vauva nukkuu ulkona yöllä

  • Viestiketjun aloittaja kyttääjä vailla omaa elämää
  • Ensimmäinen viesti
eria
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisivatkohan ne tulla yöllä katsomaan? Uskoiskohan ne tätä muuten edes sosiaalitoimistossakaan?
Poliisin kanssa tulee päivystävä sosiaalityöntekijä paikan päälle. Joten jos vauva nukkuu ensiyönä ulkona niin soita 112.
 
Aika hullullta kuullostaa..

Mutta jos mä yhtäkkiä toteaisin että naapurit ei pidäkään pihalla öisin tyhjiä vaunuja vaan nukuttaa niissä vauvaa talvellakin, soittaisin poliisit paikalle samantien..

Eipä oo kyllä tullu koskaan mieleenkään että joku näin tekis oikeesti.. :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisivatkohan ne tulla yöllä katsomaan? Uskoiskohan ne tätä muuten edes sosiaalitoimistossakaan?
Sosiaalipäivystys lastensuojeluasioissa toimii 24h ja pakko niiden on uskoa sekä tulla varmistamaan vauvan turvallisuus.

Eikä se ole mikään tae että sillä perheellä on kaikki airot vedessä että ne näyttää ohimennen asiallisilta. Tunnen ja tiedän monta skitsofreenikkoa jotka näyttää päälisinpuolin ok mutta on päänsisältä hyvin psykoottisia.
 
ap
Taidan aloittaa siitä, että soitan huomenna jonnekin päivällä ja kysyn toimintaohjeita.

Minne mun pitäisi soittaa? Sosiaalitoimistoon? En ole ikinä joutunut tämmöiseen tilanteeseen.
 
katja
Vaikka oli itkuhälyttimet ja kaikki. Pelkäsin että jos nukahdan kunnolla ja nukun sikeästi niin en herää jos itkuhälyttimsestä kuuluu jotain. Ja toisaalta, ainakin meillä hälytin piti turhia ääniä sen verran, ettei nukkumisesta tullut muutenkaan mitään (hälytin reagoi esim kaikkiin ohiajaviin autoihin jne.) Joten en missään nimessä olisi nukkunut öisin hetkeäkään jos vauva ulkona....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tämä ei ole provo, vaikka epäilemättä siltä kuulostaakin. Aioin laittaa aloituksen jo aiemmin, kun asia on tässä jo jokusen päivän askarruttanut, mutta ajattelin, ettei kukaan usko.

Omasta mielestäni oli itse asiassa sen verran uskomaton juttu, että mietin, että vedättääkö tämä äiti minua. Kävin sitten itse yöllä kurkkaamassa vaunuihin ja nukkuihan se siellä. Eikä ilmestynyt ketään ikkunaan tarkastamaan tilannetta, vaikka olin lähes pää vauvan vaunuissa.

Asumme kaupungissa, lapsiperheiden suosimalla alueella.

Itse asiassa pohdin, onko tämä edes laillista?
Tuntuu kyllä tosi hullulle, ja uhkarohkealle. Vaikka lapset nukkuu päivälläkin ulkona, niin usein se joka lasta vahtii on itse hereillä sisällä. Yöllä taas tuonkin asian suhteen on ihan erijuttu, kun vanhempi itse nukkuu sikeää unta ja onko luottamista sitten siihen, että heräis itkuhälyttimen ääneen...
Hui, ihan mitä vaan vois tapahtua vanhempien ollessa täydessä unessa. :/
 
Toivottavasti tuo ei ole totta!!! Itkuhälyttimen rapinaan ei välttämättä herää yöllä sikeästi jos nukkuu ja pihalla voi sattua vaikka mitä... Joku voi kaikessa hiljaisuudessa lähteä kävelemään vaunujen kans, eikä hälytin välttämättä hälytä, aaapuuva! Jos vauva nukkuu viileässä paremmin, niin laittakoot ikkunat auki vaikka olohuoneesta ja vaunut sen alle, prkl |O

Muoks, siis vaunut SISÄLLE OLOHUONEESEEN!
 
Ota nyt AP tää asia ensin puheeksi vaikka sen äidin kanssa enneku soitat mihinkään!!! :|
Jos se on vaikka vähä uusavuton ja ei oo vaan ajatellut että jotain voi sattua.
Kysyt ihan mielenkiinnosta vaan että miks ne nukuttaa vauvaa ulkona öisin ja sanot että sun mielestä se ei oo ihan "tervettä". :wave:
 
vieras
tai soitat nyt heti johonkin päivystävään puhelimeen?! mitä niitä on mll eikun jotain,auttakaa joku? sieltäkin varmaan osataan jotain sanoa,odottaako huomiseen vai ei jos vauva on taas ensi yön pihalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taidan aloittaa siitä, että soitan huomenna jonnekin päivällä ja kysyn toimintaohjeita.

Minne mun pitäisi soittaa? Sosiaalitoimistoon? En ole ikinä joutunut tämmöiseen tilanteeseen.
Kunnan sosiaalitoimiston vaihteeseen ja kerrot että on lastensuojelu asia. Niillä ei ole soittoaikoja ls asioissa, vaan todellakin 24h virka-ajan ulkopuolella 112. Kerrot vaan asiallisesti huolesi heille. Ei siinä sen enempää tarvita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taidan aloittaa siitä, että soitan huomenna jonnekin päivällä ja kysyn toimintaohjeita.

