Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Viljonkka oliko mahtis reissu ? missä olitte =) ?

Bambini, toivottavasti siellä tulee se ovisplussa!
Vaik onhan se harjoittelukin kivaa puuhaa :whistle:


mavli, voi sua, noita tunteita tulee ja se on aika mälsä fiilis.
Varsinkin kun mulla se on mennyt jo siihen että nostaa lähes aina hirveän kuplan otsaan. Jopa silloin kun on läheiset ihmiset kyseessä.
Mutta toi on totta, että aika menee äkkiä! meillä tulee kohta 2vuotta yritystä täyteen, mut jostain sitä vaan repii uskoa ja toivoa joka hemmetin kierto :D
Mulla blogi on sellanen henkireikä, jonne saa purnata tuntojaan.. ja kyllä siellä on monesti niitä epätoivon tunteitakin!

Ehkä se miten "uusia" yrittäjiä yrittäs valmentaa plussan odottamiseen on se ettei stressaa liikaa eikä mieti.
Totta hitossa se on mielessä kokoajan, ja miettii mitä vikaa itsessään on kun moni raskautuu paljon itseään nopeammin. Mutta yrittää muistaa sen, että jokaisessa kierrossa on mahdollisuus. Ja itse yritän ainakin kääntää tämän niin että ei ole muksu mikään hetken mielijohteen hankinta (näistäkin kun kuulee, että kiireellä tehdään muksu miettimättä mitä se oikeasti voi tarkoittaa) ja onpahan ainakin haluttu jos hittovie menee 2vuotta sitä tehdessä :D eihän siitä voi tulla kuin täydellinen pakkaus ;)
:attn: en siis tarkoita etteikö teillä joilla nopeammin tärppää olisi antaa koti ja parhaat vanhemmat, tai että teidän jälkeläisissä mitään vikaa olis!


jeennaa, kyllä se mies vielä lämpii,j a kyllä se aika äkkiä tosiaan menee!


wilma79 annatko tarkempia tietoja ittestäs niin saadaan sut tuonne listalle :)

HopeAgainille hirmusti tsemppiä ja valoa mitä onkaan käynyt! Asioilla on aina kaksi puolta, ja jokaisesta varmasti löydettävissä jokin positiivinen puoli myös.
Vaikka joskus elämä heittelee ja potkii päähän niin kyllä sieltä joku syy aina taustalla on.

Onpas flunssasta porukkaa!
Mulla yrittäny kans jo 2 viikkoa iskeä flunssa päälle mutta ei vaan iske. Veto on kyllä veke ja väsyttää mutta ei nouse kuume, ei lennä pahemin räkä tai yskitä... raivostuttavaa. Ois nyt joko tai :) Pääsis käymään lenkillä yms =)

Meillä ei mies syö kun jotain lihaskuntolääkkeitä (salilla käy aktiivisesti) ja magneesiumia, sekä dvitskuu ja cvitskuu. Toisaalta sillä on simpat hoitojen myötä tutkittu ja priimaksi todettu :)
Varmasti paras mitä mie on voinut tehdä oli se että lopetti tupakoinnin ja aloitti tosiaan aktiivisemman liikunnan :)

Heiverölle suuren suuret onnittelut plussasta!
Ja kyllähän tuota listaa kaikkien osalta päivitellään kunnes kp:t paukkuu yli tai muutoksia tulee (tai puusilmäpäivittäjä mistään mitään tajuaa :LOL:
Toivottavasti tota plussapölyä tarttuu mahdollisimman monelle. Itse ainakin haavin kanssa sitä vastaanotan!
 
Tiistai 4.9. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

-PikkuMyy- ...............kp 38/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
lady1979 (33)...........kp 37/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Chrissy72 ...............kp 36/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
Mathilda83.............kp 35/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.

