Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

emppuli83 Tervetuloa mukaan. Pahoittelut keskenmenosta, toivotaan että pian tärppäis uudelleen ja vauva pysyis 9kk masussa =)

Jennaaa ja Miss_piggy Mäki oon just noin kuullu, et n. 14 pvä ennen menkkoja on ollu ovulaatio.
 
Tervetuloa uusille!! Ja paljon plussatuulia kaikille!!

Täällä flunssa muuttui poskiontelontulehdukseksi ja tänään sain antibiootit. Toivottavasti toipuis nopeesti ja ei tarttuis mieheen niin päästäis yrittelemään...nyt ei oo meinaan jaksanu edes peittoa heiluttaa..
 
Ompas täällä ollut taas paljon kaikkea.

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille :)

Itse oon kanssa melkoisessa flunssassa, onneksi jo parempaan päin. Toivon kanssa, ettei mies tuu kipeäksi, ensi viikolla kun olis taas tärppipäivät eessä. Nyt takaisin peiton alle huilailemaan.
 
luna, mulla ei oikeestaa ollu menkkakipuja pillereiden kaa, mut nyt oli ihan kamalaa :eek: mut pillereiden kaa mun men menkat kesti n. 6-7 pv, nyt näyttänee jo hiipuvan olemattomaks 4-5 pv jälkeen :)

ambro muaki kutkuttais toi potkunyrkkeily aikalailla ! :)

*muoks* ja mitä tohon greippimehuun tulee niin se on ihan järkyttävää! Tietenkin makuasia, mut ostin valion greippimehua ja se maistuu ihan sappinesteeltä :s et siihen tais jäädä mun greippimehun juonti :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Ite tykkään tosi paljon gerippimehusta, täältä ei saa muuta merkkiä ku olikohan se nyt joku rybb & decker ja siinä on ne hedelmälihatki mukana. Siihen makuunki tottuu ajan kans :D
 
jeennaa ei muutakun ilmottautumaan! Mä mietin monta vuotta kunnes nyt sitte sain itteäni niskasta kiinni ja ilmottauduin.
Tosiaan jos raskaaks tullaan niin sit mietitään silloin jatkanko vaiko en.
Meillä kohta 2 vuotta yritystä takana niin en mä enää halua jättää elämättä siitä syystä että jos oonkin sitten sillon raskaana. Hölmönä oon vähän niinkuin tuhlannut monia mahdollisuuksia :)

Greippimehu on ihan hyvää verrattuna esim venhäalkioöljyyn :LOL:
 
Pikaisia parantumisia niille ketkä flunssan kourissa ovat! itelläkin vähän sellanen olo että tuleeko se flunssa vai ei :| Sais olla tulematta !

YÖKKK ! Se oli niin kamalaa se mehu, tuli heti mieleen oksennustaudin sappinesteet ^^ mut ehkä siihen vois aikanaan tottua. Jos kokeilis jonkun muun valmistaja mehua :)

Ambro, joo ite päädyin kanssa siihen tulokseen, että parempi vaan elää normi elämää ja harrastaa mitä haluaa, kun ei sitä koskaan tiedä tosiaan kuin kauan siihen menee, ennen kuin tärppää. Mekään kun ei vielä ihan yrittämällä yritetä. Ja sitten jos joskus tärppää niin miettii mitkä harrastukset sopii ja mitkä taas pitää jättää :)

Teilläkin on jo aika kauan yritetty, vaatii kyllä paljon 'kestävyyttä ja kärsivällisyyttä' tollanen kokemus, itse olisin varmaan jo monesti 'hajonnut'. Sitä ei ehkä uskokkaan ennen kun niitä lapsia oikeesti alkaa toivoa, kuinka koville se ottaa kun näät aina vaan joko negan testissä tai sen, että täti tulee.

