Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Tervehdys vain kaikille kuumeilijoille tasapuolisesti. Minäki vihdoin uskaltauduin tänne kirjottelemaan :) Tässä ollaan jo miehen kans jo tovi lasta yritetty ja monet kerrat petytty, mutta jaksetaan (tai ainaki minä jaksan) olla positiivisin mielin, kyllä se joskus tulee.. (pakko tulla!)
Tällä hetkellä 13/29-31, yk13, ya 5/11 ja ensimmäinen lapsi toiveissa.
Plussarikasta kesää kaikille! :)
 
Hei taas! Jos itse olisin liikkeen ainoa vaatemyyjä ja rupeaisi asiakaspalvelutilanteessa oksettamaan, sitten vaan (jos pystyy) sanoo: "Anteeksi, pieni hetki" ja juoksee vessaan. Ei siinä varmaan muu auta. Ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa! Jonkunhan tänne maailmaan on nämä lapset kannettava, joten uskoisin, että suurin osa esimiehistä ymmärtää täydellisesti. Ja asiakaat voivat ymmärtää/ajatella mitä haluavat. Ei kaikkea vaan voi yksinkertaisesti ottaa stressattavakseen! Tsemppiä, kyllä sä keinot sitten aikanaan keksit! :)

Peity: Täälläkin piinaillaan ja kuumeillaan. Tänään dpo9 (veikkaan, että 9), testasin (TAAS) Digiblue -"plussatestillä" ja ei plussaa. Sitten hain huomisaamua (dpo 10) varten First Signal herkän testin (vahvuus 10).

Eilen illalla alavatsassa keskellä (ei siis munasarjojen kohdalla) pistelyä, aivan kuin sukkapuikolla olisi joku sisältäpäin pistellyt. Lisäksi tänään päänsärkyä, hieman huono olo ja lämmöt 36,6.Kovasti on toiveet korkealla. Ja ärsyttää kun raskaushaaveet tulee uniin. Viime yönä näin unta, että tein ensin jollain liuskatestillä plussan ja halusin varmistaa CB:n digitestillä. Kun aloin CB:n testiä tekemään niin en paniikissa saanut sitä "kasattua" ja raskauden varmistuminen jäi ja heräsin. Kovasti asia velloo siis tuolla alitajunnassa...saisi olla vähän pienemmät vellomiset ettei KAIKKi ajatukset, myös unissaan pyörisi ensi viikon perjantaissa (kp1 TAI +!)

Tuli muuten mieleen kysyä vielä tuosta lämmön mittauksesta: eikös naisilla ole kuukautiskierron viimeinen puolisko dpo1 lähtien aina kohonnut kehonlämpötila? Vai nouseeko se siitäkin vielä , jos sisällä on hedelmöittynyt munasolu?
 
Täällä myös yksi pipipää Sen juhannuksen jälkeisen keskeytetyn jälkeen olen muka tuntenut vatsassa kaikenlaisia tuntemuksia, ja salaa kuvitellut kohtuuni "pähkinän". Emmä kestä lokakuuhun asti tällä menolla. Aamulla ensimmäinen ajatus on, että taas yksi pv lähempänä lokakuuta, ja samatien vaipuu synkkyyteen, kun sinne on niin pitkä matka vielä. Täytyy koettaa ny ottaa hieman rennommin, kun työtki alkaa taas. Jos vaikka työ veis ajatukset muualle..?Vaikka netissä on ihana vertailla jo nyt rattaita ja kantoliinoja, eikä ylimääräinen tieto voi kovin pahasta olla.. Eihän..? Mä elän täällä täysillä mukana teidän testituloksia odottaen. Jännittävää :wave:
 
Kovasti tsemppiä Amiraali!