Ambrosia85(27)...... kp 28/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 27/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
Emily90.................. kp 27/40-42................................................ 1.
kultsipallo...............kp 25/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 25/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 25/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.
Mylvinen(24)............kp 23/28..............yk 1.............................1.
Hetami................... kp 22/30............... yk2............................ 2.

miss_piggy (31v).... kp 19/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 18/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
wilma79...............kp 17/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.
Markke................. kp 15/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 15/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
Bambini................kp 15/28-30..........yk 1-2....... ya 7-8/12........ 2.
HopeAgain(36) ........kp 14/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
papunen84 ............kp 13/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 12/28-30........yk 2 ............. ya 8/12......... 1.
kärpässieni85.........kp 10/29........... yk2................................. 3.
mavli....................kp 10/28 ..........yk 17 ...........ya 3/11 ............ 1 .
Fiinaliina................kp 10/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.

Pintsu..................... kp 8/29 ...............yk 2 ........ya 8/12........... 1.
Viljonkka (26).........kp 8/30-35.......yk 7............. ya 3/12............1.
jeennaa.................. kp 7/?................ yk 1............ ya 8/12.......... ?
Lemontree-86...........kp 6/25-33...............yk3 ........ya 7/12........... 1.
Luna85(26).................kp 5/29-38..........yk 7............ 2/12 ........... 1.
Nompparelli(28) ......kp 4/26-42 .........yk8....... ya 11/2011......... 1.
Emppuli83(29)........kp 2/28............yk3........ya 5/12(km8/12)....... 1.




Day Past Ovulation:
Sunflower.....................dpo 2
bambini........................dpo 1
miss_piggy....................dpo 1



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
eternal-live




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA SYYSKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
mavli Voin kuvitella tuon kateuden ja vaikeuden iloita muiden puolesta. Luonnollisia tunteita kaikki ja minkäs niille mahtaa vaikka muuta yrittäisikin esittää. Itseä kovasti mietityttää eräs hyvä ystäväni, joka on jäänyt lapsettomaksi (hoidot lopetettu jne.) ja ymmärrettävästi kärsii asiasta paljonkin. Hän on ollut hyvin kiinnostunut meidän lapsihaaveista ja toivonutkin, että pidän hänet ajantasalla koko ajan. Olen suunnitellut, että kerron (ainoastaan) hänelle heti jos ja kun tärppää, jottei vahingossakaan kuule siitä muualta. Muuten en ole hänelle puhunut mitään asiaan liittyvää ja ajattelinkin jättää asian hänelle itselleen. Kyselkööt jos kiinnostaa/haluaa puhua aiheesta :)

Ambrosia85 Olen joskus miettinytkin, että varmasti kun "hyvää jaksaa odottaa" on henkisestikin paljon valmiimpi lapsentuloon. Kenties raskausoireitakin sietää paremmin kun on joutunut tekemään paljon työtä onnensa eteen verrattuna niihin, joille onni on annettu helposti (tai pyytämättä). Enkä toki tarkoita, ettei pitkään odottaneilla olisi oikeus marista ja valittaa siinä missä muillakin :D

Niin ja mukavaa syyskuun alkua kaikille :) Toivottavasti plussatuulet vaihtuvat syksyn myötä plussamyrskyiksi!
 
Minulla on nyt tässä melko moni kaveri jo lisääntynyt ja jokseenkin yllättäviltäkin tahoilta tullut noita raskaus uutisia, vaikka yritystä ei vielä kauan meillä ole takana, niin kyllä se silti hieman kirpaisee vaikka olenkin iloinen muiden puolesta. Aika on mennyt kyllä yllättävän nopeasti, kun meilläkin tuo yk 3 jo meneillään, tuntuu että vastahan sitä sen renkaan otti pois, hyvä näin :)

Täällä mennään greippi-appelsiini mehulla (god morgon ja on muuten hyvää) sekä lisäksi foolihappoa, D:tä, kalkkia ja monivitamiineja. Multitabseja syön tuon purkin jämän vielä loppuun, mutta jos tässä nyt raskaaksi tulee piankin niin täytyy varmaan vaihtaa siihen raskaus/imetys vitamiiniin.
 
