Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

"Vauvakuume on samanlainen tunne kuin se, joka tulee, kun kiinnostuu tyypistä, josta ei oikeasti pitäisi kiinnostua ja yrittää pyristellä vastaan. Kuitenkin ajatuksissa on vain se yksi ihminen."

Oli niin kivasti ja osuvasti sanottu, että päätin jakaa bittiviidakosta löytämäni ajatuksen teidän kanssa :)
 
Catherine voimia yrityksen alkamisen odotteluun :hug: Tiedän että aika käy pitkäksi. Itsestä tuntui kauan ettei ikinä aleta yrittämään, mutta lopulta yritys alkoikin jo ennen kun sovittu ajankohta oli kohdalla :)

Kiitos kaikille tsempeistä ja peukuista! :heart: Ihanaa kun saa jännätä kaikkien plussaamista yhdessä :)

ON: Ja jännääminen senkuin jatkuu. Ja asiaahan ei auta yhtään että tuhrun tuleminen on vähentynyt huomattavasti. Yritän vain uskotella että tää on tyyntä myrskyn edellä, niinkuin varmasti onkin, pian se täti tulee. En uskalla oikein toivoa plussaa, kun on tullut petyttyä jo useamman kerran. Tosin nyt olisi oikeasti mahdollisuuskin sille plussalle, mutta mutta.... Kaikki ajallaan. Kauhean vahvoja oireita ei ole, toisin kuin edellisissä kierroissa. Menkkamaiset kivut on loppuneet. Nippaillut on ihan hiukan. Ehkä tietyt liikkeet aiheuttaa enemmän tuskaa alavatsassa (mm. kumartaminen). Koitan nyt pysyä maan pinnalla ja keksiä mahdollisimman selkeät selitykset oireille (juu, ei ole helppoa sekään). Tänään yhtäkkiä aloin itkemään, kun luulin sanoneeni miehelle pahasti, vaikken sitten ollutkaan :) No, olen muutenkin aika herkkä, mutta en ihan noin yli ole aikoihin reagoinut. Muutenkin tuntuu et ärsyynnyn herkemmin (sekin tosin ihan tavallista loopukierrosta). Vähän tuossa mietiskelin, että jos vihdoin huomenna hakisi pissatulehduksen estolääkettä lisää, kun on päässyt loppumaan, ja jos samalla tarttuisi testi matkaan... toisaalta olen päättänyt etten tällä viikolla vielä testaa. Polttelisi sitten kaapissa kiusaamassa se testi, jos sen jo ostaisin. Mutta saa nyt nähdä miten käy :)

Plussapuhureita kaikille! :heart:

P.S. Äsken sain kamalan aivastus kohtaukseen ja alavatsaan sattui :LOL:
 
Perjantai 19.11.2010





Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini ........... kp 43/28-32 ........... yk 1 ............................ 2.
hah .................... kp 38/26 .................. yk 1 ........................... 2.



satuh83 .............. kp 29/33-35 .............. yk 0 ......................... 1.
Tuutunen ............ kp 27/35? ................. yk 2 ......................... 1.
jasmin-- ............. kp 27/26 ................... yk 3 ......................... 2.



Ambrosia85 ........ kp 10/? ...................... yk 1 ......................... 1.



äiti88 ................. kp 7/28 ..................... yk 5 .......................... 3.
tömpsis .............. kp 7/? ....................... yk 3 .......................... 1.
Jomi .................. kp 6/27-35 ................ yk 4 ........................... 1.
Maijamehi .......... kp 0/0 ....................... yk 1 .......................... 3.
hopeful86 ........... kp 1/31-38 ................ yk 2 ........................... 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Ruutinen ........................ 12/2010 ....................................... 2.
Jumima ......................... 12/2010 ........................................ 2.
Ansis ............................. 12/2010-1/2011 ............................ 3.
Catherine- ..................... 12/2010 ........................................ 1.
Saicho Bob .................... 1/2011 .......................................... 3.
Sinisilmä-91 ................... ? .................................................. 1.
nuppu86 ........................ 02/2011......................................... 2.
Bassets .......................... kevät 2011 .................................... 3.
Kolmio ........................... 1-2/2011 ....................................... 2.
tryffeli89 ........................ 6/2011 .......................................... 1.
Peepe ............................ 6-7/2011 ....................................... 1.
vauvako? ........................ ? .................................................. 4.
Anna333 ......................... kesä 2011 ..................................... 2.




Taustailijat:

An-nie





Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen


 
Viimeksi muokattu:
tömpsis Aivan kauhealta tuo sun tilanne kuulostaa :( Aijai, mua ihan sattuu, kun ajattelenkin! Toivotaan nyt, että saisit siihen oikeasti toimivan avun!

Ambrosia85 Kiva, että menkat tuli ajallaan ja oli kunnolliset :) Kaikenlainen arvuuttelu (onko nää menkat, onko toi plussa/haamu/viivanpaikka jne.) syö kyllä naista ihan kiitettävästi... Tsemppiä oviksen bongaamiseen ja ennen kaikkea hyödyntämiseen!