Minun kohdallani tilanne kehittyi niin, että emme asettaneet mitään aikaa, milloin lapsen yritys aloitettaisiin. Olin jo kantani ja huoleni (siitä että olen jo yli 30-vuotias) ilmaissut viimeisen vuoden aikana useaan otteeseen, painavastikin ja aina vastaus oli, että mieskin todella haluaa perheen ja lapsia, mutta ei JUURI nyt. Vauvahaaveista puhuminen oli vaivalloista ja päätyi usein riitaan. En siis itsekään antanut itselleni lupaa haaveilla, enkä käynyt millään foorumeilla tms. Muutama kuukausi ennen vauvapuuhien aloitusta mies sanoi, että tämä vuosi voisi olla SE vuosi. Se jo oli iloinen uutinen, vaikka turhauduin ajatukseen siitä, että mies saisi sanella milloin on SE päivä. Lopulta päädyin ajattelemaan, että minun on uskottava miestäni. Kun hän sanoo, että haluaa perheen, niin tapahtuu, sitten kun hän on valmis. On ehdottomasti parempi antaa vauvan tulla perheeseen, joka on henkisesti kypsä sen vastaanottamaan. Ilmeisesti mieheni oli todella miettinyt ja kypsytellyt asiaa mielessään jo vuosia, sillä sitten kun se ihana päivä koitti, että asia laitettiin alulle, oli miehen asenne muuttunut kuin salamaniskusta! Yhtäkkiä voimmekin puhua vauva-asioista ja jännittää raskautumista. Minun kohdallani oli siis parempi, että "muistuttelin faktoista" (ikä ja omat haaveeni) mutta lopulta kun olin varma että kaikki realiteetit ovat varmasti mieheni tiedossa, annoin ajan kulua ja odotin, että "aika on kypsä". Täytyy sanoa, että aika meni toisinaan jopa suht' nopeasti, eikä vauva ollut päällimmäisenä mielessä...erittäin paljon tsemppiä kesään ja syksyyn, kyllä se päivä sieltä koittaa ja silloin olette molemmat valmiita ihanaan uuteen elämänvaiheeseen! <3

Itse täällä olen tehnyt SUUREN päätöksen, että huomenna dpo10 en testaa LAINKAAN. Ja ma dpo11 testaan CB-testillä!
 
Niinhän se vissiin kuuluu kuumeiluun. Mutta olisi se nyt kiva saada pidettyä pää kasassa, kun yritykset ei ole vielä edes alkaneet. Tuntuu niin...höh, pöljältä. :ashamed:

Amiraali, töissäkin on hiljaisina hetkinä paaaljon aikaa googletella raskausoireita ja lukea kaksplussaa vauvakuumehuuruissa :headwall:
Tjooh. Mä tunsin kans tänään outoa kipua vasemman puolen munasarjoissa. Olis kiva tietää mitä tuolla tapahtuu. Onko mulla ollut nyt ollenkaan ovista ja koska se on ollut? Ilmeisesti ainakin myöhässä.
Mutta jep, nyt lopeta tämän miettimisen ja teen r-testin ens v-loppuna jos menkat ei ala. PISTE.
 
Mitä ovisoireita teillä on? tai tunnetteko te siis itsestänne sen että nyt on ovulaatio lähellä? Mä en oo kauheesti ennen pillereitä perehtynyt tutkimaan omia ovulaatio tuntemuksia, joten ei oo kyllä hajuukaan miten sen vois bongata...!? (mun varmaan pitäis naisena tuntee itteni, mut enskertalainen kun tässä oon ja kaikki ''uutta'' niin voi välillä tulla vähän hölmöjä kyssäreitä :confused: )

Me oltiin eilen kauppakeskuksessa miehen kanssa ja kuinka ollakkaan, lopulta oltiin hypistelemässä ihania pikkiriikkisiä vauvanvaatteita :heart:

Mä vähän Peity luulen että laatta lentää, kun tärppää. Meinaan siskoki joutunut aika paljon halailemaan pyttyä. Mä opiskelen/valmistun siis opettajaksi ja joutuu aika paljon olemaan luokan edessä jo nytten. Melkosta touhua jos saa juosta yrjöömässä kesken tuntien :D Oppilaille ei meinaan kyl haluttaisi kertoa asiasta.

Ja muuten oon töissä vaatekaupassa ja meillä takahuone on melkosen kaukana itse myymälästä, että saa ruveta varmaan oksuämpärii kuljetteleen mukana :LOL: Täytyy varautua pahimpaan. Mä vaan en millään haluisi kertoa kenellekkään heti, vaan haluisin pitää mahd. kauan salassa, jos jotain meneekin sitten vikaan.

