* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Leonella: Mä laitoin sut jo aamulla tonne listalle, olin vaan unohtanu ottaa sut pois tuolta Haaveilijoista. Kopion vanhasta listasta noi yritys alkanut ja ikä -kohdat, mut korjasin ne nyt ton sun rimpsun perusteella tonne oikein. :)
 
Hennaliina ootko koittanut jotain kipugeeliä?Jos se auttaisi...kun vaikuttaa paikallisesti niin ei olisi niin haitallinen kuin burana.Entä auttasko Panadol?Toisaalta se ei ole tulehduskipulääke niin tuskin itse tulehdusta vie pois.Kysy apteekista jotain sopivaa kipugeeliä?Olen kuullut,että burana voi häiritä raskaaksituloa...mutta kuulopuheita.
Ja noi ovistestien tulkinnat on kyllä välillä sellasta rajatiedon-hommaa,että huh huh.Mut kyllä se pissan "vahvuus" voi vaikuttaa tulokseen...ethän tee aamupissasta?Tai toisaalta,voihan nuo testit pitää paikkansakin...koska jos sulla on nopea lh-huippu niin testi ei enää tänään ole vahva.Ja ovulaatiohan ei tapahdu heti kun testi plussaa,vaan 1-3 vrk:n päästä (riippuu testistäkin) niin siinä mielessä sun ovulaatio voisi olla tulossa esim.kp 11-13 jolloin siinä ei olisi mitään ihmeellistä :D

Hetkinen,Na-denemulla on mennyt ihan ohi,että sun eka lapsi on vasta 10kk.Oletko imettänyt vielä lähiaikoina?Kun mietin vaan,et kai siinäkin voi jonkun aikaa kestää ennenku ne imetyshormonit (jotka useimmilla estää raskaaksitulon) häviää.

Tein aamulla taas r-testin koska haluan nähdä josko viiva vahvistuu.Oli se vähän eilisestä tummunut, mutta ei silti vieläkään kovin vahva.Nyt siis dpo12.Täytyy vaan yrittää malttaa odottaa ke&to yli, jolloin menkkojen pitäisi alkaa,että pysyykö oikeasti kyydissä??
 
hennaliina: Mikä kp sulla on menossa? Jos toi 12, joka listassa lukee, niin hyvin voi vielä tulla ovis. Mulla on tikku näyttänyt plussaa vasta kp 16-19. Jos kierron pituuden perusteella arvioi, niin sun ovis olis kp 14-15, mutta ainahan kroppa voi toimia eri tavalla ja ovis olla myöhemmin :)

Jennyliini"": Joko sut saa siirtää plussanneisiin? :) Toi digitesti on ihanan konkreettinen :)

heidip*: Mulla ainakin heittelee tunteet. Leikkautin perjantaina mun puoleen selkään ulottuvan tukan olkamittaiseksi ja en alkuun sit tykännykään siitä yhtään ja oikeasti itkin sitä tukkaa. Olen kyllä muutenkin herkkis, mutta en oo koskaan ennen tukan takia itkenyt ;)
Ja hormonikierukka mulla ehti olla paikallaan n. 6kk ;) eli ei olis kannattanu edes laitattaa sitä :D
 
Heippa.. Menkkojen piti alkaa vasta torstaina, mutta alkoivatkin jo tänään.. Siinä se toivo.. :-( ja ihme kierto oli tämä muutenkin...seuraava yrityskierto meneekin sitten marraskuulle.. Vaikka ajattelin huvikseni tikuttaa oviksen lokakuultakin, vaikka hukkaan menee..:-(

Eli saa päivittää tiedot.. Kp1/27-30.. Ei yk:a... Tai siirtää haaveilijoihin.. Liityn sit marraskuussa uudestaan remmiin, jos saan oviksen hyödynnettyå.. Eli ovis olis varaamani reissuajankohdan lähettyvillä.. Jos sillon tärppåis, ehtis mieskin kotiin takaisin ennen LA:a... ;-) tympee syksy...
 