Anna333 Tervetuloa mukaan :wave: Lisäilen sut hetikohta tohon listaan!

Saicho Bob Täytyiskin vähän tarkemmin tutustua noihin eri vitskuihin, jos sais samaa tavaraa vähän halvemmalla.

jasmin-- Jospa siihen väsymykseen oliskin nyt syypää pieni ihana ihmisenalku :heart: Mulla on kyllä jotenkin kans ollut tämä syksy semmoista aikaa, että voisin nukkua 10 h yössä ja sen jälkeen maata päivän peiton alla sohvalla. Etenkin tänään olis se sohva houkuttanut töihin lähtiessä todella paljon, mutta täälläpä vaan ollaan (ja kulutetaan arvokasta työaikaa palstailuun - ei vais, mulla alkaa vaan työt loppua kun harjoittelukin on loppusuoralla).

Vauvako? Meillä on karppausta takana nyt joku parisen kuukautta kai ja oikeastaan nyt on viimesen viikon aikana ollut välillä tosi kova hiilarihimo :( Johtuu varmasti siitä, kun on tullut syötyä liikaa hiilareita esim. tumman suklaan muodossa :headwall: Nyt on ensimmäistä kertaa tullut välillä mieleen, että mitä jos vaan vähän pitäis taukoa karppaamisesta - mut samalla tiedän, että siitä seuraa vain ja ainoastaan totaalirepsahtaminen, josta kestää taas ihan jumalattoman kauan päästä irti. Joten pikkuhiljaa olis pakko tiukentaa linjaa. Ei oo taas pariin viikkoon painokaan tippunut juuri ollenkaan. Ja mä meinasin kyllä myös karppilinjalla olla plussattuani, kivaa etten oo ainut :) Ylipainoa on ja reilusti, joten ei tarttis raskauskiloja tulla yhtään lisää. Se mua oikeastaan huolestuttaa, että jos tulee kauhea pahoinvointi eikä alas mee kuin kaikkea hiilaripitoista, niin se ei oo sitten ollenkaan hyvä juttu. Mutta jos pysyis edes hyväkarppauksen puolella! Sekin jännittää, että millainen nla-täti sitten sattuu kohdalle, että uskaltaako neuvolassa kertoa olevansa vhh-ruokavaliolla. Kaikkee mäkin mietin etukäteen, tulis nyt ensin se plussa tikkuun ees :LOL:

Catherine- Mulla kans oli kauhea houkutus jättää viimeinen pilleriliuska kesken, mutta söin sen kuitenkin kiltisti loppuun, kun luin useamman ihmisen kokemuksia siitä, miten sekaisin kierto voi mennä. Mutta toisaalta oon myös kuullut parikin tapausta, että kaikki meni ihan normaalisti :)

Tuutunen Osuvasti ilmaistu kerrassaan :) Noinhan se just menee!

hopeful86 Hitsi miten muakin nyt jännittää, kuinka sun käy :) Kuulostaa ainakin niiiiin lupaavalta!

Omassa navassa ei tapahdu mittään :LOL: Alkukierron tylsyyttä vaan...
 
Lainasin tämän tuolta toiselta palstalta (joten en tiedä kuinka luotettavasta lähteestä tämä on)

Yhdyntäajankohta ja hedelmöitymisen onnistuminen
Lääkärilehti
1996;51(9):943
Robert Paul

Munasolu voi hedelmöityä vain lähellä ovulaation ajankohtaa. Sen verran tiedetään, mutta muutoin hedelmöitymiseen liittyy lukuisasti avoimia kysymyksiä. Mikä yhdyntäfrekvenssi maksimoi raskaaksitulemisen mahdollisuudet? Kuinka kauan siittiö pysyy hedelmöittämiskykyisenä naisessa? Entä onko siinä perää, että ajoittamalla yhdyntä tietyllä tavalla voidaan vaikuttaa syntyvän lapsen sukupuoleen?

Näihin kysymyksiin on saatu valaistusta hyvin toteutetussa prospektiivisessä tutkimuksessa, joka tehtiin eräässä Pohjois-Carolinan kansanterveyslaitoksessa. Tutkimukseen värvättiin 221 tervettä pariskuntaa, jotka suunnittelivat raskautta. Heti kun ehkäisy lopetettiin, rupesivat naiset keräämään päivittäin virtsanäytteitä ja yhdyntäajankohdat rekisteröitiin. Virtsanäytteiden estrogeeni- ja progesteronimetaboliittien avulla määritettiin ovulaatioajankohta.

Otokseen tuli 625 kuukautiskiertoa, joista ovulaatioajankohta voitiin täsmentää. Kierroista 192 päätyi hedelmöitykseen ja näistä 129 synnytykseen. Ilmeni, että hedelmöityminen onnistui vain kuutena ovulaatiota edeltävänä päivänä, mahdollisuudet olivat suurimmat ovulaatiopäivänä sekä parina sitä edeltävänä päivänä (yönä?), jolloin joka kolmas yhdyntä johti hedelmöitymiseen. Raskauksista 6 % alkoi yli 3 vuorokautta aiemmin tapahtuneen yhdynnän jälkeen, eli siittiö on hedelmöittämiskykyinen pitkäänkin. Yhdyntäajankohta ei ollut lainkaan yhteydessä syntyneen lapsen sukupuoleen.

