Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Menkat alkoi tänään pedantisti kp 28 :) tästä alkoi siis ensimmäinen kunnon luomukierto nyt! aaaahh! eli nyt on kp1, yk 0 :LOL: tämän viikon lopussa/ensi viikon alussa selviää saanko sen vakkaripaikan vai en. Jos en, alkaa yritys varmaankin jo nyt heti :heart:
Jos saan, alkaa yritys ehkä elo-syyskuussa.......nyt jännätään.

Lenkkarille vielä kerran onnea!!:flower:

Täällä kärvistellään nyt sit näiden luomu-kipujen kans....aaaarrr...:stick:
 
Heippa! Voisinkohan liittyä mukaan joukkoon? Helpottais varmaan, kun sais jutella muiden kuumeilijoiden kanssa. Mulla kamala vauvakuume, mutta ollaan sovittu miehen kanssa, että yritys alkaa ensi vuoden alussa. Mahdollisesti tammikuussa. Toiveena olis, että vauva syntyis vuoden 2013 puolella. Meillä molemmilla siis miehelläni ja minulla on opiskelut kesken. Mä valmistun hyvin todennäköisesti ensi huhtikuussa tai toukokuussa, mies vasta keväällä 2014, mutta miehen opiskelut on sellaisia että käy lähes joka päivä töissä ja sit kahtena iltana käy koulussa lähiopetuksessa ja muuten paljon etäopintoja, joten tärkeintä on että mun opiskelut saadaan alta pois. :)

Mulla on ollut vauvakuumetta varmaan kaksi tai kolme vuotta. Välillä se on aikalailla vähäistä, mutta joskus on aikoja jolloin en muuta mietikkään. Mä olen 21 vuotta ja mies 22 vuotta, eli nuoria ollaan ja kaikki hokee, että teillä on koko elämä aikaa hankkia lapsia. Mutta kun me halutaan saada lapset nuorina. :)
 
Pionia siis tota mä just pelkään. Mä oon ollu niin nuori kun oon alottanu pillerit, että kroppa varmaan ihan ''jumissa''. Toi akne olis ihan kamala. Ja mä pelkään ettei niitä menkkoja kuulu ja sit tää lapsen tekoki vaan siirtyy ja siirtyy.
Ja noi ''raskausoireet'' musta tulee varmaan viel pahasti vainoharhainen, jos menkkoi ei ala kuulumaan ''ajallaan''. Miten sulla toi akne sit meni ohi? Ja milloi oli ekat luomut? Sit puolen vuoden jälkeen??????

Hyvä Peity, sulla ainaki sit kroppa ihan ajantasalla.

Tervetuloa Nono, kiva saada uusia kuumeilijoita :) Täällähän se kuume vaan kasvaa :) Ja kiva että muitakin opiskelijoita, kun itekin siin tilanteessa.
 
Fiina mulla kävi niin että kierrot oli pillereiden lopetuksen jlk ok, mutta puolenvuoden päästä tuli akne (ikinä ei ollut finnejä) ja selkään kanssa ja samalla alkoi vattakipuilut menkoissa että oviksissa (ja kaikkea niiden välillä ;)). Olin kyllä niin saletti että raskaana ollaan ja jokaviikko tein testin ja aina nega. Vuotokin niukkeni olemattomiin. Joten mulla meni ilm. puolivuotta 'puhdistautumiseen'.
Mä en aio enää ikinä syödä hormoonallista ehkäisyä, kroppa on aivan erilainen luomuna. En mäkään pilleriaikana tiennyt kehostani mitään, en kai kun se ei toiminut omillaan :LOL:.

Toivotaan ettei teille kaikille tulis mitään ongelmia, mutta aina ei mene niinkuin suunnittelisi!
Mie lopetin renkaan käytön joskus alkuvuodesta ni miul oli joku 3-4kk naama aivan akneinen, koskaan oo oikeestaan ollu ennen. Luulin jo et peli menetetty mut onneks hormonit tasottu sitte :)
 
Heippa naikkoset!

