Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Moi!

Oon tainnu jotain jo sanoakin, mutta meillä on yhteistä matkaa takana nyt reilu 3,5 vuotta. Oon viime aikoina pahasti alkanut tän suhteen kestävyyttä, mulla niin paljon suurempi sitoutumisen kaipuu kun miehellä. Muttä tässä kun ollaan kesksusteltu kunnolla niin ei meistä oikeasti kumpikaan halua erota, ei vaan kertakaikkiaan voi. Se vaan särähti pahasti korvaan kun mies eilen sanoi että haluais vielä lennellä eikä palloa jalkaan. Toistemme ensimmäiset vakavat ollaan että voi olla ettei tää kestä. Ollaan kuitenkin vakuuttuneita siitä että tulossa on paljon parempia aikoja, ollaan erottamattomat. Eli tässä nyt jatketaan näin, kuulostellaan, pyritään saamaan molemmat taas omia juttuja ja harrastuksia niin ei toinen ois niin itsestään selvyys.

Itkuilun jälkeen oli hyvä eilen kun oltiin nukahtamassa, selitin taas jotain vauvajuttuja ja se sano että mähän kuulostan ihan asiantuntijalta ja mun pitäis kirjoittaa vauvakirja, haha! :D Nyt se lähtee huomenna Karjalanreissulle Venäjän puolelle, aamulla oli kiva viesti pöydällä, ehkä se tästä! :) ps. olen hyvin temperamenttinen, päämäärätietoinen ja omistushaluinen nainen :D

Ihanaa aurinkoista loppuviikkoa kaikille! Ambrolle ja Sunflowerille halaukset! Plussatuulta!
 
eufemia, joo kuten sunflower epäilikin niin päivittelin jo huomisen valmiiks :) Vaikkakin varmasti täällä käynkin mutta JOS jostain syystä en kävis :D

piupiulle jaksamista! Oli eka vakava tai tokavakava niin varmasti jokainen joskus pienessä mielessään miettii että onko valmis. Me ainakin miehen kanssa viime kesänä pureskeltiin paljonkin sitä, että ollaanko valmiita naimisiin vaiko ei. Isoja asioitahan ne on, ja vaikka kyllähän sitä erota pystyy vaikka olis lapsi, asuntolainat ja vihkit vaihdettu.. mikään ei kuitenkaan ole ikuista ja hienoa että miehes rehellisesti näistä asioista puhuu :)

Tässä pinossa on ihan hirmunen määrä samalla kp:lla olevia - en muista missään pinossa tuollasta nähneeni :D
 
sunflower11 pahoittelut sinulle! :hug: Toivotaan että huomenna testi näyttää toista.

Mä täällä mietiskelen että koska olisi ovulaatio...ei sitä niin tarkkaa nyt osaa seurata, kun yritystä ei oo. Mutta olisi mielenkiintosta tietää, koska se tarkalleen on ja miltä se tuntuu. Limoja pitäis alkaa vissii tutkiskelee :whistle:

piupiu tsemppiä teidän suhteen ylä ja alamäkiin! Meillä samat fiilikset koettu ja tutulta kuulostaa. Tässä sitä kuitenkin ollaan, vahvempana kuin koskaan, menossa kohti uusi mäkiä! :heart:
Ja tempperamenttinen olen minäkin, samoin kuin miehenikin. Joten välillä räiskyy ja kovaa!

Mä olen ihan jäätävän väsynyt. Taitaa tämä työstressi imeä musta tosissaan kaikki mehut. Aamuisin sitten herään kuitenkin ainakin puol tuntia ennen kellon soittoa siihen, että sydän hakkaa taas tuplanopeudella ja on levoton olo.
Ihan hyvä että en ole raskaana, ois kyllä polla niiiin sekaisin...

/muokkausta
Ovulaatiotuntemuksiin lisäys...mulla taitaa olla nyt ovulaatio sittenkin :LOL: Eilen kun vähän peuhailtiin, niin nippas oikeelta puolelta muniksista (tätä kirjoittaessa muuten tajusin että viime kierrossa ovulaatiotuntemukset oli vasemmalla puolella, joten it makes sence :) ) ja nyt oon taas niin herkkä, että meinaan itkeä joka asiasta. Mies lähetti äsken videon meijän pojasta syömässä kotitekoistamme pitsaa, ja se oli niin hellyyttävän näköinen että meinasin purskahtaa itkuun :LOL: Äsken tuli myös melko paljon valkovuotoa...huu...jännää. Jos eilen ei olisi ollut kumia käytössä, tässä alkais olee jännäpäivät ! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Syökö teistä muuten joku/jotkut jotain ravintolisiä, nyt yrityksen aikoihin?

Mä sorruin tänään ostamaan tälläst Bio-Selen + Sinkki -valmistetta, minkä pitäis olla hyväksi iholle ja hiuksille (pillereiden jälkeen vois olla hyväksi) sekä kilpirauhasen toimintaan ja hedelmällisyyteen.