Tutkimus selventää monta asiaa. Nyt on osoitettu, että hedelmöityminen onnistuu vain ovulaatiota edeltävänä viikkona. Näin ollen voi olla syytä arvioida uudelleen ohjetta, jonka mukaan raskautta suunnittelevien tulee pyrkiä yhdyntään ovulaatiopäivänä tai sen jälkeen. Tutkimus osoitti myös, että yhdyntäfrekvenssi ei vaikuttanut raskauden todennäköisyyteen, joten abstinenssiohje, joka usein annetaan raskautta suunnitteleville, saattaa sekin vaatia uudelleenarviointia. Yhdyntäajankohdalla ei voi vaikuttaa lapsen sukupuoleen.

Wilcox AJ, Weinberg CR, Baird DD. Timing of sexual intercourse in relation to ovulation. N Engl J Med 1995;333: 1517¿1521.

Kirjoittaja: Robert Paul
 
Täällä on muutamalla piinapäivät edessä :) Hopeful86 Aika hyvältä näyttää! koska meinaat testata?

Jasmin--Mitenkäs siellä, joko on testit hankittu =)

Tuutunen Noinhan se vähän on :)

Jomi Täällä nyt sorruttu oikein kunnolla ja honttasin tuossa varmaan 6 suklaapatukkaa :headwall: Että ei hyvin pyyhi...nyt täytyisi vähän ryhdistäytyä. Jos en saa karppausta kunnolla käyntiin ennen plussaa on turha ajatella "aloittavansa" tiukalla linjalla alkuraskaudesta varsinkin kun oksennan silloin ihan kauheasti (jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Mun tarvisi saada 10kg pois, niin olo vähän helpottaisi. olen jokaisessa raskaudessa lihonnut yli 30kg :'( Joten mun on oikeasti ryhdistäydyttävä etten ole ihan kauhea valas jos vielä joskus saan raskaudesta "nauttia" (voit kuvitella paljonko siitä on nauttinut kun painoa tullut noin valtavasti) :(
 
Viimeksi muokattu:
Vauvako? Mä oon varmaan pahimman luokan pessimisti kun en tosiaan ole hankkinut yhtäkään testiä enkä kyllä hankikkaan ennenku on aihetta eli menkat myöhässä! Niin varmasti taas tätiä oottelen ettei oo kiire apteekkiin! Ja mehän ollaan miehen kans sillä tjot-linjalla edelleen :whistle: Vaikka kieltämättä pari päivää tässä tavallista useammin on pyörinyt raskauden mahdollisuus mielessä...toisaalta olen tuntevinani myös menkkoja edeltäviä pieniä jomotteluitakin silloin tällöin, että ei testeillä kiire!

Ja Vauvako? Kyllä jokaisen herkuttelusortumisen jälkeen on taas uusi tilaisuus ryhdistäytyä, ajattele näin! Tsemppiä!

Pakko lähtä päivälevolle kun poikakin nukahti, niin on taas kiusannut uupumus aamusta saakka.
 
Catherine-: Itse lopetin renkaan käytön kesken kierron (viikkoa ennen taisi olla) ja takana oli vielä semmoinen tilanne että en ollut edellisen renkaan jälkeen pitänyt tyhjennystaukoa ollenkaan ja siitä huolimatta menkat alkoi kuten normaalistikin. Mutta better safe that sorry, vai miten se nyt oli :)
Toisaalta luomukierron säännöllisyydestä en voi vielä paljoa sanoa kun takana on vasta tuo yksi 35 päivän kierto..

Hopeful86, Jasmin ja muut kierron jännittävimpiä päiviä elävät: Peukkuja täällä pystyssä plussauutisten toivossa :) Mikäli tulosta tulee, niin kuulisin mielellään niistä "todellisiksi" osoittautuneista oireista. Kun kuvittelemallakin saa näköjään vaikka mitä omaan kehoonsa aikaan (nimim.kokemusta on..). Itsellä ei kyllä tässä kierrossa ole ollut lämmönnousun ja kurkkukivun lisäksi yhtään mitään oireita ja nekin todennäköisesti vaan jälkitautia edelliselle flunssalle. Viime kierrossa kun löytyi kaikki mahdolliset oireet ilman raskauttakin :LOL: Varmaan se oli vaan hormoniehkäisykrapula 10 vuoden käytön jälkeen?!

Jomi ja Vauvako?: Mitenkä tarkasti seuraatte hiilareita karpatessa, millaisia määriä syötte päivässä? Itse olen (useampaan otteeseen) aina välillä keskittynyt vähentämään hiilarien määrää joksikin aikaa ja se kyllä tuntuu heti vähempänä väsymyksenä ja herkkuhampaan kolotuksen vähenemisenä, vaikka ei varmaan ihan karppauksesta vielä voidakaan puhua. Onko karppaus vaikuttanut miten radikaalisti painoon?

