~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Mä taas lueskelin netistä että voi olla raskaana, vaikka olisikin menkat :O. Onko se totta oikeesti ja miten yleistä ?
Kivut on nyt ihan tajuttomat, sattuu käydä vessassakin ja makuullaan sattuu jotkut tietyt asennot. Viimeyönä kun olin menossa nukkumaan, sattu niin paljon kävely että piti kävellä kumarassa.
Mulla oli sitten tänäaamuna pahoinvointia ja on nytkin vähän kun söin.....
 
joo kyllä voi raskaana ollessaki menkat tulla normaalisti mut kaiketi aika harvinaista. ettei sulla ois km tiudeliini? vuodatko normaalia enempi? jos epäilet et ootki raskaana ni testaamaan vaan B) itelleen voi kyllä myös aiheuttaa kaikenlaisia oireita jos oikeen raskautta toivoo.
 
Vuodan kun seula :S, tulee lähinnä vaan verta todella paljon, ei sitä limakalvoa mitä yleensä on kanssa mukana :S.
En sitten tiedä johtuuko niistä pillereiden lopettamisesta jos vaikka kierrot sekasin nyt.........
Raskaustestiä en viitsi vielä tehdä, tein jo pari tässä, torstaina yhen ja viimeviikon keskiviikkona yhen. Täytyy odotella, toivottavasti menkat menis ohi ja jos raskaus(ko?)oireet vaan jatkuu niin sitten teen testin uudelleen.
 
Päivittelin taas listaa, toivottavasti kaikki tiedot on nyt oikein. Zenia, oletko sama Zenia, kuin joka ilmottautui sivulla 3-4 mukaan? (vai voiko samalla nimimerkillä olla kaksi henkilöä, ei kai?)
Mitä mieltä ootta, joko poistelen tuolta listalta ainakin niitä ketkö jo pidempään ovat yrittäneet, mutta kenestä ei mitään oo kuulunu?

Tiudeliini hyvinkin mahollista, että pillerien lopettamisen jälkeen tulee kipeempiä menkkoja, kuin mitä pillerien aikana tai ennen pillereitä, kun oma hormonitoiminta herää "talviunilta"... Mietin myös tuota kun aikaisemmin tuolla pohdit, kun menkat tuli aiemmin, kuin normaalisti, niin tarkoititko, että tuo 28 päivää oli pillerien aikaan, vai ennen? Pillereiden kanssahan kaikilla kierto sen 28 päivää...
Mutta kannattaa hyvinkin varautua siihen, ettei kierto ole heti ihan tasainen ja säännöllinen.

Jessi75 kuulostaa kadehdittavalta tuo kierukan poisto... Meillä on pari päivää käyty keskustelua kakkosesta (vaikka mies yrittää kaikin tavoin olla puhumatta siitä), mutta kun tässä yks päivä väläytteli ajatuksiaan, ettei meille kuulemma toista lasta tule. Mie tästä suuresti järkyttyneenä oon sitten asiast käyny tiukka sanaista keskustelua ja vaatinu sen perustelemaan sanojaan. Kuulemma tarkoitti, ettei kakkosta _vielä_ kaivata, mutta myöhemmin ehkä kyllä. Kaipa mies on hieman itse kanssa järkyttynyt miun puheista, kun sanoin sille yksi päivä ihan suoraan, että kuume vaivaa, enkä mitään sille voi... Vaan raskaana en halua itsekään olla ennen papin aamenta ja kodin valmistumista (meillä siis meneillään omakotitalon rakennus ja häätkin _kai_ ensi kesänä).
Enkä sitten tosiaan enää tiedä kuulunko edes tähän pinoon, vai meneekö meidän vauvahaaveet vielä kauemmaksi. Vaan en vielä poistu pinosta tai stressaa asiaa muutenkaan liikaa, on tuo ukko-kulta aiemminkin mielipiteitä miltei lennosta vaihtanu :)
 
Tosiaan mukaan ilmoittauduin mutta enpä sittemmin mitään ole puhellutkaan. Nyt päädyin katsomaan ja huomasin itseni listalla mukana:D No, tilanne on hieman siitä muuttunut. Kun tammikuussa 2011 piti yritys alkaa mutta eipä jaksettu miehen kanssa odottaa. Joten tilaisuus raskautumiselle on annettu reilun kuukauden verran mutta nyt ollaan sitten "virallisesti" päätetty että toista ruvetaan yrittämään. Pikku tyttö ois ihana, tämän pikku herran seuraksi.
Meillä siis ennestään 4kk vanha poika. Muutenkin meillä hyvä tilanne olisi toinen saada samaan syssyyn. Saas nähdä miten käy. Imetän vielä ja kuukautiset on vähän sekaisin joten ei mitään haisua ole kiertopäivistä:D Mutta arvelisin nyt olevan kp13.
 
Alkuperäinen kirjoittaja DsariaL:
Päivittelin taas listaa, toivottavasti kaikki tiedot on nyt oikein. Zenia, oletko sama Zenia, kuin joka ilmottautui sivulla 3-4 mukaan? (vai voiko samalla nimimerkillä olla kaksi henkilöä, ei kai?)
Mitä mieltä ootta, joko poistelen tuolta listalta ainakin niitä ketkö jo pidempään ovat yrittäneet, mutta kenestä ei mitään oo kuulunu?
Kiitos! Olen varmaankin sama kun nimimerkkihän on jo varattu. Olen mennyt vähän sekaisin minne olen liittynyt kun niin paljon kirjoituksia tulee. Gynestä sen verran etten itsekkään siellä kyllä käy vaikka olisihan se hyvä :eek: :ashamed: Olitte jutelleet tavaroiden ostosta(en koskaan muista nimimerkkejä:() Mä en oikein osaa ajatella ihan raskauden alussa kuin äitiysvaatteiden ostoa :) mutta olen ajatellut sen niin etten pelkää jos jotain sattuu koska se on tarkoitettu sattuvan, en siis usko että se on enne ostojen vuoksi. Säästelettekö muilta lapsilta jääneet tavarat ym..? itse en oikein osaa vaan myin nytkin kaikki nuorimman pinnasängyt pois ja myös omat mamma vaatteet. Äitiysvaatteita tullut jo katsottua netissä vaikkei plussasta tietoakaan :whistle: :ashamed:
 
Listalle voi lisätä: aloitus joulukuussa 2010 ja ensimmäistä.

Tuo joulukuu on kyllä vain ehkä..Parisen vuotta ollaan oltu yhdessä eikä edes vielä asuta saman katon alla (sillä silmällä vähän alettu rivareita katsastaa). Itse täytän 29v lokakuussa ja mies on 28v, että iän puolesta alkaa tuntua, että olisi jo korkea aika! Mitään mahdotonta kuumeilua ei ole; itse en ikinä ole ollut sellainen vauva-ihastelija, mutta uskon että oman vauvan kohdalla olisi aivan tohkeissaan tietysti :) Eniten odotan tällä hetkellä sitä raskausaikaa ja tosissaan tuntuu, että biologinen kello kyllä tikittää..aina olen ajatellut, että ennen 30v ensimmäisen lapsen haluaisin ja kun mies haluaisi kuulemma vähintään 3 lasta, niin tartteis varmaan alkaa jo yrittämään :p

Joskus kesän alussa mies heitti, että ehkä jos puolen vuoden päästä olisi ajankohtaista ja nyt viime aikoina on ollut sellasta ei niin tosissaan-vinkkailua, että jos joulukuun Thaimaan matkalla sitten ;) Itse tietenkin jo vähän innostuin ja sopivasti olisi matka (2vk) juuri menkkojen loputtua eli päivät hyvät :D Tällä hetkellä siis pillerit käytössä ja itse haluaisin aloittaa yrityksen nimenomaan heti pillereiden lopetuksen jälkeen.

Mutta vielä ei olla asiasta niin tosissaan juteltu ja haluan antaa miehelle (ja itsellekin) aikaa sulatella asiaa..kuitenkin n.vuosi sitten koko lapsi-asia ei tuntunut miehestä edes ajankohtaiselta lähiaikoina, mutta kummallisesti noiden miesten mielet muuttuu kun saavat rauhassa mietiskellä ;)
 
Jälleen uusille tervetuloa!

Zenia Minä olen säästänyt tytöiltä muutamia ihania vaatteita varastoon...Sitten olisikin helisemässä niitten kanssa, jos tulisikin poika :kieh: Itse en ostele (tai ole ostanut) ennen lapsen syntymää mitään valmiiksi. Mutta tässä perjantaina työn lomassa rupesin haaveilemaan,et "täytyy ostaa talkkia ja sinkkivoidetta jne. jne". Eli ei mahdotonta, et joskus tässä tarttuu jotain rompetta kaupasta jo hyvissä ajoin matkaani :xmas:

Dsarial eiköhän niitä voisi poistella, joita ei täällä näy. Mielstäni ainakin!
 
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Hitto kun on pitänyt mennä ilmoittautumaan niin moneen pinoon, etten mä enää muista mitä oon kirjoitellut minnekin ja ketä missäkin pinossa on mukana... :ashamed: :p

Gynegallup Varsinaisella gynellä en oo käynyt koskaan, vaan aina yleislääkärillä ja sit labran puolella papa-kokeessa. Pillereitä syödessäni oon käynyt sisätutkimuksessa joka toinen vuosi ja papa on otettu kans yleensä parin vuoden välein.

DsariaL Mun mielestä voi poistella ne, joita ei näy. Jos joku tulee ihmettelemään, niin voihan niitä nimiä aina lisätä takaisin listaan. Tai sit laittaa vaikka taustailijat-otsikon alle tms. Siispä anti mennä vaan ;)

Kp 9 menossa, kohtahan se ovis on jo ovella... Toivon mukaan ainakin. En tiedä johtuuko pillereiden lopettamisesta vai siitä, että tämä vauvantekohomma on niin jännittävää näin ekan yrityskierron aikaan, mutta mua on selkeästi haluttanut heilutella peittoja normaalia enemmän. Siis ilman että on raskautuminen edes välttämättä käynyt mielessä. Toivottavasti ens viikollakin tekee oikeasti mieli molemmilla, jotta saadaan se oletettu ovulaatio hyödynnettyä. En meinannut vielä tässä kierrossa ainakaan tikutella nimittäin. Mielenkiintoista on kyllä kuulostella nyt kroppaa tälleen luomuna, ilman pillereitä, että mitäs tapahtuu ja miltä tuntuu mihinkin aikaan kierrosta!

++++ Plussatuulia, arvon naiset! ++++
 
Kaikille mukaan liittyneille tasapuolisesti tervetulotoivotuksia! :flower:

Jessi75 Meidän radiosta kuuluu jostain syystä hyvin vain Radio Nova sekä joku paikallinen jorinakanava joten netistä pääsääntöisesti radiota kuuntelen, nimenomaan SuomiPopia ja aamuturinoita :D
Mä sain mieheltä synttärilahjaksi Samsungin valkoisen miniläppärin, suosittelen lämpimästi, tässähän tää "luppoaika" mukavasti meneekin.. :ashamed: Mietin pinkin ja valkosen välillä kauan, mut päädyin sitten valkoiseen!

Vauvatarvikkeista ja vaatteista Olen säilyttänyt lähestulkoon kaiken :whistle: En vaan oo raaskinut enkä jaksanutkaan ruveta miettii että mitä kannattas säilöä ja mikä laittaa eteenpäin. Tällainen hamsteri kun olen niin kaikki löytyy laatikoista varaston täytteenä! :headwall: No nyt lähti kyllä iso laatikollinen vaatetta kohta syntyvälle sukulaispojalle lainaan joten onhan niistä hyötyäkin. Mutta ihan oikeasti sitä tavaraa on pelkästään tuosta yhdestä pojasta kertynyt niin tuhoton määrä että ihan hyvin vois viedä/myydä osan pois. Kun mäkin tykkään kuitenkin siitä uuden tavaran haalimisesta niin paljon :saint:
Nytkin olen miettinyt ja katellut että millaiset rattaat sitä hankkisi seuraavalle ja tarvitaanko mahdollisesti sisarusrattaita. Vaikka tuolla pojalla on tosi hyvät ja melko tuoreet menopelit :)


eltsu81 Toivotaan että teidän tuleva Thaimaan matkanne on hedelmällinen ja tuotte salamatkustajan mukana ;)


Dsarial juu älä vielä häippäse, annetaan ajan kulua ja toivon elää että miehes yhtäkkiä yllättäin toteaa että nyt vauvantekohommiin, vaikka huomenna =)

Nyt kauppaan että saa päivällisen laittoon ruveta :wave:
 
Tänään näin ihania sukulaislapsia ja tunne siitä, että tuollainen mullekin vain vahvistui. :heart:

Ja sitten keskustelu miehen kanssa ja todettiin (taas), että sellainen projekti sitten laitetaan tässä piakkoin käyntiin.
Nyt on oikeasti hyvin varma olo siitä, mitä haluan/haluamme. =) Olosuhteet ovat epävarmat, emme tiedä kummankaan työtilanteesta, mies vielä opiskeleekin, emmekä edes sitä, että millä paikkakunnalla asumme jatkossa. Mutta kai se on uskottava, että elämä kantaa ja kaikki järjestyy, jos lapsen aika tulee. Olen vaan niin kontrollifriikki tällaisissa suunniteluasioissa... mutta en malta odottaakaan. ;)

(muoks virheet)
 
Minäkin opiskelen tällä hetkellä, mutta en usko että se on esteenä lapsen saamiselle, koska jäisin kuitenkin äitiyslomalle ja myöhemmin hoitaisin ne asiat sitten kuntoon ajallaan yms.
Lasten aika on silloin kun siltä tuntuu :).
 
Mä jäin koulusta äitiyslomalle kun esikoisen sain. Kun haluaisin olla kotona kunnes esikoinen on kolme vuotta niin miksei sitä toistakin vauvaa samalla pyöräyttäisi. :) ihan hyvin ollaan kuitenkin pärjätty kun mies käy töissä. Kyllähän sitä opiskella kerkee sitten myöhemminkin.:D
 
Tervetuloa jälleen uusille kasvoille :flower:

Minä olin raskaana ylioppilaskirjoituksissa...Mutta koulu sitten tosiaan loppui jo ennen kuin neiti syntyi. Eli en voi sanoa tuohon, koulutus vai lapsi asiaan, oikein mitään. Mutta mielestäni koulun ehtii sit käydä myöhemminkin loppuun.
 
Tiudeliini: Mulla oli ihan vastaavanlaiset oireet, kun lopetin aikoinaan hormonaalisen ehkäisyn. Kivut ja vuoto nousivat ihan uusiin ulottuvuuksiin. On ne siitä kuitenkin ajan myötä tasoittuneet tai sitten niihin on vain tottunut. En siis olisi sinuna huolissani :)

Itse valmistuin keväällä ja siksikin tuntuu, että nyt olisi hyvä aika vauvalle. Ikääkin alkaa olla jo sen verran, että opiskeluiden puskeminen eteenpäin vauvaloman ajaksi olisi ollut jo vähän liikaa.

Tunnen kuitenkin monta, jotka ovat palanneet vauvaloman jälkeen koulunpenkille. Moni on sanonut, että motivaatio opiskeluun on vain noussut vauvaloman aikana!
 
Ja mikäs se nyt olikaan, se Liisa Hyssälähän nimenomaan sanoi, että ois hyvä tehdä lapset nuorena ja pitäisi saada lisää nuoria vanhempia :).
Kyllä minä ainakin jaksan paremmin nuorena lapsia, kuin sitten 50-vuotiaana :D. 50-vuotiaana sitä haluaa jo varmaankin rauhoittua yms ja muuttaa (ehkä) kaupungista maallekkin asumaan.
Tosin se kaupungista vähän enemmän maalaismaisemaan muuttaminen olisi nytkin haaveissa..
Opiskella on aikaa koko elämä ja töitäkin saa ilman ammattia, kunhan vaan oikeasti jaksaa etsiä.
Mutta se on ihan tosi, etten oikeasti itsekkään haluais todellakaan tyyliin heti synnytyksen jälkeen lasta pukata päivähoitoon ! Ihan älytöntä... Olisin kyllä kotona lapsen kanssa vähintään sen 3 vuotta.
Minun oma mielipiteeni on se, että parempi lapsen on pienenä kotona olla hoidossa, kuin samantien pistää päivähoitoon vanhemman töiden takia.
Joillakin on sitten niitä taloudellisia ongelmia, joiden takia ei voi hoitaa lasta kotona.
Minä ainakin aion hoitaa lastani kotona ainakin siihen asti kunnes täyttää 3-vuotta.
Näistäkin asioista on monia mielipiteitä.

Jaahas ja muuten menkat loppumaan päin :D ! Yk 2 käyntiin :p
 
Meillä ikää on jos sen verran (vaikka mies opiskelee ja minä olen vastavalmistunut - akateemisia), että olemme ehkä kummatkin yli 30 jos/kun vaaveli maailmaan syntyy.

Itseäni on aina huvittaneet nuo puheet lapsen saamisesta nuorena, kun sitä ei juurikaan tässä maassa tueta (siis verrattaen muihin etuuksiin...). Koko äitiysrahajärjestelmä on rakennettu siten, että pitäisi olla a.) työssäkäyvä mies b.) vuosi pari työuraa takana, jotta voi olettaa elävänsä köyhyysrajan yläpuolella. Kaikki yliopistossa opiskelevat tuttuni ovat tupanneet opiskelemaan n. 7-8 v. plus kaikki epämääräinen etsikkoaika ja alanvaihdot siihen päälle. Eipä sitä opiskeluaikanakaan rikas ole, mutta eipä tuota liian helpoksi ainakaan ole tehty. Opiskelukin vaikeutuu aika hurjasti jos meinaa sitä taaperon kanssa tehdä. Ai niin, ja samalla pitäisi muistaa valmistua määräajassa ja nuorena, sekä tietenkin pitäisi myös kunnon kansalaisena muistaa kuluttaa, jota varten tietenkin tarvitaan rahaa, jota varten tietenkin pitäsisi käydä töissä, jonka takia tietenkin opinnot myöhästyvät, jonka takia lasten saanti myöhsätyy. :p No nyt meni vähän ohi aiheen... ;) ITs ekyllä en ole aiemmin lasta kauheasti hingunnutkaan, arvellut vain, että kyllä sitä alkaa kaivata kun sen
aika tulee.. ja niinhän siinä kävi. :)

Olisihan nuorena lastenteko tosiaan tärkeää, itseänikin vähän kauhistuttavat nämä "48-v. ja äidiksi" - tapaukset, vaikka tokihan se on sallittua ja osaksi sattumaakin. Mutta jos lapsi on 20 - vuotias kun on itse 68, niin on se aika surullista.. miten yli 60-v. jaksaa murkkuikäisen toilailuja? Toisaalta, itse olen nuoren äidin lapsi, ja siinäkin on puolensa ja puolensa. Nyt se on ainakin ihan kivaa, kun äitini paljon lähempänä omaa sukupolveani kuin monien muiden ikäisteni äidit. Itse halusin kuitenkin elämän kokemusta ja perspektiiviä lisää... Pitää kai tietää mitä itse on, enen kuin voi muita kasvattaa. (Tulipas ylevää omanapailua, sori.)

Iänkään takia ei siis paljon viitsisi odotella, että kumpikin on virassa jne. Miehellähän on sitten aikaa uraa rakentaa (valmistuu toivottavasti mahd. lapsen syntyyn menneessä), mä voin jäädä vuodeksi tai pariksi kotiin...tai toisin päin. Katsotaan nyt. =)

Olen kyllä periaatteessa kotihoidon puolella, mutta toisaalta, jos saisin hyvän työpaikan ja lapsi hyvän perhepäivähoitopaikan, voisin siinä tapauksessa harkita kyllä toihin paluutakin. Itse olen mennyt hoitoon 1/2 vuotiaana, ja en koe siitä traumatisoituneeni. Arvostan kyllä PALJON kotona olevia äitejä, ja uskon että se on monella tapaa lapselle ihanteellinen ympäristö kasvaa. Mutta jos vanhammat viihtyvät vaikka osan aikaa töissä, lapselle voi olla hoitopaikkakin hyvä, sosiaalistava ja virikkeellinen ympäristö. Mihinkään isoon päiväkotiin en kyllä kovin pientä lasta haluaisi lykätä. Näitä asioita olen tosin ajatellut pohtia tarkemmin sitten, kun/jos vaavi on tulossa.

Oho, tulipas romaani. Näköjään on tarve pohdiskella näitä asioita jossain, vaikka sittennäin anaonyymisti täällä foorumilla :)
Olen ollut koko kesän vähän väliä valeraskaana, siis kaikki raskauden oireet on jo koettu. :LOL:
 
nyt on nostettu taas esiin kaksi aihetta, todella kuumaa perunaa, mistä jatkuvasti kinataan mitäs nytillä ja muuallakin. nää on niin arkoja et ei kannata ottaa esiin. eli siis kotihoito vs päivähoito ja mikä on paras ikä saada lapset. mun mjielestä ei oo mitään "oikeeta aikaa" vaan jokaisella on se oma oikea aika. ite oon saanu esikoisen just 30 täytettyäni ja se on ollu mulle paras ratkaisu ja oon tyytyväinen siitä et oon menoni jo menny eikä se menojalka ala vipattaa sit myöhemmin eikä tarvi ettiä sitä kadotettua nuoruutta mikä meni lapsia hoidellessa. tiedän myös monia nuorena lapsensa saaneita ja se on ollu heille paras ratkaisu eikä se todellakaan tarkoita sitä et myöhemmin pitäs lähteä bilettämään, toi vaan oli sellanen yleistys ja mitä sillon tällön näkee.
toinen sit tää missä lapsi hoidetaan. ite lähin töihin kun junnu oli 2 vee ja esikko 4 vee, oikee aika meille kaikille. mun hermo ei ois enää kestäny kahen vilpertin kanssa kotona, tarhassa ne saa paljon enempi aktiviteetteja mitä mun kanssa kotona. jos/kun kolmonen syntyy haluisin olla myös sen 2 vee kotona mut meille se ei oo taloudellisesti mahdollista koska on jättivelat :| yritän sen vuoden olla kotona ainakin mut sit luultavasti pakko palata töihin. tosin näitä ei nyt vielä osaa yhtään sanoa, sen näkee sitte vasta. mutta moni siis varmaan haluis olla pidempään lapsen kanssa kotona mut se ei oo taloudellisesti mahdollista siks nää ns syyllistykset saa monet äidit takajaloilleen. ja kyllä niistä tarhassa olleistaki kasvaa ihan kunnon kansalaisia ;)

mua on nyt ruvennu taas pelottamaan mahdollinen pahoinvointi :snotty: miten hittoo mä jaksan jos pitää pönttöö halailla pitkin päivää?? esikosta voin todella pahoin vkolle 15 ja junnusta en yrjöilly ku pari kertaa mut tasanen etominen kesti synnytykseen asti :x ja nyt jos taas tulee ni apua... kelaileeko kukaan muu tämmösiä??

niin ja tervetuloa uusille kuumeilijoille! :wave:
 
Ou nou, ei ollut tarkoitus nostaa mitään kuumia perunoita päydälle. :x

Sitä vaan tarkoitin yllä olevalla kommentilla, että kukin tavallaan. Jollekin sopii nuorena, toiselle vanhana, kolmannelle kotona jne. Kertoilin lähinnä siitä, mikä minulle tuntuu parhaimmalta.
Kunhan sitä lastaan vaan haluaa niin tulee varmasti hyväksi äidiksi tai isäksi. =)

Ainoa soimaukseni kohde oli äitiyspäivärahan riippuvuus aiemmista tuloista. :)

Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille ja plussia toivottelen. :flower:
 

Yhteistyössä