Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Heippa!

Mä oon ollut vähän taka-alalla hetken kun alko kuume nousemaan liikaa.. ja mehän päätettiin että alotetaan yrittäminen siellä elo-syyskuun tienoilla... MUTTA mä en kestä, ja alotetaankin jo seuraavassa kierrossa :p sorruinjo tilaamaan netistä ovis-tikkujakin... Ikinä en oo niitä kokeillu, eikä vielä yritys alkanutkaan mut olin malttamaton.. No nyt ne odottaa ens kuuhun.. Menkat pitäis alkaa ens viikolla..

ANTEEKSI oma napailu mut oli pakko tulla kertomaan nämä ilouutiset :) yritän seuraavalla kerralla kommentoida midenkin juttuja :wave:

haave2
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
Sunnuntai 1.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

miss_piggy (30v.).... kp 48/38-45 .........yk 2 ......ya 03/12........ 1.

lenkkari................. kp39/28-36.......yk10/TJOT..............1.
another...............kp 36/32..............yk7 ........ya 1/2011.............1.

panzkus..............kp 25/28-30 ........ yk2 ........ya 5/12 .............. 1.
Kamomillatee............kp24/28......yk1............ya 6/12.................1
Pionia(31)............ kp 23/27-31...........yk 13 ......ya 7/11(12/10)......1
Ambrosia85(27)...... kp 20/28-31 ........yk18 .....ya 10/10.......... 1.

Sunflower11....... kp 19/24-28.........yk20.........ya 12/2010.........3.
Chrissy72 ...............kp 17/26.................yk2.. ...ya 5/12.............. 4.
Markke................. kp11/?............yk1/TJOT...........ya 6/12..............2.




Day Past Ovulation:
Kamomillatee.........dpo10.......... Testipäivä: 30.6
Pionia................. dpo8.......... Testipäivä: 7.7
Ambrosia85...........dpo5...........Testipäivä: 10.7




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
haave2 (heinä-elo 2012)
Peity (elo-syys 2012)
minmaria (elokuu 2012)
eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lomaa Ambrosialle ja mahtavaa, että haave2 pääsee kunnolla aloittamaan yritykset miehensä kanssa!! :heart:

Nyt mä tarvitsen, naiset ,teidän apua ja kokemuksia. Tilanne on tämä;
Vauvautumisyritykset aloitettaisiin siis elokuussa ja näillä näkymin EHKÄ (jos kaikki menee loppuun asti hyvin) saisin vakkarisopimuksen uuteen työpaikkaan, joka alkaisi myös elokuussa.
Nyt alkoi sitten kovasti ahdistamaan, että jos tärppääkin heti alkusyksystä, miten kehtaan tuoda tän asian esimiehelleni julki? Tai miten kehtaan heti uudessa työpaikassa oksentaa ensimmäiset 3kk? Ahdistaa todella :ashamed:
Onko se TODELLA noloa vai vaan vähän? PItäiskö vauvahaaveet nyt suosiolla jättää vaikkapa ensi kevääseen, mitä ootte mieltä? Mutta tämä vauvakuume on ihan järjetön. Meinaan jo nyt alkaa itkemään ajatuksesta, että ei voitaiskaan alkaa yrittämään elokuussa - vaikka ei ole siis edes vielä varmaa että saanko tuon työpaikan.
BLAAAH!
 
Peity ymmärrän että pohdit tällaisia asioita ja hyvä niin, mutta mun mielestä asioita ei kannata ressata ja suunnitella liikaa. Koskaan ei voi tietää kauan raskautumiseen menee ja tilanne voi olla totaalisen eri siinä vaiheessa tai viimeistään kun lapsi syntyy. Me mietittiin miehen kans et aina löytyy varmasti jokin syy lykätä lapsentekoa ja tultiin siihen tulokseen ettei tässä ainakaan enää nuorruta ;) Kyllä mun mielestä naisella on lupa ottaa vakipaikka vastaan vaikka olisikin jo raskaana...tää on taas mun mielipide. Ja mie kehottaisin vauvvantekopuuhiin..tietenki :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
Peity ehkäsy pois ja peitot heilumaan.
Koe aika ehtii mennä ohi, ennenkuin sulla on velvollisuus ilmoittaa työnantajalle.
Mulla työkaveri ilmoitti viimisenä mahdollisena päivänä esimiehelle raskaudesta :)
Kaveri oli myös onnekas siinä,ettei kärsinyt lainkaan esim pahoinvoinnista.

Ja voi olla hyvinkin mahdollista ettei teillä heti tärppää, vaan voi mennä parikin kiertoa (tai "pahemmassa" tapauksessa enemmänkin" eli tästäkin syystä suosittelen yrityksen aloitusta :)

Mä itse mietin edelleen että kuinka kehtaan joskus sitten tuoda esimiehelle ilmi, että äitiyisloma kolkuttaa, vaikka oonkin tosi hyvää pataa esimieheni kanssa.. mutta silti!
 
  • Tykkää
Reactions: Peity ja piupiu
Sunflower mä niin toivon että tää "hukkaanheitetty" tikuttelu tois teille nyt sen pysyvän plussan siihen toiseen testiin ;)

Peity ja muut kohta aloittavat: Mä en halua olla mitenkään negatiivinen ihminen, mutta kun mietitte että alotatteko vai lykkäättekö, niin pitäkää mielessä ettei niitä lapsia välttämättä tule kuin sieniä sateella.
Meillä yritystä takana kohta lähemmäs 2 vuotta enkä koskaan ajatellut että näin kauan menis (ja menis vieläkin).

Itse mietin kun ehkäsy jää pois että hittovie, jos ekasta kierrosta tärppää niin laskettuaika osuis sille viikonlopulle kun meillä oli kirkko ja pappi varattu häitä varten.
Sen jälkeen aloin miettimään sitä miten tulen mahtumaan hääpukuuni jos raskaudun siitä ja siitä kierrosta.
Näilläkin riskeillä mentiin, ja vieläkin kestää!

En tarkoita sitä etteikö teillä voisi ekasta kierrosta tärpätä, mutta on hyvä muistaa myös se, ettei niitä lapsia tehdä, niitä saadaan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: panzkus
naulan kantaan ambro, lapsia tosiaan saadaan eikä tehdä... ja siinä saamisessa todellakin voi kestää. meillä mies oli luottavainen sen suhteen että heti tärppäisi, vaikka kuinka aavistelin että tässä jutussa kestää, olisi pitänyt vain heti tarttua tilaisuuteen eikä jäädä noin pitkästi aikaa odotteleen, niinkuin me tehtiin.. vähän harmittaa se kaikki "hukkaan" mennyt aika kun ei niitä plussatuulia tunnu tänne meidän suuntaan tulevan, kaikille muille tutuille ja ystäville vain...

mutta ymmärrän täysin kyllä peity sinun mietteitäsi, koska itsekin mietittiin viime syksynä samaa kun sain "vakipaikan" että pitäisikö aloittaa uudelleen ehkäisy, mutta mies sanoi silloin osuvasti että kyllä se vauva oman paikkansa löytäisi jos niin kävisi, aina keksii muuten vain tekosyitä asian lykkäämiseksi. noh, sain sitten potkut 7 viikkoa työsuhteen alkun jälkeen koeajalla, (eikä asia siis minua yhtään harmita, ihme firma muutenkin) joten olikin tosi hyvä ettei lapsen saantia sen syyn takia lykätty.
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
Ambro, hyvää lomaa sulle! Mä vielä oon tunnin verran töissä ja sit alkaa mullakin viikon loma. Oon vasta aloittanut töissä ja leirivapaita sain tälle kesälle pari viikkoa, joten onneks hiukan saa itekin nauttia kesästä ihan loman merkeissä, eikä vaan täältä toimiston ikkunan kautta katsellen!

