Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Moi!

Vastailen kun joku kysyi hormonaalisen ehkäisyn poisjättämisestä, mulla ei ole lapsia mutta kun pidin taukoa ja mentiin kumilla niin olin paljon rauhallisempi ja ehkä iloisempikin. Nuvaringin kanssa aika kärttynen muistaakseni välillä mutta toisaalta oon persoonaltani myös nopeesti roihahtava :D Nuvaring piti ainakin mulla ihon hyvässä kunnossa. Mulla ehti ihan pari kk vuoden alussa olla Nexplanon implantti, kärsin kovista migreeneistä ja poistatin sen, mutta sitten tulikin kunnon migreenidiagnoosi kuitenkin. Miinuksena poistoarpi puol senttiä iso vaikka yksityislääkärin tekemä :O

Noh, sitten keväällä laitatin Mirena-hormonikierukan, ollut nyt vajaa 4kk. Mulla tuli tiputtelua melkein 2kk ja nyt menkat loppunu kokonaan, vähäistä tiputtelua lukuunottamatta. Ekoina viikkoina oli tosi kovia kipuja välillä, kun ei vissiin ollu vielä asettunu paikoilleen kunnolla. Nyt ollut hyvä, ainoastaan kärttyisyys, kukkiva iho ja ehkä pienoinen painonnousu haittana. Mulle sanottiin että sitten kun tulee ajankohtaiseksi niin heti voi alkaa yrittää raskautta kun poistetaan.

Eli summarum koin olevani rauhallisempi ja positiivisempi (itkukohtaukset vain ennen menkkoja ym) ilman hormonaalista menetelmää, mutta toisaalta vaihdoin mielelläni kivut ja suht runsaan vuodon tähän vuodottomuuteen :)

Pitkä viesti, mutta kun Ambron blogista luin migreenistä, niin mulla on tosiaan ollu puolisen vuotta diagnoosi, ja kaksi estolääkitystä ja kohtauslääkkeet, ja siltikin kohtaus tulee 1-2 krt viikossa :O Viime yönä tuli poikkeuksellisesti aura, heräsin yököttämiseen ja sähköiskuihin vasemmassa silmäkulmassa. Oisin kysyny että vaikka vielä taustailen niin onko jollain kokemusta migreenistä raskauden aikana? Voiko estolääkitystä (triptyl, nortriptyl ym.) ja kohtauslääkettä käyttää ollenkaan? Toki ideaaleinta olis olla ilman mitään lääkityksiä jo vauvan yrityksen aikaan mutta on aika ikävää monta päivää kestävä kohtaus...

Mukavaa viikonalkua! :)
 
Mi&Ma:lle muuten, mun miehen veljen vaimo raskautu ekasta kierrosta häiden jälkeen, että on mahdollista. En tosin tiedä olivatko jo alottaneet yrityksen ennen häitä, mutta anopilta sain tämmöisen käsityksen että ekasta tärppäsi (hän taas odotti esikoisen alkuun saamista 11kk jälkeen häiden) Onnea matkaan! :heart:
 
Migreeni
Multa kiellettiin migreenilääkkeet. Käytössä ennen raskautta miranax(ennakointiin)
ja maxalt rabitab (kohtaukseen). Lääkäri kirjoitti panadol fortea 1g tilalle ja sanoi, että sillä olisi nyt pärjättävä. Toisaalta lohdutti, että monilta raskaus vie migreenin kokonaan pois.
 
Kiitos tsemppauksesta! :)

"Tulee jos on tullakseen" muuttui välittömästi "kaikki mulle heti nyt" meiningiksi eikä tippaakaan kärsivällisyyttä edes täti punaisen odottamiseen. Ilmeisesti ihan normaalia?!

Tämä innostus kyllä kostautuu, ja palstailen täällä vielä yk tuhatneljäsataaviiskytkolme jälkeenkin.

nimimerkillä "esikoista yritetään vm 1986"
 
Siinä vaiheessa kun raskaus testissä näkyy niin kysyn kyllä suoraan lääkäriltä mitä lääkkeitä saan käyttää - ei tuu arvottua eikä murehdittua turhaan :)

Mi&Ma toivottavasti suht nopeasti raskaudut - sitä toivon jokaiselle!

