Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Ovis täälläkin viimein kuitenkin bongattu. Ja tuli hyödynnettyä myös :D eli ei mennyt ihan hukkaan tämä kuukausi. nyt on sitten tietenkin sitten oma kysymyksensä nuo kilppariarvot ja miten ne toimii...

Onnea kaikille plussanneille! Mahtavaa! Nyt on tässä kuussa meillä todellinen plussakuukausi!

Miss_piggy Syötkö lääkkeitä kilpparin vajaatoimintaan? Ja onko noista sun arvoista TSH 2,6 haittaa raskautumiselle? Pohdin vaan kun olivat siis antaneet mulle väärät arvot !labrasta |O perjantaina. oikeat olivatkin TSH 2,2 ja T 4 10,1. Eli nyt sitten olisikin keikahtanut tavalliseen vajaatoimintaan päin :'(. No nyt sitten iski vielä isompi stressi näistä arvoista. Eli onko 2,2 raskautumisen kannalta tosi huono arvo? T 4 onkin huono. Ja uusiin testeihin keskiviikkona ja vasta sen jälkeen pohditaan lääkitystä. Mä olen ihan lopussa näiden kilpparisekoilujen kanssa ja vihainen siitä että antoivat mulle perjantaina väärät arvot. En edes ymmärrä miten se on mahdollista.
Anteeksi taas oma napa :ashamed:



Ruutulippu Ei se testi vanhaksi mene niin , e¨ttä näyttäisi väärää plussaa :). Jos se ei toimisi (olisi liian vanha) niin et olisi saanut edes kontrolliviivaa! Eli onnea!
 
Hei kaikille!

Täällä uusi kuumeilija

Kirjoitinkin tekstini jo tuonne vauva haaveissa vuodelle 2014-palstalle, mutta sitten löysinkin tämän.
Onko täällä kuinka aktiivista porukkaa?? Olisi kiva jakaa ajatuksia muidenkin vauvakuumeen omaavien kanssa.

Oma tausta on sellainen, että plussa pärähti helmikuun 2013 lopussa testiin ja epätodellisen ihana odotus alkoi. 11.4 hakeuduin yksityiselle ultraan runsaan vuodon ja kipujen takia. Pikkuinen oli kuollut 2-3 viikkoa aikaisemmin. Km ja tyhjentyminen käynnistyi siis spontaanisti.

Koen, että selvisin tapahtumasta melko urheasti. Ehkä tilannetta auttoi se, että minulla oli hyvin epäilevä fiilis raskauden suhteen alusta asti, vaikkakin alkuraskauden ultrassa todettiin kaiken olleen hyvin.

Nyt sitten haluaisimme raskaaksi mahdollisimman pian. Ajattelen uutta raskautta lähes koko ajan. Vuoto loppui oikeestaan viikonloppuna ja tänään on tullut enää hieman rusehtavaa vuotoa. Loppuisi nyt kokonaan niin uskaltaisi lähestyä miestä niissä puuhissa

Ikää minulla on kohta 31-vuotta ja mies on muutaman vuoden vanhempi.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille!!!

Ambrosialle pahoittelut ja jaksamisia.

Tänne ei ihmeempiä kuulu. Mahatauti oli viikonloppuna, perjantaina alkoi ja eilen vielä olin huonossa kunnossa, tänään hieman puolikuntoisena töihin. Onneksi kaksi vapaata ti ja ke, kun ei oikein työmotivaatiota löydy muutenkaan.
 
