* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Hei haaveilevat. Täällä on yksi sellainen. Tarvitsen muiden mielipidettä asiaan. Olen niin jumissa että. Mies haluais toisen lapsen ettei tule isoa ikäeroa. Oon laittanu plussia ja miinuksia mutta ei auta päätöksen tekoon.
Plussat: ei iso ikäero, mies töissä, vauvakuume, mahd työ alkaa kohta(koulussa tauko), ystävät raskaana,
Miinukset: koulu keskeytyy, pelkään että myöhemmin en halua lapsia kun ensimmäinen on jo sen verran iso ( monelle tutulle käynyt näin),

Äidiltä ja ystäviltä kysyin niin ei ota kantaa
Tarvitsen järjen ääntä tai mielipidettä
 
lulina jos kävit linkistä katsomassa niin mun on ollu tosi hankala tulkita noita viivoja :stick:

Meitähän onki monta piinailijaa samoilla päivillä :heart:

****

DPO-päiviä lasketaan, kun niiden mukaan voi sitten mietiskellä milloin kiinnittyminen tapahtuu (n. dpo7), ja milloin testailut kannattaa alottaa (dpo10 hätähousut aloittaa), ja milloin on odotettavissa menkat (normiväli dpo 10-16).

Suurin mahdollisuus hedelmöittymiseen on, jos simpat on torvessa ENNEN ovulaatiota, 1-2 päivää etukäteen.
Eli, kun ovulaatiopäivä on dpo 0 (joka lasketaan olevan ovulaatioplussasta seuraavana päivänä), tällöin ovisplussapäivä on dpo-1, ja sitä aikaisempi dpo-2.

***

pelkään että myöhemmin en halua lapsia kun ensimmäinen on jo sen verran iso ( monelle tutulle käynyt näin)
Näin mäkin ajattelin etten halua enempää lapsia, kun vanhemmat on jo sen verran isoja (pian 8v ja 7v), mut niin se mieli vaan muuttui ja kolmatta yritetty saada alulle jo hetken aikaa.

Sinun äitisi ja ystäväsi ovat fiksuja, kunnei ota kantaa asiaan - jokaisen tulee itse se päätöksensä tehdä. Sen verran sanon, että koulun kerkii suorittamaan myöhemminkin loppuun ja eipä ne työtkään tekemällä lopu ;)
 
Viimeksi muokattu:


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 11.01.2015



NimimerkkiikäkpykyaToiveissa
Knyte3230?/26-31yk6ya 7/142. lapsi
Leonella3130?/27yk6ya 7/143. lapsi
Sohwia30?/26-28yk2
Decca3229/24(26-28)yk49/142. lapsi
Nyytti882629/28-30yk211/143. lapsi
Mimosa892527?/30yk32. lapsi
Sylikinkku2627?/28-34yk310/14
Zuikeli2025?/28-32yk11-
Heidip*2721/~33yk4ya 9/143. lapsi
Enkeli303020/30-31yk4-2. lapsi
Samhe2020/26-30ya 6/141. lapsi
:confused: :confused: :confused:
Päärynärouva 20/29-39yk8ya 7/144. lapsi
Niinaj912320/32-34yk1ya 1/152. lapsi
Kinder_Kitty2218/30-40yk1ya 1/151. lapsi
Lulina2016/26-28yk5ya 9/142. lapsi
He.Ti2915/26-27yk11/153.lapsi
Vivi Hellion3415/25-26yk8ya 6/142. lapsi
Mimmi9222 13/30yk102. lapsi
Sadeyes2511/28yk1ya 1/152. lapsi
Adalmiina1267/25yk7ya 8/142. lapsi
Napakettutyttö233/28-30yk22. lapsi
:heart: :heart: :heart:
Niin toivoisinxx/28?yk3-3. lapsi
Helmitoivo33xx/xx4. lapsi
Huumori33x/25-ya 8/142. lapsi
Lunaz32x/28-30yk1ya 11/146. lapsi
Pisamapeikko31xx/33yk2ya 11/144. lapsi
Titti.34xx/28yk4ya 9/142. lapsi
:) :) :)



........................... :xmas: Piinailijat :xmas:

.................................Decca dpo 16
................................ Pisamapeikko dpo 5
................................ Vivi Hellion dpo 2
................................ Päärynärouva dpo 4
................................ He.Ti dpo?
................................ Heidip* dpo 0


........................... :flower: Haaveilijat :flower:

................................ Whiskey
................................ Sirppuliina
................................ dzelli
................................ HKS84
................................ Mariana87
................................ Jomine
................................ jennnyy
................................ Anger
................................ Marie 82
................................ Kaktuspiikki83
................................ Phaedra
................................ Maggis
................................ suan
................................ Citilda
................................ Myyttynen
................................ Madda
................................ Fairytonia
................................ Jepulis<3
................................ Holmotin
................................ Heikkulin
................................ Pipiipa
................................ Annma
................................ Dotcom
................................ Norappi
................................ Lahja84

............................:heart: Plussanneet :heart:

................................ Pecanpie 6/14
................................ Unto-Helmiina 6/14
................................ äiti88 8/14
................................ CherryCake 9/14
................................ joa 9/14
................................ nenni26 9/14
................................ Alvinna 9/14
................................ Jennyliini"" 9/14
................................ Lauwra 10/14
................................ mariana87 10/14
................................ hennaliina 10/14
................................ JeHil 10/14
................................ Na-dene 10/14
................................ Sohvi35 10/14
................................ NeitiMi 10/14
................................ Marie82 10/14
................................ Caramba89 11/14
................................ Susunasu 11/14
................................ Aatoel 11/14
................................ Tiha 11/14
................................ Yemi 11/14
................................ Saraheinä 11/14
................................ InkeriIisakki 12/14
................................ Henppa25 12/14
................................ Summersun82 12/14
................................ S4nnn 1/14
................................ Joline 1/14

Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)
Ilmoitathan, jos kiertosi venyvät yli 60 päivän. Muuten siirrän listalta
ihmiset, joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t ovat yli 60, haaveilijoiden
puolelle. Tämä siksi, että lista pysyisi siistinä ja ajantasalla. :) Takaisin
tottakai pääsee, kun vaan huutelee ketjussa :)


Ketjua päivittää: Yemi



 
Miten muuten tunnette oviksen? Mä en ole ikinä kokenut tuntevani, tosin en ole hirveästi yrittänytkään. Esikosta raskauduin miltei heti, nyt alkoi yk3/tjot3 ja pelkään jo sitäkin, etten uuden miehen kanssa voisi saada lasta (ekalla siis eri isä). Hölmö ja malttamaton kun olen.. Toisaalta jos alan ovista kyttäillä niin stressaan varmaan enemmän eikä se taas taatusti auta raskautumista. :ashamed:
 
Mä en oo ainakaan koskaan muistaakseni tuntenut ovista... sain pillerit, kun olin 17v säännöllistämään kiertoja ja iho-ongelmiin, pillerit lopetin marraskuussa 2014. Väkisinkin tässä alkaa ite miettimään, että onko mussa jotain vikaa kun en tunne ovista.. mutta kaikkien kropat on yksilöllisiä toiset tuntee ja toiset ei..

Mun piti olla testaamatta sitä ovista tässä kierrossa :LOL: mutta enpä sitten pystyny! Eilen siis testasin clearbluen hymynaamatestillä ja tuli tyhjä ympyrä eli ei ovista.. tänään taas uudestaan.. :D
 
Uskomatonta!!! Clearbluen ovistesti hymyilee mulle!! Olin aivan varma, että tuskinpa hymyä tulee.. Voi että miten täpinöissäni olen!! toivotaan että tulos on oikea eikä virheellinen!! :heart: Tänään siis petihommiin...viimeks oli sunnuntaina...

Mites ne dpo:t lasketaan?? Mikä dpo nyt on siis?
 
Viimeksi muokattu:
Voisin tulla tänne takas kuumeilemaan.
Eli kp 28/27-33 menossa ja uskon hyyyyvin vahvasti olevani raskaana. Johan tää on yk 10 tai enemmänkin, välissä ollut muutama tauko kuukausi.

Eli nyt mitenpäs oisin raskaana.
-Joululoma teki taikojaan. Vihdoin lopetin stressaamisen ja rentouduin, kävin jopa ensimmäistä kertaa hieronnassa.
-Meille tuli syksyllä pieni kissan pentu ja häntä olen äiteilly aivan mahdottomasti.
-käytin alku kuun maca-jauhetta, söin enemmän punajuurta ja bataattia.
-Meillä oli aika pitkä sänky paasto ja se eka kerta pitkään aikaan oli aivan uskomaton! Periaattees ei ois voinu olla mahollista tulla raskaaks mutta jos se ovis onkin ollut aiemmin mitä laskeskelin.

Mitäs mie oireilen.
-Alkoi vatsan iltaisella turvotuksella ja kivuilla.
-Sit alkoi muutokset rinnoissa. Kasvoivat kummasti, kipeytyi niin että uniasentoo piti ettimällä ettii, raskausarpia alkoi kehkeytyä samalla tisseihin. Nännipesät tummentunu.
-sit alkoi jatkuva nuhaisuus vaikken tässä kipeänä olekkaan ollut.
-Järetön uupumus ja väsymys tuli. Voisin nukkua ihan tolkuttomasti. Nukahin heti kun pitkälleen pääsin. Tuntuu että pitää nukkua hitosti että jaksaa koko päivän.
-Ruokaa ja herkkuja voisin mättää järettömästi. Mieli tekee vaikka mitä, mutta aina sit jää leipä keske ja silleen. Lisäks ihan kummia ruokia on haluttanu.
-Nyt sit ravaan pissillä sen 10-14 kertaa vuorokaudes kun ennen riitti se 3-6.
-Kiukkua ja itkua ihan kummista asioista..
-Vauva unia.. "kun suku jonkun menettää syntyy toinen" meille menehtyi miehen puolelta eno loppu viikosta.
-hiusten lähtöä ja rasvottumista..
-Iho kuivuu tai pelkästään kutiaa hurjana (pakkasetkin vaikuttaa, mutta leutoina viikkoinakin)
-maha sekasi jatkuvaan
-Aamulla hyvin heikko olo ja jos verensokerit laskaa niin olo huononee vaaikka ennen hyvin pärjänny syömättä. Oon siis nyt joutunu taas ruveta syömään aamupaloja..
-Repäisy kipuja alhaalla vatsassa yskiessä tai aivastaessa.
-Ja varmasti vaikka mitä muuta mutta nyt en muista

Tein perjantai iltana rfsu:n negan 3h virtsasta vaan en jaksanu uskoo että vielä näkys mitään siin vaihees muutenkaan. Seuraava testi vasta keskiviikkona ja heti aamu pissistä.

Eli esikoistahan täällä kaipailtas. Mahdottoman ankeaa kattoo kaupoilla vauva mahoja ja kävellä lasten vaatteiden ohi. Loputtomalta tuntuva odottaminen alkaa jo väsyttää. Nyt hyvillä mielin ja otan negan tyynesti vastaan. En tikuttele ovista ja wonanlogia en jaksa enää tuijotella kun ei ne päivät ruvennu silti nopeempaan kulkemaan :D

Paljon tsemppia kaikille ja ihana kertoa koko tarina kerralla eikä vain yksi viesti sinne sun tänne.
 
En jaksa. En pysty. En kykene. Toivo loppuu. Itsevihaa. Pettymystä. En jaksa enää uskoa. Mistä saan lisää voimia??

Eli kp 1/27-33 yk 11 (ja siis välissä ollut huili kuukausia) eli yritystä nyt suunnilleen puoltoista vuotta takana..
 
Täällä vielä muutama päivä odottelua.. viimeistään lauantaina pitäis hanat aukee ja jotenkin semmonen olo taas, että aukeekin. Oireita ollut taas joka lähtöön, mutta oon niin tottunu jo siihen ainaiseen pettymykseen, että varmasti on se taas edessä. On tää niin epäreilua kun sellaiset ihmiset jotka eivät ole kykeneväisiä huolehtimaan saatika halua lasta, vaan heittelee niitä milloin mihinkin lastenkoteihin, saavat lapsia ja me jotka todella rakkaudella haluttais, niin ei tunnu tuottavan tulosta yritys. Nyt tässä lähiaikoina vielä tuttavani ilmoitti olevansa raskaana ja sanoi sen olevan vahinko, eikä edes haluaisi sitä lasta. Ilahduttavia uutisia mulle, kun yritetty kohta jo vuosi ja muilla se käy noin vaan, vaikka ei olisi edes toivottu. Varmaan menkat tulossa kun olen niin kiukkua täynnä, tosin ollut jo monta päivää kiukkunen. Sori tämmönen avautuminen, mutta näin se vaan on. :(
 
  • Tykkää
Reactions: heidip* ja Samhe
Täällä meneillään jotain dpo8 ja 10 väliltä, ovista en siis testaillut.:confused: Kp24. Oireita on taas joka lähtöön ja haalean vaalean punertavan haamun oon nyt testannut kahtenä päivänä. Mitä vaan voi kuitenkin tapahtua kun niin aikaisin ollaan (taas) liikkeellä. Ja testinä on toiminut One step, joten haamut voi olla testin maineen perusteella väärähälytyskin. Vähän oon skeptinen ja uskon että menkat vielä alkaa ens viikon alkuun mennessä.

Mikäs muitten tilanne? :)
 
Täällä menossa kp21.. ja DPO1 vissiinkin.. Kyllä luulen, että ovis tapahtui on ollut pieniä nippailuja oikealla puolella =) ja tissejäkin välillä nippaillu (tai sit kuvittelen vaan) mulla ei koskaan tissit nippaile missään vaiheessa. Nyt vaan toivon, että luteaalivaihe ois tarpeeks pitkä..
Testailla ajattelin vasta kp38 tai ennenkin jos tulee jotain raskausoiretta.

Tsemppiä teille kaikille!! Ja niitä plussatuulia myös!! :heart:
 
Mulla on ma-ke iltalmmöt sahannu siinä 36-36.6... posket ja otsa välillä lämpöset ja sit ei taas mitään... ihan oon paikoillani ollu enkä touhunnu mitää ihmeellistä.. koskaan ei oo enne tämmöstä ollu.
Normaalilämpö yleensä on joku 35-36. Ehkäpä siis se ovis on tapahtunu, vaikka nää ei ookkaan aamulämpöjä.. ei aamulla poskia eikä otsaa kuumota, mutta iltaa kohden kyllä. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
Heippa naiset!!

Mä voisin liittyä takaisin kuumeilijoihin.. Oli tässä vähän taukoa palstailusta, sen aikana oli opiskelua, harjoittelu, töitä ja jopa joululoma! Ja edelleen yritetään :/ Tässä tiedot uudestaan heikkulin 27v yk7 kp23/28 ya7/14 2.lapsi haaveissa

Turhauttaa ja kyllästyttää. Miksi tää on näin vaikeeta?! Kävin ennen joulua papassa gynellä ihan perustarkastuksessa ja samalla juttelin siitä, kun ei tärppiä käy. Gyne laitto mut kuitenkin verikokeisiin :heart: mitään ei löytynyt. Keltarauhanen ok, eli todennäköisesti ovuloin, kilpirauhaset ok ja imetys(?)hormonia ei ollut elimistössä. Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta pillereitten jälkeen, joten kyllä tää nyt kestää :stick:

Mitään oireita ei ole, mitä nyt viluttaa ja väsyttää, mutta ihmekö tuo, kun ulkona on pakkasta ja menee myöhään nukkumaan :D Nyt olis siis dpo7. Negoja oon testaillu melkein joka kierrosta ja ne masentaa. Luulen, että testaan tästäkin kierrosta ja petyn, kun menkat jälleen alkaa.

Olipa itsesäälissä pyöriskelyä, anteeksi naiset! Kaikesta huolimatta mukavaa viikon loppua ja aurinkoista torstaita :)
 
Viimeksi muokattu:
Vois kai tänne tulla avautumaan, viiti tonne homoteestausketjuun ihan ei pelkkään testaamiseen liittyviä vistejä laittaa vaik sinne oon eniten kirjotellu :D

Mut joo. Kp32 menossa, menkkoja ei maillahalmeilla, negatestit tehty tänään ja maanantaina. PCO taustalla joten kai se sitten venyttää kiertoa. Ei tosin ennen ole jättänyt menkkoja väliin vaan pitkittänyt kiertoa ähinnä pitkien menkkojn muodossa, eikä täältä "toisesta päästä" kiertoa...

On jtenki niin kauheen ristiriitanen olo. Limailua ollu aivan tolkuttomasti enitsee verrattuna jo pari viikkoa. Viimeset kolme päivää oon ollu aivan tajuttoman väsynyt, nukkunu öisin 7-10h ja päivisin 1-3h päikkärit. Voi liittyä siihenkin että joululomat loppu just eli arkistressi palasi...
Tissit oli aiemmin kipeet silleen hassusti, enää ei niin paljoa. Menkkakipuilumaista juilintaa oli viikon ajan niin että loppu viime viikolla kokonaa, enää tullu harvakseltaan pikkupistelyjä munisten luo...
Rasittavaa, luulis et noi negatestitkin ois jo pään "selvittänyt" eli mieli ei loisi olemattomia oireita.
Kaverin kanssa sovittu aiemmin että mennään tänään parille yksiin bileisiin, mutta uskaltaako sitä juoda edes sitä paria kun oireet on mitä on eikä menkkoja näy.. ja toisaalta on kuitenki kaks negatiivista tulosta testeistä saanu, eli tuskin on raskaanakaan.

Sori, pakko avautua, kun niin mietityttää. Kaipa ne menkat joskus alkaa. Kunhan ottaa päähän ettei kroppa viitsi toimia normaalisti...

Mut joo, mua ei tarvitse listalle pistää :) Taustailen täällä mielummin. Ikää 23v ja yk2 vasta menossa, eli en kyl usko että ois vielä tärpänytkään...

/muoks, aikoo ja lämmöt noussu joka iltapäivä sinne 36.8-37.2 tienoolle ainakin yli viikon, enkä kuitenkaan kipeenä ole. hmh. lisää hämmennystä :D
 
Viimeksi muokattu:
Joo täällä alkaa sitten jo iki-ihana YK12 ja mulle tosiaan voi päivittää KP1. En saa laitettua punaseks kun oon puhelimella.. aargh. Mikähän mussa mättää. Laskeskelin, että ovis olis ollu 1.1 ja limoja oli kans silloin ja touhuttiin kyllä joka päivä tuolloin ainakin 25.12-4.1 välillä, että mikähän voi olla syynä, ettei vaan tärppää vaikka ajotuksetkin menee kohdalleen.. kai se on ootettava sitä ovista taas turhaan, peittoja heilutella ja oottaa sitten seuraavia menkkoja taas tääkin kierto. Jos sitä hetken vielä jaksais yrittää ja sit koittaa jotain lääkärintutkimus aikaa varailla. Tsemppiä muille (y)
 
Zuikeli samaa täällä mietitään et miks ei onnistu, vaikka ajotus oikein. Esikoinen tärppäs vasta yk 28 ja yritystä oli sen koko ajan vähintään joka toinen päivä. Nyt ollu ovistestit käytössä, eikä näytä plussaa tulevan toista yrittäessä yhtään helpommalla. Huomenna alkaa yk 11. Kummastakaan ei mitään vikaa edes löytyny kun tutkimuksissa käytiin.
 
Joo mulla kans se, et vasta ensimmäistä tässä yritetään, mutta silti lohduttavaa kuulla, että teillä kuitenkin onnistui pitkän yrityksen jälkeen joka tapauksessa, eli mekin vielä omin avuin yritetään. Mullakaan ei mitään poikkeuksellista ulospäin ole mikä tätä pitkittäisi. Menkat alkoivat mulla 11 vuotiaana ja ollut ihan aina säännölliset eikä yhetkään menkat ole jäänyt väliin. Toisaalta välillä mulla on todella kovat menkka kivut.. 2v vanhempi siskoni myös yritti saada lasta ex miehensä kanssa ja melkein vuoden yrityksen jälkeen jäikin raskaaksi mutta se päätyi heti pian keskenmenoon.. äitini on kuulemma aina jäänyt kerta laakista paksuksi meidän kohdalla ja joutui tekemään nuorena 2 aborttia kun jäi tosiaan niin helposti raskaaksi. Epäreilua.. :( mulla vissiin kans ollut kohdunulkoinen 2 vuotta sitten exäni kanssa ja en silloin tiennytkään sitä vaan olen sen itse päätellyt myöhemmin kun lääkäri sanoi, että mulla oli munasarjatulehdus, mutta sietämättömän olkapää säryn ja kovan alavatsa kivun seurauksena päättelin kohdunulkoiseksi.. se alavatsakipu oli jotain sellasta mitä en haluu koskaan kokea enään ja sitä kesti monta kuukautta. Sitä olenkin miettinyt kun lääkäri teki väärän diagnoosin, että oisko kuitenkin munasarjoihin sitten tullut jotain häikkää sen seurauksena kun mitään tyhjennyksiä tms ei tehty :( oon muutenkin tosi huono menemään lääkäriin, ellei oo just tosi sietämätön kipu, koska olen aina saanut lääkäristä niin huonoa palvelua ja just tommosia vääriä diagnooseja. Sen takia ei oikein nappaa mennä nyttenkään tutkimuksiin. Mutta katsotaan :) ei ainakaan pelkoa siitä vielä, että ikä tulisi vastaan tässä yrittämisessä ainakaan ihan heti. :D
 

Yhteistyössä