Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Onnea sydäntähti!

Täällä ei ihmeitä, vain odotellaan :) Meillä kanssa flunssaa, molemmat lapset on nuhaisia ja vähän lämpöisiä, joten huominen ainakin joudutaan olemaan kotona. Tää koko talvi (ja näköjään vielä kevätkin) on ollu yhtä sairastamista...
 
Heippa kaikille!! Täällä uusi tulokas, jolla vauva haaveissa!

Olen teidän juttujanne seuraillut sivusilmällä aina silloin tällöin, mutta nyt ajattelin kirjoitella tänne ekaa kertaa kun tämä yrittäminen on miehen kanssa 100 % selvää.

Huomiselle odottelen kuukautisia, jotta eka yk lähtisi sitten käyntiin. Ystäväpiirissä on tullut nyt useampi raskaus ilmi ja oma vauvakuume senkuin vaan paheni. Minipillerit jätetty pois jo touko-kesäkuussa. Sen jälkeen käytetty vain keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä", sillä vauva olisi saanut tulla, jos näin olisi käynyt, mutta emme sitä yrittämällä ole vielä yrittäneet. Ja kondomia ei haluttu! ;D Kiertokin on suht normalisoitunut, syksystä eteenpäin sekavasti kp 26-32, nyt muutama kk ollut 31-32.

Ajattelin aluksi, että en ota mitään stressiä koko vauva-asiasta, mutta kappas vain kun eilen eksyin kauppaan ostamaan ovulaatiotestejä. Ja nyt en malta odottaa sitä oviksen tuloa, huoh.. Ehkä tästä ei sitten tullutkaan stressitön yrittäminen.
 
Hei!

Onnea plussanneille!

ja mukava kun tulee uusia kuumeilijoita tälle palstalle! porukkaa tulee ja menee, kuten kuuluukin tässä ketjussa... pääsis vain itsekin joskus sinne plussanneisiin:)

Joskus muinoin kirjoitin täälläkin, etten ovulaatiotesteihin koske. nyt on mieli muuttunut ja tilasin mammaksi.fistä ja raskauskeijusta ovistestejä. sellaisia liuskamallisia, halpoja testejä. niissä ei ollut merkkiä ja toivoin, että olisivat eri merkkisiä, mutta molemmat on davidin testejä. toisessa vain on one stepin ohjeet:D

tänään sitten kp12tein ekan testin aamusta ja heti tuli aivan selkeä ovisplussa! olen ihmeissäni. ensinnäkin luulin, ettei ovis ole vielä muutamiin päiviin ja toiseksi ajattelin että testejä olis vaikea tulkita, niin ainakin nyt näyttäis että ovis on tulossa ihan näillä näppäimillä. Miehelle tuossa juuri papatin, että nyt pitää sitä seksiä harrastaa jo kiiruusti! Juuri maltan saunassa eka käydä:D

hui, ku jännää! aina yhtä kivaa tämä homma, vaikka jo melko pitkä aika meillä jännittämistä meillä takana. :popcorn:
 
johan täälä oli juttua! Onnea plussanneille! :)
Täälä kp 17/26-28 tänään, viikon päästä lauantaina lähdetään reissuun ja sielä ollaan viikko, mutta lauantaina teen kyllä testin ennen lähtöä aamulla vielä, eli sillon olis 26/26-28.. Meinasin kyllä jo perjantainaki tehä :D ku testejä on kaapissa!
 
Huomenet!

Jaha täällä on taas plussia, onnea plussanneille ja tervetuloa uudet!!

Omaan napaan ei ihmeitä. Sitä oviksen bongailu ajankohtaa kyttäilen ;) Mulle on tulossa 7kpl jotain uusia liuskaovistestejä kokeiluun. Kerrankin onni potkii minua ;) Ja maanantaista oon saanu pois 1kg, huomaa, että herkut totaalisesti pois ja ruokavalio on kans sen mukanen ettei turhia "huonoja" hiilareita oo listalla :) Ite noudatan sitä Jutan superdieetin ohjeita ja on se ihan toimiva, mutt max. on kyllä tää 5 viikkoa mitä jaksan sitä noiudattaa ja sen jälkeen tosiaan siirryn taas kyttäileen kiloklubin palluroita, että muuttuuko ne vihreäksi vai ei :) Onneks on se kuntosalikorttikin, niin ainakin "pakko" liikkua jos ei ole töihin kävelyä (puoli tuntia suunta). Ja toi jos nimenomaan siks, että poika hoidossa ja sitä pitää sit hakea/viedä tarvittaessa, joten autollakin töihin kuljen tai sieltä pois.

