Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

heippa. saako liittyä tähän ketjuun vielä?me ei nyt enää tälle vuodelle tähdätä mut tuohon 2014 olis kiva se vauva saada :p

meillä on ennestään kaksi lasta ja kolmannesta (ja viimeisestä jos mieheltä kysytään :D) haaveillaan. ei oikein yrittämällä yritetä mutta on sovittu että se kolmas tosiaan olis ok. mulla vaan on se hankaluus että en sit osaa olla yrittämättä ku kuitenki suunnilleen tiedän että millon se ovisaikakin olis. pitää vaan aina osata olla miehelle mainitsematta niin sille ei tuu suorituspaineita :p vaikka kyllä tuo taitaa aina aavistaa..

meillä ei oo aiemmat kaks tullu mitenkään sormia napsauttamalla. esikoisen aikaan kierto oli tosi epäsäännöllinen (30-70 päivää) ja sehän oli lopulta sellanen ihana vahinkoraskaus :) 8kk siinä tais mennä.
sit kakkosen aikaan söin teroluteja kun ei alkanut oikein menkat tulemaan vaikka esikoinenki oli jo yli parivuotias ja sitten onneksi kolmannesta terolutkierrosta tulin raskaaksi. sillon yritystä oli takana suunnilleen se 6kk vaikka eipä sitä kovin yritykseksi voi ees sanoa ku ei niitä menkkoja oikein siinä ollu.

nyt on aivan ihailtavan lyhyitä olleet kierrot ku lopetin tämän kakkosen imetyksen viime vuonna. ei oo ikinä näin säännöllistä kiertoa mulla ollu (28-35pv) eli toivo elää että puolessa vuodessa raskaus jo alkais. mutta näistäpä ei koskaan tiedä ja voihan olla että nyt se kierto sit taas alkaa venymään ku pääsin hehkuttamasta.

tässä kierrossa oli muutenkin vähän outuja tuntemuksia. olin muka huomaavinani oviksen ja se jäi sit hyödyntämättä eli oltiin pari päivää liian myöhässä. mut sit viikko siitä tuli taas sellanen ovisolo, uusiksi limat ja kaikki. sitä ei hyödynnetty millään lailla. eli veikkaan että sillon ekalla kerralla se ovis ei jotenki "onnistunu" ja tuo jälkimmäinen oli vasta se ovis. eli tästä kierrosta nyt sit varmaanki tulee vähän pidempi. nyt olis niinku kp30. toivoisin et menkat alkais ihan parin päivän sisään. jos tuosta jälkimmäisestä oviksen tapaisesta laskee niin niiden pitäis alkaa viim. vappuna ja sillon kierron pituudeksi tulis jo 36 päivää mutta se menee vielä siellä normaalin rajoilla kuitenki :D
 
Hyppäänpä minäkin tänne mukaan! :)

Esikoinen 1½+ vuotta ja toista ollaan haaveiltu jo sieltä esikoisen syntymästä. Pienellä ikäerolla olisi haaveissa lapset saada, mutta niin.... Katsotaan tärppääkö piakkoin!

Ehkäisyä meillä ei ole ollut synnytyksen jälkeen käytössä ollenkaan. Imetin reiluun vuoden ikään, mutta tästä huolimatta menkat alkoi 2,5kk synnytyksestä. Nyt menossa "virallisesti" yk5 eli alotin laskemaan yk:t sieltä imetyksen lopettamisesta. Kyllä välillä ahdistaa, kun toinen lapsi on ollut toiveissa jo sieltä esikoisen syntymästä ja tässä ollaan vieläkin..

Listalle voi päivittää:
moulin rouge....kp11/28-30....yk5

ps. Sori, en saa värejä tällä kännyllä..
 
Mä sitten hätähousuilin ja kokeilin tänään raskautestiä. No negahan se oli. Eli nyt olis ollut dpo10 jos se eka mikälie oviksentynkä olis ollut the one. Mut pahasti epäilen et oikee oli vast nyt lauantaina. Onneksi sekin tuli hyödynnettyä. Jos ei olo tästä muutu niin ens viikolla vasta seuraava testi kehiin.
 
Raskaustesti nega! eli tokkopa on jäänyt mitään tonne kohtuun kun jälkivuotokin on tyhjentynyt. Olo on aika hmm.. hämmentynyt ja huijattu ?