Olen mainosten uhri näköjään kun Vauvako? mainitsi edellisessä suklaapatukan niin johan alko suklaanpalaset viuhahtelemaan unelmissa :D
 
Hyvää iltaa jälleen kaikille! :D Tänään luulin jo että menkat alkaa. Oli hieman kiire töihin ja kävelin hieman lujempaa kun normaalisti. Puolessa välissä matkaa alko ihan tajuton kipu alavatsassa, menkkamainenkin kipu. Ja tunsin et jotain vuotaa, mutta jäi siihen yhteen kertaan ja kipukin helpotti vähitellen. Että kai niitä menkkoja voisi ylihuomiseksi odotella..... Testin ostin tänään kuitenkin. Saa nyt nähdä tarvitseeko sitä käyttää tässä kierrossa. Voi olla että ehkä testaisin viikonloppuna. Negan näkeminen kun meikäläisellä käynnistää toisinaan menkat, jos ovat myöhässä. Ja mieluummin kärsisin ne ennen lomareissua. Muuten olo on ollut ihan normi. Vasen lonkka on ollut kipeä ja joo joo, aamupahoinvointia ja vessassa juoksemista ;) Ja nuo kaikki voi niputtaa "Menkkaoireet"- otsikon alle. Että odottelua vaan.... katsotaan miten käy. Nyt on taas alkanut heräämään pieni toive plussasta. Jotenkin pitäisi se tukahduttaa etten sitten taas tippuisi kovaa alas.

Plussatuulia kaikille :heart:

Ja anteeksi omanapaisuuteni :(
 
hopeful86 Kiitos :) ja pidän peukut pystyssä sulle!

Enköhän malta tämän laatan loppuun syödä.
Parempi ottaa varman päälle kun katua se on kuitenkin niin pienestä ajasta kysymys.
Olis enää semmonen 2 viikkoa seuraavan kierron alkuun ja sitten mäkin pääsen tuonee yrittäjien joukkoon =)
 
Kolmio ja Jasmin: Meillä keittiöremontti jämähti mun osuuteen :headwall: Isäntä on keksinyt kaikkea muuta, kuin remontti! :stick: No kyllä se eilen ruuvaili tauluja paikalleen ja sammutuspeitteen se sai kans seinään...mutta katto on edelleen meitin olkkarin lattialla :whistle: Viikonloppunakaan tuskin mitään tapahtuu, kun mies pitää meillä pikkujoulut kavereilleen :xmas: Minä lähden evakkoon vanhemmilleni kotipuoleen ja tapaan vanhoja kavereita ja lapset menevät isälleen...

Kaikille jännittäjille peukut pystyyn!!

Anna333 tervetuloa :)

Vauvako? minulla on hormonikierukka...Enää alle viikon ;) Luulen, et me ei käytetä mitään ehkäsyä sen jälkeen...ei olla miehen kans ikinä käytetty meinaan mitään muuta kuin pillereitä ja kierukkaa...tai siis minä olen käyttänyt! Menen ihan lääkärille joka ottaa sen kierukan pois ja papa-kokeen ja kyselen siltä sitten kamalan listan asioita kerralla :whistle: Joudun vaan menemään kesken työpäivän sinne,et saa nähdä mitä työkaverit veikkailee sen jälkeen...Täytyisi vissiin tehdä ylitöitä, et sais lähtee hiukan aikasemmin! Tosin samaa taloa työpaikkani kanssa se on! Että kyllä tuttuja näkee taatusti!

Hopeful86 vaikka oireet ei ole vahvoja, niin voit silti olla raskaana =) Minulla ei ollut kummastakaan mitään oireita...

Jomi anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä on karppaaminen?? :ashamed:
 
Vauvako? Luinkin jo jostain toisesta pinosta tuon tutkimusjutun. Ihan mielenkiintoinen teksti :) Täällä kans tahmeeta linjan kiristämisen kanssa, edelleen eilen tuli syötyä turhan monta palasta tummaa suklaata :( Ja joku ihmeen sipsihimo on iskenyt, mutta yritän vastustaa täysillä! Mäkin olisin kymmenen kilon pudotukseen jo ihan supertyytyväinen, tosin sittenkin vielä olis hieman ylipainoa, mutta mä tykkään, että hieman pyöreät naiset on kauniita :) Nyt on vasta se viitisen kiloa lähtenyt, josta on joku puoli kiloa hiipinyt takaisin. Siihen oon nyt sitten jumahtanut :headwall: Tsemppiä sulle kovasti! Unohdat vaan sen repsahduksen ja jatkat eteenpäin hyvin mielin :)

Tuutunen Mä en oo laskenut kovinkaan tarkkaan hiilareita. Aluksi pidin pari viikkoa ruokapäiväkirjaa ja laskin jälkikäteen karppaus.infon ruokakulman avulla päivän ravintoarvot. Siitä sai hyvin osviittaa sen suhteen, onko suunta oikea. Nyt tarttis tosiaan taas vähän tiukentaa linjaa, kun saan varmasti vähän liikaa hiilareita päivän aikana. Me ollaan miehen kanssa alakarppaajia eli periaatteessa pyritään pysyttelemään noin 60 grammassa hiilareita päivässä. Ja kuten tuossa ylempänä sanoin, niin viitisen kiloa lähti ekan kuukauden, puolentoista aikana, sittemmin on hiipinyt puolisen kiloa takaisin ja nyt paino jumittaa oman selkärangattomuuden vuoksi... Eli periaatteessa karpilla linjalla ollaan edelleen, mutta pikkaisen liikaa hiilareita tulee päivässä.

hopeful86 Eipä niitä kummempia oireita tosiaan tarvitse ollakaan... Myös oireettomuus voi olla oire ;) Joten jännäillään edelleen!

Ansis Karppaamisella tarkoitetaan siis vähähiilihydraattisen ruokavalion noudattamista. Se on kauhean laaja käsite, johon sisältyy monta eri suuntausta, mutta pääperiaatteena kaikilla on hiilihydraattien vähentäminen :)

Kp 5. Mä voisin syödä ihan koko ajan. Söin tänään riittävän ja hyvän aamupalan, mutta silti vaan nälkä alkoi vaivata tunnin päästä siitä... Argh.
 
Jos vielä reilun viikon malttais olemaan ostamatta testiä ja sit testais.. ihan vaan mielenkiinnosta et näyttääkö mitää vai onko kroppa vielä muuten vaan unilla ton viimeisen raskauden jälkeen.

Ylipainoa mullakin ja oon kanssa miettinyt tota karppaamista tai ainakin et vähentäisin ruokavaliostani noita hiilihydraatteja pois. Mut jotenken vaan en osaa:(
 
Tervehdys kaikille Lumen peittämästä Jyväskylästä! HAluaisin liittyä mukaan ryhmäänne, nyt on ajatus PikkuKakkosesta tullut siihen pisteeseen, että yritys on vakavasti aloitettu. Nyt on toinen yrityskerta menossa :) plussasin jo viime kuussa, mutta menkat alkoivat sitten valitettavasti heti seuraavana päivänä ja olivat normaalia runsaammat - tosin kivuttomat vaikka ennen niin kivuliaista kärsinkin ennen esikoistani. Esikoinen on nut 1,6 v <3 Onnea kaikille yritykseen ja jo plussanneille!! :heart:
 
Maijamehi Päästään siis jännäämään myös sun testitulosta, jee! :) Mäkin monesti ajattelin ennen, että miten kukaan voi tosissaan karpata, kun ei saa syödä edes leipää - mutta tosiasiassa esim. karppaus.infon reseptiosiosta löytyy valtava määrä "korvikereseptejä" ja siis myös leivänteko-ohjeita. Mantelileipä on oma suosikkini ja niitä meillä tehdäänkin aika lailla joka viikko. Ovat nopeita valmistaa ja todella hyviä. Kannattaa käydä selailemassa niitä ruokaohjeitakin, esimerkiksi kesäkurpitsalasagne vie kielen mennessään :p

Emeriini Tervetuloa! :wave: Laitatko vielä kiertopäiväsi, niin lisään sut listaan :)

Jaahans, kohtahan sitä saa kotiinkin lähteä. Ei oo näkynyt töitä lupailusta huolimatta... Turhauttaa istua täällä tyhjänpanttina. Ensi viikko onkin viimeinen harjotteluviikko, joten kai tätä ajoittaista peukaloiden pyörittelyä loppuajan jaksaa. Muuten on ollut mahdottoman kiva harjoittelurupeama :)
 
Ansis: Kannattaa odottaa ne yhdet menkat kun on ottanut kierukan pois, mie käsitin että se tyhjennysvuoton on menkat, alkoi jokunen päivä kierukan poiston jälkeen, ja asia ei ollutkaan näin. Ei sitten odotettu menkkoja ja testi näytti positiivista siinä kp50 ja raskaus päättyi keskenmenoon rv6 tienoilla. Tämä siis on tapahtunut ennen kuipuksen saamista. Ja kyseessä oli hormonikierukka.

vauvako? Toivotaan ettei mee kauaa kun mies on kypsä ajatukselle. Saitteko puhuneen mitään mahdollisesta ajankohdasta?? :)
 
Emeriini Tervetuloa kuumeilemaan ja myös pian plussaamaan!! :)

Maijamehi Jos karppaus kiinnostaa kannattaa käydä ihan karppaus.info sivuilla, sieltä saa hyvin neuvoja :D
ja vinkkejä aloitukseen. Aloitus on aina vaikeinta :)

JomiJoo, ei se auta muu kuin koittaa tsempata. Itse olen lähes "vahingossa" pysynyt siinä n. 20hh/vrk, eli ketoosissa melko paljon ja silloin kyllä paino putoaa...miehellä vähän liikaakin. mies joutuu välillä nostamaan ihan tarkoituksella hh määrää ettei ihan haihdu kokonaan pois :D Tiedän et kun tsemppaisin nyt tosissani, niin helposti (no helposti ja helposti) tuo 10kg lähtisi pois, mut jotenkin se lopullinen itsekuri on jotenkin vaan hukassa.

