Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Onnea Hintriikalle! :) Sytyttää pienen toivon kipinän täälläkin, kun joku vähän kauemmin plussaa odotellut vihdoin saa sen!

Haave 2:lla kuulostaa myös lupaavalta ja Ambrolle tsemppiä myös, hienoa! :)

Täällä edelleen odotellaan menkojen alkua. Sukupuolitoiveista oli täällä ollut keskustelua ja mä kyllä haaveilen tasapuolisesti molemmista vuorotellen. :)
 
kysymys:

Rupesin tässä pohtimaan tota kierron laskemista, että voiko laskea tätin kävässeen kylässä jos parina päivänä on saanut paperiin väriä ja yhtenä päivänä vuotanut vuorokauden ajan isommin. Vai pitääkö odotella pidempiä vuotoja :)

haave2, onnea ja toivotaan että kaikki menee hyvin! :heart:

ambro, onnea myös sinne!
 
Hintriikalle hurjan paljon onnea! Jee!! :) :flower:

Ambrosia, ihanaa kun saitte kutsun Naikkarille. Vuoden päästä teilläkin voi olla pieni, tuhiseva nyytti sylissä. Oih! :heart:

Haave2, jännää! Ylihuomenna testiä uusiks niin on hcg tuplaantunu. Ei siihen haamuakaan tuu ellei oo raskaana. ;)

Nompparelli, ei oo kivoja tuollaset uutiset. :( Tuota AMH-hormonin (Anti-Muller-hormoni) mitausta käytetään munasarjojen toiminnan testaamiseen. Se korreloi aika suoraan munarakkuloiden määrän kanssa, mitä matalampi arvo sitä vähemmän munarakkuloita. Toivotaan nyt, että se tulos olisi hyvä! Tsemppiä!

).( Jeij! Nyt saa mutkin lisätä listoille. Mulle saa päivittää siis kp1/27-30 yk1 ya9/12 2.lapsi. Mulla on ekat päivät aina niin kipeitä, et sais nää menkat jäädä samantien pois pidemmäks aikaa, kiitos! Töissä oli aika kamalaa, kun mahaa niin kouristeli. : / Ovista ootan tuonne kp14-15 tienoille, jos kierrosta tulee 27 päivänen, joita suurin osa kierroista on ollu. Jännää! :D
 
Hei taas. Kierto sen kuin pitenee eli täti ei ole tullut käymään. Mutta en ole uskaltanut vielä ostaa testiä.Eilen tuntui 80%varmuudella että menkat tulisi mutta ei ne tulleetkaan.Ainut outo juttu on nivusten pakotus??!! No joo,ja nyt on pikku flunssakin iskenyt kurkkua kolottelee.
Miten olette kertoneet/aiotte kertoa puolisollenne raskautumisesta? Jotain spesiaalia vai aamiaispöydässä asiasta ilmoittaminen:rolleyes: uteliasko, sitäkin:D
 
Mieki oon miettiny kaikenlaisia spesiaaleja kertomistapoja, mut jos niin ihanasti joku päivä käy et plussa testiin pärähtää niin en varmaan malta olla kertomatta heti samalla sekunnilla. No tietty siis kasvotusten mielellään noin iso asia :heart: Sitä päivää ootellessa :heart:
 
haave2 oi ihanaa, kyllä mä jo laittaisin sut tuonne plussanneisiin!

tervetuloa kplistalle papunen :wave:


veikkaan että kertominen muodostuu sitten kun on ajankohtaista.. jos mä sattuisin olemaan ylipäätänsä yksin kun testin teen niin sitten toki ois pakko odottaa että mies tulee paikalle (mä kun saatan rtestinkin tehdä vaikka töissä :D) mutta hyvin vahvasti epäilen että tehdään testi "yhdessä". Eli testaan kun mies kysyy oonko testannu ja sitten katon tuloksen ja tarvittaessa tyrkkään testin miehen silmien alle <- noin oon ainakin kahdessa haamutestissä tehnyt :)
 
Tässä blogitekstissä on erittäin osuvasti kuvattu sitä, miten mäkin oon haaveillut vauva-uutisen kertomisesta miljoonat kerrat. Kyseessä on siis Ainun blogi ja hän osaa kyllä kirjoittaa todella kauniisti.

Linkki:Miksette hanki koiraa ja tekstin nimi on Hetki ennen kuin kerron.

