Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

Tää ei mitään muuta uutta kuin metallin maku suussa. Aamulla tein 5 jälkeen testin ja negaa näytti. Eli taitaapi olla niin että ke tai to näkyy vasta testissä jos on edes tärpänny. Silloin olisi myöhemmän ovisplussan kohdalla dpo10 ja menkkojen pitäiskin samana päivänä alkaa. Eli voisko joku selittä mulle miten toi nyt sit menee... 16.12 on kp30 ja dpo10 ja eiks niillä päivillä yleensä pitäis näkyä jo testissä jos ois plussa tullakseen? Koska jos lasken menkoista ja että ovis ois ollu silloni kp14 nii nyt ois jo dpo13 ja normaalisti mitä olen ymmärtäny niin on näkyny tuossa vaiheessa jo positiivinen jos on ollu tullakseen? Toivottavasti jotain ymmärsitte :)

Ja sit niin ei ihanaa luettavaa... Illalla koitin kohdunnipukkaa miltä tuntuu menkkoja ajatellen ja no kovahan se oli, MUTTA siellä oli sit jotain ylimääräistä, joka laittoi minut säikähtämään. Kohdunnipukassa tuntuu pinei patti, kova kuin kivi. Tämä on aiheuttanu miehelleni pahemmat jäljet kuin kierukka. Mies joutuu nyt laittaa salvaa kaverinsa ympärille ja peittojen heilutteu on vain haave. Aikasemmin koskaan ennen kierukan laittoa en tuntenut tuota pattia ja nyt kierukan poisoton jälkeen mietin, että onko se kierukka voinut olla niin vinossa, että on aiheuttanut sen patin vai laukkaako mielikuvitukseni liikaa kun mieleeni tuli kohdunkaulansyöpä. Jooh kuulostan aivan pöljältä tiedän :ashamed:

Jomi ai sinäkin levoton nukkuja ollut ;) me menimme 21 jälkeen sänkyyn ja katsoin kelloa 00 aikaan en millään meinannu saada unen päästä kiinni. Sit heräsinkin pirteänä 5 aikaan ja menin hetkeksi pötköttelemään sänkyyn, mutta uni ei tullut enää samallalailla kuin ennen. Yleensä nukahdan tuohon aikaan kahvikupin jälkeen samoin tein.

Salainen toive jännittää silti kun mullakin taitaa ehkäpi venyä kierto. Mutta aina on toivoa kun täti ei kurvaa paikalle :)

Amborsia85 tätipahoittelut ja paljon plussatuulia uuteen kiertoon :)

Jomi ja Kamiraro Lupaavan kuuloisia oireita teillä! Itse olen myös aika hämmentynyt, koska sama juttu olen väsynyt mutta kuitenkin nukun levottomasti ja heräilen vähän väliä ja aamulla myös ihme pirteys. Vkl:nakin heräsin tuosta vain ja ai että kun teki mieli leipoa :) (en ole leiponut varmaan vuoteen...) Joten sitten leivoinkin pipareita ja 3 kakkua jne... :D

JomiTestaatko tänään?

Kamiraro ja salainen toiveHyvin todennäköistä ettei plussa vielä näy, itse olen saanut aikaisemmista lapsista haamu plussat vasta silloin kuin tädin pitäisi tulla ja siitä sitten on vahvistunut. Ultrassa yleensä onkin sitten sikiö ollut n. 3vrk pienempi kuin mitä kierron mukaan (vaikka aina olen vielä ioahn oviksen pongannut). Niin kauna on toivoa kun tätiä ei näy :)

Amborsia85 Tätipahoittelut

Jasmin Et ole ajatellut että kävisit yksityisellä ultrassa? (voi olla et olet sitä' jo jotain kirjoittanutkin..en vain jaksanut käydä koko pinoa lävitse). Itse menin aikoinani julkiselle puolelle päivystykseen kun oli ihan valtavan kovat alavatsakivut (vaikka ei ne sitten mitään epänormaalia olleetkaan) ja ultrasivat siellä ettei ole kohdun ulkopuolinen. Eli ihan härskisti vaan menet äitipolille ja sanot et kovat kivut niin uskoisin et ultraavat(eivät oikein voi vaan kotiinkaan lähettää).

Kuulkaas naiset on se vaan ihan kumma juttu..olen ihan varma et olen raskaana :O Vaikka siis aika epätodennäköistähän se on(todella epätodennäköistä..itseasiassa lähinnä mahdotonta). Mutta oireet senkun jatkuu..ihmeellinen aamu pirteys, levottomat yöt, leivonta himo, kihelmöivät rinnat, alavatsakivut ja eilen sitten vielä NÄRÄSTYS!! Ja sitä kun ei sitten vaivana ole ollut kuin raskaana ollessa =) Myös saunan jälkeen tuli aivan älyttömän heikko olo ja luulin pyörtyväni.
Vkl:na olin 40v juhlissa ja otin kaksi siideriä mutta ne ei nousseet päähän (en ole juonut aikoihin mitään ja yleensä jo yksi siideri vähän "humahtaa") Joten siihen loppui juominen, koska tuli niin vahvasti olo et ei hitsi olenkohan mä nyt kuitenkin ihan oikeasti raskaana! Boolia en edes uskaltanut maistaa...
Niin ja se oire mikä on aina aikaisemmin ollut jo ennen kuin täti on jäänyt tulematta eli hajuaisti on käsittämätön..haistan kaikki tuoksut niin vahvana että...joka paikassa tuoksuu mitä kummallisemmat hajut.

No ensi vkl:na se täti tulee jos on tullakseen, mielenkiintoista.
Onhan tässä se mahdollisuus et kun kierukka otettiin pois vasta 2 kiertoa sitten et oma hormonitoiminta vain hakee vähän paikkaansa.

Nyt siis kp 23/28

Kamiraro Sinun oireesu kuulostaa niiiin lupaavilta =) Pidetään peukkuja! Minä menisin näyttään lääkärille sitä pattia siellä kohdun suulla..jos se kerta miehellekkin aiheuttaa ongelmia. Ja saat itse mielenrauhan :hug:

Tömpsis pahoittelut negasta : /

Salainen toive Sinunkin oireet vaikuttaa lupaavilta ;) Joskopa niistä tulisi tulosta!

Ambrosia85 Voi harmi,et täti tuli käymään :| No nyt vain uutta yritystä kehiin! Josko se tuottaisi tulosta! =)

Jomi huh! Sinun oireesi vasta lupaavat onkin!! :D

ON: Eilen sain sitten hommattua viimeiset joululahjat! Satasia paloi, mutta vain tarpeelliseen :whistle: Ostin itselleni alusvaatteet, jotka mies sit saa antaa minulle joululahjaksi ;)
Eilenkin koko päivän kuvotti, mutta ei mitään muuta...ostin sitten samalla ostosreissulla raskaustestejä kaappiin lojumaan...ja hyvä kun en heti illalla tehnyt toista :LOL: Ehkä loppu viikosta vois piruuttaan kokeilla tehdä, sikäli mikäli kuvotus jatkuu ja menkat ei ala. Tänäänkin on hiukan kuvottanut, mutta mutta...mitään muita oireita ei ole edelleenkään (ja mahtaako tullakkaan).
Mutta nyt joululahjat pakkaamaan ja sen jälkeen kuntosalille treenaamaan, kun lapsetkin jo lähtivät kouluun, niin saa toimia salaisesti :D
Plussapuhureita kaikille sitä odottaville!!

Vauvako? ja Ansis kuviteltuja nuo oireet mulla kumminkin on kun kierukka otettiin pois saa siitä alkoi tämä eka yritys. Pitäis sanoa että tapahtuu suuri ihme jos ekalla tärppää.

Esikoista kun aloin odottaa raskauden keskeytyksen jälkeen tuli yhdet menkat( (pakko oli tehdä kun pienoinen ei olisi selvinnyt maailmaan hengissä) ja sit vasta sai esikoinen alkunsa aivan vahingossa. Silloin oli ovis viikon myöhässä (silloinen mies sanoi kantavansa vastuun että lapsi sai tulla jos oli tullakseen). Kuopusta kun aloin odottaa nii laastareiden jälkeen tuli keskenmeno ja kuopus sai seuraavasta kierrosta alkunsa kun ovis oli viikkoa aikasemmin (olen aina niin rakastanu kroppaani) kuopuksen oviksen tunsin selvästi ja silloinen mieheni ei halunnu lasta mut ei käyttäny ehkäisyä ja sanoin suoraan miten asiat menee sit vaiks varoitin. No testiin pärähti viivat ja seuraavana päivänä huusi aborttia koko päivän. En suotunut tekemään (ja onneksi en tehnyt, samallalailla huusi jo silloin kun sain tuon km:n) Eipä osannu laittaa sukelluspukua päälle. Hän on siis kummankin lapseni isä. Ja nyt sit menee valivalin puolelle. Ja pah hän pahemmin kantaa vastuutaan lapsistaan :kieh: nytkin sai oikein kunnolla tapella ottaako lapset ensi viikonloppuna kun muuten ei näe heitä yli kolmeen viikkoon nii ei voinut ottaa ja ajattelee minun pelkästään joustavan. Minun ja mieheni olisi pitäny ajaa 2,5h-3h matka jouluna yhden päivän takia, että lapset pääsisivät juoskemaan paikasta toiseen. 23.päivä lähdemme mieheni äidin luo ja jo 25.päivä pitäis tulla takas, että lasten isä näkisi lapsia yhden yön ja 26.päivä tytöt tulisivat takas minulle. Tytöt eivät saa levähtää ollenkaan ja tähän mieheni löi asian lukkoon, että lähtee 26.päivä ajaa vasta takaisin ja että jos lasten isä haluaa lapset nii tulee itse hakemaan. Tämä on aina tällaista taistelua kaikesta lasten isän kanssa.

Kiitos Jomi, kamriraro, vauvako? Ansis, ihan tervetulleet menkat - pääasia ettei pidemmäksi kierto venynyt.
Lisäksi meidän ei EHKÄ tarvitsekaan siirtää häitä :D
Jos olisin viime kierrosta raskautunu olis la ollut 10päivää ennen häitä :D

Laitatko Jomi mulle listaan kp 2/ ?-32 noita ehtii kuitenkin jatkossa muotoilemaan enempi sopiviksi kun kierrot tasaantuu ( toivottavasti!)
En ihan jaksais uskoa että kierrot olis noin pitkiä jatkossa, mutta ken tietää, toivottavaaa toki olisi ettei ton pidemmiksi venyis :)

Kumma miten tää vauvakuumeilu saa oikeesti otteensa ku menkat on ohi. Nyt on taas niin järkevä ja rauhallinen olo, ei ymmärrä miksi muut hakee oireita hakemalla, mutta tiedän, perästä tullaan :D

Jasmin- En tahdo kuulostaa ilkeältä, mutta ainahan voi tapahtua jotain. Tottakai ekat 3kk on riskialteimmat ja varmasti itsekin tulen olemaan pelokas ennenkuin varmistuu että kaikki on kunnossa. Yritä kuitenkin nauttia raskaudesta :) En jaksa (enkä tahdo uskoa että teille tapahtuisi jotain ikävää).
Ja eikös tuo vois olla ihan hyvin oire (jatkuvasta) raskaudesta - epäusko ja skeptisyys? Ja monestihan oireet saattaa hetkellisesti kadota vaikka kaikki olisi hyvin.

MTVFaktalta tulee adoptiotarinoita.. hirveen herkkää ja koskettavaa tämmöiset.. Ongelmia raskautumisessa/raskauksissa ja sitte annetaan koti ja perhe pienelle ihmiselle jolla ei sellaista ole.. En vaan tiedä oisko musta tuollaiseen. Tosin sitä ei vielä tarvitse miettiä.

Paljon tsemppiä ja plussatuulia ja tarrasukkia <3

Jomi
Mulla kans iltasin väsyttää tuhottomasti mut sitten saatan pyöriä ja torkahtaa välissä sängyssä tunnin parikin... Normaalisti oon semmonen kuulemma (ukko sano) että ku pää on tyynyssä niin ei mee ku 5min niin alkaa kuorsaus kuulumaan :D

Noista oireista...
Jos tässä jotain mahollisuuksia olis niin olisin onnessaan teijän tsempeistä mut tilanne on se et en muista/tiiä ollaanko mun väärin bongatun oviksen jälkeen edes pupuiltu... Niin mahollisuudet raskauteen toosi pienet :D Niitten perusteella menkkojen olis pitäny alkaa aikasintaan viime viikonloppuna mut ei näkyny... Sen jälkeen ollaanki koitettu pitää huoli ettei paljoa taukoa olis makkarissa jottei se ovis vaan mene hukkaan :whistle: Mä ku en näytä kroppaani tuntevan...

Jomilla ja Vauvako:llaki lupaavan kuulosia oireita =)

Ambrosialle onnea uuteen kiertoon :wave:

kamiraro
Kantsii kyllä varmaan tosiaan varalta käy näyttää sitä pattia... Vaikka monestihan ovat vaarattomia :hug:

Plaplaplaaa... Ei menkkoja... Mahaa jomottelee muita oireita ei oo...
Paitsi et väsyttää mut sekään ihme ku poika herätteli viime yönä, hammasta tekee tai kipeeks tulossa...

Viimeksi muokattu:
kamiraro Dpo 10 on kyllä vielä melko aikainen päivä testailla eli ei tosiaan välttämättä näy vielä haamun haamua noilla päivillä! Tietysti tämä on kauhean yksilöllistä, mutta negatiivinen taitaa olla aika monen raskautuneen testitulos 10 päivää oviksen jälkeen :) Kannattaa varmaan gynellä käydä näyttämässä tuota pattia, ettei tarvitse turhaan murehtia itsekseen moista. Tsemppiä!

Vauvako? No nyt alan olla minäkin varma siitä, että sä olet raskaana! :D Koska ajattelit testata itse? Mä tuossa liuskatestin tein ja tulos on jälleen kerran vähän tulkinnanvarainen... :ashamed:

Ansis Voi ei, mun joululahjastressi nousi aika tavalla, kun luin, että oot jo saanut kaiken hankittua! Apua :D No, mähän oon tässä lomalla että sikäli on kyllä hyvin aikaa luuhata kaupoissa. Kannattaakin varmaan käydä tälleen arkisin aamupäivällä, niin välttää sen pahimman ryysiksen. Testailisitpa säkin jo pian, niin kyllä kuulostaa hyvältä!! :)

Ambrosia85 Tommosta se mullakin aina on - eli joskus kp 3:n tienoilla alkaa olo olla jo aika "normaali" ja levollinen. Edellisen kierron höyryäminen on jo unohtunut eikä vielä tarvi miettiä mitään oviksia tai testaamista :) Stressitöntä alkukiertoa siis sulle!

Salainen toive Mä oon kans tuommoinen, että nukahdan yleensä ihan samantien. Johtuu varmasti siitä, että menen yleensä sänkyyn vasta sitten, kun olen kukkunut itseni ihan väsyksiin. Mut mikä lie viime yönä sit valvomisen aiheuttanut. Päikkäreille en tänään oo ainakaan vielä sortunut, joten jospa ens yö menis ihan nukkuessa vaan :)

ON Kävin testiostoksilla ja tein PregCheckin liuskatestin. Jotain hailua siinä ehkä näkyy... Mieskin näki jotain, mutta painotti, että on todella haalea. Nyt kun testi on kuivunut, niin näkee selvemmin. Noissahan ei pitäisi olla sitä viivanpaikkaa (ovat siis samoja testejä kuin Apteekin omat), joten toivotaan, toivotaan..! :heart: Mulla on vielä yksi liuska ja yksi puikko, kaikki PregCheckiä eli huomenna taas olis tarkoitus dippailla. Toivottavasti on edelleen aihetta testaamiseen eikä se ämmä kurvaa paikalle.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! :wave:

Jomi Kylläpäs siellä näyttää positiiviselta :D Joka suhteessa..eiköhän se plussa siitä vain vahvistu!! Itse olen aina ensin saanut kun tädin on pitänyt tulla niin vain hailakan "haamun" ja sitten siitä vain vahvistunut =)

Mä olen kyllä aika jännittävällä mielellä...varsinkin kun kaikki merkit ja tunne on itsellä NIIN vahva..tietenkin tämä voi olla jotain tilapäistä mielenvikaisuutta. No joka tapauksessa toivottavasti siirrytään samaan aikaan tuonne elokuisiin!!

Nyt tosiaan kp23/28 joten testailen vasta joskus vkl:na, jos tätiä ei näy :whistle: (testejä kyllä löytyy kotoa muutama ett kai niitä voisi yhden jo aikaisemmin tuhlata(???)

Se sitten niistä tuntemuksista ja oireista :D...täti kurvasi tänne ja vasta kp 23 :O Taitaa vaan olla hormonit sekaisin vielä kierukan poiston jäljiltä.
Olisihan se ollut mukavaa plussata mutta aikamoinen yllätyshän se olisi ollut!

Paljon plussa onnnea muille!! :D

Tuutunen: just tollanen mäkin oon ollu: pelänny raskautta ihan hulluna ja sit myöhemmin sitä vaan alkaa toivomaan ja nyt sitten pelkääkin, ettei saakaan lasta koskaan :headwall: Toivotaan sullekin elämään "edistystä", mullakin vähän samanlainen olo, että haluan elämääni uutta, uuden askeleen tms. Toi muuten on niin totta, jos palstojen perusteella katsoo niin lapsen saaminen on todellinen ihme, mutta onneksi palstojen ulkopuolellakin raskaudutaan ja synnytetään koko ajan ilman mitään ongelmia! :)

Jomi: ihan tyhmiä negoja! mutta tää on sit salaisuus: en käyttäny uutta testiä vielä vaan dippailin sitä vanhaa uudestaan... ja silleen siihen saa haamun :O (ihan outoon kohtaan, mutta mistä mä tiedän missä kohassa se viiva kuuluis olla...:p) Aika tyhmää, mutta pakko oli testata, et mitä tapahtuu... :whistle: et sit kerro kellekään miten hölmö mä oon... :p En kyllä malta montaa päivää olla testaamatta "oikeesti"... sillä tänään on ollut ihme mahakipua, sellasta ku menkkojen ekoina päivinä on, tosin paljon lievempää, mutta mulla ei IKINÄ oo kipua ennen vuotoa...! ja nyt ei vuodosta merkkiäkään :O (voiskos olla ovis näin myöhään??? no ens kiertoon ostan sit ovistestejä ja sitten oon ihan sekasin niiden kanssa, varautukaa siis jo nyt ;) :D)

Etkä jätä mua tänne, tahdon sun kaa samaan kasaan odottamaan!!!! :D :D :hug: Hyvältä sulla ainakin näyttää!!!! :hug:

Muillakin oli hyviä oireita! Saatais iso kasa plussia yhdessä, aatelkaas! :) Kun luin teidän oireita niin vasta muistin, että tänään oli kanssa vähän öklö olo, ja närästi hetken ennenkuin sain ruokaa. Närästystä mulla oli raskauden viimenen viikko kesällä KOKO ajan, tulin sen kaa ihan hulluks.... (mutta huonostihan se siis päätty.)

Vauvako: pahoittelut tädistä, mutta seuraavaan kiertoon sitten paremmalla onnella :) :hug:

Mulla ei ole mitään joululahjoja valmiina, eikä rahaa mitään hankkia :( Piti kutoa kaikille jotain, mutta en oo sairastelun keskellä jaksanu... Eli ehkä annan sit pipoja ja sukkia kaikille joskus tammikuussa :D :whistle: jos sillonkaan.

Ja uniasioista en ees ala puhumaan teiän kaa, mä oon niin kateellinen ihmisille, jotka nukahtaa nopeesti! :stick: :D :D :D

eli nyt koitan nukkua... aamulla miehen mukaan työkeikalle ja ehkä ostoksille :) Nähdään pian taas ihanaiset! :heart:

Viimeksi muokattu:
Vauvako?: Nyt pääsette sitten kunnolla yrittämään, eipähän tarvinnut pitkää kiertoa odotella =)

Jomi: Minä en ainakaan liuskatestissä ole ikuna nähnyt edes viivan paikkaa, eli jos jotain näkyy, nin hui, tässähän on jännät paikat!!

Ambrosia ja Jomi: Onneks hormonit (?) hoitaa sen niin että pahin "vauvantuska" on "vain" osan kuusta, tuntuu että tässäkin määrässä on jo riittävästi ainesta hulluuteen :D Voi kun osaisi myös muun kuin alkukierron olla stressaamatta muniensa ja niiden sulhasten kohtaamisista.

Tömpsis: Sinussahan on tutkijan ainesta noine kokeiluinesi :D Olemma taas kaikki hieman viisaampia tämän johdosta ;). Toivotaan että "vertaileva kokeilu" käyttämättömällä liuskalla tuo muutakin kuin väärässä kohdassa loistavia haamuja!

Oma Napa oli jo luopunut toivosta ovun suhteen, mutta kippas kappas ainakin limailuista ja kivuista päätellen sen aika onkin nyt! Ja kun tarkemmin laskeskelee nin ihan järjellinen aika se olisikin mikäli tuon pidemmän kierron mukaan mennään (hmph..minä kun olisin mielelläni mennyt sinne lyhykäisempään suuntaan :D). Mies on muilla mailla loppuviikkoon asti, joten ei kai auta kuin toivoa viikonloppuna vapautetuille nuijapäille pitkää ikää :p

Löytyykö täältä muuten muita vilukissoja? Itse siis olen varsinainen palelija ollut aina, sisälläkin aina röykkiöittäin vaatteita ja aina vähän viluttaa. Nyt kuitenkin, kestänyt ehkä viikon-toista, minua ei enää palele. Ei töissä, ei kotona, ei missään.. waaat?? En keksi mitään muuta muutosta, kuin että aloin syömään d-vitamiinia, mutta sen yhteys tuntuu aika kaukaa haetulta.

Nooh, jään odottelemaan teidän plussauutisia ja kaikkia muitakin uutisia! Nyt pitäs kai välillä keskittyä töihinkin :ashamed:

Vauvako? voi sitä pirulaista tätiä! Mutta hyvä sitten, ettei kierto venynyt! Itsellä alkoi kierukan poiston jälkeen ekat menkat parin päivän päästä ja kestivät 9 (?) päivää ja uusia odotellessa...

Jomi Mä kuvittelin,et meidän kaikki lahjat on ostettu, mut eilen muistin,et vielä 4lle täytyis lahjat ostaa...jotain pientä vain onneksi :xmas: Teitkö tänä aamuna testin??? Utelias olen juu :D Minun niin tekis mieli testata, mutta josko tosiaan malttais odottaa viikonloppuun vaikka :whistle:

Tömpsis Kudotut joululahjat ona ina mieluisia :) Vaikka tulisvat myöhässäkin! Itse olen kova ostamaan (kun en osaa tehdä...) lahjoja. Lapsuudenkodista on jäänyt tapa, et kaikille sisaruksille perheineen hommataan lahjoja ja vanhemmille ja lasten kummeille...Niille nytkin, mutta kun on niin sikiävää sukua ollut, et lahjan saajia riittää :xmas:

Tuutunen minä olen vilukissa!! Ollut koko ikäni! Aina paleltaa ja jalat & kädet on aina kylmät :snotty: Ja minulla se kylmyys aina ihan sattuu joka paikkaan :|

ON: Näin yöllä unta,että tein raskaustestin ja siihen pärähti niin komea plussa,ettei paremmasta väliä! Toivottavsti olisi ennenuni ;) Mistä lie uni tullut alitajuntaan?? sitten se oli vielä niin toden tuntuinen,et aamulla herätessä harmittelin,et kuinka sen jo nyt tein, kun tuloksesta ei voi olla niin varma :D Tänä aamuna on hieman etovaa oloa, mutta ei ainakaan vielä niin kovaa, kuin aikasempina päivinä. Mutta eilen mulle ei maistunut suklaa :O

Mutta aurinkoista talvipäivää kaikille kanssasisarille :)

Huomenta!

Omanapailen heti alkuun eli aamupissasta dipattu PregCheck-liuska antoi mun nähdäkseni kuitenkin sen viivanpaikan :confused: Väriä siinä ei mun mielestä ole, mies otti nimittäin järkkärillä kuvan ja suurentelin sitä aikas isoksi tässä näytöllä ja ei siinä ainakaan mitään näy, ei tosin sitä viivanpaikkaakaan. Eli innostuin taas liian aikaisin. Tätiä tässä lähinnä odottelen nyt lannistuneena, vaikka tiedänkin, että vielä on yrityskiertoja kovin vähän takana. Ei tää ainakaan helpommaksi muutu ajan kuluessa :xmas: Aamulla kyllä herätessä oli jo olokin semmoinen, että tuskin tarvii testiä tehdä. Silti ihmettelen, mikä nuo tissit eilen niin saamarin kipeiksi sai (nyt on aika tavalla vähemmän kipeet) ja mistä johtui illalla aivan hulvaton alavatsan turvotus, kun näytin ihan siltä, että olisin neljännellä kuulla raskaana... No, jospa nää kuvitelmat haihtuis nyt päästä ja pääsis taas uuteen kiertoon mahdollisimman nopeasti.

Vauvako? :hug: Sullekin kävi "ohraisesti", pahoittelut tädin tulosta! Miten te jatkatte tästä eteenpäin sitten, ootteko jutelleet asiasta?

tömpsis Mielenkiintoinen tutkimustulos! :D Kyllähän se kai on mahdollista, että ovis on myöhässä. Mä en edelleenkään aio ostaa ovistestejä, kun tää raskaustestien tulkintakin on jo välillä niin salatiedettä - tai siis mä teen siitä salatiedettä tiiraamaalla hullunkiilto silmissä negatiivisia testejä, huoh! Enkä oo varmaankaan jättämässä tätä pinoa ihan hetkeen :( :)

Tuutunen Liuskoissa on muuten eroa: David-liuskoihin ei käsittääkseni tule viivanpaikkaa, mutta mulla oli tossa joku aika sitten käytössä Sofi One Stepit ja niihin kyllä tuli erittäinkin selvä viivanpaikka. Ja nyt sitten tuli tähän PregCheckiinkin kuitenkin viivanpaikka, kuinka ärrrrsyttävää.

Ansis Oi, toivottavasti oli enneuni ja pääset sitten viikonloppuna testaamaan plussan! :) Hyvä, että maltat odottaa sinne saakka, turha tosiaan testata liian aikaisin. Rupee vaan v-käyrä nousemaan korkeuksiin ihan suotta niin kuin tässä mun tapauksessa.

Keskiviikko 15.12.2010

Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini ........... kp 69/28-32 ............ yk 1 ........... 2.
hah .................... kp 64/26 ................ yk 1 ........... 2.

Emeriini................ kp 39/? .................. yk 2 ............ 2.
Salainen toive ...... kp 35/24-44 ............ yk 1 ............ 2.
äiti88 .................. kp 33/28 ................. yk 5 ............ 3.
tömpsis (31)......... kp 33/? ................... yk 3 ............ 1.
Jomi (24) ............ kp 32/27-35 ............. yk 4 ............ 1.

kamiraro (22) ....... kp 29/30 ................ yk 1 ........... 3./1.
hopeful86 (24)....... kp 28/31-38 ........... yk 2 ............ 1.
satuh83 ................ kp 23/33-35 ........... yk 1 ............ 1.
Tuutunen .............. kp 22/31-35 ........... yk 3 ............ 1.

Ruutinen .............. kp 19/36 ................ yk 1 ............ 2.
Ansis (29) ............ kp 19/? .................. yk 1 ............. 3./1.
Catherine- (21)..... kp 14/? ................. yk 1 ................ 1.
Tine (25) ............. kp 13/28-38 .......... yk 2 ................ 1.

Ambrosia85 ......... kp 4/?-32 ........... yk 2 ................ 1.
Eevaliisa (26) ....... kp 4/25-30 ......... yk 1 ................ 3.
Maijamehi (29) .... kp 0/0 ............... yk 1 ................ 3./2.
pörhölä (31) ........ kp 0/0 ................ yk 3 ................ 4./2.

Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Jumima ........................ 12/2010 ............................ 2.
Lolaa (19) ..................... 1/2011 ............................. 1.
Sinisilmä-91 ................... ? .................................... 1.
nuppu86 ....................... 02/2011 ........................... 2.
Kolmio .......................... 1-2/2011 .......................... 2.
chrisu............................1-2/2011 ...........................1.
Bassets ........................ kevät 2011 ....................... 3.
lily-rose ........................ 5-6/2011 .......................... ?
tryffeli89 ....................... 6/2011 ............................ 1.
Peepe ........................... 6-7/2011 ......................... 1.
Anna333 ....................... kesä 2011 ........................ 2.
bellabambini ................... 8-10/2011 ........................ 1.

Taustailijat:

An-nie

Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123
Marraskuu 2010: jasmin-- (yk 3)

kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen

+++ Plussarikasta joulukuuta! +++

Viimeksi muokattu:
Kiitos taas Jomille listan päivityksestä :flower:

Mulla meni eilinen ihan pipariksi.. menkkakipujen lisäks vissii jugurtti ollu vanhaa (maistu oudolle) ja voin sen verta pahasti (oksetti ja vatsaa vääns, olin kalpee ja pyörrytti) et esimies käski himaan.
Noh, nyt sitte pitää kuulema käydä eilisen takia lääkärissä. Voitauti voi luoja, en mä voi sairaslomaa ottaa menkkojen takia :headwall:

Noh, katotaan mitä tohtorisetä kirjottaa.. aika naurettavaa vaan et viel viimeks riitti omalääkärin sairasloma ja nyt pitää mennä johki mehiläiseen tai jonneki :stick:

Nojooh, lepposaa tiistaita :D mä tein uudet kynnet ja nyt lähden selittää vanhentuneesta joguritsta ja vastanpuruista lääkäriin.. keep it simple! :D

Voi jännitys teidän jännäilijöiden puolesta! :heart::heart::heart:
Jomi Eikä nyt mitään menkkaoloja, kyllä se plussa sieltä nyt tulee kun testaat ahkerasti! :)

Ambrosialle ja Vauvako? Oli täti perskules ilmaantunut, osanotot ja isot hedelmälliset tsempitykset uuteen kiertoon! :)

Kiitos ihan hirveästi teidän kannustuksista, kyllä se niin on että paniikki tarttuu ja huolet nousee pintaan just tuota keskestelupalstoilta niitä lukiessa :( Kun on tarpeeksi moni tippunut tai muuten huonoja uutisia saanut niin itelläkin on suhteettoman suuri pelko omasta matkassa pysymisestä :( Muutenkin mun elämänasenne on aina ollut vähän sellanen että kun ei odota liikoja niin ei petykkään niin kovin vaikka yhtä kova se pettymys on kuiteski vaikka mitä ois itelleen väittänyt jos huonosti kävis.
Olen miettinyt kans että minkä valkosen valheen turvin pääsis ultraan että loppuis tää arpominen :D Noh, ehkä kysyn vaan suoraan että pääsisinkö, huomenna se neukkukin jo kuiteski on.
Oireita on edelleen, kuvotusta, hengenahdistusta, jumalatonta turvotusta, housut menee kiinni ja pysyy kiinni- niin kauan kuin seisoo eikä kumartele saatikka istu :D

Vilukissa olen ollut kans aina. Paleltaa jos ei oo tarpeeksi vaatetta, öisinkin nukun kahden paksun peiton alla :) Kesäsinkin harvoin voi mikään hihaton paita päällä liikkua, liian kylmää!

kamiraro Minäkin kävisin näyttää tuota patti-ilmiötä ettei oo mitään sen kummempaa ja että katoaako ittestään.

Höm, pitäsköhän se sitten askarrella joulukortit loppuun ennenku poika herää, huomennahan se oli se viimenen postituspäivä... Luulempa että lähtee pari päivää myöhemmin kalliimmilla merkeillä, olipa hyvä kun aloitin taas ajoissa kuukausi sitten niitä tekemään, voivat valmistuakkin ennen ensi joulua :D On vaan niin saamaton olo päällä koko ajan |O

Plussia ja tsemppejä!

Tää mun kroppa tykkää musta niin paljon, että haluaa mut hulluksi. Eli laitan tämän päivän oireita:

- älytön turvotus kuin olisi vyö liian tiukalla vaiks ei ole vyötä ollenkaa
- ajottaista selkäjomotusta (ei voi kivuksi edes sanoa)
- metallin maku suussa
- mä jäädyn kohta kun niin kylmä vaiks villapaita ja sukat jalassa
- Nenä edelleen kuiva kuin sahara ja välillä vuotelee verta, joka ei ole mule normaalia.
- pissatulehduksen oireet ja koko ajan olisi pissahätä, mutta tiedän sen olevan turhaa koko ajan siellä juosta kun mitään ei varmastikaan tulis.

Ei minkäänlaisia menkkaoireita ole ollut, mitkä olisivat minulle tyypillisiä... kuten älyttömät vatsakivut, jotka ovat supistumaiset, räjähdysherkkä mieli

siis täh, tänään sitten ois ovislimoja??? onko liian myöhästä tehä talletuksia tänään? (ei yhtään huvittais kun alapääongelmatkin taas vaivaa, mistä näistä sit tietää, jos limailu oiskin vaikka jotain tulehdusta??? :headwall: )

Oli pakko tehä yöllä vielä toinen testi, enhän mä ois saanu unta muuten... :whistle: mutta siinä ei kyllä mitään, siis yhtikäs mitään näkyny... vaikka kuinka dippailis :D Mä oon hullu tiedemies, joo :D Vertailun vuoksi kerrottakoon, että yritin pelkällä vedellä sitä vanhaa testiä taas, eikä siihen silleen saa mitään haamuja, että nyt on taas tehty virallisempaa vertailua :D :D Jomi: oisit nähnyt mut, mä se vasta hulluna niitä kyylään! :D :D

Kamiraro: Kävisin kyllä lääkärille näyttämässä sitä pattia. Mutta jos jännäilyt tuottaa tulosta niin lääkäri/neuvola-aikahan saattaa olla lähempänä kuin luulemmekaan (pitää peukkuja). Milloin meinasit testata uudestaan?

Salainen toive: Jospa ootte onnistuneet kohdistamaan peittojen tuuletukset oikein :) Kuinka jännittävää!!

Jomi
: Meinasitko milloin testailla uudestaan?

).( Olen kyllä käynyt lukemassa kaikki viestit, mutta ennen ovista oon niin innoton tähän juttuun etten jaksa edes alkaa kirjoittelemaan. Mutta ompa hienoa että olen tällä palstalla ja Jomi hoitaa niin säntillisesti ton listan, meinas nimittäin melkein ovis unohtua :xmas:

Näin vauvakuumeisena voisi ihmetellä että mitenkä se nyt niin voi ovulaation unohtaa mutta tässä ihan vasta aloin kelailemaan aikaisempien vauvansaantiyritysten ovispäiviä. Ja niinhän se olikin.. silloinkin kierrot olivat yli kuukauden ja muistaakseni tikutin ovista melkolailla kp 19-21 aina. Eli nyt on kp 18 ja me laitettiin pikkukiitäjät juuri vähän aikaa sitten matkaan :) Nyt pitää vain olla aktiivinen (mikäs se olikaan, KAJP). Tietohan siitä on että minäkin tänne varmaan ahkerammin jaksan kirjoitella nyt kun on jotain jännättävää itselläkin kuviteltujen raskausoireiden ynnä muun pohdiskelua. Paha vaan, että minulla saattaa joka toinen kuukausi olla turhaa tämä innostuminen kun sitä toista munatorvea ei ole :(

Mut :hug: kaikille joille punanuttu teki tepposet ja tuli kylään
ja positiivisuustuulosia kaikille jännääjille ja testaajille.

Vaikka olen välillä ihan hiljaa täällä niin olen kovasti tohinassa mukana kuitenkin!

-Ruuti-

Ainiin meinasi unohtua. Mitäs olette mieltä, jos mulla olisikin ovis huomenna (kp 19) niin silloinhan luteaalivaiheeksi tulee 17 päivää. Eikös se ole aika pitkä? Ja vaikka ovis olisi kp 21 niin siltikin se venyy 14 päiväiseksi. Mietin vain, että onko mahdollista, että edellisellä keskenmenolla ja myöhemmin myös kohdunulkoisella olisi jotain tekemistä tuon pitkän luteaalivaiheen kanssa?

Viimeksi muokattu:
HEIPSAN! liityn tännekkin virallisesti kuumeilemaan..:)
meillä kolmosen yritystä aloiteltu henkisesti,kierukka lähtee huomenna ja siitä lähtee meidän odotuksen odotus...
Täti kylässä tällä hetkellä,toivon että tyhjennysvuotokin tulis samaan syssyyn,niin pääsis hormoonit tasaantumaan,huomasin että on muitakin vastikään kierukan poistaneita,mites teillä kierron kanssa käsi,menikö sekaisin,entäs tyhjennysvuoto,oliko jotain erilaista??

En ota ressiä ainakaan vielä,tuskin poksahtaa plussia vielä tammikuussa meillä..:)

mulla kierto kierukan kanssa ollut hyvin vaihteleva 25-30pv eli,

Minun rivi

Eevaliisa(26............kp3/25-30.........yk1..............................3.

Eevaliisa tervetuloa :flower:

Jomi toivotaan nyt että vielä plussaksi muuttuisi :D En nyt tiedäkkään siitä aattona testaamisesta, kun toit tuon seikan esiin.

Monilla näytti oireet hyvältä ;) Plussia siis vaan roppakapalla kehiin! :heart:

:hug: punanuttuämmän kohdanneille!

ON: Jo kp 27/31-38 ja täällä jo mietitään että koska uskaltaisi testailla. Eilen illalla oli oikea rinta kosketusarka ihan uudella tavalla. Oli siis todella kipeä. Tänään töitten jälkeen nukahdin kun pääsin kotiin, jota joskus jopa muutenkin tapahtuu. Tosin olen myös tulossa kipeäksi, että voi oireet siitäkin johtua. Vähän on tänään nippaillut, mutta oire lista on ihmeen lyhyt kiertopäiviin verrattuna. Rusehtava vuoto jatkuu, mutta ei ole niin runsasta kuin edellisissä kierroissa. Katsellaan katsellaan ;) Mietin että uskaltaisiko jo sunnuntai aamuna testailla, vai onko liian aikaista? silloin olisi siis kp 32

Pluusapuhureita kaikille niitä tarvitseville! :heart:

Jomi
Pidetään peukkuja et saisit sen plussan :)

Tervetuloa Eevaliisa :wave:

hopeful
Sulla on siellä jännät päivät :)

Plaplapla... Ei menkkoja. Aamulla testattu nega, vaikka testiajan sisällä omat silmät mukamas jotain näki siinä kohti mihin sen toisen viivan pitäs tulla mut siis nega tuli :D
Illalla alko paleltamaan ihan kauheesti, pitiki mönkiä ukon kylkeen kiinni nukkumaan. Yleensä en voi siinä nukkua ku tulee niin kuuma... Ja sitten ku yskin niin mahaa repi...
Juu mielikuvitusoireita osa.124566 :D

Salainen toive ihana toi mielikuvitusoireita osa.124566 :D

Täällä kans mones osa jo noissa oireissa menossa. Eilen minunkin silmäni temppuilivat ja väittivät testajalla tulevan viivan mut nega myös täällä. Tänään alkoi sit kunnon pissatulehdus oireet :/ ja tuo on yleensä ollut pelkästään raskauden aikaan minulla...

Mutta huomenna testaan vaiks on liian lyhyt aika oviksesta. Jos ei viikonloppuun mennessä tätiä kuulu niin testaan sitten uudestaan lauantaina. Silloin jo pitäis näkyä jonkinlainen viiva jos merkit pitää paikkaansa. Esikoisesta näkyi dpo 12 erittäin haalea plussa ja sit dpo 20 selvä plussa. Kuopuksesta pärähti selvä plussa dpo 20 aloin nyt miettimään ja junnailemaan noita ja kumpikin tytöistä sai alkunsa kp 16 :D
Eevaliisa Tervetuloa =)

Yhteistyössä