Onpa tästä kuusta tulossa ihanan plussaisa! :rolleyes: Onnea vielä kerran kaikille. :heart: Ihania jouluyllätyksiä tulossa teille. Tarrasukkia jokaikiselle. :heart:

Miten sitä malttais nyt olla testailematta???!!!! Ainakin ensi viikkoon pitäsi malttaa, toivonmukaan tämä viikko menee nopeaan. Ajattelin jos vappuaattoon jaksaisi odotella, vaikka silloinkin on varmaan turhan aikasta. :D On se odottavan aika pitkä ja nyt tuntuu että tässä kuussa lensi tjottailu roskiin ja ihan yritettiin. :D toivottavasti tulosta syntyy! ;)

Ihanaa kun kevät on tulossa. Täällä on jo ekat perhoset bongattu ja leikkipuistokin oli jo kuiva. Pääsi meidän typykkä ekaa kertaa liukumäkeen. Hauskaa oli ainoa vaan että mun piti mennä mukana koska eihän tuo päälle 1v vielä olis sieltä ite osannut tulla. =) Muutenkin tuntuu että energiaa on ihan erilailla kun aurinko paistaa ja linnut laulaa. Tulipas positiivista tekstiä!!! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Rosuliina tervetuloa mukaan ja pahoittelut keskenmenosta:hug:! Täällä on mukavaa ja aktiivista porukkaa mukana. Ja aina mukaan mahtuun jännäilemään. Saanko kysyä millä viikolla keskenmeno havaittiin ultrassa?

Sydäntähti Pikaista paranemista sinulle! Vatsataudit on kamalia!
 
Onnea plussanneille! :flower:

Tervetuloa Rosuliina :wave: Olen pahoillani että raskaus päättyi ikävästi :( Toivotaan että saisitte pian uuden plussan ja pienen nyytin kotiin asti :heart:

Tänne iski epätoivo yhtäkkiä. Jostain syystä tuntuu että aika menee todella hitaasti ja toisaalta taas ei millään kerkeä tehdä kaikkea. Koko viikonloppu meni tosiaan puutarhassa hyöriessä mikä on kyllä ihan kivaa puuhaa. Mutta kukaan ei ole vuosiin hoitanut sitä ja lisäksi kaikkea roskaa (?!) ympäriinsä mitkä pitää tietenkin siivota. Ihmettelen vaan MIKSI kukaan haluaisi omaa pihaansa sotkea jollain rojulla?! Ei vaan mahdu kaaliin... Nyt sitten saadaan miehen kanssa ihan tosissaan tehdä töitä että saadaan nätti piha aikaiseksi, jos vaikka joskus pääsisi niitä kukkiakin istuttamaan. Tällä hetkellä ainoat kukat joita olen hoitanut on olleet villiintyneet ruusut ja niiden piikkejä löytyi kyllä ihan jokapaikasta trimmailun jälkeen..
Anteeksi kiukuttelu, mutta jotenkin vaan tuntuu että kaikki menee päin persusta tällä hetkellä :( Ihan liikaa kaikkea tehtävää, onneksi sentään vauvakuume unohtuu vähän kun joutuu niin paljon muihin hommiin keskittymään. Kaipa se aurinko tähänkin risukasaan joskus paistaa.

Kaikesta huolimatta, oikein ihanaa viikon alkua! Toivottavasti saadaan vielä monta plussaa tälle kuulle :heart:
 
Katrinainen Vuoto alkoi rv 10+4 ja samana päivänä menin yksityiselle ultraan. Lääkäri sanoi, että alkio oli kuollut noin 2-3 viikkoa aikaisemmin. Rv 7+5 käytiin varhaisultrassa, jossa pieni näkyi oikeassa paikassa sydän sykkien.

Ihanaa jos täältä saa vertaistukea jännäämiseen:) Vaikkakaan emme nyt vielä olekaan päässeet tositoimiin niin odotan sitä innolla.
 
Viimeksi muokattu:
Mijau Meillä olis kanssa puutarha töitä vaikka muille jakaa. kaiken lisäksi tulvat ovat nostaneet vettä meidän pihaan ja meillä on nyt sitten oikein kunnon lammikko pihalla. lapset tykkäävät, mutta tämä äiti ei tykkää.

