Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Lauantai 13.4.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 113/?...............yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 109/28...............yk 12.........ya 2/12.......2.

ralliruutu...................kp 52/29...............yk 6...........ya 10/12.......1.
äippä 84...................kp 50/29...............yk 4...............................4.

miss_piggy(31)..........kp 49/?.................yk 9...........ya 2/12.........1.
Miukula.....................kp 46/?..................yk 4...........ya 10/12.......2.
-tanjuli-....................kp 42/29-50...........................ya 7/12.........1.
Slartibart..................kp 41/29...............yk 6...........ya 3/12..........1.

reason.....................kp 39/28...............yk 12..........ya 5/12.........1.
verppu.....................kp 37/28................yk 4...........ya 10/12.......1.
Annatto...................kp 36/30................yk 4...........ya 9/12.........1.
MannaM...................kp 32/32-42...........yk 3...........ya 12/12........2.

NuNutin...................kp 28/33................yk 2...........ya 2/13..........3.
Nomppeli.................kp 28/27-29...........yk 2...........ya 2/13..........2.
juliesisko(26)...........kp 27/26-28............yk 1...........ya 3/13..........2.
sydäntähti...............kp 27/29-34............yk 1..........ya 3/13..........3.
FLV.........................kp 27/26................yk 3..........ya 1/13.........3.
Markke...................kp 26/30-?.............yk 9...........ya 6/12..........2.
Linttu.....................kp 24/33................yk 3...........ya 1/13..........3.
manije....................kp 22/30-44...........yk 1...........ya 3/13..........2.
Penni79..................kp 22/25-26...........yk 4...........ya 2/13...........2.
Klementiini...............kp 21/28...............yk 1...........ya 3/13...........3.
Jeccika...................kp 20/26-28...........yk 6...........ya 11/12.........3.

Wuf.......................kp 19/29................yk 2...........ya 3/13...........2.
jonnamo(20)............kp 18/30-33............yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 18/28................yk 1............ya 3/13..........1.
Alexandra89.............kp 16/28-30...........yk 4............ya 1/13...........1.
pinkkihevonen.........kp 15/27...................yk 10..........ya 8/12.........1.
Sanna-M.................kp 14/25-32....................................................
avantasia(26)..........kp 14/33.................yk 5................................3.
Mom09....................kp 11/34................yk 11..........ya 6/12..........2.
Kolibrinkukka............kp 11/28-30.............yk 5...............................2.

-PikkuMyy-...............kp 9/36.................yk 12.........ya 1/12.........1.
SuAnn......................kp 8/35................yk 5...........ya 6/12.........1.
Hassel......................kp 8/29-30...........yk 4...........ya 1/13............
katrinainen...............kp 7/26-29............yk 2..........ya 4/13.........3.
Mijau(23).................kp 6/30.................yk 2..........ya 3/13..........1.
aotearoa..................kp 6/30.................yk 4...............................3.
Pippuri85*................kp 1/30................yk 2..........ya 3/13.........3.



Day Past Ovulation:
NuNutin.............................DPO 13
sydäntähti.........................DPO 12
Miss_piggy.........................DPO 8



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond



Plussanneet:
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HUHTIKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Raskausoireet: Päivän kysymys jo raskaina olleille: millaisia oireita muistat ihan alussa (ehkä jo ennen testiä)?

Mä arvasin viime kerralla olevani raskaana, koska muita oireita saattoi helposti kuvitella mutta kehon lämpötilan nousua ei. Eli lämmöt nousi ennen oletettujen menkkojen alkua vielä oviksen jälkeisistä lämmöistä tuonne 37 asti. Sitten 6-7 päivää oviksesta tuli pieni määrä "kiinnittymisvuotoa" joka loppui heti , aluksi aattelin että miten voi menkat nyt alkaa kun olin aika varma että raskaana olen. Vilutti, oli jano ja jatkuva vessähätä, sekä alavatsaa juili oudosti. kaikki nämä oireet oli jo ennen menkkojen oletettua alkua kp 23-27 vaikka ovis oli "vasta" kp 15-16, ja kp27 tuli haamu ja selvä plussa parin päivän päästä.

Ai niin ja närästystä oli myös, kuten myös nyt kp21/24-26. Lisäksi lämmöt on 36,8-37,1, viluttaa, väsyttää..Pakosti herää toiveet mutta tiedän kyllä että keho on näppärä huijaamaan meidän mieltä.. jos olen raskaana niin kiinnittyminen on tapahtunut nopeasti koska viikko sitten vasta oli ovis.

Mutta vaikka kiinnittyminen yleensä kestää 6-8 päivää niin on mahdollista jo 4-5 päivän päästä, kuten myös vielä 8-12 päivän päästä- näin jostain luin.
 