Tänään tarttui suomalaisen kirjakaupan alelaarista mukaan anna-kaisa hakkaraisen ihmeet tapahtuvat muille - kirja.
Pelon sekaisin tuntein sitä kahvilassa aloin lukemaan, mutta olipa helpottavaa että joku toinen käy ihan samoja ajatuksia läpi kuin itse.
 
Täällä on mahdollista ovista nyt kuulosteltu tulevaksi, mies lähti reissuun eilen ja palailee to, joten tärppi päiville ei nyt oikein mahdollista pahemmin peittoja heilutella. Pientä selkä kipuilua ilmassa ja pahoinvointia+päänsärkyä ollut, myös rinnat hieman arat olleet tänään. Päänsärky ja pahoinvointi kyllä menevät lienee ilmassa olleen ukkosen piikkiin, mutta muut oireet hieman hämmentävät ... vai tuleeko niitä oireita vain kun tarpeeksi asiaa ajattelee ;)
 
Heipähei!

Minäkin noita ovistestejä olen kattellu "sillä silmällä" netin kaupoista.. Ja ajattelin tilailla semmoset tässä ennen lokakuuta. Sillee tietenkin salassa, etten kerro miehelle, ettei se saa mitää stressiä ittelleen yrittämisestä just ovispäivinä.. Pitää koettaa "vietellä" se vaa oikeesee aikaan :rolleyes:

Mä kävin läpi noita Kelan tukijuttuja tässä yks päivä, kauhistelin miten pienellä rahalla sitä pitää tulla toimeen, asuntovelkaisena sitä rahaa menee aika huimasti velan maksuun kuukausittain. Olenkin pohtinut, ett miten paljon kulut arkiostoksissa mahtaa kasvaa vauvan tulon myötä (niinku ekan vuoden suhteen)? Vaippoja ainakin menee, ja jos imetys ei onnistu, ni korvikkeisiin.. Sit myöhemmin niihin soseruokiin. Tavarat ja vaatteet varmaan löytyis kavereilta suht edukkaaseen hintaan. Mut siis ihan tuo arki (ei kalusteet ja rattaat tms. hankinnat).. Kasvaako suurinpiirtein miten monella sadalla eurolla kuussa? :| Olen nyt ottanut sen linjan, että kuun palkasta pyrin aina 500e laittamaan säästöön "vauva-ajan" varalle, jottei sitte iha näkkileipälinjalla tartte elää.. Joten kyllä nytkin aika kituuttamalla mennään eteenpäin, kun velkaan menee 500e kk ja yhteiselle ruokatilille 500e kk. Omiin vaate/parturi/meikki/biletys/festarit tms. menoihin jää semmoset 400e per kk käytettäväksi tällähetkellä.. Mites teidän muiden raha-asiat? Jos saa udella :p
 
Heipatti!

Täällä kanssa yksi kuumeilija, voiko liittyä seuraan? Pillerit jätettiin Tammikuulla pois ja siitä asti on enemmän tai vähemmän ollut yritystä.. Testejä on tullut tehtyä varmaan enemmän kun laki sallii :LOL: Muutama päivä pitäisi vielä jännätä, että tuleeko täti kylään vai ei...
 
Avasin Amiraali sun innoittamana näppärästi verkkopankissa tilin juuri vauva-aikaa varten. Lisäksi sieltä voi sitten tehdä tarvittavia hankintoja. Onhan se niin, että jos säästää esimerkiksi 100-200e kuussa, niin kertyyhän sitä pesämunaa pikkuhiljaa.
Ja onhan nuo kelan tuet tosi pieniä, mutta huom. lapsilisää tulee se 100e kuussa ja sillä saa ihan mukavasti noita vaippa yms kuluja kuitattua.