NIIN ja Peity noi sun pahoinvoinnit kuulosti kyllä, kamalilta!! Miten sä selvisit. Hampaiden pesunhan pitäis helpottaa oloa... huihhh, nyt vasta jännittää!!
 
Viimeksi muokattu:
Fiinaliina: Mulla on ovisoireet alkaneet vasta reilusti yli 30-vuotiaana. Niihin kuuluu vatsakivut munasarjojen kohdalla kahtena päivänä niin, että eka päivänä kivut ovat suhteellisen vaimeat ja voimistuvat toisen päivän iltaa kohti. Ei kuitenkaan mitään verrattuna kuukautiskipuihin, pientä "pistelyä" vain. Myös limanerityksestä huomaan ovulaation: LH-huippupäivänä (eli päivänä jolloin ovulaatiotesti näyttää hymynaamaa, ovulaatioon on n. 1 vrk aikaa) limaa on runsaasti, läpinäkyvää ja "liukasta" (pyyhkiessä paperi "luistaa" liukkaasti...jos yhtään selventää).

Nyt kuukautisia/raskautta jännittäessä yritän bongailla kovasti kaikenlaisia oireita, mutta totuus on se, että mitään erityistä ei oikein tunnu ilmenevän. :( Toivon olevani vain yksi heistä, joilla raskausoireet alkavat vasta rv4 -5 -->
 
mä en enää noita CB:n "plussatestejä" suostu tekemään - oon niillä saanu ihan selkeet haamut (ja muilla testeillä samasta kierrosta negat).
Ja toisaalta kyllä se plussa tulee testiin kun testiin kun on raskaana :)


Kiva amiraali kun kävit piipahtamassa! Uskon kyllä että meinaa olla haikeanvaikea fiilis kun tahtoisi jo päästä yrittämään :)
Mutta äkkiä se aika menee - usko pois!

Kamomilla, ihana mies kun tollain "kypsynyt! :)

Fiinaliina, mulla saattaa olla tuikintaa ja vihlontaa tai sitten on melkein oireettomia!
Ovistesteillä on aika helppo bongata ovis - sillain ainakin oppii omat oireensa tuntemaan. Näkee testillä koska ovis on ja mitä oireita on myös silloin. Tosin, ne oireetkin voi vaihdella kierrottain.

Mulla ollu eilen pääkipee ja aamulla ylty migreeniks.. ääni ku ääni niin meinas laatta lentää. Migreeniä ei oo ollu pitkään pitkään aikaan, ja silloinkaan ei oo ollu tota pahoinvointia,.. aika kummaa :O

ainiin, hintrikka, tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Tänne ei mitään uutta, kiertopäivät paukkuu edelleen, testit negaa ja menkkoja ei näy. Torstaina aikaa gynelle, jos sais vaikka terolutit tai jotain muuta että kierto tasoittuis ja yritys helpottuis :)
 
Ovisoireita olen mäkin yrittänyt kuulostella. Tällä hetkellä oon tullut siihen tulokseen, että ei mitään hajua milloin ovis on ollut tai onko ollut ollenkaan. Alunparinhän luulin että ovis oli 15. tai 16.6. mutta eikös menkat ala AINA 2vkoa oviksesta? Vai voiko siinä muka olla jotain heittoja?
No, eihän ne kuukautiset sen mukaan olis myöhässä kuin pari päivää. Mutta mua epäilyttää että oliko se ovis sittenkään. Nyt on myös ollut tuntemuksia munasarjoissa, mm. eilen vasemmalla puolella.
Limoista sen huomais ehkä paremmin, ens kierrossa seuraan niitä tarkasti. Nyt ei oo tullu minkäänlaisia limoja vähänä aikaan, mikä viittais siihen että täti kurvaa kohta kylään, hiphei! :x

Ambrosia mulla on niiiiiin sellanen fiilis että tästä kierrosta sulla tärppää! peukut ja varpaat on sulle pystyssä!!=)

Kamomillatee, mulla alkoi raskausoireet vasta kun tein r-testin eli viikolla 6. Tai sitten voi olla niin, että en vain osannut bongailla mitään oireita, tai yhdistää niitä raskauteen...:LOL: mutta vaikka olen kuinka jälkeenpäin yrittänyt miettiä, niin ei mitään oireita ollut kyllä ennen sitä plussatestiä. Sinä aamuna huomasin että rinnat oli kipeät. Muutama pvä sen jälkeen alkoi se jatkuvan nälän ja yökötyksen kierre. Vasta rv 7 aloin oksentamaan.
Peukut sullekin pystyssä!!
 
