Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Kiitos kaikille onnittelijoille!!! :heart:

Tein vielä digin perjantaina ja siihen tuli raskaana 1-2 :) mutta huomennahan vasta olis menkkojen vuoro, joten en osaa vielä hengähtää ennen sitä... ja tietenkin kaikkea voi tapahtua, mutta yritän ajatella positiivisesti :)
Joten Ambrosia kai minut voi siirtää plussanneisiin..
 
Täällä yksi, joka kovasti toivoisi vauvaa. Mielellään vuonna 2013 =) Oon 26-vuotias ja ennestään vuonna 2008 syntyneet kaksoset. Viime viikolla kävin poistattamassa hormonikierukan ja kohta pääsis ekaa yrityskiertoon. Ei malta odottaa!!!
 
Voi vitsi miten jänniä uutisia täällä :) Panzkuksella erityisesti! Ihan vatsassa nippas muiden puolesta :D Täähän on parasta (ja pahinta) jännitysdraamaa!

Me käytettiin eilen tilaisuus hyväksi ja varmaan kait tänäänkin saisi peittoja heilutella. Yhtäkkiä rupesikin ärsyttämään kun ei tiedäkään oviksia tarkalleen :p Tämmöinen tilastoihminen kun olen luonteeltani!
 
Nompparelli: Väestöliiton lääkäri ei katsonut, vaan olin käynnyt pari viikkoa sitten Fertinovassa. Siellä todettiin, että vasemmasta munatorvesta ei mene neste läpi. Oikeasta meni heti. Mulle ei ole tehty kuukautiskierron kartoitusta siellä eikä ole tehty AMH:kaan. Multa on otettu tyrotropiini, progesteroni ja prolaktiini ja ne kaikki olivat ok. Miehen näyte oli myös ok.
Olen nyt etsinyt tietoa ja kuten Väestöliitonkin lääkäri sanoi; kaikki on mahdollista. Vaikka neste ei mennytkään läpi ei se tarkoita ettei siittiöt pääsisi läpi.. vahingoittuneen munatorven haaste voi olla kohdunulkopuolinen raskaus jos munasolu jääkin kiinni munatorveen.
Jotenkin tuntuu, että jokainen sanoo vähän erilailla. Totuushan on kuitenkin se, että toinen munatorveni ja -sarjani toimii ihan hyvin, verikokeet ovat ok, menkat säännölliset ja ovulaatio myös kunnossa.

Ei kait se muuta auta kuin jatkaa touhuamista :)
 
Täällä odotellaan menkkoja edelleen, ei näy ei kuulu. Eilen testattu nega, kai se on kokeiltava huomenaamulla uudestaan. En osaa päättää onko raskautunut olo vai ei. Viime viikolla olin varma menkkojen saapumisesta, olot täsmäsivät, mutta menkkaoireet katosivat...pöh!
 
Hei naiset, pitkästä aikaa! Täältä töistä puhelimella kirjoittelen :) oon seurannut teidän jännitysnäytelmiä taustalla enemmän ja vähemmän ja halusin tulla nyt onnittelemaan teitä kaikki plussanneita!!! Ihanaa! :flower: ja niitä plussiahan alkoi tulla oikeen ropisemalla ;)
Sunin ja Ambron plussauutisia täällä varsinkin viel kovasti ootellaan - muidenkin tietty!

Täällä työarki alkaa taas rullaamaan joten ajatukset kääntyny vahvasti vauvautumisyrityksiin...kuume on palannut! Näillä näkymin yritys alkaa joulu-tammikuussa, kun koeaikani on ohi..

Tsemppiä kaikki, ihanat naiset!!
 
Heipat vain kaikille :wave:

SUUREN SUURET onnittelut plussanneille :heart: Teitä onkin tullut jonkin verran tässä mun taustaillessa.. Ihanaa!!. Töissä on ollut niin kaaottista, etten ole jaksanut paljoa netissä käydä, joten siksi tämä hiljaisuus..

Olen miettinyt tässä papa-koetta.. Moni teistä on käynyt yksityisellä ns. rutiinitarkistuksella. Itse en rahaa ehkä sellaiseen raaski laittaa (nyt ainakaa vielä, kun yrityksetkään ei ole alkaneet), mutta mietin, että pitäiskö otattaa papa-koe ennen lokakuuta? Viimeksi semmonen on napattu 1,3v sitten. Siinähän on se ihanneottoväli joku 2-3vuotta.. Mitään ihmeellistä niissä ei koskaan ole ollut, mutta varmuuden vuoksi..?

Tilasin netistä digiovistestejä, siihen tuli kylkiäisiksi parit raskaustestit. Nyt on homma semmonen, että lähdetään miehen kanssa etelän lämpöön syyskuun vikalla viikolla, jonne myös mun ovulaationi pitäisi pamahtaa.. Joten toivon hartaasti, että tikutan oviksen siellä, ja saan miehen innostumaan "varaslähdöstä" (siis alkuperäinen aikataulu olisi se lokakuu). Saas nähdä miten käy :D
 
Onnea Panzkus :).

Chrissy72 tsemppiä odotteluun, toivottavasti tulee piakkoin jonkinlainen ratkaisu tilanteeseen...mieluusti tietenkin positiivinen :)

Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :). Mukavan aktiivinen ketju, saas näkee miten tänne joukkoon sulautuu mukaan.

Täällä menkat jatkuu kovimmillaan, ja voisin kuvitella aiemman kokemuksen perusteella, et noin viikon päästä on ensimmäinen kokonaan vuodoton päivä. Sitä odotellessa. Vielä on ihan rauhallinen olo tän uuden tulokkaan yrityksen suhteen, mie oon kyllä enemmän kuin onnellinen näistä jo kahdesta eläväisestä, joten sinänsä ei ole maailmanloppu jos enempää ei tuliskaan...tottakai sitä toivotaan kovasti, mut stressaamaan en nyt ala, sillä kaksi yritysaikaa stressaten tässä on jo menty, joten nyt mennään rauhallisin mielin eteenpäin! :)
 
pikaisesti; amiraali, käy ihmeessä gynellä ja ottakaa papakoe samalla. Sitten se on tehty :)
Hinnat vissiin paikasta riippuen kelakorvauksen jälkeen pyörii 60molemmin puolin.
Meillä työterveys maksaa, joten tarkkaan en tiedä :)
 
Hyvää alkanutta viikkoa! Ja Onnea panzkus!!

Minä etsiskelen ovista :LOL:
Ei ole naisena oleminen ollenkaan helppoa!! Ainakin välillä tuntuu siltä! Välillä nippailee, sit koskee, ja kramppaa, tuikkii, vihloo... ääääääk!!! Mitä nää on??? tai ei sit mitään, mulla taitaa olla vaan aika "eläväinen" vatsa!!
Noh, ei auta kun pitää mies kiireisenä ;) (tai tyytyväinenhän tuo taitaa vaan olla) omista vatsatuntemuksista huolimatta! Ja parin viikon päästä tietää jo enemmän!
 
Oi kun on plussatuulia täällä ollut:heart: Onnea kaikille plussanneille. Tervetuloa uusille myös. Niin,en ole vielä testiä ostanut....olisiko aihetta???:$ Pelko persuuksissa jos ei plussa pärähdäkään vaan vika on mun kropassa.
 
Heiverö eikun testiä vaan! Johan sulla on ihan mukavasti mennyt kiertopäivät ylitte. Vai onko sulla ollut millaisia tuntemuksia/oireita, mitkä olisi antaneet aihetta pelkoon?
En ole kaikkia viimeaikaisia viestejä lukenut niin tarkkaan, anteeksi jos olet jo aiemmin kertonut?? : /
Jännittää!!
 
Amiraali itse hoidin tuon PAPA-asian niin, että kävin yksityisellä ihan normitarkilla, joka maksoi 90e mutta en raaskinut ottaa enää siihen lisäksi papa-koetta, joka olisi maksanut n.60e lisää. Soitin sitten terveyskeskukseen, jossa ihan puhelimessa laittoivat minulle lähetteen. Samana päivänä kävin ottamassa testin. Nyt odottelen tuloksia :) Pikkuisen liioittelin asiaa ja sanoin, että yksityisellä käskivät varaamaan ajan papa-kokeeseen :saint:

Heiverö testiä vaan tekemään ja onnea matkaan! Täällä odotellaan lisäplussia :)
 
heiverö, ei oo lainkaan mahdotonta että sulla kroppa vaan hakee sitä luonnolllista kiertoa. Joillakin voi mennä parikin kuukautta tai jopa puoli vuotta siihen että kierto säännöllistyy. Ja toki on näitä tapauksia kun esim meikäläinen jolla ei kroppa pelitäkään oikein :) :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervetuloa myös minun puolestani kaikille uusille!