Tässä mietin että pitäiskö munkin tulla jo ihan listoille mukaan ja pois taustalta ?


lisäys. Mä toivoisin että mut pidettäis edelleen tuolla joulukuu 2012 plussanneissa. Jostain syystä mut on sieltä poistettu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mulle vois päivittää huomiselle eli torstaille kp3/26 yk11.
eilen aamulla vielä tein raskaustestin ja niin selvä nega oli. lähestulkoon heti testin jälkeen
alko kamalat kivut ja täti kurvas miljoonaa paikalle. ja on ollu kaasu pohjassa siitä asti.
siis vuotaa aivan tosi paljon. eilen olin melko allapäin asiasta, tässä on jo niin monta
kuukautta yritetty ja nyt oli tosiaan ne ovistestitkin mukana, mutta ei tästä mitään tule.

tänään ollu kuitenkin jo parempi päivä ja mietin, et pystyiskö sitä olemaan kesän
hällä väliä -asenteella ja nauttis vain kesästä ja elämästä.

tervetuloa mukaan Rosuliina, omaa ja moulin rouge!

minut vois siirtää pois taustailijoista, kun nyt olen taas virallisesti
listoilla.


joku puhui vehnänalkioöljystä. kertoisitteko siitä lisää? mielenkiinto heräsi.
 
pinkkihevonen, itse söin yhdessä kierrossa päivittäin vehnänalkioöljyä pullosta (1 rkl/pv) ja mitään hyvää sanottavaa mulla ei siitä kyllä ole. Ihan karmean makuistakin. Mutta mun kaveri, joka yritti esikoistaan 5 vuotta ja toista lasta toiset 5 vuotta, suositteli mulle jättihelokkiöljykapseleita. Heillä esikoinen oli saanut alkunsa hoidoilla, mutta kakkonen tuli luomuna helokkiöljyn avustuksella :) Helokkiöljy on siis melko puhtaasti E-vitamiinia.

Minäkin ostin siis purkin Prismasta, maksoi 18e/400kpl ja niitä otetaan 4 kpl/pv. Tosin itse luin jostain, että kannattaisi aloittaa 1,5-kertaisella annoksella aluksi, että alkaa vaikuttaa nopeammin, mutta itse aloitin yk 5:n puolessa välissä syömään noita kapseleita ja nyt yk 7:sta tärppi. Niitä pitää kyllä useamman kierron ajan syödäkin, ei voi olettaa että ne het alkaa vaikuttaa, mutta jos kaverilla ei tullut 5 vuoteen edes ovulaatiota ja sitten helokkiöljykapseleilla tuli, niin kyllähän siitä jotain hyötyä on pakko olla joillekin :)
 
moi

minäkin tulen mukaan! Mulla on kolmas lapsi toiveissa ja olen miestäkin pehmittämässä asian suhteen. Taustalle tuun siis vielä kuumeilemaan. Uskon kyllä että mies on helppo puhua ympäri joten pian päästään jännäilemään kunnolla.

Kumpikaan meidän lapsista ei tullut helposti mutta luomusti kylläkin. Olen siis jo varautunut siihenkin että meidän lapsiluku jää kahteen vaikka kuinka yritettäis. Toivotaan kuitenkin että saadaan kolmonenkin perheeseen ja suht pienellä ikäerolla. Nuorimmainen on nyt vuoden vanha.

Mukavaa päästä kuumeilemaan tänne kun en ole vielä muille kuin miehelle tästä puhunut. Sillekään en hehkuttele kauheasti, koska se menee sitte liikaa yrittämiseksi ja hommasta ilo pois. Itse kyllä tunnistan oviksen, mutta edellisiäkään "tehdessä" en ole miehelle siitä sanonut. On kyllä varmaan tunnistanut välillä itsekin :)

Alko mullakin kiinnostamaan tuo vehnänalkioöljy ja muut e-vitamiinivalmisteet. Olis varmaan ihollekin hyväksi. Pitää vissiin käydä hakemassa kaupasta jotain rohtoja.
 
Torstai 25.4.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*Taike80(32)..............kp 121/28...............yk 12.......ya 2/12.........2.

*miss_piggy(31).........kp 61/?....................yk 9........ya 2/12.........1.

-tanjuli-......................kp 55/29-50...........................ya 7/12.........1.
reason.......................kp 51/28.................yk 12........ya 5/12.........1.

MannaM.....................kp 44/32-42............yk 3..........ya 12/12.......2.

jonnamo(20)............kp 30/30-33............yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 30/28................yk 1............ya 3/13.........1.

millionnea................kp 29/28-42.............yk12.........ya 2012.........2.
Alexandra89.............kp 28/28-30...........yk 4............ya 1/13.........1.
Sanna-M.................kp 26/25-32...................................................
avantasia(26)..........kp 26/33.................yk 5................................3.
SuloinenSalaisuus.....kp 24/28..................................ya 4/13..........
Mom09....................kp 23/34................yk 11..........ya 6/12.........2.
Kolibrinkukka............kp 23/28-30.............yk 5..............................2.
-PikkuMyy-................kp 21/36................yk 12.........ya 1/12.........1.
SuAnn......................kp 20/35................yk 5...........ya 6/12.........1.
Hassel......................kp 20/29-30...........yk 4...........ya 1/13.........
Kauniina Päivänä Tuut...kp 20/28.................................................3.