Tuutunen Tosiaan menen tuossa liki 20hh/vrk (siis yleensä, nyt olen syönyt mitä sattuu ja sen kyllä huomaa sekä painosta että olosta) :( Tuo ketoosi on vaan mahtava tila kun unentarve /väsymys vähenee ja kaikki herkutteluhimot katoaa :D painoakin sitten lähtee aika mukavasti..esim. kerran olin 12vk ja painoa putosi sellainen reilu 15kg (enkä ole periaatteessa ylipainoinen, eli jos n.4kg lähtisi niin olisin normaalipainoinen painoindeksin mukaan). Miehellä lähti varmaan 8vk:n aikana 15kg, se oli jo vähän liikaa (kun ei ole ylipainoinen ja lähti liian nopeasti). Mutta hyvin yksilöllistä tuo on. Itselle tuo painonlasku tulee lähinnä kaupanpäälliseksi mahtavaan oloon ja terveelliseen ruokaan.

Anna333Itse sanoin töissä vaan et käyn gynellä papassa :D Kun ei se kennellekkään kuulu jos kierukan poistatan.

Pieni galluppi? millainen tukiverkosto teiltä löytyy?

Kyllä tässä on NIIN taas mietitty. Kun tukiverkosto meillä on aika olematon ja lapsia ei oikeastaan koskaan mihinkään hoitoon saada, eli kahdenkeskinen aika on se kun iltaisin lapset menevät nukkumaan. Mutta toisaalta ei noi baarit enää kyllä edes kiinnosta tms... mutta olisihan se ihanaa välillä päästä vaikka koko vkl:ksi kahdestaan jonnekkin :) Nyt kun nuorin on jo liki 3v on hoitajia tietenkin helpompi saada. Joten jos vauva meille vielä suotaisiin riittäisikö voimavarat (entä jos tulisikin vaikka kaksoset???)
 
Viimeksi muokattu:
Saicho Bob Mies on aikalailla jo alkanut lämpenemään ajatukselle, enkä usko että olisi täysin pois suljettua jo mahd.ensi kierrosta. En vaan halua koko ajan kysellä/painostaa joten yritän tässä kärsivällisesti odotella ja sitten vihjasta et nyt olisi mahd. ovulaatio et joko :whistle:

Meillä on tässä nyt ollut paljon surua... ja nyt yksi todella läheinen ihminen sairastunut(pienen ajan sisällä ollut kahden todella läheisen ihmisen hautajaiset ja nyt vielä ihan yllättäen tämä sairastuminen...aikalailla on matto vedetty jalkojen alta). Olenkin miettinyt pitäisikö nyt vain rauhassa surra ja antaa aikaa. Toisaalta kyllä nämä lapset vaan pitävät niin kiinni arjessa, kun menetin läheisen ihmisen ja töissä oli ollut aivan kaamea päivä. Koko päivän olin juossut paikasta toiseen ja menin nuorimman joulujuhlaan. Kuin aika olisi pysähtynyt, siellä ne pienet lauloivat ja tanssivat. Siinä sen taas tajusi kuinka onnellinen voi olla, eikä saa antaa liikaa arjen lannistaa. Vaikka tietenkin täytyy surra, mutta sen ei saa antaa viedä mukanaan.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka :)

Ruutinen ilmoittautuu ketjuun! Olen Kajaanilainen 29 vuotias nuori nainen ja pitkään vauvaa haaveilleena sain vihdoinkin avomieheltäni luvan nakata ehkäisyrenkaan roskiin :D

Nyt sitten odotellaan ensimmäisiä menkkoja, joten vielä on YK 0. Kierron pituuttakaan en vielä tiedä, mutta kaikki aikanaan.

Minulla on 8 vuotias tytär edellisestä liitosta mutta nyt yritetään ekaa yhteistä :heart: Aikaisemmin on ollut yritystä (vuosia sitten) mut silloin yritys tyssäsi kaikenlaisiin syihin.. kuitenkin vuoden yrityksen saldona silloin oli yksi km ja yksi kohdunulkoinen. Kohdunulkoisen johdosta minulla on enää vain oikeanpuoleinen munatorvi käytössä. Olen tosi iloinen että voimme yrittää mutta samalla surettaa jo valmiiksi kun tiedän että raskautuminen voi olla tosi vaikeaa mulle :( mut en lannistu :)

Kaikkea hyvää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
vauvako?: Voimia arkeen ja suru pitää surra pois niin kauan kun surettaa. Meillä on myös ollut äärimmäisen rankka vuosi takana ja vähän välillä epäröin että onko nyt aika vauvalle, mutta joka kerta päädyn vaan haaveilemaan siitä nyytistä. Ja nyt olisi luonnollinen jatkomo jäädä kotiin vielä kun kuopus täyttää loppukesästä kolme. Ei myöskään haluttaisi kovin isoa ikäeroa joten yritys olisi kiva aloittaa kun vaan vointi on tarpeksi hyvä. Tietty sitähän ei tiedä kuin pitkään menee ennen kun tärppää.
 
Tervetuloa Ruutinen ja Emeriini! :flower:
Ruutinen Mulla asuu vielä muutama sukulainen Kajaanissa, "kaukana" täältä etelästä, pidän kaupungista =) Hienoa että oot positiivisella mielellä vaikka on ollut raskautumisen suhteen kuoppaista menneisyydessä ja ehkä nytkin (vaikka koskaan ei tiedä, eihän siihen tarvita kuin se yksi onnekas tapahtuma ja yksikin munatorvi riittää!) Tsemppiä plussatuulia teidän matkaan!

Vauvako? Olen kans sitä mieltä että surra pitää surut kun on sen aika, mutta ajattelen myös niin että suru on yksi tunne muiden joukossa, oikea ja terve ja parantavakin tunne, osa elämää, mutta ei syy rajoittaa tai viedä tilaa ilolta. Maailma ei onneksi ole mustavalkoinen.

Tukiverkosto Meillä on periaatteessa melko hyvä, hoitoapuja on saatu ja varmsti saadaan kun pyydetään. Pojan ollessa vauvana kovin itkuinen ja me väsyneitä, oisi ehkä ollut aihetta pyytää sitä apua rohkeammin mutta jotenkin sitä hampaat irvessä ajatteli että kyllä mä lapseni hoidan. Miehen sukulaisia asuu tässä meidän lähellä, omat on siroteltuna sinne tänne, mut lähinnä parinsadan kilsan päästä löytyy hoitoapu jos esim omaa äitiä, siskoa jne miettii jotka on kyllä valmiita auttamaan. Eli ne pitää hyvissä ajoin suunnitella ne avut.

Maijamehi Plussausta vaan!

Jomi Sulla on kyllä siellä lupsakkaa menoa kun ei töitä löydy, höh! Ei sitä pelkkää olemistakaan joo liian pitkään jaksa, varsinkaan jos siitä ei makseta palkkaa! Mut niin, voi olla vähän hyödytön olo ilman töitä! Tsemppiä!

ON Koko päivän yrittänyt kuulostella että tuleeko se täti huomenna vaiko.. Muta miehen kans just juteltiin ettei hänkään oikein jaksa uskoa että tällä "yrityksen" määrällä ois tärpännyt. Sen näkee sitten!
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Vauvako olen samaa mieltä edellisten kanssa, että pitää surra silloin kun on sen aika. Toisaalta, elämä jatkuu ja niin sen pitääkin. Aika kaksipiippunen homma. Voimia! :hug:

ON: Meikäläiselle vois nyt sit merkata kp 1/31-38 ja yk 2. Pitää tuota kierron pituutta laskeskella vielä uusiksi, kun on lyhentynyt selkeästi. Tällä kierrolla ovis osuukin lomareissulle. Saa nähdä kuinka taajaan peitot siellä heiluu, kun ollaan isommalla porukalla liikenteeseen lähdössä. Pitää kuitenkin yrittää ;) Mutta että näin täällä tänään.

Plussatuulia kaikille! :heart: Plussatkaa nyt joku pian ;)
 
Vauvako? ja Jomi: Nostan kyllä peukkua teille kun jaksatte noudattaa (edes ajoittain :saint: ) tuota ruokavaliota. Itsellekin se tekee kyllä paremman olon, mutta en kovin pitkää jaksoa kerrallaan jaksa miettiä niin tarkkaan mitä milloinkin suuhunsa pistäisi. Kuitenkin niin suuri osa ns. "helposta normiruuasta" on yhtä hiilaripommia. Ja toisaalta kun mies ei ole mistään erikoisruokavalioista innostunut, niin melkein vaatii eri ruuan tekemistä itselle välillä. No, ehkä tämä "vähemmän leipää, muroja ja pastaa" -linja saa riittää minulle, jospa siitäkin on jotain hyötyä :)

Vauvako?: Kovasti voimia surun kanssa, vaikeina aikoina pitää kai vaan tarrautua niihin hyviin asioihin ja edetä niiden voimalla.

Hopeful86: Lomalla vaan pupuhommiin, tulee rentoja lapsiakin sitten ;) :D
Harmi kylläkin, että sinun oireettomuus ei ollutkaan oire, kun itellä on ollu vähän sama homma tässä kierrossa että mitään ei tunnu missään nin ois antanut toivoa jos oisitkin plussaillut :)

Jasmin: Sinun puolesta jännätään täällä edelleen kovasti.. eihän se yrityksen määrä vaan laatu :p

Tukiverkostosta sen verran, että meillä on onneksi miehen äiti lähellä ja halukas lapsenhoitoon varmasti sitten kun sen aika joskus on. Myös omalta puoleltani olisi varmasti halukkaita hoitajia (varsinkin oma äitini..), harmi vaan, että minun suku asuu vähän kauempana ja kaiken lisäksi vähän siellä täällä. No, vähän kyllä epäilen että jos joskus sen onnen saan, että saan omalle äidille kertoa vauvauutisia niin se varmaan asuu meillä syntymän jälkeen haitaksikin asti :D