Meillä kans asuntolaina päällä ja autoa ollaan juuri vaihtamassa, joten vähä jänskättää, mutta siksi talouden suunnittelu onkin tärkeää. Ja aika monella ne lainat juoksee kuusta toiseen ja silti pärjätään (saahan kuukausierää laskettuakin, jos perhetilanne muuttuu).
 
Amiraali ihan fiksuja pohdit kyllä.
Mulla työkaveri teki just noin miehensä kanssa, että pistivät jemmatilille joka kk ylijääneen määrän rahaa (500-1000e) ja lisäksi asuntolainan maksutiliä kartuttaneet myös etukäteen muutaman lyhennyksen verran. Hemmetin fiksua, sillä viikkoa ennen mammaloman alkua sai tän kaverin mies YT:n myötä eropaketin käteen ja pihalle kiitos hei. Kuitenkin noilla säästöillään elävät tosi hyvin nyt :)


Kyselit noista kuluista,
Meillä noin:
asumiskulut (sähkö,vastike,vesi,autopaikat ym) : 900e/kk
autot 2kpl (lyhennys/polttoaineet/verot+vakuutukset): 1400e/kk
ruokakauppakulut; 500e/kk

Säästöön saatais laitettua arviolta 500-700e/kk, mutta toistaseks ollaan kyllä keksitty paljon muutakin käyttöä niille rahoille kun makuuttaa säästötilillä :)

Isompaa asuntolainaa ollaan hakemassa joten tulevaisuudessakaan ei hirveästi lisää säästy.

Rehellisesti sanottuna en kyllä jaksa kauheasti stressata raha-asioista vauvankaan suhteen. Ollaan kuitenkin sen verran hyvin toimeentuleva pari, ja ei ne ruoat ja vaipat nyt niin hirveästi kuitenkaan maksa.
Jos mä olisin tästä asiasta alkanut stressaamaan marraskuussa 2010 niin voi morjens :LOL:




mites miss_piggy, sunflower ja another - onko tätiä vieläkään maisemissa tai testeihin tullut muutoksia?

Entäs hintrikka, luna85, vijonkka ja markke - onko mitään tuntemuksia?


Mulla on pieni kutina että viikko pari eteenpäin tulee tähänkin pinoon viimeistään plussa uutisia jos kohta ryitsee oviskuulumisiä tuolta meidän kp13-ryhmältä :D

Kuinka moni teistä testaa / bongaa ovista?
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 17.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

miss_piggy (30v.).... kp 65/38-45 .........yk 2 ......ya 03/12........ 1.

another...............kp 52/32..............yk7 ........ya 1/2011.............1.


Sunflower11....... kp 35/24-28.........yk20.........ya 12/2010.........3.

Luna85(26).................kp 29/29-38..........yk 5............ ? ...............?
Viljonkka (26).........kp 28/29-30.......yk 5............. ya 3/12............1.
Markke................. kp 27/?............yk1/TJOT...........ya 6/12..........2.

Heiverö..................kp 17/?............yk 1............. ya 7/12............ 3.
(Peity.....................kp 15/28.................yk0..............................2. )
Lemontree-86...........kp 15/25...............yk1 ........ya 7/12........... 1.
Mathilda83.............kp 13/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
Leenuliinukka..........kp13/23-28............yk2............ 6/12 ................ 3.
haave2................kp 13/28 .............yk 1.........ya 7/12.............. 1.
eufemia(27)...........kp 13/28-35........yk 2.........ya 6/12........... 1.
jenni_noora(28).......kp 13/28...........yk 7.......... ?................ 1.
(minmaria...............kp 12/ ?...................yk0........................... 1.)
Kamomillatee............kp 12/28........yk2............ya 6/12.................1.
panzkus..............kp 11/28-30 ........ yk3 ........ya 5/12 .............. 1.
Chrissy72 ...............kp 10/26.................yk3.. ...ya 5/12.............. 4.

Ambrosia85(27)...... kp 7/28-31 ........yk19 .....ya 10/10.......... 1.
Mircea..............kp 7/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.
hintrikka.................kp 1/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.