Ja Panzkusille varovaiset onnittelut myös minulta! :heart:

Heiverö: testiä kehiin vaan ja tuut sitten kertomaan kuinka kävi! :)

ON: Mä kävin nyt siellä polilla tutkimuksissa ja koepalojen otossa. Lääkäri totes että epäillään matalan riskin solumuutoksia ja jos näin on, niin sille ei toistaiseksi tehdä mitään, vaan jäädään vaan seuraamaan ja kontrolli on sitten puolen vuoden päästä. mut jos onkin jotain muuta niin sitten luultavasti edessä on esim. sähkösilmukka hoitoa tai muuta vastaavaa. Kuukauden sisään pitäis vastaus koepaloista ja muista näytteistä tulla, että vielä saa odotella.
Raskautumisesta kyselin ja sanoi että toivoa saa ja mitään ehkäisyä (pillereitä tms) ei kannata aloittaa nyt tässä tilanteessa, mutta kuulemma voisin odotella kunnes vastauksen tulee, (jos vaan maltan ;)) että jos joudutaan tekee noita isompia hoitotoimenpiteitä, niin niitä ei mielellään tehdä raskaus aikana. Mutta jos raskaudun ennen sitä niin naureskeli vaan ettei se maailmaa kaada, sitten hoidetaan niinkuin siihen tilanteeseen parhaiten sopii! Eli mä ymmärsin niin et jos haluaa ottaa varman päälle niin sitten odotellaan tuloksia ja jatketaan yrittämistä, mut periaatteessa yrittämiselle ei kuitenkaan mitään varsinaista estettä ole.. Joten taidamme jatkaa tätä niinkuin tähänkin asti.. tulee jos on tullakseen!
 
miss_piggy
Se on muuten jännä, ennen ku tuli tää vauva ajankohtaseks, niin mulla ei esim. ollu hajuakaan siitä, että raskaaks voi tulla vaan parin päivän aikana kuussa ja sillon ku ovuloi...oon ollu niin noiden pillereiden syövereissä nuoresta asti, että ei oo tullu ton vertaa otettua asioista selvää.
Nyt sitte on oikeestaan eka kierto ku aloin todenteolla metsästämään tuota ovulaatiota, aion tikuttaa nyt ovista joka päivä kun alkaa olemaan varmaan aika lailla hollilla :D Ja teroluteja kyllä syön nyt niin kauan kunnes tärppää tai sit kunnes tuo kuuri loppuu, eihän mulla niitä enää oo jäljellä kun neljään kiertoon.
 
Tiistai 28.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Heiverö................kp 37/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 36/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 36/30-34.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 36/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.
Mi&Ma(26)..............kp 31/? ...........yk 1..............ya 7/12.......... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 31/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 30/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.
lady1979 (33)...........kp 30/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.

Pintsu..................... kp 29/? ...............yk 1 ........ya 8/12........... 1.
Chrissy72 ...............kp 29/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
Mathilda83.............kp 28/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.
panzkus..............kp 27/28-30 ........ yk4 ........ya 5/12 .............. 1.
Ambrosia85(27)...... kp 21/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 20/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.

kultsipallo...............kp 18/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 18/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 18/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.
Mylvinen(24)............kp 16/28..............yk 1.............................1.
miss_piggy (31v).... kp 12/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 10/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.

Markke................. kp 8/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 8/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 7/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
papunen84 ............kp 6/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 5/28-30........yk 2 ............. ya 8/12......... 1.
kärpässieni85.........kp 3/29........... yk2................................. 3.
mavli....................kp 3/28 ..........yk 17 ...........ya 3/11 ............ 1 .






Day Past Ovulation:
panzkus........dpo 13
Luna85.........dpo 10




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
eternal-live



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another
Dyes




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauki
T= Terolut
C=Clomifen


Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++
 
Täällä nyt malttamattomana tehty testi joka näytti rehtiä negaa, tosin ei ollut kyllä aamupissasta, mutta kuitenkin. Joten ei kai tässä auta kun odotella, menkka oireet jatkuvat ja eilen töissä oikein vihloi välillä molemmilta puolilta alavatsaa. Katsellaan ja odotellaan siis.
 
Ihana tulla tänne näitä juttuja lukemaan, kauheesti jännitän teidän puolesta! :) Paljon plussatuulia kaikille!

Ihan mielenkiinnosta kyselen, onko teillä aiemmin yhdistelmäehkäisypillereitä käyttäneillä mennyt pitkään lopettamisen jälkeen, että kierto on normalisoitunut? Kuinka pitkään olitte pillereitä käyttäneet?

Itsellä siis tilanne, että kohta 12 vuotta on tullut e-pillereitä syötyä. Aikanaan 14-vuotiaana aloitettiin kauheiden menkkakipujen ja 10-12 vrk kestävän vuodon hoitoon. Lopulta syyksi paljastuikin endometrioosi, eli hyvä että pillerit aloitettiin. 2007 tehtiin laparoskopia, jossa muutama pesäke poltettiin, ja tilanne oli silloin ainakin ihan hyvä. Ei siis ollut munanjohtimet tukossa tai mitään siihen viittaavaakaan. Toivottavasti ei tilanne ole myöskään edennyt. :) Nyt siis olis tarkoitus alkuvuodesta alkaa esikoista yrittämään, ja olen pähkäillyt, miten kannattaisi ajoittaa pillereiden lopetus. Lopettaisiko siis jo syksyllä, että kierto ehtisi mahdollisesti tasaantua, vai lopettaisiko vasta juuri ennen yritystä.. Kenelläkään kokemusta asiasta? :)

edit: Lemontree-86, pidän peukkuja, että täti ei tule kylään. :) Uutta testiä parin päivän päästä, ja toivottavasti silloin plussaat!
 
Viimeksi muokattu:
Heip! Täälläkin olis yks kuumeilija :) meillä on 27.6.2012 syntynyt tyttö ja sisarusta neidille ollaan yritetty nyt tammikuusta lähtien ja tikkujen kanssa pari viime kuukautta ja ei ota onnistuakseen! Nyt sitten ostin niitä mama vitamiineja kun niitä suositeltiin alata syömään jo valmiiksi ja tosiaan jätin nyt tikut pois kun tuntuu että ne tuo aivan liikaa lisäpainetta! Greippimehuakin aloitin juomaan tässä kierrossa ja yöks että se on pahaa :D minkäslaisia kiertoja teillä on? tai onko muita pitkäkiertolaisia? entäs onko jotain apuja käytössä? :) Ja tosiaan esikoinen sai alkunsa kun ei yritetty jätettiin vaan ehkäsy pois ja nyt sit ku oikee yrittämällä yrittää niin eihän sitä raskaaksi tule millään! Mutta kuinka sais ajatukset pois "yrittämisestä"..

Emily90 - kp 21/40-42
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa
Tuli muuten tuosta greippimehusta mieleen, et itekki sitä muutaman kierron join ja nyt viimisellä jätin mehut kauppaan ja tärppäs.. En kyl huomannu oviksen aikoihin sen enempää tai vähempää oireita/limoja ku ennenkään. Vaikea sanoa et auttaako vai ei, tietty ite syön tarpaalliset vitamiinilisät purkista nii ehkä en greippimehua ees tarvinu?
 
kääkkis
Dyes: Mulla on 2 kokemusta e-pillereiden lopetuksesta. Esikoisen jälkeen ei ehtinyt tulla ollenkaan kuukautisia, kun olin jo raskaana :) 1 kierrosta siis. Toisenlainen kokemus on tällä toisella kerralla, kuukautiset tulivat 3 kk lopetuksen jälkeen ja seuraavaksi tulikin sitten plussa kp74 ( puolivuotta pillereiden lopetuksen jälkeen). Oli aika tuskaa testeilla joka viikko, koska en tiennyt olenko raskaana vai ei. Terolutteja sain, mutta olinkin ehtinyt raskautua juuri ne aloitettuani :) Olin käynyt vyöhyketerapiassa ja syönyt homeopaatteja kierron käynnistämiseen, luulin etteivät tehonneet, mutta kyllä tämä kolmas oli ihan selkeä "homeopaatti-vauva ".

Nyt on minipillerit ( Minipill) ja mietinkin, jos jättäisin ne pois jo loka-marraskuussa juurikin sen takia, jos tuo kierto alkaa taas kunnolla temppuilla.
 

Yhteistyössä