Miten se tuntuukin, että tämä kierto kestää aina niiiiiiin kauan. Pitäisi varmaan lopettaa kokonaan asian ajatteleminen ja stressaminen ja netissä aiheesta surffaaminen ja palstoilla roikkuminen, mutta jos joku sattuu tietämään miten se tapahtuu niin olen valmis liki maksamaan siitä tiedosta : /

Teretulemast kaikille uusille ja perjantain kunniaksi hurjasti plussapuhureita kaikille =)
 
Vauvako? Ketokarppausta oon kyllä itsekin nyt miettinyt, että ehkä voisin joulun jälkeen rajoittaa hiilarit siihen 20 grammaan. Joinain päivinä on itselläkin tullut ihan vahingossa noin vähän hiilareita, mutta ei kyllä nyt viime aikoina :D Pitäis tästä hiivatin makeanhimosta päästä eroon, ja siinä varmasti ketoosi auttaa tehokkaimmin ja tietysti paino putoaa parhaiten sillä. Täytyy vielä tuumailla ja jutella miehen kanssa! Meillä on myös miehellä ylipainoa, että sikäli varmaan olis ihan hyvä ratkaisu hänellekin. Niin ja voimia sinulle tuohon surulliseen tilanteeseen :hug:

Tukiverkosta sen verran, että meillä ei ole mailla eikä halmeilla oikein ketään. Mulla on yksi läheinen ystävä täällä, mutta heillä on myös "vauvaprojekti" meneillään eli hänestä saan korkeintaan vertaistukea sitten :D Itse alan olla sitä mieltä, että pohjoisempaan on taas muutettava jossain vaiheessa, kun opiskelut on ohi ainakin mun osalta (mies kun ei taida tuolta koulustaan valmistua...) Tykkäisin kyllä hurjan paljon Pirkanmaasta, mutta sitten kun on lapsi/lapsia, niin olisi kurjaa jos isovanhempia näkisi vain muutaman kerran vuodessa. Ja kyllä itselläkin olis turvallisempi olo, jos olis sukua vähän lähempänä.

Ruutinen Tervetuloa! Lisäsin sut tuohon myöhemmin aloittavien listaan siten, että yritys alkaisi 12/2010 (ihan vain, jotta siinä listassa jotain lukisi). Ilmoita, kun yk 1 pärähtää käyntiin, niin siirrän sut tuohon yrittäjien/TJOTtailijoiden pinoon :) Niin ja HUI, ties vaikka tunnettaisiin/tiedettäisiin toisemme, Kainuusta olen nimittäin kotoisin! Nyt oon antanut itsestäni täällä semmoisia tietoja, että mut on vähän liiankin helppo tunnistaa :D Toivottavasti tänne ei kovin moni tuttu eksy, kun halutaan pitää täysin salassa tämä asia vielä ;)

jasmin-- Juu, ei ole peukaloiden pyörittely mukavaa hommaa ja Facebookissa voi roikkua kotoakin käsin ;) Mutta nyt onneksi sain lisähommia - tosin niin älyttömän määrän, etten kaikkea varmasti ehdi tehdäkään. En tiedä, mitä tuo mun ohjaaja on oikein ajatellut. Vaan näköjään ehdin silti oikein hyvin päivittää pinon ja kommentoida juttuja :whistle: Nooo, kohta otan superspurtin töiden suhteen, niin kyllä se siitä! Ja tuuhan hei raportoimaan, näkyykö sitä rasittavaa punanuttuämmää vai ei ;)

hopeful86 Voi itku sentään :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon! :heart:

Tuutunen Ei tää karppaaminen oo kyllä mun mielestä yhtään niin "rankkaa" kuin kuvittelin alunperin. Ruoat maistuu niin paljon paremmilta, kun käyttää voita ja kermaa niiden valmistuksessa. Herkutella saa siis joka päivä yhden karkkipäivän tms. sijaan :) Mutta tosi on, että ei tämä multa onnistuisi yksin, jos mies puputtais normiruokaa vieressä! Eli yhdessä kun ollaan tähän ryhdytty, niin on helpompaa. Vaikka nyt siis onkin hetkellisesti vähän vaikeempaa :LOL: mutta kyllä se tästä taas lähtee lutviutumaan! Ja sekin kyllä on totta, että ruoanlaittoa saa miettiä ja suunnitella vähän enemmän. Mä oon aamu-uninen enkä työaamuina pysty heräämään niin aikaisin, että ehtisin paistaa esimerkiksi munia ja pekonia itselleni, vaan mun täytyy tehdä jotain aamupalaksi soveltuvaa edellisenä iltana. Samoin töihin täytyy aina miettiä ja valmistaa eväät, kun ei oikein voi mennä mihinkään lounasravintolaan. Tai vois toki, mutta ei mun harjoittelijan palkalla oikein voi pihviä käydä syömässä kovin usein :D

Oikein lokoisaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä