.
 
hmm
hienoa,että keskustelitte ensiksi perheen kanssa.

mua sit voi ottaa päähän henkilöt, jotka on soittamassa heti kaiken virkavallan paikalle vaikka tilanne ei juuri silloin sitä tarvisi (kuten tässä voitiin odottaa hyvin miehen kotiinpaluuta) eikä ko. henkilöt edes tiedä kaikkia asian puolia. joskus asioille on hyvät perustelut ja joskus taas pieni neuvominen voi olla paikallaan.. tuo on mielestäni jotenkin nurinkurista yhteisöllisyyttä! parempi toki puuttua jotenkin, mutta miksi ei voisi tilanteen niin salliessa esim. jutella toisen henkilön kanssa asioista?
 
asian vierestä
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mä oon kyllä ihmetellyt (siis menee vähän aiheen vierestä mutta tästä tuli mieleen ) kun moni äiti on niin luottavainen nykyään. Penskat jätetään kärryihin nukkumaan Siwan pihalle tai kirjaston eteen... Siis ihan kaupungissa, eikä missään maalaiskylässä missä kaikki tuntee jo kadun toiselta puolen että "ai noi on virtasen perheen nuorimpien vaunut".
mua pistää tässä vaan silmään Nykyään. Kun nimenomaan Ennen vanhaan noin tavattiin tehdä, eikä siinä ollut mitään kummallista. Päin vastoin, kummaa oli, jos vaunut otettiin sinne kauppaan mukaan. Mä en kyllä nykyään ole nähnyt tollasta.
 
kiki
Mä en kestä, melkein itku tuli kun luin tän jutun. Miten joku voi...
Ap tehkää ihmeessä ilmoitus poliisille tai sosviranomaisille asiasta, jos näette lapsen vielä ulkona yöllä. Vaikka naapuri tästä suuttuisi, tuskin ette saisi asiasta rauhaa jos vaikka lapselle jotain sattuisi. ... jonkun täytyy olla lapsen asialla, toki vanhemmilla tunne että asia ok, vaikkei tosiassa näin ole.
 
Tintti
Mielestäni ap:n olisi syytä kyllä ilmoittaa asiasta johonkin ihan pikapuoliin. On sitten varmasti sosiaalitoimen/lastensuojelun tms. asia päättää, onko kiellettyä/turvallista/perin tavallista/sallittavaa/jopa suotavaa, että vauva nukkuu yönsä ulkona ja toimia sen mukaan (lähettää joku paikalle/jättää asia sikseen). Näin maallikosta asia tuntuu kyllä varsin hämmentävältä. Itse en uskalla laittaa ainokaistani koisimaan edes omaan huoneeseensa vaan pidän melkein 2 vuotiaani ihan vieressäni...
 
joanna
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Onkohan niilla jokin pakkashälytinkin siinä itkuhälyttimessä :O
VASTUUTONTA TOUHUA!!!!
niinpä. ei sitä alkuillasta tiedä kun nukkuun laittaa että tuleeko yöllä 10 astettakin pakkasta. ja tuskin toppaa lasta siltävaralta ja sekin on vaarallista jos tulee liian kuuma.
ihan sairasta.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
hienoa,että keskustelitte ensiksi perheen kanssa.

mua sit voi ottaa päähän henkilöt, jotka on soittamassa heti kaiken virkavallan paikalle vaikka tilanne ei juuri silloin sitä tarvisi (kuten tässä voitiin odottaa hyvin miehen kotiinpaluuta) eikä ko. henkilöt edes tiedä kaikkia asian puolia. joskus asioille on hyvät perustelut ja joskus taas pieni neuvominen voi olla paikallaan.. tuo on mielestäni jotenkin nurinkurista yhteisöllisyyttä! parempi toki puuttua jotenkin, mutta miksi ei voisi tilanteen niin salliessa esim. jutella toisen henkilön kanssa asioista?
No niinpä. Tai miten ne kaikkien naapurit on niin pelottavia, että niille ei uskalleta suoraan sanoa?
 

Yhteistyössä