heidip* en ole vielä tehnyt uutta testiä ja luuulen että se ei ole tarpeen, sillä olen melkein sataprosenttisen varma, että menkat alkavat tänä iltana tai huomisaamuna :( .
Outoa on, että kohdun vasemmalle puolelle sattuu, vihloo kunnolla kävellessäkin. Tosiaan aamulämpö oli pudonnut jo 36,4 asteeseen ja äsken mittasin se uudestaan, näytti 36,3 astetta :( eli taitaa olla uusi kierto tulossa
 
Viimeksi muokattu:
Alvinna, koetin joo Mobilatia, mut ei siitä ollu hyötyä.. Tuntuu kyllä et on tulehdus, joka vaatii ihan sen Buranan, joten päädyin nyt sit siihen. Jos menee tää kierto hukkaan niin sitten menee, pitäähän toi saada kuntoon. Parempi hoitaa nyt kuin sitten kärsiä pitkittyneestä lihastulehduksesta, jos tulee raskaaksi eikä sitten ainakaan voi buranaa popsia. Toivottavasti tuo nyt ei vaikuttais mun hedelmällisyyteen tässä kierrossa, vaikka oon lukenut samaa joo..

Ja tän päivän ovistestin tein aamupissasta, aattelin itekin et se vois olla syy haaleeseen viivaan. Tein äsken uuden ja oli tummempi.. Eli ehkä se sit on vielä tuloillaan (kun ei oo ees mitään tuntemuksia vielä ja yleensä tunnen oviksen).. Tai sit tosiaan tässä kp12-13, koska niinhän se tosiaan on et päivä-pari ennen ovista tulee se plussa. Na-dene kp12 on tänään. Ehkäpä ne viivat nyt rupeaa tummumaan. :)
 
Mulla KP5, YK5 Menkat tekee loppuaan ja tässä kierrossa päätin jätttää ovistestit kauppaan. Mies lähtee 5päivän reissuun ja uskon että ovis tulee just niillä main :/ Yritetään tässä joka toinen pv. vehtailla loppuviikosta, vähän tuntuu et on hakuammuntaa ja ei meillä oo koskaa aikaa just siihen "oikeeseen" aikaan. Toiveena olis et jouluna olis jo tieto vauvasta :)
 
Onnea plussanneille! :heart: Ja tseppiä piinailijoille! :)

Ja :hug: uuteen kiertoon joutuneille.

Empä ois uskonut, että voi yhden kierukan poisto olla näin vaikeeta! |O Reilu viikko sitten yritti terkka ottaa sitä pois laihoin tuloksin ja eilen lääkäri ronkki varmaan 20min. ja ei saanut sitä pois! Siis ne langat on jossain hevonkuusessa siellä. :mad: Katsoi vielä ultralla, niin ihan se normaalilla paikalla on siellä se kierukka...
Noh ens maanantaina yrittää taas neuvolan lääkäri ottaa sitä pois. Tällä viikolla pitäis vuodon tulla, niin jos se niitä lankoja sieltä jotenkin oikaisis tms. Jos ei onnistu sittenkään, niin sitten laittaa lähetteen naistentautien polille, että siellä saavat sitten ronklata puudutuksen kanssa. Toivottavasti ei kuitenkaan humautukseen asti tarvii mennä, kuten neuvolantäti vähän pelotteli.. :|
 
Yleensähän jos ne langat hävii näkyvistä, niin pitäis poistattaa se kierukka tähystyksen avulla..ainakin näin olen ymmärtänyt =) (sillon ku mulla oli kierukka, niin en löytänyt lankoja eikä gyne nähnyt niitä. Paikallaan oli kuitenkin..muistaakseni siinä poistossa ei menny paria minuuttia kauempaa). Tsemppiä sulle ja toivottavasti saatais se pois kivuttomasti :)
 
Viimeksi muokattu:
Alvinna : Mulla loppu imetys jo kun tyttö oli 7 vkoa. Olisin kyllä halunnut imettää, mutta tyttö veti tissillä niin hirveitä raivareita, että ei häntä saatu lopulta rinnalle oikein enää ollenkaan. (Ja mulla oli apuna jopa myn äiti, joka on ollu synnärillä töissä. Asetteli tytön tissille. Aan ei onnistunu silti...) Tytöllä oli vähän sellasta refluksityyppistä oirehdintaa ja maito sahas kurkussa edes takas. Noi rintaraivarit ois ehkä voitu välttää, jos olisin opetellu imettämään niin että tyttö olis ollu pystyasennossa. No hyvä olla jälkiviisas... ja mulla jostain syystä tuli muutenkin maitoa vähän. Ja imetin kyllä pitkiä aikojakin. 7 päivän iässä sai korviketta kotona ekan kerran. Olin imettänyt 4h putkeen ja edelleen itki nälkäänsä. Sai 50ml korviketta ja nukku 4h putkeen. No, jos seuraavan lapsen kohdalla kokeilis tota imetystä uudelleen. Viimeks oli tavoitteena 6-9kk imetys, seuraavaksi sama tavoite ja katotaan kuin käy :)
Mutta siis ei pitäis imetys enää häiritä meiän lasten hankintaa ;)
 
Susunasu: Jopa on hankalaa se hyrrän poisotto. Toivottavasti se nyt saatais sieltä pois kuitenkin suht vaivattomasti. Mulla oli kans ekassa kierukassa ne langat jotenkin vähän noussu tms. Gyne sano, että hän löysi ne kuitenkin, joten kierukka saatiin pois.
 
Ihana Na-dene :hug: Hiukset on silti naiselle niin iso osa naisenulkoista olemusta, etten yhtään ihmettele. Samaten mä itkeä tihrustin, kun 2/3 hiuksista vaan tippu. Syytä ei löydetty ja nytkin niitä lähtee ihan mahdottomasti ellen syö Priorin Extraa. Kaveri veti kaljun symppikseksi, kun mun pelot oli pahimmillaan :D

Ja tuosta kierukasta, mulla ehti aikoinaan olla vain 2kk - poistettiin kun vuoto oli ihan mahdotonta ja hormonikierukkaa lääkäri ei edes suostunut kokeilemaan, kun on tuo migreeni.

Susunasulle toivotan kivutonta kierukan poistoa, se käy lopulta suht nopeasti kun on asiansa osaava poistamassa :hug:

(.) Selkää särkee nyt 5:ttä päivää |O Inha vaiva, eilen teippasin ja tänään jouduin heti aamulla turvautumaan särkylääkkeeseen. Huomenna olisi taas aamuvuoro ja oon kahden vaiheilla menenkö, viimeksi nimittäin työterveyslääkäri painotti etten saisi mennä jos hiukkaakaan särkee ettei mene yhtä pahaksi kuin viimeksi (= 5 viikkoa vuodelevossa, fysioterapiaa ja järjetön annostus kipulääkkeitä).. Tie nyt sitten missä se raja menee. Fiksuintahan olisi jäädä pois, mutta kun ei mun moraali anna periks ennen kun olen jalaton ja kuitenkin pystyn tekemään asioita ihan normisti, vaikka särkeekin.
Ovis ilmoitteli eilen illalla tulostaan, on siis ihan näinä päivinä h-hetki =) Mies tulee loppuviikoksi meille auttelemaan niin pääsee sitten tallentelemaan :D Olen muuten joskus havainnut, että itse akti auttaa näihin selkäkipuihin kuin myös migreeniinkin ;)

eläinystävä munkin mielestä olis tosi kiva (saada) tietää raskaudesta jouluna :xmas: Tosin viime vuonna aatto meni harakoille, kun oksensin koko jouluaterian (km 12/13, rv 4+5) :heart:

Olettekos muuten miettineet jo Joulua, lahjoja yms? Miten vietätte? Mun on lapset isällään jouluviikon ja itse teen aamuvuoroa sen ajan. Juurikin viime vuoden tapahtumien vuoksi päätin, että ns. skippaan joulun tänä vuonna. Lahjat ostan omille lapsille, 4 kummilapselle, miehelle ja niille muutamalle muulle läheiselle aikuiselle. Itselleni ostin jo etukäteen synttäri-/joululahjaksi uuden puhelimen, kun tuo perusnokialainen alko piruilemaan :D On muuten sitten tasan 3 kuukautta Jouluaattoon :xmas:
 
heipid, ihanaa että joku puhuu jo joulusta :D just katseltiin esikon kanssa tämän aamun muumit ja ihana joulujakso. Me saadaan tänä syksynä tuo remontti valmiiksi ja ensimmäistä kertaa vietetään joulu omassa kodissa! Tässä on nyt viisi yhteistä joulua oltu aina toisen vanhemmilla ja reissattu. Tänä vuonna vieraat saapuu meille ja vähän jännittää kun joutuu ensimmäistä kertaa kokkaa kunnon jouluruuat isolle väelle :D

Susunasu, toivottavasti irtoais mokoma härpäke ensi viikolla! Mua kans pelotti, että narut olivat hävinneet, mutta lähti melko helpolla...

).( kp32/30 ja ei mitään oireita menkoista, joten uskottava on että nyt on vaan käsillä joku megapitkä kierto :D ovis kyllä hyödynnettiin, että jatketaan piinailua. Kun vaan sais testiin jotain ennen sitä laivareissua ja tatska-aikaa...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alko menkat... Ihan hyvät fiilikset on. Oli kuitenkin todella epätodennäköistä tulla raskaaksi, sillä harrastettiin seksiä 5-6 päivää ennen ovulaatiota.. Aateltiin ottaa rennommin ja olla ilman ehkäisyä kuitenkin (keskeytetyllä yhdynnällä)..Tulee sitten jos on tullakseen ;) . Nyt ei jaksa ottaa stressiä ja parempi hoitaa asiat rennosti, sillä kova stressihän saattaa häiritä raskaaksi tuloa. Omasta puolestani meillä voisi alkaa kunnon yritys helmikuussa. Olen nyt piinapäivinä miettinyt, että olisi sinänsä parempi elämäntilanne sitten ensivuoden puolella, ehkä syksyllä, saada lapsi :heart: . Vielä kun ei ole mikään kauhea kiirekkään hankkia niitä. Tulen päivittelemään, jos lähiaikoina alkavat taas piinapäivät :D . Uskon, että tulee :LOL:

Teille kaikille kunnon plussatuulia!!! :heart:
 
Voe vee kun on taas hankalaa!! tänään kp15/31 ja ovistesti näyttää negaa,ei edes haamua vaan negaa. Lämmöt ollu samassa eilisestä,35.9c. Ei mitään oireita. Taasko tässä käy niin että kierto alkaa venyä ja lopulta en ovuloi ollenkaan. Heti alkaa kaikki mennä päin persettä kun alkaa tosissaan yrittämään :mad:
Oisin niin halunnu tulla raskaaksi ennen vuoden vaihetta!

Joulua en oo edes ehtiny miettiä! samalla painolla menee varmaan kun edellisetkin,minun vanhemmille syömään ja kotiin illaksi lahjat aukomaan. Aamulla tietty hautuumaalla kierros ensin. Lahjoja en oo myöskään ehtiny miettiä,kauheesti ois ostettavaa,mulla on 5 tätitettävää,kaks kummilasta,oma lapsi,miehen puolelta 4 sisaruksien lasta...joten ostettavaa on! Onnes ollaan aikuisten kans sovitu ajat sitten että toisillemme ei osteta.

Mulla näkyy tällä viikolla tulevan vaan negatiivistä tekstiä joten paree lopetella tähän! :stick:

Lykkyä pyttyyn kaikille!
 
Mä olin eilen juttusissa neuvolan tädin kanssa mun menkoista. Ne oli viimeksi ja nyt vaan onnettomat "verilirut" eli ei minkäänlaisia verihyytymiä yms "roippeita" mitä on aiemmin ollut. Tästä pääteltiin että kohdun limakalvo olisi olematon ja juteltiin noista reseptivapaista lääkkeistä yms. Hän sanoi että ei ole lääkäri joten ei voi ohjeistaa lääkkeisiin mutta viimeksi raskauduin kierrosta missä käytin ovikseen asti ovestin emätinpuikkoja ja et ei pitäisi olla haittaa jos kokeilen niitä alkukierron "kertaluontoisesti", sit katsoo miltä kuukautisvuoto näyttää ja seuraavassa kierrossa sit on käyttämättä ja oviksen aikoihin gynelle et voisi mitata sen limakalvon paksuuden jne.

Millaiset menkat teillä muilla on? Tosiaan mulla on normaalisti menkkavuodossa paljon hyytymiä yms mutta nyt ja viime kerralla ei juuri mitään hyytymiä, pelkkää juoksevaa verta vaan. Voiko se limakalvo olla silti ihan ok vaikka menkat ei "sisällä" niitä hyytymiä ja roippeita?
 
Oi JOULU :heart: Mä olen niin jouluihminen (ei ilmene yltiöpäisenä koristeluna tai muuna materialismina..) Mä olen ollut muutaman välivuoden ja opiskeluajan osa-aikaisena kaupassa töissä ja siks 8 vuotta, yhtä joulua lukuunottamatta, aina aaton töissä. (Osittain oma valinta, kun piti valita joulu vai uusi vuosi, osittain siksi että perheenäidit sais olla kotona.) Ja nyt viime jouluna, kun LA oli 4.12., hehkutin, kun mun ei tarvii olla aattona töissä. Tosin aatto ei ihan mennyt, kuten suunnittelin: tyttö heräs klo 5 ja sain hänet nukkumaan takas vähän ennen kahdeksaa, joten lähdin sinne kauppaan kuitenkin (en tosin sinne mun työpaikalle ;) ), ostamaan joulukukkia ja suklaita alehinnoin ;) Mutta mun ei tarvinnut olla töissä :heart: Eikä tarvii olla tänäkään vuonna. Joulu menee varmaan taas molempien vanhemmilla. Miehen vanhemmille syömään ja mun vanhemmille viettämään sitten aattoiltaa. Kohta pitäis alkaa miettiä niitä muutamaa lahjaa tytölle... mitäköhän hänelle ostais :xmas: :)

heidip*: Mullakin on migreenidiagnoosi ja silti mulla oli hormonikierukka :O Eikös siinä ole keltarauhashormonia, samaa kuin minipillereissä, eli se käy myös migreenipotilaille..? Ja piti tässä välissä googlettaa: Mirenan tuoteselosteessa lukee, että pitää olla erityisen varovainen, jos on aurallinen migreeni... Eipä oo mulle kukaan siitä puhunut, tosin mulla ei oo moneen aikaan ollu aurallisia kohtauksia ja muutenkin kohtauksia onneks vähän *kopkopkop* Tosin mulla on muuten aika vähän noita hormonaalisia ehkäisyvaihtoehtoja, jotka sopii. Minipillereillä tuli vuotoa lähes tauotta enemmän ja vähemmän, kuukaudessa oli 3 vuodotonta päivää :( Yhdistelmäpillerit, kapselit ym. ei käy sen migreenin takia. Ja mun runsaat ja kivuliaat menkat vaatii jonkun hormonin niitä hillitsemään. (Tosin tätä kirjoittaessa tajusin, että ei ne olekaan tytön syntymän jälkeen olleet ihan mahdottomat... eli ehkä jopa pystyis olemaan ilman hormoneja... Ennen tyttöä olin aina menkkojen aikaan vähintään yhden päivän lähes työkyvytön kipujen takia...)
 
Heipä hei, en taas aikoihin oo ehtinyt käymään palstailemassa! :/
Työharjoittelu 2-vuorotyössä verottaa aikaa ja tietty tuo 1,5v nassukka.. :)

Tuosta särkylääkeasiasta, että miten vaikuttaa hedelmöittymiseen niin kyllä se vaan on totta. Jokin aika sitten kuulin itsekin, ja siksi oikeastaan lopetin buranan ja ketoprofeenin käytön.

Tässä yksi linkki aiheesta

Tavalliset särkylääkkeet voivat estää raskaaksi tulemisen - Kotimaa - Turun Sanomat

Ja mulle sais päivittää

kp 18/25 / yk 2

nyt siis on oletukseni mukaan dpo 6 ja yritystä oli oletetun oviksen aikoihin sen verran, että jospa nyt olisi tärpännyt :)

niin siis viime kierrosta en raskautunut, enkä siihen oikein uskonutkaan kun se oli eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen... mutta nyt siis vähän enemmän uskoa, kun kierto ehkä tasaantunut jo.

Ovulaatiota seurailin semmosen mobiilisovelluksen avulla ja sitten kipuilujen (nepä ne "sukkapuikkokivut" se varmin merkki tähän asti on tainnut olla)

Yritän palailla myöhemmin vielä teidän kuulumisia lisää lukemaan, nyt on mentävä pojan aamupuuron laittoon :)



Jatkoa..

Ikäerosta: meillä poika on nyt 1,5v, joten jos nyt tärppäisi pikkukakkosen kanssa, niin ikäero olisi reilut 2 vuotta. Aika sopiva minun puolesta, kun tämä esikoinen alkaa omatoimisempi olla, niin on uusi vauva tervetullut. :)

Nyt on lueskeltu uudet kuulumiset, tervetuloa kaikki uudet minunkin puolesta, vaikken itse mikään aktiivisin palstailija olekaan... Empatiani on negan saaneiden puolella, samassa veneessä ollaan.

Mulla ovis siis oli viime vkl 19.-20.9. joten hyvät mahkut raskauden alkuun on, kun pe heilui peitto. Ja varulta pari päivää ennen sitä jo...
Testailen varmaankin aikaisintaa viikon päästä eli DPO13-14. Niihin aikoihin taisi esikoisesta tulla haalea viiva jo :)

Nyt onnea matkaan kaikki, ja positiivisia tuulia!
 
Viimeksi muokattu:


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 25.9.2014



NimimerkkiikäkpykyaToiveissa
Hepuli_3058/29yk1ya 8/132. lapsi
tirpsi3044/??yk1ya 8/142. lapsi
:confused: :confused: :confused:
nenni262633/27-32yk5-1. lapsi
lauwra2633/30yk2ya 7/142. lapsi
Sirppuliina3532/30-35yk2-4. lapsi
s4nnn2931/??yk5-2. lapsi
HKS843030/29yk2-1. lapsi
Alvinna2828/??yk3-2. lapsi
Jepulis<33127/27-28yk8-3. lapsi
Whisky 25/31-32--4. lapsi
pipiipa2022/29-33yk6-
phaedra3020/28-31-ya 7/142. lapsi
mariana872718/25yk2ya 8/142. lapsi
Kaktuspiikki833116/32yk5ya 6/143. lapsi
:heart: :heart: :heart:
hennaliina2614/27-28yk2ya 8/141. lapsi
heikkulin2712/23-28yk3ya 7/142. lapsi
heidip*2611/27-28yk1ya 9/143. lapsi
Titti3310/31yk1ya 9/142. lapsi
caramba892510/32-36yk2ya 7/142. lapsi
JeHil3310/28-31--5. lapsi
eläinystävä279/26-28yk3ya 7/141. lapsi
Aatoel338/25-28yk2-3. lapsi
Vivi Hellion348/28-30yk2ya 8/14 (6/14)2. lapsi
päärynärouva 7/28yk4ya 7/144. lapsi
Marie82326/29-32yk2ya 9/142. lapsi
Na-dene295/28-33yk2ya 7/142. lapsi
Leonella314/30yk3ya 7/142. lapsi
:) :) :)
Myyttynen26?/??-ya 6/142. lapsi
suan26?/??-ya 9-10/144. lapsi
sohvi3636?/??-ya 8/144. lapsi
maggis26?/??-ya 8-9/142. lapsi
dzelli23?/??-ya 8/142. lapsi
Huumori32tjot-ya 8/142. lapsi
Jennyliini""27?/??yk19/144. lapsi
Susunasu25?/??-ya 10/143. lapsi





........................... :xmas: Piinailijat :xmas:

........................... s4nnn...........DPO16
........................... HKS84...........DPO14
........................... mariana87......DPO6
........................... Lauwra..........DPO3




........................... :flower: Haaveilijat :flower:

................................ InkeriIisakki
................................ Penni89
................................ BlackCat
................................ Tee86




............................:heart: Plussanneet :heart:

................................ Pecanpie 6/14
................................ Unto-Helmiina 6/14
................................ äiti88 8/14
................................ CherryCake 9/14
................................ joa 9/14
................................



Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)
Ilmoitathan, jos kiertosi venyvät yli 60 päivän. Muuten siirrän listalta
ihmiset, joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t ovat yli 60, haaveilijoiden
puolelle. Tämä siksi, että listä pysyisi siistinä ja ajantasalla. :) Takaisin
tottakai pääsee, kun vaan huutelee ketjussa :)



 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, täällä on muitakin JOULU-intoilijoita! Minäkin rakastan joulua ja odotan jo kovasti! Ja voi kun saisi tänä jouluna olla raskaana.. Se ois paras joululahja. :heart:

Ei se mun ovis kuitenkaan ollut ohi mennyt, tänään tuli niin selkee ovisplussa ettei voi erehtyä :) Mut sitä buranaa menee nyt, kun tää lihas menee vain pahemmaksi.. Ei voi mitään.

Mitä mieltä muuten olette, jos mulla on ovis nyt tässä pe-la, niin uskallanko mä la ottaa alkoholia? Ei kai sillä voi olla mitään vaikutusta luteaalivaiheen alussa? Ois yhdet kemut ja ois mukava hyvässä seurassa ottaa pitkästä aikaa useampi kuin pari. Olen alkoholin suhteen kyllä raskauden aikana ihan ehdoton (ei yhtä saunakaljaa, ei pientä lasia viiniä, ihan turhaa riskeeraamista), MUTTA kun ei tekisi mieli kuitenkaan ennen plussaa alkaa elää niinkuin olisi raskaana jo. Voihan se kuulostaa itsekkäältä, etten oo valmis jo raskautta yrittäessä elämään alkoholitta ja muutenkaan hirveän paljon terveelisemmin, mut jotenkin se ei oo mun pala kakkua. Haluaisin elää mahd. rennosti ja normaalisti plussaan asti. (Älkää kuitenkaan käsittäkö väärin, alkoholia menee nykyään vähän, tupakkaa en polta ja ruokakin pääosin monipuolista, terveellistä kotiruokaa. Liikuntaakin aina kun jaksaa :D !)
 
hennaliina, ennen kuin plussa näkyy testissä ei alkoholi vaikuta alkioon. Vasta kun verenkierto on yhtä, niin sillä on merkitystä. En sitten tiedä onko sillä merkitystä kiinnittymiseen yms... Mua kyllä kans hieman ihmetyttää nämä, jotla noudattavat raskausajan ruokavaliota jo ennen raskautta :/

Jepulikselle iso halaus!

Oma napa: Kaveri epäili, että mulla olisi alkanut uusi kierto ilman menkkoja. :O Mä olen miettinyt, että noi mun extra niukat menkat tuskin on raskautumiselle eduksi, mutta jos sinne ei kerry lainkaan limakalvoa niin se nyt on jo tosi paha! Ei mua kyllä nää kp45 kierrotkaan oikein kiinnostais. Jos en nyt raskaudu ja menkat on niukat, niin alan selvittelee asiaa... Turha tässä on kuukausitolkulla odotella jos jotain häikkää on.
 
  • Tykkää
Reactions: hennaliina
mariana87, mäkin luin tuon artikkelin ja itseasiassa huomasin, että asiassa mainistaan jopa tulehduskipulääkkeiden tuoteselosteissa. Tosi harmi, että mulla tää lihastulehdus(?) äitiy tähän oviksen tienoille.. Mut kun heräilen jo yölläkin monta kertaa semmoseen kipuun, et henki salpautuu hetkeksi, niin varmaan parempi kiltisti vetästä kuuri sitä buranaa.. :( Muulloin en juuri käytä kipulääkkeitä, joten paska mäihä sattu nyt.

Jepulis<3, pahoittelut menkoista ja tsemppiä uuteen kiertoon!

lauwra, niin mäkin ajattelisin ettei sillä tosiaan voi olla mitään merkitystä tuossa vaiheessa.. Vaikka kaikestahan nykyään varoitellaan, just äiti naureskeli puhelimessa että ihmeelliseksi on touhu mennyt kun suunnilleen hengittäminen on vaarallista! Hänkin "käski" mun elää normaalisti ja olla liikaa miettimättä ennen plussaa.
Kuulen mieluusti muidenkin mielipiteitä tästä asiasta! :)
 

Yhteistyössä