Ja komppaan sua Ambro tossa edellisessä kommentissa.. eli ei niitä lapsia vaan tehdä suunnitellusti, vaan joskus voi kestää pitkäänkin. Meillä meni esikoisen plussaukseen puolitoista vuotta ja ongelma oli minussa. Mulla ei kuukautisia tullut lainkaan pillereiden lopetuksen jälkeen ja keltarauhashormonilla jouduttiin kroppaa herättelemään. Sit kun alkoi toimimaan niin aika nopeasti plussaus tapahtui. Mutta voin kertoa et se vajaa vuosi jonka aikana ei kuukautisia tullut niin oli kyllä yhtä tuskaa ja tehtiin mooonta turhaa raskaustestiä kun mulle aina muistutettiin et voit kuitenkin olla raskaana..
Toki mulla on yks kaveri joka on nyt saanut kolme lasta silleen et ovat päättäneet miehen kanssa koska lapsi "tehdään" ja aina tärpännyt heti ekasta yrityksestä ja lapsi tullut suunnitelman mukaan.. Mut nuo taitaa olla kyllä aikas harvassa ja mun mielestä se on jopa aika tylyä kun joku voi vaan kalenterista katsoa et joo haluun et vauva syntyy vaikka tollon ja niin sitten käy..

Haave2, meillä kävi samoin, eli piti vasta elokuussa aloitella yritystä, mut jätettiin sit viime kierron jälkeen pillerit pois ja annettiin vauvalle lupa tulla. Toki tuntuu et mun oma kierto ja hormonit on niin sekaisin etten tiiä et uskaltaako sitä edes ajatella et vois tulla nyt raskaaksi, kun noita välivuotoja ja tiputteluja tuntuu tulevan. 5 päivää oli vuotamatta menkkojen jälkeen ja eilen alkoi taas tiputtelemaan.. tätä oli myös silloin kun menkät raskauden jälkeen alkoivat, mutta pillerien aikana tasaantui ja tuli tyhjennysvuoto ihan normisti.. et taitaapi olla hormonit vielä sekaisin raskauden jälkeen.. :ashamed:

Häistä oli puhetta. Meidän häät tais maksaa joku vajaa 5000€ ja reilun 100 hengen juhlat oli. Toki me jouduttiin ostaa juomat kahteen kertaan kun ne varastettiin sieltä juhlapaikalta edellisenä iltana niin ne toi vähän lisäkustannuksia.. :mad:
Mut tosiaan kyllä niihin saa ihan niin paljon rahaa hassattua kuin vain haluaa, mut pienemmälläkin summalla sitä selviää varmasti tosi hyvin! :)
 
Pakko tulla kommentoimaan...

Peity Mieki ymmärrän noi sun mietteet, onhan sekä vakkarityöpaikka että yrittämisen aloittaminen isoja juttuja, MUTTA. Komppaan Ambroa (sori, kun aina lyhennän sun nimimerkin), se tärppi ei välttämättä tule ekasta eikä tokastakaan kierrosta. Se ei välttämättä tule vielä viidenkään vuoden päästä. Mutta sinä itse (valitettavasti) vanhenet koko ajan eikä nainen ole loppuikäänsä hedelmällinen. Tietysti paras olisi, ettei joutuisi kauan yrittämään :)

AINA löytyy syitä, miksi yrittämistä tulisi lykätä, mutta kumpi on loppujen lopuksi tärkeämpää; työ vai se oma, rakas lapsi?

Minut vakinaistettiin lokakuussa 2010. Tuolloin oli jo tiedossa, että pillerit jää pois joulukuussa 2010. Päätös oli tehty kesällä, samoihin aikoihin kun sain tiedon tulevasta vakipestistä. Siltikin vielä mietin, että teenkö nyt oikein työnantajaani kohtaan, kun aloitan vauvapuuhat melkein heti, kun minut on vakinaistettu? Pahimmat naiskielet selän takana jo puhuivatkin, että ihan sata varmasti tulen raskaaksi heti, kun olen aloittanut vakituisena.

