Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Sori nyt tulee omanapaa mut kääk. Katselin tossa, että viimeks ku onnistuin tikuttamaan oviksen, niin mulla alko menkat niin, et tässä kierros olis pitäny eilen tai tänään alkaa. Mitään ei ole kuulunut, sen sijaan tuli cb testiin joku ihme plus siinä alussa ja sit se pystyviiva katos. Aamun pc oli puhdas nega. Mulla alkaa pikkuhiljaa lantussa heittää kun oon niin malttamaton. Nyt joko täti tai plussa. TÄTI TAI PLUSSA mä sanon!
 
Mylvinen olen ehkäisy urani aikana käyttänyt kolmenlaisia pillereitä ja nyt viimeismpänä käytössä oli ehkäisyrengas, jonka pois ottamisen jälkeen on tullut nyt kahdet menkat kyllä hyvin ajallaan, kolmansia tässä odotellaan sitten (tai toivotaan ettei tulisi ;) )

Kääkkis minä olen kanssa tuota liikunta asiaa miettinyt, kun olen koko ikäni ollut melko urheilullinen, nyt vain ihan viime vuosina on hieman vähemmälle jäänyt noiden opintojen takia. Uimisesta olen tykännyt ja juoksemassa ja salilla tykkään kovasti käydä. Selkä vikaa löytyy notkon ja lievän skolioosin verran, joten se hieman tulevan raskauden kannalta pelottaa, että kuinka selkä kestää.
 
Haa, nyt testattu myös miehen mieliksi digitestillä ja 2-3 sieltä pärähti tauluun!:heart:

Mun eloni tällä palstalla jäi aika lyhyeksi (ja toivottavasti en tule takaisin ikävissä merkeissä), mutta tulen kertomaan kuulumisia jossain välissä...toivon, etten tapaa ketään tuttuja, kun tulen takaisin! ;)

Plussatuulia kaikille ihanille naisille +++++++++++:whistle:
 
Mi&Ma Tervemenoa plussanneisiin ja toivottavasti ei tavata tässä pinkassa enää :) Onnea vielä kovasti!

Lemontree-86 Nonni eli aikas samanlainen ehkäisyhistoria sullakin takana :D Itsekin tullut kaikkea kokeiltua paitsi kapselia...(enemmän ja vähemmän huonolla menestyksellä.) Aika lyhythän tuo sun kiertos on ollut että ehkäpä tosiaan hakee vielä tasapainoa...tai sitten jotain ihan muuta :heart:

Saapi nähdä miten tuo kierto 28 päivää pitää itsellä paikkansa jatkossa. Täti kun on vasta kerran käynyt ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja sitä ennen luomumenkat ollut öööh...10v sitten
 
Mylvinen tässä on tosiaan tullut kaikkea kokeiltua ja kaikkien kanssa enemmän tai vähemmän ongelmaa ollut. Rengas oli paras, mutta siitäkin olin vähän väliä pahalla tuulella ja mielialat oli melko ailahtelevia. Mies totesikin että olen nykyään paljon tasaisempi kuin aiemmin. Kierto on ollut kyllä yllättävän lyhyt ja tuossa listassa ei ehkä muuten ole ihan ajantasalla. Ensimmäinen luomu kierto oli 26 päivää ja nyt eletään toisen kohdalla kp 31 jo. Ja itseasiassa eihän nämä ole kun vasta toiset luomut minullakaan joita odotellaan, näköjään menee jo kuukaudetkin sekaisin :D Kallistun kyllä enemmän sen tasapainohakuisuuden kannalle, mutta ainahan sitä saa toivoa ;)
 
Dyes, hih. kuulostaa jotenkin niiiin tutulta ! "On muuten hauska huomata, miten innoissaan sitä suunnittelee kaikkea tulevaan elämään liittyen. Huonejärjestelyt ja kaikki on jo mietitty, vaikka yrityskään ei ole alkanut. Mitähän tästä sitten tulee, kun aikanaa plussaa..?"

