Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Juliesisko tiedän tunteen. Mäkin aina ajattelen ottaa rennosti tän yrittämisen kanssa, mutta joopajoo :) Mulla ehkä pahin "oire" on se, että tänään tuli yhtäkkiä sellanen mystinen tunne siitä, että oisin raskaana. Tiedän kyllä, että ei ole mitenkään fyysisesti mahdollista tuntea sitä, mutta... minkäs teet. Ja jos sellanen tunne iskee päälle, niin pettymys on kova menkkojen alkaessa. Sen voin jo hyväksyä, että en osaa olla testaamatta, joten annan luvan itelleni alkaa testaamaan maanantaina ja toisaalta kuopuksesta plussasinkin aika aikaisin. Jos oikein muistan, sain kunnon plussan jo dpo9!
 
:wave:

Mulle saapi päivittää kp 1/28-30 ja yk 5

Johan tota "tätiä" odottelinkin kyläilemään. Nyt sitten pistän tilaukseen digitaalisen ovistestin. Edelliseen kiertoon jo piti hommata, mutta ne oli loppu sieltä mistä testini tilaan. On se kumma jos nyt ei ala pikku hiljaa tärppi käymään, kun hymynaama kuitenkin sit kertoo sen oviksen. Aika "järeät" keinot näermmä otettava käyttöön, kun ei noi liuskatestit enää raskauta minua :LOL: Ilman testejä "näppituntumalla" raskaudun vielä vähemmän. No vähemmän ressiä ja vähemmän painoa olis iha hyvä yhtälö :) Mulla alko kans tosissaan painonpudotus. Jumittanu jo ainakai 2kk ja nyt kokeilen sitä Jutan superdieetin 6 viikon jaksoa. Tää eka viikko vaan ei oikein nyt onnistu 100%:sti sen ohjeiden mukaan, mutta toka viikosta alan noudattamaan kirjaimellisesti niitä ruokaohjeita :)
 
Heips, mä oon onnistunut aika hyvin tässä kierrossa olla ajattelematta koko raskausasiaa, toivottavasti se vaikuttaisi positiivisesti. ;) =)

Ovistestejäkään en tehnyt kuin muutaman, mutta eilen päivällä luulen saaneeni ovisplussan, illalla kyllä testi oli jo aivan haalea. Voiko se noin nopeesti mennä ohi? :confused: Muutenkin hieman ihmetyttää että onko se ovis nyt näin myöhään, ollaan jo kp19. Taisi tänään loppua ovistestit enkä meinannut enää tilata, tuntuu että ne vain aiheuttaa stressiä.

Huomasin muuten että jos tästä kierrosta raskautuisin niin laskettu aika olisi 21.12.2013, sais kyllä mennä sitten yli ja huolella. Sinne 2014 puolelle.

Huoh, parin viikon päästä vois testata ellei ole täti saapunut. Viime kiertohan jäi 25 päivään, joten jos samalla kaavalla mennään niin menkat voisi saapua tasan viikon päästä..
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
miss_piggy
Nunutin, vaikea sanoa noista ovistesteistä ku ne on kuivaneet, eli ite suosittelen tekemään niin, että otat kuvan aina heti ovistestistä kun oot sen tehnyt, niin värit säilyy parempana...Eli tossahan on saattanu jo haalistua se väri jos nuo tikut on ollu sulla monta päivää jemmassa, joten hankala sanoa varmuudella oviksen ajankohtaa. Itellä ainakin on vaan tällänen kokemus, että oon ottanu kuvia yksitellen tikuista heti käytön jälkeen niin saa varmemman "kuvan" annettua muillekin arvioitavaksi.
 
miss_piggy
NeitiT:Itellä ennen kkm:ää oli ovis kp 26, joten kyllä se on mahdollista että sulla ois ollut se vasta nyt. Ja Lh-huippuhan saattaa mennä ohi tosi nopeastikin, eli hyvin mahdollista, jotta illalla oli jo negaa.
 
Kolibrinkukka : onko tuo kuuden viikon dieetti minkälainen? lähinnä siis tarkotan aikataulullisesti että paljo on päivässä ohjelmaa? Tekis hirveesti mieli koittaa mutta mietin että onko tarpeeksi muka aikaa :D


..ja täällä menossa kp22/ jotaki.. ja dpo 6. ei oikeestaan mitään tuntemuksia, välillä tuntuu jotaki _ehkä_ alaselässä ja vatsassa, hermot on ollu kireellä :mad: jospa ne menkat tulis, pelottaa vaan että ne venyyyy venyyyy ja venyyyyy.... miten muuten nuo terolutit? oon niitä sillon joskus aikoinaan syöny ku ei vuotoa näkyny, ajattelin että voisko niitä hyödyntää siten että oottelee ovulaation ja sen jälkeen vasta ottaa että sais vähän lyhennettyä kiertoa? Mulla on 22.päivä tytön neuvola niin ajattelin siellä samalla kysästä jos ei oo vielä kuulunu mittään.. |O


Ja rupesin tuossa miettiin että kun söin pillereitä, ja jos söi vaan 1 liuskan niin niitähän syödään se 21 päivää, ja siihen sitte ne päivät ennenku vuoto alkaa ja mulla meni joku 3 päivää aina niin onko se kierto sillon niinku 24? :D eipä sillä nyt hirveesti oo merkitystä mutta ku nyt on kp22 niin kuumeisesti vaan niitä menkkoja odottelen :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 5.4.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 105/?...............yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 101/28...............yk 12.........ya 2/12.......2.

*-PikkuMyy-...............kp 71/36...............yk 11.........ya 1/12.........1.

ralliruutu...................kp 44/29...............yk 6...........ya 10/12.......1.
äippä 84...................kp 42/29...............yk 4...............................4.
miss_piggy(31)...........kp 41/?.................yk 9...........ya 2/12.........1.

Miukula....................kp 38/?..................yk 4...........ya 10/12.......2.
SuAnn......................kp 35/30................yk 4...........ya 6/12.........1.
-tanjuli-....................kp 34/29-50...........................ya 7/12.........1.
Slartibart..................kp 33/29...............yk 6...........ya 3/12..........1.
reason.....................kp 31/28...............yk 12..........ya 5/12.........1.

verppu.....................kp 29/28................yk 4...........ya 10/12.......1.
Hassel......................kp 29/29-32...........yk 3?...............................
Annatto...................kp 28/30................yk 4...........ya 9/12.........1.
Mijau(23).................kp 27/?..................yk 1..........ya 3/13..........1.
MannaM...................kp 24/32-42...........yk 3...........ya 12/12........2.
Pippuri85*................kp 23/??.................................ya 3/13.........3.
NeitiT......................kp 21/28................yk 3................................
NuNutin..................kp 20/33................yk 2...........ya 2/13..........3.
Nomppeli.................kp 20/27-29...........yk 2...........ya 2/13..........2.

juliesisko(26)...........kp 19/26-28............yk 1..........ya 3/13..........2.
sydäntähti...............kp 19/29-34............yk 1..........ya 3/13..........3.
FLV.........................kp 19/26.................yk 3...........ya 1/13.........3.
Markke...................kp 18/30-?.............yk 9...........ya 6/12..........2.
Linttu.....................kp 16/33................yk 3...........ya 1/13..........3.
manije....................kp 14/30-44...........yk 1...........ya 3/13..........2.
Penni79..................kp 14/25-26...........yk 4...........ya 2/13...........2.
Klementiini...............kp 13/28...............yk 1...........ya 3/13...........3.
Jeccika...................kp 12/26-28...........yk 6...........ya 11/12.........3.
Wuf.......................kp 11/29................yk 2...........ya 3/13...........2.
jonnamo(20)............kp 10/30-33............yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 10/28................yk 1............ya 3/13...........1.

Beyond...................kp 8/33................yk 6............ya 10/12..........
Alexandra89.............kp 8/28-30...........yk 4............ya 1/13...........1.
Sanna-M.................kp 6/25-32....................................................
avantasia(26)..........kp 6/33.................yk 5................................3.
Mom09....................kp 3/34................yk 11..........ya 6/12..........2.
Kolibrinkukka............kp 3/28-30.............yk 5...............................2.



Day Past Ovulation:
Pippuri85*........................DPO 7
sydäntähti.........................DPO 4



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka



Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HUHTIKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan! Täällä unohduttu ihan kokonaan vain lukemispuolelle! Jos nyt yrittäisi jotain naputella..