Day Past Ovulation:




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
Mi&Ma



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
Fiinaliina




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
Amiraali fiksuja pohdit kyllä =)
On hyvä, että varautuu myös raha-asioihin. Koska kun yks ihminen tulee lisää taloon ''ruokittavaksi'' niin menoerät tietenki kasvaa (esim. vesilaskut sähkö jne). Kuitenkin oon sitä mieltä että tuo vauva-aika on vielä suht edullista aikaa, verrattuna siihen kun lapsi kasvaa ja mukaan tulee harrastukset pyörät ja ja ja. Vauva kuitenkin elää syömällä, nukkumalla ja virikkeitä vauvalle pystyy järkkäämään ilman ''ihmelelujakin''.

Meillä on asuntosäästö tili, koska heti kun mä oon valmistunu koulusta niin me aletaan taloa pykäämään. Erillistä lapsi/vauvatiliä ei olla ajateltu ottaa, koska säästöön jää nytkin sen verran että kyllä sillä vauva elättää ;)

Suuri rahaerä mun mielestä meneekin just tohon vauvaan valmistautumiseen, vaunut sänky, turvakaukalo, syöttötuoli, tuttipullot, tutit, pyyhkeet, rasvat, talkit ja ja ja... niihin saa uppoomaan jo melkoisesti. Sit kun vauva tulee niin maksaa vaipat, korvikkeet, soseet(ja niitäkin voi helposti ja paljon halvemmalla tehdä myös itse) vakuutukset. ..
 
Ambrosia: tuntemuksia todellaki! Kp28-> kp1 ja yk 14 :p mies se tais masentua tästä taas enemmän ku minä, (aiko lopettaa koko vauvahaaveilut) vaikkaki masentaa ja ärsyttää ja vi@#%*aahan se mullaki.. :/ no, ei voi mitään. Ehkä meät on tuomittu olemaan ilman lasta..
 
Täällä kuulostellaan et mitä kropassa tapahtuu.. n. viikon päästä ajattelin testailla jos ei tätiä siihen mennessä oo näkynyt! Mitään ihmeempiä tuntemuksia muuten ei oo ollut.. ei suuntaan eikä toiseen. Jotenkin on sellainen olo et ei tämä nyt näin helposti vois käydä et heti raskautuis, joten rauhallisin mielin mennään.
Ja ennenkaikkea toivon vaan et kierto täällä rullais sit edes jokseenkin tasaisena niin vois olla sit edes toivoa ton raskautumisen kanssa!

Tossa juttelitte noista raha-asioista.. Meillä on varsinkin mies aikas huonopalkkaisessa työssä, joten meillä on kyllä ollut rahat tiukassa tän ekan vuoden ajan.. ei riitä säästöön kyllä tällä hetkellä yhtään rahaa. Syyt ei kylläkään ole lapsen takia, koska ei kauheesti ole vaatteita tarvinnut ostella kun veljen tytöltä saadaan vanhoja ja varsinkin nykyään alkaa jo syömään samaa rruokaa kuin me. Lähinnä rahaa vie huono tuuri, kuten auton hajoaminen ja uuden hankinta ja nyt kun mä oon töissä niin toisen auton vakuutukset ja velat.. Talon maalaaminen, kun selvis et edelliset oli maalannut väärin ja nyt maali rapisee talon seinistä irti ja kaikkee muuta tosi mukavaa.. mut josko tuo isäntä löytäis jonkun vähän paremman työpaikan niin ehkä tää tilanne sit pikkusen helpottuis!! =)
 
hintrikka eikä, pahoitteluni! Onko teillä muuten mikä tilanne noin muuten? Meinaan kun teillä on kuitenkin yli vuosi yritystä?
Elkää heittäkö kirvestä kaivoon (mun on nyt hyvä puhua, mä olen sentään jo kohta testaamassa taas uutta ovista :LOL: viikko sitten oli aivan eri ääni kellossa), aina on kuitenkin varmasti mahdollisuus!

Markke, kyllä joillakin vaan raskaus tapahtuu helposti ja oireettomasti :) Niin harmittavaa kun se omasta vinkkelistä onkin :D

Ja kyllä sitä joteknin aina selviää rahallisesti. Onhan olemassa monia sossuntuilla eläviä perheitä ja yh-äiskiä/iskiä joten aivan varmasti kaikki pärjää jos on vaan halua siihen :)


).( Mä sain tänään soittoa polilta. Juteltiin hoitavan lääkärin kanssa niitänäitä ja tosiaan lähete naistenklinikalle lähtee jos niin halutaan eikä raskaus ala tästä tai seuraavasta kierrosta.
Viime kierto ja toissakierto jossa vuoto ollut "omituista" ja kivut todella kovat niin kyseessä lääkärin mukaan on ollut alkuraskauden keskenmenot sillä jos raskaustestissä on haamuja näkynyt.
Aika hienoa, meidän kropat siis oikeasti saa jotain aikaiseksi vaikkei alkio tartukaan kiinni.
En osaa olla asiasta (vielä) murheissani, mutta uskokaa tai älkää jos tässä tai seuraavassa kierrossa on samat oireet ja ongelmat niin sitten varmasti sattuu ja kovaa.

mutta ennen noita on kuitenkin vielä 3viikkoa hyvää aikaa! :D
 
Meillä myös varsinkin tuo mieheke on ollut huolissaan tulevasta taloudellisesta tilanteesta. Ollaan molemmat vielä koulussa kirjoilla ja pientä viilausta vailla valmiita. Tuolla miehellä ihan kohtuu palkkainen työ kyllä ja minullakin olisi töitä tiedossa, vaikkakaan ei ihan omalta alalta, mutta jotain kuitenkin. Rahaa ei ole näin opiskelijana kamalasti säästöön saatu laitettua/huonoa tuuria myös ollut tässä viime aikoina, kuten joku myös mainitsi. 7kk ikäinen koiranpentu myös syö osansa (kova onkin syömään!!!), mutta kyllä tässä toimeen tulee. Eikä se pieni vauva ensimmäisen vuoden aikana kovin suuria vaadi, varsinkin jos saa hyviä ostoksia tehtyä käytettynä/tutuilta, ei kaiken tarvitse uusinta uutta olla :)

Täällä ilmeisesti ovispäivä oli eilen tai tänään, tuntemukset ovat ainakin sen suuntaiset. Hormonaalista ehkäisyä olen niin kauan käyttänyt, että nämä on aivan uusia oloja tällä hetkellä. Tikulla en ole tästä kierrosta vielä ovista testaillut, mutta ehkä seuraavasta sitten.
 
Omaa: jännäilypäiviä sinänsä elellään, kun nyt KP 12, "nolla" kierto menossa, ensimmäinen ilman ehkäisyä, ja kovasti kuulostelen tapahtuuko kropassa mitään! Sunnuntaina (kp 10) sattui tosi lujaa vas. puolelle vatsaa AUTCH!!??
Noh, pupuiltu on ahkeraan, että talletuksia pitäisi olla ;)

Hmm, palailen asiaan jos alkaa jotain tapahtumaan =)

Tärppejä nyt vaan kaikille!!
 
Mä olen myös aatellut että vois alkaa pistään jemmaan rahaa vauvaa varten. Meillä jää yhteensä käteen reilu 2000€/kk. Lainanlyhennyksiin (auto ja asunto) 600 € + vastike n 200€ Laskuihin vaihtelevasti. Tuntuu että kaikki menee mitä tulee, mut jos laittaa säästöön niin siellä pysyvät jollei mitään yllättävää tule :)
 
Sunflower11
Mites muut, ootteko yhtään edenny jo niin pitkälle, että ootte ajatellut mahdollisia kipulääkityksiä synnytykseen? Mulla on aika suuri kipukynnys, mutta silti ajatus synnytyksestä jotenkin pelottaa.
Mulla on sama lähtökohta kun aiempiin synnytyksiin. Niin kauan ilman kuin pystyy ja sitten sen mukaan mennään mikä tilanne on.
Esikoisesta menin sairaalaan ja olin n. 4-5 cm auki, melko pian sain ilokaasua ja aquarakkuloita kokeiltiin (ei auttanut). alkoi ponnistuttaa liian aikaisin joten spinaali laitettiin. (synnytys kesti kokonaisuudessaan 7h).
Toisessa menin sairaalaan ja olin 7cm auki, saman tien tyrkyttivät ja utelivat puudutuksesta mut sanoin et kerron sitten. Suihkussa olin hetken ja alaselän hiertontaa, sit pyysinkin jo "jotain" ja spinaalin sain taas. (synnytys kesti 4h).

Pahoittelut hintriikalle kp 1 :hug:
 
Mä oon testaillut ovista, mut eipä oo tikuissa näkynyt mitään. Mies vielä iltavuorossa ja minä aamuvorossa, joten pitäisi jaksaa valvoa ja odottaa miestä kotiin.
Meillä ei olla säästetty vauvaa varten, mutta säästötilillä on kylläkin rahaa jonkin verran.
 
amiraali kovin oot tärkeitä asioita pohtinut, huih pitäisköhän itsekin ;)
kyllähän ne vauvat varmasti aika kalliita on mutta onneksi edes sen pienen pienen avun valtiolta saa. jos nyt vain saisi sen pienen ensin aluille ;)
mutta tosiaan hyvähän se ois etukäteen jo alkaa säästämään niin ois sitten mukava potti jo kasassa ennen vauvan syntyä..

markke oon kyllä niin samoilla linjoilla siun kanssa että kyllä tuo auto taitaa tällä hetkellä olla se pahin rahareikä :( aina siitä on jokin rikki!

-Pikkumyy- tervetuloa mukaan :wave:

ambrosia ei vieläkään tätiä täällä suunnalla :( vähän kyllä on jo merkkejä havaittavissa, kauhea selkäsärky oli aamuyöllä että siihen heräsin, sitten vähän ruskeahtavaa pientä muttei vielä voi edes vuodoksi sanoa, odotellaan ;)

carmen hienoo että oot noin iloinen kun menkat alkaa (oisin kyllä itsekin) :)
mukavaa uutta kiertoa siulle!

hintriikalle halaus :hug: kohti uutta kiertoa vain ;)
 
Hintriikka, olen pahoillani :hug:

Uusille, tervetuloa! :)

Carmen :) Kiva, kun alkoivat.

Amiraaalin pohdintoihin, meidän tulot töistä yhteensä oli noin 3300 euroa, lainanlyhennys + vastike noin 750 euroa. No, nyt on "vähän" tienestit pudonneet, kun olen hoitovapaalla. Silloin kun tienattiin, laitettiin tätä aikaa varten sivuun, koska molemmat haluttiin, ettei lasta tarvi ihan pienenä vielä hoitoon viedä, vaan vasta noin 2-3 vuotiaana. Äitiyspvraha oli vielä ihan ok, mutta kotihoidontuella eläminen onkin sitten aika tarkkaa. Rahat riittää peruselämiseen, säästöihin joudutaan kajoamaan vain silloin, kun ostetaan jotain isompaa, kuten äskettäin turvaistuin. Ja vauva-aikana meillä ei vauvan peruselämiseen mennyt paljoakaan. Vaipat se isoin menoerä. Vaatteita on ostettu käytettynä ja alesta. Soseet on tehty pääosin itse. Hedelmäsoseita jonkun verran ostettu. Tolle meidän jätkälle ei ne kaupan ruokasoseet edes uppoa, sylkee pois. Porkkanoita, perunoita, bataattia jne. saa aika edullisesti. Lapsilisä riittää kyllä vaippoihin ja vauvan ruokiin. Tosin meillä ei korviketta tarvittu. Ton nuoren menoihin lapsilisä sen sijaan ei riitä. Kuten joku jo sanoikin, isompana se lapsi enemmän kuluttaa. Nyt 17-v. ei ees enää lapsilisää saa, mutta kuluttaa kyllä. Jo ihan lukion oppikirjat on kalliita, vaikka nekin käytettynä hommataan kaikki mitä voidaan.

Ja sitten omaan tilanteeseen. Otollisia päiviä mennään, Ambrosian kysymykseen vastaan, että mä en tikuttele ovista. Ainakaan vielä. Varmaan alotan joskus syksymmällä, jos tulosta ei ennen sitä ala tulla. Toiveena kuitenkin olis, että tulisin raskaaksi tän vuoden puolella myös siitä syystä, että oon nyt anonut hoitovapaata elokuun 2013 loppuun. Olis ihana, ettei pikkumiehen tarvis mennä hoitoon ennen uutta äitiyslomaa.

Mutta siis, piti sanomani tohon otollisiin päiviin, että lempeily on vähän haastavampaa, kun ollaan appivanhemmilla. Ehkä me kuitenkin illalla pimeessä hiljaa ;)
 
Hei vaan täältä kp13 -kerhosta! (Itse asiassa mulla vasta tänään kp12). Tässä vaiheessa kiertoa toiveet on korkealla - ovulaatiota on testattu ja vielä on tullut pyöreä O clearbluen testiin, mutta olen VARMA, että huomenna siellä on :) ! Ovulaatio-oireita olen kuulostellut ja nyt on jo hieman mitä vertailla tuohon ensimmäiseen yrityskuukauteen.

kp 8: Gynekologi näki ultrassa johtavan follikkelin - vasen puoli
kp10: selvää kipua vasemmalla puolella, kesti koko illan 20:00 ->, o-testi nega
kp11: ei juuri oireita, o-testi nega
kp12: klönttimäistä limaa alushousuissa, koko alavatsaa nipistelee, o-testi nega
kp13 ennustus: juoksevaa, liukasta limaa ja hymynaama ovistestiin

Kerhokaverit panzkus & leenuliinukka: +++++++++++++++++++, toivottavasti siellä myös hyvä fiilis ja toiveet korkealla! :)

"Talletukset" toistaiseksi vasta kp10, mutta aikeissa on tänään kp12, kp13 ja kp14 ja sitten mies lähteekin 3 päiväksi pois, joten toivottavasti riittää. Ja toivottavasti viehätysvoimani riittää 3 päiväksi...huhhuh. Ja tällä kertaa piinaviikon ensimmäiselle puoliskolle on luvassa luxusta: lähdemme viikoksi Kreikan saaristoon :cool:. Aion ottaa mukaan pari R-testiä, tilasin mammaksi.fi herkän ja tavallisen testipaketin - josko uskaltaisi dpo10 ja dpo11 testata matkalla, olisi kiva mahdollinen "loppuhuipennus"....tai sitten ei. Mutta ehkä ei ottaisi lämpimässä niin paljoa päähän ???

Huomasin, että Fiinaliina tuolla jossain päin kyseli, kuinka kauan kukakin on ollut yhdessä ennen kuin lapsiasiat tulivat ajankohtaiseksi. Minä olen ollut mieheni kanssa 5 vuotta. Se, että molemmat haluavat lapsia tuli selväksi jo ensimmäisen yhteisen 6 kk aikana, minä olisin ollut valmis yrittämään jo 3 -4 yhteisen vuoden jälkeen, mutta mies kypsytteli ajatusta näihin hetkiin asti. Nyt on ihana olo, kun tuo arpomisvaihe on takana! Varsinkin kun ei olla mitään kaksikymppisiä enää, vaan minäkin jo 33.

Rahaa en ole liiemmin säästellyt lasta varten, enkä edes aio säästää ennen kuin raskaudun. Sitten ajattelin siirtää muutaman satasen säästötilille kuussa. Motivaatio säästämiseen on parempi kun raskaus on varma juttu. Ja hoitoihin säästämistä pidän liian pessimistisenä. Katsellaan nyt hetki näin, eli tuhlataan toistaiseksi omaan hyvinvointiin kaikki mitä tulee!!!

Tämmöstä kp12 iltana, hyviä öitä kaikille!
 

Yhteistyössä