Itse ainakin sen nyt vasta hokasin oikeen kunnolla, miten koville se ottaa, kun ensimmäiset negat tuli testiin ja kahden viikon piinaavan odottelun jälkeen kun oli täti myöhäsä, ennen kun ne menkat sitten alkokin. Rupesin miettimään, miten koville se ottaa, jos tämmöstä jatkuisi monta kuukautta tai jopa vuosia. Kuinka paljon se vaatii kärsivällisyyttä ja voimia. Varsinkin kun se vauvakuume vaan kasvaa ja kasvaa ! :ashamed: Samalla kun pitäisi ihan normaalia elämääkin elää, harrastaa ja tehä asioita mistä haaveilee :)

Mutta toivon, että teilläkin alkais ne plussatuulet tuulemaan siellä :heart:
 
Uutena ajattelin ilmottautua ryhmään :) Eli olen päälle kolmekymppinen äiti pk-seudulta. Perheeseemme kuuluu mieheni lisäksi hiukkasen päälle 1v poika. Tämä ensimmäinen syntyi sektiolla, joten lääkäri suositteli, ettei vuoteen raskauduttaisi uudelleen. Nyt on vuosi sitten täynnä ja kuume nostanut päätään :)

Hieman taustoja eli tuota ensimmäistä lasta yritettiin päälle vuosi ja siihen vuoteen sisältyi ainakin kaksi keskenmenoa. Raskauduin heti e-pillereiden poisjäännin jälkeen, mutta se raskaus päätyi km:eek:on noin viikolla 8. Noin vuosi sitten yritimme lasta ja uusi plussa tulikin, mutta se meni kesken jo alle viikko positiivisen testien tekemisen jälkeen. Tuosta pari kiertoa ja lugejen avulla onnistunut raskaus, josta syntyi rakasta rakkaampi poikamme <3 Kierrot mulla siis tuolloin 27-40 päivää. Nyt synnytyksen jälkeen mulla on tullu noin kuudet menkat ja kierrot olleet ihanan tasaisia 27-29 päivää :) Nähtäväksi jää miten käy, että imetyksen lopetus kuukausi sitten, vaikuttaako kiertoon. Nyt menossa kp 15 ja ovistesti näytti haaleaa viivaa eli näyttäisi kierto olevan kohdillaan.

Mieheni kanssa ei ole vielä toisesta lapsesta puhuttu, mutta ennen ensimmäistä oli kyllä jo puhe, että enempi kuin yksi tahdotaan. Ja tässä on nyt heiluteltu peittojakin ilman ehkäisyä eli pikkunen on tullakseen jos niikseen :)

Koitan tässä pikku hiljaa päästä ryhmään "sisälle". Tuo meidän pikkunen vie vielä niin paljon aikaa, ettei tässä netissä paljon ehdi notkua :)
 
HopeAgain Sanattomaksi vetää, mitä ikinä onkaan tapahtunut :(:hug:

Sama tuossa olen viime päivinä miettinyt kuin jennaa kärsivällisyydestä mitä lapsettomuus (tai plussattomuus) vaatii. Tällä hetkellä tuo lastenteko on koko ajan mielessä ja siitä muistuttaa mikä milloin: muiden lapset,vauvamasut,lastentarvikemainokset..just name it. Miten polla kestää kun samat ajatukset ja pettymykset pyörivät mielessä vuodesta toiseen. Tehän täällä osa sen valitettavasti tiedättekin :|

Flunssapotilaille paranemisia :hug: Nyt taitaa olla juuri otollisin aika saada itselleen flunssa. Toivottavasti ei itselle iske, ensi viikolla alkaisikin sitten viimeinen kouluvuosi :) Toivottavasti muuten pystyy opiskelemaan ihan täysillä vaikka pieni matkalainen masussa olisikin jo tänä vuonna...Onneksi rankin osuus osuu nyt tälle syksylle ja ensi kevät on melko liplattelua siihen nähden.

Huh onneksi alkaa kierto olla jo niin pitkällä, että ensi viikon lopulla pääseekin jo testailemaan...Valitettavasti vaan ei ole tasan minkäänlaisia omituisia oloja enää ja tuntuu vähän siltä, että se hassu nippailu olikin varmaan ovis...Ollaan kyllä heiluteltu peittoja ihan ahkerasti mutta ei nyt sentään joka päivä...toivottavasti ei missattu sitten juuri ovista :ashamed:

ps. apua kertokaa tälläselle yrittäjänoobielle, että minkä takia tuota greippimehua litkitään?:LOL:
 
Mylvinen greippimehu vaikuttaa limakalvoihin :) eli sen pitäisi niitä kasvattaa paksummiksi!
ja tuosta kärsivällisyydestä, tulee tiiätkö semmosii ylämäkii ja alamäkiä, että pettymyksestä toiseen vain seilaa kiertojen mennessä eteenpäin. välillä kaikki mainokset ahdistaa ja suorastaan itkettääkin, mutta sitten taas välillä ainakin miulla tulee semmonen luovuttajan olo, ettei enää edes koko homma kiinnosta.