Heissan!

Voisin liittyä mukaan joukkoonne. Ihanan tuntuinen ketju teillä. Kaikille kovasti plussatuulia!

Meillä on pillerit lopetettu tossa toukokuun lopussa, nyt on yk 1, jos lasketaan eka kokonainen kierto ja kp on 21. Kierron mitasta ei oo oikeen tietoa. Mulla oli Mirena 9 vuotta, sit se otettiin pois ja sit heti tulin raskaaksi. Nyt poika täytti just vuoden ja pikkusisarus olis tervetullut. Mutta siis pillereiden ja imetyksen takia viime vuonna tuli tosi harvakseltaan, niukasti ja epäsäännöllisesti kuukautisia. Viimeisin kierto kuitenkin oli 26 päivää. Kohta jo saa jännäillä...

Toista yhteistä, mun kolmatta, siis yritetään. Mun esikoinen on jo 17 vuotta :)
 
Peity, toivottavasti oot oikeassa - oishan se nimittäin jo korkea aika tärpätäkin! :D

Yleinsä vuoto alkaa 2 viikkoa oviksen jälkeen, mutta jos on esim lyhyempi luteaalivaihe, niin silloin vuoto voi alkaa jo aikaisemminkin.

Leenuliinukka, tervetuloa mukaan!
Sullahan on isoksi ehtinyt esikoinen!
 
Iltaa vain kaikille taas :hug:
Pakkohan täällä on käydä melkei päivittäin, lukemassa teidän kuulumisianne, vaikkei itsellä mitään kerrottavaa olisikaan :D

Fiinaliina ovisoireilut täällä ovat pistelyä alavatsalla 1vuorokauden ajan. Ennen pistelytuntemusta alkaa valkovuoto muuttua kirkkaaksi limaksi, joka parin pv jälkeen kiputuntemuksesta muuttuu tahmeaksi ja loppuu melkein kokonaan. Myös ponnistaessa tuo kipu tuntuu selvästi jommalta kummalta puolelta alavatsaa. Mutta itse ainakin meinaan ostaa vielä varmuudeksi sitten joskus syyskuussa ovistestejä ja ihan mielenkiinnosta testata, milloin se hormonihuippu tulee.

Raskauspahoinvoinnista olen lukenut paljon, ja kauhulla odotan mikä oma kohtalo joskus sitten tulee olemaan. Oma äitini ei päässyt edes aamulla ylös sängystä, kun jo ekat oksennukset nousivat ylös. :headwall: Joku jossain on maininnut, että jos tuota pahaa oloa on heti herättyä, kannattaa kokeilla syödä maaten esim. omena tai banaani, ja nousta vasta sitten. Alhainen verensokeri voi vaikuttaa kuvotukseen ja oksetukseen. Tiedä sitä sitten.. Mahtaako pahoinvointi olla perinnöllistä??

Niin ja tuosta miehen kypsymisestä. Ei meilläkään "pakkokeinona" sitä lokakuuta käytetä. Mies itse sanoi, että silloin on hyvä aika aloittaa lapsitouhut, koska ei halua syksyllä olla ulkomailla raskaana olevan kanssa. Ihan siksi, että jos vaikka tulis jotai verenvuotoa, niin olis se aika kamala mennä jonnekin turkkilaiseen sairaalaan gynekologin pöydälle : / Ihan ymmärrän miestäni tuon ajatuksensa kanssa. Enemmän ja vähemmän tämän melkein 10v aikana olen miehelleni välillä lipsauttanut, että josko jätetään ehkäisy pois/en hae enää pilsuja lisää, mutta tähän asti ainakin mies ei ole ollut innostunut. Joten suuri saavutus tuo "lokakuu on aloituskuu" hänen suustaan. Mutta niinkuin jossain mainitsin, jos mies silloin sanookin, ettei ole valmis, en voi tietenkään toista pakottaa. Vaikka pitkä keskustelu siitä sitten kyllä tulee.. Alkaa tuo biologinen kello nimittäin tikittää aika tahtia. :O

Helteistä heinäkuuta!
 