Foolihappoa ajattelin myös jossain vaiheessa alkaa syömään.
 
Pahottelut sunflowerille. :(
Joku se kyseli suhteen pituudesta, me ollaan oltu parisen vuotta yhessä ja periaatteessa asuttukki sama aika saman katon alla. Kihloihin mentiin ekana vuosipäivänä. Eipä sitä kyllä kauaa ehitty olemaan yhessäkään kun pillerit jätin pois..
Meinasin eilen sortua ostamaan raskaustestin, ku olen ihan satavarma että oon raskaana (katotaanpa vaan niin tipun ens viikon alussa takasin maan päälle ja ryminällä) tekis mieli ihan rukoilla että jos jumala on olemassa niin nämä kaikki oireet ois oikeita <3 :)
 
Mullaki niitä foolihappotabletteja, mutta en kyllä ole niitä syöny.. Siellä ne laatikossa oottaa syöjäänsä.. :) tilasin niitä ku luin täältä että ne auttaa jotaki, mutta ei oikein tullu selväksi mitä ne auttaa.. :D
 
Tuo linkki oli kyllä hyvä mutta nyt tuli lisäkysymyksiä mieleen vaan :) jos nuitten syöminen kannattaa alottaa jo ennen hedelmöittymistä, niin ei siitä vissiin ole mulle mitään hyötyä nyt JOS olisi nyt tärppi käyny?? Vai..? Sori typeryyteni...
 
Täällä syödään kalkkitbl, monivitamiinia, sinkkiä ja kalanmaksaöljyä :D Olen syönyt pitkälti koko nuoruuteni. Koska maitotuotteiden käyttö on minimaalista: kalkki, minulla on atooppinen iho: sinkki ja kalanmaksaöljy, sekä syön välillä hirvittävän vähän (olen irtipääsemässä jonkinnäköisestä ahmimishäiriöstä): monivitamiini. Välillä tulee myös rautakuuri otettua, koska verta olen luovuttanut säännöllisesti. Nyt olen taukoillut 6kk ajan luovuttamisesta, ihan vain kerryttääkseni rautavarastoja tulevaa koitosta varten. Hb tällähetkellä 140.

Otin miehelleni puheeksi tuon mieltäni askarruttavan aiheen, mistä aikaisemmin kerroin. Oli pakko, koska pari pv sitten sängyssä tuo totesi taas jotenkin siihen tyyliin, että sain lisävahvistusta sille, että meinaa lykätä taas lokakuusta eteenpäin. Noh, kerroin tunteeni ja ahdistukseni. Tulos oli se, että ainakin nyt lokakuu on edelleen "aloituskuukausi". Saa sitten nähdä. Nyt päätin ainakin vakaasti, etten puhu seuraavan kk aikana miehelle vauvoista mitään. Ettei tunne oloaan ahdistuneeksi. Saa rauhassa miettiä asiaa. :O
 
Tuo linkki oli kyllä hyvä mutta nyt tuli lisäkysymyksiä mieleen vaan :) jos nuitten syöminen kannattaa alottaa jo ennen hedelmöittymistä, niin ei siitä vissiin ole mulle mitään hyötyä nyt JOS olisi nyt tärppi käyny?? Vai..? Sori typeryyteni...
Kyllä on hyötyä jos et saa tarpeeksi ruoasta. Netistä löytyy hyvin tietoa tai sitten esim. terkalle soittoa :)
 
Hintriikka, onko sulla millasia raskausoireita, vai vaan sellainen tunne, että oot raskaana? Toivottavasti tuntemuksesi on oikea ja oot raskaana. Mulla on kaks kertaa elämässäni ollut se tunne ja molemmilla kerroilla olin raskaana.

Mä en syö mitään vitamiineja tms. Tuolla kaapissa ois tota Mutitabsin raskaussysteemiä purkillinen, en vaan oo muistanu alottaa. Pitäiskin. Hyvä kun tuli puheeks.
 
eufemia
Tässä on mun tupakanlopetusvinkit: (tupakointia takana 15 vuotta tahdilla vähintään aski päivässä)
Ensin vaihdoin miedoimpaan merkkiin mitä löysin (silverlabel nikotiinia 0,3mg) Poltin kuukauden päivät.. Sitten tein itselleni määräyksen että saan polttaa vain kerran tuntiin tietyllä kellonlyömällä. Tällai 2 viikkoo, sitte pidensin aikaa 1,5 tuntiin ja taas 2 viikkoo ja sitte 2tuntiin ja taas 2 viikkoo. Sitten vaan sillon kun olin syönyt jonku aterian, tällä mentiin kuukausi, siinä samalla raskauduin...sitte poltin tupakan kun olin tullu töistä kotiin ja illalla toisen iltapalan jälkeen.. näin muutama päivä kunnes rööki rupes maistuu niin pahalle, että se jäi pois. Ja on pysynyt poissa kohta kaks viikkoo eikä oo tehny ees mieli enää yhtään.
 
Mikäs ''taika'' tuossa greippimehussa on!?
Toi foolihappolinkki oli tosi hyvä, kävimpäs mäkin heti ostamassa sitä. Oon kyllä kuullutkin, että se on tutkituin.

Mites miehille? pitäiskö miesten syödä jotain??

hintriikka, mun mielestä, kun naisen kroppa on aika kovilla raskauden ja imetyksen aikaan niin ruokavaliolla ja vitamiineillä/hivenaineilla on paljonki merkitystä. Joten en usko että on myöhäistä aloittaa raskaana ollessakaan =) Ravintolisillä ainakin varmistaa että saa kaiken tarvittavan!
 
Fiinaliina, greippimehussa on itsessään tosi paljon foolihappoa. Tai itseasiassa greipissä on, ei siinä mehussa jos ei oo oikeasta greipistä :)

Mä syön lisistä vaan foolihappoja. On mulla tuolla myös mama-vitamiinit mutta niitä syön kausittain - silloin kun muistan :)

Meillä ei ainakaan miehen tartte syödä mitään, sen verran priimaa tavaraa oli lekurinkin mielestä. Toki tupakointia ja alkoholia kannattaa välttää myös miehen :)

Päivittelen listaa jo nyt tuonne sunnuntaille tuon listan :) Huomenna on häät ja sunnuntaina varmaan pää ei toimi kovinkaan hyvin ;) Ajatelin että nyt nollaan ja sitten taas voisin mennä suht tipattomasti tyyliin pikkujouluihin saakka :)
 
Leenaliinukka: on kaikenlaisia oireita: väsymystä, raudan makua suussa, tissit kipeät ja isontunu, itkettää pienetki asiat, nenän tukkosuutta, jonkin verran kipuja alavatsalla, pahoinvointia ja huimausta...En tiiä piettääkö se paikkaansa, että raskaana näkee jotenki kummia/todentuntusia unia mutta niitä riittää; parissa unessa tehny raskaustestejä ja positiivisiähän ne oli, viime yön unessa olin vessan lattialla kahden positiivisen raskaustestin kans ja isäni pamahti paikalle ja kysyi olenkos raskaana ja tuijotin niitä testejä ja totesin että kyllä, raskaana sitä ollaan! Aargh.. Raivostuttavaa oottaa että miten tässä nyt käy...
 
Viimeksi muokattu:
Mä myös aamuisin popsin noita multitabs raskaus vitamiineja, yritys alkaa noin kuukauden päästä :) gynellä kävin eilen ja kaikki kunnossa :) kallis reissu vaan oli, mutta ei haittaa kun on yksi stressinaihe vähemmän. toivon niin kovasti plussa testejä kaikille! :)
 
Hei vaan!
Ihana huomata et muutkin ihmettelee raskautumisasioita. Itselle kaikki niin uutta, että sitä vaan lukee innoissaan kaikkea mikä liittyy raskautumiseen, ja nyt ennenkaikkea tähän kun vielä ei ole raskaana.
Kaikista mielenkiintoisinta on nuo oireet.. millä tavalla oma kroppa rupeaa reagoimaan siinä vaiheessa jos/kun tärppää?? Ei pitäisi liikaa tuijottaa muiden oireita vaan koittaa keskittyä omaan itseensä..hmm :)
Ensi viikko on meillä "tehokasta" aikaa, sitten tulee pieni tauko matkojen takia, mutta pitää yrittää täysillä heti alusta, vaikka ne pillerit on vasta jätetty pois.. kai sitä voi ihmekin tapahtua ja heti tärpätä. No, liian positiivista ajattelua, mutta kun toiveet on niin kovat :heart:
Mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Joku kyseli tuosta foolihaposta, tässä oma näkemys siitä:
Foolihappo on ihan jees lisä niille, jotka kokevat saavansa liian vähän foolihappoa ruuasta. Suomessa noita foolihapon hyötyjä ei ihan kauheasti ole, sillä hermostoputken sulkeutumishäiriöt eivät ole täällä mitenkään yleisiä. Luultavasti tähän vaikuttaa meidän suomalaisten ruokatavat. Hyötyjen saaminen raskausajalle tarkoittaa sitä, että sen lisän syöminen tulisi aloittaa jo ennen raskautumista, niinkuin osa teistä täällä tekeekin.

Monivitamiinivalmisteet ovat joutuneet aika kovan suurennuslasin alle ja niistä ollaankin käyty kiivaita keskusteluja ympäri maailman. Viimeisin tutkimus, jonka muistan, on viime syksyltä, jolloin eräät yliopistot olivat tulleet tutkimusten perusteella sellaiseen tulokseen, että osasta ravintolisistä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.
---> Siltikin, itse syön multivitamiinia, varsinkin jos tiedän, että en ole ravinnosta niitä paljoa saanut. Ja jotenkin uskon, että kun tosiyritys vauvan suhteen alkaa, niin taitaa meikäläisenkin lääkekaapista löytyä "raskaus ja imetys" -multivitamiinit! 8)
 

Yhteistyössä