Noh. Viimeisen e-pillerin nappasin naamaan 15.12.2010. Vielä tyhjennysvuotoa odotellessa mietin, että pitäisikö kuitenkin hakea puolen vuoden pillerit ja aloittaa yrittäminen vasta myöhemmin. Kamppailin itteni kanssa. Sisällä taisteli se kiltti, miellyttämisen halunen tyttönen sekä se itsekäs, harvemmin esiintyvä MUIJA.

Totesin, että työnantajani tasan tarkkaan tietää ottavansa "riskin" siinä, kun vakinaisti minut, pitkässä avoliitossa, hedelmällisessä iässä olevan nuoren naisen. Olin myös avoimesti töissä puhunut, että haluan joskus perustaa perheen. Sitten, kun ollaan siihen kypsiä.

Kun ehkäisy jäi pois, emme todellakaan olleet vielä kypsiä. Pelotti niin perkuleesti, mutta joku mun sisälläni sano, että sitä plussaa raskaustestissä ei tulla helposti näkemään. Niin siinä kävi, 12 yrityskiertoa, yrityskuukausia 16 ennen kuin meillä tärppäsi. Tuona aikana me kasvettiin henkisesti todella paljon.

Nyt onnellisina odotetaan esikoistamme :heart: Hartaasti sitä on toivottu ja välillä on koko maailma kirottu sinne ja syvälle. Ja voin sanoa, että tällä hetkellä en hirveästi välitä siitä, mitä työnantajani tulee sanomaan, kun kerron raskaudestani, joka on tällä hetkellä se tärkein asia. Tietysti on kiva, että äippäloman ym. jälkeen on se työpaikka, mihin palata. Mutta pärjäisin, vaikkei sellaista olisi.

Tässä minun avautumiseni.

Ambrolle oikein hyvää lomaa !!! :cool:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Peity
Peity, mulla kävi edellisessä työpaikassa niin et tulin raskaaksi 2kk työn aloituksen jälkeen.. Mietittiin kanssa et lykätäänkö yrityksen jatkamista uuden työpaikan saannin takia (sitä oli siis silloin jo yritetty reilun vuoden) mut todettiin ettei lykätä. Lapsi me halutaan ja kyllä se aikansa ja paikkansa sitten katsoo ja se lapsi oli meille kuitenkin tärkeempi asia kuin se mun työ.. tämä työsuhde oli vuoden määräaikainen mut oli sovittu et jatkuu vuoden jälkeen vakituisena. Noh, arvata sopii et jatkuiko.. Ei.. Mut oon nyt kyllä ihan tyytyväinen ettei jatkunut, koska löysin paljon paremman työpaikan tilalle ja tämä oli heti vakituinen.

Nyt kakkosen yrityksessä me päädyttiin siihen et ei aloiteta ennenkuin tämän työn koeaika on ohi, mut sen jälkeen alkaa yritys ja koeaika päättyy ensi kuun lopussa. Ei kuitenkaan jaksettu odottaa sinne asti vaan annettiin lupa lapselle tulla nyt jo.

Mä oon sitä mieltä et aloitatte yrityksen silloin kun olette suunnitelleet. Eihän se lapsi sieltä välttämättä heti tule, ja jos tulee niin sitten on tarkoitettu niin. Ja vaikealta se tuntui silloin mennä asia pomolle kertomaan kun oli vasta hetken ollut töissä, mut hyvin ne sen ottivat ja ei mitään ihmeempää ongelmaa siitä tehty. Meillä jokaisella on omat "aikataulut" ja mun mielestä ei sitä kannata sen takia muuttaa et onko noloa mennä raskaudesta uudelle pomolle kertomaan.