Tällä hetkellä kun yritys on ihan alkutekijöissä tuntuu kivalta muiden uutiset. Kait sitä olettaa pääsevänsä pian samaan joukkoon ja ilahtuu kun läheltä löytyy vertaisiaan :) Tosin tuntien oman kärsimättömän luonteeni, ei tässä tarvitse kuin pari kiertoa homma venähtää ja ärsytyskynnys saattaa madaltua kummasti :LOL:

Itse ostin viime apteekkikerralla purkin vitskuja, jonka kyljestä äkkiseltään luin että sopii raskaanaolevilla jne. Ostin paketin oikeastaan vain sen takia, etten kehdannut ostaa pelkästään paketillista raskaustestejä :ashamed::LOL: Mitähän ukko sanoisi, jos vaihdan aamupalamehun yhtäkkiä greippisempään versioon...

Ambrosia No sitä paremmalla syyllä saa valittaa :D
 
mylvinen saattaa nuo miehet olla niin sokeita etteivät edes huomaa ruokavaliomuutoksia :LOL: meillä kyllä mies on vain naureskellut noille miun kaikille kokeiluille.. "kaikkee se sinäkin syöt" :D

jennnnnaa niinpä, luulisi ettei se verigreippimehu ihan yhtä tehokasta ole, mutta jospa siitä apuja kuitenkin olis :)

lemontree joo hei tuo mehu on kyllä hyvää :D sen merkin oli se verigreippimehukin jota join ja se oli hyvää!
 
Mä pystyn jotenkin myös kokemaan sitä "myötätunnetta", joka tulee kun ei raskaudu. Meillä esikkoa tehtiin noin vuosi, joskin pitkälti tjot- ajattelulla. On se odottavan aika pitkä, oli kyse sitten mistä tahansa asiasta. Nyt sitä toivoo että asiat etenisivät nopeammin kuin esikon kanssa. Voimia jokaiselle siihen tunnesoppaan mitä tuo kaikki odottaminen ja yrittäminen / toivominen tuo tullessaan!

Omaa napaa; aamulla tuhti ovisplussa testiin, joten onko se nyt sitten kp16 (?) ja dpo0? Eilen viimeksi harjoiteltu vauvantekoa ja toivottavasti vielä tänäänkin :D Olo on kovin ovismainen; turvottaa ja kivistää, päätä särkee. Huoh. Mutta, tämän kestää kyllä hyvän syyn takia mainiosti ;)

Plussia ilmoille,myöhemmin taas lisää kun koneelle pääsee..
 
Viimeksi muokattu:
07
Täällä toivotaan vauvaa vuodelle 2013, 2 kiertoo takana ja jos nyt n. 10 päivän päästä näyttää plussaa niin hypin kyllä ilosta =) Perheeseemme kuuluu 5v tytär, minä 29 v kohta ja mieheni 27v.
 
Sorruin sitten taas hakemaan testin, vielä kun sen jossain vaiheessa pääsisi tekemään. Kauheasti en viitsi positiivisia uutisia odotella, eiköhän niitä pettymyksiä ole yhdelle kierrolle ollut jo tarpeeksi :)

Yövuoro edessä, en vielä tiedä viitsinkö töissä alkaa testailemaan. Etovaa oloa on ja päänsärky, posket helottaa ja lämpö yli 37...ja naama jotenkin kauheassa kunnossa. Pistän yövuorojen piikkiin, jotka eivät sovi mulle ollenkaan =(
 
Tiedot listaan: kp 16/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.

Mä uskon kyllä, että sitä lapsi on paljon rakkaampi, kun sitä on jonkin aikaa joutunut yrittämään. Henkilökohtaisesti siis. Mulla raskaus onnistu heti e-pillereiden poisjätön jälkeen ja en millään uskonut sitä todeksi. Se päätyikin kesken. Mutta jo silloin ihmettelin, että oliko tää nyt näin helppoa. Toisaalta km kasvatti mua todella paljon, joten enää en edes ajattele, että se oli ikävä tapahtuma. Toisaalta meille syntyi myös terve poika vuosi sitten päälle vuoden yrittämisen jälkeen, joten ehkä siksikään km ei ole enää vain ikävä muisto. Mutta pakko sanoa, että tämä poika on kyllä meille todella rakas, koska häntä ihan tekemällä teimme. Km ja suht pitkä yrittäminen myös opetti mulle sen, ettei raskaus todellakaan ole mikään itsestäänselvyys. En enää koskaan kysy keltään, että koska he alkavat lapsia tekemään, koska nyt tiedän, että se ei välttämättä kaikilla ole pelkästä halusta kiinni.
 