Penni79 / Raskausoireista: Mullahan on takana siis yksi vahinkoraskaus. Tuolloin en merkannut menkkoja mihinkään ylös tai tiennyt edes suunnilleen, koska niiden pitäisi alkaa seuraavan kerran. Arvioisin tehneeni raskaustestin noin viikolla 6, kun oireita oli ollut viikon-kahden verran.

- Rinnat niin kipeät, että tuntui kuin repeäisivät paikaltaan, jos hetkenkin oli ilman rintsikoita. Nukkuessa varsinkin ilman rintsikoita tuntui kylkeä kääntäessä todella pahalta. Olivat muistaakseni myös kuumottavat ja turvoksissa. Koskaan muulloin rintani eivät ole olleet niin kipeät. Nännipihoihin nousi näppyjä.
- Alavatsassa paineen/turvotuksen tunne. Tuntui, että siellä on jotain ylimääräistä. Vähän kuin olisi syönyt liikaa, mutta tunne oli vatsan sijaan alavatsassa.
- Pahoinvointi. Kerran oksensin yllättäen aamulla ja pari muutakin kertaa oli todella lähellä. Kylmä hiki nousi otsalle pahoinvoinnin aallon pyyhkäistessä yllättäen ylitse. Ei tarvinnut edes mitään ärsykettä.
- Maistoin munakkaassa raudan, ja epäilin sen johtuvat siinä olevista tölkkiherkkusienistä. Mies ei maistanut mitään kummallista, ja tästä oireesta vasta alkoivat omatkin epäilykseni heräämään.
- Sekosin hormoneista ja aloin kuvitella haluavani vauvaa, kun sain positiivisen tuloksen raskaustestiin. Tunsin myös ihan käsittämätöntä rakkautta sitä solumöykkyä kohtaan, vaikka en todellakaan olisi halunnut olla raskaana. Koskaan en siis ollut lasta halunnut ja järjellä ajatellen tiesin abortin olevan ainoa oikea vaihtoehto. Hormonit vaan vei mua ihan 6-0, mutta onneksi kuitenkin päädyin siihen aborttiin...
 
miss_piggy
Penni:Ennen keskenmenoa mulla oli närästystä, ummetusta, älytön väsymys, pahoinvointia, mutta en oksentanu, mahakipuja ja tissien arkuutta... Nyt on kaiketi dpo 6-7 ja ei oo oikeestaan mitään, muutaku jotain mahan jomottelua. Jotenki en kyllä plussaan jaksa uskoa.
 
Raskausoireet: En kyllä muista että ois mitään ihmeempiä oireita ollu ennen plussausta. Tissit oli tosi kipeänä ja arat, ei paljon kärsiny koskea! Se oli ensimmäinen oire.. :) Sitten piti alkaa öisin käymään pissalla pariinkiin kertaan. Joskus vk7? alko pahoinvointi.. Oksennuskerrat tosin voi laskea yhden käden sormilla, huono olo oli aamuisin vk11? asti.. Kun se meni ohi niin loppuraskaus menikin oikein leppoisasti. Hoitoalalla olin loppuun asti töissä ilman yhtäkään sairaslomaa, olisi voinut jatkaa vielä pitempäänkin! Poika päätti syntyä vasta käynnistyksen yhteydessä vk41+6. Lopussa tosin alkoi kävely olemaan hitaanpuoleista ja maha hieman edessä mutta muuten kaikki ok! Niin tosiaan ja närästys oli melkoinen riesa, vielä nykyäänkin kun ennen raskautta ei närästänyt ikinä! :D

Nyt tais tosin mennä hieman aiheen vierestä kun kysyit alkuraskauden oireita! :LOL:

ON ei kummempia.. Ensi viikkoa odotellessa! :)
 
Oireena esikoisesta oli vaan ihme repimisen tunne nivusissa ja alavatsalla ja menkkamaiset kivut ilman vuotoa joita kattelin pari viikkoa ennen testin tekemistä..
Toisesta "krapula" ja tuhruvuodon puuttuminen..Lämpöjä myös mittailin mut oli ihan normaalit 36,5 vaikka joskus oviksen jälkeen 37..
Täällä tullut ällölimoja :O on vaan niin pienet kiertopäivät että ihan ihmetyttää..Normaalisti ovis kp16-19 ja nyt kp13..Ehkä nyt on sitten lyhempi kierto tai piiiitkä ovis :headwall:
 
Penni79, ihan samoja juttuja täällä mietitään... Mutta kiertopäivät on niin vähissä että luulen kyllä että täällä päässä tämä on ihan luulosairautta.. Nyt vasta dpo 5 (oletettu, ei tikutettu). Toissa päivänä alkoi hirveällä väsymyksellä, joka oli ihan eri luokkaa kuin mikään normaali, eilen alkoi etominen, ja mahaa juilinut joitakin päiviä..