Vaikkei meilläkään suorastaan mitään yritystä ole ennen vuodenvaihdetta, niin silti kaikki on suunniteltuna jo valmiiks (ainakin omassa päässä) ja koko ajan vaan miettii ja ajattelee asioita, miten niitä tekis. :D Että saa sitten tosiaan nähdä, kuinka sitä sekoo jos joskus plussan saa :heart:

Mua kyllä jänskättää ja mietityttää kamalasti, miten käy lasten saannin kanssa, kun joskus 16 vanhana lääkäri sanoi naisten taudeilla epäilevänsä yhtenä vaihtoehtona tota endometrioosia. Mutta kun olin niin nuori, niin lääkäri ei katsonut parhaaksi alkaa sitä tutkimaan :eek: vaan sain sitten e-pillerit joita söin aina 3 kk putkeen kipujen ja menkkojen helpottamiseks. Nyt oon sitten aina välil pähkäilly että onkohan sitä vai ei.. Asiaa ei oo sen enempää pohdittu kun pillerien kanssa ei oo mitään kipuongelmaa ollut. Nyt sit ku oon lopettanu nuo pillerit, niin saa nähä miten käy. =)
 
Viimeksi muokattu:
Ai niiiin ! Ja mikä parasta, melkein unohtu tää omaan napaan tuijottaminen :D

Tänään tais siis alkaa ne ensimmäiset luomumenkat pitkän ja piinaavan odotuksen jälkeen ! :popcorn: Tänään siis kp 1/? voiko ihminen enään tän innostuneempi olla. :heart: Eli jos mäki Ambrosia85 sinne listalle asti pääsisin, vauva-haave pitäs päästä aluilleen vuodenvaihteessa, mut jos sieltä vauva ennen sitä tulis niin yhtä rakastettu ja tervetullut olis :heart:
 
Torstai 30.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Heiverö................kp 39/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 38/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 38/30-34.......yk 6............. ya 3/12............1.
-PikkuMyy- ...............kp 33/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 32/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.
lady1979 (33)...........kp 32/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Chrissy72 ...............kp 31/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
Mathilda83.............kp 30/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.

Ambrosia85(27)...... kp 23/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 22/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
Emily90.................. kp 22/40-42................................................ 1.
kultsipallo...............kp 20/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 20/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 20/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

Mylvinen(24)............kp 18/28..............yk 1.............................1.
miss_piggy (31v).... kp 14/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 12/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 10/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 10/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.

HopeAgain(36) ........kp 9/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
papunen84 ............kp 8/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 7/28-30........yk 2 ............. ya 8/12......... 1.
kärpässieni85.........kp 5/29........... yk2................................. 3.
mavli....................kp 5/28 ..........yk 17 ...........ya 3/11 ............ 1 .
Fiinaliina................kp 5/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
Pintsu..................... kp 3/29 ...............yk 2 ........ya 8/12........... 1.
jeennaa.................. kp2/?................ yk 1............ ya 8/12.......... ?





Day Past Ovulation:
panzkus........dpo 15
Luna85.........dpo 12




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
eternal-live




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another
Dyes




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauki
T= Terolut
C=Clomifen


Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Täällä hulluus sen kun jatkuu, ei vieläkään tätiä... Testeissä näkee parhaimmillaan megatahdonvoimalla pienen pienen tummentuman testiviivan kohdalla, mutta miehen nähtävä se ei ole. Rinnatkaan eivät ole enää pahemmin kipeät eli menkat sieltä varmaan on tulossa... Ja voihan se luteaalivaihe vissiin vaihdella, viimeksi vaan oli sit lyhyempi. Aikamoista piinaa kyllä on ollut tässä. Harmittaa kanssa jos tää kierto venyy ja paukkuu ihan omia aikojaan, vuodessä näitä yrityskertoja ei kovinkaan paljoa tule näillä melkeen 40 päivän kierroilla ja ne tuntuu niin julmettoman pitkiltä. Voi kun olis tärpänny mut usko on kyllä aikalailla hiipunut siihen... :(
 
Liikunnasta Tykkään käydä mm. salilla mitä mietin kaikkein eniten, ku jossain (en muista mikä vaihe) vaiheessahan kaiken painavan nostamisen sanotaan olevan kiellettyä?? Salilla kuitenki tehdään kokoajan painojen kanssa, enkä mä sit ainakaan kyl halua yhtään riskitekijää mikä vois johtaa keskenmenoon. Kuitenki olis tosi kurja salia jättää, ettei sit kroppa ihan repsahda, synnytyksestäki olis helpompi palautua ku olis pohjakunto kunnossa!

jeennaa Onnea luomumenkoista!!

Luna85 Niin kauan ku menkat ei oo alkanu, niin toivotaan että se viiva sieltä vahvistuis =)
 
lapsia ei ole ennestään mulla eikä miehellä, eli esikoinen haaveissa :)

luna85, tsemii! Tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty, että malttais vaan rauhassa odottaa ilman ressii =) toivon, että testissä alkais näkyy enemmän punaista, ja ettei täti tulis :heart:

fiinaliina, kiitos onnitteluista, kyl näit on odotettukki :p
 
Heippa :wave: Tulin taas.
Ambro jos sopii, voisin tulla taas mukaan tähän jengiin :) eli mut voisi lisätä takaisin myöhemmin aloittaviin, aloitusajankohta siis joulu-tammikuu.
Joka päivä luen tätä palstaa pari kertaa päivässä, joten miksenpä voisi samantien tulla takaisin kokonaan ;)

Suuret onnittelut plussanneille!! :flower: ihan mahtavaa. Noita uutisia on niin mukava lukea. Jännään täällä kovasti teijän mukana!

Vauvakuume on hirmuinen, mutta joulu/tammikuu tuntuu olevan jo ihan nurkan takana. Oikeastaan aika ihanaa, kun se on edessäpäin, tää jännitys on kivaa myös - tiettyyn rajaan!
Ja luottavaisin mielin olen jo siihenkin, että esimies ottaa mahdolliset tulevat raskausuutiset hyvin vastaan. Ja jos ei, niin eipä sekään enää haittaa!

jeennaalle onnittelut luomumenkoista! itsellä ne alkoi myös pillereiden jälkeen ihan ajallaan, seuraavat tuli vissiin 3pvää myöhässä, mutta siis ihan tosi säännöllisesti :) ja olo on ihana ilman hormonaalista ehkäisyä!! en enää ikinä halua sitä aloittaa!

Nyt töihin...ihanaa loppuviikkoa kaikille, viikonloppua kohti! ;)

(sori omanapaisuus, paremmalla ajalla takaisin..)
 
Viimeksi muokattu:
peity, kiitos :) itse olen myös samaa mieltä; en enään koskaan aio alottaa hormonaalista ehkäisyä. En aio kärsiä enää jatkuvasta migreenistä tai olla "hormooni-hirviö" kiukkunen kaiken aikaa. Nyt olo on niiiiin levollinen ja hyvä :p
 
Lemontree-86 Mulle paras oli kyllä pillerit mutta tälläsenä huonomuistisena häslänä ei niiden kanssa pelaaminen oikein luonnistunut (ja ikäväkseni se myös kostautui nuorempana..mutta ei siitä sen enempää :( ) Hormonikierukan kanssa meni aluksi ihan mahtavasti ja luulin päässeeni ehkäisytaivaaseen mutta eipä sekään ilo valitettavasti kauaa kestänyt ja sen poistoajatuksista tämä vauvahaaveilukin alkoi :) Toivotaan että sulla nyt katkeis tuo kierto vähintään. Vauvahaaveilun keskellä ei pitkät kierrot oikein lämmitä :p

jeennaa Onnea luomumenkoista! Kaikesta sitä nykyään innostuukin. Onnea vaan alkuvuoteen tai miksei loppuvuoden ylläriinkin :kieh:

Itekin voisin pari sanaa liikunnasta sanoa. Vielä vuosi sitten oli ihan himotreenaaja niin salilla kuin aerobisessa ja saatoin käydä parikin kertaa päivässä jumppaamassa! Nykyään tuntuu vaikealta päästä edes kerran viikossa ja nyt onkin sellainen tunne, että pitäisi taas jatkaa kunnolla treenaamista, että olisi raskausaikana hyvässä kunnossa. Toki pelottaa, että raskausaikana käy jotain, minkä takia ei urheilu onnistu lainkaan mutta toiveena on toki heti raskauden jälkeen päästä takaisin normimittoihin. Ja vielä parempaa, olla ottamatta niitä liikakiloja raskauden aikana. Mutta turha kait näitä on etukäteen stressata kun ei voi tietää millainen raskaus on itselle tulossa.
Tiedän, että monesta on varmaan pinnallista miettiä vauvaaikana(saatika ennen sitä) omaa vartaloaan mutta tiedän jo valmiiksi ahdistuvani mikäli niitä kiloja kamalasti vyötäröllä roikkuu. Huomaa, että kun raskaus on vielä vasta haave ei osaa vielä murehtia mitään asioita lapsen kannalta. Kaikki murheet ja pelot liittyy puhtaasti itsekkäisiin asioihin. Vartalo,jaksaminen, synnytys, kivut, muiden mielipiteet jne...

Kun ehtii niin mulle vois päivittää vuoden lisää ikää (eli 25v) vaikka oishan toi 24v ihan jees :p Tuo todellinen ikäkin on muutaman kk päästä jo historiaa...:p
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa
miss_piggy
Kyllä meidän salilla ainaki on käyny muijia paksunakin treenaamassa esim. hauiksia ja ojentajia, ja käsipainoilla tekemässä juttuja, niin ja voihan tietysti jotain jalkaprässi-liikkeitäki yrittää, tai ainaki meidän salilla on se laite johon mennään istumaan ja sitte työnnetään jaloilla sitä levyä, ei se mihin mennään maate :D Ja ite ku pumpissa oon rampannu jo muutaman vuoden, niin sielläki on välillä ollu mahakkaita mukana, samoin oon joskus nähny esim. stepissä. Ne vaan tekee ne liikkeet hillitymmin ja silleen ettei revi liikaa.

Eilen oli kyllä niin ovistuntemuksia mahassa, mutta silti tuo paska ovistesti ei muka näytä mitään. No, varman päälle otettu joka tapauksessa, ja kamarissa tapahtunu about joka toinen päivä tai peräkkäisinä :LOL:
 
jeennaalle onnittelut luomumenkoista! Ja onnea pikkuyllärin "tuotantoon"

Luna85 toivotaan viivan vahvistumista!

ON: viime yönä oli kovaa poltetta koko vatsalla ja selässä ja olin ihan itku kurkussa et alkaako menkat sittenki :snotty: No kaikki ainaki vielä hyvin ja viiva oli taas huimasti vahvistunu eilisestä :heart: Joten kai tässä raskaana ollaan ja Ambro voi siirtää mut plussanneisiin :) Apua :D

Tulkaahan sankoin joukoin perässä ++++++++++++++:whistle:
 
Täältä ei ainakaan plussanneisiin vielä siirrytä, eli saa päivitellä kp1/? yk 3 . Näköjään tuo kierto hakee vielä pituuttaan, joten siksi voi kaiketi päivitellä tuon kysymysmerkin tuonne kokonaiskiertoon, kun on vaihdellut 26-31 välillä. Eli täti tuli ja on muuten taas edellistä kipeämpi, eikä mitään tuhruvuotoa todellakaan!
 
panzkus, mielelläni lisäilen ja toivottavasti nähdään tuolla toisella puolella!
Luokaa vaikka sinne ryhmä vauva haaveissa -pinosta plussanneet niin osataan tulla suoraan oikeaan pinoon ;)


Liikunnasta, onneksi varmasti neuvolassakin kerrotaan mitä on sopivaa tehdä ja mille viikoille saakka. Ja toki on ennenkaikkea kuunneltava omaa kroppaansa.
Mä itse olen aloittamassa potkunyrkkeilyn ja siitä jo pitkään harrastaneet on lopettanut sen aikasessa vaiheessa koska on aina riskit saada potkuja ja lyöntejä vatsaan. Ja muistan törmänneeni myös siihen, että jos on lajissa uusi (eikä siis VUOSIA harrastanut) ei pitäisi plussan jälkeen enää harrastaa koska lajiin tarvittavat lihakset ovat olemattomat.
Toki onhan tuolla ihan varmasti mahdollisuus olla ottamatta potkuja ja lyöntejä vastaan..
mutta tein sen periaate päätöksen etten odottele sitä että koska raskaudun ja panikoi siitä voinko treeneihin mennä. Jos niin ihanasti käy että raskaaksi tullaan, niin katsotaan tilanteen mukaan meininkiä.

Mikäli kroppa ei oo kovin kipeä raskauden aikana niin kyllä mä yritän liikkua mahdollisuuksien mukaan. JO oman pääni takia ;) Ehkä vaan sitten saa potkut ja nyrkkeilyt jäädä väliin (toki minähän voin varmasti potkia ja lyödä) ja ehkei hiihtimillä kannata kaikista suurimpiin mäkiin rynnätä :) Mutta onneks on esim kävely ja uinti :) Liikuntaahan nekin on :)
 
Viimeksi muokattu:
kääkkis
Lemontree- 86 Mulla myös samaa vaivaa: lievä skolioosi ja lisäksi yliliikkuvuutta. Toi viimeisin raskaus kävi selän lisäksi myös nivusiin, enkä pystynyt harrastamaan paljon yhtään liikuntaa ( en edes lenkittämään koiria) ja se ei henkisesti tehnyt kovin hyvää :(

Agilityä olen harrastanut puolet elämästäni ja muutenkin noiden koirien kanssa säädän kaikkea lenkkeilystä lähtien. Vuoden ajan olen käynyt zumbassa, stepissä ja muissa jumpissa, mutta nyt vasta jäsenkorjaus on auttanut selkäkipuun että pysyy poissa :) Uiminen tuntui sopivan edellisissä raskauksissa, joten jos meille se 4:s tulee, niin uimisen / vesijumpan aloitan heti kun muut aktiviteetit alkavat tuntua pahalta ja lisänä meille on tullut zumba gold, mikä on suunniteltu liikuntarajoitteisillekin joten sitä voisi kokeilla :rolleyes:
Kovasti nautin liikunnasta, mutta niin nautin syömisestäkin ja kiitos sen, ylipainoa löytyy, vaikka kunto on hyvä... Onneksi tässä ajanmittaan on oppinut olemaan armollisempi itselleen :)
 
Heippa!:wave:

Uusi kuumeilija ilmoittautuu, outoa myöntää, mutta on se sitä : VAUVAKUUMETTA:heart:
Luulin jo ettei se mulle enää tule, mutta tässä taas ollaan:LOL:

Eli lapsia on ennestään 5, vanhin 10v ja nuorin kohta 3v.

Kuumeilu päällä, mutta muutama kuukausi ollaan päätetty kuumeilla ennen yritystä eli taustailen täällä vielä hetken;). Edelliset lapset ovat saaneet alkunsa ekalla tai toisella kierrolla.
 

Yhteistyössä