Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Mä oon kans nyt alkanu makoilla jalat kattoa kohden varttin verran. ja ostin punkkua jota voin tissutella hyvällä syyllä nyt luteaalivaiheessa. Asennoilla en tiä onko väliä, esikoinen sai alkunsa jommasta kummasta kerrasta kun olin minä päällä ja saanut ennen miestä orgasmin.
Kikkakonsteista väittäisin että paras olisi raskausvitamiinit ja ok ruokavalio, sekä stressittömyyteen pyrkiminen.
 
Kiitos vastauksista! Mäkin eilen koitin pitää lantion ylhäällä jonkin aikaa ja otin lasin punaviiniä =) Jos niitä löytyy lisääkin, voisi sitten kokeilla ensi kuussa! Kuulun siihen "koulukuntaan", joka ajattelee ettei noista jutuista mitään haittaakaan ole, ja tiedän ainakin, että olen tehnyt kaiken voitavani asian eteen! Perusasiat kuten ruoka pitää toki olla myös kunnossa, mutta se on mielestäni muutenkin itsestään selvyys (olen vähän liiankin tarkka terveellisestä ruokavaliosta).

Liikunnasta vielä: Itsekin tykkään liikkua paljon, jostain vain kun pitää perhe-elämän eteen joustaa niin se on monesti ollut oma liikkuminen. Juokseminen on jäänyt nyt talvella kokonaan, kun en ole vain ehtinyt. Onneksi alkaa taas pyöräilykausi!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Täällä pyörähti tänään käyntiin yk2 eli kp1/30. Tässä kierrossa alan enemmän kiinnittää huomiota ovikseen, edellisessä en huomannut ovisoireita ollenkaan. Voihan olla etten osaa niitä oikein tunnistaakaan, mutta ainakaan mihinkään ei masuseudulla nippaillut :D

Nyt olen (vasta) päälle viikon verran tarkasti katsonut mitä syön ja varsinkin vähentänyt lihansyöntiä. Tuntuu että maha täyttyy todella nopeasti ja pienistä annoksista vaikka aiemmin olen pystynyt syömään itseni järkyttävään ruokakoomaan :rolleyes: Painonpudotuksen lisäksi iso syy ruuan tarkkailuun on ollut se, että meillä menee kamalasti ruokaa roskiin! Ei siis mitään jätesäkillisiä viikossa mutta kuitenkin, tulee jonkin verran kaupasta osteltua kaikkea mitä "voisi tehdä" ja nii-in, eipä tosiaan tule tehtyä. Olen alkanut tarkemmin suunnitella viikon menua enkä ostele mitään muita houkutuksia kaappeihin pilaantumaan.

Kamalaa kun ajatteleekin miten tuskastuttavan pitkä aika täytyy taas odotella ennenkuin mitään vauva-rintamalla voisi edes tapahtua. Päätin että alan harjoitella kaikenlaisten vauvan vaatteiden neulomista, on ainakin jotain tekemistä mikä vaatii sataprosenttisen huomion niin ei pelkkä raskautuminen pyöri päässä.
 
Yrityksen alussa käytin tuota "jalat ylös"-tekniikkaa seksin jälkeen, mutta nyt en ole enää jaksanut moisella kikkailla. Ainut mitä teen erilailla kuin ennen yritystä on se, etten välittömästi seksin jälkeen mene alapesulle. Aluksi söin myös noita raskausvitamiineja, mutta enpä ole muistanut/jaksanut enää. Punaviiniä en joisi, vaikka maksettaisi. :D Tulee, jos on tullakseen. Tulihan mulla tärppi silloin 1,5 vuotta sittenkin ihan vahingossa, vaikkei edes rojuja heitetty ränniin, että luulisi tulevan nytkin kun vaan malttaa rauhassa yrittää. :) Ovulaatiotikkuihin en koske, kun kuitenkin tulee seksiä harrastettua vähintään joka toinen päivä paitsi menkkojen aikaan yleensä ei. Ruokavalio ja liikuntatottumukset on mulla ihan perseestä, mutta enköhän mä tässä kesän tullen ala innostua ainakin lenkkeilystä vähän enemmän. :)
 
Hih, ekaa kertaa foorumille koitan kirjotella. Jännittävää. Mulla on hieman kuivat huvit ilmeisesti ku tästäki innostuu. En oikeen taida osata kyllä tätä hommaa. Kummiskin, moi kaikille :) Oon jo jonkun aikaa lueskelllu näitä juttuja täältä ja nyt on pakko purskahtaa puhumaan kun niin kovasti hymyilyttää ja jollekkin pitää päästä toteamaan, että hei, mulla ja avomiehellä käynnistyy vauvantekoyritykset. Se on niin suuri salaisuus vielä että kukaan ei ees tiedä että moisia haaveita meillä on. ;)
 
Täällä tosiaan jo kp 19 eikä tietoakaan ovulaatiosta... Eilisessä testissä hailakan hailakka viiva, eikä mitään tuntemuksia : / En siis taida ovuloida ollenkaan tässä kierrossa, tai sitten on tulossa joku tooosi pitkä kierto, ärsyttävää.

Mä en ole mitään poppaskonsteja käyttänyt, enkä taida käyttääkään vaikkei niistä nyt tosiaan haittaakaan ole :) Meillä ei nyt varsinaisesti olisi muuten mikään hoppu tuon kolmosen kanssa, mutta koska olen työttömänä niin olisi taloudellisesti parempi että mahdollinen kolmonen syntyisi ennen kuin kuopus täyttäisi kolme. Enkä kyllä yhtään isompaa ikäeroakaan haluaisi, mun mielestä tuo kolme vuotta on aika maksimi. Ekan ja tokan välillä meillä on vajaa 2 vuotta :).

Tervetuloa vaan uusille ja onnea plussista!
 
harmi aotearoa, että sullakin pyörähti uusi kierto käyntiin. Täällä jo kalenterin kanssa merkkaillaan sopivia pupustelu iltoja... En minä mitenkään suunnitelmallisesti tätä ota :saint:. Miehelle en mitään paineita aio kasata. Meillä molemmat aiemmat raskaudet ovat alkaneet helposti, joten nyt tuntuu siltä, että tätä saadaankin sitten tosissaan tehdä : /.

Poppaskonsteista: olen aina nostellut jalkoja ylöspäin ovulaation aikaan. Muuta en ole tehnytkään, ja jotenkin tuntuu, että tuskin se jalkojen ja lantion nostelukaan auttaa, mutta kunhan olen itselleni uskotellut, että siitä on apua :).

Linttu, ei ovulaatio aina välttämättä näy liuskoissa. Ei kannata murehtia.

Ihanaa kun täällä keskustelu käy näin vilkkaana.
 
Onnea sydäntähti! Monesko yk teillä on (oli?) ? Tulipa aikainen plussa! Onko se niin että yleensä 6-8 päivää oviksesta menee jos kiinnittyy, ja sitten pian jo näkyykin testeissä muutamien päivien kuluessa?

Asiasta viidenteen muuten poppakonsteista puheenollen: käytössä olevien lääkkeiden tarkistus (myös reseptivapaat)!!! Luin paristakin paikasta että jotkin särkylääkkeet/relaksantit/allergialääkkeet saattavat paljon ja tiuhaan käytettyinä hidastaa/estää raskautumista. Eli jos on jotain säännöllistä lääkitystä, voi olla hyvä katsoa lääkärin kanssa ne läpi. Esim paljon käytettynä mm burana voi olla ongelma, panadol olisi parempi jne.
 
penni79 Eka yk meneillään, mutta mulla ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä ennen sitä. Kyllä mua vielä pelottaa kemiallisen ja km:n mahdollisuus. Kuopuksesta tein vahvan plussan dpo9, esikoisesta en muista, millon sain plussan. Siinä välissä mulla oli 2 keskenmennyttä raskautta, joissa plussasin, vasta 4+ jotain. Eli ajattelisin, että tämä on hyvä merkki :D

Muistaakseni Buranaa ei pitäisi ottaa oviksesta eteenpäin, koska voi tosiaan estää kiinnittymisen pienenäkin annoksena. Panadolin pitäisi olla turvallinen.

Niin ja kiitos onnitteluista :)
 
Tiistai 9.4.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 109/?...............yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 105/28...............yk 12.........ya 2/12.......2.

ralliruutu...................kp 48/29...............yk 6...........ya 10/12.......1.
äippä 84...................kp 46/29...............yk 4...............................4.
miss_piggy(31)...........kp 45/?.................yk 9...........ya 2/12.........1.
Miukula....................kp 42/?..................yk 4...........ya 10/12.......2.

-tanjuli-....................kp 38/29-50...........................ya 7/12.........1.
Slartibart..................kp 37/29...............yk 6...........ya 3/12..........1.
reason.....................kp 35/28...............yk 12..........ya 5/12.........1.
verppu.....................kp 33/28................yk 4...........ya 10/12.......1.
Annatto...................kp 32/30................yk 4...........ya 9/12.........1.

MannaM...................kp 28/32-42...........yk 3...........ya 12/12........2.
Pippuri85*................kp 27/??.................................ya 3/13.........3.
NeitiT......................kp 25/28................yk 3.................................
NuNutin...................kp 24/33................yk 2...........ya 2/13..........3.
Nomppeli.................kp 24/27-29...........yk 2...........ya 2/13..........2.
juliesisko(26)...........kp 23/26-28............yk 1..........ya 3/13..........2.
sydäntähti...............kp 23/29-34............yk 1..........ya 3/13..........3.
FLV.........................kp 23/26................yk 3...........ya 1/13.........3.
Markke...................kp 22/30-?.............yk 9...........ya 6/12..........2.
Linttu.....................kp 20/33................yk 3...........ya 1/13..........3.

manije....................kp 18/30-44...........yk 1...........ya 3/13..........2.
Penni79..................kp 18/25-26...........yk 4...........ya 2/13...........2.
Klementiini...............kp 17/28...............yk 1...........ya 3/13...........3.
Jeccika...................kp 16/26-28...........yk 6...........ya 11/12.........3.
Wuf.......................kp 15/29................yk 2...........ya 3/13...........2.
jonnamo(20)............kp 14/30-33............yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 14/28................yk 1............ya 3/13...........1.
Beyond...................kp 12/33................yk 6............ya 10/12...........
Alexandra89.............kp 12/28-30...........yk 4............ya 1/13...........1.
pinkkihevonen.........kp 11/27...................yk 10............ya 8/12..........1.
Sanna-M.................kp 10/25-32....................................................
avantasia(26)..........kp 10/33.................yk 5................................3.

Mom09....................kp 7/34................yk 11..........ya 6/12..........2.
Kolibrinkukka............kp 7/28-30.............yk 5...............................2.
-PikkuMyy-...............kp 5/36.................yk 12.........ya 1/12.........1.
SuAnn......................kp 4/35................yk 5...........ya 6/12.........1.
Hassel......................kp 4/29-30...........yk 4...........ya 1/13............
katrinainen...............kp 3/26-29............yk 2..........ya 4/13.........3.
Mijau(23).................kp 2/30.................yk 2..........ya 3/13..........1.
aotearoa..................kp 2/30.................yk 4...............................3.



Day Past Ovulation:
Pippuri85*.........................DPO 11
sydäntähti.........................DPO 8
Miss_piggy.........................DPO 4



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka



Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HUHTIKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
sydäntähti onnea miljoonasti! :)

Mulla ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Nukkuminen ollu kyllä vähän levotonta nyt ja oon ollu nyt ihan viimeaikoina havaitsevinani että tätä esiintyy aina viikon ajan ennen menkkoja. Ilmeisesti menkat sieltä siis tulossa, aikaisintaan lauantaina pitäis olla menkat odotettavissa. Toivon että tää kierto nyt on sen 26-28pv eikä taas venyis niinku viimeksi!

Mutta painon pudotuksesta TAAS :D mun aamupaino oli tänään 72,2kg! JEE! Oon vihdoinki päässy eteenpäin siitä kiusallisesta 73-74kg:n välillä junnaamisesta. Toi 72kg on ollu mulla välitavoite, en oo vuosiin painanu näin "vähän"! Nyt sit vaan tarmolla eteenpäin että päästäis alle 70kg:n :) ihan mielettömän hyvä fiilis!
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
sydäntähti onnea paljon plussasta! :)

Täällä taas pitkästä aikaa saan aikaseksi kirjotella ja samalla tarkistaa kp:t, nyt ois siis 18.. Omaan elämään ei ihmeempiä, miehen kans on muistettu viettää aikaa kaksinkin.. :) Ens viikolla loppuu äitiyslomakin ja sitten siirryn suoraan kesälomalle ja siitä jatkan hoitovapaalle. Noin pientä en raaski hoitoon vielä viedä ja kun talon rakennuskin alkaa tuossa kesällä niin on tekemistä! :) Poppaskonsteja ei oo käytössä minkäänlaisia ja lääkkeitä syön yleensäkään todella vähän.. Viimeksi olen tainnut ottaa synnytyksen jälkeen??

Asiasta toiseen.. Tuli tässä vaan mieleen kun mulla on ens viikolla loppupuolella hammaslääkäri ja pitäis paikata hammas ja sitä en ilman puudutusta anna tehä, että mitenhän tuo.. Eipä se vielä taia mihinkään vaikuttaa?? Silloin ois kp27.. Ja samalla katsotaan viisurin poistoon aikaa.. Hoitaja meinasi tarkistuskäynnillä että hampaat pitää kuvata viisurin poistoa varten.. Ensi viikollapa tuota on viisaampi! :)
 
FLV
Sydäntähdelle paljon onnea plussasta! :)

Manije en usko, että hampaan puudutus vielä haittaa mitään, mutta voithan varmistaa asian sitten hammaslääkäriltä. :) Mutta röntgeniä eivät varmaan ala ottamaan, jos raskaus on mahdollinen? Minulta eivät alkaneet poistamaan viisaudenhammasta, kun ehdin tulla raskaaksi, mutta se olisikin pitänyt leikata.

Juliesiskolle onnittelut painonpudotuksesta ja tsemppiä loppuihinkin kiloihin! Itselläkin pitää alkaa tsemppaamaan painon kanssa, kun on lipsahtanut lievän ylipainon puolelle. :(

Täällä taitaa menkat lähestyä. Eilen jomotteli siihen malliin mahaa ja aamusta jo luulin vuodon alkaneet. Mutta vielä ei tätiä näkynyt. Tästä kierrosta ei kyllä olekaan toivo korkeella.
 
Onnea sydäntähti. :heart:

Täällä on flunssa iskenyt päälle. olo on ihan vetämätön ja huomenna pitäisi Roomaan lähteä 5 päiväksi. Toivottavasti olo paranee huomiseen mennessä.

Kp 3 menossa. Rooman jälkeen päästäänkin sitten taas tosi touhuihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
miss_piggy
Painonpudotuksesta:

Löysin netistä Jutta G:n dieetin jota aion kokeilla seuraavaksi, ajattelin ensi viikolla aloittaa ja 4 viikkoa sillä pitäis mennä. Ilmeisesti painon pitäis pudota suht komeasti, mutta lipsumisia ei sais tulla... :x

).( Toivottavasti menkat ei ala! Tuli punasta valkkaria aamulla.... Ja silloinhan luteraalivaihe jäis aivan surkeaksi.
 
Onnea sydäntähti! :heart:

Vähän pitää hätähousu olla,joten eilen iltapäivällä ja tänään dippailtu r-testit. Eilen luulin näkeväni jonkun viivanpaikan tapaisen,ei siis edes haamun hahmotelmaa,vain viivanpaikan varjon. Mies ei kuulemma nähnyt yhtään mitään :LOL: :(
Tänään,äsken dipattu päivän toka pisusta ja mun mielestä siinä on haamu ... Tänään siis kp24 ja dpo9. Raaskisko sitä tuhlaa digin? Joko se näyttäis?
 
miss_piggy millainen dietti se on? Musta ei vain oikein oo millekään dietille, en jaksa noudattaa ohjeita :D Noi Jutan systeemit vissiin aika paljon on sitä kaurapuuron, rahkan ja raejuuston popsimista? Mä kyllä syön kaikkia noita hyvin mielelläni, myöskin erittäin kana/kala ja kasvispainoitteisesti... Mut pitää saada muutakin syyä kyllä meikäläisen...

Toi kalorien laskeminen on kyl ollu hyvä, saa syödä mitä haluaa ku ei vaan ylity kalorit. Ja tehokaskin; Alotin helmikuun lopulla ja nyt pois -7kg. Alussa paino oli tullu joka aamu viikon ajan 400-500g alas.. Sit kokoajan pikkuhiljaa, vaikka tossa aikani junnasinkin.. Eilis aamusta tähän aamuun oli nyt pudotusta -800g. Pyrin syömään oikeen kevyesti tänään ettei nouse huomiseksi vaan kerkee nesteet yms.tasottua nyt ja se paino kans jää tohon. Tolla mun 1000kcal:n vajeella mun pitäis laihtuu1kg viikossa joten kyllä tää aikalailla oikein on menny :) Huhtikuun loppuun mennessä tällä systeemillä pitäis olla paino jo alle 70!
 
miss_piggy
juliesisko, just sitä rahkaa, kaurapuuroa ja raejuustoa :D Sitte oli marjoja, vihanneksia, kanaa, jauhelihaa tai kalaa, mistä nyt tykkääkään. Ja jotain mehukeittoa. Maitoa ei sais juoda ollenkaan, vettä vaan noin 2-3 litraa päivässä :p Epäilen kyllä että itellä saattais tulla pieniä lipsumisia....Lisäks voi ilmeisesti käyttää "välipalana" välillä jotain dieettipatukoita tai juomia, ite tilasinki fitnesstukulta just sellasta diet mix-jauhetta 1kg pussi mitä oon ennenki käyttäny veteen sekotettuna, ja jotain dieettipatukoita.
Aamulla kävin kävelylenkin just silleen että nakkasin vaan vitamiinit naamaan ja join kupillisen vettä :) Ihan hyvin jaksoi.
 

Yhteistyössä