Omaan napaan ei ihmeempiä.. Päivät kuluu, itseasiassa en ees tiennyt kp:ta ennen kuin täältä tarkistin! :D Ressattu ei oo asian suhteen, yritystä ei silti unohdettu! Menkkoja en ees osaa odottaa alkaviksi jonain tiettynä päivänä kun kierrosta ei varmuutta.. Luultavasti kuitenkin jännäilen kun päivät lähestyy sitä 30.. :D Itsekin pitäisi saada itseä niskasta kiinni ja liikkumaan enemmän ja vähän katsomaan mitä syö! Salikortti löytyy, mutta miehen työvuorot nyt ollut sellaisia ettei illalla enää ole jaksanut lähteä mihinkään kun päivän touhunnut tuon pikkumiehen kanssa. Tekosyitäkö? :rolleyes: Esikoisesta tuli painoa melkein 20kg ja siitä reilu 10kg on vielä jäljellä! :eek: Imetys ei onnistunut alkuunkaan niin ei sitenkään saanut painoa pois.. Jos sattuu tärppäämään niin sitten viimeistään pitää tarkemmin katsoa mitä syö ettei paino nouse saman verran taas.. :D

Mutta sepä tällä kertaa.. Aurinkoista päivää kaikille! :cool:
 
Nunutin nuitten kuvien perusteella kp14 näyttää vahvemmalta. Mutta kyllä munki oviksesta on ihan turha sanoa mitään, limailut koko ajan, ei se taukoa juurikaan ikinä.. päätteleppä niistä :D ovistikuttelulla en jaksa ressata :)
Toivottavasti tää olis se meidän kierto!!
11/26-28 nyt menossa.. pari viikkoa vielä jännätä!
 
Mulla toi painon putoaminen junnaa nyt taas.. Alle 70kg olis siis kova hinku ja pääsiäislauantain aamuna paino oli jo 72,8kg kun sit taas viime maanantaina punnitsin niin oli 74,0kg :( Noh, tänä aamuna taas oli tippunut tuonne 73,6kg.. Ja siis tuli herkuteltua pääsiäisenä! Oluttakin join.. Mutta mussutus ei jääny päälle nyt! Söin karkkia vain lauantaina. Se nyt oliskin mulla tässä tavoite oppia pitämään raja. Nytkin mulla on tummaa suklaata ja vähän karkkia odottamassa seuraavaa lauantaita (se meillä lapsen karkkipäivä) jolloin annan itseni herkutella. Ei tietysti tehosta yhtään painon pudotusta tämmönen karkkipäivä mut oon niin perso makealle että sorrun vaan varmemmin jos yritän kieltää karkit iteltäni kokonaan. Kun sais pidettyy kohtuudessa ton nyt vaan, ja karkkipäivänä syön sit muuten kevyemmin. Eli mä siis lasken aika tiukasti kalorit jokapäivä.

Nyyt tuli taas ihan ketjun perimmäisen idean vierestä mut koittakaa kestää :D mullakun ei oo oikeen mitään vauvajuttuihin liittyvää nyt ajankohtaisena... Odottelua, odottelua vain!
 
Kolibrinkukka : onko tuo kuuden viikon dieetti minkälainen? lähinnä siis tarkotan aikataulullisesti että paljo on päivässä ohjelmaa? Tekis hirveesti mieli koittaa mutta mietin että onko tarpeeksi muka aikaa :D
Onhan tuo sillä tavalla aikataulutettu, että syömiset pitäs tapahtua 2,5h-4h välein ja viis kertaa tarttis sitä ruokaa ahtaa kitusiinsa :D Liikuntaosuuden voi tehdä haluamallaan tavallaan, mutta tehokkain on aamu j ja päivä treenit :) Itellä tää ei tällä viikolla vielä oiken lähteny käyntiin eli otan itelle sellasen 5 viikon spurtin, siinäkin ajassa varmasti jotain saan jo aikaan. Tää viikko on menny vähän "opetellessa" ja muutenkaan ei oo 100% tällä viikolla onnistunu. Olis tarvinnu jo aikasemmin hommata ruoka-aineet, lisäravinteet yms. ja tutustua muutenkin aikasemmin tohon. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Ja sitten muuhun napailuun. Tää on ollu tänään väsyny ja päähänki koski. Tarttenu muutaman kerran laskea sataan tuon tuoreen 3-vuotiaan kans ettei ihan kilahda. Olin eka aamuvuorossa ja nyt koko illan kaksistaan kotona ollaan...tai koko viikko se on niin menny. On tarvinnu oikein alkaa opetteleen tuota itsehillintää ja nyt hokasin, ett alkaa laskee sataan niin joha rauhotun ennen kuin räjähtää käsiin. Ai miten niin "se aika kuusta" ;) : /
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Tänään on kuplinu aika voimakkaasti tuolla alavatsalla, siis tuntuu niinku elohiireltä, onko kellään muulla ollu? Oon joskus pillereidena aika huomannu kans saman mutta en muista että missä kohtaan kiertoa ois ollu.. mitähän se tarkottaa? vai tarkottaako mittään? :D
 