Paljon on tullu tekstiä lissää, plussatuulia ja erityiset onnittelut lenkkarille :)
Niistä suunnitelmista milloin alkaa yrittämään jne. voin ite ainakin sanoa että teidän nyt alkunsa saavat lapset on todennäköisesti aiiiika isoja kun mulla joskus pieni vatsassa köllöttelee, ei nimittäin ole yhteistä kotiakaan vielä, tosin paraikaa kunnostellaan ihanaa pikkutaloa :)

Lainasin muuten kirjastosta sellaisen kirjan kun Eve Hietamiehen Yösyöttö, on huippuhyvä! Ja mies ei edes kuittaillu vauva-aiheisista kirjoista vaan etti itelleen innolla sarjiksia ;) Mä en oikein tota työasiaa osaa ajatella kauheesti, tietty ois hyvä jos ois paikka johon palata, mutta kyllä niitä töitä tulee myös uusia. Missään nimessä raskauden takia ei saa syrjiä ketään! Pidetään vaan rohkeasti pää pystyssä tytöt! Ja olen kuullut häistä joissa budjetti jotain 20 tonnia, hei haloo :O Jos joskus päädytään naimisiin niin pääasia että on lähimmät ja tärkeimmät ihmiset mukana.

Aurinkoista iltaa Helsingistä! :heart:
 
miss_piggy
Joo kyllä se kroppa on jumissa ku pillerit lopettaa, ei ois koskaan pitäny ees alottaa! 10 vuotta käytinki jatkuvasti hormonaalista ehkäisyä ja pelkäsin aina että tuun vahingossa raskaaksi, en tullut..nyt kun haluaisin oikeasti tulla raskaaksi niin en tule, ja tosiaan minkäänlaisia kuukautisia ei oo ollut toukokuun jälkeen (ainoat muutenkin siis sen jälkeen kun lopetin pillerit helmikuussa), eikä ovis-tuntemuksiakaan ole ollut. Ovis-testejä olen koittanut tikuttaa mut aina näkyy haamu. Samoin raskaustestit näyttää vain negaa.
Tosi turhauttavaa! Pelottaa kyllä että mitä se gyne löytää kun torstaina menen käymään, mulla kun on nuoresta asti ollu ongelmia menkkojen kanssa, ja kärsin varmaan jonkun asteisesta hormonihäiriöstä muutenkin, kun leuassa ja kaulassa kasvaa mustia, paksuja karvoja muutama, joita saa nykkiä pinseteillä irti... Huoh :|
 
Joo kyllä se kroppa on jumissa ku pillerit lopettaa, ei ois koskaan pitäny ees alottaa! 10 vuotta käytinki jatkuvasti hormonaalista ehkäisyä ja pelkäsin aina että tuun vahingossa raskaaksi, en tullut..nyt kun haluaisin oikeasti tulla raskaaksi niin en tule, ja tosiaan minkäänlaisia kuukautisia ei oo ollut toukokuun jälkeen (ainoat muutenkin siis sen jälkeen kun lopetin pillerit helmikuussa), eikä ovis-tuntemuksiakaan ole ollut. Ovis-testejä olen koittanut tikuttaa mut aina näkyy haamu. Samoin raskaustestit näyttää vain negaa.
Tosi turhauttavaa! Pelottaa kyllä että mitä se gyne löytää kun torstaina menen käymään, mulla kun on nuoresta asti ollu ongelmia menkkojen kanssa, ja kärsin varmaan jonkun asteisesta hormonihäiriöstä muutenkin, kun leuassa ja kaulassa kasvaa mustia, paksuja karvoja muutama, joita saa nykkiä pinseteillä irti... Huoh :|

Miullaki pari viiksikarvat :( En millään halua lannistaa siuta tällä seuraavalla tekstillä, tuli vaan tuosta siun jutusta mieleen. Kaveri kävi joskus jossain tutkimuksissa ku se ihmetteli ku treenas ni lihakset kasvo melko nopeesti ja sil myös tumma runsas karvotus, menkkattomia kuukausia jne. Ja jos en nyt valehtele ni sillä oli tyyliin mieshormonia jotenkin keskivertoo enemmän elimistössä. Meniköhän niin että sille sanottiin et voi olla vähän vaikeempi saada lapsia, mutta et ei missään nimessä mahdotonta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva Lumihippu että saadaan lisää porukkaa tänne :) Täällähän se kuume vaan kasvaa!! Mutta kiva että meitä on täällä moneksi, osa vielä ''vaan'' kuumeilee ja osa on jo ihan valmiina lapsen saamiseen.

ON: Täytyy yrittää olla stressaamatta ja vahtimatta koko ajan että koska menkat alkaa, meinaan eikös se mee vähän niin että sitte ne siirtyy ainakin. Eli täytyy koittaa unohtaa koko asia.

MEILLÄ ON VIHDOIN TÄÄLLÄ LÄMMINTÄ (toivottavasti lumihippu ei ihan sula lämmöstä ja kuumeesta ;)), eikä edes sada ;)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Miullaki pari viiksikarvat :( En millään halua lannistaa siuta tällä seuraavalla tekstillä, tuli vaan tuosta siun jutusta mieleen. Kaveri kävi joskus jossain tutkimuksissa ku se ihmetteli ku treenas ni lihakset kasvo melko nopeesti ja sil myös tumma runsas karvotus, menkkattomia kuukausia jne. Ja jos en nyt valehtele ni sillä oli tyyliin mieshormonia jotenkin keskivertoo enemmän elimistössä. Meniköhän niin että sille sanottiin et voi olla vähän vaikeempi saada lapsia, mutta et ei missään nimessä mahdotonta.
Joo kyllähän se mahdollista onki, ite kyllä salilla käyn kans, mutta mun lihakset ne ei vaan meinaa kasvaa :D Joitaki vuosia sitten kävin gynellä, ihan muusta syystä kylläkin, ja silloin ultrattiin munasarjat ja kohtu ja kaikki oli kunnossa...Saattaahan se vaan olla, että kertakaikkiaan nuo pillerit on saanu kropan jotenki sekasin. Kun kyllä mulla yleensä aina on ne menkat tullut, vaikka se kierto onkin ollut tosi pitkä. Enkä mää niitä menkkoja niinkään kaipaa mutta sitä ovulaatiota!
Tilailinki eilen halvalla huuto.netistä ovis-ja raskaustestejä, jos sitä sitte jatkais vaan tuota ittensä kiusaamista, ja etenki ku kuulee mitä lääkäri-täti sanoo, ja koittais sitä ovulaatiota pongailla.. Vaikka sitte mielikuvituksissaan jos sitä ei muuten oo :stick:
 
nono teehän voitte jo pian aloittaa, jos valmistut keväällä 2013 ja sen jälkeen saisi vauva tulla...mä laskeskelin et mahd. ens kesänä vois jo olla toinen meillä, jos aloitetaan syksyllä yritys...:heart:
Tervetuloa Lumihippu! Minkä ikäinen teidän esikoinen on?:)

Mä en ehtinyt onneksi pitkään tässävälissä syömään pillereitä, muutaman kk:n vaan, niin kroppa hiffas näköjää nopeesti tän luomukierron..
Mutta on se hormonaalinen ehkäisy oikeesti aika riesa sit ku haluis raskautua! Mietin just mieheni 30v. siskoa, jotka on nyt vasta alkanu puhuu et muutaman vuoden päästä sais tulla lapsi. Hän on koko ikänsä syöny pillereitä ja muutaman vuoden päästä jos lopettaa pillerit niin.....:/ raskautuminen saattaa olla jo aika hankalaa!!
 
lenkkari, joo mä otin oman oikeuden sun siirtoos ;)


nono ja lumihippu tervetuloa! Laitan sut Nono tonne myöhemmin aloittaviin, ja lumihippu sut laitan taustalle olijoihin, kunnes teillä on tiedossa koska yritys vois pyörähtää käyntiin :)

Peity, laitoin sut suluissa mukaan tonne kp-listalle jo =) Jos on jotain lisättävää/korjattavaa niin kerro toki!

Kamomillatee, mitä testi näytti? Toivottavasti sitä plussaa!!

miss_piggy sun oireet vois sopia pco:n...

Mulla itselläni oli vuotohäiriöitä (vai pitäiskö sanoa vuodottomuushäiriöitä) 11 vuotiaasta (eli sillon kun menkat alko) lähtien.
Vasta 4vuotta sitten löyty pcotyyppiset munikset, ja nyt keväällä sain daignosin pco..
muistan sen kun kävin lääkärissä ja löyty pco - olin edellisenä iltana netistä siitä lukenu ja järkytyin niin pahasti et jouduin ottaa saikkua :D
Mutta on onneks noita pconaisia jotka on raskautunut, joten ehkä mullakin on vielä mahdollisuuksia ;)
Ja oireita on mm hurtismi (runsas/nopea karvan kasvu/karvoitusta mm naamassa), ylipaino, akne..

Mulla on ylipainoa ja tosi rasvottuva iho ja karvatkin kyllä kasvaa sitä mukaa että jos ei halua sängessä kulkea niin saa päivittäin sheivailla. Onneks toistaiseksi karvoja ei kasva esim naamassa.
Karvankasvu hidastui kun sain 10% painosta pois, ja myös monirakkulaisuus hävisi (mutta kiitos tupakoinnin lopettamisen, keräsin takasin pudotetun ja oireet palas :LOL:).
Mulle lääkäri sano että salilla käynti ei ole hyväksi jos on pco. Lihakset ei "toimi" oikein, koska eivät välttämättä toimi insuliinin kanssa oikein.
Insuliiniresistenssihän on pco:ssa yleinen. Kyse ei oo siis sokeritaudista, mutta esim mulla on heikentynyt klukoosinsieto :)

Muuten mulle ei kuulu ihmeempiä. Nännit on kipeytynyt aika tasana tarkkaan eilen ja edelleen voisin nukkua tunteja pidempään :D
Tänään toivottavasti aurinko palaa tuolta pilvien takaa niin päästään taas maa-uimalaan ottamaan arskaa ja uimaan :)
Ihanaa olla kesälomalla, ja siitä on kulunut vasta 3päivää! edessä vielä yli 2 viikkoa :D

Ainiin, ja päivittelen tuota listaa +-2pv koska en jaksa joka päivä päivitellä välttiis =) ettette ihmettele!
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 5.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

miss_piggy (30v.).... kp 52/38-45 .........yk 2 ......ya 03/12........ 1.

another...............kp 40/32..............yk7 ........ya 1/2011.............1.

panzkus..............kp 29/28-30 ........ yk2 ........ya 5/12 .............. 1.
Kamomillatee............kp28/28......yk1............ya 6/12.................1
Pionia(31)............ kp 27/27-31...........yk 13 ......ya 7/11(12/10)......1.
Leenuliinukka..........kp24/23-28.................yk1.............................. 3.
Ambrosia85(27)...... kp 24/28-31 ........yk18 .....ya 10/10.......... 1.
Sunflower11....... kp 23/24-28.........yk20.........ya 12/2010.........3.

Chrissy72 ...............kp 21/26.................yk2.. ...ya 5/12.............. 4.
hintrikka------------------kp 17/29-31 .........yk13......... ya5/11............ 1.
Markke................. kp 15/?............yk1/TJOT...........ya 6/12..............2.
(Peity.....................kp 3/28.................yk0.......................................? )
Mathilda83.............kp 1/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.



Day Past Ovulation:
Kamomillatee.........dpo14.......... Testipäivä: 30.6
Pionia................. dpo12......... Testipäivä: 7.7
Ambrosia85...........dpo9...........Testipäivä: 10.7




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
haave2 (heinä-elo 2012)
Peity (elo-syys 2012)
minmaria (elokuu 2012)
eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
Pakko pistää omaa napaa, eli mietin oliskohan mulla voinu olla eilen/toissapäivänä ovis. Mulla nippaili mahast sillai aaltomaisesti aina välillä, vähän niinku menkkamaisia kipuja, mutta paljon lievempiä. Ja tänään ku laskin niin pillereiden tyhjennysvuodosta on nyt aikaa 18 pvää, niin ovulaatio olis sit ollu niinku kp 16-17 kohdalla, eik se oo aika tavanomainen ovulaatioajankohta? Voi että mä toivon et se olis ollu ja menkat alkais ns. oikein, eikä niitä tartteis vuotta odotella...

Pystyisköhän tuota ovista vielä pongaamaan tikuttamalla???

Kannattaako noita testejä hakea marketeista vai apteekista? Onko hinta/laatusuhteilla jotain eroja?
 
Piupiu, mä kanssa luin ton Yösyötön ja tykkäsin niin, että varasin sen jatko-osan "Tarhapäivä" ja just tuli kirjastosta tänään tieto, että voin sen hakea. Odotan innolla. Toivottavasti on yhtä hyvä. :)

Ambro, mulla on nyt vasta kp 24. Viime kierto oli tosiaan 26 pv, ja silloin kun viimeks on menkkoja luomusti tullu, kierto on ollu vaihdellen 23-28 pv. Saa nähä, mihin se nyt asettuu.