katrinainen...............kp 19/26-29............yk 2..........ya 4/13.........3.
Mijau(23)..................kp 18/29.................yk 2..........ya 3/13.........1.
aotearoa...................kp 17/30.................yk 4.............................3.
Pippuri85*.................kp 14/30................yk 2..........ya 3/13.........3.
juliesisko(26).............kp 13/26-28............yk 2.........ya 3/13..........2.
sydäntähti................kp 12/27-34.............yk 2..........ya 3/13..........3.
FLV.........................kp 12/26-27.............yk 4...........ya 1/13.........3.
moulin rouge...........kp 12/28-30...............yk5................................
Slartibart.................kp 11/30...................yk 7...........ya 3/12..........1.

Penni79..................kp 8/24-26................yk 5..........ya 2/13..........2.
kahvikuppi(27)..........kp 7/?.....................yk 2..........ya 12/12.........1.
Annatto...................kp 7/30...................yk 5...........ya 9/12..........1.
Markke...................kp 5/30-?.................yk 10.........ya 6/12..........2.
manije....................kp 3/30..............yk 2...........ya 3/13...........2.
pinkkihevonen.........kp 3/26...................yk 11..........ya 8/12........1.
Wuf.......................kp 1/28-31..............yk 3...........ya 3/13...........2.

ViidesVillahousu(32)...kp ??/??...............yk 1...................................5.
omaa........................kp ??/??.........................................................3.



Day Past Ovulation:
pinkkihevonen.....................DPO 15
Alexandra89.......................DPO 12
Viides Villahousu.................DPO 10
Kolibrinkukka.......................DPO 7
Kauniina Päivänä Tuut..........DPO 6
Miss_piggy.........................DPO 5



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, Piitu85



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Ambrosia85, Miukula, Rosuliina, Jumevi



Plussanneet:
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HUHTIKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Pinkkihevonen: tsemppiä sulle - ymmärrän pettymyksen tunteen kun mulla on yritystä vasta puolet tosta ajasta ja nyt jo harmittaa.. Kun joka kuukausi on kuitenkin täsmätty yhdyntöjä oikeaan aikaan ja ovistesti näyttää hyvältä. Mikä mättää??? Ootko muuten käynyt lääkärissä asian tiimoilta vielä? En siis sitä sano että mikään pielessä olisi, voihan olla huonoa tuuriakin vaan. Oliks se onnistusmismahdollisuus jotain 20-25% per kierto vaikka kaikki olosuhteet olisi kohdallaan..
Onneksi tulee kesä ja kivoja juttuja - on helpompi siirtää asiaa vähän taka-alalle ja nauttia elämästä!!

helokkikapseleita ostin kun esikoista tehtiin. Iholle teki hyvää sillon talvi-aikaan ja kyllä raskaaksikin tulin. Nyt oon syöny taas muutaman viikon niitä aloittaen 2 kapselia päivässä. Nostakin annosta nyt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pinkkihevonen
Huomenta kaikille! Eilen meillä juhlittiin esikoisen 5 v. Synttäreitä. Niin se auka rientää. Ihan hurjaa!

Täällä On nyt sitten DPO 4. Hidas viikko siis edessä!

Kootaanko vähän raskausoireita tähän ketjuun? Ekoja siis. Mulla ei koskaan Ole ollut ennen viikkoa 6 muuta kun vatsakipuja. Sitten onkin tullut oksetusolo, joka On kestanyt puoli raskautta. Mitä teillä?
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Täällä dpo 5. Eipä kummempaa, eilen närästi ja oli vähän ummetusta. Saattaa kyllä johtua ihan mistä tahansa :)

Vehnisöljystä: Itse oon sitä varmaan kuukauden päivät syönyt joka aamu 1 teelusikallinen kuten ohjeissa sanotaan, ja ainakin ovulaatio tuli ihan super-megana, iho on parempi ja toivottavasti vahvistaa limakalvoja :)
 
Royal Gelee toivottavasti se auttaisi myös täällä ihoon. Mulla on keskenmenon jälkeen alkanut naama kukkimaan ihan erilailla. Varsinkin kaulaan ja leuan sivuille tulee kutisevia näppylöitä, aivan kuin hyttysen pistoksista. Tosin olin ennen km:a hyvin stressaantunut ja saattavat johtua myös siitä.

