Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

Mä lähen reissuun. En oo varma jäänkö yöks... Lauantainen testaus jäänee välistä, tosin en tiiä testaisinko edes vaikka kotona olisinki... Niin tavallinen on olo että tuskin tässä tärppiä tuli...
Menkkoja siis odotellessa...

Toivottavasti täällä sillä välin olis tullu paljon plussia :wave:

kamiraro ja Salainen Toive Hyviä reissuja teille! Ja toivotaan tärppiä silti Salainen toive vaikka tavalliselta tuntuisikin!

Me jaksetaan poitsun kanssa sairastaa, tänään taas ollut niin kurja olo molemmilla ettei jaksettu uloskaan vaikka eilen jo vähän käytiin. Nyt poika uupui päikkäreille ja minä painun kans potemaan.
Ja hei, kiitokset tsempeistä, varasin äsken sen ekan neuvolan, 15.12 ois tuo =)

Tömpsis Hittolainen millä sut saisi parantumaan lopullisesti tuosta vaivasta! :headwall:
Pitäskö sun ottaa piimänjuonti kuuri, saat hyviä bakteereja. Juu, onneton idea mutta vähiin käy ne ennenku loppuu. Tsemppiä ja voimia vaan edelleen taisteluun! :hug:

Ihanaa plussaista ja hedelmällistä viikonloppua :wave:

Tiistai 7.12.2010

Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini ............ kp 61/28-32 ............ yk 1 ........... 2.

hah ..................... kp 56/26 ................. yk 1 ........... 2.

Emeriini................ kp 31/? .................. yk 2 ............ 2.

Ambrosia85 ......... kp 28/? .................. yk 1 ............ 1.
Salainen toive ...... kp 27/24-36 ............ yk 1 ............ 2.
äiti88 .................. kp 25/28 ................. yk 5 ............ 3.
tömpsis (31)......... kp 25/? ................... yk 3 ............ 1.
Jomi (24) ............. kp 24/27-35 ............ yk 4 ............ 1.
kamiraro (22) ....... kp 21/30 ................. yk 1 ........... 3./1.
hopeful86 (24)...... kp 20/31-38 ............. yk 2 ............ 1.

satuh83 ............... kp 15/33-35 ........... yk 1 ............ 1.
Tuutunen ............. kp 14/31-35 ........... yk 3 ............ 1.
Ruutinen .............. kp 11/36 ................ yk 1 ............ 2.
Ansis (29) ............ kp 11/? .................. yk 1 ............. 3./1.

Catherine- (21)..... kp 6/? ................. yk 1 ................ 1.
Tine (25) ............. kp 5/28-38 .......... yk 2 ................ 1.
Maijamehi (29) ..... kp 0/0 ................ yk 1 ................ 3./2.
pörhölä (31) ......... kp 0/0 ................ yk 3 ................ 4./2.

Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Jumima ........................ 12/2010 ............................ 2.
Lolaa (19) ..................... 1/2011 ............................. 1.
Sinisilmä-91 .................. ? ..................................... 1.
nuppu86 ....................... 02/2011 ........................... 2.
Kolmio .......................... 1-2/2011 .......................... 2.
chrisu.............................1-2/2011...........................1.
Bassets ......................... kevät 2011 ....................... 3.
lily-rose ........................ 5-6/2011 .......................... ?
tryffeli89 ....................... 6/2011 ............................ 1.
Peepe ........................... 6-7/2011 ......................... 1.
Anna333 ....................... kesä 2011 ........................ 2.
bellabambini .................. 8-10/2011 ........................ 1.

Taustailijat:

An-nie

Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123
Marraskuu 2010: jasmin-- (yk 3)

kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen

+++ Plussarikasta joulukuuta! +++

Viimeksi muokattu:
Moimoi taas!

Ambrosia85 Kyllä kuulostaa tosi lupaavalta nuo sun oirees :) Peukkuja pitelen siis!

Salainen toive Raskaudethan ei ole keskenään samanlaisia, joten oireet voi olla aivan erilaisia :) Testaa pois vaan!

Ruutinen Onnea uuteen kiertoon!

Vauvako? Heippa! :hug:

tömpsis Ei hitto, miten tuo sun vaiva vaan jatkuu ja jatkuu?! Tosi kurjaa!

kamiraro ja Salainen toive Mukavaa reissua teille!

jasmin-- Pikaista paranemista! :hug:

ON Mies on nyt ollut aika ihana, siis ollut sopivan kiinnostunut mun olosta ja tuntemuksista :D Selkeästi vaikutti se Saammeko vauvan? –sarjan eka osa, joka katsottiin tossa muutama päivä sitten. Ja nyt on olo kyllä ihan karmea, mutta ikävä kyllä tää on pelkästään asentohuimausta. Siispä pyörryttää ja oksettaa, ah miten ihanaa. Mutta meinasin kuitenkin lähteä tuhlaamaan vähän veronpalautusrahoja, ei siinä pienet huimaukset haittaa :whistle: Ja otan miehen mukaan, niin kaipa se ottaa kopin, jos taju lähtee :xmas:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Tine :hug: Tsemppiä ja plussa uudesta kierrosta!

Voi että miten jännää, jengi pääsee pikkuhiljaa taas jokainen lähemmäs Sitä Suurta Testipäivää, kuka nyt milloinkin uskaltautuu testaamaan =)
Ootko Jomi kans ostanu jonkun superherkän testin joka kertoo jo monta päivää ennen ku menkkojen pitäs es alkaa? =) Onkohan sellasia ees olemassa.. No joka tapauksessa ei mene enää sullakaan kauan ku pääset jännää toden teolla :heart:
Onko palautuksista mitän jäljellä? :D
Meillä kuluu palautusrahat täysin remonttilaskujen maksamiseen, budjetti venyy ja paukkuu vastoin tahtoamme :kieh:

Mulle tuli illan päälle totaalihyytyminen, tuntu että nyt ei jaksa maata ees sohvalla vaan on pakko päästä peiton alle potee ja sinne painelin särkylääkkeen kera ja aivan taju kankaalla olen nukkunut tähän saakka. Hitto tällästa potemista. Voisipa edes sanoa että olo ees jotenkin koheni mut ei : /

Hyvät illan jatkot!

Onnea uusiin yrityskiertoihin ja isoihin päätöksiin tehdä jotain konkreettista haaveiden täyttymiselle :)

Täällä oireet jonniverta kadonneet.. pahoinvointia on aina iltaisin joskus seitsemän aikoihin, eikä kunnon yöunet tunnu riittävän millään.

Eilen tuli pyyhkiessä KERRAN rusehtavaa (valkovuotoa?) paperiin..tiedä häntä olisiko ollut kiinnittymsestä (toivon pilkahdus!) vai onko mulla kenties ollu maha kuralla tietämättäni :LOL:

Noh, jokatapauksessa odotan ensviikkoa kuin kuuta nousevaa.. vielä viikko kai pitäis odotella että uskaltais testin tehdä ellei täti pamahda kylään :)

Jomille suur kiitos näin hienosta listasta! Muilla ei takuulla ole näin hienoa listaa, mistä pystyy kärkipäästä bongaamaan jännittäjät ja loppupäästä uudet kiertolaiset ym. Ihanaa kun ei tartte selata kymmeniä nimimerkkejä läpi ja katsoa kellä on jännäpäivät :)

Miehen "nihkeyteen" noitten mun oireiluiden ym suhteen, niin juteliin eilen, niin kyyneleet silmissä sanoi ettei uskalla päästää toivoaan vapaaks näitten oireitten suhteen kun pelkää pettymyksiä niin paljon. Ymmärtää kuitenkin sen että tutkailen ja tuumin tuntemuksia ja oireita. Eli eihän se olekaan niin kylmä kun luulin.. herkkä vain :)

tärppäystuulia +++

Viimeksi muokattu:
Heips taas! :)

Löysin sen nimimerkin Vauvako? mainitseman uutisen raskausajan juomisesta. Tekstissä mainitaan mm. epämuodostumat "jotka liittyvät alkuraskauden humalahakuiseen juomiseen eli ajankohtaan, jolloin äiti ei useinkaan vielä tiedä olevansa raskaana"! :x Täytynee siis tästä lähtien olla juomatta oviksen ja menkkojen välillä humalahakuisesti.

jasmin-- Mulla on kaapissa vain yksi First Signal -puikkotesti ja sit muutama o-liuska enkä mitään superherkkää aio näillä näkymin käydä ostamassakaan. Katsellaan sitten lähempänä testausajankohtaa :whistle: Dippailen varmaan noita ovistestejä alkuun, jos iskee testaushimo! Ei mennyt kaikki veronpalautukset vielä :D Enkä saanut ostettua yhtäkään joululahjaa, mutta sen sijaan ostin meille kotiin liudan uusia astioita :ashamed: Tai miehen kanssa ostettiin, yhteisellä päätöksellä. Me saatiin häälahjaksi oliivinvihreää Teemaa (syvät ja matalat lautaset) ja eilen huomattiin Iittalan liikkeessä, että sen värin valmistus lopetetaan vuodenvaihteessa, kääks! Siispä investoimme kahvikuppeihin ja asetteihin, kahteen isoon teemukiin ja pariin tarjoiluvatiin... Haluaisin oikeastaan käydä ostamassa vielä neljä noita teemukeja ja lisäksi jälkiruokakulhot. Kakkoslaatua tosin ostettiin, joten saatiin aika edullisesti, mutta menihän tuota rahaa kuitenkin. Kivaa oli myös se, että saatiin kaupanpäällisinä Fiskarsin veitsisetti, joka menee varmastikin pukinkonttiin :)

bellabambini Korjasin! :)

Catherine-
Onnea ekaan yrityskiertoon ja hurjasti plussatuulia!

Ambrosia85 Oi, kylläpä miehes on ihanasti mukana yrityksessä sisimmässään! Toivottavasti olis kiinnittymisvuotoa, niin pääsisit heti tuonne odotuspuolelle. Ja kiitos kehuista, kiva että miellyttää :) Totta puhuen tämän listan malli on aika lailla kopsattu esikoishaaveilijoiden pinosta :D Siellä on nuo kiertopäivät samalla tavalla jaoteltu ja koska tykkäsin siitä systeemistä, niin otin sen käyttöön täälläkin. Meillä tosin on paljon vähemmän väkeä tässä pinossa, mutta helpottaa se silti seuraamista aika paljon!

Minkäslaisia itsenäisyyspäivän suunnitelmia teillä on? Täällä on ohjelmassa lähinnä se perinteinen Linnan juhlien seuraaminen. Tavallisesti olen tehnyt myös piparitaikinan itsenäisyyspäivänä. Nyt on vielä pohdinnassa, kokeilisinko tehdä vhh-pipareita. :)

Tine harmin paikka! Uusi kierto toivottavasti tärppää sitten!

Ambrosia symppis mies sinulla =)

Jasminille pikaista parantumista!!

ON: Täällä sittenkin kuukautiset jatkuu edelleen...Nyt kahden päivän ajan ollut runsaanpaa vuotoa (tämän kaikki halusivatkin tietää :whistle: ), kun aikasemmat päivät sujui hyvin niukalla vuodolla. No vielä jaksaa valua ;)

Mukavaa ja plussatäyteistä v-loppua kaikille!

heips vaan:) en oo kirjotellut en kä käynyt lukemassa kun oon koittanut keskittyä aivan muuhun välillä!

nyt on nousemassa pelon tunteita kun menkkojen aika on kuuden päivän päässä:( yritän keksiä paljon tekemistä etten ajattelisi asiaa!

nooh plussatuulia kaikille kuitenkin!

Pitikin jo eilen kirjottaa ja kysellä sun äiti88 kulumisia kun kattelin että sinäkin siellä rupeat pikkuhiljaa jännäileen ihan toden teolla! Tsemppiä, toivottavasti päivät menee joutuisasti ja tuovat plussan tikkuun! =)

Jomi Hehee, vähän mä hihittelin kun luin sun shoppailureissusta, saittehan te sieltä yhden joululahjan mukaan, kannatti ostaa astioita! :D Ja jos ovat vielä poistumassa tuotannosta niin vielä hyvällä syyllä! Meillä kaipaa koko astiarepertuaari kipeästi uusimista kahviastioista peruslautasia myöten, ei vaan jotenkin saa aikaiseksi.

Itsenäisyyspäivä Tekis mieli vaan olla ja löhötä kotona. (juu sitähän tässä on koko viikko tehty jo kun ollaan sairastettu niin maan perusteellisesti) Mutta varmaan mennään ja kokoonnutaan lähisukulaisten kesken ja tehdään päivällistä, kuten viimekin it:nä ja sitä edellisenä. Miehet on käyneet syksyn linnustamassa ja nyt maistellaan siis saalista :)

Catherine Onnea yritykseen, olkaa ahkeria ja pikaista tärppiä! :)

Ambrosia Jännitys senkun tiivistyy!

Ansis Yritä nyt tyhjentyä niin pääsette hommiin ja onnea alustavasti jotta tulis tulosta! :)

Omaa fiilistä sen verran että mitä enemmän tuolla heinäkuisissa lukee niin sitä enemmän olen ruvennut itekin miettii varhaisultraan menemistä yksityiselle. Ihan vaan toteamaan että matkassa on joku ja kaikki hyvin. Eihän se vielä takaa että se siellä pysyisi mukana mutta mietityttää vaan..
Heinäkuisista on kyllä varmaan 85% käyneet/aikovat mennä varhaisultraan, itellä ei oo käynyt mielessäkään ennen kuin nyt kun siellä lueskelee.. Tosin esikon raskaudesta pääsin varhaisultraan kunnan puolesta kun selvitettiin viikkoja joten silloin ei tällasta tarvinnut ees pohtia.
En mä tiedä!

Sisko miehineen tulee huomenna yökylään. Varmaan istutaan iltaa ja tapana on siinä sivussa nautiskella alkoholia, se on niin tapa että voi hämmästellä kun en mitään juo :ashamed: (MUTTA hei, he asuvat pitkällä ja käyvät ehkä joka toinen kuukausi kylässä että ei se nyt joka viikkoinen tapa mitenkään ole se juominen:D) Tää vähän pohdituttaa, mut kai vaan vetoan tähän toipiluuteen, tietää että olen ollut viime viikon kipeänä.

Mukavaa illanjatkoa, mun kotikampaaja leikkaa nyt mun hiukset! :D

Tine :hug:

Ambrosia
On sulla kyllä sulonen mies! Miehet on kyllä näissä vauva-asioissa niin erilaisia... Ne ei välttämättä asioista puhu vaikka saattavatkin niitä paljon miettiä...

Jotaki piti vielä kommentoija mut en millään muista...

No kuitenki reissusta on palattu ja mukavaa oli, sai vähän muuta ajateltavaa...
Eilen oli kovat kivut mahassa ja ajattelin jo et nyt alkaa mut ei oo näkyny... Huonoa oloaki oli mut se kyllä tais johtua ihan vain siitä etten aamupalan jälkeen kerenny syömään vasta ku illalla...

Joo, miehet osaa olla kyllä hassun hankalia joissakin asioissa ja sitten yks kaks ne päästääkin sisimpäänsä ja itse on vähän puulla päähän lyötynä kun just oppinu ymmärtämään toista näkökulmaa :D

Mua pelottaa ens viikko. Melkein toivon ettei se tulisikaan!

Mun itsenäisyyspäivään tokkopa muuta kuuluu ku töitä ja sitten illalla vastaanoton "seurailua".
Jos vaikka jotain häihin liittyvää sais tehtyä "pakettiin".

Kieroa vaan kun ei toi häidenkään suunnittelu ota nyt yhtään tulta alleen. Pyörii vaan mielessä jos nyt olis raskaana ni la ois 10päivää ennen häitä :D
Nythän mun pitäisi tehdä kaikki valmiiksi, vieraslista ja ruokalista ym jos tässä pitää häitä ruveta aikastamaan. Tosin sitten voi olla että häiden luonnekin muuttuu pienimuotoisemmiksi..tiedä häntä..

Rattoisaa ja raikasta sunnuntaita kaikille ! Meikäkin pääse kohta pyhän viettoon (edes hetkeksi) ja suuntaa lapsisynttäreille. Tiedä häntä kuinka kivaa tulee olemaan kun perheeseen on tulossa yllätysvauva..toiset ne saa ylläreitä ja toiset yrittää ja jotkut ei saa edes yrittämällä.. :/

Mä kans joskus tykkäisin saada ns. yllätysvauvan:) Jos nyt edes alkasi tulee säännöllisesti noi menkat, ku tosiaan syyskuun jälkeen ei oo ollu mitään ja neitikin syö vain kerran pari päivässä tissiä. Kai sitä vaan tarvii ajatella et ku neiti on vasta 4kk ettei toi kroppa vaan oo vielä vanhassa rytmissä.

Jos vaikka tota muuttoa ja joulua pikku hiljaa suunnittelis. Häitä kun ei meille oo tulossa, ei ehkä koskaan.

Niin todistettavasti en ole raskaana. Niitä menkkoja tässä oottelen niin pääsis uudelleen yrittämään... :)

Tuosta kierron laskemisesta...
Mikä siinä muuten on et jos mulla nyt alkais menkat niin huomenna olis kp1? Siis että miks lasketaan seuraava päivä vasta kp1 jos menkat alkais klo18 jälkeen?

Maijamehi
Mulla on synnytyksestä yli vuosi mut vasta neljät menkat tullu ja neki tosi epäsäännöllisesti... Lyhimmillään kierto ollu 24pvä ja pisimmillään 44pvä...
Imetän neljästi päivässä vielä, aika paljon tän ikäselle, meillä tuota vähentämistä on vaan hidastanu tähän asti maidon sopimattomuus...

Viimeksi muokattu:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :wave: Täällä vietetään vapaapäivää miehen kanssa kaksistaan...Lapset haetaan vasta kolmen aikoihin kotiin. Eli ei mitään ihmeellisiä suunnitelmia!

Äiti88 Toivotaan, ettei täti tule ja saat plussan :)

Jasmin Yritän kovasti tyhjentyä :whistle: tänä aamuna näytti jo tilanne hyvältä! Kyllä 10 päivää on jo ihan riittämiin :xmas:
Kyllä sinulla kaikki on hyvin! Oletko tehnyt varhaisultrasta päätöstä? Mitäs siskosi sanoi, kun et juonut alkoholia?? Saitko jekutettua? =)

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu! Peittoja on kyllä heiluteltu ahkerasti, mutta eipä siitä taida mitään tulosta tulla, kun nuo menkatkin on ollut...Eilen vasemmalta munasarjan kohdilta nippas iltasella, mutta saa nähdä johtuiko mistä!
Mutta kaikille hyvää pyhää ja plussia paljon! :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kanssasisarille!

Täällä hajoaa kohta pää. Oireilua jatkuu edelleen. Perjantaina tarttu sitä rusehtavaa vuotoa jonka jälkeen ei mitään paitsi!
Tänään kahdesti vessassa käytynä kirkkaanpunaista,melkein läpikuultavaa tiputtelua(?) Sanotaan näin että kahdesti pyyhittäessä ja nuppineulankokonen kohta housuissa.

Tässä nyt miettii että odottaako menkkoja tulevaksi vai ei. Mitään menkkatuntemuksia / menkkahormoonihirvityksiä ei naamalla näy..
intresting....
vuosi sitten kun oltiin ei hormoonipitoisella ehkäsyllä, niin kierrot oli 25-28 päivää

Mä kohta en enää uskalla tännekään kirjottaa oireitani tai toiveita koska tää kosahtaa ihan varmasti tällä viikolla.. Oon niin sata varma =(

Hyvää itsenäisyyspäivää! :)

Ambrosia
Mulla kans oli kp11 ja kp12 jotain ihmeen vuotoa, luulin et sillon oli ovis mut ei ollukkaan. Sitten kp17 ja taas vuotoa... Ajattelin et no jos oliki kuulua kiinnittymisvuotoa mut ei ollu sitäkään...
Ota sitten selvää enää mistään :kieh:

Pidetään peukkuja et sulla olis raskaudesta johtuvaa b:)d

Kiitos salainen toive peukuista.. taitaa olla niin että tää tyttö kipasee apteekin kautta.. sais rauhan sielulleen ja sillain :D
Vaikka toisaalta kutkuttelis säästää mahdollinen testin teko ens viikkoon kun on pitkät vapaat.. jos nääs tulis ne kaksi viivaa niin ehtii sulatella asiaa ennen ku taas työt kutsuu..

voi mua..haaveilijaa :D

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

jasmin-- Juu, se oli semmoinen shoppailureissu tosiaan :xmas: Mutta tyytyväisiä ollaan hankintoihin, luulis nyt, että kestävät vuosikausia! Varhaisultrassa käyminen tuntuu tosiaan olevan yleistä, kun oon noita odotuspuolen ketjuja lueskellut. Saahan sieltä päätöksen epätietoisuuteen, mikä on todella hyvä juttu. Mutta onhan se kyllä kallista lystiä… Luulen kuitenkin, että itsekin taidan käydä varhaisultrassa, jos siis joskus on moiselle aihetta!

Salainen toive Toivotaan, että täti löytäisi pian tiensä sun luo – tai sitten tulis kaksi viivaa testiin :) Tuosta kierron laskemisesta en sen tarkemmin tiedä, mutta mun mielestä se on ihan järkeenkäypää etenkin jos menkat alkaa tiputtelulla tai sitten myöhään illalla. Mulla taisi yhdessä kierrossa alkaa vasta joskus kuuden jälkeen, mutta koska vuoto oli heti runsasta, niin päätin, että se on kp 1. Jokainen tyylillään siis :)

Ansis No voi jee, kyllä tosiaan alkais jo se vuoto riittää!

Ambrosia85 Tulehan kertomaan, jos päädyt testaamaan :)

ON Tänään kp 23 ja kevyttä menkkajomottelua on tuntunut alavatsassa ja –selässä aamuyöstä lähtien. Jännää. Lauantai-iltana tuntui pitkään semmoista hassua pistävää kutitusta ikään kuin alavatsan sisäpuolella :confused: Sen jälkeen pisti ihan alas vasemmalle puolelle jonkin aikaa, samaan kohtaan, jossa tunsin pistoa joskus oviksen tienoilla. Toivon tietysti hulluna, että olis kyse kiinnittymisestä, mutta samalla yritän unohtaa koko jutun hetkeksi. Mietin tuossa jo, että voisin ehkä kokeilla mitä ovistesti näyttää kp 27 tai 28 (koska lyhyin kierto ollut sen 27 päivää) vaikka parempi olis varmastikin odotella sinne kp 30 tai 31. Viime kierto oli kyllä 35 päivää, mutta myös ovis oli myöhään ja lisäksi se kemiallinen vaikuttanee.

Olis niin kivaa, jos aivot sais aina tässä vaiheessa kiertoa napsautettua off-asentoon eikä nämä vauvajutut pyöris niin kauheasti mielessä! :D

Ambrosia hommasitko testin? Täällä jännätään kovasti sun puolesta ja pidetään peukkuja =)

Catherine- eikös sitä sanota,et lakkaa yrittämästä, niin onnistuu!? Siis ettei sais stressata asiasta...

ON: Minulla sitten tosiaan eilen menkat loppui, tai siis eilen niitä ei enää ollut! Jes jes jes! Ja eikun yrittämään :D Mieskin eilen sit tosiaan myönsi, et hänellä on vauvakuume...vaikkei miehet semmosesta kuulemma ikinä kärsikkään :heart:
Nyt jouluksi kinkkua ja kalkkunaa tilaamaan :p

Yhteistyössä