hopeagain
:hug: halaus sinne!

tervetuloa uusille :wave:, kenelle en ole muistanut sanoa :)

jennnnnaa kuten ambrosia sanoi, kyllä niitä pahempiakin löytyy! hirveintä mitä mie oon kokeillut on tuo maca + kaakao, eli rakkauspakkaus, yöks :/
tuon vehnänalkioöljyn jätän suosiolla kokeilematta!
valion greippimehu on kyllä miusta ok, muita merkkejä en oo niin kokeillutkaan, jonkin merkin verigreippimehua ostin joskus ja se oli huippuhyvää, en vain usko että niin hyvin vaikutti.
 
Mulle voi päivittää kp2 yk8... Ennätyksellisen lyhyeen päättyi tää Tero-kierto. Täti tuli jo vikana teropäivänä. No mutta hyvä niin, nyt pääsen heti alkuviikosta verikokeisiin VL:lle ja tuntuu että mahdollisuus raskautua nousee heti! VL:n lääkäri nimittäin sanoi mulle että terolutit on vaikuttanut mun raskautumismahiksiin pelkästään negatiivisesti. Nyt siis eka luomukierto sitten toukokuun ja odotukset on korkeella!! Jos nyt tärppäis niin vauva syntyis just syreenien kukkimisen aikaan, ihanaa! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Voisinpa ilmoittautua kuumeilemaan minäkin.. 27- vuotta tulee 2 viikon kuluttua täyteen, mieheni on 28. Meillä on pian 1.5- vuotias esikoispoika. Tässä kesän aikana olen alkanut uutta pienokaista kuumeilemaan. Paljon jännittää yritysvaihe, esikoista teimme vuoden verran, clomeilla raskaus sai sitten alkunsa. PCO:ta ei ole, jostain syystä munarakkulani vain eivät irronneet enkä ovuloinut ja kierto oli aivan mitä sattuu. Saa nähdä mikä tilanne on nyt.. Nyt siis yk 2, jätin pillerit pois enkä niitä kauaa ehtinyt uudestaan syödäkään. Nyt on kp 20/30. Tässä kierrossa kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni ovulaatiotestiä ja se antoi supervahvan plussan kp 14. Katsotaan miten käy :)
 
Tervetuloa uusille! Ja HopeAgain:lle voimia, mitä nyt onkaan sitten sattunut! :hug:

Ihmeellinen flunssa aalto kyllä tuntuu menevän joka paikassa, mieskin on tällä hetkellä jonkin sortin flunssassa, itsehän olen viimeksi ennen joulua ollut kipeänä, joten kai sitä voi kohta joutua itsekn sairastuvalle.

Täällä takana kolmen päivän pika menkat, hyvä niin. Nyt pääsee sitten yrittämään ihan toden teolla, tosin miehellä saattaa työmatka hieman sotkea tätä kiertoa, kun osuu aikalailla oletetun ovulaation kanssa päällekäin. Tosin ei se ole kun muutaman päivän, mutta kuitenkin.

Mukavaa alkavaa vikkoa! :)
 
HopeAgain jaksuja ja haleja sinne, mitä ikinä onkaan sattunut :hug:

Täällä alkaa flunssa hiljalleen olla helpompi, tosin on vähän sellainen tunne, että poskiontelot on täynnä räkää : / Antibiootit ei olis nyt listalla ykkösenä..

Huomenna tarttis suunnata koulun penkille pariksi päiväksi.. Joten muutaman päivän hiljasuus siis tiedossa täällä.

Uusille tervetuloa! :)
 
No niin,anteeksi taas kun ei oo kuulunut, mutta olen nyt ollut kipeänä toista viikkoa:snotty: voimat loppu kun on ollut niin kaikenmoosta. Mutta mutta.....Kiitos hirveesti rohkasevista testin teko puheista. Tänään sen sitten uskalsin äsken tuolta kaapista ottaa ja tehdä; tulos oli tummat kaksi viivaa :heart: eli plussatuuli oli pyyhkäissyt tämän torpan ylitse:) Ja nyt sitten kehun tämän ketjun ja ylläpitäjät maasta taivaaseen kun olette tuommoista kiertopäiväkirjaa jaksaneet päivitellä, muut (paitsi minä:D ) ovat olleet ihanan aktiivisia vastailemaan ja keskustelemaan. Oikeutettua siis nyt olisi että jokainen tässä ketjussa toiveileva sen plussan testiin saisi; Siksipä pistän tuulen palasiksi ja puhallan ympäri Suomea sen onnen oloja tuomaan:heart:
 
HopeAgain: jaksuja hurjasti, mitä ikinä onkaan tapahtunut.

Kamalasti taas tullut tekstiä. Ihanaa Heiverö kun puhaltelet niitä plussatuulia ympäri Suomen, meistä moni toivonee niitä rutkasti. Ja onnea, ellen vielä ole onnitellut!

avantasia: Mä syön Beroccaa päivittäin, mun mielestä toimiva monivitamiini, sen lisäksi aloittelin vastikaan foolihapon.

Omaa napaa; Kp15-16, pari kolme kertaa tikuteltu ovista ja tänään hailakkaa viivaa, eilen ei vielä mitään. Taidan tikuttaa vielä huomennakin, just in case :whistle: Hieman oviskipuiluja jo havaittavissa, nivusia vihloo välillä ja muutama nippailu eri puolilla mahaa pitkin päivää. Sen lisäksi kummaa "repimistä" kyljistä. Pupuiltu ahkerasti parina iltana, siitäkin huolimatta että mies flunssainen. Josko sen sais vielä vaikka huomenna houkuteltua touhuiluun mukaan :p Sen jälkeen vaan aletaan odotella ja toivoa, sormet ja varpaat ristissä (apua, mä tiedän jo nyt ettei hermorakenne oikein riitä siihen odottamiseen..:cool:).

Plussatuulia kaikille ja epäonnisille uutta puhtia junaan punavärillä maustettuna :heart:
 
Hope Again, jaksuja, hiljaiseksi vetää :hug:

Heiverölle onnittelut plussasta, toivottavasti muistit puhallella tuulia tänne meillekin päin.. ;)

Pitkästä yrityksestä oli ollu puhetta, puolitoista vuotta kuumeilleena ja yrittäneenä tunnustan, että helppoa ei missään nimessä ole ollut. Itse en kuitenkaan ole nainen tunteellisimmasta päästä ja jollain tavalla tunteiden paljous (olivat ne sitten kiukkua, epätoivoa, kateutta, iloa toisen puolesta tai mitä tahansa) on yllättänyt itsenikin. Viime aikoina eniten mieltä on kaihertanut ns. kateus tai "miksi noi, eikä me"-ajatus. Tämä tunne iskee välillä, vaikka samaan aikaan todella aidosti olisinkin iloinen onnesta, joka toiselle on suotu. Koen itseni jollakin tavalla huonoksi ihmiseksi kyseisen ajatuksen takia, etten saisi ajatella niin.

Jälkeen päin ajatellen aika on mennyt todella nopeasti. Monesta varmasti tuntuu, että aika vain matelee eteenpäin kierto ja ovulaatio kerrallaan. Muistetaan naiset keskittyä siihen elämään tässä ja nyt niihin moniin muihinkin ihaniin asioihin ja harrastuksiin, joita meillä on!

Tulipas tästä nyt tämmönen avautumis/tsemppaus postaus :whistle:
 
hopeagain pahoittelut mitä ikinä onkaan sattunut :(

another, jätän myös suosiollantuon vehnänalkion maistamatta ainakin vielä toistaiseksi :D verigreippi mehu on kyllä hyvää, mutten tiedä ajaako se sitten samaa asiaa ?

Ite syön vielä toistaiseksi multivita plussaa, samoin ku mieheni. Jahka tuo loppuu kohta niin ostan itselleni tilalle sitä oliko multivita raskaus&imetys =)

heiverö hyvin paljon onnea plusasta!! :heart: :flower:

Tervetuloa myös uudet :wave: ja pahoittelut niille kelle plussaa tällä kierrola ei näkynyt :(

Itse olen täällä hermoraunion partailla, kun vauvakuume vaan pahenee pahenemistaan. Tai siis eihän tää enää pelkkää vauvakuumetta ole, pikemminki tunne et nyt mun biologinen kello sanoo, että on aika lapsentekoon! Harmi vaan, että toi mies taitaa tällä kierrolla olla erimieltä. se on edelleen sitä mieltä että vasta vuoden vaihteessa :|
 

Yhteistyössä