Tais tulla aika monimutkainen sepustus, mut kun yritän tätä tässä työn ohessa kirjoittaa niin ajatus pääsee välillä vähän karkaamaan.. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Peity
Peity mun tuttuni haki vakipaikkaa ollessaan raskaana, oli juuri itsekin saanut tietää maha-asukista, mutta haki paikkaa, sai sen, ja on nyt äitiyslomalla. Työpaikassa pistettiin sijainen hakuun ja homma sujui ilman motkotuksia. Sehän on ihan luonnollinen asia, että naiset vauvoja saa, eikä asiaa pitäisi stressata työpaikan takia. Joten täältäkin kannustetaan aloittamaan touhut heti vaan :) Jaha, kännykässä ei toimi enter, joten jatketaan samaan putkeen.. Ambrosialle hyvää ja aurinkoista lomaa. Itse menen töihin takaisin ensi viikolla. Ja yleisesti täällä pohdin, että mikä siinä mahtaa olla, että miehet ainakin luu.ee yleensä niin, että vauva saa alkunsa heti jos ilman ehkäisyä lykkäsee. Meilläkään ei mene järkeen lainkaan se ajatus, että ei se lokakuun aloitus sitä tarkota, että heti vauva vatsassa on..
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
Haave2: Aivan erinomainen juttu! Muistan, että oma maailmani pysähtyi viikoiksi (tai muuttui ruusunpunaiseksi ja on sitä ollut siitä lähtien) kun mies antoi ymmärtää, että nyt se vauva saa tulla. Olin odottanut sitä vuosia. Jo pelkkä raskautumisen yrityksen mahdollisuus voi siis toisinaan merkata paljon, eikä todellakaan aina tapahdu yhteisestä ja yhtäaikaisesta päätöksestä!! Nauti siitä tunteesta ja onnea yritykseen!!!

Olen samaa mieltä,että aina on yhtä hyvä tai huono hetki suunnitella ensimmäistä lasta. Koskaan ei voi tietää, kaun aikaa menee. Minä pääsin aloittamaan vasta nyt 33-vuotiaana ja toivon, että kaikki menee hyvin. Olen kaksoslapsi itse ja elättelen toivetta, että se merkkaisi jotenkin korkeampaa hedelmällisyyttä, mutta eipä taida tästä olla tieteellisiä todisteita...no, plasebo-ajatuskin voi toisinaan auttaa!!

Nyt dpo 8 ja en malttanut olla tekemättä testiä - eihän siellä mitään näkynyt. MIKSI pitikin mennä testaamaan. Olen niin utelias luonne, ei voi mitään. Jostain kumman syystä kuvittelin, että haamu siellä voisi kurkistella, mutta ainoa kurkistelija olin minä itse. Nyt kun testausputki on aloitettu aion testata varmaan joka aamu. Tieto siitä, että hedelmöittyminen on tapahtunut - vaikka se ei pysyisi matkassa plussaan asti -rauhoittasi jo mieltä. Ainakin voisi olla varma, että olemme mieheni kanssa "yhtensopivia". Nämä kaikki ajatukset tosiaan yrityskuukautena 1. Jännittävää se on silti, vaikkei kokemusta jännittämisestä olekaan.

Pionia
ja Ambrosia: tsemppiä piinailuun! Miten olette muuten yleensä jaksaneet olla testaamatta/testanneet?
 
Peity Otat duunipaikan mukisematta. Serkkutyttö teki niin et ties että yrittävät ja et tuli raskaaks, kertoi rohkeasti kun sitten paikasta juttelivat et on raskaana. Raskaana olevaahan ei saa työelämässä syrjiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
Piti tykätä melkein teidän kaikista kommenteista! :p
IHANAA, kiitos paljon teidän kommenteista!! Ette usko kuinka paljon ne merkitsi :flower: Tämä on niin uusi tilanne mulle. En ole IKINÄ ennen saanut vakipaikka-työtarjousta (vaikka työelämässä olenkin ollut 6-7 vuotta) joten esikoisen saatua alkunsa ei todellakaan tarvinnut miettiä tällaista...
Huh, mutta sydän keveni.

