vauva ja koiranpentu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seropi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih.. se on aika häsellystä.. =) Mulla ollut pariin otteeseen ihmis sekä koiravauva samaan aikaan.. Ja välillä tuli kyllä suoraan sanottuna äitiä ikävä.. :D Nytkin meillä tällä hetkellä poitsu reiska 1v ja koiranpentu 12 viikkoo, ja herne meinaa mennä nenuun kyllä väkisinkin välillä, mutta onneksi tuo koiruli on alkanut jo hieman rauhottuun, et kyllä se taas tästä..
Ei muuta kun onnea.. =)

tarkkaan, pelkkä koiranpennun hoivaaminen on hermoja kiristävää, ja aikaa vievää. Jos vauva pistää omat hormonisi ja tunteesi sekaisin, voi sinulla olla enemmän käsittelemistä kuin mihin kykenet....Ei ole meinaan helppo yhdstelmä, muta riippu tietysti koiran rodustakin ja siitä miten paljon sinulta huomiota vaatii ja erityiskoulutusta, asiat voi sujua hyvinkin, saat pennun kulkemaan heti vaunujen kanssa leppoisasti ym. Jo jonkun yksivuotiaan koiran kanssa voi olla hankalaa alkaa tehdä lenkkejä vaunujen kanssa...Oma kokemus puhuu...

Minulla on 3 koiraa ja ihan kokemuksesta voin sanoa, että koiranpennun ottaminen on muutakin kuin, että se vaan otetaan. Mukana tulee pennun kakkojen/pissojen korjaaminen, sisäsiistiksi opettaminen ja muun tapakoulutuksen antaminen, aktivointi/leikki ja ulkoilu. Koiranpennussa on ihan uskomaton määrä hommaa. Koira vaatii tekemistä pennusta alkaen ja kannattaa todella miettiä jaksaako itse täysipainoisesti "kahta lasta yhtä aikaa". Jos antaa koiralle vain puolinaisesti oppeja niin ojassa ollaan.

Yhteistyössä