Oon lukenu kyllä jutut, mutta en nyt muista mitä kaikkee täällä oli, enkä jaksa nyt uudestaan alkaa lukeen :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tervetuloa Clarity ! :wave: Ja onnittelut Neiti T plussasta! :flower:

Just niinkuin pinkkihevonen tuossa kirjoittikin, että porukkaa tulee ja menee...te täällä
palstalla pitkään henganneet saisitte kyllä jo siirtyä tuonne toiselle puolelle. Sitä kovasti teille toivoisin! :heart:

Eilen dippailin sen hailakan haamun aamupäivästä. No,sitten iltapäivästä hiukan selkeämmän,
jo hiukan viivan näköisen. Täytyi sit se digi tuhlaa...ruutuun pärskähti "Raskaana 1-2" :O :heart:
Ihan en kyl usko tätä...oireita olis,mut mä jotenkin epäilin ennen testiä et en olis raskaana. Et ei vois tästä tokasta yrityskierrosta tärppää,vaik kaikki muutkin mun raskaudet on alkaneet helposti. Huoh...ehkä se "olen raskaana" -olo tulee sitten kun on pari viikkoa lisää,eli menkat oikeesti myöhässä :whistle:

Niin joo,mulle vois päivittää ton dpo10...siirryn toiselle puolelle vast myöhemmin,en uskalla vielä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 11.4.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 111/?...............yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 107/28...............yk 12.........ya 2/12.......2.

ralliruutu...................kp 50/29...............yk 6...........ya 10/12.......1.

äippä 84...................kp 48/29...............yk 4...............................4.
miss_piggy(31)..........kp 47/?.................yk 9...........ya 2/12.........1.
Miukula.....................kp 44/?..................yk 4...........ya 10/12.......2.
-tanjuli-....................kp 40/29-50...........................ya 7/12.........1.

Slartibart..................kp 39/29...............yk 6...........ya 3/12..........1.
reason.....................kp 37/28...............yk 12..........ya 5/12.........1.
verppu.....................kp 35/28................yk 4...........ya 10/12.......1.
Annatto...................kp 34/30................yk 4...........ya 9/12.........1.
MannaM...................kp 30/32-42...........yk 3...........ya 12/12........2.

Pippuri85*................kp 29/??.................................ya 3/13.........3.
NuNutin...................kp 26/33................yk 2...........ya 2/13..........3.
Nomppeli.................kp 26/27-29...........yk 2...........ya 2/13..........2.
juliesisko(26)...........kp 25/26-28............yk 1...........ya 3/13..........2.
FLV.........................kp 25/26................yk 3..........ya 1/13.........3.
Markke...................kp 24/30-?.............yk 9...........ya 6/12..........2.
Linttu.....................kp 22/33................yk 3...........ya 1/13..........3.
manije....................kp 20/30-44...........yk 1...........ya 3/13..........2.
Penni79..................kp 20/25-26...........yk 4...........ya 2/13...........2.

Klementiini...............kp 19/28...............yk 1...........ya 3/13...........3.
Jeccika...................kp 18/26-28...........yk 6...........ya 11/12.........3.
Wuf.......................kp 17/29................yk 2...........ya 3/13...........2.
jonnamo(20)............kp 16/30-33............yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 16/28................yk 1............ya 3/13..........1.
Beyond...................kp 14/33................yk 6............ya 10/12...........
Alexandra89.............kp 14/28-30...........yk 4............ya 1/13...........1.
pinkkihevonen.........kp 13/27...................yk 10..........ya 8/12.........1.
Sanna-M.................kp 12/25-32....................................................
avantasia(26)..........kp 12/33.................yk 5................................3.

