lenkkari, joo mä otin oman oikeuden sun siirtoos
nono ja lumihippu tervetuloa! Laitan sut Nono tonne myöhemmin aloittaviin, ja lumihippu sut laitan taustalle olijoihin, kunnes teillä on tiedossa koska yritys vois pyörähtää käyntiin
Peity, laitoin sut suluissa mukaan tonne kp-listalle jo =) Jos on jotain lisättävää/korjattavaa niin kerro toki!
Kamomillatee, mitä testi näytti? Toivottavasti sitä plussaa!!
miss_piggy sun oireet vois sopia pco:n...
Mulla itselläni oli vuotohäiriöitä (vai pitäiskö sanoa vuodottomuushäiriöitä) 11 vuotiaasta (eli sillon kun menkat alko) lähtien.
Vasta 4vuotta sitten löyty pcotyyppiset munikset, ja nyt keväällä sain daignosin pco..
muistan sen kun kävin lääkärissä ja löyty pco - olin edellisenä iltana netistä siitä lukenu ja järkytyin niin pahasti et jouduin ottaa saikkua
Mutta on onneks noita pconaisia jotka on raskautunut, joten ehkä mullakin on vielä mahdollisuuksia
Ja oireita on mm hurtismi (runsas/nopea karvan kasvu/karvoitusta mm naamassa), ylipaino, akne..
Mulla on ylipainoa ja tosi rasvottuva iho ja karvatkin kyllä kasvaa sitä mukaa että jos ei halua sängessä kulkea niin saa päivittäin sheivailla. Onneks toistaiseksi karvoja ei kasva esim naamassa.
Karvankasvu hidastui kun sain 10% painosta pois, ja myös monirakkulaisuus hävisi (mutta kiitos tupakoinnin lopettamisen, keräsin takasin pudotetun ja oireet palas
).
Mulle lääkäri sano että salilla käynti ei ole hyväksi jos on pco. Lihakset ei "toimi" oikein, koska eivät välttämättä toimi insuliinin kanssa oikein.
Insuliiniresistenssihän on pco:ssa yleinen. Kyse ei oo siis sokeritaudista, mutta esim mulla on heikentynyt klukoosinsieto
Muuten mulle ei kuulu ihmeempiä. Nännit on kipeytynyt aika tasana tarkkaan eilen ja edelleen voisin nukkua tunteja pidempään
Tänään toivottavasti aurinko palaa tuolta pilvien takaa niin päästään taas maa-uimalaan ottamaan arskaa ja uimaan
Ihanaa olla kesälomalla, ja siitä on kulunut vasta 3päivää! edessä vielä yli 2 viikkoa
Ainiin, ja päivittelen tuota listaa +-2pv koska en jaksa joka päivä päivitellä välttiis =) ettette ihmettele!