Ambro (otin myös oikeudeksi kutsua ''lempinimellä'', kun joku muukin taisi saada luvan ;) ) tai joku muu, joka on käyttänyt ovistestejä... Eli missä kierron vaiheessa niitä pitäis käyttää? Vai osaako se näyttää, missä kierron vaiheessa vaan, että miten lähellä ovis on? Vai testataanko ne aina päivälleen: ''onko tänään ovis vai ei''?
 
Amiraali mun äidilläni ei ollut kenestäkään oikein pahoinvointia, veljestäni kuulemma oli vähän paha olo aluksi ja jotkut hajut teki pahaa, muttei koskaan oksentanut. Joten mäkin olin aluksi toiveikas, että ehkei mullakaan ala....mutta toiveeni romutettiin :LOL:
Joten ehkä sulle käy niin päin, että koska äidilläsi oli KOVAA pahoinvointia, sulle ei tuu ollenkaan? ;) toisaalta turha elätellä niitä toiveita, ettei tipu yhtä korkeelta ja kovaa alas niinkuin mä silloin...mutta siis, perinnöllistä se ei ainakaan ole.

Ja joo, kannattaa syödä sängyssä jo ennen kuin nousee. Mä tulin vaan lopulta siihen tulokseen että oksensin joka tapauksessa aina aamulla, söin tai en, joten söin sängyssä jotain mikä oli helppo oksentaa (EI hapankorppu!! :LOL: )
 
Heh, en tiedä mitä meillä on tapahtunut viikonlopun aikana, mutta pari kertaa keskeytetyllä menty :whistle: Meillä on aina tosi tarkasti huolehdittu ehkäsystä, ja tää ihan miehen veto oli nyt :D En viiti hehkuttaa enempää, kun ei tiiä mitä miehen päässä liikkuu :LOL: Kysyinki jo et toivotko et tuun "vahingossa" raskaaks ettei tartte tehä sitä varsinaista "päätöstä" yrityksen aloittamisesta, mies vain nauroi :D Joskus sanonutkin että jännittää isäksi tulemista ja oman elämän loppumista (sehän loppuu kun vauva tulee ;) ) tosi paljon. On myös monesti maininnut että jos vahinko kävisi, ei hän halua että aborttia tehtäisi. Nyt vain toivon että nämä ovat mieheltä pienen pieniä edistysaskelia eteenpäin. Pikku hiljaa hyvää tulee :heart:
 
Aika moni mies on sitä mieltä että elämä loppuu lapsen myötä... onhan se ihan totta jos sen antaa mennä niin.
Mun exän paraskaveri ei voinu esikoisensa kanssa tehdä mitään - ei käydä edes kaupassa! Istuivat vaan himassa tai miehen vanhemmilla (mies oli yh).
Nyt sitten nykyisen miehen yks parhaimmista kavereista teki vaimonsa kanssa iltatähden ja pyytelee anteeksi ettei voi koskaan nähdä kun on tuo vuosikas... kaipa tuollaisilla elämä loppuukin lapsen tuloon!
Mies meillä on onneks sitä mieltä että laps autoon ja mukaan jos tekee mieli jonnekin mennä :) Toki rajoittaahan lapsi mutta ei se mitään elämää estä. Sen vois jokainen kakslahkeinen ymmärtää :D

Fiinaliina, ovistestien mukana tulee lappu josta voi luntata koska pitäis alkaa testaamaan. Itse oon alkanu testaamaan kp 10-13 tienoilla (tosin en kovin aktiivisesti edes testaa....) Testiviiva vahvistuu oviksen lähestyessä ja on vähintään yhtä vahva kuin kontrolliviiva oviksen ollessa päällä.
Mikäli ei kärsi esim pco:sta niin pitäis viivan vahvistua "normaalisti" mutta esim pco:laisilla saattaa testiviiva olla todella vahva, mutta haaleneekin pois.
 