Rosuliina Pahoittelut! Toivotaan, että saatte pian oman ihanan nyytin kotiin. Täällä on mieletön plussakuume menossa eli hyvään joukkoon tulet mukaan, kun täällä plussataan oikein urakalla!
 
miss_piggy
katrinainen: Ei mulla oo mitään kilpparilääkkeitä, ja ku kaks eri lääkäriä oli sitä mieltä että nuo arvot on ihan hyvät? En tiä sitte, ku jossain muualla taas lukee että ton TSH:n pitäis olla se alle 2. Tosin nuo arvot otettiin multa heti keskenmenon jälkeen, joten saattaa olla että nykyään on matalampi.. Tai korkeampi. Mistä tuota tietää. Mulla on viikon päästä aika lapsettomuuslääkärille, niin eiköhän luulis että se vielä kommentoi noita kilppariarvoja jotenki.
Täällä ilmeisesti on se "normaali raja" esim. tuolla tsh:lla jotain tyyliin 1-4, eli ilmeisesti on paikkakuntakohtaisia erojakin siinä miten noita tulkitaan. Mutta taidan kyllä ottaa vielä tuon kilppari-arvon puheeks siellä lääkärissä, ku mulla on just tätä epäsäännöllistä kiertoa ja painonnousua, mitkä saattaa olla kilppari-vaivoja.

Mun ovisolot jatkuu edelleen, vasenta munasarjaa nippailee, ja kävelystä syntyvä tärinä tuntuu tosi epämukavalta :p
 
miss_piggy
Niin ja Tervetuloa Rosuliinalle!

Samassa tilanteessa ollaan, mulle r-testi näytti plussan 12.1 tänä vuonna, ja 22.2 menin nt-ultraan rv 11+1 jossa todettiin että pieni oli menehtynyt noin rv 8. Mulla ei tullut ulos spontaanisti, joten kotona tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 24.2. Kertaakaan ei ole kuukautisia tullut, mutta just tällä hetkellä mulla on kolmatta päivää joku super-ovulaatio meneillään :D
 
Miss_piggy oletko tikuttanut ovulaatiota vai tunnistatko sen muuten? Itse laitoin tänään tilauksen testeistä raskauskeijulle. Entä kauanko sinulla jatkui vuoto? Minulla vuoto tosiaan alkoi 11.4 ja pari ensimmäistä päivää oli hyvin runsasta. Nyt tulee enää vähän rusehtavaa tuhrua. Saas nähdä millaiseksi tämä oma kierto tästä muokkaantuu. Ennen raskautta se nimittäin oli hyvin säännöllinen.
 
Taustalla olen hengaillut ja välillä käynyt lukemassa teiän kuulumisia. Olen ollut aktiivisempi hoitountuvikot 2013 -ketjussa odotellen tutkimusten alkua ja niiden tuloksia, jonka jälkeen aktiivinen yritys alkakoot jälleen "täsmäasein" :D

Onnea plussanneille! :flower:

:hug: kaikille sitä tarvitseville. Ja erityisesti Ambrosia85 – paljon voimia.

katrinainen: Älä huoli, tuo TSH ei ole vielä todellakaan mitenkään huono, vaikka sen suositellaankin olevan alle 2 siinä vaiheessa kun raskautta toivotaan. Luokkaa 2 arvolla on mahdollista tulla raskaaksi ja tiiän monia, jotka ovat tulleetkin.

Mutta jos uusintakokeissa arvot (tai lähinnä T4V kun on matalahko) on tuota luokkaa tai jopa huonommat ja on selkeesti vajaatoiminnan oireita, voi koelääkitystä vaatia, vaikka arvot ovatkin ”virallisesti viitteissä”. Monet lääkärit valitettavasti möllöttää pelkkiä verikoearvoja eikä ota huomioon potilaan vointia ja sitä että raskautta yrittäessä ja varsinkin lapsettomuushoidoissa pitäisi periaatteessa olla vähän ”paremmat” arvot.

Toisaalta täytyy myös sanoa, että kullekkin sopivat arvot on hirveen yksilöllisiä - toisille tuo luokkaa 2 saattaa ollakin ihan hyvä arvo, mutta joillakin TSH pitää ajaa lääkityksellä hyvin lähelle nollaa et olo on ok.

Jos siulla jäi jotain mielen päälle, voit laittaa halutessasi yv:täkin tulemaan. Mie oon sairastanut vajaatoimintaa nuoresta asti ja lääkityskin on ollut about 9 vuotta. Asiasta on otettu paljon selvää ja kokemuksia riittää jo pelkästään lähisuvusta, sillä miun lisäksi äidilläni ja kolmella sisaruksellani neljästä on vajaatoiminta. En väitä olevani mikään huippuekspertti, mutta jotakin voin yrittää kertoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Kaksi viivaa testissä :O Eikä mitään haamuilua vaan ihan kunnon viiva vaikka ei ollut edes kovin pitkä aika viime vessareissusta.
Mun ei edes pitäny testata täsä kierrossa ennenkuin kp 35, nyt siis kp 33, mutta kun oli niin kumma olo koko päivän... Ja mä kun olin ihan 100% varma etten edes ovuloinut, testit näytti negaa ja oloja ei ollut :O
Mutta ei saa vielä siirtää plussanneisiin, mulla ei oikein vielä luotto riitä kun ollaan vasta näin alussa.
 
Onnittelut kaikille plussanneille! :flower: Niin ja tervetuloa uusille! :wave:

Juuri salilta kotiuduin, olipa kiva käydä vähän urheilemassa kun jonkun päivän flunssassa ollut.. Niin ihania ilmoja nyt ollut!! Tänään kp31, kauankohan tuota malttaa vielä olla testailematta!? Huomenaamulla tulee kuitenkin testi tehtyä.. :rolleyes: Mitään en osaa omasta olostani sanoa suuntaan enkä toiseen, liekkö pieni nuha vielä vaikuttaa asiaan.. :) Itse en osaa noihin kilppariasioihin tai ovistesteihin mitään sanoa niin jää aina nämä asiat niin oman navan kertomiseksi.. :D Nyt jos vähäksi aikaa sohvalle ja sitten nukkumaan niin jaksaa aamulla touhuta tuon pikkumiehen kanssa! :) Öitä ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
 
Tiistai 23.4.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*Taike80(32)..............kp 119/28...............yk 12.......ya 2/12.........2.

*miss_piggy(31).........kp 59/?....................yk 9........ya 2/12.........1.
-tanjuli-......................kp 52/29-50...........................ya 7/12.........1.

reason.......................kp 49/28.................yk 12........ya 5/12.........1.
MannaM.....................kp 42/32-42............yk 3..........ya 12/12.......2.

Linttu.....................kp 34/33................yk 3...........ya 1/13...........3.
manije....................kp 32/30-44...........yk 1...........ya 3/13...........2.

Wuf.......................kp 29/29................yk 2...........ya 3/13...........2.
jonnamo(20)............kp 28/30-33............yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 28/28................yk 1............ya 3/13.........1.
millionnea................kp 27/28-42.............yk12.........ya 2012.........2.
Alexandra89.............kp 26/28-30...........yk 4............ya 1/13.........1.
pinkkihevonen.........kp 25/27...................yk 10..........ya 8/12........1.
Sanna-M.................kp 24/25-32...................................................
avantasia(26)..........kp 24/33.................yk 5................................3.
SuloinenSalaisuus.....kp 22/28..................................ya 4/13..........
Mom09....................kp 21/34................yk 11..........ya 6/12.........2.
Kolibrinkukka............kp 21/28-30.............yk 5..............................2.

-PikkuMyy-................kp 19/36................yk 12.........ya 1/12.........1.
SuAnn......................kp 18/35................yk 5...........ya 6/12.........1.
Hassel......................kp 18/29-30...........yk 4...........ya 1/13.........
Kauniina Päivänä Tuut...kp 18/28.................................................3.
katrinainen...............kp 17/26-29............yk 2..........ya 4/13.........3.
Mijau(23)..................kp 16/29.................yk 2..........ya 3/13.........1.
aotearoa...................kp 15/30.................yk 4.............................3.
Pippuri85*.................kp 12/30................yk 2..........ya 3/13.........3.
juliesisko(26).............kp 11/26-28............yk 2.........ya 3/13..........2.
sydäntähti................kp 10/27-34.............yk 2..........ya 3/13..........3.
FLV.........................kp 10/26-27.............yk 4...........ya 1/13.........3.

Slartibart.................kp 9/30...................yk 7...........ya 3/12..........1.
Penni79..................kp 6/24-26................yk 5..........ya 2/13..........2.
kahvikuppi(27)..........kp 5/?.....................yk 2..........ya 12/12.........1.
Annatto...................kp 5/30...................yk 5...........ya 9/12..........1.
Markke...................kp 3/30-?.................yk 10.........ya 6/12..........2.

ViidesVillahousu(32)...kp??/??...............yk 1...................................5.



Day Past Ovulation:
pinkkihevonen.....................DPO 13
Alexandra89.......................DPO 10
Viides Villahousu.................DPO 8
Kolibrinkukka.......................DPO 5
Kauniina Päivänä Tuut..........DPO 4
Miss_piggy.........................DPO 3



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, Piitu85



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Ambrosia85, Miukula, Rosuliina



Plussanneet:
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HUHTIKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille!! Ihana plussapuhuri meillä täällä meneillä :heart:
Tammikuun odottajat pinoon on monta menijää =)
Minä luovutin eilen. Ainahan sitä on pieni toiveenkipinä niin kauan kunnes täti kurvaa paikalle, mutta sunnuntaista asti on fiilikset ollu sellaset ettei kuitenkaan tässä kierrossa. Mitään selviä oireita ei ole raskautumisen suuntaan. Kaikki ne väsymys, öllöolo, itkuisuus, painavat kihelmöivät tissit, tukkonen nenä, syömishimo jne on luultavammin korvienvälin tuotoksia. Kohtu on jotenkin painavan oloinen ja välillä tulee pissatulehus oireita mutta ei sit kuitenkaa, pissa on tummaa mutta lämmöt on hädin tuskin 36.0! Kiukuttaa ja itkettää tämä pettymys ja loukkaannuin niin eilen miehelle kun se huomautti tästä mun tuskailusta, että ei tuo stressaaminen ainakaan auta. Eihän se sitä pahalla sanonnu mut loukkaanuinpahan sitte :whistle: Kyllä nainen osaa olla pöljä näiden hormooniensa kanssa! Kai se taas tästä..
 
Mä olen ihan pihalla tän kiertoni kanssa. Eli viikko sitten perjantaina ovistesti oli nega. sunnuntaina sain jotain viivaa mut viikon aikana seei miksikään sittä muuttunut. Nyt lauantaina tuli muutama tippa verta (kiinnittyminen!!!????) mut munanvalkuiaslimaa oli myös aamulla. Eli??Äh mitä tää ny on? seksiä on tullut harrastettua kyllä ihan säännöllisesti eli jos se ovis onkin ollut vast nyt niin todennäköisesti sen olen kiinni saanut. Mut nyt mä tuskailen et koska voisin kokeilla raskaustestiä. Eli jos ovis ollut viikko sitten sunnuntaina niin nyt olis dpo9, mut jos vasta nyt lauantaina niin dpo3!

Ja kaikki mahdolliset raskausoireet tottakai! :stick:

Onnea plussanneille! Toivotaan et mäkin pääsen pian mukaan...

Ja päivittäjille meillä ya2012
 

Yhteistyössä