Ensimmäisestä ekat oireet havaitsin vähän ennen raskaustestin tekemistä, joka oli kyllä paljon myöhemmin kierrossa, koska silloin kierto oli vielä tosi epäsäännöllinen. Silloin rinnat olivat tosi kipeät. Silloin etominen alkoi vasta joskus viikolla 8. Toisesta ei ollut mitään oireita ennen testin tekemistä. Silloin kyllä oli niin kiire että ehkä en vain kiinnittänyt niihin huomiota. Silloinkin etominen alkoi vasta selkeästi testin tekemisen jälkeen, joten kyllä nämä "oireet" nyt ehkä enemmän epäilyttävät...

Mutta toivotaan parasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Penni79
Raskausoireista,mä epäilin tällä kertaa raskautta sen perusteella,kun alavatsassa oli/ja on edelleen sitä menkkamaista juilintaa,repiviä nippaisuja ylösnoustessa...väsymystä,erilaista kuin yleensä,vessahätä pienestäkin pissasta,päänsärkyä ja vilutusta. Toi palelu on aivan kauheeta! Joka ilta kahden fleecepeiton alla ja silti tärisen :(
Muilla kerroilla en muista että olisin oireista aavistellut raskautta. Ehkä noista "menkkakivuista" ja mielialanvaihteluista.

Tänään piti taas testata,eipä juuri ole viiva vahvistunut...tosin eihän pregcheckin edes pitäis näyttääkään raskautta vielä,kun kiertokaan ei taida vielä olla tiensä päässä. Ehkäpä se siitä ens viikolla vahvistuu,toivotaan... :attn:
 
Joo! Mä unohdin aiemmasta viestistäni tuon vessassa käymisen! Oon kyllä kova käymään vessa ihan muutenkin, mutta nyt on pari päivää ollut sellaista, että on niin kova kiire vessaan ettei meinaa edes ehtiä. Mutta lokeroin senkin niihin kuviteltuihin.

Mä olen päättänyt, etten testaa ennen kuin sitten, kun menkkojen olisi pitänyt jo alkaa. Katsotaan miten päätös pitää ;)

Toivotaan NuNutinille viivan vahvistumista!
 
heipähei taas pitkästä aikaa! onnittelut plussanneille!:heart:

täällä aloitettu viikon terolut kuuri menkkojen saamiseksi...neljän kuukauden jälkeen ne olisivat toivottu yllätys. oon vähän turhautunut jo tähän odottelemiseen, kun tuntuu, että mitään ei tapahdu...samaan aikaan ympärillä useat naiset ovat tulleet raskaaksi ja hehkuttavat kuinka nopeasti raskaudet ovat alkaneet: / ei kivaa kuultavaa itselle vaikka onnelinen heidän puolesta olenkin...

nyt kuitenkin toivo on korkealla, että ne menkat sieltä alkaisivat ja kierto alkaisi palautumaan...miten muilla terojen käyttäjillä, kuinka on kierto palannut vai onko jatkunut epäsäännöllisenä? ihmetyttää nimittäin, että lääkäri määräsi vain yhden kuurin ja luotti siihen, että sen jälkeen menkat alkaisivat tulla suurinpiirtein säännöllisesti. itse en siihen oikein usko näin pitkän tauon jälkeen, vaan luulen, että tarvitaan useampi kuuri...
 
Ti ja ke sain hailakat plussat, mutta nyt pelkkää negaa. Eri testit kyllä ollut käytössä, mutta ei sen pitäisi vaikuttaa. Pistän kemiallisen piikkiin. Nyt lopetan testailun ja vuotoa odottelen alkuviikosta. Minut voi poistaa plussanneista. Kiertopäivistä olen jo ihan sekaisin, mutta dpo11 mennään nyt.
 
miss_piggy
kahvikuppi: Teroluteilla kierto mulla lyheni 26 päivään, mutta ovulaation kanssa oli sitte ongelmia. Ja ku lopetin terot 6kk käytön jälkeen, kierto taas piteni, ja oviksenkin bongasin vasta kp 26.
 
DPO 2 ja kevätmasennus. tai jotain. mieli jotenkin aivan maassa ja edes aurinko ei piristä.
aivan hölmöjä ajatuksia/pelkojakin tulee mieleen. tyyliin ollaanhan me miehen kanssa aina yhdessä ja entä jos miehelle sattuu jotakin ja jään yksin. outoa.

eilen tuossa ajattelin, että kyllä meidän elämä vaan on niin tasaista. olis mukava saada jo lapsi meidän arkeen. miksi se on joillekin niin helppoa ja toisille ei? vaikka osaankin vielä iloita muiden puolesta niin kyllä se vähän mietityttää kuitenkin. mutta kyllä tämä taas tästä. onneksi eläimet on aina ymmärtäväisiä ystäviä. :heart:
 