Mom09....................kp 9/34................yk 11..........ya 6/12..........2.
Kolibrinkukka............kp 9/28-30.............yk 5...............................2.
-PikkuMyy-...............kp 7/36.................yk 12.........ya 1/12.........1.
SuAnn......................kp 6/35................yk 5...........ya 6/12.........1.
Hassel......................kp 6/29-30...........yk 4...........ya 1/13............
katrinainen...............kp 5/26-29............yk 2..........ya 4/13.........3.
Mijau(23).................kp 4/30.................yk 2..........ya 3/13..........1.
aotearoa..................kp 4/30.................yk 4...............................3.



Day Past Ovulation:
Pippuri85*.........................DPO 13
NuNutin.............................DPO 11
Miss_piggy.........................DPO 6



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka



Plussanneet:
Huhtikuu 2013: sydäntähti (yk1), NeitiT (yk3)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HUHTIKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Mut on näköjään siirretty jo tuonne plussanneisiin joka kuulostaa hurjalta. Kp 26/RV3+4 nyt menossa ja haalea plussa vasta. Toissakierrossa se plussa ja jo viikon päästä vuoto pelottaa. Ei kai se kovin todennäköistä ole että niin kävisi uudelleen, mutta silti. Tai sitten jos mä olen vain herkkä erittämään HCG ja siksi saan plussia helposti?
Viime plussaukseen erona että nyt on oireita, se klassikko eli pahoinvointi, ja rintojen arkuus. Uutena mulle järkyttävä JANO koko ajan. Onko se raskausoire?

Mä muuten kävin meidän prismasta eilen hakemassa noita pregcheckin testejä jolla siis nää plussat tullu, (eilen kaksi testausta ja tänään juuri yksi) ja oli aika edullisa 2,25€/ 2kpl pkt. Muistelin että cittarissa 2,90€

Olen kuullut noista pregcheckeistä paljon hyvää, onko muita hyviä testejä? Jos jonkun kävisi ostamassa, ennen kuin uskaltaa digiin tuhlata..
 
onnea hirmusti plussanneille!! Tämähän alkaa vaikuttaa mukavan plussarikkaalta huhtikuulta :) sitä omaa plussaa vain odotellessa.. Yhtään ei oo raskautunut olo, hyvä merkki siis että en keskity jälleen kehittelemään kaikenmaailman oireita itelleni! Alaselkä ollu nyt eilisestä ihan hellänä, ennen olisin varmasti tän heti päättänyt raskausoireeksi :D samoin ajattelin just eilen, kuinka on kumma että mulla ei oo ollu nyt mitään vaikeuksia kieltäytyä makeasta vaikka kiertokin on sillä mallilla että luulis olevan mieliteot hurjimmillaan.. Toisaalta voisi ajatella että jos ne menkat ei ookkaan tulossa ;) mut järjellä taas, ehkä oon vain niin vauhdissa tän painonpudotuksen kans ja olo on niin kevyt ja hyvä että aivot kieltäytyy herkuista. Olin maanantaina kahdessa palaverissa (tarjolla suklaapiirakkaa, kuorrutettuja muffinsseja, kääretorttua, hillomunkkeja...) ja tämä neiti otti vain kahvia! Ei tehnyt edes mieli mitään kahvileipää, hyvä minä!

Tänään oli pakkasta aamulla vain -11 ja pääsin pitkästä aikaa aamulenkille! Aivan huippu energinen olo tänään, oltiin äsken työpäivän puitteissa ulkona 1,5h ja tuli potkittua palloa samalla :) Ollaan lähdössä lapseni kans viikonlopuksi ihan kahdestaan ystävän luokse kylään ja kyseisen ystävän luona tulee kyllä tavallisesti syötyä todella hyvin... Toivottavasti mulla itsekuri nyt säilyy! Heh, otan yhden koiran mukaan reissuun ihan sitä varten että tulee varmasti lenkkeiltyä viikonloppuna :)
 
  • Tykkää
Reactions: pirpana2013
Onnea Nunutin!

minä täällä ovulaatioasioita ihmettelen ja luen täältä kirjoituksia aiheesta:D
eilen siis aamulla ja illalla aivan selkeä ovisplussa testiin, tänään aamulla kans selkee (ehkä hiukan haaleampi kuin eilen) ja nyt illalla ei enään ovisplussaa. eli oliko mulla ovis tänään vai onko se nyt parhaillaan menossa?
nyt kyllä on mahatuntemuksiakin: oikealla alamahalla pistää ja lenkkeillessä sellainen painontunne tuntui. no, eilen illalla ja tänään aamulla on pistetty siimahännät uiskentelemaan kohti päämääräänsä, toivottavasti tärppää! =)

täällähän on kova liikunta- ja ruokailuremontti monella menossa. hyvähän se vain. itsekin olen yrittänyt syödä terveellisemmin ja vähentää turhia hiilihydraatteja. liikuntaa tulee harrastettua joka päivä, kun meillä on kaksi koiraa ja hevonen. salilla haluaisin myös käydä, mutta aika tahtoo olla rajallista työssä käyvälle eläinihmiselle:)
 
Viimeksi muokattu:
Juu toi on kyllä totta, että työssäkäyvä eläinihminen ei paljoa muuta sit ehdikään :D Lapset vielä lisäksi niin kyllä on päivät buukattu täyteen. Mullakin 3 koiraa mut onneksi nyt sentään päivätyö, tein pitkään 3-vuoroa |O Näin torstaisin käyn kahvakuulatreeneissä, muuhun en kyllä ehtisi/jaksaisikaan. Tosi moni (niinkuin minäkin) ottaa lapset mukaan kun kokoonnutaan kahvakuulailemaan, niin lapset pääsee sit sen aikaa touhuaan keskenään, usein ulkona juoksevat hippaa tms. :)
 
Mä en ihan ite vielä miellä itseäni plussanneeksi. Nyt mennään dpo10 enkä ole vielä muihin saanut plussaa, kuin onestepin herkkään testiin... Ja jotenkin ei ole niin raskaana oleva olo, palelua on rinnat kyllä tosi kipeät ja oudosti mulla ei ole tietoakaan pms:n liittyvästä sokeripakkomielteestä... Väsymys on vaihtunut valtavaksi energiaksi. Mutta yleensä kun olen raskaana ollut, mulla on ollut tosi kova "menkkakipu", mutta nyt ei mitään. Pahin turvotuskin hävisi jo. olipas tämäkin nyt vuodatus... eihän se auta kuin odotella.

Tuosta liikuntakeskustelusta. Mä oon tehny pari vuotta sitten täydellisen remontin ja laihduin 15kg. Liikun nykyään säännöllisesti ja pääsääntöisesti yritän syödä hyvin ja terveellisesti.
 
sydäntähti, mulla ihan sama fiilis,ei jotenkin tunnu raskaana-olevalta. :| Ehkä se johtuu siitä,et on niin aikaisin testannut. Oireita varmaan ehtii tulee kyllä. Tai kyllä mulla niitä nytkin on,sen takia testasinkin ajoissa,kun ajattelin olevani raskaana. Rinnat on arat,väsyttää,mielialat heittelee ja palelee iltaisin aivan tajuttomasti! :$ Eilen illalla just itkeskelin miehelle,että kun mulla on ihmeellinen "paha aavistus"....pelottaa jollain oudolla tavalla. Vaikka "tuttua hommaa" sinänsä,onhan tämä jo kolmas lapsi,josta haaveilemme.

pinkkihevonen,mä olen sen ymmärtänyt niin että ovisplussasta 12-24h (vai miten ne tunnit meni),niin ovulaatio tapahtuu. Eli se olis varmaan ollut siinä eilisillan ja tän illan välillä...toivottavasti en ihan puuta heinää selittänyt :ashamed: :LOL:

Hirveen moni joo kuntoilee ja laihduttelee,tsemppiä teille! d=)b
Itsekin välillä intoilen et vois aloittaa lenkkeilyn tms,mut sit se fiilis menee aina ohi...eikä koskaan tuu aloitettua :ashamed:
 
Eläintenomistajan liikunnasta: Tuttu juttu! Kotoa löytyy pari kaakkia, koira, kissoja ja muutama lammaskin eli ei käy aika pitkäksi. :D Olen jo kauhulla miettinyt mahdollista perheenlisäystä, että miten ihmeessä sitä sitten jaksaa. Nytkin on työpäivän ja tallitöiden + muun eläintenhoidon jälkeen aivan naatti. :ashamed: Eilen sentään käytiin murun kanssa ekaa kertaa tänä vuonna vähän pyöräilemässä, että jospa sitä vaikka innostuisi liikkumaan vähän enemmänkin. :)
 
Ovisplussasta on ovikseen vissiin 12-36 h. Eri testit taitaa sanoa vähä eri aikoja. Clearbluen digissä taitaa ola 24-36 mutta mä väitän kyllä ovuloineeni useinkin niin että aamulla hymynaama ja illalla n 12 h päästä ovis.

Kp 20/24-26 ja lämmöt koholla oviksesta asti. toivossa on hyvä elää kun ainakin oletan nyt oviksen sujuneen niinkun pitää ja nyt ei ainakaan vielä oo alkanu tiputtelut ennen menkkoja. Ja närästää, mitä ei ole koskaan tapahtunut kun raskaana ollessa.
 
Viimeksi muokattu:
NuNutin Onhan mullakin noita oireita, pamahtivat päälle välittömästi dpo6, silloin jo arvasin, että testissä pian näkyy jotain. Nyt kuitenkin tuo "paha aavistus" täälläkin. Mullahan on neljä raskautta takana, joista kaksi päättyi melko varhaisessa vaiheessa. Vaikka noista on aikaa, niin kyllä ne vielä kummittelee. Mä olen yrittänyt rauhoittaa itseäni sillä, että huolestun vasta, jos ei maanantaina ala näkyä selkeää plussaa ei-niin-herkissä testeissä. On se kumma, kun on pakko testata niin aikaisin, kun sitten ei usko kuitenkaan tulosta :D
 
Wuf
Eläintenomistajan liikunnasta hitusen. Meillähän on viisi koiraa joista yksi on pitkän turkin omaava, joten aikaa menee noihinkin ihan kiitettävästi. Tuo nuorin on onneks innoissaan aina mukana jos lenkille lähtee ja jaksaa mennä pitkäänkin. Salilla käyntiä olen usein miettinyt, mutta aika ei vaan riitä. Mä kun siis opiskelen töissä käymisen lisäksi. Hankittiin Wii ihan sen takia et sain parit kuntoilu pelit siihen sit, mutta harvaan jäänyt ne kerrat kun sitä oon käyttänyt.

ON ovis tuntemuksia oli lauantaina ja maanantaina. Jos ovis oli la niin silloin olis jopa mahdollisuuksia tärppiin kun perjantaina peuhattiin, mutta viikonlopun mies oli reissussa ja ma ja ti oli ite super väsynyt ettei jaksanut sänkypuuhia ajatellakkaan...
 
Niinhän ne menkat sitten eilen alkoi, tänään vielä reilummin kipujen kera. Ai että mä sitten vihaan näitä!!!

Meillä täällä kotona kissoja, joten niiden kanssa ei paljoa lenkkeillä. Lenkkeily nyt muutenkin on jäänyt opintojen paljouden vuoksi vähälle. Paino on ihan normaali, mutta ainahan sitä olisi jotain josta vois ylimäärästä pois ottaa. Nyt kun nuo ilmat vähän muuttuis aurinkoisemmiksi, niin sitten voisi taas lähteä tuonne ulos lenkkeileen. Ajattelin kyllä mielenvirkistykseksi kokeilla kotona joogaamista. Sen avulla sais varmaan ajatukset välillä pois vauvajutuista :)
 
Eläinten kanssa saa kyllä liikettä mukavasti. ja ajatuksiin muutakin kuin vauva-asiat:D

Elämme jännittäviä aikoja. miten voi jaksaa odottaa kaksi viikkoa. taas. nyt kun tiedän, että oikeaan aikaan on kerrankin touhuiltu niin vielä enemmän jännittää.
meillä on muutto edessä toukokuun alussa heti, eli just sillo kun tietää kävikö tärppi vai ei. onneksi pakkaaminen vie ajatuksia muualle loppukuusta. ehkä. :D

en ole koskaan miettinyt näitä dpo juttuja. nyt voisin ajatella ja luulen, että minulla on menossa nyt DPO 1. hui.
 

Yhteistyössä