Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Hei! Rekisteröidyimpä tänne kun olen muutaman päivän lueskellut! :) Mentiin miehen kanssa Tammikuussa naimisiin ja nyt alkaa vauvakuume olla kummallakin! :) Häämatka pitäisi vain vielä hoitaa pois tuossa elokuun loppupuolella, mutta pillerit jätän pois elokuun alussa. Toiveissa siis olisi nyytti ensivuodelle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pionia
Eleonoora86:lle onnittelut rouviintumisesta!
Lisätäänkö sut tuonne myöhemmin aloittaviin =) ?

Minne päin suuntaatte häämatkalle?

Itse menin viime elokuussa naimisiin ja häämatkalla käytiin egyptissä marraskuussa :)

Sun hyvä jos ootte hyödyntänyt - täällä ihan varmuuden vuoksi eilen !
 
Tiistai 27.6. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

miss_piggy (30v.).... kp 43/38-45 .........yk 2 ......ya 03/12........ 1.

lenkkari................. kp34/28-36.......yk10/TJOT..............1.
another...............kp 31/32..............yk7 ........ya 1/2011.............1.

Kamomillatee............kp20/28......yk1............ya 6/12.................1
panzkus..............kp 20/28-30 ........ yk2 ........ya 5/12 .............. 1.

Pionia(31)............ kp 18/27-31...........yk 13 ......ya 7/11(12/10)......1
Ambrosia85(27)...... kp 15/28-31 ........yk18 .....ya 10/10.......... 1.
Sunflower11....... kp 14/24-28.........yk20.........ya 12/2010.........3.
Chrissy72 ...............kp 12/26.................yk2.. ...ya 5/12.............. 4.

Markke................. kp7/?............yk1/TJOT...........ya 6/12..............2.




Day Past Ovulation:
Kamomillatee.........dpo7.......... Testipäivä: 30.6
Pionia................. dpo3.......... Testipäivä: 7.7
Ambrosia85...........dpo0...........Testipäivä: 10.7




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
Peity (elo-syys 2012)
minmaria (elokuu 2012)
haave2 (elo-syys 2012)
eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA KESÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
ambro
meikäläiselle ei ainakaan sen erikoisempia jännityksiä kuulu :D tässä sitä vain ootellaan tietoa siitä onko kroppa toiminut tässä kierrossa vai ei, lämmöt kun ei tässä kuussa nousseet joten on epäilys ettei koko ovulaatiota tapahtunut..mutta jos ois tapahtunut ja kierto ois sen mitä ollut kahdessa edellisessä, niin huomenna pitäisi tosiaan alka tiputtelu ja ylihuomenna vuoto. mä en jotenkin vain jaksa uskoa siihen että ovulaatio ois tällä kertaa toiminut.. :(
(ja tuon kuukautiskierron keston pitäis muuten olla 32 eikä 31, mutta sen kyllä ehtii muuttaa myöhemminkin, kun tuskin tässä kierrossa toteutuu noilla päivillä)

toivottavasti lenkkarilla on parempii uutisii kun miulla ;)
 
Ambrosia85: Kiitos kiitos! :) Joo mut saa lisätä myöhemmin aloittaviin! :) Ja onnittelut myös itsellesi rouviintumisesta (näin vähän jälkikäteen)

Kroatiaa ajateltiin häämatkakohteeksi. :) Aluksi ajateltiin Pariisia, sitten Lontoota, mutta haluttiin sittenkin jotain vähän erinlaista :)
 
Hei! Ajattelin itsekin kirjoittaa jollekin foorumille, kun näitä olen jo viikkotolkulla passiivisena lukenut.
Toiveissa olisi vauva ensi vuonna, eli yritys on jo aloitettu :) Nyt on menossa ensimmäinen yrityskuukausi ja otin heti käyttöön CB-testit. Toivon olevani "oppikirjatapaus", eikä ikäni (33v) aiheuttaisi hidasteita. Kierto on aina ollut säännöllinen 28 päivää, LH-huippu näkyi kp 13 illalla klo 22:00 (eli ovulaatio mitä luultavimmin kp 14 tai 15), ja vauvahommat ajoitettiin kp10, kp13 ja kp14 iltoihin. Seuraava mahdollinen oire/tuntemus pitäisi olla ylihuomenna (kp20/dpo 6), kun mahdollinen kiinnittymiskipu/vuoto tuntuu ja siitä eteenpäin voikin kuulostella raskausoireita. Olen jo ostanut herkän raskaustestin ja aion käyttää sen dpo11...Yritysonnea kaikille! t. Kamomilla
 
  • Tykkää
Reactions: Pionia
Kiva kun uusia tulee tänne! Tervetuloa :wave:

Toivotaan että kaikki yrityksen aloittavat pääsisivät nopeasti tuonne plussanneiden ketjuun!

Itellä on Dpo2 ja testaus 7.7 siitä sitten se piinaus taas alkaa!
Voikun saiskin aivot off asentoon. Mahdoton tehtävä ;).

Another voi kun siulle tuliskin sieltä ihan puskista ylläriplussa!
 
Onnea Vissyliini!!!

Täällä päästäänkin jo tositoimiin.. Eli päädyttiin nyt siihen et turhaan käyn ostamassa uutta satsia pillereitä jos siitä ois tarkoitus yks tai ihan max kaksi laattaa syödä.. joten täällä nyt sitten tjottaillaan, ei ainakaan vielä ala mikään hurja yritys, mut tulee sit jos on tullakseen! Katotaan kuinka kauan pysyy tuossa, mut josko nyt muutaman kierron ainakin kattelis ihan rauhassa..! Ja kun tosiaan tota esikkoa tehtiin vajaa puolitoista vuotta niin uskon et nytkin saadaan ihan rauhassa näitä kiertoja katsella, eikä mitään nopeaa plussausta ole odotettavissa..

Markke................. kp6/?.......yk1/TJOT..............2.

Tässä ois vielä toi mun rivi.. tosta kierron pituudesta en nyt ossaa sanoa.. ennen esikoista se oli tuolla n.36-38, mut katotaan mihin se nyt sitten menee! =)
 
Tervetuloa Markke! Ja joo, faktahan se on että laps tulee jos on tullakseen.. ei niitä tehdä.. tai ainakaan minä en tee :D

Kamomillateen lisäilen myös litaan ja odottelen uutisia!

Täällä ovis ihan oventakana tai päällä. Katsotaan mitä testi tänään iltapäivästä sanoo kun kotiin asti joudan :)
 
melkein sunflower toivoisin että olis vasta edessä niin saisit ne luget tähän kiertoon mukaan!
Toisaalta jos ovis olis jo mennyt niin sittehnän saattas olla hyvinkin pullat pian uunissa kun et ole ehtinyt sitä juurikaan mahdollisuuten pitää :D
 
Mä en kestäää :stick:
Toiseen pinoon jo kertoilinkin, että meille kävi eilen "vahinko". Kondomissa oli reikä ja suurin osa tavarasta pääsi vissiin sisälle. No, mähän olin jo varma että mulla on ollut ovis n. 16.pvä mutta nyt mä oon ihan varma että raskaudun tosta vahingosta ( :headwall: ) ja kuvittelen oireita!! Ja pahinta on se, että nää on kaikki 100%varmasti menkka-oireita, ja petyn ihan mielettömästi kun ne alkaa.
Sanoin jo miehelle et voi kun et ois näyttäny mulle et se kortsu oli rikki, niin en rupeis kuvittelee näitä kaikkia oireita!

Mä en kestä enää. Pitäisköhän vaan oikeesti aloittaa yritys kunnolla?
 
Heipähei!

Olen 26vuotias vauvakuumeilija :heart: Kuumeillut olen siitä asti, kun Miehen kanssa tuli 1v täyteen yhteistä eloa, nyt niitä takana kohta jo 8!!. Mies, kun ei vauvapuuhista ole koskaan ollut innostunut samalla tavalla kuin minä. Vuosi sitten kuitenkin töräytin, että ensi kesän jälkeen ehkäisy jätetään pois. Annoin vuoden aikaa miehelleni "sulatella" vauva-asiaa mielessään.

Olen ollut myös vuoden syömättä pillereitä, ihan vain, koska seksihalut olivat mitättömät, ja suhteemme kärsi. Eli toukokuussa 2011 jätin pillerit pois, mikä loppujen lopuksi oli hyvä ratkaisu (vauvanpuuhia ajatellen), koska kaksi kertaa pillereiden jälkeen kuukautiset tulivat pillerikierron mukaisesti, jonka jälkeen ne jäivät puoleksi vuodeksi kokonaan pois :O Tänä vuonna tammikuussa alkoi taas tiputtelemaan, ja kierto on nyt todella säännöllinen, ja ovulaatiokipu tuntuu joka kuun alkupäivinä (hieman tietenkin vaihdellen).

Noh, tilanne on nyt se, että kesä alkaa kohta olemaan lopuillaan (jippii!!!), ja Mies jossain määrin alkaa olemaan asian kanssa sinut (tai sitten kuvittelen vaan). Mutta sen verran joustoa olen antanut, että yritykset alkaa lokakuussa, kun ollaan ulkomaareissussa (miehen toive). Siihen asti siis vain voin haaveilla ja unelmoida kasvavasta vatsasta. :'( Olin eilen hypistelemässä vauvan vaatteita H&M perällä. Ja sydämeni oli sulaa siihen pikkuisten vaatteiden määrään. Tuntuu, että nyt kun olen antanut itselleni "luvan" ajatella vauva-asioita, tämä kuumeilu on aivan sietämätöntä. Takaraivossa kolkuttelee pelko siitä, että lokakuussa Mies sanookin, ettei halua lasta. Sitä en halua kuulla, koska haluan, että hän on asiasta edes hieman innoissaan odotuksen alkaessa.

Joten liityn palstaanne, ja olen haaveilemassa lokakuuhun asti näillä näkymin. Koetan siihen mennessä löytää vastauksen siihen, onko ovulaatiokiputuntemuksen aikana hormoonit huipussaan, vai pitääkö sen jälkeen vielä odotella vuorokausi. Salaisissa haaveissa on saada aluilleen poikavauva (tyttökin käy, mutta olen aina ollut enemmän poikalapsien perään ;) Loppujen lopuksi tietenkin riittää, että maailmaan tulisi täysin terve vauva). Ja olen lukenut, että varmin tapa pojan saamiseen on harrastaa yhdyntää juuri ovulaatioaikaan, ei ainakaan sitä ennen.

Huhhei, tulipas pitkä tarina :wave:
 
Amiraali tervetuloa kuumeilemaan! Hienoa että mies on sulatellut asiaa ja toivottavasti on myös sinut asian kanssa :)
Mä en nykyään edes halua käydä lastenvaate (tai varsinkaan vauvanvaate) osastolla kun tulee niin hirmuinen kaipuu!
Hienoa että sulla on ovistuntemukset ja kiertokin säännöllistynyt!

Täällä oli ovis tosiaan eilen - tein nyt kun töistä kotiin pääsin niin testin joka oli jo hirmu hailakka. Aika jees. Nyt vaan varpaat ja sormet pystyyn kaikilla:)
 
Kiitos listaan lisäyksestä Ambrosia!
Viilaisin vielä tietojani niin, että vasta huomenna on siis siis kp20/28 (mun aloitusviesti oli tooooodella epäselvä!), eli tänään tiistaina 26.6 vasta kp19/28 ja dpo 5. Testausajankohta on joko dpo 10 tai 11, eli joko 1. tai 2. Heinäkuuta.

Mikä täällä kirjoittavilla on ollut yleisin testauksen aloitus? Tuolla "himotestaajat" ketjussa jotkut ovat testanneet jo dpo 6 lähtien, mutta taidan itse odottaa vähintään dpo 10 asti...vaikka kuume on KOVA!!!

Toinen (ehkä typerä) kysymys on seuraavanlainen, osaisikohan joku, jolla on enemmän yrityskuukausia takana vastata minulle? Eli: Indikoiko ns. Kiinnittymiskivut eli n. dpo 6-9 aikaiset vatsa/kohtunippailut aina sitä, että kohdussa pyörisi kovasti kiinnittymään pyrkivä hedelmöittynyt munasolu? Jos munasolu ei hedelmöity, käsittääkseni se tulee valkovuodon mukana pois. Tänään ollut omituisia tuntemuksia vatsassa ja tietysti haluan uskoa, että ne johtuvat hedelmöittyneen munasolun seikkailuista :heart:.

Kiitos vastauksista!

Amiraali: Ymmärrän hyvin tilanteesi! Odotin myös lähes 3 vuotta sitä, että mieheni tulisi sinuiksi lapsiajatuksen kanssa. Sitten kun tämä IHME viime toukokuussa tapahtui tuntui minusta kuin vaikein olisi jo voitettu. On MEGAkurjaa joutua odottamaan odottamisen odottamista...

t. Kamomillatee
 
Isbla: kuulostaa vähän samanlaisilta juroilta meidän miehet! :D
Ambrosia: mun nimeä ei näy tuossa taustailijoissa :) Oon nyt taas sekoomassa, kun hormoonikierukka on lopettanu mun menkat ja nyt on ollu tissit ihan kamalan kipeet ja itkua tihrustan koko ajan.. MUTTA olen raskauden mahdollisuutta, joka on hyvin pieeeni, ajatellut lukuisia kertoja. Onko teillä tai tutuilla Mirena pettänyt?
 

Yhteistyössä