Raskausoireista: esikoisesta tissit kipeytyi suunnilleen niihin aikoihin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja sellaista outoa etomisen tunnetta oli myös. Kuopuksesta mulla oli vaan jotenkin aika vahva tunne että nyt taisi tärpätä, olisko sellaista etovaa olo ollut myös muutama päivä ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa. Molemmista olen testin tehnyt päivän-pari sen jälkeen kun säännölliset menkat oli myöhässä. Ja esikoisesta tuli hailu plussa ekaan testiin toiseen vahva ja kuopuksesta heti ekaan testiin vahva <3 Mulla on kyllä ollut helpot ja vähäoireiset raskaudet, en ole siis joutunut oksentamaan tms. olen pystynyt liikkumaan hyvin ihan loppuun asti. Kuopuksesta oli inhottavaa ja pelottavaa veristä vuotoa ensimmäisen kolmanneksen ajan mutta sen jälkeen aika huoletonta ja mukavaa raskausaikaa :)

Nyt on kp 23 kuten tuolta listasta tarkistin. Ovulaatiota en bongannut ollenkaan, en kropan tuntemusten perusteella enkä testien kanssa :/ Saas nyt sitten nähdä miten kierto venyy/venyykö. Hörpin punkkua ja haaveilen siitä käärötstä joka ei nytkään sittentainnut saada alkuaan... taidan olla hiukan kärsimätön, nyt oli kuitenkin vasta yk 3, ja tosiaan aika tjot- meiningillä menty :D
 
Täällä kp1/26-28, yk2 eli menkat alkoi aamulla. Kierto oli normaalin 26pv mut jotain outoa tälläkin kertaa.. En oo kipeä! Yeensä herään varhain aamulla kovaan kipuun kun vuoto alkaa. Ja särkylääkettä tartten aina. Nyt en tienny menkoista mitään ennenkun menin vessaan herättyäni. Vatsaa juilii nyt pikkuisen mutta ei voi sanoa olevansa kipeä. Toivottavasti nyt ei ala mahdottomasti outoilla nää kierrot, mulla aina ollu niin säännöllinen ja tutut jutut.

Raskausoireista: esikoisesta aloin huomata oireita samaan aikaan kun tajusin menkkojen olevan viikon myöhässä. Rinnat turposi ja näytti oudoilta, ei ollu kuitenkaan kipeät. Hajuaisti herkistyi ja kahvi kuvotti. Pahoinvointia... Närästys mulla iski joskus vasta puolenvälin tienoilla ja oli tosi kamalaa välillä! Mullakin närästys kuului nimenomaan raskauteen, muutoin mua ei närästä ikinä.

Pahoin pelkään että yk2 nyt tulee menemään vähä plörinäksi koska ovulaation testailut ja ovulaatiokin tosiaan sattuu just mun lomareissulle (kp:t 11-15 on reissu) mut voihan sitä ennen reissua harjoitella ja heti palatessa ku kp15 tuun aamusta jo kotiin :D ei siis ollenkaan toiveita tälle kierrolle mutta mieli on hyvä :)
 
On. Isän puolen "sukulaiset" (vanhemmat eronneet) lähteevät jouluksi alpeille laskemaan ja minulle varattiin kans matka. Nyt mietin et pitäisikö yritys pistää stopille ja jatkaa myöhemmin, koska matka menee sitten ihan hukkaan ja kyllähän minä jo sen oman pienokaisen haluaisin, mutta miksen voisi vajaata vuotta vielä odottaa..? :| Siinäpähän onkin miettimistä, mieti en hetkeäkään että pidänkö jos tärppi jo ensimmäisessä kierrossa sattui, mutta epäilen kovin ettei joten sitten olisi hetki aikaa miettiä moista. Olisi " vapaampi " kesä, ukko ehtisi etsiä itselleen töitä... Mutta niinkuin on miehen kans juteltu niin koskaan ei loppuunsa tule olemaan hyvä aika kun aina tulee jotain uutta..
 
ON: Mitähän mun alamahalla tapahtuupi.. Eilen petihommien jälkeen jomotteli molemmin puolin alamahaa ja tänään vaan toisella puolella on jomotellu.. Ja niin turvoksissa on maha ollu tänään päivemmällä.. Päätin tosin että en ala mitään ressaileen asian suhteen mut kappas miten kävikään!? :LOL: Tänään tosiaan kp22... Saapas nähä mihin suuntaan se tästä lähtee.. Aiemmin ei tosiaan oo ikinä mitään jomotteluja ollu nii sillä mietin et mikä on hommannimi..

Sori ko jäi tän oman navan miettimiseen! Pitää lähtä esikon kans touhuileen ja leikkiin, koko ajan vaan syliin ois tulossa! :)
 

Yhteistyössä