Minne mun pitäisi soittaa? Sosiaalitoimistoon? En ole ikinä joutunut tämmöiseen tilanteeseen.
Etsit kuntasi /kaupunkisi sos.päivystyksen numeron tai sit ihan alueenne omalle sossulle, selviää sos.toimiston vahtimestarilta et kuka hän on.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja katja:
Vaikka oli itkuhälyttimet ja kaikki. Pelkäsin että jos nukahdan kunnolla ja nukun sikeästi niin en herää jos itkuhälyttimsestä kuuluu jotain. Ja toisaalta, ainakin meillä hälytin piti turhia ääniä sen verran, ettei nukkumisesta tullut muutenkaan mitään (hälytin reagoi esim kaikkiin ohiajaviin autoihin jne.) Joten en missään nimessä olisi nukkunut öisin hetkeäkään jos vauva ulkona....
:eek: Nukkuuko joku edes kevysti kun vauva on pihalla. Minä touhuan (tai nettailen) sisällä ja välillä kurkin pihalle tai teen pihahommia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lammas:
Minun serkku nukkui joskus vauvana kaikki yöt parvekkeella, kun sillä oli jotain allergista ihottumaa, joka pysyi sillä konstilla paljon parempana. Vanhemmilla oli parvekkeen ovi vaan aina sen verran raollaan, että kuulivat jos vauva heräs. Ilman tuota ulkona nukkumista serkun iho olis ollut ihan märkivällä ihottumalla koko ajan.
Mä jotenkin voin ton ymmärtää...MUTTA ETTÄ PIHALLA..
Eikai tää voi olla totta..eihän
:ashamed: .

Sitte itketään ku koira söi pikku nooa-micolan.. :whistle: :ashamed:
Kyllä mäkin tän jotenkin ymmärrän, jos on esim. lasitettu partsi ja ovi raollaan.. ja sit vaikka toinen vanhemmista nukkuu ihan oven vieressä. Eikä hälärikään vaunujen vieressä olis pahitteeksi. Vaunuihin en uskaltais laittaa, kun on näitä kärähtämisjuttujua ollu..
Siis vauvalla oli kyllä vaunuissa itkuhälytin.

Itse vaan ajattelin, että jos joku rotta tai orava menee vaunuihin, niin herääkö sitä itkuhälyttimen ääneen ennenkuin sitten, kun lasta on jo purtu? Ja entäs jos joku vie koko vaunut? Siinä vaiheessa kun itse ehtii pihalle, ovat vaunut jo kaukana.

Minä lähinnä toivoisin, että tämä olisi provo.
No sama asia päivällä... Ei sinne väliin ehdi, jos vaunuihin joku rotta/orava on mennyt...
Kyllä eläimet rohkeemmin liikkuu kuitenki yöllä.. Mulla ainakin on verkko noit oravia varten mut silti kyttäilen ikkunassa lähes "koko ajan" että pojulla kaik hyvin siellä..
On niin sopivasti ikkunan alla että, nään ne, meen sitt melkein mihin päin vaan taloa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja RasuNaamari:
Ota nyt AP tää asia ensin puheeksi vaikka sen äidin kanssa enneku soitat mihinkään!!! :|
Jos se on vaikka vähä uusavuton ja ei oo vaan ajatellut että jotain voi sattua.
Kysyt ihan mielenkiinnosta vaan että miks ne nukuttaa vauvaa ulkona öisin ja sanot että sun mielestä se ei oo ihan "tervettä". :wave:
Niin, ehkä pitäisi jutella uudelleen. Silloin ensimmäisellä kerralla olin niin ällikällä lyöty, etten älynnyt kysyä mitään. Sanoin vaan, etten ikinä itse uskaltaisi nukuttaa vauvaa ulkona öisin.

Ja itse asiassa ajattelin tosiaan, että tämä äiti vedättää minua, joten ajattelin tarkistaa asian ennenkuin alan isommin elämöimään.
 
Neppi
Mun mielestä kannattais kans eka jutella sen äitin kanssa että onko siihen joku muukin syy kuin että "nukkuu paremmin" ja samalla sanoa ihan nätisti siitä että onko tämä äiti tullut ajatelleeksi että turvallisellakin alueella voi yöllä sattua kaikenlaista varsinkin jos alue ei ole edes mitenkään aidattu tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja RasuNaamari:
Ota nyt AP tää asia ensin puheeksi vaikka sen äidin kanssa enneku soitat mihinkään!!! :|
Jos se on vaikka vähä uusavuton ja ei oo vaan ajatellut että jotain voi sattua.
Kysyt ihan mielenkiinnosta vaan että miks ne nukuttaa vauvaa ulkona öisin ja sanot että sun mielestä se ei oo ihan "tervettä". :wave:
Niin, ehkä pitäisi jutella uudelleen. Silloin ensimmäisellä kerralla olin niin ällikällä lyöty, etten älynnyt kysyä mitään. Sanoin vaan, etten ikinä itse uskaltaisi nukuttaa vauvaa ulkona öisin.

Ja itse asiassa ajattelin tosiaan, että tämä äiti vedättää minua, joten ajattelin tarkistaa asian ennenkuin alan isommin elämöimään.
Onko tämä vauva niiden ensimmäinen lapsi?
Jos ne ei ihan oikeesti vaan tajua ettei noin voi toimia. Sit jos se vaan väittää että lapsi nukkuu ulkona paremmin kun sisällä niin soitat esim. neuvolaan tai johonkin ja kysyt että miten sun pitäis toimia. Tai eihän se sun velvollisuus oo sit enää puuttua mutta pääasia että oot johonkin kertonu huolesi.
 
vieras
Mistä te olette päätelleet että vanhemmat nukkuu yöllä? Jos he laittavat vauvan ulos jonkun syyn (esim.ihottuma?) takia ja valvovat puolet ja puolet yöstä?
Ei saa hutkia ennenkuin on tutkinut.
 

Yhteistyössä