Täällä kp14 (/24-26) ja digitestissä hymynaama. Tässä kierrossa ei kauheasti ehdi yrittään tässä oviksen aikaan joten toivottavasti laatu korvaa määrän..

painonpudotus: mä olen nyt ok hoikassa kunnossa mutta ennen raskautta pari vuotta olin vähän pyöreämpi. Silloin mulla toimi ainakin tuo että söi usein ja pienmpiä annoksia. ja leivän puputuksen jätin pois,aamulla esim luonnonjugurttia marjoja ja vähän kunnon mysliä. Iltaisin en syönyt klo 19 jälkeen muuta kun hedelmiä tai jugurttia. Ja kävelyä päivittäin puolesta tunnista tuntiin sen lisäksi että kävi salilla kun kerkesi. Päivittäinen hyötyliikunta kunniaan!! Rasvoja lisäsin ruokavalioon kasvissyöjänä ja jätin hiilihydraatteja pois vaihdossa. Vaaleat pastat vaihdoin tummaan jne. Pieniä valintoja arjessa ja herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa (paitsi jos olisi kylässä tms). Pikkuhiljaa karisi 7-8 kiloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
miss_piggy
Ite oon ruvennu tekeen nyt 40 min kävelylenkkejä, tänäänki pitäis tässä kohta lähtee ennenku pitää töihin päivällä..
Tosin nyt oon sitte syöny vähän vapaammin, ja paino onki jääny junnaamaan 68-69kg:hen.
 
Tylsää aika tämä kierron alku..:whistle: Ihmettelen vaan kun vieläkin tiputtelee ja lisäks tulee kirkasta limaa:confused: mut eihän se ovis voi mitenkään nyt jo tulla kp6 :kieh: Tai ehkä tätä on ollut joka kierrosta mutta en oo kiinnittänyt huomiota..
Nyt plussapuhuri tänne puhaltamaan =)
 
FLV
Minun rivin voisi päivittää:
FLV..........................kp 19/26.................yk 3...........ya 1/13.........3.

Tämä kierto on mennyt enemmän tjot meiningillä, erityisen tarkasti ei olla talletuksia tehty. On ollut kiireistä muuten niin vauvahaaveet on pysynyt taustalla. Mutta kyllähän tuo huokailututtaa, aina kun vauvajuttuja ehtii miettimään. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Tänään ollut (ja on vieläkin) aivan upea ilma! Kävin koirien kanssa lenkkeilemässä 45min ja osan matkaa tarvottiin vanhaa moottorikelkan jälkeä joka upotti aikalailla, että sen voi kyllä jo laskea raskaammaksikin liikkumiseksi ;) Tein vielä reippaasti pikaisen viikonloppusiivouksen lenkin päälle. Nyt enää vain odottelen miestä ja lapsukaista kotiin jotta päästään tekemään täytettyjä patonkeja! :p Ihanaa täysjyväpatonkia ja sisuksiin kanaa, kasviksia ja juustoa, nams! Aivan ihanaa kun on nyt rauhaisa kotiviikonloppu edessä. Ei ole menoa minnekkään eikä meille oo tulossa ketään! Nyt ollut kamalasti viikonloppuja että kokoajan johonkin suuntaan oltu menossa ja meillä on rampannu vieraita, pääsiäisenä oli ihan kamala hulabaloo täällä. Ihanaahan se on että ystävät ja sukulaiset käy, mutta kyllä nyt on kerrassaan luksusta olla ihan vain oman perheen kesken! :heart: Mulla ei edelleenkään mitään kuulumisia raskautumiseen saati yritykseen liittyen. Menossa kp19/26-28 jotenka ensviikkoon joutuu odottelemaan että jotain kerrottavaa olis...

Hyvää viikonloppua kaikille ja peiton heilutteluja ja plussatuulia! :flower:
 
Penni79 Itekin sain vihdoin ja viimein kesä-joulu välillä pois 10kg juuri tuolla, että katsoin mitä lautaselle pistin ja pienensin annoskokoja. Oli pakko ottaa itteään niskasta kiinni ja aika hleposti on pystyny kiusaukset välillä välttämään :) Nyt on tosiaan vaan paino junnannut paikoillaan, että aattelin ottaa tällaisen pienen spurtin taas tohon pudotukseen tai ainaki kattoa miten onnistuu :) NYt on ainakin tarkat ruokaohjeet, joten sen puolesta ei pitäs olla vaikeaa :)

Kuten jo joku sanoikin, tämä kierron alku on aika tylsää, joten eipä tänne ihmeellistä. Pojan toisien synttäreiden täytekakkupohjan leivoin, nytr tarttis vielä vähän siivoilla ja katsella mitä muuta tarjottavaa sunnuntaille keksis :)

Aurinkoisen ihanan hurmaavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
miss_piggy
Tänne voi päivittää dpo 0 :D

Tänään digiovistestiin tuli :) vaikka sen testitikun viivat ei ollu lähellekään tasapaksut, ja kaks eri liuskatestiä näytti plussaa. Eihän nyt ookkaan ku kp 41 sen tyhjennyksen jälkeen, hyvä ajankohta ovikselle juu..ei sitte yhtään aiemmin voinu tulla.
 
Heippatihei!

Pienen hiljaisuuden jälkeen palailen. Oli aikasta rankka maaliskuu meikäläisellä. Ensin oli se keskenmeno jonka kruunasi kohtutulehdus. Sitten ettei vielä liian helpolla pääsisi niin pääsiäisenä minä ja typy sairastuttiin vatsatautiin ja ukko oli kovassa kuumeessa. Jäi kyllä pupuilut tosi vähille ja ei sillä että olisi edes haluja ollut kun 3 viikkoa oli tuhruvuotoa. Lääkkeetkin oli niin stydejä että on saanut kaksinkäsin napsia maitohappobakteereja. Kaiken tämän jälkeen mulla on vielä törkeen kipeenä olkapäänlihakset ku mä sairastin sen oksun aika rajuna. Jospa sitä nyt taas jaksaisi alkaa katsoa eteenpäin ja ajatella jos meille tulis vaikka heti vuoden alussa pikkunen. Onhan tuo esikoinenkin tammikuunlapsia. Sori oma-napaisuus mut piti päästä vähän purkamaan kun nyt vihdoin ja viimein jaksoi edes konetta avata.
Hyvää viikonloppua kaikille! :heart: ja paljon nyt plussia tulemaan!!
 
Miss Piggy: Siitä se taas lähtee - eikun jännäilemään!!

Mun pitää kyllä ihmetellä nyt noita digiovistestejä että miten ne sen LH huipun näyttää. Hymynaamahan tulee ohjeen mukaan n. 24-36 h ennen ovista kun testi havaitsee lh huipun. Taas oli limailut jo ennen hymynaamaa parin päivän ajan. Eilen aamulla sain hymynaaman ja paikat oli jo kuivumaan päin ja illalla jomotteluistä päätellen se ovis sitten oli (ja nyt oli aamulämpö jo vähän kohonnut).

Eli ovis oli siis samana päivänä kun hymynaaman sain noin 12 h päästä. Toissapäivänä aamulla tein kans testin ja silloin oli ihan haamuviiva testiviivan vieressä - eli nopeeta se lh sitten ainakin voi nousta!

Ja onneksi kerettiin eilen puuhailemaan illalla joten nyt taas jännäillään. Toinen kerta tässä oviksen huudeilla oli tiistaina - ja pe ovis. Kai ne simpat voi elellä tuon 3-4 vuorokauttakin..
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
SuAnn Voihan se plussaksi vielä muuttua, minun yhdellä kaverillani näytti plussan vasta 2vko sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ja nyt hänellä terve pikkunen sylissä. Eiks sit vasta heitetä kirves kaivoo ku se täti kurvaa kylää! :hug:

DaisyD Teitä on kyl koeteltu. Tää kuukausi on varmasti parempi kuin edellinen! :)

Ommaa nappaa! Täällä eilen testattu plussa. Ja en nyt sit tiedä onko nää vielä keskenmenon jälkeisiä hormooneja mitä näyttää kun mä idiootti en mennyt testaamaan tossa välissä että oliko kaikki poistunu.
Teen huomenna uuden testin, ja ens viikolla jossain vaiheessa toisen ja katotaan lähteekö vahvistumaan. :heart:

Kaksi viikkoo Edellisen keskenmenon jälkeen testit näytti jo negaa eli jos tää nyt olisiki jo suoraa uus raskaus.. Tissit on ainaki turvonnu ja älyttömän kivuliaat niinku on noilla kahdella aikasemmallaki kerralla ollu. Ja mahaa nippailee. Eikä täti oo antanu mitään merkkejä itsestään. Jospa...
 

Yhteistyössä