~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Heh, juu, näistä ei parane kovin kärkeviä mielipiteitä heittää, jokaisella on oma erilainen elämäntilanne ja näkemys, ja kaikki ne ovat varmasti hyviä juuri sen perheen kohdalle. :)

Jessi75 Mua kans arveluttaa ja pelottaakin hieman ne tulevat mahdlliset raskausoireet. Mulla oli pahoinvointia ja oksentelua alkuraskaus ja sen jälkeen iski ihan mahdoton väsymys, nukahtelin lähestulkoon seisoalteni ja oli vaikea keskittyä mihinkään kun nukutti vaan. :/ Sehän siis nyt ajateltuna vielä oli ihan ok kun ei ollut ennestään muksuja, sai rauhassa oksennella vaikka koko päivän ja nukkua seuraavan, mutta ihan totta nyt kun on tuo hulvili ja todella tuoreessa muistissa on se pää kainalossa oleminen, niin miten on mahdollista selvitä jos niin käy uudestaan?!?
Ne joille olen tätä asiaa pohtinut niin on vaan sanonut et ei kannata murehtia etukäteen jos vaikka ei tuliskaan mitään, mutta joo, kyllä mä sitä ajattelen paljonkin koska tiedän että sellaisessa tilassa jos nyt oisin niin aika mahdotonta ois pojan hoito. :(
 
Moikka!
Piti vähän aikaa miettiä miten tälle palstalle pääsee, kunnes huomasin keskustelut palkin :) Poistin oman kirjoitukseni koti vs. hoitopaikasta. Vaikken tarkoittanut sillä loukata ainakaan ketään. Kirjoitin mitä itse haluan omani hoitaa. Kaikki näkevät omat asiansa omalla parhaalla tavalla ;) Sitten omaan napaan jälleen. Aamusta tuntunut koko päivän ajan vaihtelevasti menkkakipua, jospa se olisi hyvä merkki eikä menkkojen ennuste :| Mites muilla?

Z kp 27/30-31
 
Kesti tovin ennen kuin osasin kirjautua uudelleen...olikin ihan uudenlainen systeemi...
Omaa napaa....Kp7...tädin vierailu loppumaisillaan/loppunut...Ostin ovistestejä joku aika sitten ihan vain sen vuoksi, että halusin testailla miten kroppa lähtee käyntiin kierrukan poiston jälkeen, ja kierto kun on ennen ollut jotain 21-27 väliltä ja tädin vierailut tooosi pitkiä...tein tänään sitten ekan testin ja vaalea viiva siihen tuli jo, eli kenties ovista kohti...Mulle noi on ihan uus juttu, enkä ota niistä sen suurempaa stressiä:)...Tosin mieshän olis nyt joka mahdollinen hetki heiluttelemassa lakanoita, viivoista tai mun tuntemuksista viis :D :rolleyes:...
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille=)
 
avocado en tarkottanu sua enkä tähän nyt ketään "syyllistä" tarkottanu ettiä vaan yleisesti sanoin et aihe on arka. toki oman mielipiteensä saa sanoa mut sitä nyt lähinnä tässä pelkäsin ettei tästä kehkeydy mitään väittelyä tässä ketjussa. nää kun on ollu vähän sellasia mukavampia osioita, mitäs nyt on sit asia erikseen :whistle:

mäkään en meinannu löytää tänne, ärsyttäviä tälläset muutokset kun oon niin puusilmä näitten koneitten kanssa :headwall:

zenia turhaan poistelit mitään tekstejä, toki mielipiteet saa esittää kun asia on jo tapetilla.

mä lähen nyt polille käymään, selkä jumahti ja kipu on aika messevä :| jos sais jotain vahvempia lääkkeitä. epäilyttää vaan tota buranaa syödä jos se kerta voi vaikeuttaa raskautumista vaikka mulla se ei ihan vielä ookkaan ajankohtanen.
 
epäilyttää vaan tota buranaa syödä jos se kerta voi vaikeuttaa raskautumista vaikka mulla se ei ihan vielä ookkaan ajankohtanen.

Mä kans käytän särkylääkkeenä ibumaxia(burana) se auttaa paremmin myös migreeni särkyyn. Kun alettiin yrittää vaihdoin jo panadoliin. Mulla tuntu menee selkä kun siivoilin ahkerasti ja yks päivä pesin ikkunat. Tuo varmaan tarkoittaa ettei kunto ole kovin hyvä:O Tänään sitten iski päänsärky ja meillä alkaa ilmeisesti lapset nyt sairastaa syksyn ensi taudit kun koulu alkoi. Tyttö makoilee kuumeessa:( ja ilmeisesti kohta koko lapsi katras. Toivottavasti saat selän kuntoon;) Pidetään täällä hyvä ilmapiiri, mitäs nyttiä en edes käytä itse: /
 
Avokado Riittää puoli vuotta töissä täyteen äityispäivärahaan:) Tai tietysti saa täyttä palkkaa alun äityislomasta, kun on vakipaikka.

Tiudeliini Kun lopetin pillerit, kierrot olivat ensiksi 29-32 ja nyt viimeset kolme kuukautta melkein 40 päivää :) Varmaan tasottuu tuohon 35-40 päivää, sitä muistelen niiden olleenkaan ennen pillereitä. (joita söin n. 7 vuotta)

Matkalta palattu, oli kyllä niin huippu reissu :) Eillefi, Luovre, Riemukaari ja Disneyland nähty :) ym. kymmenet nähtänvyydet :)

tervetuloa kaikille uusille
 
Viimeksi muokattu:
voi pee, kirjotin vaikka mitä ja sit tää paska tilttas, nää sivut on niinku niin perseestä :headwall:|O

keijulle tervetuloa takas, hieno kokemus varmaan =)

zenia mä kysyin lekurilta tosta ibuprofeenista ja se sano et ei se raskaaksituloa vaikeuta ja et kyl ne syyt on jossain muualla sillon. en mäkään kyllä oo aiemmin ees kuullu tollasesta ennenku tuoteselosteesta luin eikä missään oo perusteltu et miks vaikeuttais raskautumista. mä nyt sit uskalla levollisin mielin syödä vkon kuurin ibumaxia tohon selkään ku ibuprofeeni on kuiteski hyvä tulehduskipulääke. joo ja pidetään hyvä ilmapiiri täällä, aroistaki aiheista saa toki puhua mut vältetään niitä jotka voi aiheuttaa kiistaa.

vko tuli saikkua ja ois aikaa notkua täälläki mut selkä ei kestä istumista ku hetken : / hitto ku ei oo vielä sitä miniläppäriä, se ois ollu nyt asiaa :xmas:
 
Ainoa soimaukseni kohde oli äitiyspäivärahan riippuvuus aiemmista tuloista. :)
Joo, tämä on ihan älytöntä, että periaatteessa mitä enemmän olet tienannut, niin sitä enemmän saat äitiyspäivärahaa, ainakin kelan esitteestä sain sellasen kuvan.
Tuli eilen käytyä miehen kanssa avautumassa Kelassa vähän kaikenlaisista miehen viimeisen vuoden opiskeluasioista, ovat taas kuseneet kaiken peelleen...
Voi h*lvetti että mä vihaan Kelaa, kun kaikki asiat on tehty niin vaikeiks siellä, ota nyt selvää joistaki asioista siellä :/.

En kehdannut edes kysellä Kelan tukia lapsiperheille siellä kopissa, kun olis kuitenkin se akka siellä kopissa kattonu että 18 v. ensimmäisen vuoden ammattikoulun opiskelija suunnittelee lasta. Hmmmph, jos kerta minä ja minun mieheni ollaan siihen päätökseen vuosien seurustelun ja tuntemisen jälkeen tultu (ollaan kihloissakin ja mennään naimisiin parin vuoden päästä luultavasti) niin kyllä minun mielestä on siihen kenenkään turha tulla sanomaan mitään, jos me molemmat sitä lasta haluamme.
Hyvin usein kritisoidaan niitä ihmisiä ja pareja, jotka miettii lastenhankintaa, aina joku tunkee nokkansa siihen väliin, että "onkohan nyt hyvä aika kuitenkaan" "voisitko miettiä kahdesti" ymsyms, jos kyseessä varsinkin on nuori pari tai sitten yli 30-35 vuotias pari...
Ei kukaan voi tulla määrittelemään milloin on joillekkin ihmisille sopiva aika perustaa perhe.
Minä ainakintoivon sydämeni pohjasta lasta tässä muutaman vuoden sisällä niinkuin moni muukin täällä. Lapsi on tervetullut. Ja niin monestikin nuorille toitotetaan sitä, että kun nuoret juovat, polttavat ja haluavat juosta joka viikonloppu tuolla kapakoissa yms.
Minä en juo, enkä polta, enkä tykkää käydä kapakoissa :).
Siis oivallinen hetki lapsille, kun haluan vielä ne silloin kun olen nuori :) !

Mutta tuo äitiyspäivärahajuttu on älytön..!
Itse yritän opiskella tämän ensimmäisen ammattikouluvuoden loppuun, se loppuu ensvuoden keväällä (olen 18 :D), että voisin muutaman vuoden päästä jatkaa oppisopimuksella puutarha-alaa tuossa yhdessä puutarhakeskuksessa, jos vain saan sieltä sen paikan sitten....
 
Höh, mä lähden nukkumaan, puoli tuntia olen sählännyt tän palstan kanssa, kai tähän tottuu mutta nyt on hidasta :headwall:

Jessi75 Paranemisia selkävaivaan, lepäähän kunnolla että tuut kuntoon!

keiju123 teidän reissu kuulosti mahtavalta ja monipuoliselta!

Öitä!
 
huh osasin ... elossa täälläkin:D kp25 ja ovis oli kp 19 ja luulisin ja toivon että eilen ois tullu vähän niinku kiinnittymis vuotoa pari tippaa koska ei ainaka menkkoin aika oo viel viikkoon ja ei se kyl menkkamaista ollu...:D
 
tohon buranaan tulin kommentoimaan...
mullahan siis murtu käsi just ovulaation aikaan ja joutu syömään lääkkeitä. jännää silti,10 kk:n yrittämisen jälkeen tärppäs just sillon ku söin,ku olin niit välttäny KOKO yrittämisen ajan :whistle:
nyt siis menos viikot 9+3 :D
 
Huomenta vaan kaikki:flower:

Nyt se ensivuoden haave muuttui todeksi=)
Viikkonäytölliseen testiin ilmestyi teksti raskaana 1-2:)
Nyt vaan sitten odotellaan:D
Pyörin vielä näissä pinoissa ku ei oikeen oo tuola odotuspuolella sopivaa.
Plussatuulia kaikilla:heart:
 
Moi,

Ja noihin mielipiteitä herättäviin asioihin voisi lisätä vielä imetyksen: kuinka kauan ja täysimetys vai osittainen jne...
Mun mielestä noista kaikista asioista voi ihan hyvin keskustella täällä, onhan tää keskustelupalsta :) Mutta pitäisi muistaa se että ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa, jokainen tekee varmasti niin kuin parhaaksi omalla kohdallaan näkee. MIelipiteitä ja tapoja toimia on ihan niin monta kuin on keskustelijaakin.

Mulle oli tärkeää saada eka lapsi ennen kun täytän 30, ja mielelläni olisin ollut nuorempikin noin teoriassa, mutta käytännössä en ollut valmis äitiyteen ennen kuin vasta ehkä vuotta ennen kuin aloitettiin "yritys". Ja olin siis just täyttäny 28 kun tyttö syntyi. Jos hyvin käy ehdin saamaan toisenkin muksun ennen kuin täytän 30 :)
Ja tuo kuinka kauan on kotona lapsen kanssa, se on hiukan hankalampi juttu. Mähän olen jo töissä, menin kun tyttö oli vajaan 9 kk. Isukki jäi hoitovapaalle ja on ainakin joulukuuhun asti. Me asutaan maalla, naapurustossa ei ole lapsia eikä meidän kaveripiirissäkään kovin montaa sopivan ikäistä. Eli ihan näiden seikkojenkin perusteella mun mielestä on lapselle hyväksi päästä hoitoon leikkimään muiden lapsien kanssa ja oppimaan sosiaalisuutta. Alle vuotiasta en kyllä olisi raaskinnut hoitoon viedä, mun mielestä olisi hyvä että lapsi kävelee ja jonkun verran pystyy jo kommunikoimaan ymmärrettästi hoitoon mennessä.
Kotona olisi ihanaa olla, talous vaatii kuitenkin sen että ainakin toisen aikuisen on töissä käytävä. Nyt harkitaan mahdollisuutta että mies tekisi osa-aikaista työtä ja neiti olisi siis myös vain osittain hoidossa. Viime talvi oli mulle melko rankka henkisesti, mies teki pitkää päivää ja mä olin oikeasti jumissa neljän seinän sisällä pienen vauvan kanssa lumen ja pakkasen keskellä. Mutta kun töihin menin niin kauhea syyllisyys iski, ja ikävä myös.
Se noista asioista.

Mulla ovis lähenee, mutta pirun flunssa iski :( Toivottavasti menis nyt pian ohi.

Onnea plussanneille, alkuraskaus on kyllä niin jännää aikaa.

Nyt en muista nimimerkkiä, mutta joku oli kuitenkin käynyt Pariisissa. Se on aivan ihana kaupunki, sinne kun pääsis taas joskus!

Ja ärsyttäviä uudistuksia taas tehty, tosin eiköhän nää taas ihan hyviltäkin tunnu kun tottuu. Muutosvastarintaa havaittavissa ;)
 
äiti x4 isot onnittelut ja tervemenoa odotuspuolelle! :flower: sähän voit vaikka perustaa sinne uuden ketjun oman lasketun ajan kuulle =)

jasmin aika paljo joo tökki eilen tää palsta, toivottavasti ne sais nää nyt sit toimimaa tai palais entiseen. ja kiitos tsempeistä, yritetään parantua.

tombatar hyvä tietää et jollain tosiaan omakohtasta kokemusta siitä et buranan käytöllä ei todistetusti oo esteitä raskautumiselle. siinä tuoteselosteessaki kyl oli vaa et saattaa vaikeuttaa raskaaksituloa mut eiköhän se oo sit muissa asioissa niinku se lääkäriki sano. nyt vielä luottavaisemmin syön kipuihini buranaa.

linttu totta puhut ja niinku aiemmin sanoinki ni tietty aroistaki asioista voidaan puhua ja jokaisella on omat mielipiteet, pitäisi vaan muistaa ettei kerro niitä provoisoivaan sävyyn ja tyrmää sitä toista vaihtoehtoa. jokainen varmaan toimii niinkun itse parhaaksi näkee ja mikä omalle kohdalle on sopivaa =)

selkä on aika tohjona ja yö oli suoraan helvetistä eikä juniori auttanu sitä yhtään änkeemällä mein välii ja möykkäämällä muutenkin. miksei se voi nukkua??!! :headwall:|O sain nyt onneks esikon neuvolan ja hammastarkastuksen oman saikun ajalla ni ei tartte niitten takia sit olla pois töistä.

te keillä on jo lapsi/lapsia ni onko teillä ollu iso maha raskauden aikana? mulla molemmista ihan jättimahat ja mietin et miten ihmeen pystyn muka duunissa olee äitiyslomaa asti ku hyvä et jaksaa kävellä :confused:
 
Voi perskale mitä näille sivuille on tehty :headwall: Onko hankalamapaa sivustoa keksittykkään! Toki voi vika olla käyttäjässäkin ;)

Jessi75 toivottavasti selkäsi paranee pian! Itse olen joskus ollut 2kk:tta saikulla selän takia : / Ja edelleen muistuttelee tasaisin väliajoin itsestään, vaikka lihaskuntoa sen jälkeen kerryttänytkin.
Kysyit myös onko ollut raskausaikana isoja mahoja. Minä olen kooltani aika lyhyt (alle160cm) ja normaalipainoinen. Esikoista odottaessa yks naapuri ei edes tiennyt, että odotan lasta, mutta kyllä sit jos tiukkoja vaatteita piti päällä niin vatsan huomasi selkeästi. Minulla oli ns. poikavatsat, mutta neitejä kummastakin tuli :heart:

Täältähän löytyy vaikka mitä kivoja uusia hymiöitä...täytyy testata vielä joskus kaikki samaan tekstiin! Ha hah!

Tiudeliini me taistelimme Kelan mokan takia alkuvuodesta! Tuli yhtä älliä parin tonnin perintäkirje postissa. Ihan montut auki oltiin, et mikäs tää on. Ja sekin vain sen takia, koska Kelan täti oli neuvonut meitä väärin yhen paperin täytössä. ja kaiken huippu oli,et perinnästä ei voinu ottaa pois sitä, koska ne kaksi toimistoa eivät kuulemma saa olla yhteydessä toisiinsa!! :O Soitin sitten jollekkin Kelan isolle herralle ja huusin hetken aikaa puhelimessa (yövalvonnan voimalla) ja asiat järjesty, niin kuin niiden olisi alun alkaen tarvinnutkin! Mutta eipä ollut eka (ja tuskin vika) kerta kun Kelan kanssa saa tapella!

Äitix4 onnea plussasta!! Ihana uutinen :)

Keiju123 oi kun reissunne kuulosti ihanalta! Tahtoisin myös käydä ko. paikassa!
 
Me ollaan menossa lauantaina ristiäisiin ja syyskuussa on kavereiden häät, niin miehelle paasasin, että mäkin haluan jo muuttaa yhteen ja naimisiin ja lapsia, niin hän käski vain tehdä listan "Things to do before 30" ja kertoa aikajärjestyksen :D No katotaanpa kuin sitten loppuvuodesta käy, jos oikeasti alan häntä innostamaan lapsentekopuuhiin..Pitäis vaan nyt ensin tuo yhteenmuuttaminenkin hoitaa.

Onko täällä muuten ketään migreenistä kärsiviä? Itsellä on aika pahoja kohtauksia aina välillä (usein menkkojen aikaan) ja mietin vain, että kuinkahan sitten raskauden aikana, kun ei voi noita kolmiolääkkeitäkään ottaa..Meinaan nyt lääkkeistä huolimatta tuntuu välillä, että kuolee siihen kipuun.. Muistan kyllä joskus kuulleeni, että niillä ketkä muutoin migreenistä kärsivät, niin helpottaa raskauden aikana ja taas sellaisille, joilla ei aiemmin ole migreeniä ollut, niin saattaa raskaana ollessa tulla..onkohan mitään perää?
 
eltsu81 mä olin jo raskaana kun me muutettiin yhteen :xmas: raskausaikana kerkee hyvin muuttaa yhteen jos vauvakuume vie voiton =) mulla on nuorempana ollu migreeniä mut hävis murrosiän jälkeen. nykyään saattaa olla kovia päänsärkyjä mihin ei meinaa lääkkeet tehota et varmaan jotain migreenin esiastetta. sun pitää sit lääkäriltä kysyä jos/kun raskaudut että mitä tehdään kohtauksen iskiessä. panacod:han on sallittu raskausaikana ja se on vahva kipulääke. ja kyllä on perää tossa et migreeni voi raskausaikana helpottaa tai tulla vaikkei muullon olis kärsiny. oon joskus lukenu et joillain on jotkut ihottumat ollu parempia raskausaikana. tietysti voi olla myös päinvastoin.
 
äiti x4 Onnittelut plussasta ja tarriksia matkaan =)
eltsu81 mulla on migreeni, joka tosin nyt iän myötä vähän rauhottunut ts. aura-oireet jääny pois ja viimisestä kerrasta jolloin oon migreenin takia oksentanut on muutama vuosi aikaa. Edelleenkin silti on joskus migreeni kohtaus (mahdoton toispuoleinen päänsärky ja lopuksi pahaolo), siihen auttaa sillon pimeä huone ja täsmälääke =) Mulla useimmiten voimakkaat hajut saattaa kohtauksen laukaista tai sitte välkkyvät valot..

Ulkona on jo ihan syksyinen ilma, toisaalta tuntuu ihan mukavalta, eilenkin laitoin kotona oikeen villasukat jalkaan, viltin päälle ja käperryin sohvalle..:)
 
Hei! En ole ehtinyt pitkään aikaan kirjoittaa tänne, lueskellut olen kuitenkin. Täällä ei mitään erikoista. Maanantaina tuli käytyä päivystyksessä kun luulin jo sunnuntaina että on tullut virtsaputken tulehdus, mutta ei sitten ollutkaan :O Tänään unohdin soittaa viljelyistä, jos huomenna muistaisi sen. Välillä sattuu pissatessa ja pissahätä on jotenkin useammin ja saattaa tulla ihan yhtäkkiä ja aika kovana. Ihan kummallista. Vähän mietin et jos kuitenkin, menkoista huolimatta, olisi tärpännyt, mutta mies ei usko teoriaani :D

Tervetuloa uusille!

Ja plussatuulia kaikille!:heart:
 
Tatskattu onnea ja tarrasukkia matkaan!! =)

Hopeful86 miehet uskoo vasta silloin kun näkevät ;) Pissatulehdus ei muuten oo mikään kiva tauti...Itelle iskee aina tosi rajuna ja väh. kerta vuoteen :headwall:
 
oih onnea tatskattu:D

on: en sitten tiedä onko tää nyt mitä?`!? ku kolmena aamuna on tullut tippa ruskehtavaa mönjää:$ kun ei menkkojen pitäs vielä alkaa ja kun ei sitä ole sen enempää tullut?!! siis kp26/30 ja ovis tikulla testattuna oli kp19...
 
äiti88 Olisko kiinnitysvuotoa. Kiinnityshän tapahtuu noin viikko oviksesta.
Eikös se ole tuo vuoto sinulla tullut aika lailla viikko oviksen jälkeen.
Toivotaan että se olisi sitä:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä