Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

Iltaa! :wave:

Vauvako? Kurja kun ootte käyneet siellä tautirepertuaarin läpi : / Meillä poika kitunut pari yötä kurkunpääntulehduksessa kuumeineen. Sairaalaan asti ei onneksi oo vielä tarvinnut lähteä. Tänä aamuna heräsin sairaana minäkin : / Mun taudit on aina sellasia että kuume ei nouse mutta olo on niin hakattu ja potkittu kuin olla vaan voi noin muuten. :( Aamulla vielä väsymyksen kourissa epätoivosena mietin että kun nyt on parina päivänä vaivannut aamuällötys että miten pystyn muka oksentaa kun kurkku on niin tuskasen kipeä!
Nyt mä napsin täällä nenä tukossa turkinpippureita että maistuu ees joltain :)

kamiraro hurjan kuuloista vuotoa sulla on ollut, onneksi jo ilmeisesti parempaan päin ja voit hyvin! Toivottavasti oviksen hyödyntäminen tuottaa tulosta kierron lopussa plussatestinä! :)

Jomi Meidän autossa on niin surkea takakontti että sinne jos änkäis noi pojan vankkurit niin koiran ois turha sovittaa edes häntäänsä joukkoon =) Matkarattaiden kanssa nyt mahtuu aika hyvin mutta poika kun on nukkunut päikkynsä aina pihalla niin jos yökylään on lähdetty niin koira on sit usein jäänyt hoitoon. Tulee pähkäilyä jos tää kakkonen nyt pysyy että mihin meidän matkatavarat sit ängetään kun yleensä ne on täyttänyt takapenkiltä turvaistuimelta jäävän tilan! :D
Heh mä lähden aina parin päivän reissuillekkin koko omaisuuteni kanssa vaikka aina koitan ottaa vaan välttämättömimmän :)

Tänään rv 5+5 en oo viel neuvolaa varannut, en uskalla, tuntuu et heti jos teen jotain konkreettista tän raskauden eteen niin posahtaa kesken :( Heinäkuisista tuntuu että tosi moni vaan tippuu kyydistä :(
 
Iltaa taas! :wave:

Vauvako?
Voi kurjuus miten ootte joutuneet sairastelemaan. Toivotaan, että saisitte olla rauhassa taudeilta tästä eteenpäin! Ja tuosta alkoholista vielä, että kyllä mäkin katson ja mietin aina, mikä kierron vaihe on menossa, jos meinaan kuppia kallistaa. Harvemmin kylläkin tulee humalahakuisesti nykyisellään juotua. Kyllä se jotenkin tuntuis tosi pahalta, jos olis kamalat apinakännit vetänyt ja sitten selviäisikin, että on raskaana.

Tine Jotain tuon suuntaista oon itsekin lukenut/kuullut joskus, että alkoholi ei oo noussut päähän ja sitten jo pian plussaakin. Toisaalta muistelen lukeneeni myös, että alkoholi olis joillakin noussut poikkeuksellisen nopeasti päähän juuri ennen plussaa. :confused: Mystisiä nämä tämmöset jutut!

Catherine- Jee, onnea pillereiden loppumisesta! :)

satuh83 Onnea ensimmäiseen varsinaiseen yrityskiertoon!

Ansis Se on hyvä, että mies on täysillä mukana :D Toivottavasti urakka ei muodostu pitkäksi :p

tömpsis Mun ei oo kyllä koskaan tarvinnut valittaa liian pitkästä kestosta… Välillä suorastaan päinvastoin :D

kamiraro Plääh, kuulostaapa kurjalta tuo vuoto :( Toivottavasti olosi kohentuu pikaisesti!

Saicho Bob Heippa ja tervetuloa takaisin sitten, kun vauvapuuhat on taas ajankohtaisia! :)

jasmin-- :hug: Ymmärrän kyllä sua, mä varmaan pelkäisin yhtä lailla. Koeta kuitenkin ajatella, ettei sillä neuvola-ajan varaamisella tai muulla ole oikeasti mitään merkitystä. Et voi itse vaikuttaa siihen, miten raskaus etenee, joten kannattaa yrittää vain nauttia ja olla rauhallinen. Turhat pelot pois! :heart:

Omaan napaan ei kuulu oikein mitään ihmeempiä. Eilen illalla sattui alavatsaan aika kovastikin. Seksin aikana varsinkin tuntui tosi epämiellyttävältä :x Samaan kohtaan (aivan alas, vasemmalla puolelle) on pistänyt, tuikkinut ja jomotellut nyt muutenkin. Tiedä sitten mitä meinaa, olisko jotakin keltarauhasen aiheuttamia juttuja. Tänään on alavatsa ollut todella turvoksissakin. Se tuntuu olevan niin täynnä ilmaa, että asennon vaihtaminenkin vihlaisee välillä tosi kipeästi. Mulla on kyllä muutenkin nyt pari päivää ollut vatsa jotenkin sekaisin, että johtunee ainakin osaksi siitä.
 
Hellurei taas tännekin :)
Mä odottelen ens viikkoa ku kuuta nousevaa että alkais menkat. En vieläkään jaksa uskoa että olis muuta vaihtoehtoa kun se, että kroppa on ihan sekaisin ekasta luomukierrosta (tai sitten en myönnä mahdollisuuden mahdollisuutta?)

Oireita kun edelleen on: iltaisin pahoinvointia + matkapahoinvointi, rintojen aristus edelleen sekä alavatsan nippailu oikealta puolelta. Ei niin runsaana kun viikonloppuna, mutta kuitenkin =).
Eikä pidä unohtaa hillitöntä väsymystä. Oli toki rankka viikonloppu, mutta nukahdan ennen klo 23 ja herään 7-9 välillä ja vedän parin tunnin päikkärit. Pelottaa oikein ku nyt o vuorovapaat lusittu ja alkaa taas "arki", eli oon kymppiin asti töissä :/ Vessassakin joutunu nyt eilisestä iltapäivästä asti juoksemaan aika tahdilla.. ehkä mulla on siis sokeritauti tai jotain :p

Kumma juttu, ennen sitä kaivo oireita oireen perään - nyt oireita tulee kaivamatta, mutta keksii niille tekosyitä :
väsymys = rankka viikonloppu
palelu ja nukkumisnuha = oon varmaan taas tulossa kipeeks
vatsan nippailu = varmaan vatsatautia tjsp
pahoinvointi = ei oo ehkä juonut/syöny tarpeeks
rintojen aristus = kroppa sekaisin ku ei enää syö e-pillereitä

ja ehkä kamalinta - tein eilen mun herkkuruokaa eil uunilohta runsaalla juustolla ja mun ei tehny mieli syödä sitä! Mulla on siis kilo lohta tehtynä kaapissa eikä maistu :confused:

jasmin- tsempit sinne ja rohkeena soittelemaan. tosin oon varmasti ihan samanlainen vellihousu sitten joskus.. haluis joteknin olla täysin varma kaikesta ennenko lähtee mitään ultria varaamaan, ettei tulis huonoja uutisia, vaikka siellähän sen sais about heti varmaksi tietää :D
 
Ambrosia
Hyvältä nuo sun oireet ainaki kuulostais... =)


Meillä yö meniki tosi hyvin! Esikoinen heräs vasta puol6 syömään... Jee =)
Mut tosiaan...Tissit ei oo yhtään kipeet! Esikoisesta ne oli jo dpo9 ja nyt siis dpo11.
Tuntuu et tää ei enteile hyvää... Meinasin et olisin testannu huomenna aamulla. Ukko lähtee pikkujouluihin, ovat jossain mökillä yötä tulee sitten vasta lauantaina päivällä kotiin...
Mut eipä tässä taija vaikuttaa testata :(
 
Meillä kanssa ukko huomenna pikkujouluissa, itteeni vähän korpee olla töissä koko viikonloppu, mutta toisaalta, näkyypähän tilissä ni voi sitte hyvällä omalla tunnolla joskus jäädä mammikselle :D

salainen toive mut onneks joka raskaudessa ei oireet oo tismalleen samat ;) sitähän ei koskaan tiedä jos jos jos <3

+++++++++++tuuuuuulia vaan kaikille..

mä meen hajoilee omaan sekopäisyyteeni.. Kohta lähdössä kauppaan ja mietin ostanko r-testipaketin sieltä. Eikös citymarketeissakin niitä nykyään myydä. Apteekista ostan vasta kun menkat on oletettavasti myöhässä
 
Ambrosia
Niin no joo...Jotenki vaan oon pitäny tissien kipeytymistä selvänä merkkinä niin tuntuu et plaah... En tiiä enää... Lievää etomista muka minimaalisesti :LOL: ollu oikeestaan jo eilenki
Sarjassamme kuviteltuja oireita, mä oon mestari niissä :D
 
jos jasmin- hannaa ultran varausta ni mä testin tekoa. en suostunut edes ostamaan :D Tosin, eihän mulla oo mitään syytä edes testata vielä näillä kp:lla vaikka oireet ovatkin lupaavia... Aikoinaan se kierto kun on ollu 28 :saint:

eli en vaan uskalla :ashamed:
 
Salainen toive,ei ne tissit aina kipeydy tai voi oirehtia vasta myöhemmässä vaiheessa;)

Kovasti on lupaavia oireita,testailkaa nyt vaan niin on ihana lukea plussauutisia:heart:

Mä olisin ihan valmis heivaamaan ehkäisyn metsään mutta miehelle oon luvannut sen 6kk odottaa vielä...
Tuskainen puolivuotinen edessä:kieh:
 
lily-rose
Niin voihan se niinki olla... Toisaalta niin olo et olisin raskaana mut toisaalta oon kerenny jo asennoitumaan ettei sitä plussaa vielä tule...

Tuo oottaminen on kyllä tuskasta... Meillä tosiaan sovittiin et kesäkuussa alkais yritys mut jotenki kummasti tässä sitä ollaan... Esikoisesta yritys piti alkaa maaliskuussa, sitten se aikastu helmikuulle mut sitten tammikuussa tuumittiin et no annetaan mahollisuus, kumpikaan ei kyllä uskonu et tärppäis niin helposti... No ei me keretty yritystä alottamaan ku olinki jo raskaana... Eihän sitä koskaan teilläkään tiiä ;)

Mahaa jomottaa edelleen samalla tavalla ku viimesenä kahtena päivänä...
 
Jasmin rohkeasti vain aikaa varaamaan! =) Pitää ajatella postiivisesti! Kyllä kaikki menee hyvin!

Salainen toive ei se tissien kipeytymättömyys (hieno sana) tarkoita,ettekö voisi olla raskaana!! Minulla ei ollut kummastakaan lapsestani mitään oireita! Paitsi se, ettei menkkoja kuulunut... Ei kun plussaamaan vaan ;)

Ambrosia myös testailemaan, jotta saataisiin lisää plussalaisia meitin sakkiin!! :D

Jomi toivottavasti ei juu muodostu liian pitkäksi urakaksi :xmas:

Oma napa: Eilispäivän minä vaan söin söin ja söin...Ihan tolkutonta mättäämistä sapuskaa ja herkkuja napaan! :popcorn: Lapsenkin karkkivarastolla kävin napsimassa, kunnes sieltä tuli käsky,et enempää ei saa syödä :ashamed: Eilisillan peittojen heiluttelun jälkeen minäkin viskasin tyynyn takamuksen alle :D Eipä siitä mitään haittaakaan ole...Menkat loppui ke-aamuna ja nyt vaan odotellaan, koska uudet alkaa. Tai jos ei ala, niin koska sitä tekis elämänsä ekan r-testin?? :confused: Terkis kyllä mieli mennä tohon lähikauppaan ja ostaa sieltä jo valmiiksi yksi tonne kaapin kätköihin, mutta onneksi siellä on tutut myyjät, niin ei kehtaa :LOL:
Mitenkäs muuten ystäväiseni ( = te ) , kun olette lopettaneet hormonaalisen ehkäisyn, niin kuinka kauan olette odotelleet ennen kun olette testailleet, jos kuukautisia ei ole kuulunut ekojen menkkojen jälkeen? Olipas hienosti esitetty kysymys.. :cool:

Saicho bob toivottavasti pian liityt meihin takaisin!
 
En vaan uskalla tehdä testiä. Jos teen testin nyt ja se on nega niin oon turhaa salassa haaveillut.. jos taas odotan hamaan tulevaisuuteen että menkat alkaa niin en voi syyttää itseäni huuhailuhaaveilusta...

Ja.. mies ei jaksa katella mun stressaamista ja jatkuvaa tikkuun pissaamista. Voin toki tehdä testin salassa, mutta mitä jos se onkin positiivinen? Mies kuitenkin haluaa olla läsnä kun positiivinen testi tulee :D

Eli kyllä tässä nyt vielä viikon ainakin joutuu odottamaan testailua... tai kaksi.. jossei japaninlippua vedetä salkoon...

(ja arvatkaa vaan kuinka kierroksilla nyt käyn ku oikeesti mietin asiaa ja käyn kurkkimassa odotuspuolella elokuufoorumia ja PLÄÄÄH!!!)
 
jasmin
Mä taisin esikoisesta varata ekan neuvolan muistaakseni samana päivänä ku menkat oli päivän myöhässä viimesimmän mahollisen alkamisajan mukaan :ashamed: Miten niin hoppunen olen ollu :whistle: :D


Ansis
Kiitos sullekki. Ehkä toivoa ei ole vielä menetetty :D


Onko se niin et jos menkat alkaa vaikka 14pvä oviksesta niin ku mulla on luultavasti sunnuntaina dpo14 niin sillonko niitten pitäs alkaa jos olis tuo 14pvä?
Musta tuntuu itestä et mulla on lyhempi tuo väli, uskaltaisinko testata huomenna jos siltä sillon tuntuu??? :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
ja taas vähän omaa napaa (ihan kun sitä ei olis ollut jo tarpeeksi tälle päivän).
Miehelle uskaltauduin kertomaan oireista ja oireiluista ja kaikesta. Käski ottaa rauhallisesti, että kyllä se selviää.. olipas rohkaseva asenne taas ;)

Mutta ymmärrän kyl miehenkin pointin ettei se halua että elämä pyörii vaan oireiden ympärillä ennenkuin plussa on saatu :)
 
Vauvako
Hyvää jatkoa sinne :)

Ambrosia
Mä oon varmaan liikaaki höpöttäny ukolle näitä oireita ja kaikkee :ashamed: Meillä ukko just semmonen et "no sitten sen näkee" Eilen illalla sille just selvitin kuinka nainen tuntee kaikki muutokset kropassaan eikä pääse karkuun ja ei voi olla ajattelematta... :stick: Josko se vähän paremmin ymmärtäs ;)

Ruutiselle pahottelut tädistä ja onnea uuteen kiertoon :wave:
 
Viimeksi muokattu:
salainen toive joo tolla mäki puolustelin et ekana minä ne oireet tunnen - ei mies :D
Ja se vielä ku eka luomukierto ni tottakai sitä tutkailee kroppaansa että onko kaikki ok (taustalla kuitenkin pco ja epäsäännölliset kierrot aikoinaan - vaikka vuosi sitten kaikki "toimikin").

Nooh, ehkä tää tästä :whistle:

Onneks voin täällä urputtaa näistä tuntemuksista ihan just niin paljon ku haluan :D
 
ihania jännäilyjä täällä! :) Koittakaahan kestää ja saada sit plussaa testailun vihdoin koittaessa :)

mä joudun varmaan taas tekemään testin liian ajoissa, jos haen taas seuraavan "kokeillaan jos toi toimis" -lääkkeen... oireet oli TAAS pois pari päivää ja sit TAAS tulevat pikkuhiljaa takasin :O :O mitä vttuaaaaaaaaaaa :headwall: Eli samaa rataa täällä taas :( Mutta seuraava lääke ois sit estrogeenivoide, jota ei voi käyttää raskaana. ja kun se teoreettinen mahdollisuus on niin pitää siis testata ennen sitä lääkettä, voi plääh. ja kp:t on vasta noin vähän niin eihän se mahdollinen raskaus näy ikuisuuteen vielä. eilen otin hiivalääkkeenkin, jota siis ei sais raskaana ollessa käyttää, mut aattelin ettei se vielä mitään tuhoa vois saada aikaseks. onhan toi raskauden mahdollisuus niin minimaalisen pieni, mutta aina sitä silti pohtii...

Viikonloppuna miehen synttäribileet, niihin pitäis jostain saada energiaa ja innostusta... ja joku lahjakin ehkä? :whistle:

Voikaahan hyvin ja paksusti! ;) :D
 
Salainen toive juu en ole tehnyt ikinä raskaustestiä...siis konkreettisesti pissannut tikkuun! Esikoisesta mulla otettiin (terkkarin lähetteellä) verikoe ja toisesta ei tehty testiä, kun neuvolantäti oli sitä mieltä,et tarvetta ei ole, kun "Kyllä sä itse tiedät oletko raskaana!" lausahdus sai mut ihan sekasin...Toinen raskaus varmistui seuraavalla vko:lla neuvolassa... Että joskus näinkin päin ;) Mutta nyt haluan sen plussan jossain vaiheessa tikuttaa ihan itse :whistle:

Vauvako voi harmi! Mukavaa joulun odotusta!

Tömpsis :hug: Eikä taas!! Toivottavasti saisit joululahjana oireet pois itsestäsi lopullisesti!! Tuo kuulostaa niin kamalan tuskalliselta! :|

Tämä päivä on mennyt jouluvaloja ja verhoja ripustellessa :) Ja tietysti tietsikalta on koko päivän pauhannut joululaulut :heart:
 
Torstai 2.12.2010





Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini ............. kp 56/28-32 ............ yk 1 ........... 2.
hah ..................... kp 51/26 ................ yk 1 ........... 2.



Tine (25) ............. kp 33/28-38 ............ yk 1 ........... 1.



Emeriini............... kp 26/? .................. yk 2 ............ 2.
Ambrosia85 ......... kp 23/? .................. yk 1 ............ 1.
Salainen toive ..... kp 22/24-36 ............ yk 1 ............ 2.
äiti88 ................ kp 20/28 ................. yk 5 ............ 3.
tömpsis (31)........ kp 20/? ................... yk 3 ............ 1.



Jomi (24) ............ kp 19/27-35 ........... yk 4 ............ 1.
kamiraro (22) ....... kp 16/30 ............... yk 1 ........... 3./1.
hopeful86 (24)...... kp 15/31-38 ........... yk 2 ............ 1.
satuh83 .............. kp 10/33-35 ........... yk 1 ............ 1.



Tuutunen ............. kp 9/31-35 ......... yk 3 ................ 1.
Ruutinen .............. kp 6/36 .............. yk 1 ................ 2.
Ansis (29) ............ kp 6/? ................ yk 1................ 3./1.
Maijamehi (29) ...... kp 0/0 ................ yk 1 ................ 3./2.
pörhölä (31) ......... kp 0/0 ................ yk 3 ................ 4./2.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Jumima ........................ 12/2010 ............................ 2.
Catherine- (21) ............. 12/2010 ............................ 1.
Lolaa (19) ..................... 1/2011 ............................. 1.
Sinisilmä-91 .................. ? ..................................... 1.
nuppu86 ....................... 02/2011 ........................... 2.
Kolmio .......................... 1-2/2011 .......................... 2.
chrisu.............................1-2/2011...........................1.
Bassets ........................ kevät 2011 ....................... 3.
lily-rose ........................ 5-6/2011 .......................... ?
tryffeli89 ....................... 6/2011 ............................ 1.
Peepe ........................... 6-7/2011 ......................... 1.
Anna333 ....................... kesä 2011 ........................ 2.
bellabambini .................. 8/2011 ............................. 1.



Taustailijat:

An-nie





Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123
Marraskuu 2010: jasmin-- (yk 3)



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen




+++ Plussarikasta joulukuuta! +++
 

Yhteistyössä