Täällä onkin tullut paljon tekstiä, ettei nyt kerkiä paljoa kommentoimaan.

Joku kysyi miten pystyy olemaan testaamatta. Kyllä mä pystyn kun ei ole oireita, jos on sellainen olo et jotain saattaisi olla, niin sitten olen testaillut ja aina nega. Ei sitä jaksa niitä negoja kattoa! Se pettymys on jotenkin suurempi kuin menkat. Mut jos on epävarma menkoista ym, niin olen aina tehnyt sen varmistustestin että on oikeat menkat kyseessä. (mulla ei juurikaan vuotoa ole)
pillereiden jlk oireilua (eli normaalia kehon toimintaa, joita pilleri aikana ei tullut) on ollu aina jos jonkinnäköistä ja näin vuoden yrittämisen jlk ei jaksa pikku nippailut enää kiinnostaa..

Eli aloittakaa yritys heti kun molemmat näyttävät vihreää valoa ja olette onnekkaita jos heti tärppää!
 
OK, eli ei auta kun odotella niitä ekoja luomumenkkoi pillereiden jälkeen ja sit alkaa kuulostelemaan.

Isbla myös meillä mennään täl hetkel keskeytetyl ja must tuntuu, et olis helppoa jos vaan kävis ''vahinko'', ei tarveis miettiä koska alottaa vai alottaako ym.. vaan sit se olis siinä.

Ja mä oon Ambrosian kanssa ihan samaa mieltä tuosta, että lapsen kanssa voi tehdä yhtä lailla. Ei eläminen lopu jos saa lapsen, siitähän alkaa vaan uus vaihe ja paljon uutta puuhaa :)
 
Ambro. Mie en kans ymmärrä tota "elämä loppuu ku lapsi tulee", niin siis miten loppuu? Miehellekki sanonu et ihan samalla tavalla sie käyt töissä ja voit käydä sen tunnin töiden jälkeen treenaamassa, ihan niinkuin nytkin. Kunhan mie pääsen illalla käymässä koira kanssa lenkillä.

Samalla tavalla voidaan käydä naapurissa saunomassa kerran viikossa kuten nytkin.
Myö ei nytkään useinkaan käydä vkl:n baareissa koska ollaan molemmat lähes aina töissä silloin, kuten useimmat juhlapyhät.

Meille moni varotteli jo koirasta, sit että pääse mihinkään enää. Miten niin ei päästä? Ehkä kuukauden Thaimaan lomahaaveet pitää hetkeks unohtaa, mut kyllä myö nytkin vaan elokuussa lähdetään viikoksi Italiaan, koira menee äidilleni hoitoon. Niin ja juhannuskin mentiin koiran ehdoilla, valittiin se porukka ja mökki mihin koiran sai ottaa :)

Miusta kun kompromissi ratkaisuilla päästään pitkälle. Elämästä tulee sellainen millaiseksi sie ite sen teet. :)

Fiina Mie tietysti nyt vaan toivon et se vahinko kans kävis, laskeskelin tossa jo et oisko vahingossa viikonloppu sopinu ovulointi aikaan jne :LOL:
 
Fiina mulla kävi niin että kierrot oli pillereiden lopetuksen jlk ok, mutta puolenvuoden päästä tuli akne (ikinä ei ollut finnejä) ja selkään kanssa ja samalla alkoi vattakipuilut menkoissa että oviksissa (ja kaikkea niiden välillä ;)). Olin kyllä niin saletti että raskaana ollaan ja jokaviikko tein testin ja aina nega. Vuotokin niukkeni olemattomiin. Joten mulla meni ilm. puolivuotta 'puhdistautumiseen'.
Mä en aio enää ikinä syödä hormoonallista ehkäisyä, kroppa on aivan erilainen luomuna. En mäkään pilleriaikana tiennyt kehostani mitään, en kai kun se ei toiminut omillaan :LOL:.

Toivotaan ettei teille kaikille tulis mitään ongelmia, mutta aina ei mene niinkuin suunnittelisi!
 

Yhteistyössä