Kuukautisia tässä siis odottelen, tai oikeestaan EN odottele. Mieheltä tossa kysyin, että koskas testataan, jos ei kuukautisia ala kuulua. Se sanoi, että josko sitten kun ovat viikon myöhässä, eli viikon päästä viikonloppuna. Arvatkaa vaan huviksenne, jaksanko mä oottaa sinne asti??? Kyllä mä varmaan sunnuntaina kp 28 tai viimeistään maanantaina oon testiä tekemässä :)
 
Leenuliinukka, mä vähennän sulta samantien yhden päivän! Hyvä kun korjasit!
ja uskon kyllä että on vaikea olla testaamatta..
Mulla komeilee testipäivänä 10.7 (kp30) mutta voipi olla että tulee tuskanen viikonloppu.. toisaalta vois olla hyvinkin fiksua odottaa tonne kp30:n kun nega on aina kuitenkin suurempi pettymys kuin menkat :(

Fiinaliina mun ymmärtääkseni jälkikäteen ei voi ovista testata - ainoastaan tyyliin ultraamalla voi nähdä onko ovis tapahtunut (tai sitten arviolta viikon päästä oviksesta verikokeilla). Mutta nyt vaan kärvistelemään pari viikkoa! Joko se täti tulee tai sitten ei (toivotaan ettei!).

Voikohan ummetus olla r-oire?
 
Mä voisin kans liittyä mukaan. Kesäkuussa ensimmäinen yritys ja silloin yritys kerrat jäi aika vähiin kun lomalla olin ja ei ollut mahdollisuutta sänkyhommiin kun pari kertaa. Luulin jo, että ekasta kerrasta onnistu kun oireet olivat niin vahvat, mutta ei.
Mietin että pitääkö tilata ovulaatiotestejä niin pääsisi testaamaan. Nyt loman loputtua hommaa vaikeuttaa miehen vuorotyö.
Eli kp 1/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
 
Viimeksi muokattu:
Peity Joo periaatteessa voitais jo syksyllä aloittaa yritys. Pelkään kuitenkin, että jos mulla on pahoinvointia koko alkuraskauden ajan kuten mun äidillä oli melkeen koko raskauden ajan, en tosiaan pysty opiskelemaan samalla. Otetaan varman päälle ja käydään koulu edes melkein loppuun, jos vaikka ihme tapahtuis ja tärppäiskin heti. Eli tammikuussa tai viimeistään huhtikuussa ois tarkotus aloittaa yritys. Tammikuussa viimeistään ajattelin luopua e-pillereistä. Mulla on ollut e-pillerit kai 14 vuotiaasta saakka eli 7-8 vuotta eli kroppa on aika sekaisin varmaan. Vois toisaalta lopettaa e-pillerit aikaisemminkin, mutta pelottaa että akne palaa takaisin kun aikoinaan sain aknen kuriin ainoastaan e-pillereillä.

Onko teillä raskausaikana ollut ihon kanssa ongelmia? Joillakin kavereilla iho hehkuu raskausaikana ja on hyvin puhdas, mutta toisilla taas kauheasti finnejä. Itsellä varmaan kunnon akne palaa takaisin, ja ahdistaa jo valmiiks...

Ambrosia85 Kiva, lisää vaan mut myöhemmin aloittaviin! :)
 
Fiina kyllä mulla kierrot on pysyny ihan säännöllisinä kokoajan. Mutta akne tuli 1/2v päästä. Pahin vaihe kesti yli 1/2v ja nyt vuosi etenpäin otsa ja leuka on arpia täynnä ja leuassa on kokoajan 3 finniä (tekee aina uuden vanhan viereen) kasvot oikein tihkuu rasvaa, joutuu montakertaa pvässä taputella kasvoja paperiin. Oli kyllä kiva tunne muuttua siloposkisesta rupisammakoksi!!!
Niin ja mulla on LH-huippu (melkein) aina ovistuntemusten jlk. Joskus saattaa viikkoa ennen ovista olla 'kasvukipua' ja sittenkuin kivut rauhoittuu, on ovis.
Paras sääntö on kierron puolessa välissä paljon seksiä ;)

Niin ja kannattaa ne pillerit jättää jo nyt pois ja siirtyä hormoonittomaan ehkäisyyn (jos epäilee omaa kroppaansa)
Tosin monet taas raskautuu juuri pillerien lopetuksen jlk. Sitä kun ei tiedä :LOL:.

).( täällä pitäisi tädin tulla vkonloppuna. Jotakin oireita oli ma-ti, mutta siihen se sitten jäikin. Ootellaan ootellaan.
 
Hello Ambro ja muut! Testit on näyttäneet negaa, tänä aamuna viimeksi testasin CB-digitaalisen :( ...ja siitä jotenkin lannistuneena ei ole jaksanut tännekään kirjoitella. On ihan sellainen olo, että ylihuomenna viimeistään on taas kp1. Tänään (kp 26/28 ja dpo 13) tuli alushousuihin pieni, sellainen nuppineulan nupin kokoinen "veriklöntti", joten ajattelin, että nyt ne kk alkoivat, mutta ei sitten kuitenkaan. Vielä on pieni toivon hiven, että minulla ei olisi MITÄÄN raskausoireita whatsoever, ainoastaan tutut ja turavalliset pms-oireet, mutt olisin silti raskaana.... ja että jostain syystä raskausharmonia erittyisi kehooni tooooodella hitaasti...ja että ylihuomenna kk eivät tulisikaan. Tämä olisi jotenkin against all odds, mutta toivon silti.

Oletteko käyneet gynegologilla "perustarkastuksessa" ennen raskautumisyritysten aloittamista? Ajattelin itse, että haluaisin vain mielenrauhan itselleni ja selvittää, näyttääkö kaikki normaalilta. Viime käynnistäkin on jo jokunen vuosi. Missä tuollainen tarkastus olisi hyvä tehdä? Suosituksia? Entäpä tietoa kustannuksista?

Hyvää yötä, täällä sormet ristissä ja toiveenhippunen elää vielä...!
 
Kamomillatee: Mä olen menossa ensiviikolla gynelle juuri sen takia, että tahdon varmistaa onko kaikki kunnossa! :) Yksityiselle olen menossa, neuvolassa olisi vissiin ilmanen, mutta jotenkin luotan yksityiseen enemmän vaikka maksaakin. Viimeksi kun kävin (2 vuotta sitten) ja otatin kaikki testit niin maksoi 80 € paikkeilla, että ei se halpaa ole yksityisellä.
 
Eleanoora, kiitos paljon vastauksesta! Jos uusi kk-kierto alkaa, taidan varata ajan myös. Ja en tiennytkään, että neuvolassa tekevät tutkimuksia myös (saakohan sinne ajan näin yrityksen alkuvaiheessa, vaikka mitään hedelmättömyyttä ei ole diagnosoitu)

Ja mitähän kaikkea siellä tutkimuksissa saa selvitettyä (=mistä ei sitten tarvitse olla huolissaan:) ? Varmaan munasarjat ultrataan? Ja katsotaan,näyttääkö kohtu oikeanlaiselta...vai? Ja kannattaisikohan se ajoittaa vaikkapa kp 8 jälkeen (mulla on kierto 28), että voisi myös nähdä follikkelien tilanteen?

Täytyypä soitella neuvolaan / lääkärikeskukseen jos tilanne niin vaatii.
 
nono mulla meni iho aika huonoon kuntoon raskauden aikana :S ja poikaa siis odotin. Ei normaalisti oo finnejä ikinä, raskauden alusta synnytykseen asti oli posket täynnä finnejä ja rasvainen iho. Ainut ulkonäöllisesti hyvä juttu oli sillon että hiukset oli tosi paksut! ;) ainiin, ja rinnat kasvoi :LOL:

Joo, kiitos Ambro päivityksestä!:) tosi kiva seurailla tätä omaa luomukiertoa nyt, vaikkei varsinaista yritystä ookaan. Salaa sitä onnellista vahinkoa kuitenki toivoo :heart:
 
Kamomillatee: Mä kävin ennen aina neuvolan kautta gynellä, sillon kun pillerireseptiä uusin! Voithan soittaa lähimpään neuvolaan ja kysyä! :) Viimeksi kun kävin yksityisellä gynellä, hän katsoi ultralla (silloin ei muuta selvinnyt kuin että mulla on pieni kohtu) otti myös papa kokeen. Muuta en sitten juurikaan muista, siitä tosiaan on 2 vuotta aikaa.
 

Yhteistyössä