Niin, mun kommentti saattoi kuulostaa aika naiivilta ja koppavalta. Se vaan, että kun esikoinen sai alkunsa niin nopeasti ja jopa vahingossa, en uskalla jättää sen varaan että "Aloitetaan nyt, ei se kuitenkaan tärppää vielä moneen kuukauteen". Niin voi hyvinkin käydä, ettei toinen saa tosiaan yhtä nopeasti alkuansa kuin esikoispoju, mutta tosiaan sen varaan en voi jättää. Siksi mun täytyy jotenkin muka miettiä tätä ajoitusta niin tarkkaan...
mutta sanoitte niin hyvin; tässä asiassa sitä ajoitusta on ihan turha miettiä. Vauvansaanti on niin luonnollinen asia (enkä tarkoita tällä sitä että se olisi kaikille helppoa tai yksinkertaista, mutta universaalilla tasolla se on melko yleinen ilmiö :p ), että sitä on turha yrittää ajoittaa mihinkään optimaaliseen aikaan. Ei sellaista varmaan tulisi ikinä.
Ja todellakin, mulle perhe on paljon tärkeämpi kuin työ.

KIITOS vielä kerran naiset, olen kokenut valaistumisen!! :heart: :D

Muoks/
Piti sanomani vielä, että mikäli pahoinvointi on yhtä pahaa kuin ensimmäisestä, esimies saa kyllä selville raskauteni jo hyvän aikaa ennen kuin masua on edes nähtävillä...:LOL:
Ehkä mä pelkään eniten sitä töissäoksentamista. Se oli jäätävää. Olen erittäin asiakaskeskeisessä työssä ja vaikka oma fiilis olisi mikä, on pakko vetää oksennus kurkussa (herranjestas, mut kun se ei aina pysynyt ees kurkussa...entäs jos yrjöön asiakkaiden päälle :LOL: ) roolia, että olisi tosi energinen ja iloinen. Joo, mä mietin liikaa. Ja ehkei mulle edes tule pahoinvointia tällä kertaa? (joo, senkään varaan en todellakaan voi jättää)
Miten te muut olette hoitaneet töissäoksentelun? :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Markkellekin oikein hyvää lomaa!
Olipas reilua toi että nyysittiin teidän hääjuomat :D

Hennu, rakkalla lapsella on monta nimeä, ambro käy ihan hyvin ;)
Itseasiassa jos sais nimeä vielä muutettua, niin muuttaisin!
Kiitos loman toivottelusta ja onnellista odotusta sulle! Ihanaa kun käyt kertomassa kuulumisiasi :)

kamomillatee, ei sitä oikein kyllä meinaa jaksaakaan :D Alku menee ihan hyvin mutta sit kun dpo:t on +10 niin alkaa olla aika tuskasta! Tosin kun on niin monta kiertoa pettynyt ja saanut sen negan niin sitä on muuttunut aika skeptisestikin.

lenkkarin testi salettiin näyttää plussaa myös ensiviikolla!

Kiitos lomatoivotteluista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Carmen_, onko teillä mies ajatellut/haluaisiko pitää isyyslomia tms.? Meillä miehellä on vakkariduuni ja melko joustavat työajat, lisäks hän haluu pitää kaikki mahdolliset isyyslomat ja isäkuukaudet + sit vielä kesäloman, että niistä tulee jo aika melkoisesti vapaata myös isälle, eli opiskeluiden hoitaminen (toivottavasti) vois olla jopa suhteellisen helppoa. Mä en haluaisi että opiskelut viivästyis, montaa vuotta vaan pääsis sitten itekki töihin ja tienaamaan ja vois suunnitella taloa ja sen semmosta. Mäkään en opiskeluiden aloittamisen aikoihin ajatellu yhtään lapsen hankintaa (ajattelin pikemminkin, että pitää olla jo kaikki ennen lapsen tuloa: työ, talo ym. ym.), mutta sitte mä pian tapasinkin tuon unelmamieheni, ja sillä on vauvakuumetta ollu jo pitkään. Mä oon sitte hiljalleen lämmenny, ja nyt mulla todellaki on heränny kaikki äidinvaistot sun muuta, ympärillä näkee vaan naisia raskaana tai pienten lasten kanssa. *huoh*

Mä oon myös miettiny sen sillai, että parempi raskautua opiskeluiden aikaan, kun silloin elämä kuitenki on vielä niin joustavaa, niin vauvan kanssa on helppo pelailla, eikä tarvi miettiä heti hoitoon pistämistä. Mulla opiskelut on myös tosi joustavia sillai, että pystyy suorittamaan kursseja myös etänä/ tentteinä.

Mä oon myös sitä mieltä, ettei lasten saantia voi kauheesti päivän päälle ajoittaa, mutta mun on pakko sanoa, että kun mä ajattelen, et kohta/nyt ''tehdään'' lasta niin seksikin tuntuu jotenkin vielä enemmän paremmalta kuin ennen, kun miettii että minkä alku se voi olla. Mun mielestä nyt on aivan ihana nauttia toisista kun voi olla että siitä alkaiskin jotain suurta. Me kylläkin käytetään vielä keskeytettyä, mutta siltikin sitä takaraivossa salaa toivoo, että kävisi maailman rakkain ''vahinko''.

Ja viimeiseksi, muakin kiinnostaa tuo raskauspahoinvointi, miten te ootte selvinny siitä töissä/koulussa? Kaikki ihmiset kuitenkin pelkää sydämensä pohjasta saavansa vatsapöpön, niin miten te aina selitätte sen ettei ole tauti kyseessä. Mä en kyllä heti haluaisi jäädä kiinni ihmisille, vaan pitää mahdollisimman pitkään salassa.
 
Ja piti vielä sanoa, että noi teidän puheet tosta ''aloittaako nyt vai myöhemmin'', niin sai mut ja miehen kyllä totisesti pohtimaan. Lapsi voi odotuttaa itseään hyvin pitkäänkin, joten ehkä parempi aloittaa vähän liian aikaisin kuin liian myöhään.
Ehkä kuitenkin ne muutokset joita lapsi tuo on just niitä muutoksia mitä halutaankin. Kyllä kaiken saa varmasti järjestymään? Näin mä oon alannu uskomaan sen jälkeen kun on täällä keskustelujutuissa pyöriny, itse kun oon aika moinen perfektionisti ja ajatellu koko pienen ikäni niin, että ensin kaikki ja sitten lapsi voi tulla ''valmiiseen pöytään''.

Ja hyvää KESÄLOMAA kaikille lomalaisille :)
 
Viimeksi muokattu:
Fiinaliina, esikoisesta olin kesätöissä kassalla kun alkoi pahoinvoinnit. Mun oli pakko kertoa työkavereille syy oksenteluun, koska niiden ilmeet oli vähän kauhunsekaiset kun tulin vessasta kalpeana pois ja olin kuullut kun juttelin norjaa vessanpöntön kanssa. Ja kyllähän ne olis lopulta arvannutkin. Mulla oli ihana esimies silloin, joka on oikeastaan meidän aika hyvä ystäväkin. Se oli aivan onnessaan kun sai kuulla mun raskaudesta ja oli tosi huolissaan musta koko ajan. Oksensin aamuvuoron aikana n.3-4 kertaa ja oli päiviä etten pystynyt syömään mitään koska kaikki tuli ulos.
Meillä oli sellainen onnekas tilanne, että mun mies oli silloin samaisessa kaupassa osastovastaavana, ja pystyin aina vaan soittamaan sille että "Tule. Kassalle. Nyt." ja mä juoksin vessaan oksentamaan. :LOL: Meillä oli siis harvinaislaatuisen hyvät järjestelyt.

Nyt tilanne tulee olemaan ihan toinen ja se kauhistuttaa mua suunnattomasti. Mä olen siis tekstiilimyyjä nyt ja jatkosakin tulen toivottavasti olemaan (siis oletan jo että saan tuon vakkaripaikan...:ashamed:) ja olen yksin siinä. Mä en voi muuta kuin toivoa, että pahoinvointi ei ole niin pahaa tällä kertaa tai pystyn jotenkin psyykkaamaan itseni niin, että oksennus ei tule asiakkaan päälle.
Oikeastaan pahintahan ei ole se oksentaminen. Sehän helpottaa oloa edes hetkeksi. Pahinta on se jäätävä kuvotus, joka imee sisäänsä ensimmäiseksi 3kuukaudeksi (siis puhun vain omasta puolestani, kaikilla ei todellakaan ole niin rajua pahoinvointia kun itsellä oli). Pesuaineet, hajuvedet, jääkaappi, biojäte ja hampaiden pesu oli pahimpia vihollisiani. Kerran jouduin lähteä oksentamaan, kun kassalleni tuli nainen jonka vaatteet tuoksu HYVIN voimakkaasti pesuaineelle. :LOL:
Mutta Fiinaliina on aivan yhtä mahdollista että et tule kärsimään pahoinvoinnista ollenkaan tai hyvin vähän! Ja kyllä sen aina kuitenkin kestää, kävi miten kävi.
 
Hei taas :wave::ashamed:
Nythän tää sekoilu alkaa sitten jo mulla. Menkkojen olisi pitänyt alkaa eikä näy eikä kuulu. Se johtuu luonnollisesti siitä, että kierto on aivan sekaisin pillereiden jäljilta. Mutta herranen aika, mitä varten pitää heti alkaa kuvittelemaan että voisi olla raskaana?! Oon ihan pipipää. Inhoooon! Miksei pysty pitämään päätään kasassa? :headwall:
 
Peity kuuluu kuumeiluun ;)

Toi pahoinvointi on jännä juttu.. välillä mulla tulee näitä kiertoja että kuvottaa 24h vuorokaudessa viikon puolentoista ajan.. nytkin on heti päivä oviksen jälkeen ollu sellasta jatkuvaa kuvotusta :$ Jäävesi on ainaoa mitä tekee mieli ja vie pahan olon pois :D
 
Tiistai 3.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

miss_piggy (30v.).... kp 50/38-45 .........yk 2 ......ya 03/12........ 1.

another...............kp 38/32..............yk7 ........ya 1/2011.............1.

panzkus..............kp 27/28-30 ........ yk2 ........ya 5/12 .............. 1.
Kamomillatee............kp26/28......yk1............ya 6/12.................1
Pionia(31)............ kp 25/27-31...........yk 13 ......ya 7/11(12/10)......1.
Leenuliinukka..........kp23/?.................yk1.............................. 3.
Ambrosia85(27)...... kp 22/28-31 ........yk18 .....ya 10/10.......... 1.
Sunflower11....... kp 21/24-28.........yk20.........ya 12/2010.........3.

Chrissy72 ...............kp 19/26.................yk2.. ...ya 5/12.............. 4.
hintrikka------------------kp 15/29-31 .........yk13......... ya5/11............ 1.
Markke................. kp13/?............yk1/TJOT...........ya 6/12..............2.




Day Past Ovulation:
Kamomillatee.........dpo12.......... Testipäivä: 30.6
Pionia................. dpo10......... Testipäivä: 7.7
Ambrosia85...........dpo7...........Testipäivä: 10.7




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
haave2 (heinä-elo 2012)
Peity (elo-syys 2012)
minmaria (elokuu 2012)
eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä