Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Ambrosia, mä oon kuullu ton saman väitteen. Ja mulla naama kukkii nyt ihan hirveesti. Yleensä ei, mutta viime viikolla alkoi ilmestymään näppyjä. Toivon, että se johtuu tuon sanonnan mukaisesti tyttöraskaudesta :) Eikä suinkaan pillerien lopetuksesta ja hormoneista tai mökkireissulla herkutelluista rasvaisista ruuista ;) Mutta oikeesti mulla oli tytöstä iho ihan hirveessä kunnossa, pojasta ei.
 
Kamomillatee, voihan harmistus :( Toivottavasti vuoto kuitenkin alkaa pian, ettei turhaan anna odottaa itseään!

lenkkari,ehkä se onkin tyttöpuolinen joka siellä möyrii!!



plääh, nyt alkaa todelliset piinapäivät! periaatteessa joku herkkä testi vois jo näyttää , mutta en näe mitään järkeä testaamiseen vielä jä hillittömään tihrustamiseen - tiedän kuitenkin näkeväni taas jotain mitä kukaan muu ei näe :LOL:
Eilen pelattiin afrikan tähteä ja vähän herkuteltiin, niin lakun jälkeen alko jalat kurkkimaan suussa.. ja tissit.. voi jessus että ne on raskaantuntuset ja herkät :whistle:
 
ainiin, mun yks kaveri sanoi heti mun plussauksen jälkeisenä päivänä et "mä näin unta et joku on raskaana, hitto ko en muista kuka sen kertoi".. kääk.. se näki enneunen.. nii ja itte näin ennen plussaa unen missä anoppi osoitteli mun mahaa ja nyökytteli tietäväisen näköisenä.. hui.. friikkiä.. ja tässä sitä sit odotellaan.. :)
 
miss_piggy
Kävin tänään gynellä, ja kyllähän sieltä löytyi lievä pco. Sain sitten terolutit,joita aloin kylläkin syömään jo heti nyt, kun ei tosiaan kuukautisista oo mitään havaintoa. Lääkäri sanoi, että tuo pco on kyllä hoidettavissa, ja se ei oo ees mitenkään kauheen paha. Mulla kun ei muita oireita ole edes ollut kuin nuoresta asti epäsäännöllinen kierto ja tuota tummaa karvaa kaulan alueella.
Toivotaan että nää terot auttaa, jos ei kuulemma saa vuotoa aikaiseksi, niin sitte pitää elokuun puolella soitella ja katotaan jatkoa. Ehdotti sitten että esim. clomit ja vaikka verikokeisiin että selviää nuo hormonitasot. Ja jos vuoden sisällä ei oo raskaaks tullut niin sitten jatkotutkimuksiin.
No oon ihan tyytyväinen että sain edes nuo terolutit ja tota pco:tahan osasin kyllä oottaakkin joten ei se järkytyksenä tullu. Munarakkuloita näkyi, mutta ne ei vaan pääse kohtaamaan noiden siimapäitten kans, kun ovat ikään kuin "kotelossa", ja helminauhamaisena rykelmänä. :| Nyt sit vaan syyään 10 pvää noita, ja ootellaan vuotoa, ja siitä eteenpäin.
 
Jaaha, se olisi sitten 28/28. Huomenna toivottavasti tapahtuu jotakin suuntaan jos toiseen. Tänään oli vatsa ihan löysällä (yleensä aina kk aikaan, mutta vasta ensimmäisenä vuotopäivänä), joten tietty kuvittelin, että EHKÄ joku hormonihäiriö...raskaus...testi: nega. Hemmetti, niin sitä vaan elättelee toivoa vaikka mitään toivoa ei taida enää olla...luen kaiken maailman ketjuja, joissa ihmiset kertovat plussanneensa jopa viikon kk jälkeen, mutta niissä tapauksissa asia on yleensä johtunut myöhäisestä ovulaatiosta. Ja minun tapauksessa ovulaation pitäisi olla selvä, tikutin LH-huipun ja sain hymynaaman - ei kai niitä nyt kahta yhteen kiertoon mahdu? Vai???
 
Kyllä mä varmaan e-pillerit lopetan vasta tammikuussa, koska en halua ottaa riskiä, että koulu jäisi kesken. Vaikka olishan se ihanaa, että vauva tuliskin aikaisemmin. Ehkä kuitenkin maltan odottaa, että koulu on lähellä loppua. Helpottaa elämää huomattavasti, kun on tää tutkinto suoritettu alta pois. Aikomuksena kuitenkin jossain vaiheessa jatkaa opiskelua, mutta ei ole juuri nyt ajankohtaista.

Hyvä ystävä on nyt raskaana, joten mullakin vauvakuume kasvaa hänen puheita kuunnellessa. Lisäksi oon päiväkodissa töissä ja joka päivä niiden ihanien pikkusten kanssa kasvattaa mun vauvakuumetta, vaikka joillakin se on juuri toisinpäin. Osa päiväkodissa olevista sanovat, että kun kuuntelee sitä meteliä ja itkuraivareita joka päivä, ei tulis mieleenkään hankkia itelle lapsia. Mä haaveilen siitä, että jäisin kotiin lapsen kanssa ja puuhailtais kaikkea mukavaa.

Ambrosia85 Mäkin oon itseasiassa joskus tollasen väitteen kuullut, että tyttö vie äitinsä kauneuden. :D Toivottavasti mulla ei naama ala kukkimaan, vaikka taitaa siinä just niin käydä. No kestettävä se on, kun tietää, että lopputulos eli vauva on niin hyvä! :D

Peity Mullekin kelpais paksumpi tukka ja isommat rinnat. Raskausaikaa siis innolla odotellessa.;)
 
Leenuliinukka, tsemppiä uuteen kiertoon!

miss_piggy, toihan on ihan hyvä uutinen että lekuri jo elokuuksi ehdotteli uutta aikaa jossei terot pure tarpeeksi! Mä jouduin itse odottamaan tässä suhteessa vuoden että pääsin clomit antavalle lekurille (yksityisellä gynellä käynyt monta vuotta), ja varmaan syksyllä sitten "päästään" naistenklinikalle jatkotutkimuksiin kun ei clomeistakaan ilmeisesti ole tarpeeksi vastineetta :(
 
Maanantai 9.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

miss_piggy (30v.).... kp 56/38-45 .........yk 2 ......ya 03/12........ 1.

another...............kp 44/32..............yk7 ........ya 1/2011.............1.

Ambrosia85(27)...... kp 28/28-31 ........yk18 .....ya 10/10.......... 1.
Sunflower11....... kp 27/24-28.........yk20.........ya 12/2010.........3.
Chrissy72 ...............kp 25/26.................yk2.. ...ya 5/12.............. 4.
hintrikka.................kp 21/29-31 .........yk13......... ya5/11............ 1.

Markke................. kp 19/?............yk1/TJOT...........ya 6/12..........2.

(Peity.....................kp 7/28.................yk0..............................? )
Lemontree-86...........kp 7/25...............yk1 ............................. 1.
Mathilda83.............kp 5/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
Leenuliinukka..........kp5/23-28............yk2................................ 3.
haave2................kp 5/28 .............yk 1............................... 1.
panzkus..............kp 4/28-30 ........ yk3 ........ya 5/12 .............. 1.
Kamomillatee............kp3/28......yk2............ya 6/12.................1



Day Past Ovulation:
Ambrosia85...........dpo13...........Testipäivä: 10.7




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
Peity (elo-syys 2012)
minmaria (elokuu 2012)
eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Leenuliinukka, tsemppiä uuteen kiertoon!

miss_piggy, toihan on ihan hyvä uutinen että lekuri jo elokuuksi ehdotteli uutta aikaa jossei terot pure tarpeeksi! Mä jouduin itse odottamaan tässä suhteessa vuoden että pääsin clomit antavalle lekurille (yksityisellä gynellä käynyt monta vuotta), ja varmaan syksyllä sitten "päästään" naistenklinikalle jatkotutkimuksiin kun ei clomeistakaan ilmeisesti ole tarpeeksi vastineetta :(
Voi harmi että joudut oottaa niin kauan....tosiaan se meinas että jos ei nyt ole minkäänlaista vuotoa tullut tohon elokuun alkuun ni sitte sitä soittoaikaa, mutta varmaankin vain vaihdettais sitten lääkitystä, ja tarkempiin tutkimuksiin kun on vuosi yritetty jälkikasvua.
Puolen vuoden satsin nyt sain noita teroluteja, kyllä melkein luotan että ne toimis, ainaki mitä oon lukenu, että on toiminu sellasillaki joilla on pahempi tuo pco : / Kallistahan tuo yksityisellä käynti on, onneks mun isä on ottanut mulle jo joskus nuorempana sellasen vakuutuksen minkä kautta saan kaikki takasin, eli ei tarvi olla noista maksuista huolissaan, eilenki tais olla gynen maksu jotain 117€, meinasin maksaa käteisellä, mut sit totesinki hoitajalle, että "voisin ehkä sittekki maksaa kortilla", en nääs ollu tajunnu noin paljon nostaa automaatista rahaa, aattelin et korkeintaan joku 70 ekeä kustantaa :vampire: voi huhhuh.
 
Heippa!

Nyt on ollut niin ihanat kesäsäät, että kirjoittelut on jäänyt...

Ja siis meidän syksyhän aikaistui, eli yritys alkaa tästä kierrosta :) :) nyt olis kp 3/28 ja yk 1.
Ja tämä kuume on yltynyt taas.. kattelin just alennusmyynneissäkin äitiysvaatteita ja pieniä vauvanvaatteita..oih ja voih... :headwall:

Toivotaan suurta plussapuhuria kaikille!!!!
 
Hei vain kaikille, olen tässä jo mukavan tovin teidän ketjua lueskellut ja nyt vihdoin uskaltauduin mukaan. Eli ehkäisyrengas jätettiin tasan viikko sitten pois ja kp olisi näin ollen 5/25. Mitään hirveää yritystä tässä ei ole päällä, vauvaa saa tulla kun on tullakseen, toiveissa kuitenkin mahdollisimman pian :) Vauvakuume on ollut valtava viime vuodet, mutta aiemmin ei ole ollut mahdollista opintojen takia (valmistun syksyllä 2012) oikein edes yrittää.
 
Viimeksi muokattu:
panzkus, leenuliinukka ja kamomillatee todellakin vedätte heinäkuu-elokuulle plussasadon, eikös jeah =)

Mistäs päin maailmaa muuten kirjoittelette?

Mä kirjoittelen tuoreesta idols-kaupungista ; hyvinkäältä. Tosin kotoisin oon kyllä "etelämpää" eli espoosta :)

haave2, hienoa että pääsitte jo nyt yrittämisen alkuun! Toivottavasti ei kerry näin kamalasti yrityskiertoja kun esim mulla on!

Lemontree-86:lle myös tervetuloa!


Mä kirjoittelen tälläistä blogia kuin Haaveet, suuret toiveet Sinne tulee kirjoiteltua aika paljon enemmän ja suorempaan kun tänne kaksplussan pinoon. jotenkin vähän haluaa yksityisyyttään suojella :D

Ens viikko oli miehen kanssa puhetta että pidettäs tekniikatonta lomaa - ei siis telkkaria, tietsikkaa tai puhelinta päällä lainkaan. Saas nähdä kuinka onnistuu! :D Ja vihdoinkin alkaa lapsivapaa! Miehen laps ollu meillä 3viikkoa ja nyt lähtee äitilleen, jippii :D
 
Ambrosia85, lueskelin tuota sinun blogia, kirjottelehan lisää niin mullaki on jotaki muuta tekemistä töissä kuin tuijotella seiniä.. :) (työtä 7h päivässä, maksimissaan 1,5h jotaki tekemistä, joten voin sanoa että aika käy pitkäksi..)

Minä se kirjottelen vasta ouluun muuttaneena, edellisen kaupungin turhat stressaamiset taakse jättäneenä ja toiveet lapsesta taivaisiin nousseena :)

Mietin muuten eilen, että meneekö teillä paljon rahaa kuukauessa kaikkiin ovis- ja raskaustesteihin? Itellä haluttais tilata hullu satsi kaikkia testejä kotiin, mutta kuinka sitä sitten tuhlais kaikki heti kerralla pois :D eli tyytyny vaan tilaamaan vain kerran ovistestejä ;/
 
Eleonoora86, kyllä olen vuosimallia -86, mukavaa kun on muitakin saman ikäisiä :)

Meillä tässä epävirallisesti tarkoitus kumin kanssa ainakin osittain mennä tämä ensimmäinen kuukausi ja odotella ne ensimmäiset luomumenkat, mutta minä alan meistä olla se enemmän malttamaton jo :D

Itse olen alunperin tuolta Keski-Suomesta, mutta tätä nykyä opintojen takia olen viime vuodet tullut viettäneeksi täällä Etelä-Suomessa. Toivottavasti jossain vaiheessa takaisin Keski-Suomeen, jossa lähes kaikki lähipiiri asuu edelleen.
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille! :flower:
ja ihanaa, että haave2 pääsi jo kunnolla yrittämisen makuun! :heart:
Tsemppiä teille, jotka jouduitte uuteen kiertoon..mutta onneksi teitä oli monta yhtäaikaa, niin tsemppaatte toisillenne plussat tästä kierrosta! ;)

Täällä on muuten kans yksi vm -86, Etelä-Suomesta :wave:

hintriikka, mäkin katselin vaivihkaa apteekissa, että aikamoisen kalliita ne ovistestit on...että ei taida näillä tuloilla raaskia sellaisiin investoida. Täytyy vaan toivoa, että kroppa toimii kunnolla.

En oikein tiedä tätä oman vauvakuumeen tilaa...aikamoinen stressi nyt kaikesta (työtilanne, rahatilanne, oma terveys..) joten ei taida olla tilaa ajatuksille vauvasta. :( jospa sitten, kun asiat alkaa taas selkiytymään, ehtii miettimään sitä pikkukakkosta.
 
Mie olen alunperin Etelä-Karjalasta, muutin ensin opintojen takia Helsinkiin ja sieltä muutama vuosi sitten Järvenpäähän. Itsellä (ja miehellä) toiveissa joskus takaisin kotiseudulle. Se ei ainakaan vielä ole milläänlailla ajankohtaista, kun on tuo koulu (ja vakituinen työ) sekä miehellä täällä vakituinen työ. Mies tuskin kovin helposti saa kotipaikkakunnalta töitä. Meillä molempien perheet ja suurinosa ystävistä E-Karjalassa.
 
Sunflower11
Reissusta palattu ja jännäajat menossa :)

Jotain tuli testattua jokunen päivä sit, mut voi olla hyvinkin viivanpaikka.. Ens viikolla teen jossain vaiheessa uutta testiä jos tarvii.
 
hinriikka, samasta syystä alunperin aloin kirjoittamaan blogia, kun töissä ei ollut tarpeeksi tekemistä :D

Netistähän noita testejä saa suht halvalla tilattua, mutta en mäkään kovinkaan usein tilaa. Tuntuu pienemmältä summalta ostaa esim 7eurolla citymarketista yks paketti ovistestejä per kierto. Noi nettikaupat on ainakin mulle itelleni aika petollisia - tulee tilattua paljon enemmän ja sitten myös testattua. Halvempi siis ostaa vaan käytettävä määrä :D
Itse en digitestejä käytä kun varmisteluun jos arveluttaa liuskatestin tulos. Niitäkin saa halvemmalla tilattua esim ebaysta =)

Mulla koittaa huomenna testipäivä, eilen jo tein testin jossa mun mielikuvitus näytti viivanpaikkaa ja väriäkin, mutta ei sitä lasketa. Testin pitää olla ns miehen kestävä että uskaltaa iloita :LOL:
Alunperin piti vasta tiistaina testata, mutta soitan polille huomenna niin sama se on testata jo huomenna :)
 

Yhteistyössä