Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Keskiviikko 22.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Mircea..............kp 42/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.

hintrikka.................kp 36/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
Heiverö................kp 31/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.

Luna85(26).................kp 30/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 30/30-34.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 30/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.
mavli....................kp 28/28 ..........yk 16 ...........ya 3/11 ............ ? .
AnnuLiisa..............kp 26/28-30........yk 1 ............. ya 8/12......... 1.
Mi&Ma(26)..............kp 25/? ...........yk 1..............ya 7/12.......... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 25/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 24/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.
lady1979 (33)...........kp 24/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Pintsu..................... kp 23/? ...............yk 1 ........ya 8/12........... 1.
Chrissy72 ...............kp 23/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
haave2................kp 23/28 .............yk 2 .........ya 7/12.............. 1.
Mathilda83.............kp 22/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.
panzkus..............kp 21/28-30 ........ yk4 ........ya 5/12 .............. 1.

Ambrosia85(27)...... kp 15/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 14/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
kultsipallo...............kp 13/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 12/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 12/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

miss_piggy (31v).... kp 6/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 4/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 2/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 2/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 1/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.




Day Past Ovulation:
panzkus........dpo 7
Luna85.........dpo 4
Ambrosia......dpo 0




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauki
T= Terolut
C=Clomifen


Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++
 
Viimeksi muokattu:
Oi vitsi, täällähän on taas tapahtunut! Onnea hintrikka ja Ambrolle tsemppiä!!! Näemmä eletään taas jänniä aikoja, koskaan ei tiedä mitä täällä päivä tuo tulleessan. :popcorn:

ON: Oon nyt harkinnut ovis-testien ostamista, mut enpä sitten taas oikein tiedä... Oon kanssa kyllä semmonen testaaja, et raskaustestejäkin oon hankkinut reilu 10 varastoon... :kieh: No josko hetken päästä... ;)
 
osasin (ehkä) laittaa jopa kuvan tänne nuista minun testeistä... Aijaa.com - 10758588
kysyin terveysasemalta, että nyt ku kerta positiivisen tuloksen saanu, niin verikokeisiin..?
"jos lapsi on toivottu, niin ei tarvi tulla verikokeisiin, suoraan vaan neuvolaan" HÄ? mikä mulla on menny ohi ku tuommosesta en oo koskaan kuullukkaan? onhan nuo testit teänki mielestä positiivisiä, onhan?
jotenki kuitenki tosi epävarma olo, että entäpä jos en olekkaan raskaana..se verikoe ois ollu minun hermoja lepuuttava juttu mutta ei... :/
 
Joo, taitaa se olla niin, että hormonit tässä elää omaa elämäänsä pillerien lopetuksen jälkeen. Vaikka olisin voinut toivoa olevani niin hyvä tuurinen että heti ekalla kierrolla olis tärpännyt, vaan ei. Tänään aamulla testattu nega, mutta silti tätiä ei näy ei kuulu. Täti olis myöhässä kohta viikon. Oon kyllä luienu että monille ei tuu tätiä pariinkaan kuukauteen kun lopettaa pillerit. :/

Uskomatonta miten koville ottaa kun näkee negatiivisen testin. Te jotka olette tätä rumbaa jo pidempään kestäny, ei voi muuta sanoa kun että hattua voi nostaa teille! Tää vaatii niin uskomattomasti kärsivällisyyttä. Ja voimia. Mutta en siis vielä toivoani mene heitttämään ;)
 
Hintriikka kyllä tuo on selvä plussa! :) Joten isosti vielä onnea!

Jeennaa minä kun edellisen kerran lopetin pillereiden käytön joitakin vuosia sitten ilman mitään yritystä raskautua tms. niin ensimmäisten menkkojen tulo kesti viisi pitkää kuukautta ja sitten vuodin 14 päivää putkeen, seuraavat tulivat sitten kahden kuukauden kuluttua.

Omaa napaa sen verran, että mitään raskaus oireita ei oikeastaan ole, mutta ei ole kyllä sen puoleen menkkajuilimistakaan ilmassa. Joten jos tässä nyt viikonloppuun katsellaan ja odotellaan, että mitä tässä kropassa tapahtuu. Ovulaatio kuitenkin tuli testattua selkeänä plussana silloin puolitoista viikkoa sitten.
 
Moikka kaikille! No niin, nyt on käyty Väestöliitossa tapaamassa lääkäriä ja summasummarum: ei tehdä vielä mitään, koska yhdelläkin munasarjalla voi tulla raskaaksi. Ainut mitä lääkäri ehdotti oli, että pitäisikö se tukossa oleva munasarja poistaa tähystysleikkauksella. Leikkaus tosin on aina leikkaus ja loppujen lopuksi päätyi sitten siihen, että antaa naikkarin päättää asia (mulla on sinne aika 10.9). Ja tämä lääkäri vahvisti sen, että munasolu irtoaa 97% vuorotellen oikealta ja vasemmalta. Eli tulevassa kierrossa pitäisi irrota oikealta ja sehän on se toimiva :). Nyt siis ei muuta kuin yritellään ja katsotaan mitä naikkarilla sanotaan.

Niin ja sit mulla kaikenlisäksi on ihan kummalisia alavatsan "nippailuja, vihlomisia"... Mietin jo jopa, että pitäisikö tehdä raskaustesti... nyt on siis dpo 8-9.. kannattaako vielä? Ja negatiivinen kun olen, niin neganhan sieltä saan ;)

Ihana lukea täällä viestejä, kun pääosin kaikki viestit ovat niin kannustavia ja huoltapitäviä. :heart:

Tsemppiä kaikille ja päivitän pian taas kuulumisia.

PS. Mitä olette muut mieltä tuosta munasolun irtoamisesta?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Ambro!

lady1979 sanoisin tuosta munasolun eri puolilta irtoamisesta sen, että uskon näin kyllä olevan... mulla on useimmiten aikamoiset ovisolot, eli tunnen selkeästi kumpi puoli kyseessä ja ainakin itselläni tuntuu joka kierrossa olevan eri puoli kun viimeksi.

Onnea Hintriikka plussasta! Toivottavasti perässä tullaan kaikki pian :)

ON: Mulla joko dpo4 tai dpo5 menossa, taas kun pohdin tätä asiaa, niin nyt olenkin sitä mieltä että se n se 5. Himottais testata, mut koitan nyt malttaa ainakin huomiseen aamuun asti :D se on multa hyvä suoritus! Tänään alkoi muuten töissä oikeen naurattaa: oli ilmavaivoja tossa päivän mittaan ja pidin sitä hetkellisesti aivan varmana merkkinä raskautumisesta! "hmmm, joo, taas tuli pieru, ihan selkee plussa tulossa"... jotenkin kun älysin asian vauvakuumeisen laidan niin aloin oikein ääneen nauramaan itselleni ja tälle hulluudelle.. Joo, alkaispa jo menkat ni sais taas pettyä.
 
Luna85:LOL: Meikäläinen laittaa pierut tällä hetkellä luokkaan "oon syöny kolme päivää kaalipataa"!

lady1979, kärsin samasta nippailusta ja vihlomisesta...kp 25 mutta en tiedä onko ollu ovista ja missä vaiheessa olis ollu...

jeennaa tervetuloa mukaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa
miss_piggy
Kuinka aikasessa vaiheessa ootte yleensä testaillu muuten? Ku ite oon yleensä siitä oletetusta ovulaatiosta ja pupuilusta ootellu ainaki sen 10 päivää ennenku oon tohtinu testailla, ja muutenki joka pupuilukerrasta..mun ku on vaikea sitä ovista ajottaa, ni en oikein pysty sen mukaan kusasta tikkuun :D
 
Hintriikka eipä voisi paljon selvempi plussa olla!! Onnea =)

Itsellä ei aivan niin positiivista kerrottavaa... Käytiin tänään siellä Väestöliiton ensikäynnillä. Miehen siittiöt oli kunnossa mutta siihenpä mukavat uutiset loppuikin. Mulla toisesta munasarjasta löytyi vain pelkkä iso kysta. Mitään muuta ei kystan alta näkynyt. Toisessa munasarjassa oli lääkärin mukaan hämmentävän vähän munarakkuloita mun ikäiseksi naiseksi. (Eli PCO:n voi myös toisaalta unohtaa.) Mitään ovulaatioon viittavaa ei löytynyt, vaikka kp14. Ja lääkäri sanoi suoraan, että tältä kierrolta voi unohtaa raskautumisyrityksen, koska toivoa ei ole. Lisäksi vielä multa testataan joku AMH-hormoni, joka ei edes kuulu perushormonitestipakettiin eli ymmärtäisin, että jotenkin erikoisen huono tilanne. Ymmärsin, että tuolla AMH-hormonilla testataan sitä, onko koko toiminta jo hiipumassa, eli eikös se tarkoita vaihdevuosia...??!! Oon siis 28 vuotta...

Onks muilla kokemusta tämmösestä? Sori pelkkä omanapa...
 
Lady1979: Katsoiko Väestöliiton lääkäri sulla ultralla toimivan munasarjan? Millä kp:lla kävit ja mitä lääkäri sanoi? Mä olin vähän järkyttynyt siitä, että lääkäri sanoi, että tässä kierrossa ei ole mitään toivoa yrittää raskautua. Entä onko sulla tehty kuukautiskierron kartoitusta Väestöliitossa? Testasivatko AMH-hormonin? Ihmettelen sitä, kun lääkäri sanoi, että normaalisti ei tarvi AMH:ta testata, mutta mulla tarvii.
 
Ambro: mahtavia uutisia! Ihanaa!

Lady: Mullakin on yleensä tuntemuksia vuorotellen kummallakin puolella, että saattaapi olla et lääkäri on oikeessa :) Nyt vaan seuraavaan kiertoon sit kaikki peliin..toivotaan et se ois teidän kierto!!

Nompparelli :hug: Ikävä kuulla! Voimia sinne! toivottavasti uudet lisätestut on vaan hyväksi ja päästään ajan tasalle asiassa..toivottavasti löytyy keino auttaa teitä! Koita jaksella!

Hopeagain: Tätipahoittelut sinne!

Täällä hestattu tänään nega (dpo11). Mulla on kuitenkin niin pitkä luteaalivaihe (16-17) etten oo vielä valmis heittämään kirvestä kaivoon. Jospa se kestää vielä näkyä. Oloja on, mutta empä ala niitä nyt erikoisemmin erittelemään, ku saattavat tod-näk. olla täti/mielikuvitusoloja ;)
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Perjantai 24.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Mircea..............kp 44/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.

Heiverö................kp 33/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 32/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 32/30-34.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 32/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.

mavli....................kp 30/28 ..........yk 16 ...........ya 3/11 ............ ? .
AnnuLiisa..............kp 28/28-30........yk 1 ............. ya 8/12......... 1.
Mi&Ma(26)..............kp 27/? ...........yk 1..............ya 7/12.......... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 27/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 26/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.
lady1979 (33)...........kp 26/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Pintsu..................... kp 25/? ...............yk 1 ........ya 8/12........... 1.
Chrissy72 ...............kp 25/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
haave2................kp 25/28 .............yk 2 .........ya 7/12.............. 1.
Mathilda83.............kp 24/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.
panzkus..............kp 23/28-30 ........ yk4 ........ya 5/12 .............. 1.

Ambrosia85(27)...... kp 17/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 16/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
kultsipallo...............kp 15/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 14/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 14/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

miss_piggy (31v).... kp 8/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 6/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 4/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 4/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 3/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
papunen84 ............kp2/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.




Day Past Ovulation:
panzkus........dpo 9
Luna85.........dpo 6




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauki
T= Terolut
C=Clomifen


Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, mä alan jo heittää toivoni hukkaan tän kierron suhteen. Eilen ja tänään testattu vain negoja:'( Eilisestä sain viivanpaikan ilman väriä.. Sofin testiin (jonka tein siis ti aamuna) oli ilmaantunut useiden tuntien jälkeen viivanpaikka. (Ei pitäis tuijotella ollenkaan jälkikäteen...)

Lämmötkin tuntuu vähän laskeneen tai ne nousee illalla aina korkeemmalle, palelee kyllä ihan ympäri vuorokauden. Viime yönä heräsin ihan järkyttävän pahaan oloon, mutta enpä usko sen olleen oikein mitään. Tätiä odotellessa...
 
Onnea Hintriikka ja suuri voima halaus tädin kohdanneille!

Täällä on ollut jonkin näköisiä oireita havaittavissa, etova olo, rintojen arkuus ja palelee...
Ja kaapissa nökötti 2 raskaustestiä(apteekin oma ja davidin)...hätähousuna sitten testasin niukasta päiväpisusta..ja arvatkaa mitä?? kumpaankin tuli 2 viiva!!! davidiin aika haalee mutta apteekin omaan jo ihan selkeä viiva, ei niin vahva ku kontrolli mut selkee viivanen!! olen täällä täpinöissäni, mut en kumminkaan uskalla iloita kunnolla ennen kuin menkat on myöhässä.... :)

haave 2
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia ja panzkus

Yhteistyössä