Onnea heiverö

Omaa: täällä nippailee vatsaa niin, että toivon, toivon sen olevan ovista!! Laskujen mukaan sen pitäisi näillä main olla.. Ja hommat on olleet sen mukaiset :p Jännäilypäivät alkaa siis!! Palaan viimeistään asiaan jos olot alkavat muuttua, you know!!! Muuten olen työn touhuissa enkä koneelle aina illalla jaksa! Mutta tsemppiä kaikille piinailuihin ja jännäilyihin!!
 
Pikapäivitys reissusta, melkoisesti tullut plussauutisia, vasta 3 koulukaveria ilmoittanut perheenlisäyksestä... Omat ajatukset on kyllä niin sekalaisella skaalalla, kun niin kovasti itsekin toivoo. Jospaa se plussa meillekin pärähtäisi. Onneksi pystyy olemaan onnellinen kuitenkin toisten puolesta..

Onnea hurjasti heiverölle :heart:
 
No johan nyt on plussatuulia esim AnnluLiisan tuttavapiirissä sadellut :)

Onnittelut myös bambinille ja miss_piggylle oviksesta! Toivottavasti tää on nyt se kierto ;)

wilma, tervetuloa mukaan! Noi km asiat on aina varmasti tosi rankkoja. Ja itse uskon näin että vielä rankempia mitä myöhäisemmässä vaiheessa ne tulee. Eivätkä siltikään koskaan ole "helpompia".

emppulille pahoittelut uudesta kierrosta :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Ensimmäinen (ehkä) haamujen haamu, oikein haamujen äiti, mahdollisesti saatu Apteekin omaan. Ensin en meinannut edes huomata, mutta kyllä siinä jotain hailakkaa joissain kulmissa näkyy. Kai se on lähettävä testiostoksille ja testattava illalla ja aamulla uudestaan :) Tästäpä se sitten olis kiva lähteä veikkailemaan sitä ovispäivää...no jos se olis ollut vaikka se meidän hääyö :)
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83 ja Pintsu
Minä oon ainaki syöny niitä raskaana oleville tarkotettuja vitamiinejä n.kuukauden ku apteekissa käydessä suosittelivat sitä syötäväksi jo kun alkaa yrittämään :) täällä kans greippimehu mukana tässä kierrossa ja voin sanoa että aluksi meinas yrjö lentää mut siihen tottui viikossa! nyt menee jo alas muittamutkitta! vloppuna oli nyt laskujen mukaan ovis ja nyt sit piinailut alkaa :) pitäs yrittää ottaa rennosti ja ajatella muuta kuin vauvajuttuja :D

emily - kp 28/40-42 yk3
 
Ambrosia: oli ihana reissu, kreetalla oltiin. Menksut tuli lomalla ilkeesti, ei ollu kiva hyppiä bikineissä hiiirveeen turvonneena...noh, onneksi kivut pysy aika hyvin kurissa lääkkeillä.

Chrissy: pikaista viivan vahvistumista sinne!

Tervetuloa Wilma!
 
Flunssahan se iski.. Kp22/30. Mä en ole nyt mitään vitamiineja tässä syönytkään, esikoista kun tehtiin niin söin pitkään. Foolihappohan se tärkein kehittyvälle sikiölle alkuun, d-vitamiini ja kalkki äidille. Pitääkin muistaa ostaa.
Onnitteluja Chrissylle, ihan hyvä viiva jo, pidetään peukkuja että vahvistuu :)
 

Yhteistyössä