Itse oon haaveillut jo siitäkin, miten sukulaisille kerrotaan. Mieheni haaveilee siitä hetkestä, kun voimme yhdessä tehdä raskaustestin ja yhdessä jännittää sen tulosta. Ihanaa, että hän jaksaa vielä haaveilla ja toivoa, kun itsellä nuo negatiiviset testitulokset vuosien varrelta on alkaneet viedä toivoa positiivisesta.
 
Voi huoh, eilen illalla tuli tuhrua ja haaleaa punaista vuotoa paperiin pyyhittäessä. Tänään ei niin mitään.. Täti taitaa tehdä tuloaan. Tosin menkkaoloja ei juurikaan ole, ainoastaan alaselkää jomottelee.

Kertomisesta, luulen että oon ite siinä vaiheessa niin intoa täynnä ettei jää epäselväksi miehellekään, kun plussa pärähtää testiin :LOL:

Papunen tervetuloa! =)
 
Ketjuun kuulumattomana täytyy tulla kuitenkin kirjoittamaan, että minnusca: Ei olisi mun kannattanut lukea tuota blogitekstiä töissä, ihan on itku kurkussa. Todella kauniisti kirjoitettu ja aion ehdottomasti tutustua tuohon blogiin enemmänkin kunhan kotiin pääsen! Kiitos kun jaoit tuon linkin!
 
Haave2 kyllä tuo testi aika lupaavalta kieltämättä näyttää! :) Joten varvovaiset onnittelut jo :)

Täällä ei tätiä vielä ole kuulunut, eikä oikein oireita vieläkään, hieman on epämääräistä kiukuttelua ollut, joka yleensä enteilee menkkoja, tai mies on ainakin tämän huomannut :D

Ja tuosta kertomisesta, itse tietysti miehelle kertoisin heti plussa testin jälkeen sillain että hän on paikalla, eikä mitenkään tekstiviestinä tms. Muille läheisille kertomisessa olen ainakin vielä siinä uskossa, että vasta sen ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kertoisin, mutta voi olla että olen niin malttamaton että lipsautan jo aiemmin ainakin perheelle.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko minunkin tulla avautumaan vähäsen, kun en oikein muualle pääse nyt purkamaan... Pahoittelut jo etukäteen... Kesäkuisen joukkoseulonnan tuloksena tännekin tuli kotiin eilen kirje, että on löytynyt jotain ja jatkotutkimuksiin tuli kutsu. Nyt sitten olen yrittänyt linjat kuumina soitella joka paikkaan, että olisin saanut tietää mitä luokkaa papa on, mutta kukaan sairaanhoitaja ei taas missään kerro mitään ja joku ketä jotain ehkä voisi sanoa on nyt koko aamun onnistunut häipymään osastolta juuri ennen mun soittoa. ARGH! :mad: Jee, hiphei, tunnelma ihan "katossa" ja reilun kuukauden päästä vasta tutkimuksiin... Nyt onkin sitten aamupäivä mennyt googlettaessa kaiken maailman juttuja ja kauhutarinoita... En sitten tiedä pitäisikö tämä projekti nyt laittaa hetkeksi jäähylle, vaikka tosin niin haluaisin muuta mietittävää : /
 
SuAnn mä niin tiedän ton tunteen! Itellä sama tilanne tossa reilu kuukausi sitten. Toki mulle tuli kyllä heti siinä ilmoituksessa se papa tulos ja luokka mukana joten sitä ei tarvinnut miettiä. Mulla piti tiistaina olla aika jatkotutkimuksiin, mut alkoi kuukautiset ja siirtyi viikolla eteenpäin, eli ensi tiistaina kokeillaan uudelleen.
Mä mietein kanssa pitkään tota et laitetaanko vauvahaaveet tauolle, mut päätettiin, ettei oteta ehkäisyä käyttöön ja annetaan tulla jos on tullakseen, mut toki välteltiin tärppipäiviä. Usein näissä jutuissa kuitenkaan ei ole mistään hurjan vakavasta vielä kyse, ja noi hoidot on mahdollista tehdä raskausaikana tai sitten on jopa mahdollista odottaa kunnen on synnyttänyt. Hitaasti eteneviä kun yleensä pakkaavat nää vaivat olemaan!
Toivottavasti saat nyt jonkun kiinni joka sulle kertoo ton papan luokan, niin pääset ainakin sen asian miettimisestä ja pohtimisesta!! Ja koitahan elellä niinkuin tähänkin asti, äläkä turhaan mieti liikoja..! Ja toivotaan et meillä molemmilla tulee sit hyviä uutisia kunhan tutkimuksiin vaan päästään! :)
 
Ambro mulla oli kyllä ja luki kaikki suositeltavat jatkohoito jutut ja muut tiedot. Mut on kyllä tyhmää ettei joka paikassa niitä nähtävästi ole! Yritin mäkin silti tarkemmin vielä kysellä kun soitin sitä jatkotutkimusaikaa, mut ei ne mitään kerro. sanoivat vaan et lääkäri sit kertoo reilun kuukauden päästä kunhan tänne pääset...
 
Kiitos Ambro

Joo, ne täällä jättää tuloksen kokonaan kirjaamatta eivätkä näköjään puhelimessakaan kerro, mutta varattu lääkäriaika kaiken maailman karttoineen tuli kyllä saman päivän postissa. Ihan älytöntä, kele! Ja se tässä ärsyttääkin, kun joku vajaa 10 vuotta sitten tehtiin koepalaotokset, mutta sentään kerrottiin mistä on kyse yms. Alkuvuodesta papa näytti luokkaa 2. kuten nyt muutaman vuoden on ollut eikä oma gyne yksityisellä ollut mitenkään huolissaan tilanteesta. Sanonut vaan, että seurataan tilannetta. Se taas, että se yhtäkkiä ois muuttunut ylöspäin tuosta 2. luokasta on näin mietittynä aika mahdotonta...Ehkä... : /

Me ei olla päätetty vielä mitään, kun ei olla puhuttu vielä asiasta... Pitänee varmaan koko juttu ottaa illalla puheeksi... Mutta toisaalta en löytänyt mitään sellaista, miksei voisi tjottailua jatkaa, kuten Markke sanoitkin. Tsemppiä paljon siis ensi viikon tutkimuksiin! Pidetään peukkuja hyville uutisille :hug:
 
Toivon mukaan en kauheesti tunkeile tänne, näin täällä tämän keskustelun niin päätinkin sitte ruveta tänne kirjottelemaan.

Meillä miehen kanssa oli suunnitelmissa, että aloitettais kolmannen lapsen teko kunhan saan ehkäisykapselit pois (poiston pitäis tapahtua parin viikon aikana). Eihän täällä muuten ole mitään "ikärajoja"? :D

Alunperin en halunnut enempää lapsia kuin nämä kaksi, mutta nyt alkaa kuume nousta jo korvista ylös! :D
 
SuAnn jaksuja :hug: Ite vielä odottelen papa-kokeen tuloksia...

eternal-life tervetuloa!

Ja tänne sais päivitellä kp 1/27-30 yk 2 :'(
Täti aloitti tulonsa jo tänään, joten kiertopäivätkin siis hieman muuttuneet.. ISO BLAAH : /
 
Kiitos AnnuLiisa :) Nii nuista kiertopäivistähän en tosiaan osaa sanoa vielä mitään kun on nää kapselit ollu käytössä, mutta pitänee selvittää tai ainaki yrittää katsella tuosta listasta mikä nyt on. :) Yrityskirtojahan ei oo vielä ollu tässä yhtäkään. :D Meille olis kolmas lapsi nyt tämä seuraava sitten.

Oon tässä päivän lukenu tätä keskustelua läpi ja mukavalta ryhmältä tämä ainaskin vaikuttaa. Huomasinpas että tällä palstalla on ihan tuttujakin nimiä, Papunen onkin jo entuudestaan tuttu edelliseltä palstalta, että hei vaan taas! :)

Ikävä kuulla SuAnn! Toivon mukaan kaikki kääntyy vielä parhain päin! :)
 
SuAnna: voi reilujenkerho! Oon pahoillani, olipas tyhmästi sanottu mieheltäsi!! Toivottavasti tilanne on jo parempi! Jaksuja!

Tervetuloa Eternal-life! Toivon sulle pikaista visiittiä täällä!

ON: varoituksen sana: älkää postako mua listoilta, vaikka kp:t tulee paukkumaan... Nimittäin lähdetään ens yönä viikoksi reissuun Kreetan lämpöön. Maanantaina täti mitä luultavimmin liittyy seuraan, mut yritän olla pilaamatta lomaa pettymyksellä! teille toivottelen plussa- ja ovistuulia tänne ens viikoksi!
 

Yhteistyössä