Ihanaa kun aurinko paistaa ja mieli virkistyy. Tilamaani testitkin saapuivat eilen. Taidan viikonloppuna katsoa näyttäisikö se jo negaa. Ja sitten voikin alkaa se positiivisen tuloksen metsästys.
 
missy kiitos! mä oon vähän hakoteillä mitä mä oon.. kun ei oo varsinaisesti keskenmeno vaan keskeytys... ja sit tuntuis tosi idiootilta olla jossain "esikoinen haaveissa" pinossa, mutta siltikään ei tunnu hyvältä odottaa toista lastaan kun ensimmäistä en edes sylissä saanut pitää :O

Ylläpitäjä vois mulle tonne joulukuulle lisätä sen yk23:n josta tärppäs. :)
 
Tervetuloa uusille!!! :wave: ja onnea plussanneille! :heart:

Eikö kuu voisi jo vaihtua. Tahtoo päästä testailemaan. :rolleyes: 2 testiä kaapissa ja varsinaista mielen kamppailua että ei vielä tekis koska järki sanoo et aivan liian aikasta. Tosin ei mitään hajua kierrosta tai sen puoleen oviksestakaan et saa nyt nähdä miten käy.
Mä oon vaan yrittänyt pitää itseni liikenteessä ettei koko ajan ajattelis asiaa. Tänäänkin oltiin esikoisen kanssa 2 tuntia puistossa ja kohta pitäisi heittää ciabatta leivät uuniin. :p

Ja kyllä mun mielestä täälläkin saa omasta keskenmenosta puhua. Ikäviähän ne on mutta eikös täällä ole tarkoitus tukea niin positiivisissa kuin negatiivisisssa asioissa. :heart: tai ainakin mä koen niin! :heart:

Oireista... Noh niitähän saa kun oikein alkaa kuvittelemaan!! :LOL: väsymystä ( joo johtuu varmaan noista 2 x parin tunnin ulkoiluista), näläntunneta, janoa, turvotusta, valkovuotoa :x mitähän vielä... :LOL: kaipa se luotettavin on se 2 viivaa testissä! :saint:

++++++:whistle: kaikille!!!
 
Kiitos Penni79 ja Daisy D! Pysyn nyt vielä toistaiseksi täälläkin ryhmässä. Onpahan sitten enemmän tuota vertaistukea:)
Marraskuun masuasukit-ryhmässä ollessani oli kiva huomata kuinka ihmiset tukivat toisiaan ja ryhmähenki oli pääsääntöisesti positiivinen. Toki mukaan mahtui myös niitä, jotka eivät mielellään kuulleet esim. peloista tai murheista, joita itsellänikin oli raskauteen liittyen.

Nyt vaan uutta matoa koukkuun! Tunnen kuinka kuumeeni nousee päivä päivältä!:D
 
eilen olin melko allapäin asiasta, tässä on jo niin monta
kuukautta yritetty ja nyt oli tosiaan ne ovistestitkin mukana, mutta ei tästä mitään tule.

joku puhui vehnänalkioöljystä. kertoisitteko siitä lisää? mielenkiinto heräsi.
Meillä kanssa nyt yli vuos ns yritystä takana. Ja usko meinaa loppua välillä. Varsinin kun yksi luomulapsi jo on niin en tahtoisuskoa et seuraava tarttee apuja tullakseen. Siksi jäänyt lääkäriinkin menemättä. Tekis mieli miehelle ehdottaa siittiöanalyysia mut hänet tuntien se ei ikinä pystyis siihen. Häveliäs tapaus.

Jos ens kiertoon ottais mukaan noita öljyjä, ovistikut ja kamala määrä seksiä! Pirskatti.

Täällä ei viel menkkoja, ei mitään tuntemuksia ja negatiivinen testi eiliseltä.Tylsää.

Tervetuloa uudet ja onnea plussanneille!
 
Mulla ensimmäinen lapsi oli paljon yritetty onnellinen yllätys. Positiivisen testin tein joskus 5+ kun oli juurikin menkkamaisia kipuja ja ajattelin et täytyypä taas kokeilla. Oli ollut pitkä tauko testien teossa. Oli aika huima yllätys! Pahaa oloa ei tullut koko raskausaikana, kahvia en kyl pystyny juomaan kolmeen viikkoon mut muuten voin hyvin.
 
Täällä alkanu rusehtava vuoto:O ja menkkamaiset kivut. Ihsn ihmeen aikaisin kun ei kierto ikinö oo ollu alle 30pvä. Ja nyt vasta kp 26/33 mut luultavasti nyt dpo 10-11 jo. Tiiä häntä iun kierto on ihan outo olkut muutenkin.
 
miss_piggy
pinkkihevonen: Tuo vehnäalkioöljy ilmeisesti paksuntaa kohdun limakalvoa ja näin tukee kiinnittymistä, on todella vitamiinipitoista tavaraa. Se on kasviperäinen omega 3, ja siis erittäin hyvä e-vitamiinin lähde. Saattaa myös auttaa kuukautiskierroissa jne. Tommonen purtelo mistä riittää varmaan noin 3 kuukaudeksi maksoi täällä luontaistuotekaupassa vain noin 10 euroa ja sitä otetaan teelusikallinen päivässä :)
 

Yhteistyössä